- Vezetékes FÜLhallgatók
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- Prémiumot kér a TSMC a Tajvanon kívüli gyártásért
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen egeret válasszak?
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Házimozi belépő szinten
Hirdetés
-
20 ezer új munkást visz Eindhovenbe az ASML
it Hatalmas politikai feszültséget okozott az ASML és a holland kormány nézeteltérése, de most úgy néz ki, hogy jelentős bővítésbe kezdenek Eindhovenben.
-
MG4 menetpróba
ma Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.
-
Kisebb lett a Kioxia új, UFS 4.0-s memóriája
ph A friss dizájn persze gyorsabb is az elődhöz viszonyítva.
Új hozzászólás Aktív témák
-
fLeSs
nagyúr
"Eleg lett volna csak a 64bitben kiadni."
ezt nem csinálhatta meg, mert még mindig van egy csomó gép, amiben olyan proci van, ami nem támogatja a 64-bitet.
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
twollah
nagyúr
Miert ne csinalhatna meg?
Monopol helyzetben van.
Akkor az Intes es az AMD sem pocsolne azzal, hogy kiadna 32 es 64bites CPUkat.
Mindegy ez a "mi lett volna ha" kategoria.
Jelenleg ez van ezt kell szeretni.Ha emlekeim nem csalnak anno az Apple mar eljatszotta, hogy amikor kijott az elso PowerPC Mac azonnal megszuntette a 68ks oprendszerenek a tamogatasat.
Erdekes modon simabb volt az atallas.Vagy kenyszerited az embereket az atallasra vagy huzod halasztod az atallast.
A Windows eseteben sajnos ez megy, lasd: Windows7 ami 32 es 64bites is lesz.A 64bitre valo atallast talan az fogja gyorsitani, hogy a jatekoknak elobb vagy utobb keves lesz a 32bit alatt maximalisan elerheto 3giga es elkezdik a fejlesztok csak 64bitre irni a programokat.
De ez meg a jovo zeneje.[ Szerkesztve ]
-
pok.tom
aktív tag
mert még mindig van egy csomó gép, amiben olyan proci van, ami nem támogatja a 64-bitet.
szted aki vistat vesz annak még 32bites procija van?
amugy érdekes ez a teszt páran ellentmondanak.. h. észrevehető gyorsulás. a ph teszt szerint meg nem annyira?
még kb 1év mikor kijött ugye mint sokan mások énis feldobtam a 64bitet aztan már az alaplap drivernél elakadta az egész.. kicsit szenvedtem vele aztan hagytam.. fel a 32bitet néha jeletősen lassu pl 1. egyszerű törlésnél nemtudom mit gondokozik.. vajon 64bitnél nem csinálja ezt a belassulást..? most ezt nagyon érdekel.. kicsit romokban "néha" romokban van most a vista lehet felrakom a 64bite verziót aztan meglátom -
Uchimata
tag
Aki azt várta, hogy a gépén 32-ről 64-bites oprendszerre váltáskor óriási sebességnövekedést fog tapasztalni, az tévedett. A 64 bit lényege nem a meglévő alkalmazások turbója volt, és ezt semmilyen józan gondolkodású ember nem is várhatta el. A regiszterek kiszélesedtek, és kétszer annyi van belőlük. Van benne némi architekturális változtatás, ahogyan azokra a cikk is felhívja a figyelmet, de a lényeg, hogy mostantól a fejlesztők nincsenek a 4 GB-os határon belülre kényszerítve, illetve a 32b-nél szélesebb adatokat (értsd 64b, esetleg 128b) sokkal kevesebb órajelből feldolgozhatják. Ezzel lehetőség van a 64bitre készített (nem csak fordított) alkalmazásokat ugyanolyan órajellel hasonló teljesítménnyel futtatni, mint a fele olyan széles (32b) adatokon dolgozó programokat -- ezzel ugyebár majd 2x annyi adatot (vagy 2x olyan minőségű adatot) dolgoz fel, mint egy 32 bites alkalmazás.
Vagyis mind memóriában, mind az adatok 64 bitesre szélesedésében felkészül a közeli jövőre az az ember, aki gépét 64 bites oprendszerrel telepíti. A benchmark többek között arra volt jó, hogy azok a hobbi PC-sek, akik bizonytalankodtak a teljesítménymutatókban, az most egy álatlánosabb képet kapott, melynek konklúziója az is lehetne, hogy ha nem muszáj, nem kell váltanod, de félned sem kell tőle.
Kinek pedig a munkája a PC (pl. szoftverfejlesztők, rendszertervezők, hálózatosok), annak meg úgy is tudnia kell, hogy a 64 bit vagy a 32 az elvárt.
Szerintem ;)
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Romano
veterán
Gratula jó cikk!
Gondolkodtam hogy kipróbáljak e egy 64bites oprendszert, de a mostani "tesztet" elnézve inkább hanyagolom. Amíg nem lesz minimum 4GB ramom addig nem sok értelme lenne.
[ Szerkesztve ]
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
Kain
senior tag
Nagyon jó olvasmány,kösz!
Az viszont szánalmas,h a Crysis semmit nem érez a 4 magbol....... -
FTeR
addikt
jó lett a cikk. általában nem szoktam hw cuccokat olvasgatni, főleg nem ilyen hosszúkat, ezt mégis jó volt elolvasni
"de valamikor valaki azt mondta, hogy 640 kB memória elég lesz mindenre"
nem, nem és nem. sosem mondott ilyet. nincs rá bizonyíték és ő is tagadja. az ilyen idézeteknél legalább az idő és a mondatkörnyezet belőhető, de ezzel kapcs még ezt sem sikerült senkinek összehozni.hamár itt tartunk. nekem úgy rémlik, h ms beszólt intelnek, h nem fogja külön támogatni az ő cuccát. nyilván ez is sokat dobott az amd megoldásának elfogadásán.
-
04ahgy
nagyúr
Én azon csodálkozom, hogy ezidáig senki sem említette azt, hogy mi a helyzet XP téren. Mindenki a Vistával foglalkozik.
Megemlíteném tehát, hogy a két Vista (32 bit vs. 64 bit) közt messze kisebb a különbség, mint a Windows XP Professional SP2 és a Windows XP Professional x64 Edition SP2 között. Utóbbi ugyanis köztudottan a 64 bites Windows Server 2003 kernelére épül, és forráskódban is több más helyen épít rá. Lehet, hogy ott érdekesebb eredmények lennének...
Majd ha sok időm lesz, letesztelem nektek. Talán.
HGyu
MOD.: A cikk valóban fenomenális, nagy köszönet érte!
[ Szerkesztve ]
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
Wyco
tag
Jo irás, grat.
Egyebkent szerintem egy linux-os tesztet sokan szivesen látnának, a progik beszerzése se tul nehez hozzá.BackToTheUKBlog:[backtotheukblog.wordpress.com] 2019/09/05: Brexitgráf IV — őrültek és csirkék háza
-
senior tag
Én is csak a Vistát próbáltam 64bites verzióban, talán azért, mert kíváncsi voltam, hogy a Crysis 4GB RAM-al jobban megy vagy sem, mint 2GB-al. Jelenthetem az én konfigomon nem segített a 4GB. Egyértelműen VGA téren van hiány (persze Very highban csak).
Máshol sem láttam javulást, talán csak a Stalker nem töltött annyit, mint korábban, aztán sajna mire megjött a Witcher és a Hellgate:London addigra eladtam a másik 2GB-ot, pedig ezeknél a gameknál állítólag jó, ha van 3-4GB RAM már. Ezért is gondolom, hogy ha idén még nem is, de 2010-ben már mindenképp ismét 64bites rendszer lesz fent nekem, nagy valószínűséggel Vista.
Hátrányt nem érzékeltem, működött ugyanúgy minden, mint a "sima" Vistában. Persze nekem leginkább csak játékra van a gép max. filmnézés vagy netezés.
A cikken átrágtam magam, köszönet érte!
RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz
-
b.vr
őstag
cikk 2. oldala:
A regiszterszélesség-duplázás másik fontos mellékhatása, hogy 64 bites egész számokkal dolgozhatunk. ... esetlegesen 64 bites színmélységgel dolgozó, képalkotásra készített alkalmazások, CAD/CAM tervezőprogramok
Ezt javítani kellene, mert téves. A CAD/CAM/DCC/rendering programok 64 bites _lebegőpontos_ számokkal dolgoznak akár a geometriát, akár a színmélységet tekintve (és természetesen koordinátánként / színkomponensenként)
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Andre1234
aktív tag
thx a cikkért.
Lehet hogy alapteljesítményben nincs különbség a 32-64 bites oprendszer között de nekem a gyorsabb betöltés az megérné.
[ Szerkesztve ]
Ha x tart végtelenbe, akkor a prímek reciprok szorzatának negáltja 0-hoz tart...
-
Komplikato
veterán
Jó a cikk, de a Crysis tesztet furcsálom, több helyen is +10-20% gyorsulásról írtak egyesek, igaz nem tudom milyen konfiggal. Lehet 64 bites Catalyst volt alattuk?
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
hobizsolti
csendes tag
kvp777 hozzászólása az egyetlen, amit ebből a fórumból meg lehet tartani.
A cik írója sincsen tusztában szerintem azzal, ami leírt.
Én programozó vagyok (.Net Framewok), és szerintem kvp777 is az, mivel Win API hívásokat, változó típusokat is ismer, nem csak játékokat.
Érdekes, hogy a cikk írója azt mondja, hogy ha a programozó odafigyelnek, akkor gyorsabb lesz.
Leginkább így néz ki az ilyen:
Manager: jó a 64 bit?
Programozó: igen
Manager: tudnánk használni
Programozó: igen
Manager: mennyi idő?
Programozó: sok, !!! két féle kódot kell írni, tesztelni, fenntartani, ismerni !!!
Manager: és ha 32 bitest futtatunk 64 biten is
Programozó: menni fog
Manager: akkor legyen ez.Másrészt még a Java / .Net programokban sem elég a Java Virtual Machine és a Common Language Runtime átírása, és felrakás, hisz ha egy progit int32-vel írnak meg, akkor az 64 biten is int32 lesz, a futtató környezet nem dönthet másként, mert akkor esetleg bug-ot okot. Másrészt ha valami int32, akkor azért használják, mert a tárolt értékek beleférnek az int32 értéktartományba, tehát hiába is írná át int64-re.
A legtöbb esetben semmi szükség int64-re. Kivétel multimédia esetleg, titkosítás, tömörítés, ahol esetleg bináris aggyal érdemes gondolkodni.
Érdekes, hogy a cikk írója assembly-vel jön. Ki a fene ír abban programot. Amikor MFC, .Net, Java-ban feljlesztünk, akkor sehol sincs az assembly. Nem is foglalkozuk azzal, hogy hogyan van két szám összeadva. Különben minden fejleszés jó sokáig tartana. Nincs ki megfizeti.
A gcc-s fejlesztésről nem tudok szólni semmit, se a linuxról.Játékot sem programoztam, de arra kíváncsi lennék, hogy a játékok fizikája mivel dolgozik. Int-ekkel, vagy lebegőpontos float, double értékekkel. Ha double-el, akkor ebben az esetben kit érdekel a 64 bites egész szám???
A .Net framework 3.0-an bemutatkozott Windows Presentation Foundation sem pixel-ekben számol már, hanem device independent point-ban, és float értékekkel működik. Míg a Win32 API int, long értékeket használ. És a WPF ha jól tudok DirectX-et is tud használni. A 3D-s rendszerek rendszerint lebegőpontosan számolnak, mert egy számítás végén nem mindegy, hogy a kezdetekor az a változó 4,567 volt, vagy 4, vagy 5.
Egy 4-re kerekített 4,567 érték 10-zel való szorzás után már elég nagy eltérést mutat, és szétesik a prezentációs képesség.Hát én sem értek még mindenhez igazán. Lehet egy csomó hülyeséget mondtam, de az biztos, hogy a cikk nem a valóságot festi. Messze vagyunk attól, hogy 64 bit-et optimalizáljunk, és lehet nem közelebb megyünk.
Ami talán az ilyen optimalizációk helye lehetne az a fordítóprogramok. De az megint csak nem hozhat döntést int32 és int64 között. Ez még azt is jelentené, hogy a programozó nem csak a hardware-re kellene figyeljen, hanem még arra is, hogy milyen fordítóval dolgozik.
TIsztelet a fórumtársaknak, én megértem, hogy egy felhasználónak, mint amilyen munkán kívül én is vagyunk nagyon nem számít, és magasról tesz a bitekre. Egy a mondat: ha már 64 bit, akkor legyen gyorsabb. És teljesen igaza van. Csak azt kel tudni, hogy nem úgy van, hogy optimalizáljuk, és kész.
Példa: XML feldogozás, szöveg szerkesztés, adatbázius kommunikáció. Ki mondja meg, hogy ezek közben melyik regiszter mit csinál és milyen gépi kód megy, és hol vannak a prefix-ek. Ezt egy ember nem értheti meg, nem lehet, hogy tudja kezelni.
A programozás modul felhasználásának és a rétegek szeparálásának mondana ellent. Sok függést okozna a rétegek között, és ami még biztosabb, hogy sok bug-ot hozna, és ezzel együtt még nehezebben debugolható kódot.Na ilyen a véleményem. Üdv mindenkinek. Legyen egy jó gépünk holnap is.
Ja és Core2 6750-en ANGOL Vista x64 van.
[ Szerkesztve ]
Zsolt
-
pok.tom
aktív tag
válasz hobizsolti #71 üzenetére
kvp777 hozzászólása az egyetlen, amit ebből a fórumból meg lehet tartani.
szvsz nem programózok vannak csak itt bocs.. ne haza beszélj..
és pl nekem de talán még aki idetéved ebernek leglaább 50%a nemolvassa végig a te hszedet azis biztos meg h. a felét nemérti..
mod: nem off topikba akartad rakni?[ Szerkesztve ]
-
#95904256
törölt tag
válasz hobizsolti #71 üzenetére
Azokkal a műszaki és gyakorlati dolgokkal amit leírtál teljesen egyetértek, viszont azzal ahogy a cikket szemléled, nem.
Ez a cikk nem szakembereknek szól, hanem az átlagos felhasználókat kívánja kicsit megismertetni a 64 bit nyújtotta előnyökkel, hátrányokkal, lehetőségekkel. Végülis, ők azok akik a többséget alkotják.
[ Szerkesztve ]
-
fLeSs
nagyúr
válasz #95904256 #78 üzenetére
nem, én pontosan azt írtam, amit akartam.
rengeteg notiban van/volt core duo, ami nem támogatja az em64t-t, ezért sem tehette meg a microsoft, hogy csak 64 bites vistát dob piacra. rengeteg lóvétól esett volna el. de ott van a core solo, pentium m, (régebbi) pentium 4 is.
csak egy megjegyezés."I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
pár 100?
nézz körül, hogy notiban mekkora az intel részesedése, és hogy a vista kiadásának időpontjában milyen notiba szánt procikat árult az intel."I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
zlutor
aktív tag
azert az igazan hardcore teszter forditott volna maganak egy Gento linuxot alkalmazasostul a kulonbozo architekturakra es ugy merte volna meg a frankot...
De igy sem rossz...
Amit írok az nem az igazság, hanem a véleményem... ;-)
-
Kekszi
csendes tag
En Java fejleszto vagyok es en is csak annyit tudok mondani, hogy egyszeruen nem tudjak a fejlesztok kihasznalni a 64bitet. Felesleges. Egyedul tenyleg csak a renderelo es kepmanipulalo alkalamazasokanal van ertelme ilyen nagy szelessegu szamokat hasznalni. Mas programoknal egyszeruen nincs szukseg ra. 32 bites integerben −2 147 483 648-tol 2 147 483 647-ig terjedo ertek tarolhato. Ez a programok legnagyobb reszeben boven elegendo! Hiba hasznalnanak a fejlesztok 64bites egesz szamokat, ha nem tarolnak benne akkora erteket!
Szerintem"Szar az egész - mondá Jézus, és az hívők közé baszá az keresztet."
-
Lortech
addikt
Nekem pl Pentium m procim van Vistával, és kapásból tudok még pár embert.
De a procin kívül van egy másik nagyon fontos tényező is, a driverek. Egyes régebbi alkatrészeknél az is csoda, ha 32 bites Vista driver van, nemhogy 64 bites. XP-s 32 bites drivert az egyszerűbb eszközök nagy százalékánál nem vészes Vistára kiadni, de 64 bittel már nemigen foglalkoznak. Drivereknél pedig nem úgy van, hogy felrakod a 32 bitest és működik általában, mint felhasználói alkalmazásoknál. Ehhez hozzájön, hogy digitális aláírással ellátott driver kell x64-hez.
A Vista felhasználók többsége 32 bitest használ, na most ha csak 64 bitest adtak volna ki, akkor velük kitolnak, mivel nem választhatták volna azt, amit egyébként választottak volna. Ezt jól megaszondtam.
még valami: az MS hülye lett volna két verzióval párhuzamosan szívni, ha reális lett volna, hogy mindenki azonnal hanyatt-homlok átáll a 64 bitre, és hipphopp mindenhez elkészül a 64 bites driver, alkalmazások stb. Nyilván nem a felhasználó két szép szeméért van két változat, hanem hogy minél több Vistát el tudjon, de a kettő szorosan összefügg (felhasználó igény - válasz).
[ Szerkesztve ]
Thank you to god for making me an atheist
-
lb
csendes tag
Sztem itt alapvetően szoftver programozási probléma van.
Valószínű - bár annyira nem értek hozzá - nagyon kevés szoftvert írtak ezek közül 64bitre, inkább amolyan toldás-foldás jellegű a dolog.
A cinebenchnél látszik, jelentős különbség, illetve tudom, hogy a vray standalone verziója szintén sokat profitál 64bitből.
Cinebenchet magam is kipróbáltam, 64 X2-n.
Szóval még nem fújnám le a dolgot, max annyi, hogy majd ha mindenütt 64bit ketyeg,
Sztem még jópár év. -
azbest
félisten
válasz hobizsolti #71 üzenetére
Elolvastam a #10-es hozzászólásban található HUP link tartalmát is (avagy linux és 64bit).
És hasonló következtetésre jutottam, mint amire te is.
A 16bit -> 32it váltás teljesen más volt. Ugye a lehetőségek nem duplázótak, hanem 65ezerszereződtek, ma meg 4mrdszorozódás van A memória-korláton kívül a cíkkben írt dolog (hogy kevesebb művelettel lehet ugyanazt elérni) ott valóban erősen kiütközött. 16 vs 32 bit hatalmas különbséget mutat: a számolásban is eléggé korlátozó a 65535, és az érzékszerveink számára is van különbség egy 16bites és 32 (24) bites kép között.
A 16 bites procival ugye elég nehézkesen, sok művelettel lehet 32 bites végeredményt kihozni. Ehelyett 32 biten egy lépésben elvégezve a feladatot látványos sebességnövekedést látunk a 16 bites megoldáshoz képest. (valószínűleg nem csak 2szerest).
32 bit elég jól lefedi a legtöbb igényünket. Csak tudományos / speciális alkalmazások ugranak be, ha valós 64 bit igényről van szó (kivéve a memóriakezelés). Persze ahogy mások írták már a plusz regisztereket felhasználva lehet gyorsítani némileg a programokon (a fordítók optimalizálása erre).
Egy hasonlat: adott egy személyautó és egy teherautó, a végsebességük egyforma. Ha üresen mennek akkor nem igazán gyorsabb egyik sem a másiknál. Viszont ha sok csomagot kell vinni, a teherautó ugyanolyan gyorsan elviszi egyben az összeset, ezzel szemben a személyautó a kis csomagtartója miatt többször kénytelen fordulni, mire mindent a célba szállít.
Tehát ha egyszer különbség lesz 32bit és 64bit között, akkor az valószínűleg nem abban jelentkezik, hogy a 64biten gyorsulna, hanem a 32biten sokkal lassabban lehet megoldani a kitűzött feladatokat.
Ma még a hétköznapokban nem nagyon ismerünk olyan problémát, amit 2^32 légy ne tudna megoldani viszont 2^64 de. A fájl mappingos dolog amiről olvastam érdekes dolog és egyike a ritka, de hasznos kivételnek.De ismeritek a mondást:
A számítógéppel olyan problémákra keressük a megoldást, amelyek számítógép nélkül nem is lennénekNem tudom pontosan hogyan történik elektronikai szinten a számolás, de el tudom képzelni, hogy a 64 bitet szét lehetne szedni 2x32-re melyek függetlenül is működhetnek de ha kell 64biten egyesítve is. Persze erről rögtön beugrik a HT és a több mag... de végülis ha csak bizonyos feladatokra kell valóban 64bit, akkor az elektronika egy része valószínűleg nagyon nincs kihasználva - csak 0ákat utaztat.
[ Szerkesztve ]
-
fLeSs
nagyúr
Annyira nem gyengék, csak éppen érződik a teljesítményükön, hogy a trace cache-ben a REX prefix miatt kevesebb utasítás fér el.
Is. Szvsz.szerk: ahogy látom azokban a progikban lassult, amikben az SSE2 használatára került sor.
[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
zlutor
aktív tag
Szerintem is... Ha nincs 64 bites adat, nem hiszem, hogy direktben sokat profitalnak a desktop progik abbol, hogy 64bites a rendszer...
A szerver oldal mas, ott bizony elofordul, hogy a 32 bit nem eleg - pl. igazan nagy adatbazisok - de ezzel meg nem foglalkozik a teszt (nyilvan)...
Amit írok az nem az igazság, hanem a véleményem... ;-)
-
orbano
félisten
azert egy jatekban is lenne boven hol hasznalni a 64 bitet. egyszeruen csak nem eleg ujraforditani a kodot a legtobb ilyen alkalmazasban, hanem at is kell tervezni. szerintem kb. ez a tanulsaga a tesztnek is. majd 3-4 ev mulva talan, amikor nagyobb aranyban lesznek 64 bites oprendszerek, lehet, hogy elkezdenek nativ 64 bites programokat gyartani. addig nemigen varhato barmifele elorelepes, az egyetlen haszon a 4gb-nal tobb memoria
A vér nem válik VAZZE!™
-
Nippon
őstag
Pedig a Vista egy igen stabil oprendszer! Talán nem Slot 1-es procin kéne futtatni a 64bites oprendszert, és akkor nem lenne gond. Nem rossz dolog az a 4giga hidd el!
Amúgy meg kétféle játék van, az egyik jól fut (kb az összes) a másik (Crysis) meg nem, de semmilyen gépen sem. Így lehet, hogy egy-két FPS-sel kevesebb lesz (bár TFT-n Vsync ON-nal úgyis fix 60 v 75 ahol bírja a kari) viszont a több memória miatt nem lesz swappelés. -
lapa
veterán
értem én, hogy a cikk a nagyközönségnek szól, de szerintem simán létjogos lenne egy 2003 szerver tesztkörnyezet a fentiek mellé, lévén ahogy otthon sem, a munkahelyen sem fogok nekiállni tesztelgetni ezer programmal. az viszont érdekelne megéri-e a 64 bit, pláne, hogy ezek vasak nem a "home and office use" árkategóriában vannak...
a másik, elméleti síkú megjegyzés meg tényleg az, hogy bár közöm nincs a linuxhoz, gyakorlatilag nem találtam linuxra vonatkozó adatokat a tesztben. ez nálam kb ugyanaz a kategória, mint a közbeszerzéses csakwindowstmegvevős.
-
Tibord
senior tag
Nagyon jó írás
Olvasgattam a hozzászólásokat és annyit had füzzek hozzá én is hogy azért azt lássuk be, nyilván nem a 32bit a jövő hanem a 64. Már csak a memoriaszükségletből kiindulva is.
Bár még ma nem kell(általában) 4GB de 2 évell ezelöt még a 1GB is soknak számított ugyhogy el lehet kézelni mi lesz itt 2 év mulva (pl.: crysis 2 ). A tesztből pontosan leszürhető hogy a mai nem kimondottan tökéletes driver front ellenére is észrevehető lassulás nincs a rendszerben. A másik probléma hogy sok 32bit-es alkalmazást csak lefordítanak de nem optimalizálnak 64bit-re.
Én a x64-es rendszerre szavazok (a pista nekem 7 hónapja nem produkált kék halált vagy lefagyást, mi ez ha nem fejlődé. Kivételt képez tuning miatti kifagyás de az meg nem a Op.Re. hibája)
De mindenki használja azt ami neki tetszik és bevált csak akkor ne szidjon egy olyan rendszert amit ki se próbált vagy nem a megfelelő gépen tette ezt (kipróbálás nem egyenlő fél nap használattal)
Bocs a hosszú rizsázásért
Mégegyszer gratula az írónakEmlékszem a tavalyi nyárra. Egy szerda délután volt.
-
hobizsolti
csendes tag
Az vesse rám az első követ, aki beszámol arról, hogy ő, haverja, ismerőse hogyan optimalizált végig egy teljes alkalmazást 64bitre. De nem egy kis alkalmazást, azzal úgyse kapsz akkor teljesítmény többletet. kit érdekel, hogy 2mp alatt csinálja meg, vagy 2,1 mp alatt. Egy nagy alkalmazás optimalizálásáról szeretnék hallani.
Extrém esetet eltekintve: 3D, game, ...
És még mindig nem szólt senki sem a lebegőpontos számokról.
float: 4 bájt
double: 8 bájt
a processzorok a pontosság miatt 10 bájton számolnak, csak a végén visszaveszik az eredményt 4 vagy 8 bájtra. hol van itt a 8 bájtos egész?szerintem csak a memória éri meg jelenleg.
nincs szükség az esetek 95%-ban (szvsz) a 2^64 értéktartományra.Zsolt
-
hobizsolti
csendes tag
ELnézést, senkit nem akarok lenézni.
Egy valamit emelnék ki:
Nem úgy van az, hogy majd a programozó optimalizál, nem ennyire egyszerű
És még egyet:
A végfelhasználónál senkit nem érdekel, hogy ki optimalizál, legyen gyorsabb és kész.Egyetértek veletek abban, hogy ez nem programozóknak készült. Ezzel így van jól. De ha így van, akkor ne a programozói optimalizálásra vetítsük a problémát. Akkor tudjuk, hogy az hogyan zajlik, hogy x64-re fejlesztünk. És szerintem ehhez nincsen lövése se a cikk írójának.
Zsolt
-
Barton
senior tag
Futtasatok pl. SAP alkalmazás szervert Linuxon, 64 GB RAM-mal! Na ekkor van értelme a 64-bitnek!
[ Szerkesztve ]
-
szgombos
csendes tag
1. Szerverteszteket szeretnék látni 64 bites Suse, Ubuntu vagy más disztribek alól, és még sokakat érdekelne.
2. A jelenlegi 64 bites processzorok olyanok mint a 486-osok 32 biten, szerintem.
3. Ha már teljesen új platformot kell fejleszteni akkor csinálják meg 128 de méginkább 256 bitesre hogy ne kelljen 20 évente egy-egy újabb generációnak ilyen tesztekkel töltenie az idejét.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Suzuki topik
- Magyar feliratozással jön a Senua's Saga: Hellblade II
- Elektromos autók - motorok
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- További aktív témák...
- Beszámítás! Intel Core i7 6700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Intel I7 8700K processzor
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ Intel Core i5 11400F / i9 11900KF / i9 11900K tálcás processzorok 27% áfás számlával
- Újszerű - INTEL Core i5-14600KF 14mag 20 szál 5.3GHz CPU - bolti garanciával
- Intel Core i7-11700K processzor (használt)