- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Videós, mozgóképes topik
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen egeret válasszak?
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Ultra szintre lépett a Razer mobilos kontrollere
ma USB-C-vel, fejlettebb rezgő visszajelzésekkel és RGB fényekkel érkezett meg a Razer Kishi Ultra.
-
A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
ph A keleti nagyhatalom ezzel valamennyire ellensúlyozza az USA korlátozásait.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pingüino
senior tag
Sugárkövetés Mali GPU-ban? Érdekes.
-
-
Pingüino
senior tag
válasz Hieronymus #2 üzenetére
Más már tegnap lehozta, szóval ez nem tréfa.
-
hokuszpk
nagyúr
ez az aprilis elseje itt bukott le :
"Utóbbi azért lényeges, mert a jóval kevesebb kódot kell írni a rendszer használatához."kevesebb kodot irni ? na ilyen nincs
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
félisten
válasz Hieronymus #2 üzenetére
EZ nem az.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Z10N
veterán
válasz Hieronymus #2 üzenetére
Nem nyert: Arm announces ARMv9 architecture
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
fatpingvin
őstag
válasz Hieronymus #2 üzenetére
miért lenne az? a RT nem valam sötét mágia hogy ne lehessen kb bármelyik tetszóleges videoprocesszorba beépíteni, szval...
a cikk többi részére vissszatérve, engem a GPU része kevéssé érdekel, viszont ez az architektúra ígéretes. kíváncsi vagyok konzumer vasakban milyen formában fog megjelenni (mmint most normális darabokra gondolok, nem ilyen black box smartphone meg handheld videojátékos kütyü), szívesen látnék végre egy ATX standard form factor ARM-es deszkát megfizethető áronA tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)
-
félisten
válasz fatpingvin #7 üzenetére
CES 2021 en az Nvidiánál lesz az ARM vezér, biztos lesz szó ilyesmiről.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
Most tartunk cortex a79-nél, mennyi az esély rá hogy a következő már valami a8x lesz, és armv9-en fog futni?
-
Pingüino
senior tag
válasz fatpingvin #7 üzenetére
Azért furcsa, mert az RT megzabálja rendesen a teljesítményt. Az egy dolog, hogy technikailag beépíthető, de azért az ARM procikba pakolt IGP-k nem egy erőművek. Kérdés, hogy a gyakorlatban mennyi értelme van bele pakolni.
-
Interceptor
addikt
Lehet hülye kérdésnek fog tűnni, de vajon mikor lép már az ARM teljes egészében az x86 helyébe? Mikor árasztják már el ezzel a techel az összes szegmenst és kukázzák végre az x86-ot?
Nem kell drága gép, csak játékra kell
-
félisten
válasz Interceptor #11 üzenetére
Saját szubjektív Vélemény :
Ha az Nvidiának nem sikerül megvenni őket akkor nem sok esélyt látok rá.Ha megveszik akkor sem fog szerintem a helyébe lépni, de egyenrangú rendszert fog tudni nyújtani. Az Apple / Microsoft/ Nvidia tud ezen segíteni csak együtt."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
válasz Interceptor #11 üzenetére
Ezt nehéz megmondani, de az Apple most errősen, rá feküdt a az Arm alapú dologra :)
-
Pingüino
senior tag
válasz Interceptor #11 üzenetére
Teljes egészében soha.
A high-end desktop és workstation vonal mindenképpen kimarad. Már önmagában az utasításkészletek hiánya miatt is, de a skálázhatóság miatt is.Viszont a low szegmensben simán átvehetik a stafétát a következő években. Ha rágyúrnak a szoftveres portolásokra, akkor laptopot, meg htpc-t láthatsz majd bőven ARM-est.
Plusz szerver vonalon is elég jót nyújtanak, de ott nehéz dolguk lesz. Az AMD is elég nehezen szerez piacot az Inteltől, pedig már egy ideje jobb szerver procikat adnak.
-
shardd
csendes tag
-
Pingüino
senior tag
Az a baj, hogy hiába energiahatékonyabb az ARM, bizonyos utasításkészleteket pontosan azért, mert az energiahatékonyság érdekében hiányoznak belőle, emuláva kell megoldania, nyers erőből. Az olyan feladatokban, amik ezeket az utasításkészleteket használják, nem hogy jobb, de sokkal rosszabb az ARM az x86-nál. Ezért mondom azt, hogy sok területen jó alternatíva, de van, ahova sosem fog betörni.
Egyébként a low szegmensben való megkérdőjelezhetetlen előnye sem olyan megkérdőjelezhetetlen. Egyelőre nagyon sok múlik azon, hogy szoftver oldalról mennyire kiforrott a dolog. Plusz megfelelő kiépítésben az x86-os procik is tudnak kellően energiahatékonyak lenni. Az ARM szintjét nem érik el, de nem sokkal maradnak le. Úgy meg kérdéses, hogy mennyi értelme van a kényszerű átállási próbálkozásnak.
Majd az idő eldönti, hogy hogyan alakulnak a dolgok. Azt viszont biztosra veszem, hogy teljes áttérés soha nem lesz. Az egész piacot egész biztosan nem fogja átvenni az ARM az x86-tól. Előbb jön valami teljesen új dolog. -
Pingüino
senior tag
válasz fatpingvin #17 üzenetére
Ha a jelenleg kapható legerősebb kártyáknál 4K-ban felezi az FPS-t, akkor ezeknél a kis IGP-knél a fullHD is problémás lesz. De majd meglátjuk. Nekem személy szerint elég erős kételyeim vannak a használhatósággal kapcsolatban.
-
fatpingvin
őstag
én inkább onnen fognám meg hogy pontosan mire és hogyan lesznek használva azok a RT magok. a mostani videojátékok szerintem nem feltétlenül a legjobb példa ugyanis ha belegondolsz ezeknél alapvetően elég komplex környezetben kerül elő a raytracing, nyilván erősen befolyásolja a teljesítményt ha még kap a GPU egy szakajtónyi háromszögelős feladatot hogy tessék oldd meg még pluszban ezeket is ugyanabból a memóriából és ugyanabban a pipeline-ban.
A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)
-
S_x96x_S
őstag
> Az a baj, hogy hiába energiahatékonyabb az ARM, bizonyos utasításkészleteket pontosan
> azért, mert az energiahatékonyság érdekében hiányoznak belőle, emuláva kell megoldania,
> nyers erőből. Az olyan feladatokban, amik ezeket az utasításkészleteket használják,
> nem hogy jobb, de sokkal rosszabb az ARM az x86-nál.Az ARM utasításkészlet és az ARM implementációk( többfajta) két különböző dolog.
Eddig főleg az energiahatékony és gyenge ARM -es magok(implementációk) domináltak - főleg a mobiltelefonokban és a tabletekben,
de újabban az ARM agresszíven próbál betörni az erős magok piacára is.
- a Cortex-X1 még csak egy korai példány a high-performance cores - közül.
- Az Apple M1 -ről szinte mindenki hallott .. ami már pariban van a ZEN3-al és veri az Inteles implementációkat. ( persze ez inkább az Intelt minősíti )
- A Nuvia -t meg felvásárolta a Qualcomm .. és papiron ezzel feljöttek az Apple mögé.És az X86-A64 implementációk között- is van takarékos "emulációs" megoldás.
pl. ZEN1 -nél 128biten emulálták az AVX256 -ot.
"The FP has a single pipe for 128-bit load operations. In fact, the entire FP side is optimized for 128-bit operations. Zen supports all the latest instructions such as SSE and AVX1/2. The way 256-bit AVX was designed was so that they can be carried out as two independent 128-bit operations. Zen takes advantage of that by operating on those instructions as two operations; i.e., Zen splits up 256-bit operations into two µOPs so they are effectively half the throughput of their 128-bit operations counterparts. Likewise, stores are also done on 128-bit chunks, making 256-bit loads have an effective throughput of one store every two cycles. The pipes are fairly well balanced, therefore most operations will have at least two pipes to be scheduled on retaining the throughput of at least one such instruction each cycle. As implies, 256-bit operations will use up twice the resources to complete (i.e., 2x register, scheduler, and ports). This is a compromise AMD has taken which helps conserve die space and power"
https://en.wikichip.org/wiki/amd/microarchitectures/zenvagya ZEN-nél a PDEP/PEXT ( Parallel Bits Deposit/Extreact ) utasítások - amit csak a ZEN3-nál fixáltak meg rendesen ..
Az emulációnak vannak jó oldalai is.
pl. az ARM-os SVE/SVE2 (Scalable Vector Extension) például 2048 bit -ig skálázódik
és ugyanarra a bináris utasításkészletre lehet gyenge és erős magot tervezni.
"Silicon partners can choose a suitable vector length design implementation for hardware that varies between 128 bits and 2048 bits, at 128-bit increments. The advantage of SVE and SVE2 is that only one vector instruction set uses the scalable variables.
The SVE design concept enables developers to write and build software once, then run the same binaries on different AArch64 hardware with various SVE vector length implementations. The portability of the binaries means that developers do not have to know the vector length implementation for their system. Removing the requirement to rebuild binaries allows software to be ported more easily."Ezzel ellentétben az AVX512 kevésbé átgondolt - és nehezebben skálázható megoldás.
Az X86-A64 - egyetlen előnye manapság a bináris kompatibilitás és a nagy szoftveres ökoszisztéma .. de lassan ez is lesz a hátránya mert az őskori 8/16 bites utasításokat is támogatnia kell.
szóvel komplex a helyzet és se az Intel se az AMD nem ülhet ölbetett kézzel, arra hivatkozva, hogy az X86-A64 - nek nagyobb a szoftveres ökoszisztémája ..
Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- BestBuy topik
- Assetto Corsa Competizione
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gumi és felni topik
- VPN topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Aliexpress tapasztalatok
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...