- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Milyen egeret válasszak?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen videókártyát?
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
ph A Huntsman széria harmadik nemzedékét háromféle formátumban vihetjük haza.
-
Premier előzetest kapott a Sker Ritual teljes kiadása
gp Véget ért az early access időszak, a végső kiadás konzolokra is befutott.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
BoB
veterán
Végre egy értelmes blog bejegyzés ezen a téren, maximálisan egyetértek veled!
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Samus
addikt
+1. Falra mászok attól, hogy egy kis befektetéssel mennyire lehetne egyszerűsíteni bizonyos dolgokat. A digitálisan tárolt információ rendszerezhető, könnyek kereshető, szűrhető, a feldolgozása pedig gyors.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Divinity
őstag
-
Stanlee
őstag
Nem kell IT beallitottsagu cegnek lenni ahhoz, hogy az ember digitalizaljon, de alljon itt egy mai IT-s pelda. Reggel baratnom kap egy sms-t a nemet Telekomtol, hogy a prepaid kartyajara a szerzodest felmondjak es errol vagy e-mailt vagy levelet kuldenek.
Felhivtuk az ugyfelszolgalatot, csak 20 percet kellett volna varni, mivel amugy is volt a varosban tennivalo, bement a legkozelebbi shop-ba, varakozott, majd kozoltek, hogy mivel 1 eve nem toltotte fel a kartyajat, igy felmondjak a szerzodest. De ha most feltolti 5 euroval, akkor ujra aktivalodik 1 evre a kartya.
Mibol tartana a nemet telekomnak a kikuldott sms szoveget atalakitani, aszongya: "Mar tobb, mint egy eve nem toltotte fel prepaid kartyaja egyenleget. Kerjuk latogasson el erre az oldalra [itt egy elofizeto specifikus link] bovebb informacioert, vagy ha szerzodeset meg akarja hosszabbitani."
Oszinten ezt leprogramozni nem tartana sokbol es szerintem a juzerek tobb, mint felenek 5 perc mulva nulla emberi interkacio nelkul megoldodna a problemaja es mindenki boldog. De ez ma meg nem megy. De helyette a MI ezt valoszinuleg el tudna intezni...
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
lambda5
tag
Mit vársz egy olyan országban, ahol ha írsz egy e-mail-t (pl: banknak a saját felületüket használva) akkor egy (vagy 2) héten belül levélben válaszolnak...
A Digitalizáció meg egy üres frázis a németeknél... a telefon és a levél a mániájuk.[ Szerkesztve ]
...Szürkék vagyunk. Félúton állunk a fény és az árnyék között!
-
Stanlee
őstag
Nemetorszag digitalisan egy gatya orszag, szerintem meg afrikaban is nagyobb a lehetosegekhez kepest az innovacio.
Egy masik pelda: sokszor berlek autot. Autoberleskor az ADAC oldalan szoktam tobbnyire berelni. Amikor megyek felvenni a gepsarkanyt, minden egyes alkalommal, ugyanazon a telephelyen, sokszor ugyanaz a dolgozo, minden egyes alkalommal felveszi az osszes adatom, amit mar evek ota minden berleskor eltarolnak, ill. a foglalaskor mar megadtam az ADAC weboldalan, es nem valtoztak meg mar legalabb 5 eve, max. a hitelkartyaszamom. Azert, mert nincsenek osszekotve a rendszereik. Egy tarsasag kivetelevel mindenhol kezzel felviszik az adataimat szerzodeskoteskor. Digitalizacio? Ugyanmar...
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Divinity
őstag
Azt, hogy a DT ezt miért nem oldotta már meg rejtély, főleg mivel a Telekom HU már régóta küldi így az SMS-eket. Az autó kölcsönzős példa meg egyszerű, drága. Nem foglalkoznak vele azok akiknek nincs IT csapatuk és vennék valakitől a rendszert. Mi ilyen és ehhez hasonló rendszereket is fejlesztünk és hát durva számokról van szó., Sokszor még a nagyobb multik is átgondolják a dolgot és inkább megoldják saját házban szarul de nem fizetnek érte.
return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }
-
Stanlee
őstag
Az autokolcsonzo eseten Avis-rol es Sixt-rol van szo. Egyik sem sufni ceg. Hertz eseten valahogy flottul megy az adatcsere. Az en velemenyem az, hogy azert nincs sok helyen digitalizalas, mert vezetoi szinten nincs ra igeny.
A ceg ahol dolgozom az "arukeszletet" excel-ben tarolja. A penz hianyara nem lehet rafogni, hogy miert nem fejlesztettek eddig mar ra valamit. Annyi az egesz, hogy azoknak, akik kezelik ezeket a listakat egy olyan rendszer, amihez barmelyik munkatars hozzafer, legalabb csak olyan szinten, hogy latom, a vagy b tipusu termekbol mennyi van, nem erdeke. Minnel jobban digitalizalom, annal nagyobb a valoszinusege, hogy kevesebb lesz a munkajuk. Most ha csak erdeklodo jon, sokszor egy hetet varok, mire valaszt kapok, hogy mennyi van a cuccbol, mert pont nem er ra a 2 emberbol egyik se, hogy az excel tablazataibol kiszedegesse a nekem szukseges informaciokat. Es ez egy evi tobb mrd ft-os arbevetelu cegnel van.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Korrektor
"a DT ezt miért nem oldotta már meg rejtély..."
Ez csak addig rejtély, amíg nem ismered jobban az országokat. Ezt írta lambda5 is, de pl. mondhatom az angolokat, ahol szintén léteznek olyan dolgok, amik itt meg sem tudtak honosodni, mert olyan gyorsan zúgott végig rajtunk az elmúlt 30 év.
-
félisten
Mert egy jó pár milliós tétel + áfa.
-
Még mindig egy könyvbe ceruzával firkálnak, pedig lenne ennek egyszerűbb módja is.
Ennek nincs egyszerűbb módja. Határidőnapló és kész. Próbáltam én is outlook-ot, meg google calendart, de baromi lassú, és körülményes...
-
Duplex esetén az a fura, hogy akit felhív, az nem feltétlenül tudja, hogy az gép-e. Ebből később lehetnek gondok, pl alapvető emberi jog legyen-e, hogy tudd azt, hogy gép hív-e vagy sem? Én elég szarul érezném magam, ha az lenne a munkám, hogy gépekkel beszéljek.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Somatom
veterán
Az már eleve kudarc lenne. A franc se akar egy géppel beszélgetni. Nem értem, hogy miért az a bemutató, hogy a gépi asszisztensem leegyeztet egy időpontot a fodrásszal. Amíg ezt a fodrász rögzítette, addig sem azzal foglalkozott, amivel kéne neki. A siker az lenne, ha az én gépi asszisztensem a fodrász gépi asszisztensével egyeztetné le az időpontot.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Divinity
őstag
A fodrász ott tart mintha a személy hívta volna fel, neki ez nem kiesés. Persze az jobb lenne ha egy háttérrendszeren keresztül lehetne leboxolni az egészet (persze itt már beszélgetés sem kéne csak egy kérés a rendsze felé) de ahogy fent is volt róla szó elég sok cég nem tart ott (valamilyen okok miatt), hogy digitális háttérrendszere legyen. Az én fodrászomnak még weboldala sincs nem ,hogy bármilyen háttérrendszere. Sőt telefont se mindig tudja felvenni mert sok a munka így inkább személyesen ugrok be hozzá időpontért. Ha viszont az asszisztensem elintézné azt, hogy felhívja egy nap teszem azt 3-4x és szerez egy időpontot akkor nem kell csak azért elmennem a város másik felébe, hogy legyen egy időpontom ezzel én nyerek egy csomó időt neki viszont nincs kiesés mert ígyis-úgyis megkellett volna beszélnünk.
[ Szerkesztve ]
return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }
-
mephi666
nagyúr
hallottam én is ezeket a beszélgetéseket: jó dolog ez, átveheti a személyi asszisztensek/titkárnők szerepét... lényegében egy ai-ról van szó, ami elfér akár az ember zsebében is, viheti magával üzleti utakra, 1szer elég megvenni és nem kell utána havi fizetést adni neki, stb... csak nem lehet megd*gni, ezért nem fog egy darabig még elterjedni
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Somatom
veterán
"A fodrász ott tart mintha a személy hívta volna fel, neki ez nem kiesés."
Hogyhogy nem kiesés? Láttál te már fodrászt hajvágás közben időpontot egyeztetni? Szeretnéd, hogy időpontot egyeztessen telefonon, miközben a Te frizurádat csinálja?
Egyébként eszembe jutott még egy érdekes problémakör. A legtöbb cégnél nem minden fekete/fehér. Egy ügyfélszolgálatosnál előfordul, hogy főnöki utasításra hazudnia kell. Hogy történne ez egy gépi asszisztensnél? Talán nem is a leprogramozhatóság lenne a probléma, hanem ennek a morális következményei.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Divinity
őstag
" Hogyhogy nem kiesés? Láttál te már fodrászt hajvágás közben időpontot egyeztetni? Szeretnéd, hogy időpontot egyeztessen telefonon, miközben a Te frizurádat csinálja? "
Igen láttam. Nem közben egyezteti. Csörög a telefon, megáll, felveszi, egyeztet, folytatja. Ez így működik. Nem tudom te milyen fodrászhoz jársz de ahol telefonon egyeztetenek időpontot ott így működik.
Vagy nálatok hogy megy? Csak az kap időpontot aki épp akkor hívja amikor nincs senki?[ Szerkesztve ]
return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }
-
Somatom
veterán
Igen, így működik, de ez nem jó és pont azért lenne hasznos az AI, hogy ez megváltozzon. Gondolj bele! Te mikor telefonálsz a fodrásznak? Nyilván akkor, amikor épp ráérsz telefonálni. Ez sem a legjobb megoldás, de még mindíg egyszerűbb kezelni, mint a fogadó oldalon, ahol a Te beillesztett programodhoz (vagyis ahhoz, hogy most telefonálsz) realtime kell alkalmazkodni. Vagyis, az adott szituban a fodrásznál fontosabb lenne az AI, mint nálad.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Stanlee
őstag
Nem kell AI/MI ahhoz, hogy az ember a fodrasznal/kozmetikusnal/kormosnel/stb. idopontot foglaljon. Van erre ingyenes megoldas mar most is, sot, weboldal sem kell hozza. A lenyeg, hogy a fodraszneni egesz turhetoen tudja egy alkalmazason belul is magat szervezni, celszoftverrel, es ha mar csak feleannyi hivast kap, mert vannak, akik online foglalnak idopontot, mar megerte az atteres.
Ezt az egesz AI felhivja embert, vagy ember beszel AI-vel olyan megoldas, amikor egy manapsag relative egyszeruen megoldhato problemat sokkal nagyobb eroforras felhasznalasaval oldunk meg.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
Nem, mert ahhoz, hogy bevigyen a hataridonaploba a ket szep kezevel, ha munkaidoben hivom, nagy valoszinuseggel valami munkafolyamatban van. Vagy felveszi, vagy nem. Ha nem, ujra kell hivnom, vagy o hiv vissza, de nem biztos, hogy akkor meg pont en raerek. Ha tudunk is egymassal beszelni, ha eppen nem jo neki az idopont, akkor valami mast feldob, de az is lehet, hogy a felajanlott idpontok kozul egyik sem felel meg, tehat total felesleg raboltuk egymas idejet. Mi van, ha este 11-kor jut eszembe, hogy holnaputanm de jo lenne elmenni fodraszhoz, nem tudom lecsekkolni, hogy van-e szabadideje, stb.
Ez olyan, mint amikor 20 evvel ezelott a legtobb boltban nem tudtam bankkartyaval fizetni, ahol meg lehetett, pont az a penztaros nem tudta, hogy mi fan terem a POS terminal. Ma magatol ertetodo, hogy kartyaval fizetsz, szinte mindenhol van terminal es a 60 eves kasszasneni is tudja kezelni. Szoval majd egyszer a fodrasz is eljut odaig, hogy egy app-ban kezeli az idopontjait, kortol fuggetlenul. Mert ra lesz kenyszeritve, mivel a fizetokepes generacio megkoveteli tole. Ugyanigy a tobbi szolgaltato is, aki most nem tudja elkepzelni, hogy ne hataridonaplo es ceruza komboval jarjon. Az, hogy nem hasznalja a rendelkezesre allo lehetosegeket, nem az en bajom.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Cathfaern
nagyúr
"Ezt az egesz AI felhivja embert, vagy ember beszel AI-vel olyan megoldas, amikor egy manapsag relative egyszeruen megoldhato problemat sokkal nagyobb eroforras felhasznalasaval oldunk meg."
Ez ugyanaz a témakör, mint az önvezető autóknál. Azokat is meg lehetne sokkal egyszerűbben csinálni, csak akkor sose lennének bevezetve, mert egyszerre kéne átállnia mindenkinek. Ami lehet 200 évvel később megtörténne, de így gyorsabb. Itt ugyanez a helyzet, nyilván ha mindenkinek lenne full digitális rendszere, akkor nem kéne kommunikálni. De a Google nem tudja bevezetni mindenkinek a digitális rendszert, ellenben tud fejleszteni olyat ami tud kommunikálni emberekkel. Egyszerűbb lenne máshogy? Persze. Reális? Jelenleg nem.Egyébként nagyon nehéz lesz kikényszeríteni addig, amíg az emberek többsége jobban bízik a személyes kontaktusban, mint a digitális rendszerekben. Nyilván egy 20 éven belül ez változni fog, amikor a 2000 után születettek felnőnek és jelentős vásárlóerők lesznek. De jelenleg nagyon-nagyon sok ember szívesebben beszél telefonon ügyintézővel, mint matat egy weboldalon. Ne kérdezd miért, én se értem, de a gyakorlat ezt mutatja.
Nyilván ebben az is benne van, és emiatt sem egyértelmű, hogy annyira megéri a digitalizálás a szolgáltatóknak, hogy időnként ezek a rendszerek bizony megnyeklenek. Jó esetben erre a user is rájön, és akkor ugyanúgy tud telefonálni, de rosszabb esetben a user azt látja, hogy minden ok, csak mégse az. Jártam már így pizzarendeléssel meg asztalfoglalással is és nem technológiai analfabéta vagyok akinek kiírod nagy piros betűkkel, hogy "NEM SIKERÜLT A RENDELÉS" és nyugtázza, hogy oké akkor hozzák a pizzámat (ilyen is van). Szóval amikor azt számolod, hogy hogyan térül meg a digitális rendszer, ne csak azt számold bele, hogy mennyi időt nyer a fodrász mert nem kell felvennie a telefont, hanem azt is számold bele, hogy esetleg ügyfelet veszthet a rendszer miatt.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz Cathfaern #27 üzenetére
itt kecskeméten nem egyszer jártunk úgy egyik helyen, hogy alapból 1-2 óra náluk egy kiszállítás és amikor 3óra elteltével hívtuk őket, akkor "nem kapták meg a rendelést" fodrászom meg a papír+toll+telefon híve... általában fb-n írok neki, amire általában gyorsan válaszol, de gyakori az is, hogy ott ülök a székben és akkor hívogatják és ír be pár időpontot... engem nem zavar: amikorra odahív +/- 5perc és már kezdi is a hajvágást, jól megcsinálja, gyorsan és nem túl drágán... (nem úgy mint az előző fodrászom: elpletykált egész nap, odahívott mondjuk 17:00-ra, akkor még elküldött hogy vannak előttem és menjek vissza 18:00-ra, aztán 19:00kor talán elkezdte a hajam és 20:00-ra haza is értem pár ilyen alkalom után meg is untam)
ui: engem igazából nem zavarna az sem, ha robottal kommunikálnék... lényeg, hogy az adott "probléma" meg legyen rendben oldva... ...mellesleg ha a gyökér ügyfélszolgálatosokat cserélnék mindigkedves és precíz robotra, örülnék is neki
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- EAFC 24
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- PlayStation 5
- Eredeti játékok OFF topik
- MILC felhasználók szakmai topikja
- xDefiant - Néhány nap múlva újra tesztelhetjük a játékot
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- További aktív témák...