- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Házimozi belépő szinten
- Melyik tápegységet vegyem?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Bluetooth hangszórók
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Milyen videókártyát?
- GeForce RTX 5060 Ti: Ha az ár jó, minden jó (lenne)
- Lézervágás, gravírozás
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yany
addikt
Wow, BF V. is RTX title. Elég érdekes eddig a show!
-
Baryka007
addikt
Ezt találtam az RTX 2080 Ti ről... akit érdekelne, nem tűnik fake newsnak
-
LionW
tag
Szerintem elég komoly előrelépés, pl a screen space reflections lehet hogy jól néz ki, de miután egyszer észreveszi az ember a hibáit eléggé nehéz őket figyelmen kívül hagyni. Ilyen pl hogy a kamera szélén nem tükröződnek jól a tárgyak, közeli tárgyakat van hogy több ezerszeres nagyításban visszatükrözi a víz, ha részlegesen ki van takarva valami akkor máris "lyukas" a tükröződése stb...
Persze van olyan játék aminél hibátlanul működik, de pl fps játékoknál ahol vannak nagyobb tükröződő felületek is hihetetlenül gagyi és illúzióromboló szerintem.Ambient occlusion ugyan ez, szerintem nagyon bénán néz ki, hiába sokkal jobb mint régen volt, még mindig vannak hibái amin csak a ray tracing segít.
De van egy olyan érzésem hogy ez még legalább 5 évig csak egy "tech demó" szinten marad. -
Ghoula
senior tag
válasz
balogh.tibor #68 üzenetére
Nem tudom,de mintha azt mondta volna a SW demo elott hogy 4db Tesla V100-on fut es marciusban meg az volt a mondas hogy 30 fps-el fut azon a vason...
-
Nartaas
tag
Azt pletykálják az AMD meg egyenesen sugárvetővel adja majd az új kártyáit
-
mzso
veterán
Azt nem keresni kell, hanem látni lehet majd.
"A raytracingről meg annyit h ez játékba techdemo szinten lesz még sok sok évig...mert nem elég neki a mostani csúcskártyák vramja-se. Itt már 40-50-100GB VRAM kellene a kártyákra hogy egy komolyabb játék elférjen pont azért mert raytracing. Path Tracing nem így működik ott nem lenne memória korlát de az még lassabb mint a raytracing..."
Szerintem nincs olyan elmeháborodott aki sima raytracing-et akarna alkalmazni real-time renderelésre.
Viszont emlékeim szerint a legtöbb GI megoldásban van raytracing lépés. A path tracing-ben is.
Szerintem a voxel conetracing és hasonlók irányában kéne nézegetni ha valami reálisat akarsz. A The Tomorrow Children játékban kísérleteztek vele, primitív formában. Egy kis RT gyorsítás sokat segíthetne a lehetőségesen...
-
mzso
veterán
Hát pedig a 3D animációs filmeknél is sokat javított amikor áttértek valami igényes GI alapú megjelenítésre, pedig előtte sem suttyó videókártya szerű renderelést alkalmaztak. Még úgy is, hogy manapság a groteszk ("stilizált") grafika a menő. Csak hasonlítsd össze a két Szörny RT filmet.
-
Túl merész az álom. Addigra a mai játékok mennek majd így.
A korabeliek komplexitása addugra úgy változik, hogy raytracingben egy panelen 4k 60Hz lesz a boldogság netovábbja
Mert ha megnézem, a 2002 vasakat, a korabeli játékokon simán elszaladgáltak 100 fps-t 1600x1200-ban. 2002 és 2018 között nem az fps nőtt, hanem a felbontás kicsit, meg a komplexitás nagyon.
-
keIdor
titán
Merjünk nagyot álmodni: VR+Ray Tracing, szemenként 8K, 120Hz.
Az év amit írunk majd, 2035...
-
Ragnar_
addikt
Én amondó vagyok (persze lehet, hogy tévedek előfordult már számos alkalommal
), hogy amíg a konzol hardverekbe nem implementálják hardver szinten a raytracinget addig játékok szintjén nem kell tartanunk tőle. Talán egy-két indie UE4 játék, vagy techdemo lesz, amin a masterrace csapathatja már akár egy 300k-s VGAval is, de egyébként marad kihasználatlan egyelőre, kivéve, ha marad az nvidiának elég pénzesbőröndje raytracinges verziókhoz PC-re, mint mondjuk egy Metro Exodus. (Bár fogalmam sincs, hogy megoldható-e egyáltalán, hogy legyen egy kapcsolható raytracing opció, vagy engine szinten teljesen újraírt verzióval tudna csak működni.)
-
X Factor
addikt
Ez azt jelenti h. Redshift esetén a ray tracing alapú rendereknél is jelentős javulás várható?
-
#45185024
törölt tag
Ez egy célhardver cél embereknek
Ha erre folyik a jovo akkor bejon ha nem akkor beáldoztak dolgokat
Szerintem 12nm-en erre lehetett számitani
De nagyon kiváncsi vagyok a Ray mennyire lesz része egy normál Gamenak majd
Mi az uj hivoszo a 4K ray tracing 30 FPS -
X2N
őstag
válasz
Dragbajnok #83 üzenetére
Az a baj hogy a nagy többségnek fogalma nincs hogy mi az a raytracing, és mit is kellene nézni egy raytacing-es játéknál, akkor meg teljesen mindegy hogy kiszámoltatja-e a gpu-d. Most is megy a panaszkodás állandóan hogy kevés mindenre a videokártya, és hogy egekben van az ára. Nem lehet 4k-ba játszani, persze mert a gyártók nem úgy gondolkoznak hogy most gyorsan 4x-es teljesítményt hogy majd mindenki 4k-ba játszhasson...maradjunk már a realitások talaján. Az új széria is hozni fogja azt a plusz 50%-os teljesítményt amiért megéri majd váltani. De nem, ez se lesz elég 4k-ra megsúgom. A raytracingről meg annyit h ez játékba techdemo szinten lesz még sok sok évig...mert nem elég neki a mostani csúcskártyák vramja-se. Itt már 40-50-100GB VRAM kellene a kártyákra hog egy komolyabb játék elférjen pont azért mert raytracing. Path Tracing nem így működik ott nem lenne memória korlát de az még lassabb mint a raytracing...
-
-
K0vasz
aktív tag
hát nem tudom... régen tényleg durva előrelépés lett volna képminőségben, ha behozzák a raytracinget, de most már annyi trükk meg effekt van, meg minden akkora felbontású, hogy én nem igazán látok komoly változást ezeken a techdemókon a mostani grafikákhoz képest
-
Tyrel
őstag
A jó ég emlékszik már, több ilyen játék is volt... pl. Armored Warfare bizonyos pályákon belassult, a Total War: Warhammer II meg pl. általánosan elég lassan fut már 1440p-ben magasabb grafikával... Abszolút nem nehéz megfogni ezeket a most piacon felső-középkategóriásként árult, de egyébként 2-3 éves architektúrákat.
Persze hozzátartozik hogy nekem nem 40-50 fps a cél, inkább a duplája. 80-100fps már kellően "folyékony". (nyilván 144Hz monitor mellett)
A G-Sync / FreeSync-et hagyjuk inkább, mindegyiknek voltak betegségei már korábban is, a Spring Creator's Update óta meg egy katasztrófa az egész.
@ Mr.Spock
Ott írtam korábban hogy RX 580 volt már itt-ott kevés 1440p-re. A Vega bírta már amit nekem kellett, csak messze túl hangos volt a ref. kártya még az energiatakarékos profillal is... a customok árát meg inkább hagyjuk...
Ez a FreeSync 51fps-től működik ez nem tudom honnan jön, 48-XXX FreeSync tartományú monitorral valóban kb. 50fps-től kezdve érzi jól magát, az LFC pedig egy zsák sz*rt nem ér, pontosabban többet árt mint használ. Viszont vannak olyan FreeSync monitorok amiknek az alsó határa 35-40Hz, nem 48, ott ez az 51fps-es állítás nem áll meg. -
Mr. Spock
csendes tag
NV-nél Gsync-es monitorral nem létezik jelenleg olyan játék.
az új generációval meg még vagy 3 évig nem is fog...
Ő biztosan a másik oldalra gondolt, ott ez már problémás lehet a Vegák full HD-ban kompromisszum mentesek, de felette már nyögve-nyelős a dolog... (freesync csak 51 fps-től működik, minden más állítás nem helyénvaló) -
gyuszito
senior tag
válasz
janeszgol #32 üzenetére
Ez amúgy igény függő... PC-n 4k-ban, Assetto Corsa (2014) után össze raktam a One s-t, és le okádtam a képernyőt a nagy Forza 7-től... ugyan azon a TV-n... Ugyan úgy "4k"-ban. Van akinek a játékgép játszani, kikapcsolódni kell, meg van, aki ezt egy kicsit komolyabb szinten igényli. Arra, hogy meló után lazíts egy, sörrel 1-2 órát, arra pont elég egy Xbox minőség, de ha több időd jut rá, és át akarsz szellemülni, akkor nagyon sokat ront az élményen a fűrészlapra emlékeztető motorháztető és sárvédő...
Mondjuk könnyen ugatok, mert bányászláz előtt vettem a gépet... 1060 6gb 81-ért 3 év garival... októberben.. egyébként vicc... 172-ig ment a Palit SuperJetStream... Totál meg van ölve a piac... -
mzso
veterán
"Egyszerűen a sugárkövetés annyira megterhelő folyamat, hogy 5 Gigarays/s alatt ez a hardver jórészt hasztalan. "
Ez igaz voxel cone tracing vagy hasonló GI módszer esetén is?
-
nullpoint
őstag
Mind szép és jó amiket írtatok, az utolsó kivételével mind láttam már korábban. Ezeknél azt sem tudjuk mi volt bakelve a jelenetben.
Most akkor képzeljetek el egy fps-ben csatajelenetet. Szép az egész de oda kevés még a vas hogy egy Gta szintű játék menjen full raytracinggel....
-
balogh.tibor
újonc
válasz
nullpoint #64 üzenetére
Itt élő adásban mutatnak be real time működést egy kártyával: https://www.facebook.com/NVIDIA/videos/10155983076983253/
Quadro RTX 5000 - 2 300 $
Quadro RTX 6000 - 6 300 $
Quadro RTX 8000 - 10 000 $ -
Jack@l
veterán
válasz
nullpoint #64 üzenetére
Már rég tudja... 10-15 éve erre gyúrnak.
https://www.youtube.com/watch?v=-NCf85ilN58 -
szmörlock007
aktív tag
-
nullpoint
őstag
Ez a raytracing a játékokban tényleg csak arra lesz jó egy darabig hogy megvezessék a tudatlanokat.
Látványterveket készítek, tudom-látom mennyire erőforásigényes egy-egy állókép renderelése, még ha vrayt használsz akkor is.
Teljesen kizártnak tartom hogy most ott tartson az nvidia hogy realtime akár csak fhd/30fps-t tudjon játékban raytracinggel.
Az egész egy nagy marketing bullshit.
A raytracing gyönyörű képeket csinál (persze megfelelő beállításokkal) biztos hogy 10év múlva már gyakori lesz a játékokban, de most még csak mese. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
szmörlock007 #62 üzenetére
Illene neki, az azért elég sok éves fícsőr.
Egyébként texture space shading lesz az. Itt olvashatsz róla: [link] - de ezt igazából tudja mindegyik hardver, ami a compute shadert támogatja. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez sokkal inkább az Intel lobbitevékenysége. Iszonyatos pénzzel tömik a fejlesztőket, és olyan ajánlásokat raknak eléjük, amely nem veszi figyelembe, hogy az NV GPU-jának mi a jó. Az NV pedig ezzel nem tud mit kezdeni. Hiába mondják, hogy az ő vagy az AMD ajánlásai nem rontják az Intel IGP-k teljesítményét, miközben az NV-nek is megfelelnek, a fejlesztők az Intel pénzét választják. Hülyeség egyébként, amit az Intel csinál, de Raja óta lement a roló, és ha nekik valami 1%-os tempóvesztést okoz, akkor inkább fizetnek, és olyan kódot íratnak, ami nekik csak icike-picikét fut jobban, de az NV-nek bő 10-20% mínuszt okoz, nem direkt, csak következményként. Ez egyszerűen nem egy iparágilag reális modell, de a pénz miatt mindenki félrenéz, plusz az Intel védekezhet azzal, hogy nem mond mást, amit a Microsoft. Csak elég régóta ismert, hogy a Microsoft DX12-es ajánlásai nem túl baráti módon bánnak az NV architektúráival.
-
GodGamer5
addikt
És erre a generációra már sikerült elérni, hogy ne lassuljanak a Geforce-ok dx12 alatt?
-
Mr. Spock
csendes tag
Szerintem várjunk még 1 hetet és akkor jobban képben leszünk a gamer szekciónak szánt kártyákkal. Sokan találgatni kezdtek itt feleslegesen, hisz valszeg ez a turing megmarad a professzionális piacnak.
ha viszont igaz egy korábbi kolléga által belinkelt aos bench, akkor ez azért nem semmi -
Z10N
veterán
"Az USA árazása azért vicces mert az árak ott nem tartalmazzák a forgalmi adót. Mivel az államonként és termék típusonként változik ezért ott mindenre a
bruttóárat írják és adózni a kasszánál fizetéskor fogsz."Netto lesz az. Ezenkivul a state & local tax rate is eleg valtozo 0-10%, szoval eleg kedvezo, nem mint a fix 27%+hadisarc.
"Ettől eltekintve nem tudom hogy ez igaz e az MSRP re is vagy sem."
Az utobbi evekben csak mese. Ritkan latni msrp arakat. -
lenox
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én egészen pontosan arra gondolok, hogy egy A=B*C+D esetében arról szól a Tensor, hogy az A eredménye egy 4x4-es mátrix lesz, hol a B és a C 4x4-es mátrix, és ennek az 4x4-es mátrix eredményéhez hozzáadódik egy 4x4-es mátrix, ami a D, persze egy operáció formájában. Ez a feldolgozók szintjén viszont nem jelent mátrixszorzást, hiszen ez a struktúrából keletkezik, az ALU-ra levetítve csupán B0,0 lesz szorozva C0,0-val, ehhez hozzáadva D0,0-t és kijön belőle A0,0. És így tovább.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az egész Tensor lényege a dot product. Gyakorlatilag 4x4x4-es tömb hardverbe ágyazva, és a feldolgozók ezen a tömbön csinálnak FP16-os FMAC-t. Vektor formában ez ugye több FP16-os dot productnak fogható fel.
Tőlem odaírhatjuk, csak nem igazán fedi a valóságot, mert utasítás szintjén csak FMAC van és nem mátrix, utóbbi a struktúrából jön, és nem az utasításból.
A Tensort a fentiek miatt érdemes leválasztani, és az NV is külön közli az FP16-os eredményt és a Tensor eredményeket. Pontosan azért, mert ha a kód nem megfelelő, vagy az API nem is támogatja (ami a legtöbb szabványos API-nál jellemző), akkor a Tensor hardver csak díszítés.
-
lenox
veterán
Ugye, hogy mennyire nem dot8?
A mátrixot nem érdemes az FMA elé rakni, mert félrevezető. Az operáció zajlik mátrixokon, de maga a csupasz utasítás nem. Ergo nem az "fp16 matrix multiply-add" a legjobb leírás rá, hanem fp16 fused multiply-accumulate 4x4-es mátrixokon.
Aha, matrix multiply-add vs multiply-accumulate matrixokon. Mondjuk az nv doksiban is van matrix multiply-accumulate, szoval hadd rakjam ele, koszi.
-
Huh ennél negatívabb hangvétellel megírni nehéz lehetett volna ezt a cikket az új kártyáról, még jó hogy elvétve vannak benne az újításokra vonatkozó mondatok is a sok hátrány és negatívum közé besorolva, még ha a címbe le is van írva, mire érkezett az új kártya, és nem szándékozik leváltani a Voltát hanem az mellé érkezett a RT-t támogatni, és a poor Volta marad.... Hiába na, ezért szeretünk...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pontosítsuk akkor ezt. A Tensor azért leválasztott feldolgozó, mert ALU-k szintjén nem működik, csupán 4x4-es mátrixban (a Volta és a Turing esetében, de lehet más mátrix más hardveren). Ezért különbözteti meg erősen az NVIDIA, mert amíg a normál FP16 FMA gyakorlatilag egy egyszerűen elérhető ALU operáció, addig a Tensor-féle FP16 FMAC inkább mátrixba fűzött változata ennek, ami csak mátrixokon tud dolgozni. Utóbbi teljesen más támogatást igényel, és a legtöbb API-ban, főleg a szabványosokban ez nincs is lekezelve. Pusztán az ALU szintjén persze alapvetően FMA-ről van szó, de csupán egy ALU a Tensor esetében nem hozzáférhető, ellentétben a fő ALU-kkal.
A mátrixot nem érdemes az FMA elé rakni, mert félrevezető. Az operáció zajlik mátrixokon, de maga a csupasz utasítás nem. Ergo nem az "fp16 matrix multiply-add" a legjobb leírás rá, hanem fp16 fused multiply-accumulate 4x4-es mátrixokon.
-
válasz
hombre[EU] #42 üzenetére
Ehhez nem kell raytracing, ez az egész már most is ugyanígy létezhetne. És 2024-ben nem mászik be magától a lakásod alaprajza a felhőbe.
-
hombre[EU]
veterán
2024-et írunk. Belépsz az Ikeába. Felcsapod a VR sityakot,felhōbōl betöltöd a lakásod. RaytracingesUnrealEngine alatt realtime-ban válogatsz a kanapék és nappali bútorok között...
-
keIdor
titán
Nem hiszem, hogy azért majmozni kéne azt, aki kiad 1000€-t videokártyára, vagy telefonra. Azért nem egy hatalmas, megfizethetetlen összegről beszélünk, az hogy otthon ez sokaknak két havi fizetés egy dolog.
Újgazdagok inkább Titan V-t vettek, az már tényleg egy sokkal keményebb összeg. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Vitamincsiga #37 üzenetére
Ez nem így működik. FP16-ban az Turing 32 GFLOPS. A többi a Tensor, de az nem FMA, hanem dot8.
A Vega 10-nél 27 TFLOPS az FP16, és 55 TOPS a QSAD. A Vega 20-tól lesz dot8. -
Ragnar_
addikt
Jajdejó. Alig várom már a raytracinget, hogy újra 30 FPS-el fussanak a játékok egy 200k-s VGA-n FHD-ben.
(Viszont ha megnézem a Metro Exodus raytracing demót legalább kb. semmit extra látványelem nincs, ha nem tudom, hogy raytracing ki nem találom. Wonderful.) -
Meteorhead
aktív tag
Hát... ez nagyon merésznek tűnik nekem. A diát elnézve nagyon sokat hízott és egyetlen speciális területet tud lényegesen jobban kiszolgálni. Szerintem elég sokan ki fogják fizetni a felárt (hiszen ott van a lapkán az IC meg az IP), de messze nem fogja MINDENKI használni. Eztán tuti lenyomják a CAD szoftverek torkán a sugárkövetést.
Mivel ezek is csak az év vége felé fognak megérkezni, Vega 20 7nm-erről addigra már minden ismert lesz, az lesz az konkurens csúcshardver amivel versenyezni tud. Ha Vega 20 végre tényleg visszatér az 1:2 DP:SP arányra, akkor szerintem nagyon szűk lesz az a terület, ahova ez az RTX család kelleni fog. Navi pedig nem sokkal ezek után fog érkezni elvileg, és szerintem nagyot dobbanthat AMD ha nem megy el a specializáció felé. Szerintem ez a sugárkövető célhardver egy GPU-ba nagyon rizikós húzás, főleg ha ennyi tranyó kell neki.
-
Vitamincsiga
tag
Szóval, ha jól értelmezem, a "normál üzemmódban" 16 TFlops-ot tud. 32 bites egész és lebegőpontos számokkal. Ami ugye nem valami sok fejlődés a korábbi generációhoz képest.
De ha FP16-ban, INT8-ban - az INT4-et, még értelmeznem kell- íródik meg a kód, akkor valami bődületes teljesítményre képes - 125 - 250 - 500 billió művelt mp-enként. Az viszont hűha!!
A RT mag-ot most nem tudom hova kötni, de ha ekkorát tettek bele, akkor az biztos jó!A Vegánál megjelent a FP16 és az INT8, ott a "hagyományos módon számolódik ki", 1 FP32, vagy 2 FP16, vagy 4 INT8. Azaz 11 - 23 - 46 billió művelet mp-enként.
A kettő között NV vs AMD - FP16 és INT8 számábrázolás mellett meglehetősen nagy a különbség!És adódnak a kérdések - jó, még nincs kéznél, tesztprogram sincs, Vega 20 sincs - melyik a jobb architektúra? Építsük külön - NV - vagy egybe - AMD?
FP16-ot nézve "ki is jön" a HW-ből a 125 TFLOPS - 23 TFLOPS különbség? Vagy csak "egy szám"...
A Vega 20 7 nm-en, A Turing 12 nm-en készül lesz-e válasz a fentebbire?
Átjön az architektúra a játékszegmensbe is? /A tenzor egységre gondolok, a RT tuti!/
Ki lehet-e használni ezt a játékszegmensben? A kérdés elvi - DX(Péntek!)13Mert ha ekkora potenciál van benne, akkor azt vétek ki nem használni!
Navi?Ötletek?
-
Duddi
aktív tag
Az USA árazása azért vicces mert az árak ott nem tartalmazzák a forgalmi adót. Mivel az államonként és termék típusonként változik ezért ott mindenre a bruttó árat írják és adózni a kasszánál fizetéskor fogsz.
Ettől eltekintve nem tudom hogy ez igaz e az MSRP re is vagy sem.Átérzem miről beszélsz mert nekem is van sok ismerősöm akinek az 1-2 generációval korábbi csúcskariját nem tudja hasonló áron erősebbre cserélni jó esetben csak ugyan olyan erősre.
Viszont a kategorizálásoddal nem értek egyet.
Van egy csip mondjuk a GP104 akkor a hibátlan válogatott darabjai lesznek a csúcs kategória lásd 1080Ti az elmegy minőségű a 1080 a hibás vágott darabok a 1070
Na most ha a csip gyártása mondjuk 300 dollár / darab (kitalált szám) és a hibátlan csúcspéldány kihozatala mondjuk 6% akkor az ahogy láttuk 1200$ 1080Ti a következő stabilan hozható lépés lesz a következő árkategória 700$ 1080 és így tovább.
A 1060 1050 már másik csipet használ a GP106 osat és annak a csúcsa talán a 1060Ti vagy 1070Ti és onnan számolunk visszafelé.Gyártási szempontból Nvidiának van mondjuk egy szériához 5 csipje professzionális GP100 high end GP104 és mid Gp106 low 107 108
Az hogy ezek árban hová jönnek ki a végén az a vásárló dolga.
Igen a régi értelemben vett ár alapú középkategória teljesítménye talán még esett is. de ez pont nem érdekli a cégeket. akkor is az az árkategória fogyott és most is az fogy majdnem mindegy mi van benne vagy mennyivel tud többet.Amíg nem lesz megint verseny a piacon addig az árak csak felfelé fognak menni meglásd.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Leginkább a drivertől függ. A DXR egy szabvány, amit lehet meghajtóval támogatni. Az NV esetében világos az irány, mert ők bejelentették, hogy a Pascal, illetve ezalatt nem kap semmi meghajtót, ami a futtatást a fallback layerre korlátozza. A többi gyártó még nem kommentálta ezt részletesen. Az AMD annyit mondott, hogy ők írnak majd drivert a piacon lévő kártyákra, de ez is elég sok dolgot jelenthet. Ezt leghamarabb majd valamikor jövő márciusban látjuk meg. Idén erre nem épül majd játék. Az se biztos, hogy a végleges DXR-t megkapja a Windows 10 év végi frissítése.
-
#06658560
törölt tag
És a magyar piac még mindig kerekítési hiba se a cégeknek.
"Az viszont hatalmas tévedés hogy a középkategóriát a termék szériaszáma határozza meg... nem az, hanem az ára. Ha a középkategóriásnak nevezett kártyák ára belenyal a felsőkategóriás árakba, a helyükre pedig nem érkezik semmi valóban középategóriás árú és alapvetően jó ár/érték arányú termék, akkor az emberek többsége nem a felsőkategóriát fogja megvenni inkább, hanem úgy ahogy van nem vásárol a termékből. Semmilyet sem."
Az árat elég sok minden határozza meg, vagyis az termek kategorizálásra pont alkalmatlan valami. Pláne, hogy milyen fantáziái vannak az embereknek mellé.
A GCN pedig már minimum négy generáció óta vár jobb memóriára, jobb gyártástechnológiára, jobb marketingre, hogy nagyot fusson.
-
janeszgol
félisten
Hát ez elég szomorú. A PC-sek megveszik 120-ért a VGA-t, aztán másnak meg ennyiből van meg az új konzolja. Persze a PC-seknek még venni kell ezt-azt. Az eredmény? FHD-ban játszhatsz. Ja de csak a következő konzolgenerációig. Grat. Mondjuk az állítólag még három év, az talán megérheti. Talán!
Tyrel, pontosan. Én otthagytam a lakásomban a gépem, nem is fogok a helyére se venni ilyen áron semmit. Van egy xbox one s-sem, majd azon játszogatok.
-
Tyrel
őstag
Hát ez a "meg fogják venni" talán amerikára igaz, bár nem rég volt hír hogy ott is "európai szintre" érnek a hardver árak...
Nagyon sok embert láttam itt a fórumon, és ismerősi körömben is vannak bőven akik le vannak ragadva GTX 960-al, meg még ennél régebbi Radeonokkal (pl. 260X) és 1050-re nem akarnak váltani, 1060-ra meg nem tudnak már. Némelyikük felhagyott a játszással, másikuk PS4-re váltott...
Persze mindig lesz pár újgazdag majom aki bármennyi pénzt kiad a szeretett cége csúcs termékéért, iPhone X-et is vesznek emberek, de kb. minden terméknél, legyen az akár videokártya akár pl. autó általánosan él az a szabály, hogy nem az abszolút csúcsmodellből van igazán bevétel, ill. nem abból él a cég... az csak a presztízshez kell.
Az viszont hatalmas tévedés hogy a középkategóriát a termék szériaszáma határozza meg... nem az, hanem az ára. Ha a középkategóriásnak nevezett kártyák ára belenyal a felsőkategóriás árakba, a helyükre pedig nem érkezik semmi valóban középategóriás árú és alapvetően jó ár/érték arányú termék, akkor az emberek többsége nem a felsőkategóriát fogja megvenni inkább, hanem úgy ahogy van nem vásárol a termékből. Semmilyet sem.
Ezzel a f*sz piaci magatartással kizárólag saját magának köszönheti az nVidia és az AMD is, ha csökkennek az eladásai... ill. persze a negyedéves bevételi statisztikáik mást mutatnak, de az a bányászat miatt van. Pont kapóra jött nekik...
-
Duddi
aktív tag
Mindenesetre kíváncsian várom a Gamescom ot és hogy mit mennyiért jelentenek be.
-
myckie2
őstag
Pletykák alapján az RTX 2070 és 2080 kap ray tracing processzort. Tehát ezt majd úgy kell elképzelni, hogy a játékok alatt a ray tracing jobban fog futni ezen a két kártyán, de a többi kártya is majd megbírkózik vele csak masszív fps vesztéssel?
-
Duddi
aktív tag
Az az idő mikor a felsőkategóris volt 100-200K ig a közép mge 60-90K ig rég elmúlt és nem is jön vissza hiába várod.
Amíg az emberek megveszik a kártyákat 300K ért is addig onnan fognak visszafelé számolni.
És abban is biztos lehetsz hogy az új RTX sorozat magasabb msrp vel fog indítani mint ahogy a GTX tette. mert memória árak meg sugárkövetés. úgyhogy várhatod tehát én az RTX2080 asat valahol 799-899 környékén várom sima és founders edition. mert MEG FOGJÁK VENNI így is. -
Tyrel
őstag
A Polaris-ok jobban tartják magukat, nem nagyon kell az új DX12-es WoW-nál messzebb menni, és amennyire én tudom bányászatra is jobbak, de egyébként vlaóban nem érnek azok a kártyák sem 100k-t. Konkrétan volt 580-am és 1440p-n nem voltam már maradéktalanul elégedett vele...
Ebben a topicban viszont az nVidia termékskálájáról ill. annak lehetséges megújulásáról beszéltünk, ezért emíltettem elsőként/példaként a 1060-at.
-
Tyrel
őstag
Szerintem maga a Vega alapját adó GCN architektúra fog még nagyot domborítani, csak nem most, és nem ezekben a Vegákban, és nem ennyi pénzért.
Kell alá egy jobb gyártástech meg olcsóbb memória köré, és nagyon jó lesz az... persze kérdés hogy ebből az elméletből lesz-e valaha gyakorlat, pl. a Vega20 személyében... ha fogadnom kéne én egyelőre a 'nem'-re tennék...A piac hibája, azaz a bányászláz már közel fél éve lecsengett, és az árak még mindig a plafonon vannak, pedig van elég készlet mindenből. Mesterségesen tartják magasan őket, az átlag parasztot - pl. engem - pedig pont nem érdekel hogy ki és miért teszi ezt. A most kapható kártyák közül alig tudnék 1-2 olyat mondani ami abba az árkategóriába való amelyikben jelenleg van.
Csak azért sikerült pont a 1060-ba belekötni, mert az tanyázik abban az árban ami sokaknak a maximum elérhető kategóriát jelenti. A 1050 is drága, de mindenki tudja hogy az csak egy puruttya 1050 és nem érdemes tőle sokat várni, 1080p-ben talán kiszolgál ideig-óráig... a 1060 által lefedett kategória viszont már egész más, és az a kártya nem való már oda... -
Sinesol
veterán
-
Tyrel
őstag
Bocs, rosszul fogalmaztam, ahhoz a kategóriához képest az amiben még mindig van, már ár szempontjából...
Igazán 100e Ft környékén azt várnák az emberek hogy egy olyan videokártyát fognak kapni ami minimum a középkategória teteje és nem kényszerülnek vele komolyabb kompromisszumokra akár még 1440p-ben sem, és kiszolgálja őket pár évig... A 1060 ezt már nem tudja, a megjelenésekor is rezgett picit a léc, az meg kb. pont 2 éve volt.
-
Norb79
őstag
Biztos, hogy az RTX az a gémer vonal lesz? RTX inkább a gépitanulásos/miner/egyéb matekoló vonal lesz, és jönnak majd a GTX-ek nekünk. Persze az RTXen is futnak a gémek, a titan v-n is mennek, de nem arra vannak/lesznek optimalizálva az ár/érték arányt tekintve. Szerintem, aztán 20ára okosabbak leszünk.
-
Tyrel
őstag
RTX?... Az meg mi?...
Egyébként sztem is elég esélyes hogy az új szériával csak tesztekben fog találkozni az átlag halandó, már a 1070/1080-ak is nagyon drágák.
Mondjuk remélem azt azért megcsinálják hogy a GTX 1060 nevű hulladékot végre kivezetik a középkategóriából, mert eléggé nem oda való... Lecsúszhatna a helyére a 1070...
-
arn
félisten
Vannak mar uj hirek... geforce rtx 2080 lesz, a lengyelek meg teszteltek az rtx 2070et, 5%al gyorsabb, mint az 1080ti.
-
Yany
addikt
-
válasz
Hardstyler01 #3 üzenetére
Ugye megvan, hogy ezek Quadro kártyák
Ezen nem fut jól a krájzisz.
-
Ez nagyon szép és jó, de a konzumer szegmensben még mindíg 2éves Pascalokat kerülgetünk... Az átlag Józsinak hol Volta holnemvolta...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Erősen alkalmazásfüggő. A Vega előnye a lapalapú memóriamenedzsment szempontjából megmaradt, tehát ha a tartalomvizualizáció szempontjából kritikus tényező, hogy nem akarod 16/24/48 GB-os szeletekre felbontani a nagyobb adathalmazod, akkor nyilván a Turing is csak "out of memory" hibaüzenetig fog jutni. Más szempontból szerintem jobb a Turing.
A választásnál itt tényleg az számít, hogy mekkora az adathalmaz amivel dolgozol. Ha brutálisan nagy, akkor a Vega lapalapú memóriamenedzsmentje még mindig aranyat ér, különösen az SSG verziónál. De ha nem olyan nagy, vagy úgy gondolod, hogy megéri a teljesítményért a kényelemből áldozni, akkor a Turing kedvezőbb. Annyira nehéz ezt általánosan meghatározni, mert eléggé specifikusak a valós igények, ki-ki megy arra, ami az igényét jobban lefedi.
-
Hardstyler01
tag
Most először nem éri meg az előző generációs VGA-kat lecserélni?
fellendül a használt piac?
-
.LnB
titán
Csak, hogy most jó előre tisztázzuk. Akkor most ennél a Vega is erősebb már jelen állapotában? Vagy ezt csak a Navy fogja alázni? Nehogy itt félreértések legyenek, hogy "Poor Turing" meg ilyenek..
-
egyedülülő
őstag
48 giga rám?
Új hozzászólás Aktív témák
ph Hagyományos feladatokban alig lesz gyorsabb a Voltánál a Turing architektúra, de nem is ez volt a fejlesztés célja.
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12600K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- Samsung Galaxy A05 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i5 4690K 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest