Hirdetés
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
kirukris
tag
"Ha csak olyan címeket hoznak a gépre, mint amiket hoztak a PlayStation 3-ra, akkor a Sony biztosan sokat nyer a „sztárfejlesztőivel”."
Ezzel csak egyetérteni tudokEgyébként ez mind szép és jó, már csak a játékok hiányoznak PS4-re
-
Ha jól rémlik, akkor a Halo 4-et jegyző 343 Industries-től is vettek át egy ismert programozót (Corrinne Yu, engine programmer), szóval erősítenek ilyet téren.
A Slime draws near! Command?
-
desolator
senior tag
Úristen, 256mb ram! Nagyon brutális, hogy ennyi ram ellenére, hogy néz ki egy Uncharted. Egy 256 ramos telón meg már az angry birds is szaggatna
Mostanában annyit járok dolgozni, hogy kezd lassan az ivás rovására menni...
-
smkb
őstag
" a Cell esetében a ciklusokat és a feltételes elágazásokat nagyon ajánlott volt elkerülni"
őőőő.... ezeken kívül nem sok programelem maradt... csak nem szekvenciális feldolgozás volt végig egy PS3 játékban... az nagyon fura lenne. Hogy lehet bármilyen játékot írni elágazás (milyen a nem feltételes?? mert akkor mi alapján ágaz el?) és ciklus nélkül? -
félisten
Szerintem a túl sok elágazásra és ciklusra gondolt, és itt is elsősorban azokra, amik egy vagy másik prociblokk között kommunikálnak, hiszen itt lassú az átvitel.
Nyilván nem teljes kerülésről van szó.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Jellemzően azt csinálták, hogy ha volt egy ciklusod és benne egy elágazás, akkor azt két ciklusra bontották A és B elágazásnak megfelelően. Ez így gyorsabb volt a Cellen, mintha elágazással csináltad volna. Az eredmény meg lényegében ugyanaz.
Önmagában nem tudtak sokat tenni, mert mindenképp káruk lett belőle, hogy a Cell nem volt olyan hatékony BP hardverrel felszerelve, de kármentésre volt lehetőség.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
bbTamas77
aktív tag
C++ mi más lenne? Assembly-ben lemennek egészen a fémig?
Ezt a feltételes baromságot meg nem értem.
Hogy jól értem előtte van egy if és aztán bontja két ciklusra.
Az nem ment jól a cell-nek, hogy egy ciklusban van egy if feltétel?
Ez ennyire lassította volna.A Cell-t én egy órási baklövésnek tartom fejlesztői szemmel nézve. Hihetetlen, hogy akkor mennyire letojták, játékfejlesztők véleményét.
Az egy dolog, hogy a Cell taposta ki az ősvényt, meg úttörő volt, de ennek nem egy PS3-ban lett volna helye.[ Szerkesztve ]
-
Peter13
senior tag
+1.
Az államat keresgéltem amikor ezt megláttam...Anno biztos olvastam róla, csak aztán valahogy elsikkadt...most viszont hogy így az "arcomba tolták", rendesen p*fánvágott (és tényleg: a elavult őskövületnek számító 4 éves HTC Desire telefonomban több a memória, nem is kicsit).
Ezt kellene azon soksok kollégák orra alá tenni, akik szerint már most elvault és lassú a PS4 hardwere, és különben se lehet képes fullHD-ban futtatni majd a programokat (mondom mindezt PC-matyiként...mindegy ).
"No, I'm not immortal: I'm just not good at dying..."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szinte mindenből saját rendszert írnak. A nyelv szempontjából C++, Python (leginkább a toolokhoz) és assembly került elő. Utóbbi a teljesítménykritikus részekhez.
(#9) bbTamas77: Lehet, hogy a Cell baklövés, de igazából innováció is egyben. Ha nem jelent volna meg, akkor ki tudja, hogy meddig kellett volna várni, amíg a piac elszánja magát a heterogén irány mellett. Az egy dolog, hogy a 90-es évek végén is pedzegették, hogy elméletben működhet, de a Cell mutatta meg, hogy a gyakorlatban is működik. Ez azért nagy érdem. És a koncepció annyira bevált, hogy a Sony ugyanilyet választott a PS4-be, csak más architektúrával, de ettől még a működés elve nem változott.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Strezi
őstag
Nekem nagyon bejött a CELL/SPU programozás! Miután megvolt az alapvető infrastruktúra:
- cell program fordítása bináris kódra
- bináris kód beágyazása a generális kódba
- bináris kód instance futtatás megadott paraméáterekkel
szinte már gyerekjáték voltA gyakorlatba mindíg ahhoz szoktam hasonlítani, mintha egy normál program csak cache-ben futna (256Kb Local Store), amit pedig azon kívül el akarunk érni, azt nem a memóriavezérló oldja meg, hanem kézzel kell berántani DMA-kon keresztül. Kicsit jobban tudatosul az emberben, hogy milyen adatokra is van szükség valójában. Leginkább emiatt lehet gyors a SPU-kód, mivel ebben a belső memóriában gyors volt a hozzáférés, lehetett számolni ezerrel az adatokkal. Ezen felül, vektoros kód ott még további sebességet hozoztt.
A fenti modell ugyanakkor, amiben a főmag osztja ki a feladatokat, könnyen szűk keresztmetszet lehet 6-7 gyors SPU mellett. Igyekezni kell az SPU-nak csak a minimális induló adatokat, vagy csak egy feladatlista címét átadni, amiből már az SPU-k maguk "húzzák" a következő feladatot, és állítják össz a hozzá szükséges memóriaszeleteket is. Azaz a fenti (push) modell a gyakorlatban inkább egy SPU oldalon súlyosabb(pull) modellé fejlődött.
... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
LordX
veterán
Elolvasva a cikket, az az érzésem, hogy feltalálták a pool allocatort, garbage collectort és a task-based parallelism-t...
-
-
LordX
veterán
Attól még, hogy az oprendszer nem ad egy csomó APIt, nem jelenti azt, hogy nem léteznek libraryk. Azt meg ne próbáljuk már meg innovációként eladni, hogy
#include <boost/pool/pool.hpp>
#include <tbb/task.h>Jó, persze nem ez történt, és lehet (sőt, biztos) csináltak sajátot, de ez nem innováció, hanem "csak" engineering. De nem is akarták úgy eladni - a lényeg, hogy nem kell túlpörögni a témán.
-
Peat;)
veterán
"bőven megfelel arra, hogy Full HD-ben 60 képkocka/másodperces sebességgel futtassa a játékokat, sőt leginkább túl erősnek is számít" Szerintem rossz a fordítás, ekkora ökörséget nem létezik hogy mondana bármely fejlesztő, illetve milyen kidolgozottsági részletességet ért full hd és 60 fps mellett. De pl a Killzone csapat is bizonyára totálisan amatőr volt hogy a mellett hogy csak 30fps-el megy a single még fizikában sem mutattak semmi újat, annyira túl erős a gép hogy csak tizedét használták ki.
Én imádom a konzolokat de ha ennyire hülyének néznek mindig elmegy a kedvem attól hogy az új generációból is vásároljak majd.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Naughty Dog esetében ez helytálló lehet. Ők nagyon közeli kapcsolatot ápolnak az ICE Teammel. Éppen ezért olyan fejlesztéseket is látnak már, amelyeket talán még senki sem láthatott. Általában a Sony játékok akkor indulnak rohamos fejlődésnek, amikor az ICE Team leadja az első motorverziót a partnerstúdióknak. Ilyet még senki sem kapott, és valszeg a Naughty Dog lesz az első, aki ebben részesül. Szóval azzal a hozzáféréssel, amivel ők dolgoznak eléggé valószínű, hogy többre képesek, mint amit a mai PS4 SDK-k és motorok megengednek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Sondi1986
addikt
PS4-ben nem 8 jaguár mag van?
A cikkben 6-ról van szó, a maradék kettő mag alszik. Vagy a maradék kettő mag mire figyel?[ Szerkesztve ]
-
M@trixfan
addikt