Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .Szaki.

    addikt

    válasz dabadab #2 üzenetére

    Mennyire igazad van! Lehet mégsem kellett volna ilyen későn nekilátni az írásnak. … :)

    Köszönöm! :R

    A cikkel kapcsolatban. Ahogy írtam, ez most egy véleménycikk, illetve bejegyzés, így komolyabb utánajárás nem történt. Ha egy komolyabb cikknek szántam volna, akkor ebbe azért jóval több időt toltam volna bele, így most az eladási adatokon kívül csak az alapján írtam, amit sok autózásban jártas újságírótól összeszedtem. Ezek természetesen szerintem is minimum megkérdőjelezhetők.

    A Tesla Model 3 remek példa, erre egyébként gondoltam is, hogy leírom, végül erre nem került már sor.

  • .Szaki.

    addikt

    válasz dabadab #2 üzenetére

    A képek javítva, immáron megtekinthető úgy is a cikk, hogy végre van némi vizuális élmény is! :)

    Dilikutya

    Ott van még a Zafira C, a Ford Galaxy, az S-MAX és a cikkben látható Grand C4 Picasso is, ezek mind remek formák szerintem, a pakolhatóság pedig abszolút mellettük szól.

    Jack Hunter

    "Legyen kompakt, hogy könnyen lehessen parkolni, ugyanakkor nagy,hogy lehessen vele cuccolni. Legyen magas,hogy könnyen lehessen beszállni, [...] "

    Ezek azok a tulajdonságok, amik bizony az SUV-k mellett szólnak, de ott sem igaz ez mindegyikre, leginkább a C-SUV szegmensre igaz ez.

    "[...] és legyen tekintélye az úton."

    Hát nem tudom, szerintem egy Camrynek, Mondeonak, Passatnak, Superbnek, C/E/S-Klassenak is van tekintélye az úton, ha valakinek ez számít.

    "Nár rég nem észérvek szerint vásárolunk autót,az egész csak a farokméregetésről szól. Azért tart most ott az autó ipar,ahol. Az a kevés épeszű ember meg tekereg kínjában, mert egyre szűkül a választék a normális autókból."

    Kicsit szakadjunk el Magyarországtól. Ezért is hoztam három másik eladási Top10-est, hogy ne csak azzal foglalkozzunk, hogy itthon mik jellemzőek, mert az egy teljesen más sztori. Voltam kint eleget, illetve külföldi oldalak fórumain is megtalálható vagyok és egyáltalán nem látom azt a fajta "farokméregetést", ami itthon megy. Persze ettől ez nem lesz hungarikum, nyilván mindenhol vannak ilyen emberek, egyedül csak az arány más. Tehát a magamutogatást, mint az SUV-k selling pointját külföldi esetben kizárnám, a magyar piac pedig egy teljes tortának még csak egy szeletének sem mondható, hanem egy szeleten található apró morzsa, így nyilván nem mi fogjuk meghatározni, hogy a gyártók milyen autókat tervezzenek.

    Ceree

    A Dacia Lodgy biztos, hogy a nagycsaládos kedvezmény miatt került be a magyar Top10-be, hiszen ez volt a legelérhetőbb árú új hétszemélyes a piacon. Gondolom szépen lassan át fogja venni a helyét a Jogger.

    proci985

    "a magyar adatok kb tukrozik, hogy olcson fenntarthato, a magyar utakat elviselo, jellemzoen 5 fos autokat keresnek."

    Egyetértek, a magyar top10 egy elég józan lista, az itteni utak minősége egyszerűen katasztrofális, egy utcában két azonos méretű fekvőrendőr nincs, nagyon könnyen le tudnak érni a hagyományos kialakítású autók, arról pedig ne is álmodj, hogy szabályos 30-cal átmész rajta, sok esetben még egy SUV esetében is fennáll annak a veszélye, hogy az autó leérjen, így szükség van a hasmagasságra. Nem csodálom, hogy itthon jelen van a Vitara, az S-Cross és a Duster. Más kérdés, hogy mondjuk tapasztalataim alapján a Vitara nagyon tud rázni.

    A Tourneo számomra is meglepetés volt.

  • .Szaki.

    addikt

    válasz philoxenia #106 üzenetére

    Logout. ... ;] Az tény, hogy az előző írás topicja és ez is elég jól pörög. :)

  • .Szaki.

    addikt

    válasz parandroid #78 üzenetére

    A kenyérszállító mindig be fog menni, ez így van. Viszont már napjainkban is tapasztalható, hogy ha bojlert kell javíttatni, vagy ha lerohad az autód és kell egy gyors szerviz, akkor azt mondják, hogy bocs, belvárosba nem megyünk, mert nem lehet parkolni, ráadásul drága is. Mindkettő eset a családommal történt és nem 1-2 éve.

    Sőt, nekem is volt olyan munkám, amihez ki kellett menni terepre, főnököm mondta, hogy belvárosba nem megyünk.

    #94

    Pesti rakpart: Valóban ha a belvárosban sétálunk, akkor iszonyat illúzióromboló tud lenni még hétvégén is a Rákóczi dugó, illetve én is támogatnám a rakpart lezárását, ha megteremtenék a megfelelő alternatívát az elkerülésére. Iszonyat jól hangzik, hogy átadjuk a rakpartot a gyalogosnak és ettől az emberek is boldogabbak és még kevésbé lesz szennyezett a főváros, csak ilyenkor elfelejtik azt a tényt, hogy ha a rakparttól két utcával beljebb mész, mondjuk a Pipa utcába, akkor kilométeres sort fogsz látni a lakóházak között, ahol ablakot már nem fogsz kinyitni. Mennyivel környezetbarátabb órákon át a km-es sorban álló autók pöfékelése, mint mondjuk ha 30km/h-val végig tudnának suhanni a városon? Ha lenne valami élhető alternatíva, akkor én abszolút támogatnám a rakpart lezárását, hiszen hétvégente én is szívesen sétálok ott a Párommal. De az élni és élni hagyni elvet azért nem kéne háttérbe szorítani.

    doeeg

    A budapesti tömegközlekedés állapota katasztrofális. Azon az útvonalon ahol én szoktam közlekedni - akár autóval, akár biciklivel - majdnem napi szinten van lerohadt busz, vagy troli, vagy éppen villamospótló buszok próbálják összeszedni az összezavarodott utasokat, mert épp a villamospályával van valami gebasz. A buszok/villamosok nincsenek takarítva, egyszerűen borzasztó állapotok uralkodnak. Abszolút megértem azokat, akik azt mondják, hogy nem akarnak olyan szolgáltatásért fizetni, ami iszonyat igénytelen és az utastársuk épp a saját vizeletében alszik az egyik ülésen. ... Erre ne mondjuk már azt, hogy azért nem használják az emberek a tömegközlekedést, mert "nem hűti - fűti a seggüket". De teszem hozzá gyorsan azt sem gondolom, hogy 2022-ben akkora nagy elvárás lenne, hogy egy busz télen fűtsön, nyáron hűtsön és ne fordítva.

    Tehát én úgy gondolom, hogy előbb a lehetőségeket kéne biztosítani, utána pedig lehet elgondolkodni azon, hogy lezárjanak bizonyos útszakaszokat és a csökkent forgalom miatt eleve a kutyát nem fogja érdekelni, hogy akkor most lehet-e közlekedni a rakparton autóval, vagy sem.

    Lehetne kezdeni a tömegközlekedés élhetőbbé tételével, első ajtós felszállás szorgalmazásával minden vonalon, kerülő utak kialakításával, a határokon P+R parkolók létrehozásával és utána pedig minden további nélkül mehet a korlátozás. Itt egyedül csak ezzel van a baj, hogy minden gondolkodás nélkül csak rámutatnak a térképre s húznak egy piros csíkot, hogy akkor innentől kezdve itt autós nem fog menni. Ez nem városszervezés.

Új hozzászólás Aktív témák