Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #64747520

    törölt tag

    Tágra nyílt pupillákkal olvastam a cikket, mert a legfrissebb win10 van fent, és G-syncet használok, de nem tűnt fel eddig semmiféle probléma és rendellenesség. Már kezdtem megkérdőjelezni a létezésem, hogy egy ilyen hibát nem szúrok ki, mikor is megnyitottam a hotfix oldalát és egyből szemenszúrt a lényeg:

    "Windowed G-Sync mode may stutter after upgrading to Windows 10 April 2018 Update."

    Szóval huhhhh... csak az ablakos g-sync mód volt problémás. Használja ezt így egyáltalán valaki?

  • schawo

    titán

    válasz #64747520 #1 üzenetére

    Elég sok panasz volt rá, szóval bizonnyal.

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • #16939776

    törölt tag

    Április óta eltelt időt nézem és ez csak egy hot fix. Ez a kicsi G-sync technológiát használó vásárló bázis miatt alakul ilyen lassan, vagy a MS ennyire kirántotta alóla szőnyeget?

  • csiby222

    aktív tag

    válasz Cobra652 #4 üzenetére

    Én is borderless windowba játszok mert két monitorom van és játék közben sokkal egyszerűbb áthúzni az egeret egyik monitorrol a másikra ha borderless windowsba(nyilván full screen) fut a játék.

    Ha valaki fél a megfigyeléstől az használjon egy C64-t faraday kalitkában aggregátorról és hálózat nélkül. Ha nincs Nvidia Control Paneled itt leszedheted: https://www.microsoft.com/en-us/p/nvidia-control-panel/9nf8h0h7wmlt?activetab=pivot:overviewtab

  • Tyrel

    őstag

    Egy nagy lófasz ez a "javítás", már a kezdetektől fogva volt egy olyan "workaround", hogy ki kellett nyírni Task Managerben a dwm.exe-t amitől azt a Win újraindította és akkor az nV driver rendesen tudott "attacholni" rá, merthogy win boot alatt nem sikerült neki.

    Ez a k...rva nagy hotfix amit most kiadtak ezt javítja csak, 4 hónap alatt sikerült nekik beleírni a G-Sync init kódjába egy Thread.Sleep(2000)-t, nagyjából ennyit oldottak meg a marha nagy tudásukkal...

    A hiba nagyobbik fele viszont nem az volt hogy nem aktiválódik a windowed G-Sync reboot után, hanem az hogy ha te megerőszakolod hogy aktiválódjon akkor is rosszul működik. Most nV megerőszakolta az user-ek helyett, de még mindig rosszul működik.

    Inkonzisztens-ek vele a frame time-ok, 1-2-3 másodpercenként mindig van egy húzás / mikrolag. Exkluzív fullscreen módban nem csinálja ezt, viszont sokan nem szeretnek úgy játszani + egyre több játék (pl. WoW is) nem is támogatja már azt a módot. (némelyikük szándékosan, némelyiküknek meg maga a windows nem ad már exclusive fullscreen módot, hiába kérnek azt... ez valamelyik korábbi creator's update eredménye, amivel bejött ez a "fullscreen optimizations" cucc. Azóta sok - főleg DX9 alapú játék - fullscreen windownál "feljebb" nem tud már lépni)

    Szóval az nVidia elég rendesen lehúzza az embereket a G-Sync-ért cserébe, ami egy drága / prémium feature, nagy csinnadrattával bejelentették hogy Windowed mode-ban is működik és azóta is ott van erre a kapcsoló is a driver-ben... csak épp nem jól működik. Az sehol nincs kikötve hogy csak exkluzív fullscreen módban fogod megkapni a teljes G-Sync élményt és az sem hogy csak azokkal a bizonyos játékokkal amik még jól támogatják ezt a módot, tehát az nVidia egy nem működő funkcióért kér pénzt és átveri a fogyasztókat. Nagyon remélem hogy ezzel amerikában csúnyán megégetik magukat...

    Hogy az AMD-t is említsem (mert volt az is) náluk egyébként nincs ilyen issue windowed FreeSync módban, de ott nagyon nagyon látványosan máshogy működik valami a háttérben. Ugye ezeknek az adaptive sync monitoroknak van egy saját refresh rate számlálójuk, és ha azt megjeleníted, FreeSync monitorral látni fogod hogy magán a Windows desktop-on néha megmoccan az a szám, pl. felnyitsz egy ablakot és egy pillanatra lejjebb esik 144Hz-ről... mert náluk maga a Windows desktop is sync-elve van, konkrétan FreeSync módban nyitod fel pl. a start menüt is.
    Az nVidiánál nem, nekik Win desktopon fixen rá van esve 144Hz-re a monitor és mindegy mit csinálsz, ott marad. Ha elindítasz egy játékot csak akkor esik le 144-ről, de folyamat meg-meghúzza a képet, látszik hogy valamivel szenved. ELVILEG a Win desktopnak van egy saját V-Sync-e a legútóbbi creator's update óta, és az a tipp ott a GeForce fórumon hogy az nV dirver ezzel összeveszik és azért húzza a képet... (a RadeonSoftware meg ügyesen megkerüli)

    Ha ezek után nekem valaki azt meri mondani hogy a Radeon driver szar én felnégyelem, vagy 15 évig voltak ez előtt Radeonjaim de összesen nem szívtam velük annyit mont most 4 hónap alatt a G-Sync miatt... még jó hogy ingyen volt... ja bocs, nem.

    @Cobra652
    nagyon sokan. Borderless Window-ból könnyű kitabolni, átnyúlni másik monitorra, pl. hogy böngéssz kicsit amíg elindul a következő meccs, vagy átlépj discordon másik szobába, állíts a zenéd hangerején, stb. El nem tudnám képzelni hogy exclusive fullscreen módban akarjak játszani, nagyon lekorlátozza a lehetőségeimet... ez egy PC, nem konzol, a multitasking tök alap dolog, az exclusive fullscreen pedig erősen megnehezíti.

    Abu te meg ha véletlen ráérsz utána mehetnél ennek a broken G-Sync témának, hadd égjen az nVidia. Egyrészt k...rvára megérdemelnék, másrészt nekünk fogyasztóknak az az egyetlen egy lehetőségünk maradt ha a sajtó felkapja ezt a hibát és az nVidiának elkezd fájni annyira hogy érdemben foglalkozzon vele. A fentebb linkelt fórumon hiába sírtunk nekik hónapokig, látványosan leszarták a problémát, és ha 4 hónap után egy ilyen 15 perc munkával elkészített hotfixet tudtak kitolni magukból, akkor egyértelmű hogy eztán is tenni fognak rá magasról...

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Egon

    nagyúr

    válasz Tyrel #6 üzenetére

    Ha ezek után nekem valaki azt meri mondani hogy a Radeon driver szar én felnégyelem

    Hajrá, ha csak a legújabb fejleményeket figyelem, elég ha beleolvasol ebbe a topicba, máris lesz munkád, és ha kicsit tovább nézelődsz, igen hamar élezheted újra a felnégyelő bárdot, mert el fog tompulni... ;]
    Adja magát a kérdés: ha 15 évig olyan f*sza volt a Radeon (cca. 1.5-2 évig volt 9700 Pro-m, azzal annyi sz*pás volt, hogy azóta sem gyűlt össze annyi a zöld oldalon, hogy ellentételezze, még úgy sem, hogy mostanság tényleg vannak kifogásolható drivereik), miért kellett váltanod a tutiról? :U

    Egyébként meg ilyenkor nehéz eldönteni, hogy az MS vagy az nV a nagyobb f*sz, bár kétségtelen, hogy ha valami problémamentesen működik A gyártó termékével, B gyártóéval pedig nem, akkor user oldalról én is pont lesz*rom, hogy ki a ludas, és B-t fogom ekézni.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Tyrel

    őstag

    válasz Egon #7 üzenetére

    Én most a driverről beszéltem, nem a hardverről...

    Azért lett nVidia mert az 580 teljesítménye 1440p-re nekem már kevés volt, a ref. Vega pedig túl hangos (értsd. túl meleg), a custom Vega pedig a bányászat miatt messze-messze túl drága / elérhetetlen is volt.

    Ezenkívül a FreeSync-el is vannak gondok, de nem a driverből adódóan. Ott onnan jön a probléma hogy az AMD-nek nincsen saját hardvere a monitorban, ez utóbbiak gyártójára van bízva a FreeSync megfelelő implementálása, ők meg többnyire elég gány munkát végeztek vele, hogy finom legyek és nőies... Azért váltottam nV-re mert kellett egy 580-nál gyorsabb, Vega56-nál halkabb kártya, és mert a FreeSync-nél látottakból tanulva azt akartam hogy a DP kábel mindkét végén ellenőrzött hardver legyen.
    Ez meg is van és ez a hardveres oldala jobb is, igaz pofátlanul vastag felárért cserébe...

    De meg lehet b*szni az egészet ha szoftveres oldalról meg rossz, és az nVidia tesz rá magasról... Meg volt más bajom is a csodálatos, agyon hype-olt nVidia driverrel de azt most itt nem részetezném ill. itt nem lényeg.

    Nekem is volt 9700 Pro-m, meg előtte 8600 SE is (bár lehet annak már a nevére sem jól emlékszem), akkoriban tényleg rosszak voltak még a driverek ill. Omega Driver-t kellett használni, abból is kb. minden játékhoz más verziót, de ezek már kívül esnek a 15 éves időszakon. :P Az utánuk következő szériákkal nekem soha semmi driver gondom nem volt már. Ja de, egyre emlékszem, a Witcher 1-et nem szerette, ennyi. Ez mind.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Egon

    nagyúr

    válasz Tyrel #8 üzenetére

    Szerencsére engem ez a probléma nem érint, G-Syn-ces kijelző hiányában.
    Alapvetően megértelek: nincs is annál bosszantóbb, mint ha az ember megvesz egy prémium kategóriás terméket, és az nem működik problémamentesen. Remélhetőleg hamarosan eléri az ingerküszöböt az nV-nél is ez a dolog, és valahogy javításra kerül.
    Ilyenkor azért jó lenne belátni a motorháztető alá: elméletileg az is el tudom képzelni (bár lehet hogy tévúton járok), hogy azért nem javítják, hogy az nV hardverdizájnja illetve a driver felépítése és az MS Win10-es "fejlesztései" olyan mértékben ütik egymást, hogy speciel ezt a problémát nem vagy csak aránytalan erőforrás-ráfordítással lehetséges javítani.

    Szerk.: a 9000-res Radeon széria előtt 8500 és 8500 LE volt.

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Milka 78

    nagyúr

    Frankón megértek mindenkit, de nálam biztos valami fejlesztői driver,op,game megy. Egy deka gondom nincs a gsyncel,de biztos bennem van a hiba.

  • Egon

    nagyúr

    válasz Milka 78 #10 üzenetére

    Ablakban játszol?

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Raysen623

    addikt

    válasz Egon #7 üzenetére

    Na igen. Mint kiderült rossz a kábel amit használtam (csak én nem erre gyanakodtam, mert egy másik kábellel is jött a hiba). Egyébként a dolgot azóta megkerültem. Egyik ismerősöm meg azt állította hogy egy Win frissítés a ludas, amit azóta javítottak, ja és NV kártyával is jött neki ugyanez. Ezennel megszavazom a kétélű bárdot :DDD

    A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

  • Tyrel

    őstag

    válasz Egon #9 üzenetére

    Hát 8600 SE vagy 8500 LE... majdnem megvolt :D :B Jó régen volt az már, nem emlékeztem a nevére, de az volt az első nem-3dfx kártyám...

    Igen, nagy valószínűséggel azért próbálja besöpörni ezt az issue-t az nVidia a szőnyeg alá mert nagyon nagy meló lenne javítani nekik - erről egyébként pont Abu valamelyik korábbi cikke árulkodik. Sajnos arra sem emlékszem már pontosan, de nagyjából annyi volt a lényege, hogy az AMD-nek ahhoz hogy a Chill és az Enhanced Sync működése által megvalósuló "frame pacing"-et (kb. a képkockák renderelésének és valós időhöz nagyon pontosan kötött kirajzolásának vezérlését jelentheti, már amennyire én értem) meg tudja csinálni, ahhoz nekik meg kellett kerülniük a Windows grafikus API (WDDM?) bizonyos részeit, mert az M$ nem biztosított elég szabadságot a frame time / frame sync olyan mértékű kontrollálására ami nekik kellett.

    Aztán ahogy kijött a Spring Creator's Update az új WDDM 2.4-el, az M$ bevezetett egy általános V-Sync-et a Windows desktopon ill. magában a WDDM-ben, és ebből fakad az nVidia problémája, hogy ez "összeveszik" azzal amit a G-Sync csinálni akar.
    AMD oldalon ebből azért nincs gond, mert ők korábban más okból megkerülték már a WDDM azon részeit amik ezt csinálják, és náluk ez nem is aktív, így nincs ütközés, szabadon tudják kontrollálni továbbra is a frame-ek monitorra kiküldését ill. a sync-et.

    Az nVidiának ezt utánuk csinálni valószínűleg kegyetlen nagy munka lenne, és nem fognak belevágni csak azért mert pár éleslátású user hőbörög nekik a fórumon hogy baj van. Ők már kifizették a G-Sync vastag felárát, szóval az nVidia elérte amit akart, innentől őket ez tovább nem érdekli, ill. ha valaki elkezdi szapulni őket tudnak védekezni azzal, hogy nesze barát itt a G-Sync, működik, merthogy exclusive fullscreen módban sok játékkal jól működik... még... Az meg részletkérdés hogy egyes játékok nem tudnak exclusive fullscreen módba lépni, egyes userek nem is akarnak abba lépni, a windowed G-Sync pedig rossz... de nem teljesen rossz, mert aktiválódik, csak épp microlaggol ill. szarul működik.
    Ez egy "elhanyagolható apróság" amit nehéz bizonyítani, pláne hozzá nem értő jogászok számára... várhatóan nem lesz belőle per, mert melyik usernek van pénze és ideje azt elindítani és összeszedetten, jogász nyelven bizonyítani hogy ez tényleg rossz és hogy hamis dolgokat állítanak a termékükről. Ez utóbbi egyébként amerikában főbenjáró bűn és nagyon nagyot koppanhatnak vele, csak ki fog nekik menni miatta?

    Ezért mondtam azt hogy az utolsó reményünk a sajtóban van, jól ki kellene tesztelni ezt az issue-t és megszellőztetni mindenféle felkapott szakmai portálokon, hogy elkezdjen ez tényleg nagyon fájni az nVidiának és végül belemenjenek abba a - várhatóan több hónapos - munkába amivel a WDDM hülyeségeinek kijátszása járna...

    Egyébként igen, részben a Microsoft felelős, a f*szé változtatgatnak össze-vissza ilyen core funkciókat az OS-ben, megérdemelnek egy pofánverést vagy 2-t... de akkor is nekik állhat itt feljebb, övék az OS, övék a DirectX, övék a WDDM, kb. minden ami a PC gaminghez kell.
    A G-Sync-re szerintem sehol nincs ráírva, pláne nem nagy betűkkel, hogy csak bizonyos Windows 10 verziókon, bizonyos megjelenítési módban és bizonyos játékokkal működik jól. A G-Sync azzal van eladva hogy hiper-szuper gamnig experience, meg ultra smooth frame rates, fluid mósön meg anyjakínja, és csak Win 7 vagy újabb kell hozzá, meg egy G-Sync chipes monitor, meg egy nVidia videokártya. Aztán tolhatod a régi / megszokott játékaidat, csak sokkal nagyobb élménnyel.

    Ez innentől kezdve a vásárlók félrevezetése és függetlenül attól hogy a Microsoft volt a gondok okozója, az nVidiának lenne kutya kötelessége javítani a problémát és igazodni az új WDDM-hez, vagy megkerülni azt. Egyébként engem mint vásárlót pont nem is érdekel ki rontotta el, nem kötelességem tudni ezekről a dolgokról... Pénzt adtam érte és nem működik az ígérteknek megfelelően, ez eddig tart és ezzel az egy mondattal az nVidia már felelősségre vonható.

    Egyébként annyit kéne csinálni, hogy:
    Fogsz két nagyon hasonló adaptive sync-es monitort, pl.:
    Acer XZ321QU és Z321QU. Ez kottára ugyan az, ugyan az a panel meg minden, csak az egyikben gyári / FreeSync vezérlő van, a másikban pedig nVidia / G-Sync.

    Aztán fogsz 2 új és hasonló sebességű videokártyát, pl.: egy Vegát meg egy 1070/1080-at. Ezt a hardvert összehozod egy nekik megfelelő alap géppel, amire felrakod a legfrissebb Win10-et, including júliusi cumulative update meg amit akarsz, lényeg hogy 1803 vagy újabb Win legyen.
    Feldobod rá a legújabb drivert is mindkét gyártótól...

    Aztán fogsz pár játékot amiknek van beépített Benchmark-juk, például Total War: Warhammer II-ben a Campaign map benchnmark, vagy War Thunder-ben a Tank Battle benchmark (lényeg hogy olyan kell ahol a kamera/viewport sokat mozog), és ezeket elindítod Borderless Windowed módban, Free/G-Sync bekapcsolva. Az nVidiás vas mikrolaggolni fog, elég észrevehetően.

    Exclusive Fullscreen módra váltás után a mikrolag megszűnik.

    Így ennyi, és ezt a hibát az nVidia nemhogy javítani nem akarja, igazán elismerni sem, pedig nem kell semmi varázslat a reprodukálásához, nagyon szembetűnő és egyszerű.
    Jól le kellene járatni őket hogy becsináljanak és javítsák végre, más módot nem látok már rá, a "szép szó" nem működött.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • ONEFREE

    aktív tag

    Nekem egy olyan panaszom van ami egészen speciális 😂
    Alienware 17 R2 egy Acer Predator Z271 el. AW az optimus t használ. Mini display port ről nagy display port és nincs G-Sync az optimus miatt. De. Ha hagyom a gépet és nem érintem. Mindegy az energia beállításoknál milyen beállításokat alkalmaztam. A gép fekete képernyővel fogad kB 7 perc után. És. Olyan szinten meghal hogy a nyíl alig mozog. Csak az újra indítás segít. 😕 Mindenből a leg frissebb. Optendszer +Driver..

    [ Szerkesztve ]

  • csiby222

    aktív tag

    válasz Tyrel #13 üzenetére

    Sajtóhoz illetve médiához kellene fordulni LinustechTips szokott ehhez hasonló problémákkal foglalkozni és tesztelni lásd legutóbb az IMac Pro esetében mikor véletlenül eltörték a kijelzőt és még pénzért sem tudtak szerezni az Apple-től a policy miatt. Tuti kapva kapna az alkalmon.

    Ha valaki fél a megfigyeléstől az használjon egy C64-t faraday kalitkában aggregátorról és hálózat nélkül. Ha nincs Nvidia Control Paneled itt leszedheted: https://www.microsoft.com/en-us/p/nvidia-control-panel/9nf8h0h7wmlt?activetab=pivot:overviewtab

  • Lacccca87

    őstag

    válasz Egon #7 üzenetére

    Felesleges itt a flame keltés az összehasonlítgatással, mert kb az elmúlt összes NV driveres cikket lehetne linkelni hogy ze meg az nem működik. Én speciel felraktam és nálam nem volt gondRX480-an mellett minden sima.
    Ettől függetlenül vannak userek akik mindkét táborból szenvednek, és az utóbbi időben azt vettem észre hogy NV-nél több a gubanc meg a soron kívüli hotfix. Ennek is megvan az oka ABU már leírta érthetően párszor.
    Jelenleg konkrétan posványban ül az egész VGA piac HW és SW oldalról, komoly fejlesztések sehol nem láthatóak. Remélem Q3-Q4 felkavarja kicsit a helyzetet.

  • b.

    félisten

    válasz Tyrel #13 üzenetére

    "Az nVidiának ezt utánuk csinálni valószínűleg kegyetlen nagy munka lenne, és nem fognak belevágni csak azért mert pár éleslátású user hőbörög nekik a fórumon hogy baj van. Ők már kifizették a G-Sync vastag felárát, szóval az nVidia elérte amit akart, innentől őket ez tovább nem érdekli, ill. ha valaki elkezdi szapulni őket tudnak védekezni azzal, hogy nesze barát itt a G-Sync, működik, merthogy exclusive fullscreen módban sok játékkal jól működik... még..."

    Ez egy kifejezetten bullshit szar nvidia flame keltés amit ide okádsz. semmi több. Mit tudsz te hogy mit dolgoznak rajt és mit próbálnak megoldani? hagy már ezt a szar dumát.Elég nagy feladat ez és írták már többször a fórumon, hogy megpróbálják megoldani, csak kurvára nincs rá garancia hogy a következő update alkalmával nem szarik bele megint a Microsoft a levesükbe és nem egy apró mikrókodot kell megkerülniük és el kell érniük, hogy aki nem Gsynccel tolja annak is működjön továbbra is a rendszere akár a microsoft felületen át.

    "A G-Sync-re szerintem sehol nincs ráírva, pláne nem nagy betűkkel, hogy csak bizonyos Windows 10 verziókon, bizonyos megjelenítési módban és bizonyos játékokkal működik jól. A G-Sync azzal van eladva hogy hiper-szuper gamnig experience, meg ultra smooth frame rates, fluid mósön meg anyjakínja, és csak Win 7 vagy újabb kell hozzá, meg egy G-Sync chipes monitor, meg egy nVidia videokártya. Aztán tolhatod a régi / megszokott játékaidat, csak sokkal nagyobb élménnyel."

    ja hát így kell fordítva ülni a lovon. Kizárólag az új frissítéssel és egyetlen módban, amit 10 emberből 1 használ nem smooth, de ezen is dolgoznak és tudnak róla. Az , hogy te azt gondolod, hogy szarnak bele az a te gondod, nem a sajtóé.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • Tyrel

    őstag

    válasz b. #18 üzenetére

    Ember te mit szívsz? Most jött ki a nagy fix, amin annyira fúde dolgoztak az elmúlt 4 hónapban. Már itt van a nagy megoldás, és nem old meg kb. semmit... pont ezen akadtam ki, hogy erre a sz*rra vártunk ennyit.

    Ez a 10-ből 1-et meg igazold, különben ugyan olyan "szar duma" mint az enyém. Meg honnan gondolod hogy nem tudom mit csinálnak? Követem azt a fórumot régóta, láttam hogy a problémával foglalkozó nVidia support ember konkrétan nem is fogja fel mi bajunk van, majd miután megmutattuk neki még nekünk kellett elmagyarázni annak a szerencsétlennek hogy hogyan működik a G-Sync meg hetekig szenvedett vele mire reprodukálni tudta a probléma..... kisebbik felét. Nem tudtam eldönteni hogy sírjak vagy nevessek...

    Biztos védeni akarod az nVidiát de felesleges, végignéztem a 3 fős Kft.-ket is alulmúló bénázásukat, és továbbra is tartom azt, hogy vagy nagyon nagyon nagyon balfaszok, vagy szándékosan játsszák a hülyét hogy így próbálják meg elodázni az issue javítását... Ha mindenképpen fogadnom kéne egyébként az utóbbira tennék.

    Meg mi az hogy kizárólag az új frissítéssel? A Windows mindenkire ráerőszakolja a frissítéseit és még ha nem így lenne, akkor sem kérhetne az nVidia arra hogy ne frissíts Windowst... konkrétan ezt kb. semmilyen okkal nem mondhatják, pláne mióta a Win frissítéseknek vagy a fele biztonsági frissítés...

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • b.

    félisten

    válasz Tyrel #19 üzenetére

    Én meg továbbra is fenntartom, hogy ez semmi más csak szar flamemkeltés.
    A hotfix alá írt hibajavítás tulajdonsága:

    - - Windowed G-Sync mode may stutter after upgrading to Windows 10 April 2018 Update.

    Ebből te azt látod hogy nem a te problémádra próbálnak megoldást találni?
    Nem, te továbbra sem látod mit dolgoznak és mit próbálnak megoldani, kizárólag a sértett önérzetedet próbálod elbújtatni a rágalmazások mögé. Amikor AMD nél nem ment a Freesync akkor oda ment ugyan ez a fika tőled, most meg ide. Ennyi.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • Tyrel

    őstag

    válasz b. #20 üzenetére

    Azért a címet ne hagy ki ha már idézgetsz:
    "This is GeForce Hot Fix driver version 398.86 that addresses the following:"
    Ebben nincs se jövő idő se feltételes mód, ez a driver maga a fix, ezt magyarázom hogy ez a baj, hogy szerintük ennyivel meg van oldva a probléma és a 27 oldalas forum topicból csak ennyit fogtak fel, hogy a G-Sync nem aktviálódik... de azt már nem hogy aktiválás után rosszul működik.

    Nem én nem látom hogy mit dolgoznak meg mit próbálnak, pontosan látom hogy ez a semmi a munkájuk gyümölcse.

    A FreeSync is szar, igen, de egyrészt "ingyenes", másrészt nincs kötött, ellenőrzött hardver a monitor oldalán. Mivel soha nem fizettem kifejezetten azért az egy feature-ért, ezért nem várhatom el joggal hogy 100%-ig működjön, és mivel a FreeSync monitor oldali verzérlője nem egy fix hardver, így nem is működik valami jól az esetek többségében... ill. van olyan videokártya és monitor kombináció aminél pont igen, de azt nem fogom önköltségen keresgetni.

    Pont ezért jó a G-Sync, mert egy cég kezében van minden ami kell hozzá és mert nekik külön fizetsz érte. Nincs kire mutogatni és nincs "ajándék lónak ne nézd a fogát" sem. Teljes mértékben az ő felelősségük az egész cucc működése. Rám meg egyszerűen csak átragadt az amerikaiak piaci magatartása... végül is az nVidia is amerikai (volt egyszer?) szóval ez nem kéne hogy újdonságként érje őket...
    Náluk ez úgy működik hogy onnantól kezdve hogy akár egyetlen dollárt is adtál valamilyen termékért, fogyasztói jogok garmadája véd téged és a termék köteles mindennek megfelelni ami a dobozán fel volt tüntetve. Ha ezt nem teszi a forgalmazója köteles ezeket a hiányosságokat haladéktalanul orvosolni, ha pedig azt sem teszik meg akkor kötelesek megtéríteni a károdat.

    Tetszik vagy sem, ez van, ez nem az önérzetről szól, normális helyeken így működik a világ. A FreeSync-ért egy forintot nem fizettem, ezért is szabadultam meg tőle amint kiderült hogy hibás. A G-Sync-el viszont egészen más a helyzet...

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Lacccca87

    őstag

    válasz b. #20 üzenetére

    Azert azt tegyuk hozza hogy Amd nel nem kell a usereknek jelezni ha gond van, megteszik azt az NV fanboyok :D

  • b.

    félisten

    válasz Tyrel #21 üzenetére

    "Ebben nincs se jövő idő se feltételes mód, ez a driver maga a fix, ezt magyarázom hogy ez a baj, hogy szerintük ennyivel meg van oldva a probléma"

    Elég beleolvasnod a cikkbe amihez kommentelsz:

    " Az NVIDIA egyébként várja a visszajelzéseket a működésről, ugyanis meglehetősen komplex módon lehetett csak megkerülni a problémás modult, ezért sem került bele a javítás a legfrissebb WHQL-be, noha már bő egy hete kész van."

    Ebből neked az hogy jön le hogy szarják le az egészet és ennyi volt?

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • Tyrel

    őstag

    válasz Lacccca87 #22 üzenetére

    Az kihagytad hogy az nV cuccaival sosincs gond, és ha mégis az egyértelműen alaki más hibája. :U

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz b. #23 üzenetére

    Ha megkerültek volna bármit is akkor nem viselkedne 110% pontosan ugyan úgy mint az eddigi drivereik. Megjavították a G-Sync aktiválódását és ennyi, a sync működése nem változott. De ezt most mondom el kb. ötödször.

    Turenkarn

  • b.

    félisten

    válasz Tyrel #25 üzenetére

    na még egyszer :

    Ebből neked az hogy jön le hogy szarják le az egészet és ennyi volt?
    A meghajtót az általad leírt problémára hozták, nem pedig arra hogy elinduljon és kész. Ott idéztem be neked. Ha nem működik és mennek a visszajelzések( márpedig mennek) akkor megpróbálják orvosolni , le van írva feketén fehéren, csak baromi nehéz dolog, ez nem 3 emberes szupport feladat és biztos vagyok benne, hogy nem is annyian dolgoznak rajt, mint azt te beállítod vagy gondolod, hogy kiszolgálják ezt a rétegigényt.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Tyrel #6 üzenetére

    Többet csinál ez annál, de ezek a "kerülőutak" nem feltétlenül működnek azonnal. Ez a nagy hátrányuk is, hogy nagyon sok idő kell, amíg problémamentesen teszik majd a dolgukat.

    Az AMD-t itt felejtsük el. Őket anno eléggé megszopatta a Microsoft a Wireless Display-jel, és azóta minden opciós technikára eleve saját rendszert csinálnak, ami megkerüli a Microsoft moduljait. Így tesznek a variálható frissítésnél, azért nem igazán érintettek attól, hogy a Microsoft miket változtat az OS frissítésekben. Ugyanezért nem küzdenek a lilás HDR-től, illetve a HDR-es módban történő esetleges sebességcsökkenéstől, mert HDR-re is saját pipeline-t használnak egy Photon nevű SDK-val, így nem a Microsoft futószalagját túráztatják. Az NVIDIA viszont nagyban a Microsoft rendszereire támaszkodik, mert arányaiban sokkal olcsóbb azokra támogatást írni, mint nulláról felépíteni egy alternatívát. És ezek a rendszerek is fejleszthetők/javíthatók.

    Végeredményben ez egy pénzkérdés. Mennyit invesztálsz abba, hogy ilyen-olyan új technológia problémamentesen működjön. És a látszat persze nem a Microsoft mellett van, de ha levetíted több évre a driver fejlesztési költségeit, akkor semmiképpen sem az AMD megoldása a nyerő, mert idővel a Microsoft megoldásai is fejlődnek. Maximum az első pár évben van abból előny, hogy a Microsoft szoftveres hibáitól mentesülnek.

    Ugyanakkor látod az NV is próbál megoldást találni az egyes problémákra. A G-Sync-re mindenképpen, mert az viszonylag jól kezelhető, csak időigényes egy tényleg jól működő implementáció kidolgozása. A HDR-t cseszhetik, ott nem kellett volna leállítani a saját SDK-jukat a Microsoft futószalagjáért. Visszahozni viszont már nem lehet, mert mire lesz belőle valami, addig a Microsoft is kijavítja a sajátját.

    (#4) Cobra652: A probléma elsődlegesen az, hogy a Microsoft a DWM-ben már nem definiálja az exkluzív fullscreent. Tehát ha egy játék nem tartalmaz közvetlen támogatást a DirectFlipre (ami újabban azért előfordul), akkor ez a rendszeren belül, technikai értelemben akkor is ablakban fut, ha rákerül a teljes képernyőre a tartalom. Ilyenkor mindegy, hogy a G-Sync működik exkluzív fullscreen módban, mert nem tudod kiválasztani ezt a módot.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Tyrel

    őstag

    válasz Abu85 #27 üzenetére

    Oké, de ha változtattak valamin akkor miért nem máshogy rossz mint eddig? Én ha megfogok egy programmodult és újraírom, azt még ha elsőre rosszul is teszem, akkor is máshogy lesz rossz mint az eredeti volt. Ezen b*sztam fel magam, hogy 4 hónap után az egyetlen dolog ami változott az az, hogy nem kell újraindítanom a dwm.exe-t.

    Amúgy nagyjából tudom mit csinált az AMD, pont ezért hoztam fel őket példaként. Hogy nekik ezen az úton járni mennyibe kerül, meg hogy az nVidiának bármit is csinálni mennyibe kerül az engem elmondhatatlanul nem érdekel. Ott van egy termék, rá van írva mit tud, ők határozták meg az árát, megvettem, nem tudja. Az hogy nekik ezt a kerülőutat sokba kerül megcsinálni abszolút nem a fogyasztó problémája, pláne nem úgy hogy a hardverek és szoftverek árába bele van kalkulálva X év support is. Na, kérem azt a supportot.

    Azt hogy némelyik programnál nincs már exkluzív fullscreen azt meg hiába próbáltam elmagyarázni már több embernek is, mer ő bemegy a játékban a graphics settingsbe és rányom hogy Fullscreen és akkor ne, ott van, fullscreen... és nem értik meg hogy nem az.
    Ez a probléma egyébként kapóra is jön, mert így azok is szenvedhetnek a Windowed G-Sync problémáktól akik egyébként nem ablakban akarnának játszani... sőt 99%-ban biztos vagyok benne hogy ha valaha elkezdi az nVidia komolyan venni a hibát, annak pont ez lesz az oka. ;)

    Egyébként olvastam olyasmit is hogy a Redstone 5 insider buildjeivel meg már nem létezik ez a hiba, de hogy azért-e mert a korai insider buildekből valami teszt miatt kivették a WDDM 2.4-et vagy azért mert a WDDM 2.5-ben javítottak valamit ami ezt is érinti, azt sztem az úristen se fogja elárulni... Majd ősszel kiderül, ha addig az nVidia nem lépne valami értékelhetőt is...

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • TTomax

    nagyúr

    Végre,egy jó meghajtó....gsync mellé kötelező!

    [ Szerkesztve ]

    ★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

  • Kvg

    senior tag

    válasz Lacccca87 #22 üzenetére

    fél éve pofázom a fórumokon hogy mennyi mennyire szar a freesync az AMD nél. Akkor én is NV fanboy vagyok? :P

    Egyébként csupa véletlen már az AMD nél is müködik rendesen a fs. Fél évig a mi fejünkre is sz@rtak...

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Tyrel #28 üzenetére

    Itt a hardverkonfiguráció számít. Rengeteg G-Sync rendszert lehet építeni. Az egy hatalmas tévhit, hogy a G-Sync egységes. Valójában nem az, ugyanis a hardver egy FPGA a kijelzőben, aminek vannak különböző verziói, jelenleg legalább több tucat, még egy adott kijelzőn belül is előfordul, hogy nem ugyanazt az FPGA-verziót kapták meg, annak ellenére, hogy az FPGA hardveresen ugyanaz. Vagyis a G-Sync rendkívül töredezett a kijelzők oldalán. Tehát mondjuk egy szoftver oldali javítás működhet a kijelzők teszem azt felével, de a másik felére már nincs hatása. De az is lehet, hogy x GPU mellett mindegyik kijelzővel működik, míg y GPU-val egyikkel sem, és akkor ezek kombinációit is elő lehet venni. Sőt, olyan is van, hogy egy adott típusú kijelző sem pontosan ugyanazt az FPGA verziót használja, vagyis az egy ideig gyártott kijelzőkkel működik, míg a később gyártottakkal esetleg nem, függetlenül attól, hogy ugyanaz a kijelző típusa.

    Értem, hogy userként nem érdekel, hogy a kerülőutak drágák, de a cégeket érdekli, mert a befektetők a profitot nézik, és ők elvárják azt, hogy az igenis magas legyen, aminek az alapja, hogy nem szükségszerűen fontos szoftveres fejlesztésekre nem költenek túl sokat. Meg azért kalkuláld bele, hogy az NV a G-Sync-re úgy tekint, mint anno a 3D Visionre. Fogalmuk sincs, hogy mikor fog bedőlni az egész, és mivel a 3D Visionnel már pórul jártak, így a G-Sync-re nem költenek többet az abszolút minimálisnál. Így mindenképpen pozitívan zárnak, és csak ez érdekli a befektetőket.

    Az új Windows frissítés eléggé sok újítást tartalmaz itt. A Microsoft kidolgozott egy olyan modult, ami gyakorlatilag teljesen átveszi a VRR kezelését a meghajtótól. Na most ez az NV-nek elég jó, mert így le tudják magukról tépni a viszonylag nagy költségekkel járó, natív szoftverimplementációval járó munkát, és helyette használják a Microsoft gyári rendszerét. Ezt javasolja az MS is, de meghagyják a lehetőséget a saját modulra, mert például az AMD és az Intel is ragaszkodik a natív szoftverimplementációhoz. Az NV-nek egyébként teljesen jó lesz a Microsoft megoldása. Egyrészt rengeteg pénzt tudnak majd megspórolni, másrészt alapvetően működni fog ez is, csak nem natív formában, de szabad szemmel nem lehet majd megmondani a különbséget.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Tyrel

    őstag

    válasz Abu85 #31 üzenetére

    Ez érdekes új infó, én azt hittem hogy minden monitorba kottára ugyan azt a G-Sync vezérlőt csavarozták évekig, és csak most, a HDR támogatás bevezetésével frissítettek rajta... Igazán ez is tűnne logikusnak, hogy ha már kényszerítik a gyártókat hogy az nVidia hardverét használják akkor legalább az legyen egységes, pont azért hogy ne legyen vele sok gond...
    ...de ha nem egységes akkor hardveresen nem jobb a FreeSync-nél, szoftveresen meg kb. sose volt jobb, szóval így meg az árát nem tudom hová tenni...

    Ezt a 3D-Vision-os párhuzamot írtad már valamelyik másik topicban is, de a 3D vision úgy alapvetően erősen contenthez volt kötve és azért halt ki, nem? Mármint, kb. pont mint a VR, hogy az egyes adott játékoknak külön támogatniuk kellett, nem?
    De az Adaptive Sync mindennel megy, nem nagyon fog/tud elfogyni a piaca... ill. a G-Sync-nek végül is igen, a FreeSync miatt, de ez az nVidia saját egyedi f*sz döntésének köszönhető, szóval rendkívül kedves tőlük ha ennek ellenére is a vásárlót szívatják vele...

    Az MS meg igazán csinálhatna valami olyan dolgot hogy pl. minden 3D felületet használó programban lennie kell egy flag-nek amivel megmondja hogy ő milyen WDDM verziót ismer / milyenhez készült, és biztosítani nekik egy fallback módot amiben továbbra is jól működnek... már persze nem minden egyes létező WDDM verzióhoz külön-külön, de legalább annyit megcsinálhatnának hogy pl. WDDM 2.3 előtti programok így futnak, az utániak meg úgy... sokkal kevesebbet szívnának a felhasználók...

    Turenkarn

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Tyrel #32 üzenetére

    Az ár az nagyrészt licenc. Az NV megszabta, hogy ők ennyit tesznek zsebre és kész. Mehetne ez 20 dollárért is egy ASIC formájában.

    Kontent ma is van. A VR miatt több is, mert ott kötelező a sztereo 3D, így a motorok ma már erre készülnek. A 3D Vision azért nyúlt ki, mert a Samsung és az LG beintett neki. És mivel a szoftveres költségek magasak voltak, így nem volt értelme folytatni a Samsung és az LG nélkül. A G-Sync esetében az NV arra azért nagyon ügyelt, hogy a rendszer fenntartási költsége igen alacsony legyen, vagyis nem számít, hogy nem áll mögötte a Samsung és az LG, annyira kevés pénzt ölnek bele, hogy így is profitban van. De amint jön a mínusz ezt is lövik le a fenébe. Ugyanúgy nem fognak értel könnycseppeket pazarolni, mint a 3D Visionért. Ez az egész egy kőkemény üzlet. Amíg pluszban van, addig oké.

    A WDDM-hez a szoftvernek nincs direkt hozzáférése. Azt minden esetben valami API-n vagy bármi egyéb köztes modulon keresztül érik el. Ettől a teljes ökoszisztéma, az OS komponensektől a driverekig nem hibátlan, de ha megnézed a Linuxot, akkor még mindig a Microsofté működik a leginkább. És a Microsoft ebbe rak pénz, erőforrást, mindent, egyszerűen csak becsúszik a hiba.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Abu85 #33 üzenetére

    Gondolom azért FPGA-ra esett a választás hogy adott panelhez és az inputhoz hozzá lehessen igazítani, ahogy nézem a gombok demux-olásán és az usb power managment-jén kívül "mindent" az FPGA csinál egy ilyen monitorban. Annyira nem általános/univerzális a feladatköre hogy egy 20 dolláros ASIC átvegye a helyét.

    Nagyjából ezért tér el gyártmányonként a viselkedése.

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #16939776 #34 üzenetére

    Raksz hozzá még egy lapkát. Más kijelzőnél is megoldják ezt. De persze az FPGA is opció.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • csiby222

    aktív tag

    válasz Abu85 #31 üzenetére

    Nem akarok kukacoskodni de ez a védjük a befektetők profitját hozzá állás annyira gáz. Én veszem meg a terméket és ha rá van írva hogy tudja a G-Syncet akkor tudja is már mit érdekel engem hogy nem lesz még egy medencéje a nyaralójához.

    Ha valaki fél a megfigyeléstől az használjon egy C64-t faraday kalitkában aggregátorról és hálózat nélkül. Ha nincs Nvidia Control Paneled itt leszedheted: https://www.microsoft.com/en-us/p/nvidia-control-panel/9nf8h0h7wmlt?activetab=pivot:overviewtab

Új hozzászólás Aktív témák