Hirdetés

  • Lenovo Essential Wireless Combo

    lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)

  • Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?

    ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lenox #31 üzenetére

    Az ImgTec eleve kiköti a licencben, hogy a PC-s Linuxszal nem foglalkoznak, de az open source közösség munkájában igény szerint részt vesznek.
    A licenc minimum egy drivert tartalmaz egy korszerű Windows operációs rendszerre (technikailag ez a Win 7 32 bit is lehet, vagyis azzal a januári driverrel elvileg teljesítették a licencfeltételek rájuk eső részét). Az Android és az iOS állandó támogatást kap licenctípustól függetlenül.

    (#30) Sir Ny: Dezz leírta itt a lényeget. [link]

    Azért nincs még a low power dizájnokban 64 bitnél szélesebb memóriacsatorna, mert egyszerűen ez teszi bonyolultá az alaplap routingját. A mainstream dizájnok 128 bitest használnak. Erre amúgy az Intel rájött, és a Haswell esetében a legkisebb ULV dizájn csak egy memóriacsatorna használatát engedi, és ez a tokozásban is le lesz szűkítve. Persze a teljesítmény a kétcsatornás memória elvételétől sokat esik, de a vékonyítás miatt ezt muszáj meglépni, mert másképp nem fér el a nagyobb aksi. Ez a Haswell dizájn már úgy-ahogy közelítheti méretben a low power termékek dizájnját. Elérni még így sem fogja tudni, de előrelépés. Persze csak a méret szempontjából. A felezett memóriavezérlő nyilván a felhasználó oldalán visszalépés lesz.

    A telefonokban jellemzően POP tokozást használnak, szóval azok igazán pici dizájnok. Gyakorlatilag a SoC-on kívül alig van valami, ami kell az alaplapra az adattárolón kívül. Ha nincs baseband a lapkában, akkor egy külső chip még esetleg, de ez annyi helyet nem vesz el. Persze a pici telefonok megérzik, így oda jellemzően olyan lapka kerül, amely integrálva tartalmazza a működéshez szükséges összes feltételt.

    (#37) osztraksajt: Régen a PowerVR terméktámogatását nem az ImgTec látta el. A licencben lehetőség van arra, hogy ne kérje a cég a gyári támogatást, hanem kijelölhet egy harmadik felet, vagy akár magát is. A megkötés, hogy a harmadik fél vagy maga a licencelő nem fejleszthet IGP-t. Mivel az Intelnek van saját grafikus portfóliója, így ebből a körből kiestek, de a harmadik félként kiválasztották a Tungsten Graphicsot, akik tisztán szoftvercég voltak, így nem fejlesztettek GPU IP-t. Ők egy ideig írták a drivert, de nemrég felvásárolta őket a VMware. Alapvetően ezzel nem volt gond, mert az Intellel kötött szerződéseket nem bontották fel, vagyis egy ideig az Intel még igénybe vette a szolgáltatást. De nyilván a VMware-nek az Intel kiszolgálása grafikus driverekkel abszolút nem volt priorítás, így lényegében az Intel csak fizette a "fejlesztést", de nem kapott érte egyetlen drivert sem. Végül felbontották a szerződést, így a VMware nem felelt többé a támogatásért, ez volt a legjobb döntés, mert amúgy sem törődtek vele. Na most ilyenkor új licencet kell kötni az ImgTec-kel, mert a korábbival az Intel nem tudja ellátni a terméktámogatást. Ez nem gond, de az ImgTec egyetlen windowsos ügyfele az Intel volt, de mivel az Intel nem kért tőlük támogatást, így az ImgTec egyáltalán nem foglalkozott ezzel a területtel. Itt jöttek elő az új driverparák, mert az ImgTec-nek hirtelen megrendelése akadt Windows driverekre. Sajnos a Tungsten munkája nem kérhető át, amit a licenc akadályoz meg. A Tungsten zárt drivereket adott az Intelnek, amiket nem volt szabad visszafejteni (alapvető licencfeltétele az ImgTec-nek a reserve engineering tiltása). Viszont a licenc úgy fogalmaz, hogy a driver feletti a teljes használati jog a driver készítőjéé, vagyis a reserve engineering tiltása az ImgTec-re is vonatkozik, így végül a Tungsten korábbi munkájára nem lehetett alapozni. Ezt azóta már másképp fogalmazzák meg jogilag, így az ImgTec számára már a szabad a saját hardvereihez készülő 3rd party driverek forrásához való hozzáférés, de a korábbi licencek ezt nem engedik meg. Tehát az alapprobléma az volt, hogy az Intel semmit sem ért a Tungsten több éves tapasztalatával, mivel az ImgTec a nulláról való fejlesztésre kényszerítette magát. Ezért áll úgy a helyzet, hogy újra béna a PowerVR támogatása. Persze azért a Tungsten sem erőltette meg magát, még a legutolsó driver (amit összeraktak) sem támogatta normálisan az OpenGL 1.1-et. Az Angry Birds sem indult el rajta. Az ImgTec gyári támogatásának egyik előnye, hogy az Atomban a PowerVR végre támogatja az OpenGL 3.x-et, amivel hála az égnek futtatható az Angry Birds. A DX támogatás és lényegében az összes MS API támogatása rosszabb a Tungstenhez képest. Ez a tapasztalat hiánya. Ami még gond lesz a jövőben, azok a webes beépülők, melyek gyorsíthatók GPU-val. Az ImgTec szintén kiköti, hogy amelyik webes beépülő nem érhető el Androidon vagy Windows RT-n, azt nem támogatják. Az Intelnek ez azért kellemetlen, mert a Windows 8-ra bizony elérhető lesz a Flash 11.x, de nem kapnak rá támogatást. Az is félő, hogy az ImgTec megszünteti visszamenőleg is a Flash támogatását, így a webes videók gyorsítása is kiesik. Persze ezt szerintem nem fogják meglépni, mert ez a támogatás már kész. Az biztos, hogy nem fejlesztik tovább, de ami már benne van a driverben azt az Intel miatt meghagyják.
    Igazából nem véletlen, hogy az Intel hagyja ezt az egészet. Az a baj, hogy az ImgTec számára az Intel extra igényei másodlagosak, ami tömeges, vagyis az összes licencelő igénye, az meg lesz oldva, de az Intel a Win 8 miatt többre is képes lenne, ám az ImgTec-et ez egyszerűen nem érdekli. Így én is otthagynám őket a Windows-ra készülő hardvereim esetében.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák