Hirdetés
-
Végre prezentálta a Snapdragon X szériát a Qualcomm
ph Az Elite és Plus sorozat az év második felében debütál az egyes notebookokban.
-
Újrázhat a Pixel Tablet
ma Csak ezúttal dokkoló nélkül. A kiegészítő természetesen külön megvásárolható marad és elvileg érkezik az érintőceruza és a billentyűzetes tok is.
-
Már nem az Apple a kínai mobilpiac kedvence
it Az IDC szerint az Apple 6,6 százalékkal kevesebb mobilt tudott leszállítani Kínában az első negyedév során – a Counterpoint 19 százalékos visszaesést említ.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tittipecci
csendes tag
Szétbontanám a dolgot: Elektromos/Önvezető/Car Sharing.
Ebből ami jelenleg komolyan bontogatja szárnyait, az a car sharing. Eddig eredménytelenül, nincs a világban pillanatnyilag olyan üzleti modell, ami megállna és nyereséges lenne. Az emberek egy kisebb halmaza rajong érte, a nagyobb meg legyint rá. Mindaddig, amíg ez nem lesz általánosan elfogadott modell, azaz nem képes megfelelő alternatívát biztosítani (márpedig nem tud, azért nem terjed), addig óriási kérdőjelek maradnak mellette.
Az elektromos autózás a jelenlegi technikai szintje mellett legfeljebb a városi Plug-in hibridek számára jelenthet megoldást, ami a lokális kibocsátást csökkentheti a városokban.
De ettől a dugó nem, csak a bűz lesz kisebb a nagyvárosokban. Ott (pl Budapest kiváló példa erre) hatalmas felelősség terheli a városvezetőket a P+R parkolók és az ahhoz kapcsolódó tömegközlekedés fejlesztésének elmaradása miatt. Azok lesznek/lehetnének az első lépcsők a forgalom csökkentésére és a károsanyag kibocsátás brutális csökkentésére.
Ez a legfontosabb feladat. Elektromos/hibrid autót ugyanis még nagyon sokáig nem fognak tudni az emberek többsége megengedni magának, de az agglomerációs forgalom megszüntetésével azonnal fellélegeznének a nagyvárosok.Önvezető autó - ez még a Holdban van.
És nem, nem a technikai fejlesztés van elmaradva, már régen képesek lesznek az autók tökéletesen eljutni A-ból B-be, amikor a legfontosabb akadály még mindig fenn fog állni: a jogi háttér, azaz a felelősség megállapítása. Mert bármilyen szuper egy rendszer, tökéletes nem létezik, előbb-utóbb elütnek egy-egy embert, aki meghal, vagy jobb esetben "csak" karambol történik, ahol vagyoni kár keletkezik, amiért valakinek viselnie kell a felelősséget. És ez egyelőre nagyon nincsen tisztázva -lásd hatalmas felhördüléseket keltő Tesla esetek USÁ-ban. Nem véletlen, hogy EU-ban egyelőre tilos.
Ha a jogalkotók ezt rálőcsölik az autógyártókra, akkor azok fel fogják tenni a kezüket és elengedik a projektet - ki a fene akarna bíróságra járni és hatalmas kártérítéseket fizetni. Meg fognak állni a 3-as szintnél.
Ha pedig végül a felhasználóknál landol a felelősség - azok meg nem fognak ilyen autót venni - a vezetés számukra oly nyomasztó terhe mellett pont ezt akarnák átpasszolni a gyártókra.Gondoljatok csak bele: egy gyalogos átkelőnél mindkét irányból lelép egy-egy gyalogos féktávon belül. A szituációban a gázolás elkerülhetetlen, de valakinek döntenie kell: jobbra húzzuk a kormányt és üssük el a kismamát a babakocsival, s maradjon életben a családfenntartó férfi, vagy fordítva. Ki dönt? S mégis mi alapján?
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby elektronika
- Júniusban végre bemutatkozhat az új Gears of War játék
- Lightyear - befektetési app
- Xbox tulajok OFF topicja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Háztartási gépek
- Formula-1
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! GAMER PC - RTX 3060Ti - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD - 500W 80+
- GAMER PC - GTX 1060 6GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 120- 480GB SSD - 500GB HDD
- GAMER PC - GTX 1080 8GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 240GB SSD - 1TB HDD
- IPhone 12 128GB 100% hibátlan gyári független akku 97%