Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz rii #24 üzenetére

    A szép matt fekete (vagy akármilyen sötét) belső viszont elnyeli a hőt, és ott is tartja. Ha ezt kombinálod alacsony fordulatszámú, azaz kis légmozgatású ventilátorokkal (neadj passzív hűtéssel), akkor az a belső hőmérsékletben akár 4-5°C-ot is jelenthet pluszba. A nyers és fényes fémfelület ugyanis a hő nagyrészét visszaveri (az ezüst >95%-ban), ezáltal az nem reked a házban.

    Nem véletlenül gőzölik fel arannyal a F1-es autók motorterét (ha szokás még egyáltalán), vagy gőzölték fel ezüsttel a MiG-25 hajtóműterét (illetve van sok repülőgép esetén külön beömlő a hajtóműtér hűtésére, ami torlónyomással működik). Bár ezek azért jóval nagyobb hőmennyiséggel kell, hogy megkűzdjenek.

    Persze a hőelnyelés lehet előnyös is, mivel a felület hőeloszlását homogénebbé teszi. Alapvetően ezért lett "fekete" (valójában sötét vasoxidbarna) az A-12/SR-71 felülete is, így ugyanis a belépőélekről maga a festék vezette el a hő egy jelentős részét a sárkány többi, jóval kevésbé melegedő részeire. De ennek hatékonyságának van egy alapvető feltétele: a gép körüli jelentős légáramlás, ami egy zárt és alig szellőző (passzív, vagy lassú ventik) ház esetében nincs meg. Szóval a fekete belső szépen elvezeti a hőt oda is, ahova egyébként nem jutna el. Teljesen jó megoldás...

Új hozzászólás Aktív témák