Hirdetés

2019. augusztus 21., szerda

Hozzászólások

(#1) j-cool


j-cool
(tag)

Összes égő Tesla hírértékkel bír....

Színvonalban megfelelő válasz erre:
Amúgy a méltán népszerű Cobra11 című sorozat remekül bemutatja mennyire biztonságosak a benzines és diesel autók is :DDD

Hatékony, online, gyors autós szerviz program, ami ráadásul ügyfeleket hoz? ---> http://szerviz7.hu ugyanez elérhető általános célú (minden szerviznek megfelelő) átalakítható verzióban is, érdeklődni privátban.

(#2) borg25


borg25
(aktív tag)

De legjobban az önvezérlő rendszer vizsgázott: Mivel az álló trailer lehúzódott az út szélére a Tesla útjába csak 10-20 cmre lógott be. Ezt az önvezérlő úgy ítélte meg, hogy nincs előtte autó, simán roboghat, el tud menni mellette, hát nem, olyan szépen belement az oldalába, hogy huh. A sofőr meg gondolom úgy volt, hogy a Tesla csak lesz olyan okos, hogy fél métert arrébb megy, hogy ki tudja kerülni, de nem :(

(#3) Tikakukac válasza borg25 (#2) üzenetére


Tikakukac
(félisten)

Az nyugtasson meg, hogy a minap láttam telibe puffantani egy autót, ahol 200cm és "okos" vezető is volt :B

Annak örülök, hogy egy fosos G Astra is veszélyesebb, amiből több tízezer szaladgál az úton. Kíváncsi vagyok hány gyújtáskapcsolót cseréltek ki a módosítottra. Egyáltalán hányan tudnak erről. Amcsiban elég szép por volt miatta, EU-ban kuss :K

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#4) t72killer válasza j-cool (#1) üzenetére


t72killer
(félisten)
LOGOUT blog (1)

100 karambolozó benzinesből-dízelesből szénné ég/felrobban annyi db, mint 100db teslából :F ?

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#5) D1Rect


D1Rect
(félisten)

100km/h-val becsapódni és lábtöréssel megúszni?
Hát, jó, nekem deal, hogy a roncs porrá égjen.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#6) DeFranco válasza D1Rect (#5) üzenetére


DeFranco
(nagyúr)

plusz a (hátul?) ülő gyerekek meg elszaladtak belőle. ott még lábtörés sem volt csak zúzódás.

(#7) Tikakukac válasza t72killer (#4) üzenetére


Tikakukac
(félisten)

Potyogtat-e 100db dízel/benzines annyi lószart, mint egy *brand* lovaskocsi?

[ Szerkesztve ]

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#8) t72killer válasza D1Rect (#5) üzenetére


t72killer
(félisten)
LOGOUT blog (1)

Ez a rész tényleg jól hangzik, viszont ez nem betonfalba csapódás volt, hanem a tréler szélét kapta el: feltételezem így kisebb energiájú volt az ütközés.

#7: a lovas lesz a nyerő, uis a lószar lebomlik :DD

[ Szerkesztve ]

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#9) Kisszidi


Kisszidi
(csendes tag)

Ki mondta, hogy az Li ion akksi biztonságos? Soha sehol nem volt ilyesmiről szó, ellenben az ellenkezőjéről igen. Nem véletlenül nem szállítja sok cég még kis méretben sem (pl telefon), de aki igen, szigorú szabályozás mentén.

(#10) llax válasza t72killer (#4) üzenetére


llax
(senior tag)

Ehhez ismerni kellene mindkét esetben pontos számokat. Sok másiknak (olasz szupersport, német prémium, etc...) ütköznie sem kell a kigyulladáshoz, még sincs akkora hírértéke, mint egy égő Teslának, utóbbiból szerintem majdnem mindegyikről van és lesz videó a YouTube-on...

Megfelelő összevetéshez az is kellene, hogy csak és kizárólag azonos erejű és irányú ütközések legyenek a kalapba téve. Ez egyrészt a különböző vezetéstámogató asszisztensek miatt fontos, egy ilyenekkel jobban ellátott autóval az "enyhébb" esetek jobban elkerülhetők, így ez erősen torzítja a képet. Másrészt a sportautós, itt-ott szupersportautós jellemzők szintén torzítanak, jócskán növelik a nagy erejű ütközések esélyét.

(#11) t72killer válasza Kisszidi (#9) üzenetére


t72killer
(félisten)
LOGOUT blog (1)

A Teslától rémlik, hogy az ő akksijuk aztán istenbizony nem gyullad-robban, merthogy a "biztonságosabb" LiFePo, meg az ezerszerkipróbált 18650-es cellák ígymegúgy. Aztán mégis...

#10: Öngyulladó típus egy rémlik a bömö-től, a többi párszázmillió kocsi 99.999%-a köszöni szépen jól megvan, és ha csattan, akkor is sokszor van még idejük a fél óra múlva érkező tűzoltóknak, hogy kioperálják a delikvenseket a konzervdobozból. Még egy apróság: a gázolajnak általában idő kell, míg begyullad, míg a lítium robban. Mindenki megteheti tétjeit, ha választani kell, én inkább a lassabban begyulladó variáns elől próbálnék futni.

#12: értem:R. A horvát gyerek ugrik be hirtelen, aki 150-el szállt bele a magyar családba. Most függetlenül a dolog etikai részétől, tudtommal kvázi sértetlenül szállt ki a gépezetből.

[ Szerkesztve ]

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#12) D1Rect válasza t72killer (#8) üzenetére


D1Rect
(félisten)

~Negyedes ütközés volt.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#13) DeFranco válasza t72killer (#8) üzenetére


DeFranco
(nagyúr)

[link]

el lehet dönteni.

mindenesetre a mögötte jövőnek kudos mert elég szépet korrigált hogy ne kapja el őket hátulról.

(#14) Rive


Rive
(addikt)

Eltelik egy kis időbe, mire a szabályozás reagál az újdonságokra. Pár év meg pár kiégett roncs, és lesz rá szabály, hogy mit kell bírnia az akkupakknak ilyen-olyan-amolyan körülmények között.

Így jár, aki jelentkezik egy nyílt bétára, mondhatni ;]

[ Szerkesztve ]

/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

(#15) llax válasza Rive (#14) üzenetére


llax
(senior tag)

Egyfelől igen... Nem csak a szabályozás, hanem a tapasztalat is kevés jelenleg. Az újabb és újabb modellekkel és az egyre nagyobb szám miatti egyre több balesettel azért gyűlik lassan.

Másfelől az energiasűrűség növekedése előbb-utóbb a biztonságra is jó hatással lesz. Nem csak a hatótávok növekedhetnek miatta, hanem a pakkok mérete is csökkenhet, távolabb kerülhet az autó hamarabb/könnyebben sérülő részeitől.

Egy a lényeg: A ma látható állapotokat nem szabad kivetíteni azokra az időkre, amikor a villanyautók nem csak az eladásokban, hanem az utakon is jelentős tényezővé válnak.

(#16) Rive válasza llax (#15) üzenetére


Rive
(addikt)

Másfelől az energiasűrűség növekedése előbb-utóbb a biztonságra is jó hatással lesz.

Izé. Nem sokat segített a (kézi)gránátok 'biztonságán', hogy fél emberfej helyett a robbanóanyagok fejlődésének köszönhetően ökölméretűvé zsugorodtak :N

És itt ugye a villanyautók benzinessel egyenértékűvé válásához még a hatótáv növekedése is szükséges lesz, szóval a tárolt energia is növekedni fog egy darabig, nem csak a sűrűség.

/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

(#17) eXodus


eXodus
(őstag)

Egy BMWs megvonja a vállát... neki kigyulladáshoz még baleset sem szükséges.

(#18) borg25 válasza Tikakukac (#3) üzenetére


borg25
(aktív tag)

Teljesen mindegy. Az önvezérlést akkor is javítani kell, hogy nem csak akkor lehet ütközni ha totál előtted van valami, vagy ha jobbról jön valami, akkor is ki kéne kerülni, ha csak 10cm-re lóg bele az útvonaladba.
Ha már itt tartunk jó kérdés, hogy fel van-e készítve egy jó önvezérlő arra, hogy Józsi bácsitól mikor a biciklivel jön haza a kocsmából ha lehet 1-2 méter távolságot tartunk. Egyáltalán a biciklist mint külön fajt, el kell kerülni, mert luxusnak érzi a hátranézét és a visszapillantótükröt, de hirtelen irányt változtatni azt tud.
Az álló BKV busz mellett se 10cm hézaggal megyünk el, mert bármikor bárki kiléphet. Hátha olvassa ezeket a sorokat egy önvezérlő autókat programozó.

(#19) t72killer válasza borg25 (#18) üzenetére


t72killer
(félisten)
LOGOUT blog (1)

Miért is kellene egy egyenes vonalban az út szélén haladó bringásnak hátranézegetnie :F?

Egyébként igen, ha 80+al haladok, akkor tényleg nem 5 centire szoktam elhaladni a bringás mellett.

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#20) Tikakukac válasza borg25 (#18) üzenetére


Tikakukac
(félisten)

Azért annyira nem mindegy :N

Az önvezetésben és az adatgyűjtésben ez a szép. Minden hasonlóról meglesz az összes paraméter, nagyon gyönyörűen lekövethető mi volt a gond, amit utána tudsz javítani.
Mi lesz akkor ha az egyszeri paraszt keni fel magát? Nem sok, talán a híradóba bekerül és ennyi. Előrébb a balesetével nem nagyon jutott a társadalom többi része, mondjuk a Volvo az, aki ezt kicsit eddig is komolyabban vette offline módon is.

Csak ugye mivel ez is valami új, valami más és főleg "eeeeveeszik a munkaaaat!!!44!!" jellegű témakör, így lehet tűzzel-vassal gyilkolni minden egyes esetet. Onnan lehet felismerni, hogy valaki kicsit megállt az időben, hogy bekérdez muter/fater szinten laposTV, telefonagyrák és hasonló kombókra. Mind-mind ugyanígy kezdte, aztán valahogy csak nagymuternek is jobban tetszik a marha nagy és 5 kilós TV, meg csacsog a telefonon havi 30 órát.
Így ment ez régen is, most is.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#21) borg25 válasza t72killer (#19) üzenetére


borg25
(aktív tag)

Nem azt mondtam hogy folyamatosan, csak mikor megváltoztatja az irányát, pl befordul balra, vagy gondol egyet, s odateker az előtte haladó mellé. Esetleg ki akar kerülni egy kátyút s e miatt megy ki fél métert mialatt te meg akarod előzni, s szemből folyamatosan jönnek, tehát nem tudsz rendes távot tartani tőle.
Már húsz éve létezett bringákra szerelhető visszapillantó tükör, jó lenne ha kötelező lenne. Mikor kipróbáltam az elektromos rollert(LIME) ez volt az első gondolatom, hogy ez nagyon kéne rá, életet menthet. Tudom hátra is lehet nézni, de az időveszteséggel jár, s van aki ilyenkor a kormányt el is tekeri picit.

(#20) Tikakukac:
Nem azt mondom, hogy vesszen az önvezérlő, hanem, hogy akkor megvan, hogy mire kell gyúrni. Szerintem ugyanazt mondjuk más nézőpontból: Az esettel a fejlesztőknek valamit kezdeni kell. Egyetlen dolgot nem tehetnek meg, hogy azt mondják, hogy ameddig nem lesz másik 100 hasonló eset addig nem teszünk semmit. Most fel lehet tenni azokat a kérdéseket amiket írtam, hogy nézzük, ezekben az esetekben hogy dönt a tesztpályán? A döntését kell-e korrigálni? Volt-e rá teszteset?

[ Szerkesztve ]

(#22) llax válasza Rive (#16) üzenetére


llax
(senior tag)

"Nem sokat segített a (kézi)gránátok 'biztonságán', hogy fél emberfej helyett a robbanóanyagok fejlődésének köszönhetően ökölméretűvé zsugorodtak"

Ha mindkettőt ugyanakkora kofferbe kellene a lehető legbiztonságosabban becsomagolni, akkor a kisebbel azért könnyebb bánni. Még akkor is, ha a kisebb egy kevéssel sérülékenyebb.

"szóval a tárolt energia is növekedni fog egy darabig, nem csak a sűrűség."

Azért is írtam: előbb-utóbb, és nem azt, hogy közvetlenül.

Amúgy a tárolt energia (szükségessége) körül is vannak kérdések... A hatótávban és teljesítményben (a mindenkori lehetőségek mellett) kimaxolt autók, mint amiket a Tesla gyárt, a világ nagy részén hosszú ideig rétegtermékek maradnak. Az igazi tömeges terjedés nagy esélyekkel nem a hosszú távú használatra készülőknél kezdődik majd el (több okból sem). Szélesebb rétegeknek a városi kisautók lesznek hamarabb megfizethetők, azoknak az alját nem kell küszöbtől-küszöbig telerakni akkuval - már a jelenleg elérhető energiasűrűség mellett sem.

Olyan dolog problémáiról van szó, aminek még bőven van ideje kiforrnia magát. Ez az idő kb. ott ér véget, amikor már lesz némi választék egy teljesen átlagos ember/család számára is megfelelő+elérhető járművekből.

(#23) llax válasza borg25 (#18) üzenetére


llax
(senior tag)

"Hátha olvassa ezeket a sorokat egy önvezérlő autókat programozó."

Nem kell ezt olvasnia, tudják ezt maguktól is. Ha kivonnád a képletből részeg Józsi bácsit és tsai-t, akkor a Tesla rendszere mehetne akár SAE 3 szinten is. De az csak SAE 2 szinten megy. Önvezetésről (jogi értelemben is) min. SAE 4-től lehet beszélni.

(#24) borg25 válasza llax (#23) üzenetére


borg25
(aktív tag)

Majd kiderül, hogy mi volt ebben az esetben. Én feltételezem, hogy a vezető feltételezte, hogy az önvezérlő látja az akadályt s ki fogja kerülni. Egy ilyen kerülést 4-5 méterre az akadálytól elkezdek. 50km/h=13,8m/s Lehet, hogy mikorra leesett, hogy itt már nem lesz kerülés, addigra túl késő lett.
Így nézve lehet-e arról beszélni, hogy SAE 3-nál szükség esetén a humán járművezető megfelelően reagál? Ahhoz egyszerre kellene nézni az utat, s hogy a kocsi mit tervez. Passz, nem tudom, hogy a Tesla megjeleníti-e a haladási tervet az elkövetkező 50/100 méterre, e nélkül nagyon leszűkül a reakció idő.
Arra még reagálhatsz, hogy egy gyerek hirtelen kirohan az útra, de nem tudom, hogy mennyi időd van, mikor leesik, hogy az önvezérlő valamit elnézett.

(#25) pilóta válasza borg25 (#24) üzenetére


pilóta
(veterán)

Igen, ezért veszélyes szerintem a félig-meddig önvezető cuccos. Vagy legyen teljesen (kormány, pedál se kell), vagy egyáltalán ne legyen az. Én a sávtartót se tartom jó ötletnek, mert az is arra "bíztat", hogy bambulj el nyugodtan, majd megoldja a gép. Aztán van, amikor nem oldja meg. Ha vezetsz, akkor vezess, ha utas vagy, akkor legyél utas, de keverni a kettőt nem túl jó ötlet.
Sajnos a fejlődéshez viszont kell ez az átmeneti időszak, de ez meg ezzel jár...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#26) Tikakukac válasza borg25 (#21) üzenetére


Tikakukac
(félisten)

Az a baj, hogy az élet a legnagyobb forgatókönyvíró. Mindenre nem lehet megtanítani, sajnos ezek meg fognak történni, ahogy eddig sima sofőrrel is, úgy automatával. Csak előbbinél game over volt, most meg kap mindenki más egy esélyt, hogy ha bekapja azt a sorszámot, akkor nem lesz rossz vége.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#27) voyager4.4 válasza borg25 (#24) üzenetére


voyager4.4
(senior tag)

Én olyan hírt olvastam, ami szerint a vezető sem vette észre és egyébként a keze a kormányon volt.
Ez a feltételezem, hogy "ő" (bárki a forgalomban) majd valamit csinálni fog, szerintem elég rossz hozzáállás amúgy is.

no fate but what we make

(#28) t72killer válasza Tikakukac (#26) üzenetére


t72killer
(félisten)
LOGOUT blog (1)

Miután Go-ban nyert a gép, én bizakodó vagyok, hogy a gépet több mindenre lehet felkészíteni mint az embert. De egyetértek, szuperügyes gépekkel is sztochasztikus marad a rendszer és a mostani pl 1000db halálos balesetből lesz mondjuk 300.

Ami nagyon kéne, az idióta barmok kivonása a forgalomból. Azaz a kocsi pl ujjlenyomat-írisz-hozzávetőleges testsúly-alkoholkipárolgás alapján megtagadja a humán sofőrt, ha annak nincs jogsija vagy éppen becsípett. +a 40kilós barátnő ujjlenyomatával se indíthassa a vagánycsávesz a bömöt, ha egyszer 3 hete bevonták a jogsiját vmi huncutság miatt.

#27: ez mondjuk a radar+vezérlőszoftvernek rosszabb hír, egy normálisan tervezett radarnak ezt bőségesen látnia kell (az út szélén álldogáló szarvast is kéne, nemhogy a belógót!). A sofőr a látási viszonyoktól függően fel van mentve.

[ Szerkesztve ]

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#29) llax válasza borg25 (#24) üzenetére


llax
(senior tag)

"Így nézve lehet-e arról beszélni, hogy SAE 3-nál szükség esetén a humán járművezető megfelelően reagál?"

Nem. Még egy egyszerűbb követő-sávtartó rendszernél sem.

Nem véletlenül nincs még valódi önvezetés. Az átmenetet kellene valahogyan túlélni. Ami itt a SAE 2 és 3 kategóriák, felfogható egyfajta "éles tesztüzemnek".

Aki AI alapú rendszerrel tervez, annál a mostani a (főleg szituációs) mintagyűjtés időszaka. A Tesla rendszere (nonstop megy, manuális üzemmódban is!) számára az egyik legértékesebb adat a humán beavatkozás lenne az AutoPilot működésébe... Erre néhányan úgy használják, mint ha már min. SAE 4-es lenne.

A Tesla itt túl nagy kockázatot vállal másokhoz képest, ami a fejlődésnek jót tesz, csak néha túl nagy áron. Pont a Tesla rendszerével (azok közül, ami több, mint terv vagy kísérlet) lehetne sok problémát kivédeni, csak túl könnyen (könnyelműen) veszi át a vezetést a sofőrtől, bizonytalanság (és az azonnali reakció hiánya) esetén sem (csak és kizárólag) megállni akar, hanem megoldani.

Csak úgy mellékesen:

"Arra még reagálhatsz, hogy egy gyerek hirtelen kirohan az útra"

A Tesla gyalogosvédelmi rendszere az Euro NCAP ezt vizsgáló tesztjén (mert ma ezt is nézik) bucira vert mindenki mást...

(#30) Ndruu


Ndruu
(MODERÁTOR)

Tavaly láttam ezt a videót, annyira nem győzött meg, hogy az autopilotra kellene bízni teljesen a vezetést. Tudom, tavalyi szoftver...

Harrrr!!!!

(#31) llax válasza t72killer (#28) üzenetére


llax
(senior tag)

"én bizakodó vagyok, hogy a gépet több mindenre lehet felkészíteni mint az embert."

Erre minden esély megvan. Az igazán nagy kérdés nem az, hogy a gép mikortól hibázik kevesebbet az embernél. Az a kérdés, hogy mennyivel kell kevesebbet hibáznia az emberi vezetés betiltásához (legalábbis folyamatos kiszorításához, kezdve pl. az autópályával). Ami jó eséllyel akkor felmerül, amikor még sok autó szaladgál alkalmas önvezetés nélkül (ha már lesz mihez mérni, lehet igen veszélyesnek is minősíteni).

Elsőre soknak vagy még inkább "sokknak" tűnne egy ilyen beavatkozás. Ilyenkor gondolni kell a szmogriadók esetére. 3-4 évtizede elképzelhetetlen lett volna, és vállalhatatlan jogfosztásként élted volna meg még "abban a rendszerben" is, ha "fentről" azt mondják Neked, hogy ma és holnap márpedig nem mehetsz egy métert sem a Zsiguliddal...
Mindenre meg kell érnie a társadalomnak. Egy mai átlag 17 évest közel sem hoz úgy lázba a jogsiszerzés, mint mondjuk 20 éve. Ha meg is lett a jogsi, már nem törteti magát annyira, hogy autót is szerezzen mellé, ez a "a jogsihoz autó is dukál" téma sokaknál már el van felejtve (persze van akinél nincs, másnak meg esetleg muszáj). Falun sincs már tele a határ jogsi nélkül csapatókkal (ahogy még én is kezdtem). A változás folyamatban van...

(#32) llax válasza Ndruu (#30) üzenetére


llax
(senior tag)

Nem kizárt, hogy további néhány évig még ugyanezt érzed az akkori aktuális szoftver esetén is. Frissebb hardverek, több és fejlettebb szenzor, egyre fejlettebb szoftver, addig is gyűlő sok-sok tapasztalat (ezek nélkül nem megy), és egyszer majd úgy érzed, hogy nem kellene emberre bízni a vezetést :)

(#33) t72killer válasza llax (#31) üzenetére


t72killer
(félisten)
LOGOUT blog (1)

A humanoid sofőrök kitilitása szvsz nagyon soká fog megtörténni, ha egyáltalán nem irtjuk ki a civilizációt addig/fulladunk a saját sz.runkba. Egyelőre nagyon örülnék, ha lenne olyan robotpilóta, ami mellett pl alhatok, ehetek, olvashatok egy 1000+km-es úton. A logisztikai cégek is tuti díjaznák, a kamionsofőrök már nem biztos, lévén a munkájuk könnyítését valszleg azonnal leépítésekkel díjazná a cég.

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#34) Máté94


Máté94
(addikt)

Egy nap hány autó gyullad ki a világban...? És mennyi kerül a hírekbe? :U

Köszöntem..

「AA」- Apriori Acquit

(#35) t72killer válasza Máté94 (#34) üzenetére


t72killer
(félisten)
LOGOUT blog (1)

Hány egyéb autó van a világban és hány tesla? Egyébként az országos/régiós hírekbe azért be szokott kerülni egy Mo méretű ország/régió esetén.

Ha valami nem először fordul elő, azt meg pláne felkapja a média, ahogy az öngyulladó bömbi-ket is felkapta.

[ Szerkesztve ]

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#36) llax válasza t72killer (#33) üzenetére


llax
(senior tag)

Nem azonnali totális tilalomban kell itt gondolkodni, a kezdeti és a totális között több évtized is eltelhet.
Ez mehet akár a légi közlekedés mintájára is. Az ellenőrzött légterekben vannak helyek és körülmények, ahol kizárólag robotpilóta vezethet (ezt csak időjárás, vészhelyzet vagy a robotpilóta hibája írhatja felül), emellett vannak olyan repterek, aminek a körzetében kizárólag a kapitány vezethet (még az elsőtiszt sem!).
Ugyanígy lehet kezdeni a kézi vezetés tiltását pl. az autópályával és kritikus helyeken a robotpilótát lehet korlátozni.

"Egyelőre nagyon örülnék, ha lenne olyan robotpilóta, ami mellett pl alhatok, ehetek, olvashatok egy 1000+km-es úton."

Az ilyen hosszú utak nagy részét a világ civilizáltabb részén valamely gyorsforgalmi úton teszed meg. Ilyen körülményekre a Tesla AutoPilot (legfrissebb hardverrel és szoftverrel) már most is majdnem teljesen alkalmas (ahol sok Tesla közlekedik gyak. alkalmas), a többség (mármint a "hagyományos" autógyártók) a korábbi próbálkozásaikat feladva kb. most kezdik eldönteni, merre is fejlesszenek (a SAE 2 túllépéséhez). Vízióik voltak és vannak, a gyakorlatban meg van a Tesla, akik alapból azon az úton indultak el, amerre most a többség is tart.

" A logisztikai cégek is tuti díjaznák, a kamionsofőrök már nem biztos, lévén a munkájuk könnyítését valszleg azonnal leépítésekkel díjazná a cég."

Ma sofőröknél ott tart az utánpótláshiány, hogy nem csak Közép- és Kelet-Európában van gond az elvándoroltak miatt, hanem már a nyugatra elvándoroltak mellett hiány van Nyugat-Európában is.
Amíg régen hazánkban (is) alapszabály volt, hogy a sofőr nem rakodhat, mára egyre több helyen a sofőr békázik, ha így haladunk, nemsokára az otthagyott targoncát is neki kell kezelni... Vannak olyan szállítási útvonalak, amiket lehet majd magas szinten robotizálni, de pl. a gyűjtőfuvarokat még sokáig nem.
Sok helyen (gyárakban) nem kérdezték meg az embereket, mára mégis robotok végzik a munka nagy részét. Az egy külön érdekes kérdés, hogy hová vezethet ez hosszú távon...

(#37) Kolondrum


Kolondrum
(félisten)
LOGOUT blog

Attól még kéne. Nem kell neki menni semminek. :DD

Suzuki 99Le (1185kg) és Kawasaki 72Le (174kg). Egyik tartós, másik "lép". 195/65R15 Hankook téli 4-es eladó, 2014 év végi, 5mm. 10k, Dunakanyar. No posta! Képet püben! N105 okosóra eladó, új! Elégedett MI 9T tulaj vagyok!! ;)

(#38) borg25 válasza llax (#36) üzenetére


borg25
(aktív tag)

Jó, hogy említetted a repülőket. Ott már kezd jelentkezni a 22-es csapdája:
Mindenhol a robotpilótának kell vezetnie, a humán erőforrás csak vészhelyzetben vegye át az irányítást, mikor a robotpilóta nem boldogulna. De ha a vészhelyzetek kivételével a pilóta nem gyakorolhat, akkor hogy tud felkészülni a vészhelyzetre?
Belátom az önvezérlő autók előnyét, elhiszem, hogy később hatékonyabb lehet, mint az ember. Sok eset van, mikor az embernek nem kéne volán elé ülni. Vagy ha kezdő, bátortalan, rutintalan még rosszabb. De azért élvezetes is vezetni, kitisztítja az agyat, na nem a belvárosi közlekedés.
Jelenleg az lenne a jó, ha az ember vezetne, s az MI csak gondolkodna, hogy miért tette amit tett, esetleg ha nagyon úgy találja, hogy a vezető valamit nem vett észre, akkor vészhelyzetben korrigál. Később pedig, az MI lenne aki folyamatosan figyel, s ha a sofőr hibázik korrigál, vagy mondja, hogy aludj, most vezetek.

Egyik ismerősöm is utálja az autópályát, mert a sok sietős ember úgy gondolja, hogy 10 perc előnyért 160-as átlaggal kell vezetni az is megterhelő, ha folyamatosan azt kell nézned mikor akarnak letolni

(#39) Cyberpunk


Cyberpunk
(félisten)
LOGOUT blog

Oh jaj most mi lesz? :DDD

"You said you'd always be there for me.... but you're not..."

(#40) t72killer válasza Cyberpunk (#39) üzenetére


t72killer
(félisten)
LOGOUT blog (1)

Leöntöm egy kanna benzinnel mind2 teslám és felgyújtom őket, megelőzendő a problémát :DDD

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#41) Cyberpunk válasza t72killer (#40) üzenetére


Cyberpunk
(félisten)
LOGOUT blog

De Tesla-hoz minek benzin? :D Tudok jobbat is, mint az az indiai ürge, aki a folyóba hajtott az új BMW-jével, mert nem olyat akart, de azt vettek neki. ;]

"You said you'd always be there for me.... but you're not..."

(#42) t72killer válasza Cyberpunk (#41) üzenetére


t72killer
(félisten)
LOGOUT blog (1)

A benzinkút közelebb van, mint a legközelebbi folyó :DDD

Najó, először nyerni kéne azon a nyüves lottón.

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#43) llax válasza borg25 (#38) üzenetére


llax
(senior tag)

"De ha a vészhelyzetek kivételével a pilóta nem gyakorolhat"

Egy sima útvonalrepülés nem sok gyakorlatot adna, pláne nem vészhelyzetekben használhatót (még annyit sem, mint autónál az autópályán vezetés). A kisgépes vagy vitorlázó repülés annál több gyakorlatot adna. A legkritikusabb manővereket (fel- és leszállás) legtöbb nagygépen továbbra is kézzel végzik.

"De azért élvezetes is vezetni"

Ennek ellenkezőjét nem állítottam és nem is gondolom másként :) Bár az "élvezeti" részét magamon nagyon bekorlátoztam az utóbbi 10 évben, lakott területen már-már "papásan" vezetek, máshol is beállok a sorba (más kérdés, ha "nincs sor"). (ehhez látnom kellett néhány dolgot, történnie kellett dolgoknak az ismeretségi körömben, nekem is kellett néhány melegebb helyzet - ezen túl ritkán kell pontos időre mennem)

"Jelenleg az lenne a jó, ha az ember vezetne, s az MI csak gondolkodna, hogy miért tette amit tett"

A Tesla rendszere ezt (is) teszi, amikor az AutoPilot ki van kapcsolva. Pontosabban maga az AutoPilot kikapcsolhatatlan (a sofőr által), csak a beavatkozása kapcsolható ki.
Mostanra több tízmilliárd kilométerről gyűjtöttek be mindenféle, az AI számára emészthető/emésztendő adatot. Minden hír szerint többszörösét, mint az összes többi gyártó együtt. Egyfajta "adat nagyhatalom" lett belőlük (így állnak az akkugyártással is - ezért is mínuszosak minden negyedévben, a nagy építkezések mellett még felvásárolják a fél világot is, legalábbis belőle azt, ami villanyautó gyártáshoz kell...).

(#44) dabadab


dabadab
(félisten)

Az "önvezető" részhez: soha életemben nem ültem Teslában, de azt még én is tudom, hogy arra külön felhívják a figyelmet, hogy az Autopilotnak az álló tárgyak érzékelése problémás. Nagyjából az összes olyan esetben, ahol az Autopilot nekiment valaminek, az valamilyen álló tárgy vagy jármű volt.

Szóval ez ismert hiányosság, nem véletlen, hogy ez nem önvezető rendszer.

DRM is theft

(#45) dabadab válasza t72killer (#11) üzenetére


dabadab
(félisten)

"A Teslától rémlik, hogy az ő akksijuk aztán istenbizony nem gyullad-robban, merthogy a "biztonságosabb" LiFePo, meg az ezerszerkipróbált 18650-es cellák ígymegúgy."

Meglehetősen biztos vagyok abban, hogy nem mondtak olyat, hogy tutira nem gyullad - már csak azért is, mert eddig is előfordult, hogy nagy ütközés után kigyulladt egy-egy: viszont ehhez mindig nagy (vagy pontszerű - itt inkább ez lehetett) ütés kellett és viszonylag kultúráltan égett ki, vagyis nem azonnal gyulladt lángra és a bennt ülők nem égtek benn (ahogy itt is).

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#46) Agyturbina válasza borg25 (#38) üzenetére


Agyturbina
(tag)
LOGOUT blog

Ezen jót nevettem,
De azért élvezetes is vezetni, kitisztítja az agyat, na nem a belvárosi közlekedés.

Majd amikor 146.6km csak egyenes, és SEMMIT nem tudsz csinálni, na azt megnéznem mennyire elvezed :K

Napi 12 órát vezettem majd 4 napig tartott és annyi helyem volt a tojoka hátuljában, hogy élére állítva aludtam.

Az agyamat egy jó séta, vagy gorkorizás, bringázás tisztítja ki, motoros memória fejlesztése, használata nagyon hasznos tud lenni, de nem a kormánykereket nem tekergetve :DDD

Egyik reggel le kellett ugranom Denmark-ba, kb 400km(4 óra) utána 4 óra munka majd 5 óra haza mert annyira fáradt voltam.

Ennél mar csak a repülőutakat utalom jobban reggel korán kelsz repülsz 1.5 órát dolgozol estig és ugyan ez forditva :K

Sajnos nem tapasztaltad ezt meg, amikor nincs minden 20m falu, vagy kerülendő akadály, jó utak vannak és jó autók. Na az egy agyzsibbasztás nem is kicsi :R

A szükségletek lettek a célok, és a célok szükségletek lettek.

(#47) borg25 válasza Agyturbina (#46) üzenetére


borg25
(aktív tag)

Igen, én se a monoton vezetésre gondoltam, hanem egy kis country roadra. Mondjuk mikor a Börzsönyön kell átvágnod, s tudsz gyönyörködni az útban, hogy milyen szépek a fák ahogy ráborulnak az útra, ahogy kapaszkodsz fel a dombra. (Nem hegyre s meredek szakadékra az Alpokban)

(#48) Agyturbina válasza borg25 (#47) üzenetére


Agyturbina
(tag)
LOGOUT blog

Egy ido után mar unalmas bármerre is mész, egyre jobban észreveszem magamon, hogy nem érdekel egyáltalán mar a vezetés :R

A szükségletek lettek a célok, és a célok szükségletek lettek.

(#49) bkercso válasza t72killer (#8) üzenetére


bkercso
(veterán)
LOGOUT blog

A mozgási energia ugyan annyi volt (1/2*tömeg*sebesség^2), csak kisebb részre koncentrálódott.
Ha megsérül a Li-akku, akkor tűzveszélyes, de ugye mindent elkövetnek, hogy ne sérüljön. Náha nyilván előfordul. Ettől még nem feltétlen veszélyesebb, mintha egy benzintank lyukadna ki és gyulladna be.

Hifi erősítők, DAC-ok, tápegységek készítése: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/index.html

(#50) Feketelaszlo válasza t72killer (#4) üzenetére


Feketelaszlo
(senior tag)

Még több is. Ha benzinkúton dohányzol akár fel is robbanthatod a helyet, ha elektromos autó töltése közben akkor csak tüdőrákot kapsz hosszú távon. Ne csináljunk már úgy, mint ha az autózás elmúlt 100 éve nem arról szólt volna, hogy a tüzelőanyag* mennyire gyúlékony és tűzveszélyes. Pl. a Közel-keleten ahol kicsit kevésbé szigorúak a biztonsági normák még mindig rendszeresek az üzemanyag-szállítókkal kapcsolatos tömegbalesetek - pár éve egy ilyennek 200 halottja volt, de a hétvégén is akadt egy nagyobb szerencsétlenség valamelyik afrikai országban, Európán belül pár éve Olaszországban volt egy nagy bumm (nyilván mindről találni képfelvételeket a neten, ha valaki vizuális alkat). Nem, nem lesz annyi felrobbanó Tesla, hogy mennyiségben és minőségben vetekedni tudjanak a petróleumos cuccok okozta tűzijátékkal. Ha csurig töltötted a túratankos kocsid és rögtön utána valaki oldalba kap akkor ott melegebb lesz a helyzet bármelyik Tesla égésnél.

*talán csak a diesel ami egy kicsit fekete bárány, mert ő légköri nyomáson annyira nem szeret csak úgy lángra kapni, de a befecskendező rendszerben már ugye 1500-2000 bar nyomáson van jelen.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.