- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen alaplapot vegyek?
- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- 3D nyomtatás
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Nyugdíjazza a tuningra szabott, első Raptor Lake-eket az Intel
- Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
- Milyen SSD-t vegyek?
Hirdetés
-
Duotts F26 - megoldjuk erőből
ma 1500 watt összeteljesítményű biciklit kaptunk tesztre, amely a legalitás összes határán túl van, kontrollálni nem könnyű, de néha óriási élmény is.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
it Az amerikai elektromos hálózat nem bővül elég gyorsan ahhoz, hogy az AI nagy energiaigényét kiszolgálja.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
Valósan senki sem használja WLTP szerint az autóját. Arra jó, hogy össze lehessen kb. hasonlítani az autókat. Olyan, mint a gyári fogyasztási adatok a belső égésűeknél.
#41 opr: Műbőr. Valódi bőrt már semmibe se raknak, ami nem luxus kategória. Persze itt is vannak minőségi különbségek.
Német autóknál általában minden extra pénz. Pl. van itt az utcában egy ID.4, acél felnivel.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz ultrasound #47 üzenetére
Tavaly eladtak itthon 184 - et, ezzel a 9. helyet szerezte meg itthon a villanyautók között. Teljes lista: [link]
#46 icemad: Konyak.
#50 opr: ezt írtam én is, hogy van különbség ott is.
A hibrid is csak egy rétegnek a legjobb, ahogy minden más is. Egyéni szokásoktól függ.#54 lalakov: "30%-kal megyek többet, mint a WLTP" Akkor Te sem pont úgy használod. Nálam télen WLTP/2 a hatótáv, városban.
-
Füleske
addikt
Igen, csak mindháromból van olyan változat, ami jogosult volt a 2.5 milliós állami támogatásra. Az Enyaq a második a listában, ami nem volt jogosult 2.5 millióra, ha a magánvásárlókat nézem.
Magyar piac, itt nem ezrekben mérik a villanyautós eladásokat. A nevetséges az a Toyota Mirai, a maga kettő darabjával.
Céges, vagy magánszemély - az eladás az eladás. Sok más típust (nem villanyautókat) is jellemzően cégek vesznek.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Mit jelentene nálad az, hogy "beválik"?
Meglesz, hogy XY % - ban használsz üzemanyagot. Ez után fizetsz sarcot. Ha ezt nem szeretnéd, akkor töltöd, amennyit csak tudod. Előbb-utóbb nem csak a PHEV - ekre vár hasonló sarc, hanem az összes belső égésűre is. Amikben nincs fogyasztásmérő, azokra valószínűleg km futás alapján. Valamivel pótolni kell az EV - k miatt kieső adóbevételt, ez kb. erről szól. -
Füleske
addikt
válasz <Adamsky> #61 üzenetére
Mint kiderült, a norvég tesztnél pl. az Enyaq - k közötti nagy különbségek a szoftver verziókban keresendőek. A régi szoftver állandóan fűtötte az akkut, az új már nem. Tehát mások az akku temperálás beállítások, ez lehet az oka a WLTP szórásnak is jelen tesztnél. A clickbait pápa meg a különbségekből azt szűrte le, hogy semmire sem jók a WLTP adatok, és ebből videót is csinált...
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz #16820480 #201 üzenetére
A Leaf (bármelyik, a 62 - est is beleértve) akkuja nem léghűtéses. Mert eredetileg városi autónak tervezték (24 - es akkuval), később pedig túl sokba került volna áttervezni. Maximum úgy "léghűtéses", hogy a menetszél hűti alulról az akkut. Ezért hamar túlmelegszik, ami egyrészt a töltési sebességet veszi vissza, másrészt az akku degradációt növeli. Pl. a 28 - as Ioniq az tényleg léghűtéses.
#203: "Az iD3-ban nem alapfelszereltség a hőszivattyú?" Nem: [link] "levitték a hőszivattyú felárát az opciós listán 1250 euróról 990 euróra" Hogy itthon most mennyi a felár, azt nem tudni, mivel ugye konfigurálni se lehet jelenleg.
"de egyelőre nem árulják még" Már árulták, csak jelenleg nem lehet ilyet (sem) itthon konfigurálni.
Amúgy a hőszivattyú jelentősége szerintem túl van értékelve, 300-500 ezret semmiképp sem ér. Ülés és lehetőleg kormányfűtés nélkül viszont nem vennék e-autót.
A Kona kisebb autó, ha az ID.3 méretét szeretnéd akkor annak az e-Niro felel meg.(már ha ez számít) [link] -
Füleske
addikt
válasz #16820480 #205 üzenetére
"Az e-Niro amúgy annyival nagyobb az iD3-nál, mint amivel az nagyobb a Konánál, szóval egyik sem teljesen a másik mérete azért."
Nem. Ha az autókra kattintasz, amit linkeltem, akkor váltogatni tudod, melyik legyen elöl-hátul. Az ID.3 annyival kisebb az e-Niro - nál, hogy az eleje, a motortér kicsi. Lent megtalálod a méreteket, amihez annyit fűznék hozzá, hogy a csomagtartó méreteket kár összehasonlítani, a gyári adatok semmit sem érnek (semelyik autónál sem). A Kona viszont egy kisebb autó: [link]
Akku temperálási gondjaid Kona/e-Niro/ID.3 szintjén hőszivattyú nélkül sem lesznek, a folyadékhűtés miatt. A (belső tér fűtési) hatékonyságot meg csak bizonyos esetekben növeli meg a hőszivattyú. Rövid távokra és/vagy mínusz fokokban semmi érdemi jelentősége nincs. Használtan sincs sok értelme ott hagyni egy autót csak azért, mert nincs benne. -
Füleske
addikt
"En inkabb megvarnam,mig a pionir-koltseg eltunik az arakbol,es nem lesz jelentos kulonbseg a belsoegesu motorokhoz viszonyitva."
El fog tűnni az árkülönbség, csak nem úgy, ahogy gondolod. A belső égésűek lesznek felhozva árban.
"En azt hittem,hogy az ulesfutes arra az 5 percre valo, amig bemelegedik az utaster. Nem gondoltam volna,hogy valaki kepes ugy utazni,hogy megy vegig"
Vannak fokozatok, 3 - ason tényleg csak induláskor használható, az 1 - es viszont hosszú távon is. (e-Niro) -
Füleske
addikt
Most még van különbség árban, persze, főleg kisebb autóknál. De én is írhatnám, hogy amikor vettem az e-Niro - t, akkor olcsóbban megkaptam, mint a sima hibrid verziót. Támogatással, persze.
"Nalam a 3-as fokozat mar 1 perc utan is elviselhetetlen, az egyes pedig par perc utan, ha bemelegedett az utaster, ugyan elviselheto, de teljesen felesleges, zavaro."
Ezért írtam oda az autó típusát, gondolom Te nem ilyen autóval rendelkezel.