Hirdetés
-
Lopják az LG akkutitkait
it Inkább licenceli ezentúl az akkumulátoros szabadalmait az LG Energy Solution, mert túl sok a jogsértés. Az LGES mellett az UMC is az autóipar egyre lassuló keresletére figyelmeztet.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
Új hozzászólás Aktív témák
-
cskamacska
addikt
És a "LP vs a világ" fingreszelésnek mi köze is van a Creative új hangkártyáihoz?
Onnantól kezdve, hogy hanglemezeken a zenék döntő többségét nem lehet beszerezni(vagy rettentő macerásan, fél világot átutaztatva, iszonyatos költségekkel - már CD-n is egyre nehezebb!), onnantól az egész "melyik a jobb" elméleti szájszellőztetés teljesen felesleges.. mert amúgy is a 256kbites MP3/AAC nyert.
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
#65675776
törölt tag
-
narumon
őstag
válasz #65675776 #152 üzenetére
No ezt hívják Loudness War-nak. Azaz ha még tudsz is róla, hogy szart veszel (hiszen ezek szerint ismert), akkor miért veszed meg? Vagy miért nem állja meg az összehasonlítást? Sajnos a CD-k nagyrésze ugyanígy jelenik meg és pont ezért szól rosszabbul. Vagy ez miatt nem hasonlítjuk össze?
Az összehasonlításhoz pedig itt a lényeg amit mondtam. Ha van egy normális hangfalat egy normális erősítővel, (ez CD-hez is kell) akkor egy 60e forintos LP lejátszóval már lényegesen jobb minőséget kapsz mint egy 60e forintos CD lejátszóval. Azaz pont megfordítódik a dolog. Ahhoz, hogy CD-ből jó hangot kapj mindenképpen egy LP lejátszó többszörösét kell kipengetni.
De most akkor a hozzászólásod elején elismerted te is, hogy szar a CD (hiszen dinamika mentesen adják ki), akkor mi a kérdés? Annál nem nehéz jobban szólni, hiszen a zene 90%-ban a dinamikáról szól.
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
narumon
őstag
válasz cskamacska #151 üzenetére
Már miért lenne nehéz beszerezni a lemezeket? Számtalan webshop árul vinylt Magyarországon is, ami nincs raktáron azt akár USA-ból is behozzák. A mai világban meg ott az ebay-től kezdve minden ahol lehet rendelni. MediaMarktban komplett LP osztály van többszáz lemezzel (igaz erősen túlárazva). Mi ennek a beszerzésében a bonyolult vagy nehézkes?
Hát igen az emberek sajnos megelégednek az mp3/AAC párossal, ami már egy alap rendszeren is hallhatóan rosszul szól. Ezért nem terjed a DVD-A sem. Meg ezért lehet eladni az integrált hangkártyát is mint használható alternatíváthttps://www.facebook.com/Naruvideo
-
narumon
őstag
Ezt te digizted? Nincs most értelme letöltenem mert noti mögött ülök. Persze egyébként LP-ből is van szar nem is tagadom, ha valaminek a mastere szar akkor az mindenhogy szar lesz mindegy mire veszik fel - csak tapasztalatom szerint ez sokkal ritkább mint CD esetében.
Ha meg nem te vetted fel akkor meg semmire sem jó, mert kérdés, miről vették fel, mivel vették fel, stb stb. Még nagyon jó eszközökkel sem tudod visszakapni az eredeti hangot, ráadásul sajnos én is ismerek olyan embert egy forumon aki bedigitalizálja a lemezt, majd egy dinamika kompressziót nyom rá - mert szerinte az a jó ami hangos....https://www.facebook.com/Naruvideo
-
PuMbA
titán
-
Ribi
nagyúr
Akkor viszont nem igazán értem, hogy miért jobb mint 1 más adathordozó.
Ha ezt így kiadnák, akkor biztos jobb lenne mindnekinek. Ha már eleve digitálisból van átalakítva akkor ott is veszhet sokminden. Szerintem inkább a másolhatatlanság miatt szoktak vissza az LPre. Bárhol kijönne SACD-n, az már fent lenne a neten és bukják az eladásokat. Valszeg ez is direkt van, LPre kiadják jó minőségben, meg CDn kiadják nem túl szar minőségben. -
narumon
őstag
No ezért mondom, hogy ebből sok következtetés ne vonj le ha nem tudod, hogy készült. Sajnos előfordul (ilyet is láttam már), hogy a realtek alaplapi hangkártyával digitalizáltak be LP-t. Annak meg ugye nem kell mondanom mennyi értelme van...
Illetve ami még fontos, hogy ha LP-t digitalizál az ember akkor azt túlmintavételezni kell, azaz én pl 24bit 96khz-en digizek. Egyszerűen azért mert ha már 16bit 44.1khz-en mentem el akkor pont a lényeget dobtam ki az LP nagyobb frekvencia átvitelét és ez miatt dinamikáját.
Ha megnézem egy gyári CD frekvenciáját akkor az jól látszik, hogy a kevés mintavétel miatt 22khz-nél vág. Mindent! Az fölött nem létezik semmi. Egy LP digi ellenben 22 fölött még bőven tartalmaz hasznos hangot (persze nem 16bit 44.1khz-en), még egy egyszerű rendszerben is, az enyém olyan 27-29khz körülig tud elmenni, de drága lejátszó drága hangszedővel 30-32khz fölé is kapaszkodhat.https://www.facebook.com/Naruvideo
-
narumon
őstag
Hát a kiadók azt nyomják amit megvesznek. Nekem van kb 100-120db gyári CD-m de az utóbbi években nem vettem mert egyre igénytelenebbek a kiadások. LP-m most a maxikkal együtt olyan 1500db van, bár folyamatosan cserélgetem (a kötelezőket kivéve ). Új kiadású lemezt évenként csak 1-2-t veszek, nagyon jó évnek kell ahhoz lennie, hogy 4-5 vagy több lemezt szerezzek be az adott évbe. Használtakat persze csereberélem, pörgetem, stb.
Azért nem adják ki egyébként a nagyfelbontású változatot mert nincs hogy kiadni. A CD az ugye 16bit 44.1khz ami nagyon kevés ahhoz hogy igazán jól szóljon. Az online rendszerekben (itunes pl) meg leginkább a tömörített zenék mennek. Van egy-két HD zene kiadó, letöltő, de ott meg nagyrészt ugye csak Jazz/komolyzene/néhány Rock található meg. Mert a Lady Gaga, Skrillex, stb közönség úgyis az mp3-at vagy AAC-t tölti le / veszi meg. Nagy fordulat kellene ahhoz, hogy ezeket el lehessen érni HD-ben. Az LP az csak annyival jobb ezeknél, hogy mivel analóg így nincs lelimitálva a (csúnya szóval) bitrate
Ezért mondom azt, hogy én pl itthon bedigitalizálok egy vinylt 24bit 96khz-en, akkor az még így is digitalizálva (otthoni nem profi körülmények között) is jobban fog szólni mint a gyári CD. Pedig ugye az LP itthon nálam azért hallhatóan jobban szól mint az amit digiztem.https://www.facebook.com/Naruvideo
-
PuMbA
titán
Tudom, hogy hogy készült,ha megnézem az infóban (nem lett belenyúlva, tehát nem lett kompresszálva):
gemini xl-500 II with ortophone concord pro cartridge
behringer micro-phone pp400 preamp
cordial cables
m-audio audiophile 24/96 soundcardA felvétel 24/96-os, de ennek a dinamikához semmi köze, mert az a 10dB ami ennek van elfér 16/44.1-en is
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Szerinted mindenki 3000 Ft-os fülessel nyomja?
Egyébként igen, még azzal is hallható valamennyi különbség, de innen felfelé haladva néhány árduplázásig igen nagy minőségi ugrások vannak, megfelelő hangkártyával - miközben az alaplapival (vagy vacak kártyával) azt hallja egyre jobban az ember, hogy milyen rossz (tompa, összemosott, műhang, zajos, nem kellemes, stb. stb., stb.).
Egy 7k-ssal teljesen jól kijön a különbség, egy 30k-ssal pedig ég és föld. (Személyes tapasztalat.)(#2) Gusztáv: Akkor miért nem nézel? Tele a net ilyesféle tesztekkel, persze más hangkártyával, de amire kíváncsi vagy, mindegyikből lejön.
(#6) Zoltn: Az sem mindegy, hogy a digitális jelfeldolgozás milyen minőségű!
Plusz a digitális kimenet is jitteres (nem teljesen egyenletes adatáramlás), amit erősítőre válogatja, mennyire küszöbölnek ki.(#7) T_Stark: Nem voltak rosszak? Az X-Fi előtt az összes kommersz kártyájuk AC-97 leszármazott volt, ami azt jelenti, hogy nem tudták a natív 44,1 kHz-es sample rátát, így min. 48k-ra konvertálták, az erőforrásokkal való spórolás érdekében nem túl jó minőségben! (Analóg és digitális kimeneten is. Az utóbbin 2x konvertálva, ha 44,1 kHz-esre volt állítva a kimenet.) Ez a korábbi kártyáknál enyhén repedtfazék hangot okozott, később már csak műies lett tőle a hang. Na ja, így is jobbak voltak, mint az olcsó sima AC-97-esek, de hát... Volt is kimondottan a Creative kártyákhoz egy WinAMP-os plugin, ami prociból konvertált 48+ kHz-re, hogy a kártyáknak már ne kelljen, de ette a procit és persze a natív hang minőségét nem érte el. (Apropó, az Audigy 1-gyel még azt is megtették, hogy még a 96+ kHz-es hangot is 48kHz-en dolgozták fel, ha akár csak tone vagy EQ volt "driverből", aztán vissza 96-ra.) Mindeközben más, akár azonos áran lévő kártyák már réges rég tudták ezeket, kapásból jobb minőséget nyújtva akár azonos DAC és OpAmp-ok mellett is.
(#41) Cifu: Szvsz aki max. 20e Ft-s fülhallgatóval és hangfalakkal nyomja, annak untig elég az alaplapi cucc.
Pfff, ez jó vicc volt... (Arról nem beszélve, hogy kicsit más minőségi szint fülhallgatóból és hangfalból a 20k.)
Jó, persze nem kell 40-50k-s hangkari ahhoz, hogy elfogadható minőséget kapjunk hétköznapi audiórendszer mellett. Ahhoz jó egy X-Fi (csak nem a low-endje, ami lényegében egy gagyi AC-97-es csoda, ha még létezik) is vagy más hasonló.
---
ps. gáz, hogy majd minden hsz-hez van mit hozzáfűzni, de itt abbahagyom. -
#65675776
törölt tag
Nem a CD szar. Maga a technológia rendben van, csak nincs kihasználva. És ezért irreleváns az összehasonlítás sok esetben CD és LP között. Olyan előadó két médián levő kiadványát kell összehasonlítani, aki mind a két esetben normális munkát ad ki a kezéből.
RHCP esetén mesterségesen generált a különbség, ezért irrelevánsak.
Egyébként meg digitalizáláskor minden esetben minimum 2x-esen túlmintavételezni kell. [link]
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz fatallerror #168 üzenetére
Igazából csak nagyon néha hallgatok Killers-t, mert csak ezt meg a When We Were Young-ot ismerem tőlük/van meg De ezért a 2-ért is kimennék koncertre, ha lenne pénzem
-
Ribi
nagyúr
-
narumon
őstag
válasz #65675776 #170 üzenetére
Ezt már a legelső hozzászólásomban is megemlítettem, ezek a szarul kevert CD-k a Loudness War miatt, és sajnos ez sűrűbben fordul elő mint gondolnád, nem csak RHCP esetén. Számolatlanul lehet mondani az ilyen különbségeket. Az eredmény meg az, hogy 10-ből 8 CD ilyen az LP-n meg nem. Teljesen mindegy miből ered a különbség; a lényeg a különbség.
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
dezz
nagyúr
10-ből 8 album elkészítésére az összes motiváció amúgy is a pénzcsinálás volt... Épp elég, ha csak az a kettő jó, amit amúgy is hallgatnák. Idegesítő persze, ha éppen nem esnek egybe. De azért a jobb anyagoknál legtöbbször a minőségre is odafigyelnek.
Mindenesetre, high-end rendszerekben is megtalálható a CD, na persze nagyon komoly DAC mellett.
-
narumon
őstag
válasz #65675776 #180 üzenetére
Hát ahhoz képest évekig próbálták kinyírni. A kilencvenes évek közepe volt a totál mélypont akkor szinte csak icipici vinyl kiadók maradtak fent. Abból a korból nehéz egyébként bármit is beszerezni vinylen. Szerintem inkább fordítva történt, elkezdtek agyba főbe nyomni egy médiumot (CD) amit könnyebb gyártani, rá fogtak mindenféle (nem vagy alig létező) jó tulajdonságot, az emberek meg bekajálták. Aztán a 2000-es években egyre több ember kezdte észrevenni, hogy bakker jól szól ez a Depeche Mode CD, de ha felteszem az LP-t az valami egészen más világ. Próbáljuk csak ki egy másik zenével is; nézd már basszus ez a Madonna LP is jobban szól mint a CD - bakter ez az ezeréves Vangelis LP valami teljesen más a CD-hez képest... stb stb.
Az én történetem is hasonló egyébként. "Fiatal" koromban bőszen bakeliteztem otthon amikor a CD-k elkezdtek nyomulni. Természetesen engem is elvarázsolt a marketing és elkövettem azt a hibát, hogy az LP-ket szinte szó szerint kidobtam, jobb lemezeket elajándékoztam. Nem is volt ezzel olyan nagy gond míg el nem jutottam odáig, hogy saját magamnak kereső (néha jól) felnőtté cseperedtem és a Hifit is szépen bővitgettem és egyre csak azt vettem észre, hogy hiába a kétszer drágább DAC-ra csere, hiába a másik erősítő ez a CD dolog nem az igazi. Persze könnyű kezelni de mindig az lett a vége, hogy track léptetés, CD csere, NAS beszerzés FLAC-okkal tele, majd mindig továbbléptetés - el is kezdtem eladni a hifit mert úgy gondoltam, hogy engem már a zene nem érdekel, egyre kevesebb a jó zene, meg a fülemet is mintha bántaná a hosszabb zenehallgatás.
Nos ekkor találkoztam (nagyon nagy szerencsémre) egy régi ismerőssel akinek régen még a jobb lemezeim közül párat odaajándékoztam - szó szót követett majd felrakott egy "régi" Alice Cooper vinylt amit még én adtam neki (mondtam is, hogy ez nagy kedvencem volt - de mostanában már nem is hallgattam mert nagyon unalmas lett CD-n). És itt ért a sokk. Felrakta a lemezt az egyszerű lemezjátszójára és amit hallottam azt nagyon élveztem. Alice Cooper megint nem volt unalmas, megint dögösen szólt, a hangok a helyükön voltak, és nagyon tetszett. Nem is tudtam hova tenni. Majd amikor felkerült a Depeche Mode music for the Masses lemezének nyitótémája azt hittem beszarok a gyönyörtől. Egyből elkezdtem nézni, hogy milyen hangfal, milyen erősítője van, ő meg csak sejtelmesen mosolygott és annyit mondott, hogy ez nem a cucc ez csak az LP.
No nekem sem kellett több 1 hét múlva megjött az első Pro-ject lemezjátszóm és beszereztem pár használt lemezt. Feleségem kiakadt, hogy ezt meg most minek amikor ott állnak a CD-k hegyekben. Felraktam az első lemezt - feleségem bejön a konyhából, most mi szól? Mert ezt még ő is hallja, hogy ez jól szól. Mondom a lemezjátszó. Az nem lehet, mert hát ez nem is recseg meg nem is serceg. Hát igen.
Nálam így kezdődött; azóta már sokkal több lemezem van, teljesen más lejátszóm, a hifi rendszerem a felébe - negyedébe kerül annak mint amit a CD érámban hallgattam, zeneileg viszont sokkal jobb. Nincs track léptetés, állandó elkapcsolás, élvezettel hallgatok végig egy komplett lemezt anélkül,hogy a fülem elfáradna, vagy nagyon unalmasnak találnám. Azóta másik barátom is szerzett be lemezjátszót a nálam tapasztaltak miatt - most már ugyanaz a véleménye mint nekem.
Hát ennyi az én storymhttps://www.facebook.com/Naruvideo
-
cskamacska
addikt
Én is örülök neki, hogy megvilágosodtál, és csak jót akarsz a népeknek, mikor a hanglemez felsőbbrendűségét hirdeted, de ezt pont egy kommersz hangkártyákkal foglalkozó hír komment részében szeretnéd?
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
Ribi
nagyúr
válasz cskamacska #182 üzenetére
Az előzményeket olvastad? (Költői kérdés volt, mert nyilván nem...)
[ Szerkesztve ]
-
cskamacska
addikt
Kr/\toS off kitéréséből, narumon csinált 50 hozzászólásnyi értelmetlen fingreszelést, amiben te is élvezettel részt vettél. (és sajna én sem kapcsoltam korábban, hamu a fejemre ) De igazad van, tényleg létfontosságú vitázni az LP minőségi előnyéről random topikokban, a dedikált HiFi topik helyett.
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
dezz
nagyúr
Ehhez azért tegyük hozzá a következőket:
1. A hétköznapi CD-játszókban a nagyon gyengétől max. a közepest épp csak megütő minőségű DAC és előerősítő áramkör található... És a "fejlődés", azaz az idő múlása nem feltétlen pozitív irányba hat. Csak a legolcsóbb cuccok lettek a teljesen rossz helyett már csak simán rosszak. Néhány régi, igazi hi-fi cucc egész hallgatható, de a többség beállt egy senem kimondottan rossz, senem jó szintre. Mert az olcsó és egyszerű.
2. Az "audiofil" a középkategória.
3. A high-end rendszerek piaca is eléggé "visszás". Olyan lehúzás és ámítás van, hogy az hihetetlen! Közepesnél nem sokkal jobb cuccokért is képesek vagyonokat elkérni, a "neves" tesztelők is végig le vannak fizetve (egy részük talán még nem is hallott olyan igazán-igazán jót), stb. Mindezt azért, mert a legtöbb gyártó a nagypénzre megy, közepes hozzáértéssel - és minek is erőltessék meg magukat, amikor egy csomó pénzes, de félsüket sznob a márkára megy és elég neki, ha kicsivel is jobban szól, mint a haver sima hi-fije.Mindeközben egyes névtelen emberkék többéves "kutatómunkával" készítenek valóban a technika csúcsát képező cuccokat ismerősöknek, és a nyilvánosság kizárásával hasonlítgatják össze őket egymással és a "neves" gyártók cuccaival. (Nem ritka, hogy erősen a fejét fogja az utóbbi tulaja...)
Szóval, valóban, az LP-ből jóval könnyebb és olcsóbb jó hangot kihozni, mint a CD-ből - de én hozzáteszem: de CD-ből is lehet. Én sem hittem, hogy mit ki lehet hozni a 16 bit/44,1 kHz-ből!
[ Szerkesztve ]
-
Ribi
nagyúr
Az a gáz, hogy a high end már csak szubjektivitás, illetve a vájt fülűeknek "ér valamit". Emberek nagyrésze már csak rámondja, hogy ja télleg jobb. Viszont senki sem mondhatja hogy nem is, mert mi alapján? Ha neki az tetszik jobban? Na de kezdünk tényleg nagyon elkanyardni még az offtól is.
-
dezz
nagyúr
Nem, nem, ez nagy tévedés és éppen az említett dolgok miatt alakult ki ez a vélekedés!
A valódi high-end audió olyan, hogy attól földbe gyökerezik az ember lába! Nem csak árnyalatnyival jobb az átlag hi-fi-nél, hanem ég és föld a különbség! (Szinte mintha valóban ott lenne előtted a zenekar, de nem csak ám olyan szép szolídan.) Na de aki nem hallott még ilyet, azzal el lehet hitetni, hogy ahhoz képest, amihez hozzá van szokva, már kicsivel jobbért is milliókat kell letennie az asztalra.
-
dezz
nagyúr
A Sokol rádió hol hi-fi? Az audiofil a hi-fi teteje. De az még messze nem a csúcs, valójában ahhoz képest csak közepes.
Még jó, hogy nem sokat lehet belőle hallani, ha az csak egy high-endnek mondott max. audiofil cucc, aranyszegélyes mahagóni dobozban...? Erről beszélek!
De attól még létezik valódi high-end!
[ Szerkesztve ]
-
Kr/\toS
senior tag
válasz cskamacska #184 üzenetére
Pedig csak élcelődő viccnek szántam. Mindenesetre jó volt olvasni narumon beszámolóját; mert igy körvonalazódott merre tovább ilyen téren. Mondjuk macerás lesz beszerezni néhány csapat lp-jét...
-
cskamacska
addikt
Szerintem meg ez is a HiFi/hájend szekértáborok/szekták saját kis belháborúja.
Egyébként sem értem miért pont a kommersz CD-vel hasonlítgatják össze, ha már milliókat dobunk ki hangcuccra, és világ végéről rendelünk hanghordozót, akkor a DVD-Audio/SACD több mint méltó ellenfele a csoda analóg hanglemeznek."Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
dezz
nagyúr
válasz cskamacska #191 üzenetére
Látszik, hogy nem nagyon vagy járatos ebben a témában. Szerinted automatikusan jobb lesz a hangminőség attól, hogy több bit és magasabb ráta van? Hát nem! Az analóg részeken múlik a dolog, és persze magán az A/D-n is, de 16 bit és 44,1 kHz-es ráta fölött már elsősorban nem az utóbbiakon, hanem az adott bitszám és ráta melletti minőségen!
Persze azt várná az ember, hogy DVD-Audionál adott a minőség, de a valóság az, hogy a minőségi CD kiadványok sokkal jobbak lehetnek, mint az átlag DVD-Audio.
Az SACD megint egy másik történet, most nem nagyon mennék bele, de a lényeg az, hogy nem olyan nagy szám. Bizonyos tekintetben rosszabb, mint akár a CD. A lejátszás már rég nem az eredeti koncepció alapján megy, mert az úgy túl zajos volt.
-
Kr/\toS
senior tag
Azt próbálta elmondani, hogy legalább annyira fontos a rögzítési technika egy kiadványnál mint a visszajátszási oldalnál. Hiába dobálóznak az analóg görbékkel vagy a minél több egyesekkel meg nullával( ) ha szar a stúdiómunka, ill a tömeges reprodukció. Tehát a végeredmény: bukó-bukó.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Van különbség a 16/44.1 és a 24/96 között, de a különbség elenyésző. Egyáltalán nem éri meg a 6-8-szoros méret a majdnem semmiért. Ma már nagyon transzparens újramintavételezők vannak és olyan dithering eljárások, hogy 16bitbe bepasszírozzák a 120dB dinamikát. Neves masterelők sem mindig tudják kiszúrni a 24/96-ot akár 2 milliós DAC-okon és ezért nincs egyetértés sehol sem.
[ Szerkesztve ]
-
cskamacska
addikt
A lényege a mondandómnak az lett volna, hogy mind a DVD-Audio, mind a SACD, és a mostani hanglemezek is egy szűk igényesebb rétegnek készülnek elvileg, így az ember azt várhatná hogy ezek magasabb minőségi követelményeknek felelnek meg, hisz itt nincs értelme a Loudness Warnak, ha egy kiadvány szarul szól, akkor nem veszik meg.
Gynegébb audiofül formátumot is befogó igényesen elkészített CD-k meg létezhetnek, de mivel itt tömegtermelés van, így külön akarni kell azt, és így is többnyire olyan helyre kerülnek, ahol simán nem lehet kihallani a különbséget, szóval a legtöbb nem is így készül, mert minek, ha a plusz munka miatt megemelik az árát, akkor valószínűleg úgy sem fog fogyni mint a kommersz társai.
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
dezz
nagyúr
Azt nem mondanám, hogy értelmetlen. Csak egy DVD-Audio kiadvány nem lesz automatikusan jobb, mint CD (tekintve a jobb minőségűeket az utóbbiból). Az viszont lehet, hogy egy átlagos DVD-Audio jobb, mint egy átlagos CD... Jobban odafigyelnek a minőségre, talán. Ugyanakkor a legtöbb DVD-Audio és CD kiadvány ugyanabból a masterből származik...
Esetleg az is lehet, hogy egy középkategóriás készülék jobb minőségben játsza le a DVD-Audio-t, mint a CD-t. Na nem mintha ki tudná használni a 24 bitet (a legjobbak is csak kb. 18 bitet adnak vissza), hanem az első eleve magasabb mintavételezésű, a CD-t meg mondjuk simán 44,1 kHz-en játsza le. Miközben a jobb cuccok az utóbbit is oversamplingelik, ezzel elég jól megközelítve az eleve magasabb mintavételezést... (A +2 bit pedig ditherelve van benne az anyagban.)
(Nekem volt pár éve egy kb. 10 éves oversamplinges, minőségi multibit D/A-s Denon CD-játszom, mindenki a csodájára járt, azóta sem hallottam mást, ami jobban szólt volna... Azért adtam el, mert sok helyet foglalt, gondoltam, majd egy jó külső DAC pótolja... Hát bizonyára van, ami majd pótolja, de az nem lesz olcsó... )
Megjegyzem, van olyan irányzat is audiofil/high-end vonalon, hogy pure 16 bit/44.1 kHz... Mármint semmi újramintavételezés. De azok sem éppen hétköznapi D/A-t használnak.
(#197): Hát, feltéve, ha CD-n megkapja jó minőségben, amit keres. Elvileg ami elérhető valóban jó minőségű DVD-Audio-n, azt CD-n is ki tudják adni nagyon jó minőségben, de hallani olyan esetről, hogy CD-n szándékosan lebutítva adják ki... (Persze nem a legnevesebb minőségi kiadók.)
(#196) cskamacska: Lehet, hogy Loudness war nincs, de az még nem jelent automatikusan abszolút csúcsminőséget.
"Gynegébb audiofül formátumot is befogó igényesen elkészített CD-k meg létezhetnek"
Nem gyengébb. High-end igényeket kielégítő CD-k is vannak!
"de mivel itt tömegtermelés van, így külön akarni kell azt, és így is többnyire olyan helyre kerülnek, ahol simán nem lehet kihallani a különbséget, szóval a legtöbb nem is így készül, mert minek, ha a plusz munka miatt megemelik az árát, akkor valószínűleg úgy sem fog fogyni mint a kommersz társai."
Ez így van. De a DVD-Audio-t és az SACD-t is általában átlagos hi-fi-n játszák le... Így ott sem feltétlen high-end igények kielégítésére törekednek.
-
narumon
őstag
válasz cskamacska #191 üzenetére
Én ezt leírtam;
Azért mert DVD-Audion és SACD-n még mindig csak nagyon kevés zenét lehet kapni. Azért LP-n még most is majdnem minden megjelenik, ráadásul én pont azt bizonygatom, hogy nem kell milliós cucc. Lehet de nem szükséges. Egy néhány százezer forintos rendszeren már vitathatatlan előnyei vannak hangban az LP-nek. Digitálisban meg ennyiért elég harmatos rendszert kapsz sajnos.https://www.facebook.com/Naruvideo
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ELADÓ Lenovo T500 (Core2Duo T9900 3.06GHz, 8GB RAM, 1TB SSD)
- Beszámítás! Intel Core i5 6500 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel