- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Nyugdíjazza a tuningra szabott, első Raptor Lake-eket az Intel
- Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
- Milyen SSD-t vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Realme Pad – vissza az iskolapadba
Hirdetés
-
Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
it Az amerikai elektromos hálózat nem bővül elég gyorsan ahhoz, hogy az AI nagy energiaigényét kiszolgálja.
-
Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
ph A hónap végén a felkelő nap országában debütáló, AD107 lapkára épülő modell talán az európai piacra is megérkezik.
-
PlayStation konzolokra is megjelenik a Darkest Dungeon 2
gp A korábban PC exkluzív játék hamarosan végre játszható lesz konzolon is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
"Mint ahogy a fikázók sem akarnak villanyautót, csak utálkozni kell mert ennyire képesek. "
A "fikazok" nagy tobbsege is venne elektromos autot, de nekik valamilyen szempontbol nem felel meg. Vagy tul draga, vagy kicsi a tenyleges hatotav, vagy ... egyentol fuggo folytatas.
Az semmit se javit a magas aron, hogy tavaly felmentek a hagyomanyos autok arai, mert semmivel sem lett kedvezobb az e-auto magas ara, csak igy sokaknak nem csak az uj elektromos auto, de mar az uj benzines auto sem johet szoba.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
<Lacy85>
addikt
Hatalmas büntetés annak, aki nem érte el.
Veszek pár kvótát így nem kell kifizetnem a többszörösét büntetésre, vagy fejlesztésre. A benzines meg pöföghet tovább.
A Fiat a legjobb példa. Tessék-lássék alapon van 1db elektromos Fiat 500, aztán ennyi.
Ezen kívül az összes benzin-dízel. Fiatnál is, Alfánál is (Fiat-é az Alfa).
Az 500-nál sem kellett sokat erőlködni, mert egy létező autót megcsináltak elektromosra. Kimondottan elektromos platformjuk a kanyarban sincs. -
Noukoum
veterán
válasz Tigerclaw #152 üzenetére
És ha nem felel meg nekik akkor mi a francnak fikázzák? Nincs életük? Vagy csak ennyire rossz?
Rólad aztán meg lehetne beszélni mikor megbeszéltük pont egy suzuki swiftnél hogy nevetséges összeggel sem nőtt meg az autó ára a kvóta miatt erre másnap ugyanúgy tolod a baromságot hogy a kvóta miatt drágult minden.
Igen biztosan fognak drágulni az autók a kvóta miatt is, és? Akinek nem tetszik az ne vegyen autót, senki nem kényszerít.És marhára nem érdekelne az a sok baromság akik terjesztetek, ha nem az emberek agyát mosnátok hülyeségekkel.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
dabadab
titán
válasz <Lacy85> #153 üzenetére
Hatalmas büntetés annak, aki nem érte el.
Most az a kérdés, hogy tényleg tönkre akarsz-e tenni egy komplett iparágat, vagy azt szeretnéd, hogy legyen valamivel zöldebb. Ha az első, akkor ez rendben van, de amúgy meg nincs.
Egyébként meg a Fiat az pont az a gyártó, akinek gyakorlatilag csak kisfogyásztású, viszonylag keveset szennyező autói vannak.
DRM is theft
-
<Lacy85>
addikt
Dehogy akarom tönkretenni. De annak sincs sok értelme, ha lehetetlen feladat elé állítod a gyártókat, aztán meg bünteted őket ha nem tudják teljesíteni.
Mert ez így többletkiadás vagy a kvóták vétele miatt, vagy mert hirtelen kell embertelen pénzeket ölni a fejlesztésekbe muszájból. Vagy a kettő együtt.
És ezt a sor végén Te fogod kifizetni, mert max. drágulnak az autók. Nem fogja lenyelni senki sem a kiesést.
Egy épeszű menetrend kellett volna, amit tartani is lehet.
Ha erre nem hajlandó a gyártó, akkor lehet büntetni.[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz cousin333 #130 üzenetére
tisztában vagyok vele, ha normális töltése lenne a 38-as akkuval akkor jó deal lett volna nekünk az ioniq is... De mivel második autó lett így 4m alatt akartam maradni mert pesten egyszerűbb vele boldogulni (ezért végül Zoé és e208 lett)
illetve e208 björnnél azért is szerepelt rosszabbul, mert szar a fűtése pedig van hőszivattyú... De lehet ez csak azért jelentkezett nálunk mármint a téli nagyobb fogyasztás, mert mindig hideg akkuval járunk mert amit egy 30-70 km-es út alatt melegszik az akku és a kocsi az kint álló autónál másnapra kihül és amíg nincs bemelegedve addig sok energia megy el fűtésre és az akku se tud annyi áramot visszaadni... konkrétan most tavasszal 45-46 kWh max megy az autóba télen (február - mert akkor led odb olvasóm) 43,5-nél több nem volt az akkuba teljesen feltöltve... Tehát az akku 47 nettót tud csak ha hideg az akku akkor ez tovább csökken....
#127GreenGoblin: szerintem jó deal volt de ha szerinted nem akkor írd meg mi lett volna jó deal ... 8,5 m egy autó ami dugóban önvezető valamint autópályán szintén (sávtartó távolságtartóval elvan) így szerintem nem rossz deal 5500 km-en kb 100e Ft-ot spóroltunk eddig az üzemanyagon a dieselhez képest (valójában 130e-t mert itthon napelem van) 1 évre nézve ez cirka 400e Ft körüli összeg 5 év alatt 2m + a szervíz is olcsóbb fele így 5 éves korára 2,5m- hoz vissza a felárából és mint írtam hasonló automata diesel / benzines autó ára (208asok közül) 6,5-7,5 között van felszereltségtől függően így már csak ezt nézve előrébb leszünk. Ha mellé rakom, hogy használtan is 1-1,5 millióval többet fog érni akkor pedig még jobb a helyzet -
Rolly
veterán
válasz Tigerclaw #133 üzenetére
Tudom, csak ha a hűtőmaszkot lecserélték volna tömörre akkor máris nyernek 5%-ot a légellenállásban ... ahogy a Hyundai a Konanál meg tudta csinálni itt is meg lehetett volna (kicsit csúnyább lett volna, de jobb lenne a fogyasztás ) De hangúlyozom nekünk is elég a télen 200 km (100-110-es átlaggal) km ami tavasztól őszig 250 km... Pest mellett lakunk anyósomék Kiskőrös mellett laknak oda vissza 20-25 kWh-t kell kb tölteni ami 3 fázisról náluk 3-4 óra alatt megvan így teljesen jó alternatíva oda is a kocsi. Anyumék messzebb laknak Békés megyében oda már kicsit nyűgös mert útközben meg kell állni 10-20 percre tölteni (szerencsére Szolnokon már 3-4 50-es töltő van) és anyuméknél szintén (ott 8 óra kell - mert 3x16A-ral nem tudunk tölteni) tele tudjuk tölteni - vagy visszafelé több időre kell megállni 30-40 percre. Ide még nem használjuk csak néha az elektromost... De az évi 20e km-ből így is ki tudunk váltani 16-18e-et
-
#16820480
törölt tag
válasz <Lacy85> #150 üzenetére
Én ilyet találtam, 2011-es adat, itt a "lakások megoszlása lakóövezeti jelleg szerint" táblázat, nagyjából 30% körül voltak a kertes házak Budapesten akkor. Viszont azóta (meg már szerintem annál korábban is igazából) az újonnan épülők vagy kertes házak lehetnek, vagy lakóparkok/lakóházak, ahol kötelező garázst építeni. Tehát minden egyes városi ház, amit lebontanak és új épül a helyére (8, 9, 13. kerületekben például gombamód szaporodnak), ott lesz garázsbeálló.
-
dabadab
titán
válasz <Lacy85> #159 üzenetére
De annak sincs sok értelme, ha lehetetlen feladat elé állítod a gyártókat, aztán meg bünteted őket ha nem tudják teljesíteni.
Rövid távon teljesíthetetlen feladatról van szó. A cél az, hogy lássák, hogy konkrét anyagi érdekük az, hogy megvalósítsák olyan gyorsan, ahogy csak tudják.
És ezt a sor végén Te fogod kifizetni, mert max. drágulnak az autók. Nem fogja lenyelni senki sem a kiesést.
Ez messze nem ilyen egyszerű, az autók árai nem valami random értéken vannak, amiket aztán simán lehet emelni a költségek emelkedésével lineárisan.
Egy épeszű menetrend kellett volna, amit tartani is lehet.
Az teljesen nyilvánvalóan mindenféle lobbizásba fordult volna, ahol az autógyártók hosszasan ecsetelték volna, hogy nekik NAGYON hosszú időbe fog ez telleni.
DRM is theft
-
Rolly
veterán
válasz #16820480 #162 üzenetére
viszont sajnos a mai napig úgy épülnek garázsok, hogy a parkolók és a villanyórák között nincs kábelezés ... pedig egyelőre lég lenne csövet behúzni és az esetek többségében elég lenne egy 1x16Aes töltő így 1-1 házhoz nem 1 fázist köthetnének, hanem 3x16A-t amiből 1 menne a parkolóhoz 2 fel a lakáshoz ...
-
<Lacy85>
addikt
“Ez messze nem ilyen egyszerű, az autók árai nem valami random értéken vannak, amiket aztán simán lehet emelni a költségek emelkedésével lineárisan.”
Szerintem meg annyiért adják, amennyiért akarják. Ha azt mondják, hogy holnaptól +20%, csak mert, akkor annyit kell fizetni érte.
Nincs megszabva az eladási ár. -
nemlehet
őstag
válasz <Lacy85> #165 üzenetére
Hát azért remélem tudod a piacgazdaság nem így működik. Amíg van több gyártó addig aki ilyet csinál simán csak piacot veszít. Ha mindenki elkezd emelni egy darabig lenyelik a fogyasztók, de ha elér egy bizonyos szintet akkor a kereslet bezuhan ami megint szívás a gyártónak. Komoly szakemberek dolgoznak azon, hogy belőjék az árakat, erre nem fognak csak úgy röhögve 20%-ot rádobni mondván úgyis megveszi a paraszt...
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
<Lacy85>
addikt
válasz nemlehet #167 üzenetére
Teljesen igazad van. Épp ezt láttuk a mobilpiacon is.
Ott sem lett a 6-700 dolláros csúcskategória pár év alatt majdnem a duplája. Valahogy mégis fogynak és minden gyártónál ez volt a trend.Aztán ha már autók:
1-2 generációval ezelőtt ~7 milla volt egy Mazda 6 alapára. Most 10,5.
H Astra alapára ~3,6 milla volt. Jelenleg egy full alapmodell ~7.
Szóval azért csak összejön mindenhol az a drágulás...
Mégis viszik őket.[ Szerkesztve ]
-
gabber01
addikt
válasz <Lacy85> #168 üzenetére
Persze, csak közben a Ft még annyira szart sem ér, mint anno. H Astra idején mennyi volt? 220Ft egy EUR? Most meg 370. Több, mint a másfélszerese! Plusz az infláció.
Csak nálunk ennyire fos a helyzet ám..., mert itt dübörög a gazdaság.
Külföldön nincs ám ekkora drágulás.Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
dabadab
titán
válasz <Lacy85> #165 üzenetére
Persze, annyiért adják, amennyiért akarják, csak hát az árat nem random állapítják meg, hanem elég hosszasan számolgatják azt, hogy a kereslet és a kínálat függvényének találkozása milyen áron biztosítja a profitmaximumot és kisakkozzák azt a pontot, ahol szerintük olyan ár van, aminél alacsonyabb és magasabb ár esetén is csökkene a profitjuk.
Ezek után szerintem elég nyilvánvaló, hogy az azért nem úgy megy, hogy csak rácsapnak valami összeget, mert csak.#168: amit mondasz, az tökre nem mond ennek ellent, kitapasztalták, hogy létezik ez a piac is és oda is pozícionálnak termékeket. De ezzel együtt vannak továbbra is olcsó telefonok is, mert tudják, hogy az is fontos szelete, és olyat egyik gyártó se csinál, hogy mondjuk a 200 eurós sávba szánt telefonját hirtelen 400-ért adja (vagy ha mégis megpróbálja, akkor annak eléggé kiszámítható eredménye lesz).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Rolly
veterán
az autó piac egy kicsit más azért... mert itt vannak környezetvédelmi normák ami miatt minden szarral tele kell rakni a belső égésű autókat (katalizátor, adblue, fap ...) meg vannak biztonságtechnikai előírások (vészfékező asszisztens, vészhívó ...) amik a 5-10 évvel ezelőtti autókban nem voltak... s ha már így nézzük akkor nem csak az infláció és a gyártók kénye kedve drágítja az autókat hanem a plusz beszerelt eszközök és fejlesztett programok is valamint a kibocsátási kvóták alapján még a büntetésnek is szerepe van az árban... pont ez a gond, hogy egy suv és egy kicsi autó között árban annyival több a haszon, hogy nem éri meg már kis autót gyártani mert mire mindennek megfelel annyiba kerül, hogy nem lesz aki megveszi...
-
nemlehet
őstag
válasz <Lacy85> #168 üzenetére
A mobilpiac megint más. Főleg nyugaton ahol kevésbé ver át a szolgáltató és tényleg nagyon kedvező konstrukcióban el lehet hozni nagyon drága telefonokat is. Nekem testvérem angliában él, iPhone-ja van, azt hiszem 2 évre 15 fontos havidíj+15 fontos részletre kapta meg tavaly. Úgy már más a leányzó fekvése. Eleve nem divat nyugaton teljes áron független telefont venni, szóval sok szempontból szinte irreleváns hogy mennyibe kerül a gyártó honlapján.
A mostani Astra jóval nagyobb és az alapmodellben is van rengeteg extra ami H-ban talán még választható sem volt. A 3 milla drágulás 2 generáció alatt a forintgyengülést és inflációt is bevéve egyáltalán nem irreális.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
<Lacy85>
addikt
Pedig ha megtehetik, simán beépítik az árba. Max. lesz akció, ha ennyiért nem megy.
Tesla menetrend is az, az 1-2-3 éven belül több, mint 50%-ot spórolnak az akksik gyártási költségén.
Aztán mégis mindenhol azt írják, hogy ettől ne várjunk érdemi árcsökkentést (ha csak a piac rá nem kényszeríti őket), mert ott is vannak részvényesek, befektetők, stb., akiknek nagyon is számít a profit. -
Füleske
addikt
válasz Tigerclaw #144 üzenetére
A Fiat - nak EU kvótát ad el, a VW - nek meg kreditet Kínában. Amúgy mindegyik gyártó adja-veszi ezeket, akinek épp sok van vagy kell neki. A rendszer az elektromos autók gyártását segíti elő.
Lacy85 : "A Tesla kvóta nélkül is csak elektromos autót gyártana" Valahogy előnyhöz kell juttatni aki ilyet gyárt. Van jobb ötleted ?[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz <Lacy85> #159 üzenetére
"És ezt a sor végén Te fogod kifizetni, mert max. drágulnak az autók."
Épp ez az egyik cél szerintem, a kevesebb (belső égésű) autó és a kisebb árkülönbség, hogy arányaiban többen vegyenek elektromost.
"Egy épeszű menetrend kellett volna, amit tartani is lehet."
Kérdés hogy ez mi lenne ? A gyártóknak nem céljuk a meglevő gyártósorokat kidobni. Egy gyártósornak 20 év semmi, folyamatos felújításokkal meg elketyegnek a gépek "bármeddig". -
nemlehet
őstag
válasz GreenGoblin #181 üzenetére
Nem büntetlenül mert a kvóta pénzbe kerül neki. Nyilván ő ezt nem akarja folyamatosan venni ezért rohamtempóban fejleszti a saját járművét, mert hosszú távon ez a legolcsóbb.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Füleske
addikt
válasz GreenGoblin #181 üzenetére
Már megválaszolták helyettem, csak annyit tennék hozzá hogy ezen benzin-dízel gyártónak évről-évre több és több pénzt kell így kidobni az ablakon, amit előbb-utóbb kénytelen ráterhelni a vásárlóira. Ez versenyhátrányba hozza = csökkenő eladások. A kvótát eladó viszont a bevételből fejleszthet és/vagy gyártósort építhet.
-
dabadab
titán
válasz <Lacy85> #184 üzenetére
Nem lenne gond az elektromos erőltetésével, de majd akkor tegyék, ha kompromisszumok nélkül ki tud váltani egy belsőégésű autót.
És az úgy tök magától fog előállni szerinted? Véletlenül sem úgy, hogy bele kell tolni nagyon-nagyon sok milliárd eurót, aminek a beletolására meg kellene valami komolyan vehető üzleti terv, azon kívül, hogy most beletoljunk, aztán huszonöt év múlva esetleg bevételünk is lesz belőle?...
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
#16820480
törölt tag
válasz <Lacy85> #184 üzenetére
A jelenlegi terv nagyjából úgy néz ki, hogy 2030 után nem lehet tisztán belső égésűt forgalomba hozni és 2035 után már hibridet sem (UK-ben, egyelőre EU-s törvényről nem tudok, csak tervezetet). Szóval bő 9 évig még ott is lehet kapni benzinest, és 14 évig hibridet, de a használt autók kikopása ennél jóval lassabb, olyan 20-30 év legalább. Ez azért rengeteg idő ahhoz képest, hogy tömeggyártott személyautó alig több mint 100 éve létezik.
-
dabadab
titán
válasz GreenGoblin #187 üzenetére
Mondjuk mi lenne, ha nem erőltetnéd a nyilvánvaló hülyeségeket?
Persze, hogy érdekli a gyártókat, hogy el tudják-e adni azt, amit gyártanak.
DRM is theft
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz <Lacy85> #184 üzenetére
Azzal egyet ertek, hogy a tisztan belso egesu motoros szemelyautoknak mennie kell mondjuk 10 even belul, de mikozben a jelenlegi elektromos auto eladasokat is csak komoly artamogatassal tudtak elmozditani a 0.X%-rol, ne kezdjenek mar arrol almodozni, hogy majd 15 ev mulva mar csak elektromos autokat lehessen forgalmazni.
Erdekes latni, hogy mikor sokan a magas art nevezik meg buktatonak, a masik oldal rogton elkezd szamolgatni, hogy nem olyan nagy a kulonbseg, de kozben ragaszkodnak a "nekik jaro" 1-2 millios artamogatashoz. Ha te panaszkodsz az ar miatt, akkor proli vagy, de kozben o pont ugyanazt csinalja.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dabadab
titán
válasz <Lacy85> #189 üzenetére
Te tényleg ennyire nem érted, hogy mi történik itt?
Öntik a pénzt a fejlesztésekbe, amiknek többek között az lesz az eredménye, hogy ez a felár csökkenni fog, amitől megnő az eladott mennyiség, ami meg a méretgazdaságosság okán csökkenti a költségeket, amitől megint csökken a felár.
DRM is theft
-
Tigerclaw
nagyúr
Vagy nem: [link]
Ameddig eleg komoly artamogtas van, valoszinuleg nem varhato a listaarak csokkenese. Ez mar csak azon is latszik, hogy miutan elfogyott a tamogatasra szant keret, elokerultek a gyartoi akciok, tehat tudnak eleve olcsobban adni, csak nem akarjak.Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
addikt
A felár azért fog csökkenni, mert az agyatlan szabályozással felverték az új autók árát. Elektromos autó sohasem lesz olyan olcsó organikusan, mint egy belső égésű. Már csak a felhasznált alapanyagok ára miatt sem lehet az. Kobaltból, lítiumból nincs annyi a Földön, mint vasércből, vagy alumíniumból. De elég, ha megnézed a réz árának növekedését. 1,5x annyiba kerül most, mint fél éve ugyanaz a rézkábel a villamossági boltban.
-
<Lacy85>
addikt
De, értem. Csak nem igazán látom ezt a tendenciát.
Anno amikor százas / ezres nagyságrendben adtak el Tesla-t, nem tudom mennyi volt pl. a fullos Model S ára. Most nettó 145.000€.
Pedig idén már 1 millió a cél eladásban.
Meg ahogy fentebb is írtam, hiába lesz 50%-kal olcsóbb az akksi gyártás (ami elég jelentős része a költségnek), nem igazán fog látszani az árban, mert részvényesek / befektetők / fejlesztési költségek, stb.
Ha csak a többi gyártó által rá nem lesznek kényszerítve, ők sem fogják / tudják olcsóbban adni, mert a profit még mindig mindenek előtt van.
A többiek meg miért nyomnák le az árat? Nekik sem ártana, ha megtérülne a rengeteg beleölt lóvé.De egyszerűbb példa. Az elmúlt 20-30 évben mikor tapasztaltad azt, hogy csökkent az autók ára?
Itt szerinted mitől lenne más a helyzet?[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Kobaltból messze nem kell annyi, mint alumíniumból meg acélból (főleg a kobaltmentes akkuknál), lítiumból (amiből egyébként szintén meglepően kevés kell, főleg ahhoz képest, hogy az a névadó) meg saccra több van, mint alumíniumból.
A réz árát meg mondjuk tíz éves távlatban nézve nem látom, hogy az elektromosautógyártás nagyon felverné az árakat.
Az elektromos autók mechanikai egyszerűsége másrészt viszont tagadhatatlan és az meg olcsóbbá teszi a gyártásukat.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz <Lacy85> #196 üzenetére
Anno amikor százas / ezres nagyságrendben adtak el Tesla-t, nem tudom mennyi volt pl. a fullos Model S ára. Most nettó 145.000€.
Akkor nem volt olyan, mint a mai fullos. Ami a kínálat teteje volt, az a Performance, 85 kWh-s akkuval (4,4-es gyorsulással), mai értéken számolva 109000 dollárért. Most ilyen már nincs, mert a legalapabb Long Range-ben is 100 kWh akku van (és 3,1-es gyorsulást produkál), 80000-ért.
Szóval itt is masszív árcsökkenés volt.
Ha csak a többi gyártó által rá nem lesznek kényszerítve, ők sem fogják / tudják olcsóbban adni, mert a profit még mindig mindenek előtt van.
Ismét megdöbbenek azon, hogy milyen alacsony színvonalú a magyar közgazdasági gondolkodás.
A profit nem attól nő, hogy valamit jó drágán adsz, hanem attól, ha a megfelelő áron.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
addikt
Kérdés, hogy mi a nagyobb költségtényező: a már most is végletekig optimalizált gyártás, vagy a gyártó által kontrollálhatatlan alapanyagár. A mechanikai egyszerűség kizárólag a hajtáslánc bizonyos elemeire igaz, ennek előnye költség oldalon szerintem elenyésző.
Ha ez az alapanyag dolog annyira triviális lenne, akkor nem állt volna korábban több modell gyártása is akkuhiány miatt. De nem vagyok a téma szakértője, szívesen olvasnék erről hiteles elemzést. Amit viszont látok: az úttörő Tesla nem tud profitot termelni hosszú évek után sem az elektromos autók eladásából, pedig hegyekben áll náluk a megrendelés.
És itt még mindig csak a gyártásnál tartunk, nem beszéltünk a töltőhálózat problémájáról, a töltési sebességről, energiasűrűségről, stb.
#198dabadab
A profit nem attól nő, hogy valamit jó drágán adsz, hanem attól, ha a megfelelő áron.
Igen, a profitmaximalizálás nehéz dió, és nem lehet egy félmondattal letudni. A fő probléma viszont szerintem nem a profit mértéke volt, hanem a bekerülési ár. Te azt mondtad, hogy a tömeggyártás felpörgése mindenképp lenyomja az árat. Erre írtam azt, hogy ott van az anyagköltség, a Tesla kihozatala pedig már bőven eléri a tömeggyártás szintjét. Mégsem csökken a tömegmodell (3) ára szignifikánsan. A belsőégésű autókétól pedig fényév távolságra van még mindig. Sok év után is. A VW elektromos autója is 2x annyiba kerül, mint belsőégésű ekvivalense. Ez nem fog eltűnni egyik pillanatról a másikra.[ Szerkesztve ]
-
cousin333
addikt
válasz <Lacy85> #196 üzenetére
"Pedig idén már 1 millió a cél eladásban."
De nem is Model S-ből, hanem leginkább Model 3-ból, meg Model Y-ból. Ami jóval olcsóbb, miközben az akksi mérete nem sokkal kisebb.
"hiába lesz 50%-kal olcsóbb az akksi gyártás"
Persze, mert közben 2-3-szor akkora akku kerül az autókba (most nem a Teslákra gondolok elsősorban). Meg építik ezerrel az infrastruktúrát (Gigafactory, Supercharger).
Az i3 gyártása is megtérült már, pedig az elején kezdték, nem adtak el kiugróan sokat és a gyártása sem nevezhető olcsónak.
Ha most gyártanák az első Leaf-et, meg az i3-at a 22kWh-s akkuval az is olcsóbb lenne, csak az ugye nem felel meg a kényes ízlésnek. Jelenleg elsősorban nem árcsökkentést zajlik (legalábbis nem látványosan), hanem az akkukapacitás bővítése, beltér/összeszerelés minőségének javítása. Tíz éve 10 mió környékén kaptál egy full műanyag, aprócska i-Miev-et, ma ugyanennyiért (pénzromlással, EUR árfolyammal számolva) sokkal komolyabb kocsikat vihetsz haza. Miközben a belsőégésűek sem lettek olcsóbbak, sőt. Egyelőre annyi a különbség, hogy a villanyautóknak magasabb a belépő ára. Majd megy az lejjebb is, koreai, kínai autók is nyomják majd lefelé, hiszen az európai gyártók hajukra kenhetik az évszázados belsőégésű know-how-t.
"We spared no expense"
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Autós topik
- YouTube
- Mazda topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- DIGI kábel TV
- LEGO klub
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- További aktív témák...