- Vezetékes FEJhallgatók
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Hobby elektronika
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
- AMD FX
- Milyen egeret válasszak?
- Philips LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
PowerWash Simulator - Már több mint 12 millióan próbálták ki
gp Sokak szerint abszurd a játék alap témája, mégis nagyon sokan döntöttek arról hogy kipróbálják a programot.
-
Közel 1 billió dollárt vesztettek a big tech óriásai
it Nagyot kaszáltak a shortolók, az úgynevezett Magnificent 7 közel 1 billió dollárt veszített a piaci értékéből a múlt héten.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Robitrix
senior tag
válasz MeszesKPT #10 üzenetére
a dologban az újdonság, hogy végül is egy olyan kis teljesítményű eszközzel van megoldva, mint egy raspberry pi. az vezérli a forgató mechanikát és számolja az optimális forgató lépéseket. Amúgy elvileg matematikailag úgy 17-18 forgatással bármilyen állásból bármelyikbe el lehet jutni a kockánál. vagyis optimális esetben 17 forgatással maximum ki lehet rakni. gond csak az, hogy ennek a lépés sorozat megtaláláshoz több billió lépés sorozat lehetőségből kell kiválasztani a megfelelőt. amúgy az emberek akik képesek kirakni pár másodperc alatt nem az optimális lépés számot használják. ők 25-35 tekerésből rakják ki. Bár ők nem egy elemzésből rakják ki egyetlen lépés sorozatot előre kitalálva. Hanem bizonyos pozíciók elérésére törekednek, amihez több tucat lépés sorozatot tartanak fejben, amivel el lehet jutni kívánt pozíciókba, ahonnan már begyakorolt vég forgatások véglegesíteni lehet a kockát. Én is így tudtam összerakni régen. részben saját megfigyeléseken alapuló részben tanult forgatási szabályokkal. nekem kellett a teljes kirakáshoz úgy 7 perc átlagban és a legjobb idő is valahol a 4 perc 15 másodperc volt. Szóval egy elég gyors géppel ki lehetne számolni az optimális 17-18 forgatást bárhonnan. csak kicsit sok számítás kéne hozzá...
-
Robitrix
senior tag
a lehetséges legjobbhoz mindet meg kéne keresni majd abból kiválasztani azokat, amelyek a legrövidebbek. alapvetően egy adott kocka állásból 18 féle 90 fokos forgatást tudsz végre hajtani egy sík 3 kockasorból áll amelyeket vagy egyik vagy másik irányba tekersz az akkor 6 féle és van 3 dimenziód az akkor 18. Ebből persze lejön egy mert az aktuális állapotot is elérted egy forgatással és ugyan azt visszaforgatni nincsen értelme. illetve felmerül a kérdés, hogy egy kocka sor 180 fokos elforgatása egynek számít vagy két valamelyik irányba végrehajtott 90 fokosnak számít. a matematikusok szerint 17-18 forgatás az optimális maximum. amivel bármelyik állásból bármelyikbe el lehet jutni. vagyis bárhogyan áll a kocka széttekerve maximum ennyiből ellehet érni azt az állapotot, amikor ki van rakva. Ez persze nem jelenti azt, hogy egy adott állásból ne lehetne mondjuk egy akár 13 forgatással is eljutni a egy kirakott állapothoz. elméletben egy back trackingnek nevezett technikával meglehet keresni a kirakáshoz vezető forgatásokat. vagyis halad az ember egy úton és mikor elágazáshoz ér akkor elindul az elágazáson egy irányba és halad tovább amikor sikertelen lesz visszalép egy elágazásnyit majd ott a másik ágat választja. ha az se vezet sikerre , akkor megint vissza lép és új irányba indul közben persze lehet hogy talál mondjuk 46 forgatásos eredményt. aztán gyüri gyüri és lesznek jobb útvonalak is a kirakáshoz. minnél több idöt hasgy az algoritmusnak a futásra annál nagyobb esélye van egyre rövidebb kirakási útakat megtalálni. amikor az összes lehetőséget végig járta vagy elunja az algoritmus futását akkor a legrövidebb számú forgatások lesznek az eredmények. Némileg olyan, mint a sakk program algoritmusok. ott is egyre több lépéssel előre igyekeznek kiszámolni minden lépést és az azokra adott válasz lépéseket majd minden állást egy kiértékelő algoritmus pontként meghatároz minél tovább fut az algoritmus annál több lépésben elemzi előre a lehetséges kimeneteket a sakkban. majd amikor megáll az algoritmus futás(mondjuk letelik a futásra biztosított idő) és az addigi legnagyobb pontértékű álláshoz vezető irány lesz az optimális és azt fogja lépni a gép. Minnél több ideje van számolni annál jobb lehetőséget fog választani. Vagyis a kocka kirakó program se a lehetséges legjobbat fogja megtalálni, hanem a adott idő alatt megtalálható kirakási módokból a legjobbat, ami a legrövidebb a megtaláltak közül.
Új hozzászólás Aktív témák
- -50% Lenovo ThinkPad T14 Gen 3: i5 1250P (12mag/16szál!!!),16GB,512GB,TOUCH,Win 11Pro,gari 2025.9.2.
- Samsung Galaxy S24 Ultra 12/512gb, Titánszürke, 1 hetes, csak kipróbált, 3 év garanciával, eladó!
- HP ENVY x360 15-fh0755ng Convertible - ÚJ - 15,6" notebook - Ryzen 5, 16GB, 512SSD, Win11
- Iphone 12 64GB független 94% akku
- HP PROBOOK 450 G9 (6A150EA) - ÚJ - 15,6" FullHD IPS üzleti notebook - i3-1215U, W11pro