H​ir​deté​s​

2017. november 23., csütörtök

Hozzászólások

(#1) arn


arn
(PH! nagyúr)

es mi kepes ezt meghajtani?

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc): http://hardverapro.hu/apro/keresek_egy_csomo_fele_cuccot

(#2) AGE-T


AGE-T
(őstag)

8K VR/ban 180FPS-el? Valaki utánaszámolt már ennek, mekkora teljesítmény kell a megjelenítéshez? Mivel hajtod meg, két 1080Ti-al, mondjuk a 180 FPS-hez inkább négy kell, vagy több. De leginkább a 200Fokos betekintés tűnik kamunak. Milyen optika van benne, mint ebben? :DDD

Ez nettó kamu, vagy feltalálták a spanyolviaszt.

For SALE: http://bit.ly/1aepGxI

(#3) elithun


elithun
(őstag)

Na kíváncsi vagyok tényleg szállítják-e 2018 elején, és, hogy érni is fog-e valamit.
Sok Kickstarteres próbálta már megváltani a világot, de legtöbbször nem a kitűzött pénzügyi cél elérése volt a bukás oka.

[ Szerkesztve ]

„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”

(#4) proci985


proci985
(MODERÁTOR)

addig a Pimaxnál 4K kijelzőket építenek mindkét szem elé.
ja, csak eppen felskalaz 2x1440p inputrol, szoval pl a desktopon levo szoveg VRben meg ezzel is olvashatatlan marad.

elvileg van egy 8k x varians is, az tudhat nativot, de az is csak 2x4K a gyakorlatban.

(#2) AGE-T: VR alatt nem megy a multigpu.

[ Szerkesztve ]

The first rule of tautology club is the first rule of tautology club. // Social justice in lagom amount.

(#5) Robert07


Robert07
(fanatikus tag)

2x4 az 8, nem? ;]

Amugy meg nem kell mindig fennakadni az ilyeneken, ezt ugy hivjak, hogy marketing. Valaki meg penzt is kap azert, hogy ilyeneket kitalaljon. :D

突き出る釘は打たれる。

(#6) Márton válasza proci985 (#4) üzenetére


Márton
(PH! kedvence)

legalább a szkréndór kisebb már

Hasznos mint ramdrive-ra a defrag!

(#7) RozogA87


RozogA87
(kvázi-tag)

Mi a baj ezzel? Fél 8k avagy szegény ember 8k-ja. :D

Az intelligens emberek hajlamosabbak a mentális betegségekre. Állítják a hangok a fejemben.

(#8) Kicsimix válasza arn (#1) üzenetére


Kicsimix
(őstag)

Nem muszáj "8K" tartalmat futtatni rajta ahhoz, hogy ne lásd a pixeleket. Egy fhd-s alkalmazás is jobban mutat ennyi pixelen. Ennyi kb a story.

...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)

(#9) Tyrel


Tyrel
(senior tag)

Ahogy előttem is írták, ehhez nem kell erősebb gép, a 4K kijelzőhöz ugyanis nem kér 4K inputot. A "szabvány" Rift / Vive / WMR felbontásokat kéri, és azokat scale-eli fel 4K-ra. A grafika tehát nem lesz "jobb", de a képet megjelenítő pixelek akkor is sokkal kisebbek lesznek, így megszűnik a screen door effekt. (tehát a pixelek közti háló látása)

Ami nekem nem tetszik az az hogy a 200°-os látószöget is úgy érik el, hogy egy szokványos (pl. 1440x1440) képnek az előtted lévő része még az ami, a széleit meg elkezdik nyújtani mint a rétestésztát. Gyakorlatilag a szemed előtt lévő fizikai FOV tényleg 200° lesz, de a játékmotor által ki-renderelt kép továbbra is marad 110°, csak a headset széthúzza.

Ennek gondolom elsősorban az az oka hogy egyik VR játék sem támogat 200°-os FOV-ot és ilyen holmi kínai Pimaxok kedvéért nem állnak neki a fejlesztők átírogatni a játékok motorjait, innentől kezdve viszont közel olyan lesz mint a többi HMD, értsd. csak előre nézhetsz (már a szemeddel).
Csak annyi a különbség hogy ha elmozdítod a szemed oldalra akkor nem feketeséget látsz mintha egy távcsőbe néznél, hanem egy fura torz valamit, ill. a kép elnyújtott részeit. Nem nagyon lepődnék meg ha ettől sokan rosszul is lennének...

(#10) proci985 válasza Tyrel (#9) üzenetére


proci985
(MODERÁTOR)

ja, szelesebb fov pozitivan korrelal a simulation sicknessel sajnos.

The first rule of tautology club is the first rule of tautology club. // Social justice in lagom amount.

(#11) S.J.M.


S.J.M.
(senior tag)

"Tartalmak a PiHome-on, a SteamVR-on, és az Oculus Home-on keresztül érhetőek el hozzá"

PiHome-on mégis milyen VR tartalmat lehet megnézni? Tudtommal az egy Raspberry-hez készült webes felület okos otthon automatizáláshoz, hogy jön ehhez a VR?

Egyes számítások szerint az emberi agy tárolókapacitása 1 trillió bit, vagy 1164153 gigabyte.

(#12) Tigerclaw


Tigerclaw
(PH! kedvence)

Ez a 2 x 4k és a 200 fokos szög így is sokkal több mint a jelenlegi megoldások.

Reméljük hogy sikeres lesz, mert eléggé megakadt a VR szekere.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#13) kpbendeguz


kpbendeguz
(fanatikus tag)

"A jelenlegi virtuális valóság szemüvegek egyik legnagyobb problémája a viszonylag alacsony felbontás"

Ez konkrétan nem igaz. A HMD fizikai felbontása csak screendoor-t csökkenti, ami egyike a legkevésbé zavaró effekteknek. A képminőséget a sokkal magasabb supersampling igény befolyásolja. A supersampling pedig renderkapacitás függvénye, ami meg grafkártya függvénye, ami meg pénz függvénye. Így ha növeled a felbontást, akkor növelned kell a render kapacitást is. Jelenleg pedig az oculus rift és a vive egy gtx1070-t simán kihasznál, jobb supersampling mellett pedig egy 1080ti-t is képes megfektetni. Na ezt a grafkártya igényt most szorozd meg néggyel.

A PIMAX 8K-val amúgy nem az a baj, hogy a 8K-t 2db. 4K displayre értik, mert ennél sokkal hajmeresztőbb marketinges szómágiával is találkoztunk már. Kedvencem a Sony, amikor egy TV-jüket Cinemotion-el reklámozták majd mikor kiderült, hogy nem is tudja nem elnézést kértek, hanem megmagyarázták, hogy a "Cinemotion" annál a típusnál mást jelent, mint az összes többinél.

A PIMAX fő baja, hogy olyan vállalásokat tesznek, amiket jó eséllyel képtelenség az adott pénzből megvalósítani, vagy legalábbis messze nem olyan minőségben, mint ahogy azt a célközönség elvárná.
Pl. már a szemkövetést is bevállalták fél millió dolláros perkkel, miközben tízmilliós nagyságrendben vásárolnak fel a nagy IT cégek szemkövetést fejlesztő startupokat minden piacképes termék nélkül.
A másik, hogy aki vett már noname kínai telefont, usb mikroszkópot, akármit, amihez nem volt valódi szoftveres támogatás - azaz megfelelően frissített driverek, api, stb. az hamar rájöhetett, hogy mennyit ér maga a hardver minden support nélkül: kb. az anyag árát.

(#14) kpbendeguz válasza Tigerclaw (#12) üzenetére


kpbendeguz
(fanatikus tag)

"eléggé megakadt a VR szekere"

És ezt arra alapozva mondod hogy ...

(#15) Jacek válasza kpbendeguz (#14) üzenetére


Jacek
(fanatikus tag)

Ugy latod hogy megy a szeker? En biztos nem veszek amig lego felbontas van. Az ne legyek gond mivel hajtom meg de legyen korrekt ne a mostani fos.. addig tolem penzt nem latnak:)) De ez en vagyok, biztos sokaknak eleg plusz amik most jottek be epitett hardverrel.

(#16) elefant válasza kpbendeguz (#14) üzenetére


elefant
(HÁZIGAZDA)

(#17) Jack@l válasza kpbendeguz (#13) üzenetére


Jack@l
(PH! kedvence)

Fél millió dollárért én is megcsinálom neked a szemkövetést 1 éven belül...
---
Ami meg a 8k-s "becsapást" illeti, megvan a horizontális 8k, szóval nem értem mire gondolt a költő ilyen képaránynál.

[ Szerkesztve ]

(#18) t72killer


t72killer
(PH! félisten)
LOGOUT blog (1)

Gyárt már valaki ilyen kisméretű 4k felbontású LCD-paneleket egyáltalán? Vagy úgy 4k az a 8k, ahogy a kínai egyledes zseblámpát hirdetik 20e Lumenes légvédelmi-fényszóró képességekkel az ebayen? (=a kiírt teljesítmény végéből 1-2-3 nullát le kell csapni)

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#19) Bl@tty


Bl@tty
(kvázi-tag)

Most nem azért, de ezen mi 8K? Szemenként 4K az ugyanúgy 4K marad nem? Csak mindegyik szem megkapja külön a maga saját 4K képét.
Ok, 2db 4K képet kell számolni, de attól még...
Vagy én gondolom rosszul? :F

(#20) kpbendeguz válasza Jacek (#15) üzenetére


kpbendeguz
(fanatikus tag)

Attól, mert magasabbak az igényeid, mint amire a jelenleg kapható technológia képes, még nem akadt meg a fejlődés.

A másik, hogy a VR fejlesztése nem csak a hardvert jelenti, hanem tartalmat és szolgáltatásokat is. Az oculus akár holnap bejelenthetne 8K-s HMD-t, akkor meg az lenne a baj, hogy 4x1080Ti OC vízhűtéssel sem elég hozzá, tartalom meg még éveking nem lenne, olyan minimális lenne a piaca.

Az egész VR körüli hype, majd utána a temetkezés abból jött, hogy a nagy techcégek egymásra licitálva felverték a VR fejlesztő startupok árát. Emiatt sorra jelentek meg félkész, a piacképességtől legjobb esetben is évekre levő termékkoncepciók a médiában, hogy az azokat fejlesztő startupok mielőbb jó áron eladhassák magukat. Ezekből aztán mindenki arra következtetett, hogy pár éven belül már agyi implantokkal fogunk rohangászni a holofedélzeteken. A clickvadász tech rovatok meg még rá is játszottak a hype-ra, hogy fél évvel később már élen járjanak a huhogásban.

(#21) kpbendeguz válasza elefant (#16) üzenetére


kpbendeguz
(fanatikus tag)

Egy 360-os kamera fejlesztésének a beszüntetéséből a VR fejlődésének a megakadására következtetni kb. olyan, mint amikor sony minidisc kudarcakor a digitális zenehallgatás végéről beszéltek.

(#22) Meridian válasza Bl@tty (#19) üzenetére


Meridian
(fanatikus tag)

Amúgy te a szemeiddel 2 képet látsz vagy az agyad összeteszi eggyé? Gondolom, nincs kettős látásod, ugye. Na, így azért a 2x4K sokkal jobb képet eredményez mint ha simán 1db 4K-s képet néznél 2 szemmel.

A kérdés azért megmarad: mi az ami meg tudja ezt hajtani? Merthogy a szimpla 4K-t is nehezen tolják 30fps fölé.

http://www.taxierden.hu

(#23) kpbendeguz válasza Jack@l (#17) üzenetére


kpbendeguz
(fanatikus tag)

"Fél millió dollárért én is megcsinálom neked a szemkövetést 1 éven belül..."

Azt azért megnézném...

De még ha sikerülne is: a PIMAX-ék jövő februárra igérték egy piacképes termékben, azaz a hardver fejlesztésen túl ennyi idő alatt meg kellene oldaniuk a sorozatgyártásba integrálást és ki kellene fejleszteniük a támogató API-t is, hogy egyáltalán értelme legyen.
Szvsz a PIMAX-ék csak beleolvastak VR fórumokba, összegyűjtötték a sirámokat és beígértek mindent, amit a userek hallani szeretnének, akár van értelme akár nem, akár meg lehet valósítani a rendelkezésre álló idő alatt, akár nem.
Le merem fogadni, hogy fél év múlva azok, akik most a PIMAX-ot hypeolják ugyanilyen vehemenciával fogják fikázni őket, hogy mekkora átverés az egész. Pedig igazából nem totális átverés, csak a szokásos "kínai marketing": írj a dobozra mindent, amit a neten találsz, aztán ha 20% nem küldi vissza, már nyertél.

(#24) Prof


Prof
(PH! addikt)

Szerintem ott a trukk, hogy nem lesz szines, csak fekete feher a kep :))

"Yesterday is gone, tommorrow is not yet come. We have only today. Let us begin"

(#25) t72killer válasza kpbendeguz (#20) üzenetére


t72killer
(PH! félisten)
LOGOUT blog (1)

"Az oculus akár holnap bejelenthetne 8K-s HMD-t, akkor meg az lenne a baj, hogy 4x1080Ti OC vízhűtéssel sem elég hozzá, tartalom meg még éveking nem lenne, olyan minimális lenne a piaca."

Nem csak Doom99-ben megy Farcry111-ben kell gondolkodni, egy VR filmet egy 10W-os SoC lepörget neked szemenkénti 8k-ban is. És erre ha kell, van termés, összeszigszalagozol 10-20db óccókínai akciókamerát és már meg is van a nyersanyag. (mivel mindegyik kamera csak egy fullHD-nyi részletért felel, nem muszáj RED scarlet-eket összefércelni 200k$-os ktgvetésből...

#23: "csak a szokásos "kínai marketing": írj a dobozra mindent, amit a neten találsz, aztán ha 20% nem küldi vissza, már nyertél." - nagyjából. Amúgy a "fake spec" már egy kis utánajárásból kiderül és nem szoktak tiltakozni miatta a vásárlók, az anyagminőséggel szokott inkább gond lenni. Jelen esetben a szemenkénti 4k már óriási előrelépés a gagyi Vive-os/Rift-es meg telefonos felbontásokhoz képest, reméljük ezt minőségi körítéssel tudják szállítani.

[ Szerkesztve ]

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#26) Percy válasza kpbendeguz (#13) üzenetére


Percy
(lelkes újonc)

A Pimax-nak elég jó a software támogatása és anyagaiban is rendben van.

(#27) Jack@l válasza kpbendeguz (#23) üzenetére


Jack@l
(PH! kedvence)

Kipróbálhatjuk ha gondolod :) (ők meg nem most kezdték a nulláról, már jópár hónapja működőképes prototipusaik lehetnek)
Nincs átverés, csak reális áron megpróbálnak előállítani egy terméket amire nagy az igény. LCD lesz benne első körben, de attól még lehet jó egy gyors tn panellel.

[ Szerkesztve ]

(#28) Lacok válasza arn (#1) üzenetére


Lacok
(őstag)

Max. az ecetes uborka - tej páros. :DDD

(#29) kpbendeguz válasza Percy (#26) üzenetére


kpbendeguz
(fanatikus tag)

Egy dolog valamire ráírni, hogy SteamVR kompatibilis és más dolog, hogy a steamről leszedett konkrét alkalmazás mit produkál benne. A rift pl. SteamVR kompatibilis mégis a nem hivatalos rift kompatibilis programok hajlamosak szaggatni, elveszteni a trackinget pusztán azért, mert nem tesztelték rifttel és tweakelték hozzá. Akkor most képzeld el mit fog produkálni egy hmd tök más felbontással más fov-al. Ha pedig a szemkövetést is hozzárakják, ami tök más render paradigmát igényel, akkor végképp a fejlesztőkön múlik, hogy mi fog egyáltalán elindulni vele, a felhasználói élményről már ne is beszéljünk.

(#30) Joshi válasza kpbendeguz (#29) üzenetére


Joshi
(PH! nagyúr)

Ha nem Oculusról van szó te egyből fikázod, nagyon negatív vagy nem gondolod? Pont tőled várná az ember hogy drukkolsz a vr terjedésének és hogy vannak próbálkozások.

(#31) kpbendeguz válasza t72killer (#25) üzenetére


kpbendeguz
(fanatikus tag)

Alig van a piacon a jelenlegi hmd-k febontásában is nézhető minőségű 360 sztereo video, nem hogy szemenként 4K-ban.
A kínai akciókamerák összeragasztgatása jól hangzik elméletben, de ha kicsit jobban belemész a témába, akkor hamar kiderül, hogy még profi körülmények között, az elérhető legjobb technológiával és rendes költségvetéssel is igen komoly kompromisszumokkal képesek csak élvezhető ereményt produkálni.
Nagyon alaposan meg kell tervezni a felvételt, hogy mi lehet bent a képben és mi nem, mi milyen közel lehet melyik kamerához, hogyan mozoghat a kamera és hogy nem, stb. stb. majd brutális utómunkával kell az egészet összehegeszteni, hogy működjön is. Azaz igen messze vagyunk még attól, hogy a vr videózás minőségét a hmd-k felbontása korlátozná.

Ahol egyáltalán felmerül a felbontás kérdés, az a hagyományos, 2D filmek nézése virtuális moziteremben, vagy virtuális monitorok használata. Ezekhez valóban nem kell über hardver, csak nagyobb felbontás.
Ha mondjuk a PIMAX erre szakosodna, és nem a szemenkénti 4K VR gamingre fókuszálnának, akkor azt mondanám ok, nagyjából azt vállalják, amit egy ilyen szűk piacnak le is lehet szállítani.
Most viszont gyakorlatilag mindent beígérnek minimális pénzért, lehetetlen határidőkkel. Az ázsiai mentalitást ismerve ezen nincs is mit csodálkozni, mert kicsit mást értenek a kockázatvállalás alatt, mint tőlük nyugatabbra, ezért is kell ezekből az ígéretekből gyököt vonni.

Ami magát a 4K vs. jelenlegi felbontást illeti, még egyszer: nem a screendoor a jelenlegi VR legnagyobb problémája.
Ami valóban befolyásolja a VR minőségét, az 90%-ban függ a GPU teljesítményétől és max. 10%-ban a HMD fizikai felbontásától.

(#32) kpbendeguz válasza Joshi (#30) üzenetére


kpbendeguz
(fanatikus tag)

Nem az oculustól eltérő cuccokat fikázom, hanem a csodavárást, hogy majd mások tizedannyiból tízszerannyit produkálnak minden kompromisszum nélkül.
Az emberek egymásnak ellentmondó elvárásokat követelnek lehetőleg tegnapra és olcsón, ha ezek nem teljesülnek, akkor megindul a huhogás, hogy a VR megbukott, mert nem kell senkinek. Annak kell tehát első sorban drukkolni, hogy az irreális ígéretekkel beetetett, majd csalódott felhasználók ne rántsák magukkal az egész iparág megítélését.

(#33) Joshi válasza kpbendeguz (#32) üzenetére


Joshi
(PH! nagyúr)

Még nincs végleges Pimax 8K teszt vagy tévedek? Ha még nincs akkor legalább várjuk meg azt és csak utána mondjuk véleményt. Ha lesz olyan mint az Oculus CV1 akkor már fél siker.

(#34) Jacek válasza kpbendeguz (#20) üzenetére


Jacek
(fanatikus tag)

Ami szar az szar, és amint mások is írták másra is lehet a nagy felbontást használni.
Plusz én azt olvastam hogy nem 2x4k jelet vág ki a képernyőre hanem felskálázottat, jelen pillanatban szóval menne és a képminőség még mindig fényévekre lenne a mostanihoz képest....

(#35) Komplikato


Komplikato
(PH! kedvence)

A Pimaxnak volt egy olcsó 4K HMD-je, azon bukott el a cucc, hogy ótvar pocsék volt a mozgás lekövetése. Na most a 8K verzió, meg a hozzá külön megvehető kontrollerek bizony a HTC Vive féle Lighthouse technológiát licencelték, ha csak nem kamuzta a "gyártó". A 4K "nem meghajtható" problémát meg nem csak szerintem meg lehet oldani szemkövetéssel és ahhoz igazított renderinggel, ráadásul ezek HW támogatása az új GF és Radeon kártyákba be is van már építve. Már csak kell valaki bátor, aki csinál ehhez is ilyen upgrade cuccot, mint a Vive-hez.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#36) kpbendeguz válasza Jacek (#34) üzenetére


kpbendeguz
(fanatikus tag)

Ha a szar alatt a jelenlegi HMD-ket érted, akkor mitől lenne jobb ugyanaz a jel 4K-ra skálázva?
Oké csökkenti a screendoort, ami eleve nem a legfőbb probléma a VR-nél, de legalább sok más kompromisszumot kell benyelni miatta a kínaiak híres terméktámogatásától kezdve az eltérő fov-n keresztül a tracking-ig.
A képminőség pedig talán javul valamennyit a screendoor miatt, meg romlik az lcd miatt, de hogy fényévekre nem lesz, az garantálható.
De tőlem nyugodtan lehet a csodára várni, csak aztán ne gyertek vissza fél év múlva panaszkodni, meg temetni a VR technológiát, ha szembejön a valóság.

(#37) kpbendeguz válasza Joshi (#33) üzenetére


kpbendeguz
(fanatikus tag)

Nem véleményt mondok a PIMAX 8K-ról, hanem a realitásoknak megfelelően kezelem az ígéreteik komolyságát.

"Ha lesz olyan mint az Oculus CV1 akkor már fél siker."

Ha csak olyan lesz, mint a CV1, az konkrétan bukás, mert lesz egy másfélszer drágább, a jelenlegi szabványoktól eltérő hmd, normális támogatás nélkül.

(#38) Jack@l válasza kpbendeguz (#37) üzenetére


Jack@l
(PH! kedvence)

Steamvr kompatibilis lesz, hogy sikerült ráhúzni a "jelenlegi szabványoktól eltérő hmd"-t?
A cv1-től másfélszer drágább dolgot se értem hogy dobta ki a gép(500 dollár).

[ Szerkesztve ]

(#39) -=RelakS=-


-=RelakS=-
(PH! addikt)

200°-os látószög? :F Azzal már kicsit hátrafelé is lehetne látni.

A felhasználói felület olyan, mint egy vicc. Ha el kell magyarázni, akkor rossz!

(#40) Tigerclaw válasza kpbendeguz (#23) üzenetére


Tigerclaw
(PH! kedvence)

Az azért biztató, hogy a külsős tesztelők szerint már most sokkal jobb a többi megoldásnál és nem vitrin mögött mutogatják a kiállításokon, mondva hogy még nincs kész.

Én az optimisták között vagyok és nem azért mert befizettem egyre a kampány során. Még akkor sem fogok venni, ha mindent hoznak amit ígértek, mert a pénztárcám nem VR kompatibilis :( ...de bízok benne hogy ez az új cég friss levegőt hoz a VR piacra.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#41) BatchMan


BatchMan
(senior tag)

A nyúlnak lehet, hogy van 200°-os látószöge, de nekem a két szemgödrömközelebb esik.
A 8K-t amúgy nem érzem problémának, FHD se rossz már. A használhatóságon nem sokat javít. Jöhet a V2.0-ban.

(#42) kpbendeguz válasza Jack@l (#38) üzenetére


kpbendeguz
(fanatikus tag)

Jelenlegi szabványoktól eltérő: más felbontás, más fov, a displayek fizikai pozíciója eltér. Ezek miatt máshogy kell renderelni a tartalmat. A steamVR kompatibilitásnál meg egy dolog, hogy elindulnak-e vele a programok és megint más, hogy az adott szoftver mit produkál az adott hardver alatt.
A rift és a vive között sokkal kisebb a különbség, mint a pimax8k és a vive (steamvr referencia hardver) között, mégis sok a probléma riften a steamvr és vive-on a revive-os tartalmak között, ha magát a szoftvert nem tesztelték az adott hardveren.
A lényeg, hogy a pimax esetében nem csak a hardver paramétereket kell nézni, hanem hogy milyen lesz a szoftver támogatása, azaz hogy a pimax mennyit feccöl a bugfixelésre, teljesítményjavításra. A kínai csodáknál jellemzően az szokott lenni, hogy kiadják a hardvert, jobb esetben így-úgy működő driverekkel, a drágább cuccoknál esetleg a rá következő évben még adnak ki javításokat, aztán kihoznak egy új hardvert, a régi drivereit meg elfelejtik updatelni.
A CV1 jelenleg 400 dollár kontrollerekkel, szenzorokkal. A pimaxnál csak a hmd 500dollár + add hozzá a kontrollerek árát + 2 db. lighthouse.

(#43) Joshi válasza kpbendeguz (#37) üzenetére


Joshi
(PH! nagyúr)

Pont ti szoktátok mondani hogy az induló ár mindig magas, az Oculus se 450$-al indult. A támogatás is kiderül, de ahogy írtam egy részletes hiteles teszt után okosabbak leszünk. Addig csak találgatunk.

(#44) kpbendeguz válasza Joshi (#43) üzenetére


kpbendeguz
(fanatikus tag)

Lehet a pimax ára akármennyi, én a versenyképességéről beszéltem: ha azonos minőség mellett (ugyebár az volt a felvetés, hogy már akkor is jó, ha eléri a cv1 minőségét) drágább, csak nincs hozzá kiforrott api, támogatás, stb. akkor mitől lenne versenyképes alternatívája a cv1-nek vagy akár a vive-nak?
Ha képminőségben jobb, akkor is nagy kérdés, hogy használhatóság, felhasználói élmény szempontból is jobb-e. Én első sorban ebben kételkedem.
Carmack tök jól elmondta az előadásában, hogy milyen problémákkal kell szembenézni a vr fejlesztésekor, és ebből az egyik legkisebb gond a hmd felbontása vagy a fov. Jelenleg a userek rendelkezésére álló pc (gpu) teljesítménye, a hmd hardver minősége és ára, illetve a megfelelő tartalomkínálat közötti kompromisszumokból kell kihozni a legtöbbet. Könnyen csalódást okozhat, aki csak az egyik paraméterre fókuszál, és nem teszi nyilvánvalóvá, hogy azt a többi kárára javítja.

Ott van példának a PSVR: gyengébb felbontás, még gyengébb tracking, viszont a hardver összköltsége (PS4+PSVR) és a megfelelő kezdeti szoftverkínálat együtt simán lenyomta a vive és a rift eladásait.

(#45) Joshi válasza kpbendeguz (#44) üzenetére


Joshi
(PH! nagyúr)

Én úgy értettem ha használható vr-re és legalább olyan a képminősége mint a CV1-nek. Ha van egy tök jó HMD de vr játékokkal használhatatlan, akkor az nem jó mert használhatatlan. De ezt kétlem, nem hinném hogy 10/9-et adna egy tesztoldal a Pimax 8K-nak úgy, hogy szoftveresen használhatatlan. A szoftver és hardver együtt értendő plusz ehhez jön egy ár ami induló árként biztosan magas lesz. Azért mondtam hogy várjuk ki a végét.

[ Szerkesztve ]

(#46) xeon forever


xeon forever
(senior tag)

Ülj le egyes! XxxX
Ez igy 6k.

(#47) elefant válasza kpbendeguz (#21) üzenetére


elefant
(HÁZIGAZDA)

hát benne van a cikkben, hogy a vártnál lassabban nő a VR, de ezzel csak arra gondoltam, hogy bizony lehet ilyen hangokat hallani/olvasni manapság.

(#48) BlueDeath válasza Tyrel (#9) üzenetére


BlueDeath
(senior tag)

A thg-s teszt szerint nem nyújtja. 200°ban renderelt a kép.

Keresek SILICON GRAPHICS octane-hoz vpro grafikus rendszert.

(#49) Ragnar_


Ragnar_
(őstag)

A helyes megfogalmazás 8K lite ultrawide 200° (Valahogy mindig tudtam, hogy marketinggel kellett volna foglalkoznom ;] ) Egyébként azt mondják, hogy felskálázott FHD cucc is jobban néz ki 4K-n, akkor lehet, hogy egy natív 4K-ban renderelt cucc is jobban néz majd ki egy ilyen kb. 2.5x4K-s kijelzőn, 4K-hoz sokszor elvileg egy 1080 Ti is elég lehet. Már csak néhány nem techdemó jellegű játék kellene. (Elvileg szimulátoroknak már most is vannak VR verziói..) Szerintem onnan tudjuk majd, hogy itt a VR, hogy a népszerű játékoknak jönnek majd megjelenéskor a VR verziói.

[ Szerkesztve ]

Core i5 3330 - GigaByte 1070 G1 - 16Gb Kingmax 1600MHz DDR3 - Audigy2

(#50) kromatika


kromatika
(PH! kedvence)

Ez csak kamu 8K szerintem.

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.