- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Gaming notebook topik
- PLC programozás
- Milyen videókártyát?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Computex 2025: az űrben is megállja a helyét a Kingston Fury család
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
mzso
veterán
Akkor sikerült már végre ismét elérni azt a szintet amit a 20 éves Aureal 3d tudott?
Ha az AMD kártyák ezt tudják az azt jelenti, hogy PC-n hallhatunk fejhallgatón (meg hangszórón) korrekten előállított Atmos-t és DTS X-et?
Vagy 5.1/7.1-et normálisan fejhallgatóra? (Amire jelenleg csak a Dolby Headphone képes, de nem a legjobb hangminőséggel)
-
#10691584
törölt tag
A lényeg az, hogy a kérdés EZ és EZ volt és annak cimeztem, aki a kijelentéseket tette, bármiféle magyarázat nélkül, a válaszadást pedig következetesen elkerülte. Amiket leirtál, eddigis tudtam, de azért köszönöm, másnak még tanulságos lehet. Válaszodból azonban az a benyomásom, hogy megakadtál a képen látható legnagyobb és legszinesebb objektumnál az "equalizerrel" (holott az csupán kiegészités, bár hasznos) és mintha nem hallottál volna még olyanokról, mint pl. SBX Pro Studio, Xear3D, CMSS-3D, Dolby headphone, vagy razer surround.
Ezek ugyan, csak binaural emulációval dolgoznak, de legalább elérhetőek, ráadásul minden játékkal működnek. Nyilván nem lehetnek olyan részletgazdagok, mint amit a cikkben emlitett, sokkal modernebb és hardveres technológia produkál és hatékonyságban sem vehetik fel a versenyt akár egy ősöreg A3D-vel, de ezek legalább egy ideje már léteznek és használhatóak is (Én napi szinten használom, és te?)
Ebből viszont egyelőre semmit nem látok: "amikor a játék kiszámoltatja a GPU-val, hogy milyen hangot is adjon ki" de mivel nem tudhatok mindent, kérlek nézd el tájékozatlanságomat és tisztelj meg egy listával azon játékokról, amelyek a tőled idézett mondatban hivatkozott technológiát használják. Ha szerencsém van, akár még lehet is köztük olyan, amivel játszom és/vagy érdekelhet.
-
leviske
veterán
válasz
#10691584 #72 üzenetére
A lényeg az, hogy egészen más, amikor a játék kiszámoltatja a GPU-val, hogy milyen hangot is adjon ki, mint amikor szimplán ezt a kiszámolt végeredményt módosítod equalizerrel.
Előbbi azért felel, hogy megfelelő kimenet esetén élethűen átjöjjön, hogy pl: merről jön a hang, mekkora a szoba amiben a karaktered van, etc. Utóbbi meg vagy abban segít, hogy elérd a megfelelő kimenetet, vagy abban, hogy elrontsd azt.
-
Z10N
veterán
Remek. Meg nincs is kihasznalva, leszamitva azt a par dolgot es maris kigolyoztak a Bonaire-t.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Unity-be és az UE4-be ez épül be a Phononon keresztül, méghozzá ősszel. Ugyanez kerül bele a Wwise-ba or FMOD-ba is. Ezzel valóban nem akar semmit sem kezdeni a TAN SDK, mert meg van oldva a nagy csomagok támogatása. Ellenben vannak olyan stúdiók is, amelyek saját technológiát használnak, és nem middleware-t, vagy a két említett motort. Számukra készült a TAN SDK.
-
Raymond
titán
Ugyanugy nem fogjak hasznalni mint az elodjet es ehez az NV-nek semmi koze. Egyszeruen nincs ra igeny hogy ezzel marhuljon valaki. Lehet ezen itt meg maszturbalni honapokig mint az elozo verzion, de a budos nagy helyzet az hogy az lesz hasznalva ami a Unity-ba es az UE-be be van epitve vagy elerheto megfelelo workflow-al. Nem fog ezzel kulon senki se foglalkozni. Lehet lesz majd a par middleware-hez plugin ami a szamolasban segit es annyi, a tobbi funkcio (HRTF, spatializer, occlusion, obstruction, environmental effects) mar evek ota elerheto szamtalan szolgaltatotol bejaratott workflow-al.
-
Sztm egy VGA hangkeltője, még egy mai integrált hangkártya minőségét sem éri el...
Az előbb még azt sem tudtad, hogy egyáltalán van bennük, most meg már véleményed is van róla?
Egyébként innen látszik, hogy lövésed sincs a témáról. Vagy 15 éve használok erősítőre kötött hangfalakat, 5.1, 6.1 vagy 7.1 kiépítésben, mikor hogy. Anno még az nForce2 Soundstorm integrált hangkártyán optikai kimeneten, 2008 óta pedig HDMI kimeneten van a PC az erősítővel összekötve. Tökéletes megoldás, kizársz minden a gépben keletkező elektromos zavaró tényezőt, ami analóg összekötésnél problémát okozhat.
Én pont a dedikált hangkártyának nem látom értelmét, digitális kimenetnél pedig tökmindegy, hogy honnan jön a hang, integrált vagy dedikált hangkártya avagy videókártya, lévén 0-ák és 1-esek mennek az erősítőbe, és az erősítő végzi el a D/A átalakítást, tehát nincs különbség valójában, hogy honnan is jönnek azok a 0-ák és 1-esek. Márpedig innen kezdve az erősítő minősége számít...
Kérdés maximum abban lehet, hogyan számolja ki a hangok terjedését, megszólalását játékokban, de a hír pont arról szól, hogy az AMD ehhez a videókártya számítási teljesítményét hívja ott segítségül, amit eddig a CPU számolt.
Szóval zöldséget írtál le, maradjunk annyiban.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez csak számol. Az, hogy te min akarod kiküldeni a kiszámolt hangot, tulajdonképpen teljesen mindegy neki.
Úgy fog működni, mint ma. A processzor is csak számol, és ott küldöd ki a hangot, ahol akard. Itt most a GPU fog számolni.(#52) Godlike79: A HairWorks kifejezetten jól futtatható AMD-n. Különösen az új GCN4-en. Ez azért van, mert amíg az NV VGA-kra muszáj a magas faktorú tesszellálst használnod, addig az AMD ezt leveheted x16-ra. Végeredményben teljesen mindegy, hogy egy pixelen belül 20 vagy csak 8 háromszög/szakasz lesz számolva, ezek közül úgyis csak az egyik látszik, tehát a többi számítás elvesztegetett erőforrás. A HairWorks-re az ilyen számításlimites megoldások nagyon jól működnek, mert a végeredményen nem lesz minőségkülönbség a számítási mennyiség megritkítása miatt.
-
-
hsrasus
aktív tag
És ha én dedikált hangkártyát használok, "Hi-Fi" hangtechnikával, akkor ez hogy fog azon megszólalni? Úgy értem, meg van oldva, hogy a kiszámolt "hang" a VGA-ról átkerüljön a az általam választott hang kimeneti forrásra? Ha igen, akkor erről mik a tapasztalatok (pl: késés van-e) hogy működik a valóságban?
-
-
kriszpontaz
veterán
Ha azonban az nV valami Sh*tworks-szel rukkol elő, akkor hanyagolni fogják.
Biztos vagyok benne, mint ahogy abban is hogy tesznek róla hogy semmi előnye ne legyen az AMD hardvereknek sem még ha többet is tudnak. Lásd: TressFX, az NV kártyákkal is szépen ment vs. Hairworks ami az AMD-n gyalázat (de még NV-n is gyilkos, mint az összes ShitWorks cucc).Hiába mutat technológiai előnyt egy-egy AMD hardver, soha nem lát belőle az átlag user semmit (mint ahogy a TrueAudio-t sem használták szinte sehol ,max Thief) mert az NV-n sem szabad semminek szarul futni, így mindig az a vége hogy az AMD által támogatott játékokban még egy NV kártyán is jobban fut egy játék mint a saját maga által gyártott VGA-n.
-
hsrasus
aktív tag
Elnézést, de ezt az egészet egyszerűen nem értem. Mi köze van a VGA-nak a hanghoz, nincs is rajta audio kimenet?? Tudtommal a hang a hangkártyából jön, akár integrált, akár dedikált, viszont abban hogyan végez ez a technológia bármilyen változtatást?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#65755648 #41 üzenetére
Abba gondolj bele, hogy a TAN az NV tulajoknak is kell, mert az NV megoldása Compute Capability 6.1-et igényel minimum. Nem kell neki, de így van beállítva, és ezért csak Pascal-only. Ez a fejlesztő oldalán egy tiszta pénzkidobás, mert a Maxwellt nem érik el vele, és ebből van sok a felhasználóknál.
Az NV például csökkenthetné a Compute Capability limitet mondjuk 5.0-ra, és akkor támogatnák a saját megoldásukkal a Maxwellt is. Ez tulajdonképpen nem is lenne igazi fejlesztés. De tekintve az üzleti modelljüket ezt nem fogják megtenni. -
leviske
veterán
Sanszos, hogy jelenleg az nVidia jelentősen több erőforrást fordít a különböző játékok támogatására. Így nem venném készpénznek, hogy esélyük se volna. Ráadásul, ha a Nintendo végül csak az ő hardverüket fogja alkalmazni az új konzolban, az megint segítheti a zárt megoldásaik terjedését.
-
válasz
#65755648 #41 üzenetére
"...És ha tényleg elterjed a TAN, gondolom az NV is ki fog találni/ be fog építeni rá vmi gyorsítást az újabb kártyáiba..."
Ha a fejlesztők rálépnek a TAN-útra, akkor váltani csak akkor fognak, ha az újabb cucc jelentős előnyöket biztosít. Ha azonban az nV valami Sh*tworks-szel rukkol elő, akkor hanyagolni fogják.
-
#65755648
törölt tag
"Elérik a fejlesztőknél, hogy az NV csomagjára rá se nézzenek"
Kivéve pl az Nv által támogatott fejlesztéseknél. Meg ha valóban olyan lassú lesz a TAN Geforce-okon akkor minden nagyobbacska, magára vmit is adó stúdió kénytelen lesz beépíteni az NV-féle megoldást (is), csak hogy ne szívassa meg az Nv tulajokat. Vagy lebutítják/csökkentik annyira az effekteket, amíg olyan kevéssé fogja terhelni a GPU-t (vagy a procit), hogy nem lesz látható különbség sebességben NV és AMD közt.
Tehát az elmélet szép és jó és ha megvalósulna az még jobb lenne, de még sztem egy jódarabig a legtöbb fejlesztő, aki elkezdi használni a TAN-t, úgyis be fogja építeni az NV megoldásait is.
És ha tényleg elterjed a TAN, gondolom az NV is ki fog találni/ be fog építeni rá vmi gyorsítást az újabb kártyáiba. Vagy nem tudja ezt megtenni?Szóval én szurkolok, hogy elterjedjen a TAN, és hasznára váljon az AMD-nek, főleg ha jobb audióminőséget is fog eredményezni, de ez biztos csak akkor lenne, ha az AMD lenne vezető pozícióban és ő diktálna a piacon.
-
jedis
senior tag
Erre a magnóra felvevésről, nekem meg az jut eszembe, mikor anno '83, vagy '84 karácsonyán leadták a Csillagok háborúját az MTV1-en ( a nagy öregek még emlékeznek rá
). Mivel még akkor nem nagyon volt Magyarországon videó magnó, így a haverom jobb híján egy kazettás magnóra vette fel , csak a hangot, amit aztán mindannyian átvettünk tőle. Esténként lefekvés után meg indult a mozi !
Villany leó, magnó elindít. Hang jött a magnóról, a képet meg "levizuizáltam" !!!!
Egy 90 perces, és egy 60 perces Polimer kazettára volt felvéve.
-
Squirrel
őstag
Nekem is Gravis Ultrasoundom volt egy Soundblaster után. Milyen gyönyörűen szólt a TIE Fighter introja. Osztálytársamnak AWE32-je volt, felvettük kazettára hogy szólnak az intrók, aztán úgy hasonlítgattuk. Én meg voltam győnyőzdve, hogy a GUS a szebb, ő az AWE32-esre esküdött persze.
így visszahallgatva persze megmosolyogtató, de olyan jó hallgatni
a kedvenc dallamom 3 perc környékén kezdődik
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#65755648 #30 üzenetére
Nézd a fejlesztő szemével. Az NV kínál egy megoldást a Pascalra. Az AMD pedig kínál egy olyan megoldást, amely működik minden OpenCL 1.1-es GPU-val. A Pascal mellett például a Maxwellel is! Tehát az NV megoldásával már nem is éri meg foglalkozni, mert már a TAN-nal is több GeForce felhasználót lehet elérni. Viszon a TAN a Radeon Rayst használja, OpenCL-en, ami Radeonon sokkal gyorsabban fut (egy RX 480 simán gyorsabb a GTX Titan X-nél). Ezért aljas. Elérik a fejlesztőknél, hogy az NV csomagjára rá se nézzenek (mert egy fejlesztő számára a legfontosabb mégis az, hogy a programját a lehető legszélesebb rétegnek tudja eladni, és erre még NV-s szinten is csak a TAN ad lehetőséget), a Radeon Rays pedig adja a sebességelőnyt.
-
Bármire.
Jaja, hasonló a DTS:X-hez. Minden hang egy vektor: van helyzete, iránya és sebessége, az az nincs konkrétan 6-8 (vagy bármennyi) csatorna. A virtuális hangtér tetszőleges számú (és elrendezésű) hangszóróra lekeverhető, ezt megoldja a TA. Fejhallgatónál persze simán jó a sztereó is, lásd Virtual Barber Shop.
-
Hunpriest
senior tag
Volt egyáltalán valami, használt true audio-t, vagy csak tech demó szintig jutott?
-
Pipó
őstag
néphangélmény
-
Lacok
őstag
Mivel nem igényel spec. hardvert ez jelentősen megkönnyítheti az elterjedését.
-
Lala77
tag
És ez most direkt VR (= fejhallgató, sztereó hangok), vagy minden másra jó?
Audio téren terjed a DTS:X / Dolby Atmos és társai. A DTS:X pont objektumhelyzetekkel operál.
Egy Atmos jellegű hangzás jó lenne PC-ből is, de nem látom gyorsban megnézve/elolvasva milyen szabványt is követ, és tud-e ilyen output-ot (mondjuk hdmi-n) -
jedis
senior tag
Én is egy GUS PnP ISA-val kezdtem anno '96-nan a PC-s pályafutásomat
. Adtak hozzá egy valag szoftvert .
Sokról azt sem tudtam, hogy mi. Talán 35EFt volt akkor, ami egy átlagos havi fizunak számított.
Sokáig használtam. Mindig terveztem ,hogy veszek bele memót, de soha sem jutottam el odáig. Ha jól emlékszem win95 alatt, valamelyik DirectX váltásnál adtam fel a harcot. Vettem egy SB16-ot, ami sz.rul szólt, de legalább szólt .
-
Az érdeklődés mit jelent? Mikor jönnek ki az első TrueAudio Next-et használó játékok?
-
Úgy értve van gond a célhardverrel, hogy meg kell venni, külön. Így viszont bármit fut, szóval nem a piac 0.001%-ának csinálnának komolyabb audio élményt. Remélem építenek rá.
Az EAX alig tud valamit a TrueAudio-hoz képest. Kb olyasmi, mintha a hardware T&L-t hasonlítanád a prorgramozható shaderekhez. Egy csomó realtime hangeffekt alá is kell kraft, csak eddig nem tudták min futtatni.
-
Zanik
addikt
Mondanám, hogy balf@sz az AMD, de nem tudok rájuk haragudni azért, mert alapesetben nem a másokkal való kicseszés vezérli őket, hanem hogy az adott technológiával előrébb vigyék a piacot, lásd FreeSyncvagy most a TAN. Az más kérdés, hogy profitorientált cégként ez a viselkedés egyáltalán nem kifizetődő. Egyelőre.
Re: 8ball
Nekem régen a kétezres évek elején volt egy Diamond Monster MX300 kártyám, ami A3D-t tudott. Sokáig használtam is, de aztán driver hiányában képtelenség volt Windows XP-hez használni. Így buta módon eladtam. Az EAX amúgy népszerűbb volt anno, így persze az A3D is totálisan halott technológia lett. Kár érte. -
tecsu
addikt
Pont a célhardver miatt lehetett jobb. Régen a hangkari alap volt egy átlagos PC-ben, ma az EAX DSP-t felrakhatnák az alaplapra is akár... az igénytelenség szülte azt a helyzetet, hogy évekig sokkal rosszabb 3D-s hangzással adták el a játékokat - mostanáig.
Tehát állítólag ez jobb, mint az EAX végre? Mert eddig arról szólt a fáma, hogy kb. a 10 éves minőséget sem közelíti semmi... -
KisDre
senior tag
válasz
->Raizen<- #5 üzenetére
AMD a hardver ipar goodguy-ja
-
gyiku
nagyúr
es ebbol mar lesz is valami?
-
->Raizen<-
veterán
Az ilyen "jótékonykodások" miatt fognak fűbe harapni
-
Végre, pont tegnapelőtt írtam, hogy jó lenne ha szabványos alapokon menne, mert a régi forma az elég nagy bukó lett.
-
tecsu
addikt
És ez hol van az EAX-hoz vagy a többihez képest minőségben?
-
gianni85
veterán
zöldek meg kitolnak majd egy SoundWorks-öt
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest