- Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen SSD-t vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Realme Pad – vissza az iskolapadba
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Milyen videókártyát?
Hirdetés
-
Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
ph A Huntsman széria harmadik nemzedékét háromféle formátumban vihetjük haza.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
ma Hivatalos a Dimensity 6300, ez lesz a MediaTek kínálatából kivezetésre kerülő 6100+ utódja.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Norvegia az Norvegia, de meg ott is komoly anomaliak vannak, szoval meg ok sem tekinthetoek bezzeg orszagnak. Ott if foleg masodik autonak veszik a Tesla-kat, amolyan szabadido autonak, illetve kemenyen benne van a vetelben a gazdagsaguk mellett is, hogy komoly kedvezmenyek jarnak, jartak ezek utan, amiket reszben meg is akarnak szuntetni.
Attol hogy torvenybe iktatjak azt, hogy 2030-tol viz helyett csak pezsgot ihass, meg nem jelenti azt hogy ez meg fog tortenni. Ha tenyleg meglepnek azt, gyakorlatilag toredekere esne ossze az autopiac, mert nem lenne fizetokepes kereslet. Ez pont az EU-ban lenne oriasi problema, mert itt van a legtobb autogyarto.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Somatom
veterán
válasz Tigerclaw #101 üzenetére
Azt se felejtsük el, hogy Norvégiában az áramellátás 95% -ához a nyersanyag ingyen van. De, ez is vékony jég (szó szerint), amit a tömeges villanyautózás símán beszakíthat.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tigerclaw
nagyúr
A dizelbotrany nem kis reszt pont abbol fakadt, hogy az EU-ban egyes politikusok azt kepzeltek, hogy a technologiai fejlodes uteme, sot maga a fizikai is igazodik majd a jogszabalyaikhoz. Torekedni kell egy idealis allapotra, de el kell fogadni a valosag korlatait. Nyomast helyeztek a kormanyokra, nyomast helyeztek az autogyartokra, erre meg is jott a valasz, igeretek formajaban. Nagyreszt ennek az eredmenye, hogy tavaly kb. 1 millioval nott a kisautok ara.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
<Adamsky>
nagyúr
És, akkor a Volvo - mint márkanév - megszűnik? Vagy a Polestar? Csak, mert perpillanat a Polestar a Volvo villanyos márkája.
Egyébként pedig meglehetősen göröngyösnek tűnik az az út a teljes villanyossá váláshoz:
Ki ölte meg az eheti Tesla-gyilkost? -
Tigerclaw
nagyúr
válasz <Adamsky> #106 üzenetére
Szerintem nagyjabol marad a jelenlegi felallas. Volvo neven viszik a korabbi tipusaikat, a Polestar meg gondolom a Tesla ellen lett inditva es marad ilyen tuning/performance marka. Annak nagyon kicsi az eselye, hogy eldobjak a Volvo markanevet, mert rengeteget er. (Igaz annyit nem ert, hogy egyedul tuleljen, majd a Ford sem tudott/akart vele mit kezdeni)
Tipikusan olyan gyarto aki foleg a magasabb vasarloereju piacokon tud labdaba rugni, de ott sem kiemelkedo, szoval csapdaba zarta magat hogy nem lepett lentebb a felsokategoriabol. Talan jobb lenne ha szukitene a palettajan, hogy fejlesztesben lepest tarthasson. Mondjuk ez a legtobb autogyartora igaz. A kovetkezo 10 evben latunk meg par eltuno vagy osszeolvado markat szerintem.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Tigerclaw #107 üzenetére
"Szerintem nagyjabol marad a jelenlegi felallas."
Akkor itt jó nagy kavar lesz, mert most Volvo-éknál villany = Polestar. (Azt most csak tényleg zárójelben, hogy sok más márkához hasonlóan képesek ők is a nagy neveket beáldozni a reménybeli siker érdekében. Mert ugye a Polestar az olyan mint a Mercinél az AMG)
Az előbbiből következik, hogy ha csak olyan autóik lesznek, amiket csak (!) villany hajt, akkor a Volvo márkanévnek szevasz. Értem amit mondasz, de remélem Te is érted itt a logikai bukfencet.A Volvo régebben nagyon kívánatos (számomra legalábbis) autókat gyártott (gondoljunk csak a f@sza 5 hengeresükre). Aztán jött ugye a CO2 kvóta, és viszlát sok henger ...
A köv. hír, - ha jól emlékszem - hogy 150 km/h-ban maximalizálják az autóik sebességét. Ezen jogosultságán sokat lehetne vitatkozni, de ha a piac szempontjából nézzük, ez inkább negatív.
Most pedig jönnek ezekkel a villanyautókkal, ld.: Polestar 2, ami egyelőre eléggé kapufa szagú. Szomorú jövő elé nézünk. Csak abban reménykedem, hogy még mielőtt beüt a ménkű, még meg tudok kaparintani egy jóféle S60-t (kép1, kép2) vagy V60-t (kép1, kép2) -
#06658560
törölt tag
válasz <Adamsky> #106 üzenetére
A Polestar külön márka, még ha nagyon erősen Volvóra is támaszkodik.A Kínaiak kivették a gyári tuning csapat státuszból. Kíváncsi vagyok mit csinálnak vele, de kísérletezni, új utakra menni jó vonal lenne.
A Volvo plug in hibridekkel is meg van már szórva, papíron egész jó modellekkel.[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz #06658560 #110 üzenetére
"Kíváncsi vagyok mit csinálnak vele ... "
Mondom (ill. nem én, hanem Karotta), ezen a néven fognak futni, ill. már futnak is a villany Volvo-k."A Volvo plug in hibridekkel is meg van már szórva, papíron egész jó modellekkel."
Na, ja. Azokkal nincs is ennyi gond, mint ezzel a Polestar 2-vel. -
<Adamsky>
nagyúr
-
7Heads Drago
veterán
Egy érdekes cikk a belsőégésű motorokról. [link]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #116 üzenetére
A tachográfra nem tudok kiskaput. Régen lehetett mágnesezni, de ez ma már nem játszik. Ha fogná is a mágnes a jeladót, a GPS kapásból lebuktatná. Az idegen kártyázás meg nagyon meleg pite és csak a túlvezetés ellen jó. Az útdíjat ugyanúgy számolja.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #85 üzenetére
Jaj. Mély és hosszú témába nyúltál bele. A (saját maga által) autópiaci (!) szakértő úr meg az általa belinkelt félinformációk, ferdítések, tudáshiányos szakik. Szinte minden cikkéről oldalakat lehetne írni. A kedvencem az volt hogy a szűrőknek köszönhetően már tisztább a kipufogógáz mint a városi levegő. Viszont pl. a thermoablakról mélyen hallgat. Indra meg biztos hogy sokat ért a belső égésű motorokhoz de az elektromos dolgokhoz láthatóan nem (vannak ilyen 60+ szakik itthon is, itt pl. [link] két dr. szakmai beszélgetése látható, a rengeteg marhaság között pl. elhangzik hogy a Tesla 20 - 80 % feltöltése 4 - 4.5 óra a képen látható Supercharger - en (24:20 - nál)). Pl. a lágy hibrid szerinte hasznos. Nos ezen a Toyota már 20+ éve túllépett a normál hibriddel, jó reggelt. Nézzük meg a lágy hibriddel elért üzemanyag megtakarítást és hasonlítsuk össze a normál hibrid fogyasztásával. Indra önmagával is ellentmondásban van, egyszerűbb autók kellenek de az elektromos autó a legnagyobb hazugság.
"egyszerűsítünk le dolgokat. Például úgy, ahogy a PSA ezt tette a BMW-vel közösen fejlesztett "Prince" motorral"
Visszavonom, a belső égésű motorokhoz sem ért.
Ha már propaganda én is bedobok valamit veszteség, járulékos energiafelhasználás, szennyezés témában : [link]Tigerclaw : részben igaz a cikk (lassabb töltés, kisebb teljesítmény, akku temperálás) viszont az összemosás a telefon akkukkal megint nem igaz. A 0 fok továbbra sem ugyanaz mint a - 60. Szerintem a cikk is csak az érthetőség miatt mosta össze ezeket valamennyire.
-
Füleske
addikt
"szükséges nyersanyagok nagyon kevés"
Nem, az akkugyár kevés (jelenleg). Amúgy alumínium és grafit kell bele a legtöbb. A jelenlegi nikkel termelés és a jó pár év múlva várt Tesla darabszám között én érzek némi csúsztatást. Mennyi nikkel van ami jelen tudás szerint kibányászható ? Mennyire hasznosítható újra ?
"Az üzemanyagcellát teljesen félreállították."
Ha az elektromos autót "pattintott kőkorszak" - nak veszed, akkor az üzemanyagcella valahol a pleisztocén korban jár.
"Mi lesz a hatalmas mennyiségben keletkező használhatatlanná vált akkumulátorok kezelésével?"
Tárt karokkal várják őket az energiatárolók, végül 90+ (jelen állapot szerint) százalékban újrahasznosíthatók. [link] Jelen pillanatban az a gondja az ilyen üzemeknek hogy nincs elég "nyersanyag". (Pont ez a gond amúgy az atomhulladékkal is. A technológia megvan csak a kevés "nyersanyag" miatt egyelőre nem éri meg gyárat építeni. Majd pár száz év múlva...)
A temperálatlan gen1 Leaf akkuk is működnek még 60-70 százalékon ( a mérsékelt égövben). A hasonló korú temperált Tesla akkuk 90 % körül vannak.
"jelenleginél majd 30-50%-al nagyobb tömegű jármű" Mihez képest ? Hatékonyság mennyi ? Helyi károsanyag kibocsátás mennyi (nem a CO2 - re gondolok) ? -
7Heads Drago
veterán
Akkor az ózon lyuk, a globális felmelegedés, az eltűnőben levő állatokkal és növényekkel mi a helyzet?
Vagy akkor mi szükség van egyáltalán az E autózásra?
Hisz lényegesen olcsóbb egy hagyományos autó és az emelkedő energia árak miatt egy kisebb lesz majd az E autó előnye. Sőt rövidesen eltűnnek a kedvezmények is rá.
Mellesleg ahogy az én linkemen lévő emberke tévedhet pont ugyanúgy a tied se Szentírás.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Tigerclaw
nagyúr
-
7Heads Drago
veterán
Akit én linkeltem legalább mérnök és több nagy cégnél is dolgozott. A te linkeden meg özönlenek az adatok csak nem tudom honnan. Azért mert a youtube-n van nekem még nem hiteles.
Persze sok embert mozgatnak az érdekek de pont ezért kell több helyről is beszerezni az infókat. Én nem vagyok szakértő a témában... csak egy laikus. Remélem te nem estél át a ló túloldalára. Fontos hogy két lábbal áljunk a földön.
Ez a minusz 60-n honnan jön most? Mi értelme ott tesztelni egy akkut?[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Az általad linkelt 42# se aktuális. Egy rakás új fejlesztést eleve kihagy vagy félrelök mondván ezzel gond van miközben pont arról jönnek az infók hogy be akarják már építeni. De persze lehet hogy pont rosszat olvastam el.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Tigerclaw
nagyúr
Lehet hogy a stand up komikusok is atgondolhatnak, hogy mivel poenkodnak, mert valoszinuleg a nezok nem kis resze olyan buta, hogy meg el is hiszi, ami az eloadason elhangzik, es masnap mar a kollegainak vagy a gyerekeinek adja elo ezt mint tudomanyt.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
A telefonos akkuk elektrokemiaja szinte ugyanaz mint az autoke es a hideg okozta gond fizikai/kemiai jellegu.
Ha figyeltel kemia oran, tudod hogy a reakciokat melegitessel gyorsitjak fel. A hideggel lelassulnak a kemiai folyamatok. 0K fokon teljesen meg is allnak...legalabbis kvantumszint felett.
Ami foleg mas, az az hogy e-autok eseten mar tervezeskor figyelembe veszik, hogy az autonak uzemelnie kell nagyobb minuszokban is, igy pl. szigetelnek, foleg ha a celorszag ezt megkivanja vagy kialakitanak akkufutest, meg eleve olyan Li ion akku-altipust valasztanak ami jobban birja a hideget, de ott is van egy limit:
"Do not expose Model S to ambient temperatures above 140F (60C) or below -22F (-30C) for more than 24 hours at a time."
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Hintalow
senior tag
Amúgy azt se felejtsétek le, hogy az elektromos autókra való átállás azért sem fog annyit terhelni a hálózaton, mert mire eljutunk odáig, nem lesz ennyi autó.
Már mos is szépen haladunk arrafelé, hogy új autót 6-8 millió forint alatt nem kapsz, és ez a tendencia nőni fog, és ha nem vesznek új autókat, a használt is egyre kevesebb lesz...
Én arra fogadok, hogy hosszabb távon (20-30 év) sokkal kevesebb magánkézben lévő autó lesz. A fiatalokat egyre kevésbé érdekli a vezetés (engem sem nagyon, pedig 36 vagyok ) az autó csak egy háztartási gép, ami elvisz A-ból B-be. És mivel egyre inkább a nagyvárosokban összpontosul a népesség, ott nem fog kelleni az autó a napi használathoz.
Kb. mint a ló, régebben minden második háznál volt, most meg azért kell egy gazdasági szint, hogy te lovat tartsál....Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
-
Somatom
veterán
válasz Hintalow #130 üzenetére
Egyetértek, bár nálunk a tél még erősen befolyásoló tényező. Amikor Alicanteban laktam, egyáltalán nem használtam az autómat. Dugók, parkolási problémák, csak a nyűg volt vele. Robogóval mindent meg tudtam oldani. Tavasztól őszig Budapesten sem szeretek autóval közlekedni. Villanybringával gyorsabb vagyok.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Hintalow #130 üzenetére
"Amúgy azt se felejtsétek le, hogy az elektromos autókra való átállás azért sem fog annyit terhelni a hálózaton, mert mire eljutunk odáig, nem lesz ennyi autó"
Jelenleg ez egy logikus jovokep. A mohosag es a fenntarthato fejlodes uti egymast. Mar latni egy ideje az elso jeleket abban is hogy egyre tobb neves autogyarto megy csodbe, tunik el, vagy vasaroljak fel, hogy aztan megint csodbe menjen, es egyre tobb a fuzio is.
A kerdes csak az hogy az autogyartok megallnak-e a idoben szakadek elott, vagy onkent beleugranak. Az tunik most logikusnak, hogy csokkentsek a gyarak a modelljeik szamat es tenyleg figyeljenek a piaci igenyekre.
A masik oldalrol most pont azt latni, hogy az olajipar fontos kitermeloi talan valtanak a kitermeles maximalizalasarol a hosszabb ideig fenntarthato kitermelesig, mikozben lehet hogy meg profitot se veszitenek az emelkedo olajarak miatt. Persze ez megbukhat barmikor, ha nagyobb reszuknek megis csak most kellene tobb penz.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz #06658560 #133 üzenetére
Van tisztán elektromos Volvo? Én nem tudok ilyenről.
" ... miért nem sikerült jól?" - olvastad a TC-s tesztet?
Röviden:
• nem igazi villany platform, ezért sárnehéz (még a villanyosak kötött is)
• mivel nehéz k. sokat fogyaszt → rossz hatótáv
• belül kicsi, kívül nagy
Az előbbekből adódóan - teszem hozzá sajnos - egy Tesla 3 "megeszi" reggelire. Értsd: sokkal jobban megéri.Ami még kiderül a tesztből - bár ez nem csak a
VolvoPolestar sara, - hogy sok villanyautót nem lehet vontatni (még két utcasarkot se). Ha, megkotlik, akkor tréler. Szép új jövő[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz <Adamsky> #134 üzenetére
Nézd meg, hogy mennyi a full villanyautóknál a vonóhoroggal vontatható súly! Talán az Audi tankja az egyetlen, ami mögé egy normális lakókocsit fel lehet akasztani. Gondolom, az is tizedeli a hatótávot. Aztán hogy lehet beállni egy elektromos töltőoszlophoz utánfutóval?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
<Adamsky>
nagyúr
Na, ja. Akinek ez fontos, nem árt vásárlás előtt picit tájékozódnia: pl.
Mondjuk a Polestar 2-t pont nem kell nagyon félteni.
Egyébként a belsőégésű motorok eltűnésével biztos meg fog szűnni pár dolog:
• autós filmek (Jézusom, nem lesz több Fast & Furious
• király hangok, kipufogó tuning (vajon Akrapovič-ék fejlesztik már az MP3-ba letölthető hangokat?)
• a kis srácok a vrumm-vrumm helyett vajon milyen hangot fognak kiadni?
Csupa kínzó kérdés, dilemma -
Somatom
veterán
válasz <Adamsky> #136 üzenetére
Úgy rémlik, hogy az a lapos villany BMW hangszórókból brümmög. De, ehhez nem is kell villanyautó. Az új, 260 pacis Toyota Yaris GR hangja is hangszórókból jön.
Az egytengelyes lakókocsim bruttó 1350Kg. A 150 lovas Renaultomon két tonnás horog van.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz #06658560 #138 üzenetére
"Másoknak ezekkel nem volt baja ... "
Mivel? A súllyal, és az ebből fakadó rossz fogyasztással? Ja, meg azzal, hogy ráz, mint egy szekér?
Mondjuk én inkább hiszek Karottának, mint pár frissen felkent Youtube-os autótesztelőnek.#137 Somatom
" ... 260 pacis Toyota Yaris GR hangja is hangszórókból jön ... "
Mondjuk úgy, hogy alájátszik egy kicsit az eredeti - nem túl vérpezsdítő - háromhengeres hangnak (de azért van hangja, szemben a villannyal, aminek nincs).
Viszont a kis Yaris ad is valamit ezért cserébe. Nagyon könnyű (lesz vajon valaha ilyen villanyhajtással?) ezért agilis, ebből fakadóan pedig olyan élményt ad, amit nem sok már mai autó. -
Tigerclaw
nagyúr
válasz <Adamsky> #134 üzenetére
A teszt alapjan nem kell attol tartani, hogy a Polestar tulno Brandkent a Volvon. Arra talan idealis, hogy eldobhato markanevkent hasznaljak, latva hogy milyen felkesz autokat dobnak piacra, ami meg keszen se lenne versenytarsa a megcelzott konkurencianak.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
7Heads Drago
veterán
[link]
Ezt annak aki szerint nincs esélye a hagyományos motoroknak.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Tigerclaw #142 üzenetére
" ... nem kell attol tartani, hogy a Polestar tulno Brandkent a Volvon ... " - ettől tényleg nem.
"Arra talan idealis, hogy eldobhato markanevkent hasznaljak ... " - ez viszont elég nagy baj, ha így gondolkodnak. Mondjuk a Ford is épp ezt teszi a villany Mustang-al, ami nem elég, hogy villany, de épeszű ember - ha ránéz - nem is asszociálna róla egy vérbeli Mustang-ra.
Idéznék az általam link-elt tesztből: " ... a Polestar 2 nem tisztán villanyplatformos autó, hanem a Volvo CMA-alapjára épül, ami a dolgos hétköznapokban tök hagyományos felépítésű autókat szolgál ki, nem olyan technológiai élharcosokat, mint ez, vagy a pontosan ugyanezt a technikát kínáló Volvo XC40 Recharge vagy C40 Recharge ... "
Vagyis a Volvo márkanév alatt futó - és a cikkben is említett - C40 reCharge sem ígérkezik nagy durranásnak. -
Tigerclaw
nagyúr
válasz 7Heads Drago #143 üzenetére
Azert ez egy nagyon specialis es draga motor. Ha ez valamibe belekerul, hibrid felara lesz minimum. Az lenne egy bonyolult kombo, ha eleve hibrid autoba tennek.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
k-adi
nagyúr
válasz <Adamsky> #144 üzenetére
azért mustang a neve a machE nek mert arra felkapod a fejed.. egy villany ford nem durrant volna akkorát.. ez szimpla marketing húzás volt részükről..és látod bevált
de felőlem amúgy lehet pöttyös ladba is rajta ha maga a kocsi kívülről-belülről amúgy meg qva jo
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #124 üzenetére
Nyugi. Értelmezd a hallottakat. Többször, nyugodtan.
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #143 üzenetére
Ezt annak aki szerint nincs esélye a hagyományos motoroknak.
Hát ez a hír leginkább csak alátámasztja ezt a nézetet.
DRM is theft
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #126 üzenetére
"legalább mérnök és több nagy cégnél is dolgozott"
Húha. Ez érv ? Az első linkemet nézted ? Az egyik úr : [link]
A mínusz 60 a 42 - es hsz - em linkjéből van, látom már megtaláltad, de akkor azt is kérném hogy miért nem aktuális már...
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox tulajok OFF topicja
- Elemlámpa, zseblámpa
- Dying Light 2
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Óra topik
- Formula-1
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...