- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen SSD-t vegyek?
- OLED TV topic
- Milyen egeret válasszak?
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- Milyen monitort vegyek?
- Apple notebookok
- Sony Inzone M3: 27 hüvelykes gamer monitor a tesztpadon
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- ZIDOO médialejátszók
Hirdetés
-
PlayStationre és Switch-re is megjelent a Grounded
gp "Drágám, a kölykök már újabb platformokon is összementek."
-
Már azelőtt szoftvert írnak a chipekhez, hogy elindulna a gyártás
it A Cadence szuperszámítógépe a chipek tervezését és a hozzájuk kapcsolódó szoftverek megírását igyekszik felgyorsítani.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
smkb
őstag
"hogy az új generációs konkurens ultramobil grafikus vezérlők számottevően jobb képességekkel rendelkeznek majd a Tegra 4 IGP-jénél, de a potenciális vásárlók nem éppen technikai beállítottságú emberek"
Egyébként van aki azért vesz egy mobil eszközt mert abban húúde nagy tudású gpu van, BÁR semmire nincs használva a nagy tudás, és képesség, de azért nagyon rülök annak hogy van ?
A mobilszegnmens vásárlói aztán pont leginkább azok, akiket egyetlen dolog érdekel, a felhasználói élmény az akkuidő tekintetében. Az, hogy mekkora csoda cucc lakozik a gépben az nagyon nem...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért egy OpenGL ES 3.0-s támogatást ki lehet használni simán, hiszen erre fognak épülni az új mobil játékok. Miért is maradnának a fejlesztők az OpenGL ES 2.0-nál, amikor az API funkcionálisan tartalmaz komoly hibákat. A hardverek az ES 3.0 támogatás hiányában az előző API működésbeli hibáit is a hátukon viszik. Igazából pont az NV-től nem vártam, hogy nem érdekeltek a fejlesztői munka megkönnyítésében. Gyakorlatilag már mindenkinek az új fejlesztése kompatibilis az ES 3.0-val, egyedül az új Tegra ragadt le. Igazából nem tudom, hogy miért. Az OpenGL ES 3.0 nem csak egy szimpla ráncfelvarrás, hanem egy alapjaiban hibása specifikált API-t újít fel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Rebourne
aktív tag
Lehet, hogy buta a Tegra, de úgy buta, mint a nebuló aki végigökörködi a sulit a hátsó padban, kibukik az egyetemről, majd céget alapít és milliomos lesz.
-
juzer78
tag
"egyedül az új Tegra ragadt le. Igazából nem tudom, hogy miért."
Az ok egyszerű, az nvidia nem szereti az innovációt, elvannak a maguk kis világában. Ha az nvidián múlna még mindig csak DX9-es vezérlők lennének az asztali gépekben...
Amikor jött a DX10 csináltak egy tessék-lássék megoldást (igaz bejött nekik, de csak azért mert senki nem épített rá) jött a DX10.1 az nvidia válasza az volt, minek az? Jött a DX11 nagy kinlódásra jött a Fermi, ami ha jól tudom, nem is teljes egészében támogatjaa Dragon Age 2-be használtak valamit, amikor is ez kibukott... itt a DX11.1 amit meg valójában nem is támogat egyetlen nv hardver sem, persze a vezérlőpultban ott virít, hogy DX11.1...
Arról nem is beszélve, hogy OpenCL1.2 támogatás még mindg nincs sehol...
A sebességgel meg mehetnek a levesbe, amikor a fejlődést gátolják, és erre akarnak kézi konzolt építeni, na ne már, ki a fene fog rá fejleszteni, amikor mindenki más újabb jobb megoldásokat támogat?!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából a DX-es dolgokat érteni lehet. Az OpenGL ES esetében nincs indok a 3.0 ellen, mert nem vezet be olyan hardveres újításokat, ami egy olyan architektúrát, mint a GeForce ULP hátrányosan érint. Esetleg amit el tudok képzelni, hogy minden újításra saját kiterjesztést akarnak, ami aztán hátrányosan érinti a többiek hardverének támogatását. Ez egy opciós dolog, mert a TegraZone tervekbe a Chainfire3D alaposan belepiszkított, hiszen Tegrának hazudta a konkurens hardvert és rögtön működtek rajta a THD játékokban letiltott effektek, amik marketingben Tegra exkluzívok.
A DX11-es Conservative Depth Bufferre a Microsoft elfogadja az emulálást is. Nem kötelező a hardver oldaláról támogatni. Ez rendben van az NV oldalán is. Igazából csak sebességet vesztenek vele a hardveres implementációhoz képest. A mostani DX11.1-ben is rengeteg opcionálisan támogatható szolgáltatás van. Ez szerintem normális az MS részéről. Nem lehet tökéletesen szabványosan ennyi hardvert kiszolgálni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
smkb
őstag
Egy mobil eszköz életciklusa jelenleg jó ha egy év... totál mindegy hogy a szinte alig pár eszközbe majd bekerülő más igp-k tudnak e opengl es 3.0-át (meg ugye egyáltalán az adott os-ben benne van e az api meg driver). Mire arra jönnének alkalmazások, kinn lesz az új Tegra. Pont, hogy az NV nagyon okosan játszik a dizájnokkal. Kb pont arra lőnek amire kell. Mi a fenének dobjanak piacra korukat több évvel megelőző dizájnokat. Inkább pont annyit feccelnek a fejlesztésbe amit bőven ki tudnak termelni.
-
big-J
őstag
Sajna a Tegra 4 nem kezeli a 4k vetetést, így nálam már ki is került a kosárból
-
juzer78
tag
Na ez az, nincs indok ellene, mégsem építik be... ráadásul a a konzol akármin Androidot akarnak használni, idéznék egy másik cikkből, talán ismerős lesz!
"Az Imagination Technologies példájából látható, hogy a Google és az Apple nem véletlenül szeretné beépíteni az OpenCL támogatást a mobil operációs rendszerekbe, továbbá nem véletlen a WebCL irányába mutatkozó komoly támogatás, hiszen a legtöbb okostelefont és tabletet böngészésre használnak, és jól párhuzamosítható megterhelő tartalmak mellett az IGP-vel való feldolgozás sokkal energiahatékonyabb a központi processzornál, vagyis jelentősen nőhetne a termékek üzemideje."
Andoidot akarnak használni, de OpenCL nélkül? Amikor ezeknek a fejleszéseknek a célja, hogy növeljék a rendszerek teljesítményét, csökkentsék a fogyasztását... akkor most mi is van? Gyorsabb és kevesebbet fogyaszt, most... de mi lesz holnap amikor már elkészül a megfelelő támogatás a hardverekhez nem lesz letiltva és jönnek azok az alkalmazások amik már a IGP erejét is képesek kihasználni... Akkor meg ugyan úgy le fognak maradni, mint ahogy a Tegra 3 lemaradt... pont azért mert egy buta hardvert tettek le az asztalra... bárhogy is közelítjük meg az nv részéről hosszútávon ez mellényúlás... persze lehet azt mondani ott a CUDA, de amikor a fejlesztők mindenhol OpenCL-t használnak, akkor az nv kedvéért piszkosul nem fognak kivételezni...
Ami a DX11.1-et illeti, a Tahiti előbb jött ki, és van DX11.1 támogatása, hogy is van ez??? Az opciós dolgokról meg csak annyit, hogy a TIR (target independent rasterization) nem opciós, mégis azok közé a dolgok közé tartozik, amit a 6xx széria nem támogat... amúgy meg az nv-re jellemző, hogy ami opciós, azt nem kell támogatni, majd fizetünk a fejlesztőknek, hogy ne használják... jó példa erre pl assassins creed első darabja, és a DX10.1 esete... (bár ez nem opciós cvolt, de nem volt nv dx10.1-es hardver, és jött a javítás, ami el is tűntette ezt a játékból örökre)
Az Android esetében viszont sok más gyártó is van, akiknem nem ellensége az innováció, itt a pénzzel nem mennek semmire sem... Ahogy már az asztali szegmensben sem, elég megnézni hány Gaming Evolvedes játék jött ki és hány nv partner programos tavaly...
smkb: "Egy mobil eszköz életciklusa jelenleg jó ha egy év..."
Szerinted azt az nv féle konzolt 1 évre tervezték??? Mert akkor abból nagy ....ok lesznek a jövőben...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez hülyeség. Direkt azért terveznek butára egy hardvert, mert úgyis újat vesz a júzer egy év után. Szerintem öngyilkosság egy cégnek így gondolkodni. Amit lehet azt az új fejlesztésekbe be kell építeni. A Tegra 4 úgy járhat, mint a Tegra 3. Agyon lesz marketingelve, és utána az NV-nek meg nem tetszik majd, hogy minden vállalat hozzájuk méri az új fejlesztések teljesítményét, amelyek meg lazán ripityára verik. Az Apple sem viccből mér a Tegra 3-hoz. A Qualcomm és a Samsung lapkákat nehéz verni. A Tegrát könnyű, ráadásul meg sem kérdőjelezik az egészet, mert a Tegrának a legnagyobb a marketingje.
Nem azt mondom, hogy alkossanak forradalmit, bár tőlük pont ezt várom el, mert a folyamatos felzárkózás nem az NV szokása. Amit igazából problémának tartok az az OpenGL ES 3.0 támogatásának hiánya. Ez egyáltalán nem lenne forradalom, de fontos szempont lenne, mert a 2.0-s verziója az API-nak egy kifejezetten gyűlölt felület a sok hibája miatt. Az, hogy nem támogatnak OpenCL-t, meg más fontosabb szabványokat az az ő bajuk, maximum nem tudnak reagálni a legújabb szoftveres fejlesztésekre, de az OpenGL ES 3.0 az 2013-ban kötelező. Hidd el egyik fejlesztő sem azért használ OpenGL ES 2.0-t, mert tetszik nekik, hanem azért, mert nincs alternatívája. Magát a 2.0-t a halálba kívánják, mert egy hibás specifikáció miatt minden hardverre egyénileg kell optimalizálni a programot.(#9) Bici: Még mindig meggyőződésem, hogy a Kepler szerepet kap majd a Tegrában, de valszeg később. A Tegra 4 eléggé laza fejlesztésnek tűnik. Semmi forradalmit nem mutattak be. Mindenképp a unified shader felé kell haladni, mert az hatékonyabb, és az egyetlen architektúra, ami Tegra szintre leskálázható az NV-nél az a Kepler. Az persze kétségtelen, hogy egyszerű számítások mellett egy hasonló méretbe belepakolt Kepler nem lenne annyira gyors, mint a mostani GeForce ULP. Bonyolult compute számításokat pedig ez a hardver nem is tud elvégezni, míg a Kepler igen.
(#11) juzer78: Nyilván a Tegra 4-en az OpenCL eleve tipli. De igazából ez a legtöbb mai hardveren az. Az új Mali-T600, a PowerVR G6000 és az Adreno 300 sorozatok támogatják normálisan az OpenCL-t. Valszeg a Google is akkor engedélyezi, amikor ezek a hardverek már elég tesztelésen mentek át. A Tegra 4 nyilván ebből a buliból teljesen kimarad. Egyébként első körben az NV nagyjából annyiból fog kimaradni, hogy a Tegra 4-es tablet képtelen lesz a fényviszonyokhoz igazodni. A gyártók elsősorban azért vizsgálják az OpenCL-t, hogy a tabletekre kerüljön egy szenzor, ami a fényviszonyoknak megfelelően állítja a megjelenített kép kontrasztját. Ezzel a nagyon sokat fogyasztó panelek extrém fényerejére nincs szükség. Eleve maga az egész jelenség egy kontrasztprobléma, amit eddig tévesen jobb fényerejű panellel próbáltunk orvosolni. Eredménye van, de az IGP erejéből átszámolni a kép kontrasztját sokkal hatásosabb és energiatakarékosabb. Ehhez még egyéb paraméterek is bevehetők. Nagyjából ez lesz az OpenCL első felhasználási területe. A CUDA szerintem már eleve egy veszett ügy a mobil szinten.
A hardvergyártók már két-három éve megkapták, hogy milyen hardvert kell tervezni. Szóval az NV is tudott volna ilyet, csak nem akartak. A TIR speciel nem lenne számukra probléma. Szerintem a Kepler esetében eleve a compute herélésére mentek. A DX11.1 pedig lehetővé teszi, hogy minden shader futószalagról kitehess számítást compute shaderre. Ez a fő gondjuk szvsz. Nem akarják, hogy a compute shader annyira terjedjen.
Az opciós dolgok olyanok, mint a SAD4 utasítás. Ezt nem kötelező támogatni. Valszeg később szabványos opció lesz, de ma még csak a Radeonok tudják használni. Sőt, meggyőződésem, hogy az AMD beszélte rá az MS-t, hogy építsék már be az opciós támogatást.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Bull1
aktív tag
Igen, kérdés ki fogja a drága készülékét kapásból rootolni és dobni a garanciát csak a Chainfire miatt. Ahogy elnézem Jelly Bean alatt ki is nyírhatja a kütyüt ez az alkalmazás...
Leírás az appról:
NOT COMPATIBLE with Honeycomb/Ice Cream Sandwich/Jelly Bean !![ Szerkesztve ]
Schmitt Pál szolgálati készüléke: Sony Experia SP ókostellefon - Bip
-
Hina
aktív tag
Én azért örülök neki, hogy van konkurencia ezen a piacon.
[̲̅̅S̲̅a̲̅m̲̅s̲̅u̲̅n̲̅g̲̅] [̲̅̅G̲̅a̲̅l̲̅a̲̅x̲̅y̲̅] [̲̅̅S̲̅8̲̅+̲̅]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyilván a rootolás eleve kockázat. Ettől függetlenül rengetegen megcsinálják.
(#14) Bici: Szerintem sehogy. Az MS több mint valószínű, hogy egy saját szabványt akar erre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Bull1
aktív tag
De úgy mondod mintha ez a Chainfire alapjaiban rengetné meg a Tegrás játékokat, mert varázsütésre megoldható minden.
Pl. kezedbe adnék egy gyári Galaxy S3-at vagy HTC One X-et, amin tegyük fel a legújabb Android fut (4.1.2).
Meg mernéd rootolni azt a telefont ?
Engedélyeznéd az ál-GPU-t ?
Ha brick-es lesz a telefon, megtéríted az árát ?Schmitt Pál szolgálati készüléke: Sony Experia SP ókostellefon - Bip
-
oO7
őstag
nem lehet, hogy direkt tartják bután ezt a Tegra vonalat és aztán majd a saját megoldásukkal (Project Denver?) akarnak igazán nagyot durrantani? ARMv8, 64bit, heterogén architektúra, stb?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én eleve nem váltottam le az Android telómon a 2.3-as Androidot, pedig van 4.0-s frissítés. Egyszerűen nekem nem éri meg, hogy elveszítsem a flash támogatást, de nyilván a többi korlátozást is szeretném elkerülni.
Új telefont nyilván nem mernék rootolni, de egyelőre attól is messze vagyok, hogy telefont vegyek 3.0+ Androiddal. Szimplán nem akarom magam ennyire megkötni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Hobbbyt
őstag
Ez a Rootolásból fakadó garanciavesztés meg, hogy ki lehet nyírni vele stb.. szerintem akkora bulshit, hogy eszméleten. Mindenki ismer legalább 1 olyan embert aki nem esik hasra egy rootolástól.
A Chainfire3D sem nyírja ki, csak simán nem működik. Tudom, végigpróbálgattam.. 4.04 és 4.1.2-en
(#19) Abu85 Nemtudom, te hogy csinálnád, de nekem 4.1.2-őn is van Flash. Csak annyi, hogy nem gyárilag.. hanem le kell szedni playből. (nehéz dolog )
[ Szerkesztve ]
10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Bull1
aktív tag
Google Play hozzászólások az appról, ELSŐ oldal, ezek után kíváncsi vagyok fel mered-e rakni, mert én biztos nem.
---
A játékok egy kis részét gyorsitja, nagy részét pedig lassítja vagy fagyasztja. Vagyis nem jó semmmire. Gondolkodjatok!
---
it was worked well with ICS, but after i have installed on my new Jelly Bean tab, it had destroyed my tab i have to take it to the service:p
---
Do not use with jelly bean.....Killed my phoneSchmitt Pál szolgálati készüléke: Sony Experia SP ókostellefon - Bip
-
Hobbbyt
őstag
Én fölraktam, mindegyik profilt kipróbáltam.. állítgattam benne mindent. De a célomat nem értem el vele.. A Settlers-t nem tudtam normálisan futtatni. Azonkívül hogy 20 percet elszenvedtem vele, semmi károm nem szárazott belőle..
Csak 1 héttel később tudtam meg, hogy nem kompatibilis az ICS-vel és ami utána jön..A Google Play hozzászólásokat hagyjuk inkább.. semmiképp nem nevezhető komoly információforrásnak. Játékoknál oké.. De másban nem.
(#22) Abu85 : Igen, azt tudom hogy maga a Rootolt telefon nem garanciás.. de ha valaki annyira béna, hogy rootolás közbe szép leírás után rossz kernert tegyen fel, vagy akármi.. és képtelen házi eszközökkel életre hívni, az megérdemli azt a kis kiadást ami azzal jár, hogy elviszi egy Sufni GSM boltba ahol Jig segítségével 5 perc alatt gyári állapotra hozzák vissza. Szerintem nem több 2e Ft-nál. (tanulópénznek is elmegy)
[ Szerkesztve ]
10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem.
-
juzer78
tag
"A hardvergyártók már két-három éve megkapták, hogy milyen hardvert kell tervezni. Szóval az NV is tudott volna ilyet, csak nem akartak. "
Ha, de miért nem akarják???
"A TIR speciel nem lenne számukra probléma."
Valahol olvastam, hogy ezt pont nem képesek használni a 6xxx sorozat tagjai. De sok mást igen.
"Szerintem a Kepler esetében eleve a compute herélésére mentek."
De miért is? Amikor minden ebben az irányban halad? És az új konzolok fejlesztései is valószínűleg ebbe mutatnak...
"Az opciós dolgok olyanok, mint a SAD4 utasítás. Ezt nem kötelező támogatni. Valszeg később szabványos opció lesz, de ma még csak a Radeonok tudják használni. Sőt, meggyőződésem, hogy az AMD beszélte rá az MS-t, hogy építsék már be az opciós támogatást."
Ahogy olvasom ez annyira nem is baj, elég sokmindenre használható, és ha több gyártó is támogatja, akkor már akár be is lehet építeni alkalmazásokba... Bár ezt kis pénzzel meg lehetett volna már oldani! Ebben mondjuk még nincs gyakorlata az AMD-nek, de majd ráéreznek
-
lenox
veterán
Eredménye van, de az IGP erejéből átszámolni a kép kontrasztját sokkal hatásosabb és energiatakarékosabb.
Ezt nem ertem annyira, a mostani telefonom is reagal a fenyviszonyokra, es van rajta szenzor, ami alapjan teszi, de nincs benne opencl. Masreszt miota kell opencl ahhoz, hogy igp-t hasznaljon az ember?
-
Cathulhu
addikt
Raktam fel ICS era utan is, egyszeruen nem mukodik es kesz. A rootolas meg a legtobb esetben a vilag legegyszerubb dolga. Attol, hogy te paranoias vagy, meg nem kell remhireket terjeszteni. Oda van irva, hogy ICS felett nem jo, ne probalgasd, ennyi.
pre-ICS eraban alap dolog volt uj ROM utan CF3D-t felraknom, meg is van belole a premium, nem lassitott semmin, de cserebe a THD-s jatekok szebben futottak mint tegran...Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
félisten
Okés, de hogy?
Mert ha a ROM-ot teljesen hazavágja, azt el tudom képzelni, ha root joga van, de hogy ezután mi gátolja meg a tulajt, hogy újrahúzza a telefont, azt már nem értem. Max adatvesztést tudok elképzelni.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt tőlük kell megkérdezni.
A TIR az egyik dolog csak.
A DX 11.1-gyel a DX 11 tudása is kiegészült opcionális technikákkal. Ezeket más DX 11-es GPU-n is aktiválni lehet. Persze a programot úgy kell megírni, hogy be is aktiválja.Nyilván a fogyasztás lehet az egyik legfőbb indok, amiért az NV hátat fordított a Fermi compute irányának. Ezért gondolom, hogy a Kepler egyszer benne lesz a Tegrában, mert ha nem, akkor a döntés hibás volt.
A SAD utasítást használja számos lejátszó (még a QSAD-ot is használja a VLC), csak OpenCL-lel. A DirectX 11.1-be azért kerülhetett bele, mert ott az UV API, amivel egyszerűbb lehet elkészíteni a támogatást.
(#26) lenox: Mert csak a kontraszt és a fényerő állításával részletek is elvesznek. Egy elég komplex számítás, amivel ez megoldható. Ebben az Apical a jártas. Ők kínálnak ehhez hardveres megoldást, de ma már szoftveresen dolgoznak, mert a hardvert kevesen szeretnék beépíteni, így megoldják a számítást az IGP erejéből. Ehhez ma OpenCL érhető el. Valószínű, hogy mindegyik ilyen funkcióval felvértezett termék az Apical technikáját használja majd. Egyébként van CPU-s implementáció is, csak a fogyasztás miatt nem ez az ajánlott.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Bull1
aktív tag
Ez nem paranoia, de ha egyszer ott a lehetőség, hogy leölöd vele a telefonod, akkor nekem nem éri meg. Ha nekem annyira fontos a tegrás játékáradat, keresek Tegrás chip-el szerelt gépet és kész, nyilván ez nem olyan fontos nekem, pár extra effekt miatt.
[ Szerkesztve ]
Schmitt Pál szolgálati készüléke: Sony Experia SP ókostellefon - Bip
-
lenox
veterán
Szerintem a Kepler esetében eleve a compute herélésére mentek.
Szerintem nem, marmint nem direkt, inkabb feltuningoltak a multiprocesszorukat, es igy fele annyi is eleg lett belole, hogy jatekokban jobban teljesitsen, mint az elozo szeria, tehat egy huszarvagassal lecsokkentettek a gyartasi koltseget, a fogyasztast, es megis ugy nez ki, mintha erosebb lenne a hardver altalaban, pedig nem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez eleve magával hozza a herélést, mert a feldolgozók száma nő, akkor a számítási kapacitás nő, de a hatékonyság már mástól is függ, így a compute hatékonyság összességében csökkent a Fermihez képest. Cserébe jobb lett a fogyasztás, viszont minden új, compute igényes DX11-es játékban hátrányba kerülnek a konkurens architektúrához képest. Igazából pont most volt a legrosszabb meglépni ezt, amikor a fejlesztők megkapták az eszközt, hogy használják is a compute shader előnyeit.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Hobbbyt
őstag
Nem, ez tiszta paranoia.
Minden egyes zsebrerakásnál ott a lehetőség, hogy félre csúszik és a beton fogja meg a telefont. Mégis minden áldott nap zsebre vágod.. kb. ekkora kockázatot jelent megrootolni egy telefon, és használni az ilyen plusz alkalmazásokat.
Tök átlagos/alapvető műszaki ismeretekkel rendelkező 20 éves húgom, egy tőlem kapott link alapján (PH! fórumra mutatott) egyedül tökéletesen megrootolta az Xperia Mini Pro-ját, Sztereósította a videofelvételét, és frissítette a telefonját.. majd próbaképp tett rá egy főzött romot is. Elsőre nem jött neki össze, annyit segítettem neki, hogy "Akkor kezd előről.." Másodjára ment. Majd feltetettem vele a Titanium backup pro-t és megmutattam, hol tudja törölni azokat a gyári vackokat amiket soha nem használt.. és nem is fog. ...És törölte, és nem vágta haza... Pedig nem nehéz olyat törölni (csak egy pipa) amitől a rendszer használhatatlanná válik.
Szóval igen. Paranoia.
[ Szerkesztve ]
10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem.
-
félisten
Aki meg akarja csinálni, az meg is tudja. Viszont sokan vannak, akik még két kábelt nem tudnak és nem is akarnak összekötni, nekik meg kár magyarázni. Ők nem fognak olcsón jót használni. Dehát, erre épít a piacgazdaság.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
juzer78
tag
Igen, de alkalmazható objektum felismerésre, illetve felderítésre így akár egy élsimító algoritmus is kreálható lenne rá, amely nem fut végig az egész képen csak azokon a területeken ahol az élt érzékeli, így pl a teljes kép elmosódása is kerülhető lenne, és valszeg gyorsabb is lenne, mint az MSAA, kisebb erőforrásigénnyel...
"A gyártók elsősorban azért vizsgálják az OpenCL-t, hogy a tabletekre kerüljön egy szenzor, ami a fényviszonyoknak megfelelően állítja a megjelenített kép kontrasztját."
Na ez az, oda kerül egy szenzor, az OpenCL-el számítani egyszerűbb, és megint mi történik? Az okosabb hardver miatt lényegében azonnal beépíthető, nem kell új hardvert tervezni, mindössze egy szenzort kell beépíteni.... A buta hardver miatt pedig ott is a lemaradás, mert most hiába jobb a fogyasztása, ha később amikor jönnek a szenzorral felszerelt ilyen fényerő állítgató takarékoskodó szoftverek, akkor már is az okosabb hardver kerül előnybe, javulnak a fogyasztási és használhatósági mutatói. És nem történt nagy fejlesztés, csak a meglévők képességeit használják ki. És ezzel az az előny amira az nv épít, el is veszett, örökre...
-
Bull1
aktív tag
Mérnöki végzettségem van és hidd el, nekem jobb a gyári állapot. Aftermarket ROM-okról is ugyanez a véleményem. Összetett az Android, nem éri meg fölöslegesen piszkálni, már alap állapotban is nagyon sok lehetőséget nyújt. Persze, lehet neked tökéletesen működik, de elég ha egyszer hazavágsz egy telefont, főleg másét, egy életre lebőgsz előtte.
[ Szerkesztve ]
Schmitt Pál szolgálati készüléke: Sony Experia SP ókostellefon - Bip
-
Hobbbyt
őstag
Najó, mindegy.
Személy szerint egy mérnöki végzettséggel rendelkezőtől több talpraesettséget várok. (Mérnöki karra járok..)
De ismétlem, különösen tehetségesnek kell lennie valakinek ahhoz, hogy hazavágjon így egy telefont. Sőt, igazából 1 esetről se hallottam-olvastam még ,hogy ezzel végleg tönkretett volna bárki is egy telefont.. Mivel fizikai módosítás nincs, így helyrehozhatatlan kár sem keletkezhet.
De megéri piszkálni.. mert sok olyan dologtól megtisztíthatod a telefont, amire semmi szükséged.. jobban magadra formálhatod. Sebességben, üzemidőben is javulhat. A főzött romokat meg sem említem.
Persze azt eltudom fogadni, hogy neked Gyári állapotban is tökéletesen megfelel.. és nincs igényed többre/jobbra/szebbre. Nem zavar a menstruációs naptár és a kalória/lépés számláló.. esetleg 5 féle béta gyári app. 3 Féle online bolt.. stb. Mert van ilyen, nincs ezzel baj.
De Arra fogni, hogy veszélyes meg tutibukta meg égés meg nehéz meg stb-stb.. Botorság.
Nem csak nekem működik tökéletesen, hanem mindenki másnak is.De befejeztem. Megértettem, hogy te semmiképp nem akarod belátni, hogy az általad elképzelt realitás ebben a témában egyszerűen nem reális.
10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem.
-
Dominó85
veterán
az új GeForce ULP – bármennyit is fejlődött – nem támogatja az OpenGL ES 3.0-s API-t, aminek a kezelését az új generációs Mali, Adreno és PowerVR termékek már megoldják - ez a mondat mindent elárul az NV API-járól. Újabb melléfogás.
* Péter - 06302461862 *
-
juzer78
tag
"Szerintem a Kepler esetében eleve a compute herélésére mentek."
Ezzel kapcsolatban még annyi, hogy az nv igyekszik intenzíven használni a GPU-s fizikát, ott is szükség van rá, ha egyre több és komplexebb effekteket akarnak létrehozni. Akkor mi értelme van ennek az iránynak? Vagy netán a Maxwellel már nem a shader processzorokra fogja bízni ezeket a feladatokat, hanem az abba integrált ARM magokra? Ekkor fogja a fél világ fogja körberöhögni őket, hogy csapkodják az asztalt, hogy igen is GPU fizika mindenek felett... bla-bla-bla... és utána külön magokra bízza azt, mert a shader processzorok nem bírják az egyéb feladatok mellett...
-
vicze
félisten
Azt nem érted, hogy ő fél. Innentől lehet győzködi, akkor is félni fog. (Olvasta pár nagyon béna bejegyzését, akik "tönkretették" a telójukat és ennyi elég, hogy egy életre féljen valaki.)
pl. Szerintem mondjuk majd 10évvel ezelőtt te se vállaltál volna be ilyen mókolásokat egy telefonon, cseréltél volna SW-t otthon, vagy egy kis forrasztás? Na látod, a ROM csere neki kb. ugyanez.
Te se próbáltál volna T68-ból T68i-t csinálni, vagy K750-ből W800-at stb., lényegében tök ugyanazt csináltad mint a roottal, csak kb. 100x rizikósabb, és csak nagyon picit hibázhatsz. (Fizettem pár tanulópénzt. )Igenis azt mondom, ha nem ért hozzá ne csinálja! (Ha nem tudod, hogy rossz kernelt raktál fel és azért nem bootol, akkor azt se tudod, hogy a sarki GSM-es 2e-ért újrahúzza...)
[ Szerkesztve ]
-
Hobbbyt
őstag
Dehogynem
Annakidején kb. (14 évesen) egy Motorola V550-ra tettem rá a V600 softját. (Utána Egy mezei E398-ra a.. hmm na erre már nem emlékszem, de tudom hogy ez valami fehér zenés kiadásnak az swjét kapta meg.) És pár vakmenün kívül simán ment.. és menne a mai napig ha az aksi még betöltené a szerepkörét.
Sajnos túl "korán" csöppentem bele a Symbian világába, ott meg nagyon nem volt ugrálási lehetőségem(meg nem is tudtam) eleinte. (7610 és 6600 korában) Meg az más volt.. De szép idők voltak ezek.. Ejj.D750 ből csináltam K750 mert az a sok T-s téma meg ilyenek... fúúj. Gondolom nem bonyolultabb a W800 se, ha már ugyan az a készülék mint a 3 típus.
T68i A világ egyik legszebb telefonja szerintem. Sajnos nekem csak a T310i volt ami lényegében ugyan az csak olcsobb, és csúnyább.
(a mai napig nem tudom, hogy mi a különbség a 68i és 68 között)
(Még nem mondtam le a T68i-ről. Ha találok egy új állapotban lévőt, tuti megveszem )
10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem.
-
nkmedve
őstag
Nekem nem tűnik úgy hogy az OpenGL ES 3.0 olyan nagyon támogatott lenne jelenleg.
Pont tegnap volt hir, hogy Exynos 5 Octa PowerVR IGP-t használ Mali helyett és OpenGL ES 2.0-t támogat (Galaxy S4-ben gondolom ez lesz). Ha jól tudom, az Apple A6X-ben levő PoverVR SGX554 is 2.0-t támogat csak.Mali T600 és PoverVR 6-os széria támogatja a 3.0-t de nem sok eszközt tudok amikben ezek ketyegnének. Egyáltalán nem úgy tűnik, hogy a Tegrának olyan nagy hátránya származna abból, hogy csak 2.0-t támogat. Még nagyon sok idő fog eltelni amig használva lesz az új verzió (főleg ha a Samsung nem támogatja az Exynos által).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pár Qualcomm már 3.0-s és a PowerVR G6000-re is érkeznek a lapkák. Még nincs mind bejelentve. Ezzel a cégek megvárják az MWC-t. Ezenkívül a Vivante GC800+ IGP-t használó termékek is támogatják az OpenGL ES 3.0-t.
A fejlesztők azonnal rá fognak erre kapni, mert már az új API támogatásával megmentik magukat számos hardverre való direkt optimalizálástól, hogy egyáltalán elinduljon az alkalmazás. Az OpenGL ES 2.0 az egy olyan rosszul specifikált API, hogy ha még szabványos kódot írsz, akkor is jó esély van rá, hogy nem fog minden hardveren futni, amikor elvileg kellene. Az ES 3.0 főleg ezen javít, végre úgy működik, ahogy egy API-tól azt elvárnád.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Drever
csendes tag
Én nem olyan rég raktam fel SII-re SIII-as kernelt. Persze azt mondanom semm kell hogy be sem boot-olt (Bár először nem értettem mi baja van )
SE K300i>Alcatel OT-S853>SE V630i>Samsung SGH-I550>Nokia 5800 Navigation Edition>Samsung Wave2>Samsung Wave>Google Nexus S>Samsung Galaxy SII>LG PRADA 3.0>Samsung Galaxy S3 LTE>Galaxy S4>Sony Xperia Z Ultra
-
Bull1
aktív tag
Nekem mondhatod, próbáltam CM-modot (így került hozzám a telefon), kb. 2 hétig használtam. Bizonyos appok szaggattak, teló feloldáskor szaggatott, recsegő rádió, nagyon lassan csatlakozó wifi, KIES-et nem ismeri fel etc. Gyári ROM-al ilyen gondom sose volt, nehezen tudsz meggyőzni jelenleg főzött szoftverről.
Alapvető gond a főzöttel, hogy a gyári szoftvert külsős csapatok szerkesztik, és bizony semmi garancia nincs a működésre, lévén ezeket nem tesztelik le és sosem lesznek megbízhatóak.(#46) Drever v
[ Szerkesztve ]
Schmitt Pál szolgálati készüléke: Sony Experia SP ókostellefon - Bip
-
vinibali
őstag
24 bites lett a mélységpuffer
ez talán már fontos lenne, de csak ha WinRT-vel számolnak. ahhoz képest eléggé jól kezdi felhozni magát az nVidia, hogy csak mostanában kezdett Tegrázni. vagy inkább szégyen, hogy ennyi tapasztalattal még csak itt tart?BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/
-
félisten
Típustól függ, hogy a gyári vagy a főzött a jobb.
Van sok szemét a főzöttek között, ez tény, de meg kell találni azt ami jó. Nem nagyon találkoztam még olyan telefonnal, amihez ne lett volna a gyárinál jobb főzött ROM, csak keresni kell.
Én már a CarrierIQ és utódai miatt sem használnék soha gyári ROM-otEladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Bull1
aktív tag
Ne érts félre, elismerem a főzött ROM-ok előnyeit, tényleg sok szempontból jobbak, csak sokszor alapvető dolgok nem működnek időnként (pl. kamera, Bluetooth stb.) emiatt vagyok most biztonságképp egyelőre gyárin. Persze most is foglalkoztat a JB-s ROM, csak most nincs türelmem ezeket rakosgatni, de ha lesz kedvem adni fogok ezeknek egy esélyt.
[ Szerkesztve ]
Schmitt Pál szolgálati készüléke: Sony Experia SP ókostellefon - Bip