Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Elméletileg NV-is jövőre mutatja be a szintén LVL5 koncepcióját.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
ledgeri
nagyúr
Tesla Software/hardver kombó 2 éven belül, vagy NV koncepció (autó?) egy éven belül?
2 külön dimenzió...
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
HXY
addikt
Azért az nem lesz semmi ha majd nem arról fognak beszélni az emberek, hogy milyen motor van egy kocsiban, hanem hogy milyen a CPU...
-
félisten
Nem tudom konkrétan miről beszélsz. NV önvezető autó? az új érkező NVIDIA Drive PX Pegasus ról beszélek, amit 2018 ősszel mutatnak be, level 5 szintű.Ez egy chipset azoknak akik igénylik a partnereik közül. Évek óta szállít be NV az autókba.lvl 2-3 chipsetteket.[link]
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Tigerclaw
nagyúr
Gondolom az Nvidia-nál nem ilyen karácsonyi ajándékra számítottak idén.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
félisten
majd 30 % piacrész növekedésük volt ,szóval nekik többet ér ha mondjuk 5 millió Ford-ba építik be a cuccukat, mint hogy 200 teslába.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
#74018560
törölt tag
Eddig mit használt a Tesla? NV chipeket?
Jól értem, hogy nulla chip fejlesztési háttérrel akarnak egyből level5-re ugrani?
-
nagyúr
igen. miután kinyírták az első ügyfelüket vele, egyből kukázták az előző megoldásukat, valamint a fejlesztőjét is. a mostaniban az nv px2 platformja van benne, ez viszont nem jelenti azt, hogy ez nekik minden téren megfelelne. az nv pedig vagy a nekik megfelelő irányba fejleszt, vagy esélyes, hogy ők jobbat csinálnak maguknak. nekik ugyanis csak autóba, és csak a saját autóikba kell a hardver, és nem általános gyorsító célokra. de ezzel így van minden más önvezető autós cég és startup: zömében nv-t használnak, mert az a jelenlegi legjobb megoldás arra, amire nekik kell, ugyanakkor szívfájdalom nélkül fogják lecserélni bármire, ami a céljaiknak jobban megfelel. ennek megfelelően a cudát is igyekeznek mellőzni.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
#74018560
törölt tag
Tehát az egész világnak megfelel a Pascla / Volta architektúra AI fejlesztésére, de a Teslának nem
Elvégre egy GPU is van annyira multifunkciós mint egy CPU... nagyon mást meg úgyse tudnak kitalálni.Nekem ez kicsit ilyen Elon Mosk szagú: "Majd mi megmutatjuk, bár még nem tudom hogyan" hozzáállás.
Mindenesetre ha nem ölnek bele eszetlenül sok pénzt, sokat nem vesztenek vele. Eléggé meglepne ha az NV nem tudna jobb megoldást (akár a saját verziójuk kijövetele után) mint ők....
-
félisten
válasz #74018560 #10 üzenetére
A probléma az szerintem, hogy NV nem ad teljes hozzáférést az általa fejlesztett chiphez, teljes szoftveres elérést akarnak, + saját zárt rendszert.Ezért erőlteti Tesla a dolgot. Csak mire eljutnak arra szintre,addigra a konkurencia utoléri őket.
Elméletileg NV már jövőre elkezdi szállítani a maga LVL 5 megoldását a partnereknek és nem biztos, hogy olyan menő lesz 2-3 év múlva a Tesla, mikor mondjuk a a Volvó vagy az Audi is kidobja fele áron a saját megoldását NV chippel. Ráadásul így a felelősség se fogható másra az esetlegesen bekövetkező baleseteknél.
Persze azért elég nagy cég Tesla, biztos tudják mit csinálnak.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
TomMusic
őstag
Nekem ez a 2 éven belüli level 5-ös rész kissé erős. Szerintem most túlvállalta magát.
2020-ra olyan autó, ami önállóan ugyanúgy elmegy autópályán, meg a legutolsó tanyán... Hááát.. nekem eléggé futurisztikus.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
nagyúr
válasz #74018560 #10 üzenetére
persze. a szóbajöhető neurális hálózat típusát a témaválasztás alapvetően meghatározza. az önvezető autós témáknál szinte kizárólag a konvolúciós hálózatok jöhetnek szóba, ezt pedig az egyik ilyen startup előadása alapján a pascal is kb. bruteforcolja, nincs rá külön gyorsítás. ezt használják, mert a piacon ez az elérhető legjobb megoldás erre, de a konkrét megoldásukban felhasznált, kb. 1kW fogyasztású 4xgtx1080as szörnyetegüket igazából egy 25-50Wos célhardverrel ki tudnák váltani. és mivel nem igazán megjósolható, hogy az nv, intel, qualcomm következő ilyen terméke mennyire fog erre beválni, kínjukban nekiálltak saját gyorsítót tervezni. jé, végülis a tesla is ugyanezt csinálja, csak sokkal több pénzzel, és sokkal nagyobb nevekkel.
de ha már ellőttem a termékspecet, úgy tisztességes, hogy az alkotót is megemlítem: ők az aimotive.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
TomMusic
őstag
Apropó, jelenleg ugyebár level 2-nél járunk, főleg mert a jog még nincs kidolgozva a magasabb szintű önvezető autókra.
De mernék fogadni, hogy ha az autók elhagyják a nagyvárosi környezetet, akkor nem tudnak sok esetben mit kezdeni a környezettel. És ez így is marad még egy jópár évig.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
nagyúr
inkább 2.5nél. a tesla autopilotja még nem teljesíti mindenben a 3as szint követelményeit, de azért már jóval több, mint a level2. konkrétan a tesla autopilotnál még a kormányon kell tartanod a kezedet, és figyelned a környezetet vezetés közben.
a gm super cruise-ja nem kéri, hogy legyen a kormányon a kezed, de azt igen, hogy figyeld a környezetet.
az audi megoldása egyiket sem kéri, viszont már a neve is traffic jam pilot, szóval sejtheted, mi vele a gond: 60km/h-ig lesz majd használható.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
TomMusic
őstag
Hát igen, csak a nagy kérdés, hogy ha gebasz van, akkor ki viszi el a balhét? Korábban azt hittem, ezt a kérdést majd egyszerűen letudják, de nem. Hiszen az autógyártó elég nagy kockázatot vállal be azzal, ha magára húzza a felelősséget (az most mindegy szerintem, hogy nem ő csinálja a SW-t, hanem más cég). Szóval jelenleg szerintem itt akad meg a dolog. Illetve, amit írtam, hogy ahol nincs kiépítve infrastruktúra, ott bajosan tájékozódik a HW/SW.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
nagyúr
elméletileg ha betartod a felhasználási feltételeket, akkor a gyártó, ha nem, akkor te. de mivel az első kettőnél kvázi felügyelned kell az autót, ott mindenféleképpen te leszel a felelős a balesetért, ha azt a te autód okozta. az audinál elképzelhető, hogy a felhasználási feltételek betartása esetén gyakorlatilag is ki fogja hozni a bíróság a gyártó felelősségét.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
nincs szüksége különösebb infrastruktúrára. ha nincsenek sávok, megpróbálja kitalálni, merre lehetnek. az aimotive oldalán látsz videókat, azokhoz képest a jelenlegi állapot már sokkal jobban felismeri a sávok helyét ott is, ahol a forgalom vagy más terepakadály kitakarja. jövő hónapban lesz ces vegasban, ott majd demózzák az aktuális állapotukat.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
nem, csak a tesláé. a gm a super cruise-t pont az első valódi hands-free megoldásként marketingeli, és a audinál sem kell fogni a kormányt, ha az autó vezet, csak amikor vissza akarod venni az irányítást, mert az is feltételes. ha pl. a kormányra borulva alszol részegen, és megrántod valamerre, miközben az autó vezet, elvileg nem fogja egyből eldobni az irányítást magától.
ettől függetlenül persze a törvényi előírások még nem változnak meg maguktól, tehát a fenti eset de juro továbbra is ittas vezetés.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
félisten
-
Tigerclaw
nagyúr
Pár hete állítólag megjegyezte Elon Musk egy beszélgetés során, hogy úgy látják a jelenleg használt hardver nem lesz elég a lvl5-höz és ha ez beigazolódik, váltaniuk kell. Szerintem emellett az is lehet az egész mögött, hogy előbb-utóbb részben, később egészen érdemes áttérni alacsonyabb fogyasztású célchipekre, olyan általános megoldások helyett mint egy ilyen Nvidia "gpu".
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
félisten
válasz Tigerclaw #25 üzenetére
általános GPU? ezeket ehhez fejlesztették ki, ez a Drive PX nem egy sima GPU, ez egy rendszer. A jelenlegi nem is alkalmas level 5 szintre, nincs minek beigazolódni.
Ősszel jön az NV új drive Px pegasus modellje ami lvl 5 , pont ezt elemezgetjük már itt ha visszaolvasol.. Kb 10x erősebb lesz, az egyik legerősebb célhardver a piacon.ITt egy kis cikk róla :[link][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
nincs még típusengedélye sem itthon. ha lesz, megrendeled, és fél év múlva bele is ülhetsz.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
félisten
Most akkor meg sem jelent ,meg nem kapható ,meg izé, hagyjuk már ezt . október 5. én megjelent hivatalosan, és kapható már. Nálunk is. tessék, azonnal elvihető modellek, hivatalosan az Audi-tól. [link]Nincs típusengedélye?Már évek óta un EK típus jóváhagyási számmal táblázattal dolgoznak Audinál, ami uniós tagállamokon belül egységes szabvány és mindenhol elfogadott..
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
-
nagyúr
akkor szájbarágósan. új autó választásánál a konfigurátorban melyik feature-t kell nekem hozzá beikszelnem, hogy 3as szintű önvezetéssel jöjjön ki a gyárból az az a8, amelyiket megrendelem.
vagy a már azonnal elvihetőek közül melyiknél van ez feltüntetve a felszereltségnél, vagy .a szériatartozékoknál, vagy bárhol ez a funkció.
mert ott van az összes adaptív asszisztens szarjuk, de ez hiányzik. még a német oldalon is.
az aimotivenál mondták nekem azt, hogy magyarországon jelenleg nem hozható forgalomba l3 autonóm jármű. az előadó a típusengedélyre hivatkozott, hogy ilyet nem fog kapni. elhittem neki, nem mentem utána.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
félisten
Végső soron nehezen jutunk egyről a kettőre, hogy ha a legelső hozzászólásomba betett linkeket se nézted meg.
Betettem neked a Total car tesztjét és ott van, hogy az alapfelszereltség része.Nem tudod ezt külön kérni, maga a Drive Px végzi az összes kisegítő funkciót ami a vezetéshez kapcsolódik.. Ők a legalapabb modellt tesztelték és benne van már abban is. Érdemes elolvasni:[link] de ezt meg főleg, magát a technológiát boncolgatja, mivel tart előprébb , mint a Tesla.[link] Ezért nem értem, miért áll most neki külön utaklon járni , mikor NV épp bejelntette az ennél 10x nagyobb tudású rendszerét.Sajnos Magyarországon hivatalosan még nem lehet használni, de ezt gondolom te is tudod.Csak tesztelésre,ezért nem fogod ezt még hírdetve meg hivatalos partnerektől olvasva megkapni, de az összes A8 modell tudja.Az más tészta hogy megoldható minden, főleg egy 40 millás kocsinál., mint ezt az újságíró kollega blogjában boncolgatja is.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
nem az. ha az 72 literes üzemanyagtartály fel van tüntetve a szériafelszereltségnél, akkor ennek is látszania kellene.
de nincs feltüntetve a szériafelszereltségnél.
sem csomagként, sem extraként nem lehet hozzárendelni.
vonjuk már le belőle az egyértelmű következtetést!Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
én elhiszem, hogy a totalcar fél éves cikke alapján ez szériafelszereltség.
csak éppen most azt látom, hogy az audi szerint meg nem az. ott sem, ahol jogi akadálya nem lenne. nem kell ezt nekem elhinni, nézd meg nyugodtan az a8at az audi német oldalán.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
TomMusic
őstag
Ám az A8 önvezető tudása csakis olyan úton használható, amelynél fizikailag elválasztják a szembejövő forgalmat, és híre-hamva sincs gyalog kóricáló élőlénynek.
A teljes cikket (illetve teszteket is) elolvasva, nekem úgy tűnik, hogy túl van hypeolva ez a kocsi. Tényleg teli van minden flancos kütyüvel, de nincs túl sok érdemi előrelépés.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
félisten
Totalcar tesz 2017.10.06... alcím: "Nehéz elhinni, hogy ez itt szinte a legmezítlábasabb kivitel. Nagyon nehéz."
Részemről mindegy, de biztos vagyok benne ,hogy minden A8 ba beépítik a rendszert.
TomMusic: Igen erre volt is felvetés feljebb, hogy vidéken, sávok nélküli úton, mihez kezd vele az ember. MIvel 60 km/ h fölött amúgy sem működik a rendszer, így elsősorban vársoban való közlekedésre alkalmas jelenlegi formájában. 2025 re ígéri Audi az első LVL5 példányokat, amiknél feltétel, hogy minden útesten el tudjon navigálni a jármű.
27 millióba lenne az alapára, persze erre rájön sok sok sár és így máris + 30%. De azért ez luxus autó, nem hétköznapi haladóknak van kitalálva.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
meguntam, lelövöm a poént. a vonatkozó nemzetközi szabvány az un r 79 10km/h-ig engedélyezi az autonóm járművek önvezető funkcióját, +- 2km/h toleranciával.
ha/amikor ez megváltozik legalább 60km/h-ra, az audi is bekapcsolhatja ezt a funkciót, addig viszont ez a cucc ballaszt, illetve halott kód.
és mivel erre már nincs nagyon ráhatása, ezt a feature-t nem is tünteti fel a felszereltségnél, illetve nem is marketingeli. mert ez azt jelentené, hogy te+én, mint vásárló, ezekért fizettünk, és ők a nemteljesítés miatt perelhetőek.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
félisten
Nincs ebben poén ,de igaz.. Németországban, Kaliforniában használhatják 60 km/ h ig,. Magyar és sok más ország A8 tulajok meg reménykedhetnek, hogy egyszer engedélyezik és hivatalosan is aktiválhatják.( nem hivatalosan már most is tudják egyébként használni, kérdés, hogy megéri e a mókolást.)
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
le van tiltva a picsába a németeknél is. n+1 német oldalon fent van hónapok óta. az autós újságírás nem ér véget a totálkárnál, és vannak emberek, akik nem esnek hanyatt egy a8tól.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
félisten
[link]Én nem tudom honnan veszed ezeket a dolgokat, júliusban engedélyezték a level 3 és 4 szintű önvezető autókat Németországban, az autópályákat látják el már hónapok óta táblákkal, amiket az önvezető autók értelmeznek..[link]. Onnan indultunk hogy az A8 meg sem jelent még szerinted, utána már azt írtad hogy ez után érdeklődtél és nem volt benne sehol a zFAS, mikor alapból erre épül az egész rendszer,, majd még volt sok felvetésed.Ehhez nem kell autós újságírónak lenni, hogy össze vissza beszéljünk, ugye...
Senki nem isteníti az A8 at, csupán egy IT oldalon elismerem a tudását, ami jelen pillanatban egyedülálló...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
források: [link]
https://www.audi.de
szerintem az l3on autonóm a8 nem jelent még meg. a zfasról pedig nem írtam semmit.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
Új hozzászólás Aktív témák
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PlayStation 5
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Milyen egeret válasszak?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- További aktív témák...