Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • kpbendeguz

    őstag

    válasz Strezi #9 üzenetére

    A 4K-val az a baj, hogy nem csak a renderidő nő (azt még bőven lehet kompenzálni a hardver bővítésével, ami meg pénzkérdés), hanem a nagyobb részletesség több emberi munkát is igényel.
    2K-hoz pl. még jók az átlag 4K textúrák, míg 4K-hoz már 8K vagy nagyobb kell. Na most a textúra részletesség nem csak annyi, hogy Photoshopban feltolod a felbontást, hanem azt valakinek teljes részletességében meg is kell festenie, különben semmi értelme, ha nincs benne több részlet. Ugyanez a helyzet a modellek részletességével és kb. minden kreatív munkával.
    A több emberi munka meg lassítja a produkciót, mert nem mindig lehet több emberrel kompenzálni a feladat nehézségét. (Van ugye a mondás, hogy "a manager az, aki azt hiszi, hogyha teherbe ejt kilenc nőt, akkor egy hónapon belül meglesz a gyerek".)

    Sok nagy költségvetésű produkció tehát azért kamu 4K, mert egyszerűen nincs rá elég idő. Ilyenkor általában a munka döntő része 2K-ban zajlik és csak azokat a rétegeket renderelik ki 4K-ban, amiket javarészt procedurálisan állítanak elő és jól látszik a felbontás növelés, pl. CGI szőrzet és haj, részecske effektek, stb.

    Ami a Cryengine-t illeti, az azért nem lett sikeres ez a próbálkozás, mert nem voltak az editorban filmes munkát támogató eszközök. Ilyen szempontból az UE is messze van még a jótól, de legalább a minimális tool-okkal rendelkezik.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

Hozzászólok Aktív témák