Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
ph Az Agon Pro szériás, kellemes felszereltségű újdonság lényegesen olcsóbb lesz a jelenleg kapható ellenlábasánál.
-
A TikTokon marakodik Trump és Biden
it Trump szerint ha betiltják a TikTokot, annak a felelőse Biden lesz. A betiltás Trump szerint csak a Metát tenné még gazdagabbá.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ttt
senior tag
Köszönöm! Ez egy hasznos cikk lett!
-
Northlorien
tag
Nagyon jó teszt, viszont nézzétek meg ezt is: https://youtu.be/7CKnJ5ujL_Q A videós teszt eredmények megegyeznek a ti eredményeitekkel DE a legalacsonyabb és konstans alacsony késleltetést úgy tudjátok elérni, hogy a gpu max 96%-os loadon fut, konstans FPS-en. Az AMD és az NVIDIA megoldása akkor működik, hogyha a GPU load maxon van, és ebben az esetben valóban hasznos, viszont célszerű egy olyan FPS számot megadni - megkeresni - amit a GPU 92-96% load mellet stabilan tud hozni. Ennek több előnye is van az uncapped fps+antilag kombonak: Mindig azonos, és alacsonyabb input lag mint az uncaped+antilag esetében, kevesebb munka kerül a GPU-ra, ezáltal halkabb, kevesebbet fogyaszt, illetve ha shooter játékokkal játszasz, akkor nem fog ugrálni a latency, hanem mindig konstans marad, ezáltal elmaradnak a "de én lőttem előszőr, miért én haltam meg, miért nem találta el" típusú mondókák. Szóval a cél a minél magasabb FPS szám elérése, mivel minél magasabb az fps, annál alacsonyabb a késleltetés, viszont az ideális beállítás akkor van, hogyha azt a max FPS-t 96% loadon tudja hozni a kártya, a fölött megnövekszik az input lag - kicsit paradoxon, így leírva, de tesztek - saját és interneten található - alapján, ez így van.
-
Fred23
nagyúr
COD: Warzone 32 GB RAM mellett sosem mutatott lagot, és ennyi RAM sosem tudott elfogyni. De tényleg kár, hogy kimaradt ez a játék!
Azt is megnéztem volna, mit tud az RX Vulkan alatt, illetve a HD felbontás helyett hasznosabb lett volna szerintem az 1080p-t mérni.A fentiektől függetlenül ez most egy érdekes cikk volt. Én általában bekapcsolom az anti-lagot, és eztán is így fogok tenni.
-
Northlorien
tag
Driver függö, de pl Chillel-ami nagyon haslóan működik mint az anti-lag tudsz, a két értéket ugyanarra állítod, illetve ha nem használod sem a chill-t sem az antilagot és régebbi drivered van, akkor van beépítve a profilnál FPS limiter az amd részéről, szóval megoldható, nálam Apex-nél így van - bár ott van más módszer is FPS lockra.
-
MeszesKPT
őstag
Tanulságos teszt volt, köszönöm. Nem én vagyok ennek a célközönsége, de így is érdemes volt elolvasni.
-
gaben88
őstag
Erről jut eszembe, bár picit off ide, de az Nvidianak van ilyen AMD Chill féle megoldása?
iPhone 13 Mini, PS5, PC, iPad Pro 10.5, Switch OLED, Steam Deck, Quest 2
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nincs. A Boost és a Chill az AMD-nél még egy HiAlgo örökség, ezt a céget az AMD felvásárolta. A működésre vonatkozó szabadalmak náluk vannak, tehát előbb ezekre a licencekre van szükség, aztán lehetne egy hasonlót kidolgozni, de ez nagyon hosszú idő. A Chill, ahol tart az 6 évnyi munka eredménye. Ezt nem egyszerű tehát egyik napról a másikra lemásolni.
Egyébként nem kizárt, hogy az NV már hozzákezdett akkor, amikor az AMD bejelentette a Chillt, és ha így van, akkor már belefektethettek pár évet, vagyis valamikor a közeljövőben lehetne valami eredménye, de elképzelhető, hogy már akkor azt mondták, hogy ebbe felesleges belefogni, mert évekig tartana implementálni. A karbantartása is egész nagy költség, tehát úgy kell ennek hozzáállni, hogy a jövőben ez komoly terhelés a meghajtót biztosító csapatnak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
paprobert
senior tag
Jó kis cikk, köszönjük. Ezzel számokban is látjuk azt, ami érzésre már megvolt.
A tanulság: Ha a játékokban Radeon-nal maxra állítod a grafikát, és a CPU-d eközben nem jár koppon, akkor érdemes bekapcsolni, mert majdnem duplázni tudja a reszponzivitást.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Fred23
nagyúr
válasz #32839680 #11 üzenetére
Ez valami újabb történet lehet akkor. Én vagy 1,5-2 hónapja nem játszottam vele, sajnos hétvégén van csak 3-4 órám mostanában, az meg inkább megy Star Citizenre.
De úgy 2 hónapja nálam gyönyörűen futott magas fps-sel, lag nélkül, le is voltam nyűgözve tőle. 32 GB RAM se fogyott el soha, és nem kellett babrálni az .ini-vel.
-
RpPRO
őstag
Nekem sajna nem stabil az ultra low. 1070-el defaulttal tolom. Exodus, FC New Dawn fagyi. Egyedül a 17 éves ET-t játszom online (még a nevem is Input Lag ), ott ultra low-n időnként olyan akadás van, h nincs értelme.
Helló biztos úr. Nem alkohol vagyok befolyásoltsága felett. Néha összeszavakat a keverem.
-
Sinesol
veterán
Az az Apex, meg Fortnite response time még lecsökkenve is elég gáz, arra aztán megéri 144hz-es monitort venni.
Morgyi: Tényleg fura, hogy ennyire irtóznak a legnépszerűbb, legjelentősebb címektől, miközben éppenséggel a motor is korszerű, elsőként léptek át Vulkan api-ra és folyamatosak a fejlesztések, arról nem is beszélve, hogy kb kompetitiv játékokkal lenne értelme ennek, kutyát se érdekel, hogy egy Metro nevű csőjátékban épp milyen a latency. Arról nem is beszélve, hogy torzitja az egész tesztet, a tény, hogy nincsenek olyan játékok, ahol külön rá is mennek az alacsony latencyre alapból.
[ Szerkesztve ]
-
Chiller
őstag
Eddig nem értettem miért volt zavaróan fura a 4k játék. Most már sejtem
Maradhatok továbbra is akkor FHD-n.
-
zzolika
aktív tag
Nem szeretnék fikázni, trollkodni, de
- Jók ezek a grafikonok, csak ha az X tengelyen semmi sincs, akkor mit is mér mihez?
- Az elején a dián bemutatott 7 címből, ahol jelentős javulást ígérnek, egy sincs tesztelve a cikkben.
- Jó lett volna egy olyan grafikai beállítás is, amin a nagyközönség játszik, pl. fullhd med/high, nem csak a két legszélső véglet.
- Nem igazán értem a konklúziót. Ha szerintetek nincs értelme 20-30 ms-et nyerni ingyen, akkor mi értelme a 144-200 Hz-es monitorokon 10 ms-et nyerni +100% felárért?
- A tempóveszteség a grafikonok alapján 1-2%, ez akár a mérési hibába is belefér, tehát tulajdonképpen nincs. -
LordX
veterán
Én értelmezem a grafikonokat rosszul, vagy nincsenek normalizálva? Pl [link] miért van vége a OFF vonalnak korábban, mint az ON?
-
Cyberboy42
senior tag
Hisz elmagyarázták, itt a késleltetés van sorba rakva a legalacsonyabbtól a legmagassabik, a felső és alsó 1% kivéve belőle.
És itt most nem az a kérdés hogy mennyit nyersz erősebb hardverrel, monitorral, cpu miegymás. Itt a driverből nyerhető késleltetésre fókuszáltak, és ahogy megírták, az aki 4K-ban játszik, full grafikán, az eleve alacsony fps-el tolja, és igazából nem lényeges az alacsonyabb késleltetés (ugyanakkor impozáns, főleg AMD-n)
Amivel viszont egyetértek az a játékfelhozatal, az még hagyján hogy 720p-ben mértek, de az amd is ezt a cuccot kifejezetten competitive játékokhoz tervezte/ajánlja/reklámozza. Sehogy egy cs:go egy pubG egy Warzone, Dota, esetleg Overwatch. Hisz ezek a címek pörögnek, itt akar az ember 1ms latencyt!...A teknős ezután pszichoanalitikusként kezeli az identitászavaros krokodilt...
-
arn
félisten
Nem artott volna egy olyan kornyezetet (hwt, felbontast, jatekot) szimulalni, amit a gyakorlatban is hasznalnak. Az igazsag vhol a ket szelsoseg kozott van, ki tudja hol.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Fred23
nagyúr
Mondjuk abban van valami, hogy mivel számos más VGA is van a piacon, arra törekedtek csak a tesztben, hogy megmutassák az elméleti nyereség minimumát és maximumát, illetve következtessenek párat az eredményekből. Olyan szempontból bosszantó kicsit, hogy a tesztben lévő 2 kari kábé népkártya, és majd' mindenki az 1080p-re és az 1440p-re lett volna kíváncsi (mai kompetitív játékokkal). Hogy az ottani nyereségek homályban maradtak, illetve következtethetünk (magas fps = kevés nyereség, alacsony fps = valamivel több nyereség) csak, hiányérzetet kelt. Mintha félkész lenne a teszt.
-
Lacika112
aktív tag
Nem értelek titeket, ez nem teljesítmény hanem késleltetés teszt és nem a vgakon van a hangsúly hanem a két gyártó driveres megközelítésén/megoldásán.
4 különböző játékmotor 2 felbontáson, én egyet hiányolok, "csak" dx11
"A hardver mellé egy „butított” játékcsomagot vetettünk be. Mivel a vizsgálandó szolgáltatások egységesen működnek DirectX 11 alatt" Ezt is megértem az egyik oldalon nem futottak volna más megoldások így a valamit nem lehet a semmihez hasonlítani.
Persze végigpróbálhatták volna 640x480 - a 8k ig is de a lényeg simán lejön szerintem.
(akkor is lenne tuti valaki aki azt hiányolná nadearossebegyemeg 1152x872 felbontáson 4x aa stb stb...... mert Ő pont azt használja......... )ha meghúzom a kocsidat az oc-nek számít?
-
gabber01
addikt
Miért ne lenne létjogosultsága? Kompetitív arcok így is úgy is fostalicska beállításokkal fognak játszani, a minél magasabb fps érdekében, ami eleve biztosítja a minimális késleltetést. De egy átlag gamernek ettől még jól jön ha 4K-ban akar játszani és nem 70-80ms a késleltetés, hanem csak 40. Azért az simán érzékelhető szint már.
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
Tetsuo
aktív tag
Tehát fps versus csökkent késleltetés. Sokan talán a több fps-re szavaznak.
-
Nalam az anti lag egy játékban a microajadást megszűntette. A plague tale Innocence ben. Máshovaeg nem kellett.
Kicsit még kéne irni a mérés mikéntjéről, szivesen kísérleteznék gpu limites jatekoknal.
[ Szerkesztve ]
-
Johnny001
senior tag
Hi!
Én úgy értelmezem, hogy full HD-ben ez jó nekem, ki is próbálom az új Adrenalint, most jól fog jönni sör mellé
Tudtam Abu, hogy Te írtadBy.: Johnny
Bp. XVIII.- Pestszentimre 06309060893
-
#16939776
törölt tag
Jó, hogy, foglalkoztatok a késleltetés témával, az egész cikk lineáris és jól magyaráz, azt viszont sajnálatosnak tartom, hogy a konklúzió - feltehetően a piros/zöld összetűzés elkerülése miatt - nincs összhang az előtte látottakkal-olvasottakkal.
-
félisten
válasz #16939776 #29 üzenetére
pedig hidd el , hoyg nem. nagyon jó dolgokat írtak felettem: Nvidia kifejezetten az online FPS játékokra helyezi a hangsúlyt a low latency módban. Másban igazáéból nincs is értelme... és abban működik mindkét gyártó megoldása ahogy kell.
érdemes megnézni hogy azokban hogy teljesítettek és hogy kellene megadnni egy tesztbe a beállításokat teljes képet alkotva.: [link][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
joey04
titán
nem olyan fontos, de jó tudni, hogy ebben is jobb az amd.
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
mikk2000
őstag
Üdítő egy érdekes, mégis emészthető cikket olvasni a ph!-n. Nincs benne mindenféle senkit nem érdeklő tudományos mélységű részletezés, hanem közérdeklődésre számot tartó dologról beszél közérthetően, a lényegre koncentrálva.
Persze istenigazából nem lehet egy túl bonyolult dologról szó a megvalósítás tekintetében, a lényeg gondolom annyi, hogy a videókártya (driver) érzékeli a felhasználói inputot, és változásra kivágja a gpu amit eddig kiszámolt, ezáltal gyorsabbnak tűnik a reakció magas képminőségi beállításoknál, amikor a vga már tényleg küzdelmet folytat önnön képességei határán.
-
ted_tris
tag
Ha jatszol konzolon akkor pc-n mar nincs az a meretu latency ami zavaro lenne.
"learatjuk a pálmát.."
-
GreatL
őstag
Nem tudom... nekem Trialsokban és Fifában is megfelelt az nVidia low-latency... vagy csak placebo-hatás?
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro
-
válasz mert_csokis #38 üzenetére
144 hz mellett nem kellett a vsync.
-
Resike
tag
Ez megint milyen AMD fürdető teszt, beraktok egy alsókategóriás nvidia szutykot az előző szériából ami 4k-n talán 0.9-1.1 frame-et ha le tud renderelni egy tick alatt, és mekkora döbbenet lesz ha ez 1-re van korlátozva semmi különbség nem lesz. Shocked.
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
Na meg véletlenül sem kerülhet be komoly esport cim, mert még kiderülne, hogy ahol fontos az optimalizáció, ott jobbak a zöldek.
-
BerserkGuts
őstag
Van aki nem is tud róla
bár régen nv-nél előre reprodukált képkocka címen futott és akkor csak 1-re lehetett csökkenteni esetleg ini-file-ban kikapcsolni teljesen ezt már régóta tudom hogy bukott fjucsőr
12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Srácok, tényleg nem mi tehetünk arról, hogy az NVIDIA az Ultra beállítással csak a maximum pre-rendered frames paramétert csökkenti 0-ra. Semmi sem akadályozza meg őket abban, hogy olyan megoldást alkalmazzanak, amilyet az AMD. Még a licenc sem probléma, mert az AMD ezeket a szabadalmakat licenceli az Intelnek, a Microsoftnak és a Sonynak, valószínűleg megfelelő ár mellett az NV-nek is licencelné. És akkor lehet rá írni egy implementációt. Sőt, alapvetően az NV is felvásárolhatta volna anno a HiAlgót, és akkor náluk lenne ez a technológia, nem volt drága cég, tudtommal az AMD százezer dollár körül szerezte meg őket.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elhiheted, hogy nem mi írjuk a drivereket.
A videóra: Ha egy játéknak lekorlátozod a sebességét a játékon belül, és azt elviseli a GPU, akkor eleve úgy működik egy modern motor, hogy a pufferelés tekintetében korlátozza a számítást. Így természetesen csökken a lag, hiszen csökkented magát a feldolgozási sebességet is, vagyis a rendszer nem fog GPU-limitbe futni, ahol ezek a technológiák működnek. Ebben nem látom a szenzációt. Így működnek a rendszerek. Az AMD-nek az Anti-Lagja és az NV-nek az Ultra low latency-je arra a környezetre van tervezve, amikor GPU-limited van, és eközben még a sebességet sem korlátozod mesterségesen. De ez benne van a cikkben is, 720p-ben egyik megoldás sem működik, egyszerűen nincs alattuk a talaj, amire tervezték őket.
Ha neked mondjuk megfelel az, hogy 40-50-60 fps-re korlátozod a játék futtatását, miközben ennél valamivel többre is képes lenne a GPU, akkor a korlátozott sebességgel kapod a legjobb késleltetést. Az AMD-féle Anti-Lag és az NV-féle Ultra low latency arra van tervezve, hogy megközelítőleg megtartsd a hardverből kinyerhető GPU-limites sebességet, miközben a késleltetést valamennyire lejjebb viszi. Tehát nem kell kompromisszumot kötnöd az fps és a késleltetés között, hanem megkapod mindkettőből a lehetséges legjobbat.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
de azért látod hogy másoknál mégis kijött valami érdekesen jól működik a zöldön is. [link] valami beállítást esetleg elnéztetek vagy nem úgy csináltátok ahogy ők, mert náluk mindkét gyártónál megy hasonlóan jó eredményekkel..
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nálunk is működött a Metro Exodusban 4K-ban. Csak ugye a technológiai alap teljesen más, mint az AMD-nél. És amíg az Anti-Lag számára alapvetően mindegy a játék, GPU-limittel mindig van valamekkora előny, addig az NVIDIA megoldása számára egyáltalán nem az. De ez várható volt, mert a maximum pre-rendered frames paramétert 0-ra csökkenteni nem egy átfogó megoldása ennek a problémának. Egy csomó játék alatt semmi haszna nincs, ezért is tűnt el anno ez a funkció. De most visszahozták, mert gyorsan kellett valami reakció az Anti-Lagra, csak azokat az alapokat, amire az Anti-Lag épül, évekig tart kifejleszteni. Ezt az AMD sem tudja igazán, egyszerűen megvették a HiAlgo technológiáját és beépítették. Nagyrészt nem az AMD érdeme ez, hanem egyszerűen megvásárolták az algoritmust, illetve a kapcsolódó szabadalmakat.
A fenti videó egyébként letesztelte ezt egy szem játék alatt! Mi hoztunk négyet, de ha a másik három játék eredménye nem tetszik, akkor nézd csak a Metro Exodust, abban működött. A másik háromban nem. De írtam, az NV bármikor kérheti az AMD IP-it. A Microsoft, az Intel és a Sony is licenceli azt az algoritmust, amivel az Anti-Lag működik. Tehát megfelelő mennyiségű pénz mellett az AMD eladja a technológiáját, és ha az NV úgy dönt, hogy fizet, akkor egy-két éven belül csinálhatnak egy Anti-Lag alternatívát. Ez már az ő döntésük.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpársportok
- Canon MILC: EOS R és M topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Anime filmek és sorozatok
- Projektor topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Assetto Corsa Competizione
- Ukrajnai háború
- Politika
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- További aktív témák...