H​i​r​d​e​t​é​s

2018. február 21., szerda

Hozzászólások

(#1) b.


b.
(PH! kedvence)

És ez 4K kijelzőnél is működik?Mármint hogy inkább részletességet kérek nem felbontást?( Szerintem ez nem így működik,játékfüggő dolog, Last Of us például felajánlja ezt a lehetőséget)
Én úgy tudom, hogy ez csak a felbontásbeli hátrányokat korrigálja, FHD-n magyarul az elsimítás lesz így ,de grafikai részletesség nem fog nőni attól.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso)

(#2) AxBattler válasza b. (#1) üzenetére


AxBattler
(PH! nagyúr)

Nekem is ez jött le az olvasottak alapján.

"Cable management is for the weak!"

(#3) Weareus


Weareus
(őstag)

Mondjuk nekem az még mindig kérdés, hogy pl. egy 4k-s kiejlzőt használva ps4 pro-hoz, de olyan játék mellett, ami csak fhd-t támogat, vajon a 4k-s kijelző képe (ss nélkül) fhd-ban mennyire lesz homályos/csúnya?
Csak azért kérdezem, mert a mai kijelzők - ellentétben a crt-vel - már dedikált pixeleket tartalmaznak és ezért kvázi csak egy "natív" felbontáson tudnak maximális képminőséget adni.

[ Szerkesztve ]

(#4) b. válasza Weareus (#3) üzenetére


b.
(PH! kedvence)

A fent említett Last of US nálam felajánlja, hogy fut 4K ban de normal árnyék beállításokkal, vagy 4K ban high shadows de lockolt 30 FPS-sel vagy pedig FHD -60 FPS- high shadows.
Nem látok köztük nagyon különbséget, ha őszinte akarok lenni, kivéve a lockolt 30 FPS-t, mert ott mozgás közben vibrál nálam a kép, az zavaró,de kinézettel nincs gondom.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso)

(#5) [CS]Blade2 válasza b. (#1) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

Írja, hogy a játéktól is függ, hogy felajánl 2 módot. 4K mód és 2K mód
Ez a sz*r (Supersampling) pedig játéktól függetlenül kapcsolható be, és azt csinálja, hogy a 4K mód alapján számol és a kapott kiszámolt képet skálázza le 2K-ra.

Ha jól értelmezem, akkor 4K-s TV-n: hagyni kell a 4K módot.
FullHD-n pedig:
- a 4K-s mód nem tud megjelenni
- a 4K-ban számolt visszaskálázottat mostantól minden játékra be lehet kapcsolni (Supersampling)
- a játékokban felkínált 2K-s módot pedig gondolom el lehet felejteni, mert akkor a hw is fullHD-ban számol, esetleg valamit high-on vagy ultrán vagy élsimítással, de sz*rabb végeredményt ad, mint a 4K-s kép visszaskálázása.

[ Szerkesztve ]

(#6) b. válasza [CS]Blade2 (#5) üzenetére


b.
(PH! kedvence)

Igen ez így van, de ettől nem kapsz részletesebb grafikát, a SS mód az élsimítást segíti elő, hogy 4 K ról leskálázott képet dob ki FHD-n. A játékokban lévő grafikai beállítás eddig is működött hogy választhattál, ez nem az 5.50-nek köszönhető, hanem Pro verzió megjelenésének.
Egyébként ez FHD TV-n játszóknak nem lesz rossz dolog.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso)

(#7) [CS]Blade2 válasza b. (#6) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

Nekem nincs gépem, nem is volt, csak értelmezem a leírtat. Azt írja, hogy

a Supersampling bekapcsolásával a hardver kiszámolja 4K-snak, és a kiszámolt képet, ami kb fényképek sorának felel meg: leskálázza.
Ez szerintem nem ad rá élsimítást. Kb az történik, mint amikor fullHD monitoron lejátszol egy 4K-s filmet: az eredeti 4x akkora képet lekicsinyíti. Egy 2x2 pixeles blokkból kitalál egy színt, hogy az milyen legyen, mert fullHD-re kicsinyítve csak 1 fizikai pixele van a megjelenítésre.

A játékokban választható módban már eleve csak fullHD-s képet számol a hardver, ami egy sokkal könnyebb feladat, így belefér mellé pár ultra beállítás, meg élsimítás.

A kettő közül pedig, ha jól értelmeztem, akkor a Supersampling ad szebb eredményt.

[ Szerkesztve ]

(#8) 3L1T3


3L1T3
(tag)

PS4 Pro's new super-sampling tested: big boosts for 1080p users

• PlayStation 4 Pro & Xbox One X • Pro = Exkluzív | X = Multiplatform

(#9) [CsuCsu] válasza [CS]Blade2 (#5) üzenetére


[CsuCsu]
(senior tag)

Miert sz*r a Supersampling? Mindig is a legbikabb elsimitasi eljarasnak szamitott, viszont zabalja a teljesitmenyt (SSAA). 4K kijelzo eseten sok ertelme nincsen mar, de FHD eseten jelentos kepminosegbeli javulast eredmenyez.

Regebbi jatekoknal az az elso, hogy bekapcsolom (FHD monitorom van).

[ Szerkesztve ]

(#10) b. válasza [CS]Blade2 (#7) üzenetére


b.
(PH! kedvence)

Hidd el ez egy elsimítási eljárás :)PC-n is belőheted a resolutiont akár alá akár fölé a valós natív monitorfelbontásodnak., lásd BF1. 200 % resolutiont is beállíthatsz natív FHD monitornál.Észrevehető a különbség, de a VGA-t megfekteti rendesen.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso)

(#11) Shing válasza 3L1T3 (#8) üzenetére


Shing
(őstag)

Elég furán néznek ki a játékok konzolon, tökömért kell skálázgatni és trükközni a renderelési minőséggel. Egyébként nem kell csodát várni, nem sok játék fut natív 4k-ban. Ez a köztes felbontásos leskálázás pedig nem tud szép eredményt hozni. CoD-os képen is látni ahogy eltűnnek a részletek a kesztyűről SSAA-nál, de úgy összességében homályosabb a kép mindenhol.
Szerintem csak annak van értelme ha 2x felbontáson renderelünk és azt leskálázzuk. A VSR/DSR PC-n is gyakran rossz eredményt hoz.

(#12) Puma K válasza Shing (#11) üzenetére


Puma K
(PH! kedvence)

"A VSR/DSR PC-n is gyakran rossz eredményt hoz."

Mármint milyen szempontból hoz rossz eredményt?

Szegény ember nem felejt.

(#13) DigitXT válasza b. (#10) üzenetére


DigitXT
(PH! félisten)

Kérdés, hogy a PS4 kiköhögi-e az ehhez szükséges számítási teljesítményt?:)

https://www.youtube.com/user/RKbodyfitness

(#14) b. válasza DigitXT (#13) üzenetére


b.
(PH! kedvence)

Hát nem tudom, szerintem FHD-n nem 4 K ból skáláz vissza egy egy szebb játéknál,hanem esetleg 2x felbontásból.vagy mintha ez az áll 4K lenne amit ugye használ a pro.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso)

(#15) rumkola válasza Shing (#11) üzenetére


rumkola
(PH! kedvence)

Még nincs PS4-em, de PC-n akkora mazohista vagyok, hogy első dolgom kikapcsolni mindenféle AA-t a játékokban (pedig a HW bírná), engem rettentően idegesít ez a hányásos elmosódás.

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=rumkola

(#16) Puma K válasza rumkola (#15) üzenetére


Puma K
(PH! kedvence)

A mosott élektől a recések amik még rosszabbak... ezért míg volt dedikált VGA a gépemben és az bírta az adott játékot futtatni 2160p, 1620 vagy 1440p-ben akkor ment úgy.

Baromira jó volt látni nem egy játékban azt a részletességet és élességet amit az 1080p-s tévémen láttam, mert a játék 2160p-ben számolódott ki majd skálázódott le.

Jobb lenne ha a játékfejlesztők optimalizálni tudnának és nem mindenféle csillámporos szarsággal meghinteni a játékokat. Ha ez összejött akkor jöhetnek a minden szempontból (grafika, játékmechanika, történet, stb) összetettebb de nem túlbonyolított, részletesebb és nagyobb játékok mint a mostaniak.

[ Szerkesztve ]

Szegény ember nem felejt.

(#17) Shing válasza Puma K (#12) üzenetére


Shing
(őstag)

Grafika szempontjából... fura a kép, homályos. A DSR ezért is paraméterezhető... Persze 2x felbontásnál nincs gond.

rumkola:
FXAA, SMAA, TXAA. Ezek sajnos elmossák a képet. A TXAA pedig nem csak egy olcsó, elmosó AA, de egyszerűen gagyi a megvalósítása. MSAA, SSAA viszont mehet.

(#18) Puma K válasza Shing (#17) üzenetére


Puma K
(PH! kedvence)

Van egy hozzá kapcsolódó beállítás ami alapból 33%-on van ha emlékezetem nem csal. Azt kell állítani annak megfelelően mennyire mossa a képet. Nekem emlékeim szerint az a csúszka 15-17% környékén volt.

Szegény ember nem felejt.

(#19) makoj20


makoj20
(őstag)

Bocsi az offért,de PC-n ha játszok és a játék támogatja a Resolution Scale-t akkor 4K felbontásnál nyugodt szívvel levehetem 50%-ra,vagy érezhető a képminőségromlás? (AA és társait nem használom)

Gépem: http://gepigeny.hu/user/makoj/eszkozok/249665...Xiaomi Redmi 4x with MIUI9 v9.2.4.0 Global Stable (Locked BL)

(#20) Madárpók válasza Shing (#17) üzenetére


Madárpók
(fanatikus tag)

Hm, VSR-nél ezt nem tapasztaltam (1440--->1080 skálázás). Ami viszont probléma volt, hogy pár játék a felbontás alapján állítja a HUD/szöveg méretet, és így effektíve olyan kicsi volt a szöveg mintha egy 23-as 1440 kijelzőm lenne. Szóval gyakorlatilag a HiDPI panelok hátulütőit előhozhatja, persze ha lehet állítani a HUD méretet akkor nem annyira baj, de nem mindig lehet.

(#21) Abu85 válasza Shing (#17) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Maximum csak akkor, ha kérsz smoothingot. De egyrészt ez kikapcsolható az NV DSR-nél, míg az AMD VSR-nek erre eleve nincs szüksége, mert szoftveres guassian blur shaderes skálázás helyett a kijelzőmotorba épített fix lanczost használják.

(#20) Madárpók: Mert VSR-nél a smoothing eleve nem opció. Az AMD-nél a GPU-ba épített kijelzőmotor skáláz, nem pedig egy szoftver.

(#15) rumkola: Az elmosódás nem algoritmus, hanem beállításfüggő. Le tudnák hozni az összes post-process AA-t enélkül.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#22) Exelsior válasza Shing (#11) üzenetére


Exelsior
(senior tag)

Semmi fura nincs ebben. Itthon teljesen jól nézki ki egy Uncharted: Lost Legacy 4K HDR-ben. Nyilván skáláz de akkor is über vagy ott a Horizon Zero Down ami még szebb mondhatni a legszebb PS cim főleg HDR-ben. Mondom ezt úgy hogy van PC meg Box is itthon. :)

Sony PS4 PRO+One X Project Skorpio\Rennsport Weelstand Pro+G29\SAMSUNG UE55MU8002TXXH Ultra HD Smart TV, Samsung Galaxy S8+,Lenovo Y700/INTEL Core i5-6300HQ/8GB DDR4/Nvidia Geforce GTX 960M 4GB GDDR5/,Steel Series Rival 500 Egér

(#23) Zsmester89 válasza Exelsior (#22) üzenetére


Zsmester89
(őstag)

Már csak egy jó oled tv hiányzik hozzájuk :P ;)

A "Hogyan lehetsz milliomos?" c. könyvet egy csomagban árusítják a BTK-val.

(#24) Norbikkka válasza Weareus (#3) üzenetére


Norbikkka
(újonc)

A TV-k legtöbbször skáláznak, egy 4k-s kijelzőn 1080p-s tartalom is éles lesz, ellenben a monitorokkal.

(#25) GodGamer5


GodGamer5
(senior tag)

És akkor ha bekapcsolom a supersampling-et, akkor a fullhd-s grafikai extrákat kilövi a gép, mert úgy veszi, hogy 4k-ban fut?

"Komolyan, neha ugy erzem, az emberek azt hiszik, hogy az optimalizacio egy olyan dolog, hogy a kocka felkel, haromszor raver a monitorra fallosszal, es bumm, egy mosogepen is 120fps-el fut realtime a reszecskeszimulacio szepen animalva, ezek a barmok meg inkabb szuperszamitogepekkel szopnak..."

(#26) GodGamer5 válasza Exelsior (#22) üzenetére


GodGamer5
(senior tag)

Szép a Horizon, de azért ne túlozzunk, nem a legszebb játék. ;) Arra ott az Uncharted, Order, meg főleg az Until Dawn. :)

"Komolyan, neha ugy erzem, az emberek azt hiszik, hogy az optimalizacio egy olyan dolog, hogy a kocka felkel, haromszor raver a monitorra fallosszal, es bumm, egy mosogepen is 120fps-el fut realtime a reszecskeszimulacio szepen animalva, ezek a barmok meg inkabb szuperszamitogepekkel szopnak..."

(#27) s:zozo válasza GodGamer5 (#26) üzenetére


s:zozo
(lelkes újonc)

Nem akarok belemenni a részletekbe, de a Horizon úgy adja ezt a minőséget, hogy open world a játék.
A többi meg nem. Open world játékként szerintem a legjobbak között van a game.

(#28) GodGamer5 válasza s:zozo (#27) üzenetére


GodGamer5
(senior tag)

Open world-ben valóban a legszebb de mint játék nem az. ;) Amúgy az Uncharted is elég nyitott, főleg a LL. Tegnap próbáltam a Hidden Agendát, az meg interaktív film ide, vagy oda.... besz@rtam! :D

"Komolyan, neha ugy erzem, az emberek azt hiszik, hogy az optimalizacio egy olyan dolog, hogy a kocka felkel, haromszor raver a monitorra fallosszal, es bumm, egy mosogepen is 120fps-el fut realtime a reszecskeszimulacio szepen animalva, ezek a barmok meg inkabb szuperszamitogepekkel szopnak..."

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.