Hirdetés
- Kompakt vízhűtés
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- iPad topik
- Egérpad topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- OLED TV topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Blindmouse
senior tag
A Khronos Group akármit csinálhat, mindig úgy fog kinézni, mint egy medencében fuldokló, életéért kiabáló fogyatékos kisgyerek. Senkit nem fog érdekelni mit csinál. Aztán a Microsoft kijön majd a Directx VR kiterjesztésével, és elkezdik a gyártók használni.
-
válasz
#16939776 #10 üzenetére
Volt is robbanás, mert kiderült van akkora igény rá, hogy eljuthattak a szabványosítás gondolatáig, nem fogják 10 évre újra lejegelni a Consumer VR témát.
Ez az önnön érdekük. Ha nem lesz szabványosítás, akkor ugyan az fog történni, mint például a PhysX, Mantle vagy az EAX esetében. Lesz rá egy-egy (támogatott) játék, de ennyi...
Szóval ha nem jutnak el a szabványosítás gondolatáig, akkor vagy lehúzzák a rolót, vagy csak megmaradnak rétegigény terén (pl. TrackIR szint).
-
#16939776
törölt tag
Semmi más nem történt eddig, mint hogy felmérték a piac igényeit, felvevő és fizetőképességét.
Volt is robbanás, mert kiderült van akkora igény rá, hogy eljuthattak a szabványosítás gondolatáig, nem fogják 10 évre újra lejegelni a Consumer VR témát.
A most eladott példányok tulajdonosait fel lehet használni tartalmat fejleszteni, tesztelni, mer ők szívesen kipróbálnának bármit
Szóval lehet még ebből könnyen pénzt keresni, nem fogja a sárban heverve hagyni a szórakoztató ipar. -
Nowhereman
őstag
hja, és mind azt reméli, hogy a szabvány ellenében a saját megoldása fog elterjedni, és ezzel szerez monopóliumot.
Gondoljunk a M$ office-ra: mindenki szidja az Open/Libre office-t, mert nem kezeli tökéletesen a M$ fájlait, miközben azok használják a szabványosított fájlokat, az M$ office-ok meg a saját verziójú fájlokon kívül semmit se kezelnek tökéletesen - se a szabványt, se a korábbi verziókat. De a nagy-többség ezt tartja követendő alapnak... -
fusionfan
csendes tag
Ahogy a klasszikus vicc mondja: Jaj ne, van 13 egymással versengő megoldás. Szabványosítsunk! Ezután lett 14 egymással versengő megoldás...
Most nem azért, de bárhol bármit fejlesztenek a világon, legyen az csavar, joghurt, elektromos autó vagy épp VR, először mindenki a sajátját fogja fejleszteni, és csak amikor kritikus mennyiségű eszköz van akkor jön a szabványosítás (jó esetben). Szerintem nagyon kevés az ellenpélda ahol előbb a szabvány jön létre egy teljesen új technológiának, és utána jönnek elő az implementációk. Előre szabványosítás tipikusan akkor van ha egy már létező szabványos dolgot akarunk továbbvinni lásd USB3, IPv6 etc.
-
Másképpen fogalmazva:
Ha anno az Oculus, a Valve, HTC, és a többi szereplő esetleg eleve úgy kezdte volna, hogy na, skacok, dugjuk össze a fejünket, és csináljunk egy közös API-t, hogy a fejlesztőknek jó legyen, és mindenki hardware-ével mehessenek a játékok, akkor most nem vérezne ezer sebből az egész VR szemfényvesztés.
Semmi gond nincs vele, én csak hátradőlve röhögök az egészen, hogy az ostoba egoizmusuk miatt saját magukat gáncsolták el, miközben anno arról volt szó, hogy 2016 már becsszó, hogy a VR robbanásszerű elterjedéséről fog szólni. Igaz ezt már hallgatjuk egy-két éve.
Most itt is az lesz, mint a Mantle / Vulkan / Dx12 esetében, hogy először kijönnek a saját API-s megoldások, megmutatják, hogy hát ha akarta volna mindenki, akkor így is működhetne. Aztán majd két évre rá megjelenik a közös API, de utána még 1-2 év lesz, amíg mindenki ki is tudja használni és valóban elkezdhet terjedni.
Szóval segond, 2019-2020 körülre majd visszatérünk erre a VR nevezetű izére...
-
DithenS
senior tag
PSVR kimaradt,vagy az szándékosan mert konzolhoz való és az zárt rendszer?
-
#71321344
törölt tag
-
Hiftu
senior tag
-
Zseniális, hogy mindez megint akkor realizálódik a T. hardware fejlesztők fejében, mikor már kijöttek a kereskedelmi megoldásukkal. Vajon nem volt előre látható a probléma? De. Csak mindegyik úgy gondolkodott, hogy majd a saját API-ja fog elterjedni, és a többiek majd licencelik tőle...
-
Ez tényleg kiváló ötlet, de nem gáz, hogy foglalt már az OpenVR név?
Új hozzászólás Aktív témák
ph A konzorcium szerint ma VR-re fejleszteni igazi rémálom, és a piacon kialakult töredezettséget meg kell szüntetni.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Bemutatta az Apple az iPhone 16e-t
- Kompakt vízhűtés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nagyrobogósok baráti topikja
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- OpenMediaVault
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...