- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Processzorra való vizesblokk az ASUS ROG-os portfóliójában
- Gaming notebook topik
- Hobby elektronika
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen monitort vegyek?
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Projektor topic
- Milyen házat vegyek?
Hirdetés
-
Frissítve! A TikTokon marakodik Trump és Biden, betilthatja az USA
it Trump szerint ha betiltják a TikTokot, annak a felelőse Biden lesz. A betiltás Trump szerint csak a Metát tenné még gazdagabbá.
-
Új órával készül a Black Shark
ma A Xiaomi gaming brandje az S1 Pro formavilágát viszi tovább, amit immár MIL-STD szabványokkal egészít ki.
-
Nagy mennyiségben is gyártja új V-NAND dizájnját a Samsung
ph A kilencedik generációs fejlesztősből egyelőre a TLC-s verzió érhető el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Feketelaszlo #50 üzenetére
Rá se kell gyújtani, elég az is, ha csak hülye az ember.
-
-
llax
senior tag
"100 karambolozó benzinesből-dízelesből szénné ég/felrobban annyi db, mint 100db teslából ?"
Közben már hallottam számot, még valami biztosabb forrás is kellene, de ha ennek fele is igaz...
Nem karambolok száma, hanem megtett táv: 7x annyi megtett kilométer jut egy kigyulladó Teslára, mint az átlag...
-
félisten
Múltkor egy hyundai robbant fel a garázsban és még töltőn sem volt.
-
bkercso
nagyúr
A képeken annyi látszik, hogya garázs tetejének egy része hiányzik, bár hogy ez mennyiben köszönhető a robbanásnak, és mennyiben az azt követő tűznek, azt ennyiből képtelenség megítélni.
Könnyű megítélni: az autó kasztnija ép, vagyis a "robbanás" lángra kapást jelent. Talán volt hangja, de energiája biztosan nem.Amellett egy kigyulladó belsőégésű (haha) autó nem hír, míg egy elektromos igen. Ettől még több millió eladott autóból lesz néhány, ebben nincs semmi meglepő szerintem.
BTW, nem csak autóban van Li-akku. Mobilban, elemlámpában, mindenben is ugyan ez van.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
félisten
A robbanás részre nem tudok mit írni, nem voltam ott és nem értek a robbanásokhoz. Azért hír, mert ez egy új technológia, ami talán az autózás jövőjét jelentheti. (magam részéről én ezt erősen kétlem) Az ilyen szerkezetekkel kapcsolatos dolgok nagyobb figyelmet élveznek. Múltkor egy gázos busz nekiment a magasságkorlátozónak és felrobbant a gáztartály a tetején. Ez nyilván nagyobb hír, mint ha kigyulladna egy sima busz.
[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
Azért nem nehéz élképzeéni, h ha a robbanás vite volna le afél tetőt, akkor az a kocsi kasznijén is lyukat ütött volna.
A hibrid technikával jelentősen javítható a belsőégésű motorok hatásfoka városban és csökkenthető a kibocsátás, így ez a jelen és a jövő. A tisztán elektromos a jelenlegi akkutechnológiával tényleg nem az igazi.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
llax
senior tag
"így ez a jelen és a jövő"
A gyártók többsége nem így gondolja. Tökmindegy, hogy milyen sok típus van a kínálatban, ha azok jelentős része leginkább papíron és tesztpadon jól működő, "kvóta szülte" megoldás, vagy adókedvezményes, ingyen parkolós, nagymotoros luxus kamuhibrid.
-
félisten
A hibrid technikával jelentősen javítható a belsőégésű motorok hatásfoka városban és csökkenthető a kibocsátás,
Igen, az ottani kibocsátás csökkenthető. Itt megint inkább az a kérdés, hogy az össz kibocsátást nézve, kifejlesztés, legyártás, akkumulátor, életciklus, szervizelés, szakemberek képzése, megfizetése stb stb megéri-e az egész cirkusz egy jóval egyszerűbb benzinmotorral szemben.
-
llax
senior tag
Az általad sorolt problémák többségén már túllépett az ipar. Ezért is lehet nagyon sok hibrid gyártásban.
A gyártók részéről némi szemléletváltás kellene és a szabályozást (és kategorizálást) is újra kellene gondolni. (a szabályozás a minden körülmények között alacsony emissziót támogassa, ne a kamuhibrideket)
-
bkercso
nagyúr
Egyfelől igaz...
De a legtöbb fejlesztésnek még nincs látható eredménye, de óriási a piac - nem csak Európában és USÁ-ban, de Kínában és Indiában is.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Az akku pl. nagy probléma: túl szennyező a gyártása és túl nagy akkukat tesznek túl nehéz autókba.
A városi kibocsátás csökkentéséhez kis tömegű városi kocsit kellenének 300km körüli hatótávval.A töltés szintén fontos: atomból vagy megújulóból kell tölteni ahhoz, hogy a globális kibocsátás is csökkenjen.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
szebe
őstag
Ezzel csak az a baj, hogy ami tud ~300km-t, abba beleül két ember, és már alulról súrolják a 2 tonnát (lásd, új Leaf, 1730kg).
Városi szaladgálósra most is van "megoldás", e-Up, i3, Zoe, Honda e, e500, stb..
[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Rive
veterán
Pont városban fölösleges az a 300km. Még akkor is, ha hozzácsapod az elővárosokat is.
Városi közlekedéshez elég a 100-150km (az is csak azért, mert ha megújulós töltést akarsz, akkor az leginkább az esti mélyvölgy ideje alatt lehetséges, szóval haza kell érni egy töltéssel), meg a hibrid (amikor a napi menet rendszeresen nagyobb, mint 100km, pl. taxi vagy munkakocsi).Városon kívül meg egyelőre minimális (ha van egyáltalán) előnye a villanyautónak. A 300km hatótáv pill. luxus.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
llax
senior tag
Nem nagy probléma, ha nem teszed azzá... Pl. ha nem 600km hatótávú prémium kategóriás gépet akarsz... (ennek is van piaca, fizetőképes kereslettel és ezt kiszolgáló gyártóval - őket a hatékonyság miatt érdemes figyelni)
Szerintem egy kezemen meg tudnám számolni, hogy embereknek több mint fele évente hányszor szaladna bele egy 150km hatótáv korlátaiba (és kellene az utak melletti villámtöltőt használniuk). Ráadásul ezek pont az alsó és alsó-közép kategóriás járműveket használók. Ez nagyjából 16-18kWh akkuval elérhető (ha alapjaiban EV-nek tervezik az autót), ami egy néhány x10kW-os hajtással* együtt már kevesebb is lehet tömegben mint egy kisebb dízel hajtáslánc + tele tank... Pl. Smart méretű autókba még ennyi sem kell.
* De azt sem úgy, ahogy a legtöbb gyártó ma csinálja (tele motortér...), hanem úgy, mint a Tesla...
Az már külön vicces, hogy egy Tesla kettő, össz. 762LE beépített motorjai (inverterekkel, osztóművel, difivel) együtt kisebb helyigényűek, mint sok másnak a 80...136LE elektromos hajtáslánca. És ezzel a résszel problémák sincsenek, több 100ekm után sem.
-
bkercso
nagyúr
Így igaz, hibridből elég 100km körüli hatótáv is. De pályán, ahol nem 60-80-al mész, ott azért nem marad meg a teljes hatótávod. És városban sem, ha nem tanulja meg valaki rendesen használni a rekuperálós, egypedálos vezetésmódot.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0