- Alsó-középkategóriás, PlayStation 5-be is helyezhető M.2 SSD-t virított a Klevv
- Antec kirakatház Lian Li zöngével és egy csavarral
- Újabb inteles VGA került elő a Biostar hátizsákjából
- Belépőszintű játékos headsetekkel bővült a Corsair kínálata
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
Hirdetés
-
Íme, a Huawei Pura 70 széria
ma A sorszámozás maradt, de az idén 12 éves P szériát ezentúl Pura-nak hívják.
-
Újabb inteles VGA került elő a Biostar hátizsákjából
ph Ezúttal egy 6 GB-os, helytakarékos modell lépett a színpadra.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Öcsipók
csendes tag
A helyes tanulság szerintem inkább az, hogy ne vásárolj külföldi boltban, csak mert 3 Ft-al olcsóbb, mint a sarki bolt. Vagy ha vásárolsz, akkor vállald az ezzel járó nyűgöket, és ne írogass blog bejegyzést. Valamit valamiért.
Gyönyörű ez az uniós, országhatárokon átívelő kereskedelmi szabadság, de ne tápláljunk hiú ábrándokat, hogy amire itthon jogilag 2 hete van egy szakszerviznek, az a vállalás működni fog akkor is, ha közben külföldre utaztatják a terméket. Persze fogyasztóvédelemhez fordulni lehet, de sokszor az embert ért hátrány nincs arányban a panaszkezelésre fordított idővel, így nem foglalkozik a panaszbejelentéssel senki.
Javaslom, támogasd "a sarki boltot" a külföldi műszaki multik és hangszerboltok helyett. A sarki közel van hozzád, bármikor bemehetsz tanácsért, gyors ügyintézésért, és még az is meglehet, hogy a nála otthagyott pénzmagod a Te munkáltatódnál/vállalkozásodnál költi majd el...
Üdv, Bálint +36 30 523 7383
-
Spet
addikt
Váó ez aztán az életbölcsesség!
Hány év alatt sikerült összehozni?
Hány százalékát is állítja elő itthoni sarki bolt a termékének, amit árul?
Most, hogy magába omlik a kereskedelem a világjárvány miatt, hogyan is fognak ezek a sarki boltosok is garanciáztatni, amikor nehezen fognak alkatrészt, vagy teljes értékű terméket beszerezni?
Az utolsó mondat meg abszolút nem értem, hogyan jött létre.
Eladó Seiko 7016-5000 Seiko Monaco
-
Ghoosty
őstag
Egy karácsonyi, szilveszteri periódust is beleértve, kicsit több mint 1 hónap múlva már megérkezett a kijavított termék. (Ha az elszállítástól nézzük, akkor mindössze 3 hét.) Mindez különösebb kötekedés nélkül.
Persze, jó lenne, ha 1-2 héten belül mindig minden megoldódna, de egyáltalán nem érzem, hogy itt valami jogtalanság ért volna.
Az a helyzet, hogy ha panaszt is tettél volna bárhol, nem lenne semmi. A törvény úgy szól, hogy törekedni kell a 15 napos javításra. Igazából nem találtam meg a törvényi hivatkozást, hogy mikortól indul a 15 nap, de a lényeg benne, hogy csak törekedni kell rá. Ráadásul, ha alkatrészt kell rendelni, ez kitolható újabb 15 nappal.
Az egész történetben ami egyértelműen kifogásolható az az, hogy miért kell 1,5 órát ülni a telefonon, hogy beszélhess valakivel. De összességében ez a sztori inkább javított az Emag-ról bennem kialakult képen, mint rontotta. -
sanzi89
addikt
Ez így - sajnos - teljesen rendben van. Nem egy sokkal rosszabb tapasztalatom van garanciális javítással kapcsolatban. Nem azt mondom, hogy feltétlen jó ami történt, de ez van...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
DeFranco
nagyúr
"Javaslom, támogasd "a sarki boltot" a külföldi műszaki multik és hangszerboltok helyett. A sarki közel van hozzád, bármikor bemehetsz tanácsért, gyors ügyintézésért, és még az is meglehet, hogy a nála otthagyott pénzmagod a Te munkáltatódnál/vállalkozásodnál költi majd el..."
nálunk a sarkon kocsma van. még megfontolom a tanácsodat.
végül is tényleg bármikor bemehetek tanácsért, ha kérem, ha nem, gyors az ügyintézés, és ha ügyesen választok, 40%-ot kapásból visszaosztanak.
smart.
[ Szerkesztve ]
-
Jhonny06
veterán
Lévén, hogy év végén történt a bejelentés, szerintem ez teljesen normális határidő. Nyilván a felhasználó szemszögéből soknak tűnik, mert addig nem tudod használni. Azt pedig te sem gondolod komolyan, hogy ha valamit beküldenek a szervizbe egy adott napon, akkor azt még aznap elkezdik javítani..
-
félisten
Nálunk például van helyben samsung szerviz. Ha ott vásárolsz egy tv-t és meghibásodik, oda viheted be (vagy elhozza a szervizes), ott javítják és onnan hozhatod el (vagy kiviszi a szervizes). Tavaly bevittük ismerős technika tv-jét, belekent a villám. A beadástól számítva talán 4 nap volt mire elhozhattuk a tv-t, pedig az a tesconak valami gyártatott nyüvekje. A pali ennyi idő alatt szétszedte, megállapította a hibát, megrendelte a tápegységet, beszerelte, tesztelte. Szóval van ilyen is.
-
Spet
addikt
Hat igen, a legnagyobb problemam csak, hogy semmilyen kommunikaciot nem vegeznek a partner/vasarlo/felhasznalo fele, akinek igy sajat kontojara kell utana jarni a dolgoknak.
Az alkatresz meg szervizelesnek a sajat kiadott nyomtatvanyuk szerint 10 munkanapon belul kell lennie (a sajat maguk altal kiadott kiegeszitett garancialapon feltuntetett leiras alapjan). Ezen felul ugy nem tudjuk, hogy mire indult ujra a kiegeszito garancia: kicserelt (nem tudjuk melyik alkatreszre), vagy a teljes keszulekre.
Jhonny06: Ugyintezo ralat a dolgokra, azt is elmondta telefonon, hogy szervizre felvettek a keszuleket, de ugye errol, mint fentebb is irtam normal halando nem tudott semmi. Ugye engem is surgettek otthonrol, en meg probaltam a dolgokat porgetni, vagy informaciot kapni
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko 7016-5000 Seiko Monaco
-
sanzi89
addikt
A garancia - ha nem a törvényileg előírt időtartam alatt történt a garanciális javítás - nem biztos, hogy újraindul. Attól függ, hogy milyen rendelkezések vannak a meghosszabbított garanciális szerződés feltételeiben.
Pl. 3 éves gyári garanciás Dell notebook-ban mindig tönkrement a HDD. Persze, a gép közepén volt egy 7200-as WD Black, nem is csoda... Szóval cserélték másfél évesen, cserélték két és fél évesen, és kb. három és fél évesen tönkre ment megint. Hívtam a szervizt a javításra, visszautasították, mondván lejárt a garancia, a törvényi előírás 1 év, és csak arra az időszakra vonatkozik a garancia meghosszabbodás, az általuk egyénileg vállalt garanciára olyan feltételeket szabnak, amilyet akarnak, és így jártam.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
félisten
Elolvastam, de nem bírok rájönni, hogy mi is a panaszod?
-
sanzi89
addikt
Magyar jogszabály alapján kis elektronikai eszközre 1 év kötelező garancia van. Ha ezen idő alatt meghibásodik és cserélik az egész merevlemezt, újra indul a garanciaidő. Ha új, ha használt, a refurbished tökmindegy, erre törvény van. Az ilyen plusz 1, plusz 2, stb. "önként" a gyártó által vállalt garanciák esetén képlékeny a talaj.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
samujózsi
tag
Hihetetlen egy országban élünk.
Ha valakit átver, megkárosít, szopat egy cég és ezt merészeli leírni, rögtön megjelenik pár okostóni, aki megmondja a frankót.
Mert az természetes ugye, hogy palira veszik szinte mindenütt, a kiszolgáltatott helyzetben lévő vásárlót /ügyfelet, nehogy szóvá merd tenni.Arról nem beszélve, hogy kis hazánkban is szépen odabasztak pár éve a vásárlóknak, amikor bevezették, hogy garanciális probléma esetén "törekedni kell" a jótállásért felelősnek a hiba elhárítására, de ez rá nézve semmiféle kötelezettséget nem jelent.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
dabadab
titán
Ezzel szemben a valóság az, hogy ha az ember normális garanciális ügyintézést akar, akkor vásároljon az Amazonnál vagy olyan nagy cégnél, aminel normális helyszíni garanciája van (ilyen volt pl. a Dell monitoromra, amikor telefonáltam nekik, hogy valamit vacakol, akkor másnap ott volt a futár az új monitorral, következő nap meg jött a régi monitorért - hogy semmiképp se legyen kiesés az ügyintézés miatt).
DRM is theft
-
llax
senior tag
Nem a forgalom nagysága a kérdés. Maradhatna kérdésként a forgalom helyszíne, de talán a "szmájliból" és a halmozott kérdőjelekből sejthető, hogy a kérdés nem "egyenes", akadhat benne némi iróniával vegyített cinizmus
De jöjjön a következő kérdés:
Biztos, hogy Philips az a tévé???
Hová is akarok kilyukadni?
-
Maga a történet cink, nem irigyellek.
De, ha mégegyszer valaki szervÍzt ír szervIz helyett, esküszöm megölök valakit.
-
Ghoosty
őstag
Bár elméletben nem lehetetlen, de nem olvastam még tv márka hamisítási ügyről, így nem gondolom, hogy átverés történt.
Teljesen biztos vagyok benne, hogy Philips. TP vision megvette a márkanév használatot és ők gyártották, teljesen jogosan írták rá a márkanevet szóval tuti Philips. -
sanzi89
addikt
Szerintem arra gondolt a kommentelő, hogy ez már nem az a régi, békebeli Made in Netherlands, hanem valami kínai dzsunga átcímkézve.
Az egyszerű paraszt rákap, hogy 'he ez Philips, mi az a TCL?, nekem ez kell.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Ghoosty
őstag
A Philips attól Philips, hogy jogosan használja valaki a nevet.
Tudom, hogy miért írta, csak hülyeség. Az számít, hogy egy termék milyen minőségű, nem az, hogy mi a neve. Made in Netherlands ugyanúgy tud szart gyártani, mint a Made in PRC. A Made in PRC se jelent automatikusan szart.
A Philips TV az eredeti tulajdonos által gyártva szar volt. Ezt onnan lehet tudni, hogy nem tudott eleget eladni belőle és rákényszerült, hogy eladja a TV üzletágat. Idén lesz 8 éve, hogy már új tulajdonosa van az Philips TV-nek. Nyereségesen működnek és folyamatos a termékbővítés, tehát mondhatjuk, hogy az új Philips jobb mint az eredeti volt.[ Szerkesztve ]
-
e-newsee
addikt
Hát nem tudom. Ez egy összességében normális ügyintézés volt az emagról hallott egy-két sztori ellenére.
Oké a kommunikáció a vásárló felé hagyott némi kívánnivalót maga után, de az év végét is kalkulálva, amikor az ajándékvásárlások miatt jó eséllyel a garanciális ügyek mennyisége is megnő, szerintem rendben volt.
Ellenben, ha ugyanezt próbálod elintézni mondjuk a kék alapon sárga csillagos, segítőkész "szakértőkkel" operáló üzletláncban (a sarkon), akkor kb így alakult volna a történet:
-bemész, hogy hibás
-megkérdőjelezik, hogy nem te tetted-e tönkre a tévé alaplapját, és "illedelmesen" felhívják a figyelmedet, hogy ha úgy ítéli meg a szerviz, hogy nem jogos a garancia, akkor a javítást neked kell állni, szóval vallj színt, vagy így jártál
-ott hagyod a cuccot, megígérik, hogy szólnak, ha változás van
-egy hét múlva érdeklődsz, hogy mizu, de az üzletben:
a) Nem tudnak semmit az ügyről, az üzletvezető pedig "nincs bent"
b) Azt mondják, hogy elküldték, de lehet, hogy még ott porosodik az üzletvezető irodájában a sarokban
c) Azt mondják, hogy "mondtuk, hogy szólunk, ha van valami, nem kell feleslegesen érdeklődni"
-újabb egy hét múlva már biztosra mondják, hogy elküldték, de az állapotról nem tudnak semmit, mert ők csak elküldik a szerviznek. Ha kivered a hisztit, és fenyegetsz a fogyasztóvédelemmel, akkor "telefonálnak" egyet, majd közlik, hogy igen, tényleg megérkezett, már javítják.
-újabb egy hét után érdeklődsz (mikor még mindig semmi infó), hogy akkor adják meg a szerviz elérhetőségét, amire azt mondják, hogy a partnereikről nem adhatnak ki ilyen infót
-egyszer csak kapsz a szerviztől egy emailt, hogy ma kapták meg a cuccost, és nekiálltak javítani
-az üzletben azt mondják, hogy nem értik, miért csak most ért oda, ők már régen elküldték
-újabb hét (esetleg 2-3), mire nagy nehezen utoléred a szervizt az e-mailben lévő elérhetőségek valamelyikén, ahol közlik, hogy kész a cucc, már rég visszaküldték a boltba
-bemész a boltba, ahova nem érkezett semmi. Biztos a futár, meg csúszás, meg hát nemzeti ünnep, oké, hogy szombat, de tudod, na.
-pár ilyen napi szintű üzletbe járás, és reklamálás/vitatkozás után egyszer csak felhívnak, hogy megérkezett, átveheted.
-bemész, hazaviszed, működik, boldog vagy
-megnézed a szervizlapot, és látod, hogy a telefonokban bemondott dátumokból semmi sem igaz
És mindez országon belül zajlott le, magyar forgalmazó által magyar kereskedelmi egységen keresztül egy magyar szervizzel.
Ehhez képest a cikk leír egy viszonylag gördülékenyen lezajlott jogos garanciális ügyintézést pozitív végeredménnyel, ami határokon átívelt, ráadásul a két fél magyar és román volt. Szerintem ez bőven jó."Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/
-
-
llax
senior tag
A legnagyobb mennyiséget itt értékesítő, de továbbra sem Magyarországé. De még csak nem is itt működő (az ED rész már igen).
Az ide adózás témája körül is akadnak érdekes kérdések...
Elsőre nelyvtannáciskodásnak tűnik az ilyen értelmezési dolog, de nem az... Szabályok betartásának elvárása, garancia és sok más esetben van ennek jelentősége. -
félisten
Ok, értelmezd így.
Ha egy amerikai székhelyű cég adná el az online felületén a legtöbb terméket magyarországon, akkor az nem Mo. legnagyobb online kereskedelmi egysege lenne? Tök mindegy a székhely, az elért magyarországi online forgalom a lényeg.
Például 2018-ban az emag lett az első: A 2018-as online forgalmi adatok alapján Magyarország legnagyobb webáruháza az eMAG lett [link]
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
Igen, TP, ami nem lesz attól Philips, mert a nevet jogosan viseli. De nem ez a lényeg... (Más kérdés, hogy ilyenben makulátlan LCD-t nem nagyon láttam, de ez most még annyira sem lényeg.)
Amire ki akartam lyukadni:
Egy nem magyarországi cégtől vettél egy nem Philips tévét, amit nem Magyarországon szervizelnek. Mielőtt elkezdenéd szétszedni, gondolkodj el ezen a mondaton.
Ez ilyen körülmények mellett még nagyon is gyors volt, reklamációnak helye nincs[ Szerkesztve ]
-
Gdi
senior tag
Ünnepi időszakban egy hónap átfutás problémák nélkül, és panasz van? wtf?
''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''
-
Gdi
senior tag
válasz szabifotos #36 üzenetére
Shot by Potato Cam.
Azmiaz rajta?
Nem védőfólia?
Doboz mennyire nyomott?''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''
-
joccadoki
senior tag
Kedves blog író! Azt tudtad hogy 30 nap áll rendelkezésre a készülék beérkeztéig a törvény szerint (kivéve ha cégesként lett véve, mert akkor 40)?
Csak érezd a helyzetet, én a 135ezres alaplapomra 48napot vártam, mire az visszatalált hozzám. Ha jól láttam nálad nem volt 2 hét, és nem is egy nagy értékű terméket kellett gariztatni"A világ nincs tele seggfejekkel! Csak pontos stratégiát követve vannak elhelyezve, hogy legalább egy biztosan keresztezze az utad minden nap."
-
szabifotos
senior tag
Nem Potato, hanem Pocophone.
Bocsi, munkahelyről küldtem, és csak ez a tömörített kép volt kéznél
Ezt meg elmostam, nehogy elolvasd az üzeneteim :
Már berendeltem egy másikat a 10% akció keretében. Remélem sikerül visszakapni ennek az árát. A doboz teljesen sértetlen. Nem is értem, hogy csinálták. Bár maga a monitor nem volt bubis csomagolásban, csak a hungarocell között egy puhább zacsiban. Lehet nem ártott volna.... -
sanzi89
addikt
válasz szabifotos #39 üzenetére
Hungarocell + puhább zacsi a bevett gyakorlat a monitoroknál. Normál esetben elég.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Spet
addikt
válasz joccadoki #38 üzenetére
Végül is kinek mi drága (valakinek egy kiló kenyér is az) De nem hinném, hogy a hetven-x ezer forintos ismert márkanévvel rendelkező TV készülék filléres tétel lenne.
De már vagy 4 alkalommal le volt írva, hogy nem az idővel volt probléma (még azt sem tartották be, amit a saját garancia jegyükön leírnak), hanem, hogy nem kommunikáltak, és hogy sehol nem volt követhető, hogy hol jár a készülék.
Eladó Seiko 7016-5000 Seiko Monaco
-
szabifotos
senior tag
válasz szabifotos #39 üzenetére
Ma csörög a telefon. Egy futár volt, és közölte, hogy itt áll a ház előtt. Semmi értesítő email, sms, telefon nem jött, hogy várható a futár a törött monitorért Köszi emag a kommunkációt.
-
Gdi
senior tag
válasz szabifotos #43 üzenetére
De legalább el van intézve.
''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''
-
snooze
veterán
GO Gunners!!!
-
válasz szabifotos #43 üzenetére
Én vettem egy terméket (visa kupont is használtam hozzá 4.000 Ft) és a termék gyári hibás volt.
Szerviz igényt leadtam és 2 napra rá már jött is érte a futár, harmadik napon már le is adta.
A bajom csak az hogy kb. semmi dokut nem kaptam az egészről.
Nincs mit tenni....várok◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
Petikeje
tag
Sziasztok,
Emagon vettem tvt másfél éve. Elromlott, bejelentettem, mondták hogyha a Samsung eredeti garanciával bejelentem samsungnal akkor 1 szállítást megsporolok. Felturta a család az egész házat, de nem találtuk a garanciajegyet. Az emagos emberke felajánlotta ha küldöm a sorozatszámot, akkor kiállítanak egy új garanciajegyet. Elküldtem és küldik vissza az infót hogy a náluk lévő sorozatszám nem egyezik a nálam lévő sorozatszámmal... Ellenőrzöm a letölthető számlát meg emagos garancialevelet, ami azon van sorozatszám arról gyorsan kiderült hogy nem tv sorozatszám. Most kaptam levélben egy kepernyofotot amin tényleg van egy másik sorozatszám (de még megrendelesszam sincs mellette), hogy ők ezt a tvt adtak el nekem. Most ott tartunk hogy van mindkettőnknek 1-1 sorozatszáma, és a köztünk lévő dokumentumokon egyik se szerepel.
Holnap visszahivnak...
Bármilyen tanácsot szívesen veszek!
Thx! -
Migráns
csendes tag
Az EMAG volt már téma, de látom, azóta sem változott semmi.
Érdemes végigolvasni a hozzászólásokat.
[ Szerkesztve ]
-
Migráns
csendes tag
válasz Evil Snowman #23 üzenetére
Talán azt kellene, aki a " még egyszer "-t egybeírja.......
Persze ne gyilkolásszunk, inkább nézzük, hallgassuk meg ezt a klasszikust : [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Be quiet! Pure Wings 2 140mm PWM High-Speed
- Ejha! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16Gb 1TB SSD FHD IPS + Táska!
- ELADÓ intel i5-9400f (igény esetén hűtővel)
- GeForce EVGA GTX 1660 SUPER 6GB
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ÚJ! Western Digital Red 4TB merevlemezek. Számlával, garanciával!
- Garmin Venu 3S okosóra - Pebble Grey, Slate rozsdamentes acél kerettel
- Új! - Univerzális Milánói fém szíj 22mm - Ezüst színben
- Philips Hue Devote fehér függesztett csillár + White Ambiance izzó
- ASUS U-65GA 650W PSU asztali számítógép 80 Plus ATX tápegység