- Canon MILC: EOS R és M topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- 3D nyomtatás
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Steam Deck
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Prémiumot kér a TSMC a Tajvanon kívüli gyártásért
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
-
Mégis megjelenik Switch-re a Deliver Us the Moon
gp Közel négy évvel a hibrid konzolora szánt változat elkaszálása után a készítők úgy döntöttek, hogy mégis megjelenik a Switch verzió.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Új Noctua CPU-hűtő érkezett a helyszűkében szenvedő gépházakba
ph A 44 mm magas memóriamodulok szomszédságában megférő típus felülre helyezett légkavaróval dolgozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#56573440
törölt tag
én még mindig nem hiszem hogy ez jó lenne nekem... kíváncsi lennék akár a szabadszemes 3d milyen változásokat idéz elő a látásban mondjuk hosszú távon...
-
-=RelakS=-
veterán
Csak félve jegyezném meg, hogy ha minden második sort látom az egyik és a másik szememmel, akkor inkább a függőleges felbontás feleződik, mert 1080 helyett csak 540 sor lesz.
Amúgy az LG megoldását már láttam boltban. Ha jó irányból nézem, nagyon jó, de ha függőlegesen nem megfelelő helyen vagyok, akkor szellemképes, bár a jó irány egész nagy szögből elérhető.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz -=RelakS=- #2 üzenetére
Jogos. Asszem. Bonyolult ez.
Igen. Maga a szellemképesség irányhoz is kötött. De az Aktív megoldásnál még szemből is van crosstalk (nem is kevés). Haladunk előre csak lassan.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ZEN1TH
őstag
Már kezdtem örülni, hogy egy olcsó 120Hz-es LCD lesz, de sajna nem.
https://www.flickr.com/photos/hartmanntamas/
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A valós 120 Hz-et szerintem dobni fogják. Egyelőre az eladásokból úgy tűnik, hogy a passzív megoldás lesz a nyerő, és ahhoz elég a 60 Hz is.
A másik meg, hogy a 120 Hz-es LCD-k többsége 3D Visionös, ami 20 dolláros darabonkénti licenszköltség az NV-nek. Eleve nem lehet olcsó. Amíg ezekről le nem veszik a 3D Vision adóját, addig az áruk magas lesz.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Romvr
őstag
válasz -=RelakS=- #2 üzenetére
Igen függőlegesen feleződik általában. Tehát 1920x540. Amúgy ez ne riasszon meg senkit se mert te ugyanúgy látod az 1080 sort, csak nem egyszerre hanem két részletben a két szemed. Így az agyba ugyanannyi információ jut el mintha egy 1080p-s filmet néznél. Szóval úgy is lehetne írni hogy 3D=1920x(2x540), 2D=1920x(1x1080) csak a lakosság igen nagy hányada képtelen fejben felbontani egy zárójelet, mert az bonyolult (főleg egyes felvilágosult társadalmakban).
Amúgy meg a 250 euró barátinak hangzik (~66 ezer), csak mire az hazánk polcaira kerül lesz vagy 80 ezer úgy meg már nem a Best Buy kategóriát képviseli. De örülök hogy végre kezdenek felhagyni az Aktiv Shutteres megoldásokkal és jönnek az olcsó de jó alternatívák. Csak így tovább!!!
irányok: Sosem értettem ezt a macerát a betekintési szögekkel sem. Én a monitort szemből nézem, max pár fokos eltéréssel. Így még nem találkoztam olyan monitorral aminek ne lenne jó a képe szemből. Ha ez is képes a képernyő síkjára mérten 90 fokban jó képet adni, pár fokos eltéréssel, akkor már jó monitor. Nem 8-an fogunk bámulni egy 23"-os képernyőt és nem oldalról akarom nézni (akkor már a trapéz forma zavaróbb mint hogy torzul a szín).
Szerintem.[ Szerkesztve ]
"(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser
-
EkSYS
senior tag
ez jó..hogy egyre olcsóbb lesz az ilyen tudású HW. Más kérdés hogy ez - egy technológiai zsákutca..hisz minek viselni egy szemüveget ha nem muszáj.
Tényleg haladunk előre - de tényleg lassanEki - az eredeti
-
Recon666
Közösségépítő
Már egész baráti ára van, de külsőleg nem teszik.
-
OnSeT
őstag
vga teljesítménye itt is feleződik játékok alatt mint az aktív megoldás esetén?
-
ViZion
félisten
Az 2D vs. 3D képleted igaz, ha a képpontokat nézzük. Viszont olvastam egy cikket vhol, hogy sokaknak megfájdul tőle a feje, mert az agynak ez sokkal több munka.
Még nem láttam huzamosabb ideig 3D-t, szal. nem tudom, hogy mennyire használható ez egy több órás BF meccsnél... Megvárom a tapasztalatokat, remélem lesznek tesztek.
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
Chiller
őstag
Hát nem igazán olcsó.
Az LG D2342P ugyanezt tudja, csak az 299EUR, és akkor inkább azt ajánlanám. Még én is azt venném, pedig a családba nálunk 2 AOC LM-928 monitor is van, és semmi gond nincs velük már évek óta...
És az LG-t már kapni is lehet nálunk 73k körül bárki megkaphatja (sajnos csak rendelésre).Élőben azért szívesen megnézném (akár az LG-t is), ha tud valaki ilyen helyet, ne kíméljen!
-
dezz
nagyúr
"Amúgy ez ne riasszon meg senkit se mert te ugyanúgy látod az 1080 sort, csak nem egyszerre hanem két részletben a két szemed. Így az agyba ugyanannyi információ jut el mintha egy 1080p-s filmet néznél."
Ez egyszerűen nem igaz. Nem kell butítani a népet, senkinek sem áll össze az agyában úgy, mintha full sorfelbontású lenne. (Ez teljesen más, mint az interlace.) Ehelyett a szem úgy áll be, hogy a két 540 soros kép egymásra helyeződik.
IPS-hez szokott szemmel marhára zavaró volt tegnap szüleimnél a TN-es monitoron, hogy szemből sem volt egyforma a kép, de ha megmozdultam, szinte szivárványszínekben "pompázott". Hogy az egyéb különbségeket ne említsem.
(#3) Abu85: Szerintem ez típusfüggő.
(#5) Abu85: Max. a monitoroknál, a tévéknél biztos nem dobják a 100/120 Hz-t.
De ha jobban bejön a 3D, PC-n sem lesz létszükséglet az Nvidia 3D-Visonjére. Főleg, hogy gamingre is van már ingyenes alternatíva.
-
dezz
nagyúr
A jelen 3D rendszer alapja az un. stereo-3D, ami 2db 2D-s képre épül. Ez sosem lesz olyan, mint pl. egy hologram. Szemüvegmentes megoldásnál úgyanúgy a 2db 2D-s képet kell eljuttatni a szemeknek, amit optikailag csak úgy lehet, hogy egyes irányokból az egyik kép látszik, kicsit más irányokból pedig a másik (illetve 2 nézetnél többnél egy másik). Jelen megoldásoknál meg a kettő között egyszerre mindkettő vagy feketeség (ugyanannak a szemnek)... (Ez azért később jobb lesz.) Több plázában láthatsz ma már ilyet (pl. Allee-ban). Nem feltétlen jobb, mint egy könnyű (akár papír) szemüveg, amivel nem kell mozdulatlanul ülnöd/állnod.
Szóval, inkább azt lehet mondani, hogy a stereo-3D a zsákutca -- de még jópár évig fogunk ebben a zsákutcában haladni... (Annyival lesz jobb, hogy egyre több nézet lesz [jelenleg a 2-nézetes 3D-t vezetik be éppen, szal nem a jövő héten lesz ez sem], így szemüvegmentes megjelenítőnél elmozdulva sem lesz gond, de az sem lesz olyan, mint egy igazi hologram.)
(#12) Abu85: Az is számít, hogy fele annyi sort kell számolnil, nem? Vagy a DirectX csak 1:1 pixel méretarányt támogat (így mindenképp kép teljes felbontású kép kell, amit a stereo-3D szoftver szed utána szét)?
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha úgy építed fel a program motorját, hogy nem kelljen információ a szomszédos pixelekről, akkor megoldható, hogy a két kamerával csak a két kép felét számold ezzel kimondottan gyúrva a passzív 3D-re. A gond ott kezdődik, hogy rengeteg olyan post process minőségszűrőt futtatnak a mai programokon, amelyek esetében szükséges a szomszédos pixelekből az információ.
Jobb megoldás a CryEngine 3 elgondolása, ami egy képkocka projekciós technika. Ott lényegében egy kamera van és a 3D-s hatás a kiszámolt képkocka alapján jön létre. A második képkocka az eredetiből születik meg némi változtatás után.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
dezz
nagyúr
Nem úgy értettem, hogy minden 2. sort számolná, hanem két 1920x540-es képet (akár y irányban picit eltolva az egyik kamerát, hogy a képernyő síkjába eső felületeken pont kijőjjön az 1080 sor, bár nem is biztos, hogy ez szükséges vagy előnyös), 1:2 pixelméret-aránnyal. Csak nem tudom, hogy a DirectX tud-e ilyet egyátalán. De valószínűleg nem.
Amit a 2. bekezdésben írsz, az egyfajta 2D-3D konverzió lenne... Nem hiszem, hogy jobb lenne, mint eleve 3D-ben (azaz két, független nézetet, ahol pl. az egyiken belátsz bizonyos tárgyak mögé, a másikon nem, stb.) számolni.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
közben a szellemképességre, és a visszatérő 3D inverz megjelenésére van egy elméletem:
A polárszűrő alatt van az lcd, és ahogy függőlegesen egyre magasabbról, egyre nagyobb betekintési szögből nézem, a polárszűrő és az lcd "elcsúsznak" egymáshoz képest.
Amúgy az volt a fura, hogy beálltam a tv elé, és mondom ez szellemképes... hátrébb mentem: megjavult. Közelebb mentem, legugoltam: megjavultItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
-
válasz -=RelakS=- #23 üzenetére
Pontosan. A Prey az id Tech 4 motort használja, vagyis OpenGL alapú.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Syncmaster 2053BW monitor / 20 col / HD 1680p
- 27 Philips Led monitor Full Hd 1920x1080 IPS
- Acer 34'' 1440p 144hz monitor saját dobozában sürgősen eladó
- 24" DELL P2418HZM Full HD IPS LED HDMI Használt monitor 2év garancia MONITORCENTER
- Moniotor Bazár FHD HDMI Displayport 22" 24" Benq Dell Samsung Lg Hp E24m G4