- Intel Arc Battlemage B570/B580
- Milyen videókártyát?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Autós kamerák
- Steam Deck
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen egeret válasszak?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zeratul
addikt
válasz
darkarthur #85 üzenetére
Ahhoz először a hálózati protokollnak kellene jelentősen gyorsulni, de pingekkel évek óta nem tudnak mit csinálni.
-
darkarthur
senior tag
Azért nem lenne rossz, ha gyakorlatban is úgy menne ez az egész, mint az NV fejében.
Évek óta nem éri meg játékok miatt vasat fejleszteni! -
Zeratul
addikt
Cloud alapú játékoknak ott van a rákfenéje az input lag. MMO estében ez hatványozottan jelentkezik mert nem 1 játékos IO adatai futnak be hanem akár több százezeré ami eleve magas pinget okoz, ha erre a felhő alapú játékok magas sávszél igénye is rájön, sok jó nem származik belőle.
-
emmm
őstag
Szerintem inkább az lesz a kérdés, arányaiban mennyi plusz játékost vonzana be egy ilyen megoldás. Ahogy látom, ma nem vesznek feltétlen szervert a cégek, hanem inkább bérelnek egy olyan cégtől, aki ezzel foglalkozik, szóval - azért nem olyan hatalmasak a költségek.
Ha teszem azt, a néhány tízererről pár százezerre felmenne a játékosok száma, akkor lehet, hogy nem csak a játékot kellene megvenniük, hanem lenne mondjuk egy havi díja is ennek a szolgáltatásnak, lásd WoW. Cserébe nem kell gépet fejleszteni. De ehhez kell egy nagyon erős marketing kampány, mindenhol terjeszteniük kellene, hogy lesz ilyen lehetőség, mert belebuknának abba, hogy az emberek nem tudnak róla.
Nagy cégek meg úgyis le tudják alkudni az árat, ha nagyobb mértékű, huzamosabb ideig tartó megrendelést kérnek a szerverekre.
Ha nem is most, pár év múlva látok benne fantáziát. Jelentősen leterhelné az internetes forgalmat a szolgáltatóknál, ahhoz azért szerintem még van mit fejlődni.
-
lenox
veterán
Igen, de netet amugy is hasznalsz, laksz valahol, es egy konzolhoz szerverparkot nem kell uzemeltetned, szoval ezekkel otthon nincs tobbletkoltseg. Az aramba is eleg kevesen gondolnak bele, szoval az se tunik fel a mezei usernek. Raadasul nem mindegy, hogy a havi $40-ert csak egy user/passwordot kapsz, vagy egy kutyut a kezedbe. Egyebkent az sem mindegy, hogy az elozo peldaban a Blizzardnak kell-e ket milliard dollart fizetni, mert centralizal, vagy nem. Persze ha mar lenne ilyen, akkor nem kellene, csak pont azt mondom, hogy oriasi bekerulesi es havi koltsege van egy ilyennek, ha nagy szamu usert akar kiszolgalni az ember, szoval szerintem ez nagyon lassan fog beindulni, ha be fog egyaltalan. Mert arrol meg nem volt szo, hogy otthonra igy is kell a $200-os kutyu, ami dekodolja a kepet es radugod a joystickot vagy egeret, vagy kontrollert, szoval az akar mar lehetne egy konzol is.
-
lenox
veterán
Nekem is ez jutott eszembe, pl. kijon a diablo 4, de ugy jon ki, hogy elotte a Blizzard beruhaz 10 millio jatekosra? Mondjuk megusszak $200-bol per user, akkor az 2 milliard... Es fogyaszt 750 MW-ot, az is kijon havi 100 millio dollarbol... Hat nem tudom, ezen meg kell azert gondolkozni...
Masik resze, hogy 75 watt az kerul naponta 90 forintba, havi szinten 2700 Ft-ba, dollarban mondjuk 12, es ez meg csak az aram. Ezt siman fogja valaki fizetni? Mert ugye ezzel meg nem kapott a user semmit, se hardver/szoftver amortizacio, se a teruletet, halozatot, uzemeltetot nem fizette ki senki, szoval az osszes koltseg akar $40 is lehet... Szoval nem tudom, nekem alternativakent havi $40-ert egy konzolt berbe adni az jobb uzletnek tunik, es azon a user is sokkal tobb mindent tud csinalni, sokkal jobb felhasznaloi elmeny mellett...
-
bacsis
Közösségépítő
és igaz, az is egy elképzelés, hogy be fog jönni, és "használni" fogják az emberek...
De ha nem csak elképzelés lesz, s megvalósul, az emebrek át fognak rá csábulni, egyre többen, és többen és máris milliós felhasználótáború lesz ez a réteg
Persze tény és való, ez nem most lesz, de (ha) eljön az ideje, gondolni kell arra is hogy hova a toszba rakják azt a valagnyi hardvert hozzá
gondoljj cask bele, az első telefonközpontot is csak pár felhasználó használhatta, most meg hány embernek van telefonjaigaz ez utóbbihoz cirka 100 év kellett, hogy így kiforrja magát, de a mai rohanó világba, aszondom 10 év múlva már simán elképzelhető, hogy mindenki így fog játszani
-
Löncsi
őstag
Jelenleg 0 felhasználó van, GRID csak egy elképzelés. Másik, hogy nem is gépeken, hanem okosteló, táblagép itt a megcélzott réteg szvsz (láthatod a képen ha felmész a Geforce.com-ra), hisz ezek a készülékek limitált hardverrel rendelkeznek, ide jól jöhet. Akinek izomgépe van, az sztem nem fog váltani (max ha zavarja a fogyasztás/zaj).
-
bacsis
Közösségépítő
aszondják hogyha ez begyün, akkor nem kell gémer PC (max csak az olyanoknak mint én akik fanatizmusból használják a PC-t) mert akkor ezzel az okossággal mindenki "mindennel" tudja tolni a krájszis5-t na mármost ha mindenki így nyomassa a játékot akkor biza oda több millió felhasználót kell kiszolgálni egy időben, hisz ebben a pillanatban is több százezren de inkább millióan játszanak a számítógépeiken, amit egyenlőre ugye a saját gépvasuk "számol" de ha a trend a felhő lesz akkor ezt az egyszerre több millió játékost ennek a teknoloddzsinak kell kiszolgálnia...
-
Löncsi
őstag
Én sehol nem látom, hogy milliókat ki kellene egyáltalán szolgálni...
Illetve nem hiszem, hogy adott T időintervallumban folyamatosan milliók játszanának, gondolom egy adott időben pár-ezer user fogja csak használni a szolgáltatást, ergó a felszabadult helyre másik user lép majd be.
Nomeg ezek a termek szét lesznek szórva a világ nagyobb városaiban gondolom.
Trust me i'm an engineer.
-
bacsis
Közösségépítő
egy rack 84 GPU-t fog tartalmazni. Ez azt jelenti, hogy egy teljes rack 84 játékot képes majd futtatni egyszerre
Gyerekek hát ne bohóckodjunk, itt, ha bejön ez a felhős mizéria, milliókat kell majd kiszolgálni, mégis hova a toszba raknak annyi rekket, és hogy látják el kraftal? "kellemes" fogyasztási adat ide vagy oda -
tilinko70
csendes tag
NVIDIA játékokkal kapcsolatos jövőképébe nekem nem igazán jön be.
-
Reggie0
félisten
Remelem laptopokba is raknak majd.
-
eight
senior tag
válasz
MCBASSTION #62 üzenetére
Nem tudom hogy most hogy van ,de akkor, amiket kipróbáltam azok majd mind high-on mentek (mondjuk dx11 az nem volt). Lehet hogy beetetési időszak miatt, vagy mert még nagyon kevés felhasználó volt.
szerk.: de annak tényleg "tökmind1"
-
Én ezt az nvidia féle felhős balhét egy bedrótozott játékteremben, vagy valami LAN-os játékgép teremben tudnám elképzelni.
Egy teremben ott vannak a megjelenítők, kontrollerek, dekódoló egységek vagy alapgépek. Míg egy másik szobában a háttérben egy masina számolná ki az összes gép képét. Ott még a lag-ot is eléggé alacsonyan lehetne tartani.
A másik meg ugye a LAN-os játékterem ahova lemegy egy csapat PC-s játékokat pörgetni hálóban. Lenne egy pc amin van x mennyiségű monitor/bill/egér egy szoftverrel kezelni mindet külön. A háttérből meg egy gép kiszámolja a dolgot. Biztos hatékonyabb mint mondjuk 32darab különálló PC. -
Baldrick
csendes tag
fehőben játéknak csak két előnyét látom (mint esetleges felhasználó), csalások gyakorlatilag kizárva, kisebb villanyszámla
fps-re, szimulátorokra használhatatlan jelenlegi szinten, de az a -30ms sem oszt szoroz -
Male
nagyúr
Igen, ezek kiesnek nagyjából (játékvezérlők és hasonlók azért megmaradnak).
Valóban érdekes lenne kielemezni, hogy +/- mennyi jelenik meg a mérlegben. Bár sokmindent elég nehéz lehet megbecsülni (kisker és nagyker haszon mondjuk jól meghatározható, de hogy pl a márkákon mennyit lehet spórolni, azt nem hinném, hogy akár egyetlen jelenlegi cég is elárulná).
Amúgy az még egy fontos pont, hogy a jelenlegi verzióban ha vettél egy gépet és rá egy pár játékot, majd később nincs pénzed, akkor legfeljebb az újabb játékokat bukod addig, de a meglévőkkel annyit játszol, amennyit akarsz. A felhősnél ezt valószínűleg nem teheted majd meg, addig játszhatsz, amíg van rá pénzed. -
rudi
nagyúr
Igen, ezek jó szempontok, tényleg van egy halom extra kiadás, viszont a teljse kereskedelmi channel (márkák, központi elosztó, nagykerek, kiskerek, fuvarozók, szervizek, gariintézés) kiesik a körből, marad a komponensgyártó/tervező (NV, Intel, AMD, Samsung stb.), a bérgyártó (Foxconn és társai) és a nagybani megrendelő. Érdekes lenne egyszer nem csak a mi elméleti szintünkön kielemezni ezt.
-
lenox
veterán
Nyilvan amit ideztel azt folytattam is, de amit te mondasz az is olyan erv, aminek semmi koze ahhoz, hogy es most van 4 gpu-s kartya, tehat ha valaki komolyan veszi, akkor enelkul is megcsinalhatja, ha akarja egyaltalan. Mert ugye nem arrol van szo, hogy osszesen egy lokacion vannak gepek, hanem hogy mondjuk 20-on, de a szuper uj 4 gpu-s kartya miatt, ami miatt az egy jatekost kiszolgalo hardver ara 'oriasit csokken' a 20 helyett mar 50-100 helyre telepitesz szervert. Mennyivel jobb 100 hely, mint 20? Mert a logisztikaja az joval nehezebb, de esetleg a jobb user experience miatt megeri? Nem tudom, nekem santit, mar csak azert is, mert ma azert mar eleg olcso 1U szerverek vannak, amibe bele lehet tenni 4 low-end grafkartyat, szoval az oriasi hardver koltseg csokkentes is gyanus, akkor meg tenyleg nincs semmilyen eros erv, hogy ezzel a technikaval miert telepitene az ember tobb helyre szervert.
-
Male
nagyúr
Igen, azok rámozdulhatnak, csak hát van itt több pont, ami erősen beleszól a versenybe:
- a szerverekbe hardver kell... a grafikai részhez 2, ha az Intelnek bejön, akkor 3 szereplőtől lehet vásárolni, és nem fogják olcsón mérni (főleg ha ők is üzemeltetnek saját szervert... minek támogatni a konkurenciákat ugyebár). Proci szinten szintén nem lesz sok szereplő.
- a szerverre játék kell... a játék kiadók az évek során szépen egyesülgettek, felvásárolgattak, itt sem várható nagymértékű egymás taposása (a játékpiacon most sem látni a "ki adja olcsóbban a jó játékot" típusú versenyt)Így hiába akar majd sok cég nyújtani ilyen szolgáltatást, olyan lesz, mint az SSD piac rengeteg szereplője... ugyan abból épít mind, így nagy különbségek nem lehetnek árban.
...és pár extra költség még:
- a szerverekhez épület kell, ami jelentős, újonnan megjelenő költség (emiatt senki nem vett eddig nagyobb lakást magának)
- a szervereket üzemeltetni kell... ehhez emberek kellenek
- egy rakás marketing költség, hogy nálunk fizess elő (bár ezt eddig elszórták a játék reklámjára, szóval nem biztos, hogy plusz költség)
- igen komoly net sávszél a szerverekhez
- az otthoni net forgalmát is igen jelentősen meg tudja dobni, amit a net szolgáltatónak be kell hoznia... az ügyfeleken. -
nyunyu
félisten
De pl. nekem mar eleve ott santit, hogy ha olcsobb egy szerver, es ugyanannyi helyre tobb jatekost kiszolgalni kepes hw tudok betenni, raadasul kevesebbet is fogyaszt, akkor miert raknam ezt meg egy helyre?
Mondjuk azert, hogy egy halozati hiba eseten ne az osszes szerver essen ki orakra, mint tegnapelott ejjel az egyik mobilszolgaltatonal?
Bankok erdekes modon meg birtak oldani, hogy a szervereik foldrajzilag is kulonbozo helyeken vannak, igy ha mondjuk elonti az arviz az egyik szervertermet, attol meg csokkentett kapacitassal ugyan, de tudnak mukodni.
-
Angel1981
veterán
"Ez tulajdonképpen az NVIDIA szolgáltatása a felhős játékra, mely a vállalat reményei szerint értelmetlenné teszi az új generációs konzolokat és a drága, játékra való PC-ket."
Szerintem ezzel már elkéstek, az új, 8. generációs konzolokat nem fogják tudni legyűrni,
a 9. generációsok ellen viszont lehet értelme!
Ja! És pont ők akarnák "megóvni" a játékosokat attól, hogy sok pénzt kelljen a gamer pc-re költeni? Ők, akik gyakorlatilag fizetnek a programkód elk*rásáért, hogy a játék a legerősebb GeForce-ot igényelje? Ha! Ha! Ha! -
mrhitoshi
veterán
Drágának drága koncepció, de ehhez a rendszerhez otthonra csak pár monitor kellene, és szinte végtelen számítási kapacitás állna rendelkezésre (már, ami a messzi jövőt illeti).A mobil is kaphatna erről adatokat, és így csak egy adatkapcsolatra megfelelő antenna kellene a mobilba. Lehetne sorolni a lehetőségeket, de azok szinte végtelen számot vehetnek fel.
Céges környezetbe, még jobban illeszkedne ez az elgondolás. Remélem ebbe az irányba is elmennek a fejlesztések, mert biztos lenne rá piac. Én legalább is kipróbálnám, még ha nem is kvantumgépekről beszélünk
, mert működne az elgondolás már most is. Otthon optikai hálózat ->mobilon LTE.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cipofuzo87 #55 üzenetére
-
cipofuzo87
tag
én úgy tudom elképzelni, hogy otthoni szervert használok, és házon belül tetszőleges helyen tudok így kényelmesen játszani tableten vagy ipaden.
ez talán már most is megoldható.
de a 4Mbps-os folyamatos sávszéligényű wifi, a folyamatos, ARM-es procik számára magas prociterhelés 2-3 órán belül lemerít bármilyen mobil eszközt sztem. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A marketingrizsa sosem jó. A be- és a kitömörítés valóságtartalmával nincs gond. Azt megalapozottnak látom. Kitömörítésnél persze meg lehetne említeni, hogy a kliens teljesítményétől függ, de mondjuk, hogy jó. A többi viszont egyszerűen nem áll össze, ha minden körülményt egységesnek tekintünk. Ha pedig ez nem áll fent, akkor az egész értelmét veszti.
Korábban az Intel csinált erről a felhős játékról egy tanulmányt. Az sokkal jobban felvázolta az egészet. Mondjuk az nem marketingcélból született. A levonható konklúzió nem is lett kedvező. -
lenox
veterán
Ezt azert nem neveznem levezetesnek, ez csak marketing rizsa, annak meg pont jo, es annal joval tobb valosagtartalma van, mint amit te elfogadsz belole ezek szerint. De pl. nekem mar eleve ott santit, hogy ha olcsobb egy szerver, es ugyanannyi helyre tobb jatekost kiszolgalni kepes hw tudok betenni, raadasul kevesebbet is fogyaszt, akkor miert raknam ezt meg egy helyre? Persze azert, mert akkor esetleg az ahhoz kozeli usereknek kisebb lag van, de akkor ezt akkor is megtehetnem, ha nem nvidia hw-t hasznalok.
-
rudi
nagyúr
Tévedsz, ha azt hiszed, a Gigabyte, Asus, MSI szintű cégeknek nagyobb lobbiereje van, mint a telekomosoknka? Az Intel vagy a Samsung, akik a T csoporttal, Ciscoval és hasonlókkal pariban vannak, meg majd eladják szépen a fő hardverkomponenseket a felhősöknek. Nyilván a vége az lesz, hogy kb. ugyanannyi pénzt vesznek ki a zsebünkből, de rengetegen odaadják, ha cserébe mentesülnek a házi hardveres és szoftveres fejlesztéstől.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Így nem lehet általánosítani egy elméleti levezetésben. Maradjunk annyiban, hogy ha a network oldalán az egyikre x ms-t adsz, akkor a másikra is annyit kell. És ez most elméleti levezetés, a gyakorlat nyilván teljesen más lapra tartozik, de ennek az elméleti levezetésekben nincs is helye. Maximum csillagozni lehet megjegyzésben.
Ezek a grafikonok olyan elmélet szerint vannak felvázolva, hogy az kedvező legyen a Gridre nézve, és kedvezőtlen a többire. Ezen a ponton mindent elkövettek ... a konzolnál, és a Gen 1 Cloudnál, is a lehető legrosszabb eshetőséget vezették le, míg a Gridnél lényegében a legjobbat. A Cloud esetében valóságban közel nincs ekkora különbség, csak bele kell rakni a marketingfaktort, mert az elméletben megalapozott -30 ms-ra senki sem figyelne fel. Azzal persze nincs baj, hogy ezt kirakták a GeForce.com-ra, mivel ez egy marketingoldal, de tényszerű oldalon ennek nincs helye, mert több sebből vérzik a levezetés. -
nyunyu
félisten
Kollega multkor nagyon kifakadt a szomszed cegnel dolgozo Mrs. Kakadura, mert rikito vilagosszold miniszoknyahoz rozsaszin viragmintas felsot vett, plusz az elmaradhatatlan kilo smink volt rajta, hajszine meg inkabb narancssargara sikerult, mint szokere...
Pedig kollega a negyvenes nokre bukik...
-
lenox
veterán
Azert mert olcsobb es kevesebbet fogyaszt, es nem kell tobb. Egy gpu-ban nem csak szamoloegyseg van, hanem pl. fix pipelineos encoder, ami ide nagyon kell, azt szakertettek ki, hogy igy lesz optimalis az eroforrasok aranya. Mert mit lehetne tobb core-ral csinalni? Jobb minosegu kepet. Amit ugyis elbasznanak a tomoritessel, akkor meg minek, csak az aramot fogyasztja.
-
lenox
veterán
Szerintem benne van. Azt mondjak, hogy mivel sokkal olcsobb egy szerver ezert az operatorok tobbet vesznek belole es tobb helyre, ezert ha eddig 1000 km-re volt a szerver es 20 halozati eszkozon ment at a forgalom, akkor most majd 100 km-re lesz es csak 10 eszkozon megy at, tehat kisebb lesz a kesleltetes.
-
nyunyu
félisten
Bár engem nem is itt, hanem munkahelyen zavar, hogy lassan (5-6 év) mindent cloudba raknak cégeknél is. Akkor majd nem a cégnél, hanem a cloud szolgáltatónál fogunk dolgozni, vagy mi?
Call centernel sem tudja az ugyintezo, hogy a fizikai vas hol van, ami fogadja a bejovo hivasokat, majd tovabbitja az o asztali mellekere/mobiltelefonjara/VoIP kliensere/Skypejara, szamara teljesen transzparens a rendszer.
Fuggetlenul attol, hogy a szerver eppen Pest melyik vegen van, mig o mondjuk Sopronban, annyit lat belole hogy felhivnak egy szamot, es nala csorog.
Az sem biztos, hogy az o cegenel van a vas, ugyanis elo lehet fizetni hosztolt szolgaltatasra is, ahol tobb ceg hasznalja ugyanazokat a meregdraga eroforrasokat, amiket kulon-kulon nem tudnanak megvenni/kitermelni.
Szolgaltato persze beszopja bo nyallal, ha mondjuk az egyik ugyfel az elore egyeztetett 30 helyett 150 operatorral szabadul ra a rendszerre es tulterheli, mert az neki azonnal jelenkezik, hogy sok-sok millioert boviteni kene a vasat+tavkozlesi infrastrukturat, de ugyfel havonta csak par tizen/szazezret fizet a hasznalat utan...
Cloud szolgaltatas pontosan ugyanigy mukodik, mint a hosztolt CC, csak a felho hasznalatahoz nem tavkozlesi infrastruktura kell, hanem megfelelo netkapcsolat. (bar a 21. szazadban a ketto mar majdnem ugyanaz.
)
Amugy tizen-huszoneve is voltak mar olyan szolgaltatok, amik sok kis ceg adatait/programjait kezeltek egy nagy rendszerben, es te elofizetokent barhonnan igenybe vehetted a szolgaltatasaikat: pl. webtarhely
Csak akkor meg nem volt erre kulon szakszo, cloud csak az utobbi 2-3 evben terjedt el/valt ismertte.Egyebkent a cloudnak a hatranyain kivul van elonye is: otthon is tudsz dolgozni, nem kell minden nap orakat szagolni a hajlekonyokat a BKVn, undok kollegak b*szogatasait elviselni az irodaban, cigiszunetben elvezni par magat tizeneves plazap*ncinak kepzelo otvenes holgy vizualis kornyezetszennyezeset, etc.
-
Buci21
addikt
A virtualizált GPU-s cuccon miért ddr3 van mért nem gddr5?? és miért olyan alacsony órajelen dolgozik?? nem lehetnének ezek sokkal magasabbra belőve? (csak mert a gtx680-ban van 1536, itt meg 4*192=768... nem értem én ezt emberek... felhomályosítást kérek
-
priti
addikt
A modellben nincs hiba, csak így messze nincs akkora gyártási kapacitásra szükség és ha én vagyok mr. Big és van 8 gyáram, ami x tonna elektronikus szart köp ki magából erre a piacra naponta, akkor én ezt bazira nem hagyom és szólok a kissrácnak akinek a kampányát fizettem (mert én fizettem), hogy találja ki mi a baja ezzel a modellel a demokráciának, ha a székében akar maradni...
Lehet lelkesedni ezért a felhőért. Van aki 50 éve lelkesedik a hidrogénhajtásért, mert mekkora jó lenne vizet tankolni. Szerintem még ha a technikai feltételek teljesülnek is, még akkor is hasonló szituba kerül ez a felhő projekt. Neeem lesz egyszerűbb szerintem. Messze nem. Ugyanúgy lehúznak majd a hardverrel meg még a szoftverrel is mégbrutálisabban.
Ha visszatekintesz az üzleti hatékonyság nő és nem csökken. A hatékonyság meg végeredményben nem szól másról, mint a zsebed kifosztásáról. -
eight
senior tag
Tudom én (ahogy írtam is hogy értem az egészet ha objektíven figyelem), csak olyan betonfej módjára mondogatom hogy az "ellenállás nem hasztalan
Persze hogy jó dolog ez a grid, meg kitágulnak a lehetőségek, meg egyébként a distributed-rendering mindig is az egyik kedvencem volt, csak játékok terén én inkább konzervatív maradok ha lehet. Teszek rá vastagon hogy milyen a grafika, az érdekel hogy milyen a játék és nem az hogy néz ki.
Ezért is nem tudom megérteni mi a jó a COD 24-ben, a lézeres egérben meg LCD-kben meg a olyan nvidia driverben ami +40-50ms inputlagot tesz még az egészhez csak azért hogy 3 fps-el jobb legyen. De nem baj, majd kihalok szépen a hülyeségemmel, a optikai egeremmel és a CRT-mel együtt és akkor jöhetnek az Xbox gyerekek és a jövő -
-
priti
addikt
Nem képzeled, hogy megveszel egy "vevőkészüléket" és onnantól hawaii, dizsi, napfény. Akkor a hardvergyártók miből élnek?
Ne mondd nekem, hogy nincs akkora lobbiereje egy ilyen iparágnak, hogy megmondja, hogy neked félévente új "vevőkészülék" kell vagy a vevőkészülékbe bővítőkártya vagy akármi amit ő gyárt...
A konzol szar érv még akkor is ha nyomott áron adják és a játékon jön vissza az ára, mert. valaki azt a chip-et ami abban van legyártotta, méghozzá nyereséggel.
Szerintem ez qrvára naív elképzelés, hogy telítődik a piac és azzal szevasz. Vége és majd önszántukból másba fognak.
A kivitelezés meg ilyen válaszidőkkel... "egyszer jó lesz". Egyszer kvantumhálózat lesz 1 év hűséggel. Ja. Egyszer. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Én is olvastam, de nincs benne arra válasz, hogy ugyanaz a netes összeköttetés, miért jelent két és félszer gyorsabb elérést az egyik szerveren. Erre szerintem ők sem tudják a választ. A GPU-kkal való játszadozás az kamcsi. Ahogy odaért az adat a GPU-t tartalmazó szerverbe onnan már ns-ok vannak, és nem ms-ok. Itt nem lehet nyerni 45 ms-ot. Alapvetően az a kérdés, hogy ugyanazon a többszáz km-es kábelen miért megy a GeForce Grid felül a kliensbe két és félszer gyorsabban az adat.
Az egyetlen ami megalapozott az a be- és kikódolás. A kikódolás persze csak fűszerrel az, mert az a klienstől függ, de tegyük fel, hogy lemérték.A többit nem értem, hogy miért gyorsabb, nincs meg az elméleti alapja, és meg sincs magyarázva. Illetve ami meg van magyarázva az nem úgy van, mert nem kötelező a másik szerveren 30 fps-sel futtatni a programot. Ugyanúgy lehet 60 fps-sel. Ez beállítás kérdése.
-
mrhitoshi
veterán
Ez mind semmit sem ér, ha a megfelelő infrastruktúra nincs meg hozzá. Én egy 5megás ADLS nettel, lehet nem tudnám kiélvezni a GeeForce Grid lehetőségeit. Szóval ez igazából marketing.
(#31) {Zodiac}: Én nem.
Szerintem -idealizált jövőkép informatika terén- az MI-nek lenne haszna, amik kvantumszámítógépeken futnának, és emellett sima számítógépként is lehetne használni. Mindenkinek egy ilyen be a házba, és meg is lenne az egyéni Cloud szerver.
(#34) Löncsi: Yes, i say.
Akkor is csak marketing. Már megint ott vagyunk, hogy a bemutatón hozzák a legjobb körülményeket, így azok az adatok, amiket ők kápráztatásra használnak, nem feltétlen állnak helyt.
-
BlackPriest
őstag
hát igen, szerintem világviszonylatban is relatíve kevés helyen van megfelelő sebességű net. a terhelés drasztikusan megugrana, ha egy háztömb, vagy panel elkezdene felhőben játszani és a mostani panelos gyors netek is visszalassulnának, mert a garantált a diginél sem a zengzetes 20/10, az csak a maximum...
arról nem is szólva, hogyha tényleg lesz adatforgalmi adó...
-
rudi
nagyúr
Sejtem én is, hogy ezzel nem mi, a végflhasználók járunk majd jól, mert úgyis beárazzák arra a szintre, ahová nekik jó. Kíváncsi lennék (bár sejtem, hogy soha nem árulják majd el), hogy mennyit lehet azon spórolni, ha a hardver központban van, és nem kell az gész konzumer üzletláncot fizetni. A komoly versenyben azért látok én fantáziát, ha a nagy telekom cégek esetleg ráharapnak, és a komplett PC használatot el tudják tolni ebbe a szolgáltatós irányba. Persze, ez nem holnap lesz.
-
Löncsi
őstag
GeForce GRID reduces the latency of cloud gaming by reducing every aspect of the rendering and transmission pipeline. First, it reduces the render time from 100 ms to 50 ms. This is achieved by increasing the framerate from 30 fps to 60 fps. The benefit here is twofold; not only do gamers get reduced latency, they also get higher frame rates. The result is greatly improved perceived smoothness and responsiveness.
Second, the encoding and decoding time has been reduced thanks to a host of new hardware and software technologies. NVIDIA GeForce GRID’s NVENC (low-latency encoder), NVFBC (ultra-fast full-frame buffer capture), and NVIFR (ultra-fast frame read back) capabilities capture, scale, and encode a game frame in a single pass in about 15 ms, shaving 30 ms off the overall latency.
Finally, the network latency will be much lower with GeForce GRID. First-generation cloud gaming servers used a single GPU per server. GeForce GRID servers enable up to four power-efficient Kepler graphics processing units (GPUs) to be connected to each server. This means much more powerful servers, lower cost for the operator, and much wider deployment. For the same cost, operators can deploy servers in a greater number of locations, which brings down the network latency, especially if you do not currently live near a data center.
-
mrhitoshi
veterán
"pedig érdekelne a magyarázata, hogy ugyanaz az összeköttetés két gép között miért lassabb két és félszer az egyiknél."
Az Nvidia már kvantumi szintű kommunikációnál tart. Az adatok teleportálódnak, és így megspórolja azt a 30-35 ms-ot.
Csak ez még nagyon titkos, azért nem szolgálhatnak ilyen adatokkal, én is félek, mert lehet mindjárt kopognak nálam."ami összesítve 4,58 TFLOPS-ot jelent."
Na hát talán itten körül van a gépem számítási teljesítménye, vagy még ennél is jóval kisebb.
-
Male
nagyúr
Az ebooknál azért ottvan az is, hogy pl egy boltban 10.000-es könyv árából kb 5.000 a boltban marad... persze nem kell fizikai bolt ehhez már, de ugye eddig rátették, ezután is ráteszik, max a profit nő.
A játéknál meg szintén a cél, hogy legalább annyit beszedni, sőt... a szervereket meg kell venni, fenn kel tartani, bővíteni, eszik az áramot, kell a nagy net sávszél, stb.. ez mind költség, amit természetesen haszonnal megpakolva számláznak tovább. (lásd mondjuk egy 10 dolláros plusz alkatrész az alaplapon -> a boltban már 50 dollár plusz a vevőnek)
-
Peat;)
veterán
Volt ezekről egy teszt és megmosolyogtató volt az eredmény. Mass Effect pl koránt sem maximum grafikán ment, pedig nem egy hardware gyilok motorja van, multijátékok itt ott késtek. Addig amíg pár tízezres konzol grafikában, töltési időben alternatíva, jól karbantartott szerverekkel a multijáték gondmentes, addig szerintem nem fognak az emberek váltani a gyengébb minőségre, akkor sem ha valamivel olcsóbb.
De pl DiabloIII fanokat sem tudom elképzelni, ahogy ilyen szolgáltatást használjanak, mert nem mindegy ám hogy a szörny egy mikrosecundommal később üt-e vagy sem..., illetve a grafika sem mindegy. Sok játéknál kizárja a modokat stb.
Másik de csak általam feltételezett nyomós okra az e-bookokat említeném. Digitális lett, nincs fizikai termék és az ár drágább vagy ugyanannyi. És most nem itthonról beszélek, ahogy megalakult az egészséges méretű e-book piac onnantól kezdve nincs nagy árelőnye. Itt pontosan ezt várom majd, ha az emberek tudtak fizetni jó pc-t, konzolt, drága játékokat akkor ott van az a pénz, csak más úton kell bezsebelni/etetni/zsákutcába húzni őket... -
HyP3b0y
senior tag
Kiindulásnak azért jó. Ha ebbe ölik a pénzt, akkor itt fejlődés lesz, mert van benne potenciál. Persze én sem szeretem az input lag-szerű megjelenést(sőt, gyakorlatilag egy idő után olyan szinten felhúzom magam a dolgon, hogy hagyom a fenébe
), de a legjobb úton haladnak afelé, hogy ez megszűnjön.
-
Male
nagyúr
Nyugi, majd megoldják ezt is, mint a TV csomagoknál... akarod vagy sem, fizetni fogsz azokért a játékokért is.
Az egészben egy biztos: többe fog kerülni az embereknek, mint az eddigi rendszer, hacsak valami hihetetlen verseny nem indul meg, de ez igen valószínűtlen. (Jah, a játék meg nyilván adott konzol exkluzív helyett adott szolgáltató exkluzív lesz, tehát nem fogod megúszni egy előfizetéssel sem.)
Talán azoknak lesz olcsóbb, akik havonta két órát játszanak... de valószínűleg az ilyen előfizetés meg drágább lesz/óra, szóval azért törekedni fognak arra, hogy tőlük is a lehető legtöbbet gombolják le. -
eight
senior tag
Az összes ilyen szolgáltatásról nem tudok első kézből nyilatkozni, de anno (még béta előtt) alfa alatt meghívtak az Onlive-hoz megmondóembernek, aztán utána még egyszer rápróbáltam amikor az UK szolgáltatás is elindult itt Európában, szóval azt sokat próbálgattam.
Az bizony nagypapáknak meg anyukáknak való akik már ráuntak a WII-jükre. Olyan mintha egy 100ms inputlagos TV-n kavirnyolnál valami agyontömörített mpeg2- szart, (pedig a szerver nem volt messzebb 40ms-nél), és a ramaty kép után a hangról már nem is érdemes beszélni. Persze értem én hogy a kemény gamer mag az elhanyagolható rész a piacnak és több az előny mint a hátrány, meg hogy elmegy a TV-n is kimaxolva gép nélkül (stb...) de azért még ne Istenítsük ezeket ha lehet -
kpal
nagyúr
Ez felhö cuccnak kel idő mire kábelen átmegy ezt vajon hogy küszöbölik ki .
-
emmm
őstag
Ez a felhő elég komoly. Bár engem nem is itt, hanem munkahelyen zavar, hogy lassan (5-6 év) mindent cloudba raknak cégeknél is. Akkor majd nem a cégnél, hanem a cloud szolgáltatónál fogunk dolgozni, vagy mi?
-
Angel1981
veterán
"A tranzisztorszám 7,1 milliárd, vagyis tényleg óriási lehet a lapka."
Ez több, mint ahány ember jelenleg él a Földön!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A latency részt szándékosan nem vettük bele. Nem tudjuk, értelmezni, hogy mitől lenne a net lagja 30 ms a Grid szerveren, és miért 75 ms a hagyományos szerveren. Ha az elméletnél tartunk, akkor a szerver és a kliens között az összeköttetés nem változik, vagyis vagy mindkettőn 30, vagy mindkettőn 75. Esetleg azt tudjuk elképzelni, hogy az NV a Grid-hez a legjobb eshetőséget mérte, míg a normál szerverhez a legrosszabbat. Ebben az esetben a kimutatás semmit sem ér. Igazából ezt a különbséget nem is taglalják, pedig érdekelne a magyarázata, hogy ugyanaz az összeköttetés két gép között miért lassabb két és félszer az egyiknél.
A másik dolog, hogy a legtöbb cloud gaming szolgáltatás eleve 60 fps-en dolgozik. Az, hogy 100-at számolnak rá a Cloud Gen1-re, míg a GRID-re 50-et, szintén fals adat.
Persze értem, hogy ez így jobban néz ki, mintha csak 30 ms előnyről számolnának be, de így ez nem helytálló.
A konzol szintén rossz, mert általánosítja, hogy minden játék úgy működik, ahogy leírják, közben a legrosszabb eshetőségre számoltak.
Nem véletlenül nem írtuk bele, mert nincs meg az elméleti alapja. Az lehet, hogy a be- és kitömörítés gyorsabb, de az 30 ms ugyanolyan beállítás és összeköttetés mellett, nem pedig 110, ahogy állítják.
-
Destructo
senior tag
Nemsemmi...
-
mzs718675
csendes tag
Azért van benne info amit nem írtatok le
, de nem panaszkodok így is jó. Amúgy még azt nem értem, tehát ha tegyük fel multis játékkal játszana akárki, akkor egyaránt nőne a konzol és a GRID latencyja is, mert ezeket csak a single játékkal mutatják? Végeredményt nézve igen impozánsak a számok.
-
angyalpc2
aktív tag
7,1 milliárd tranzisztor!!??
valami ilyesmi jutott erről eszembe:
http://www.youtube.com/watch?v=DmvEBJpc9VU
-
rudi
nagyúr
Most már csak azt az internetes infrasturktúrát kellene kitalálni, ami elbír ekkora felhős terhelést, adatforgalmat. Egyébként az irány szerintem marha jó. Veszel egy "vevőkészüléket" és onnantól sem a hardverrel, sem a szoftverek futtatásával, peccseléssel frissítéssel nem kell bajlódnod, ahogyan a mobiltelefonnál sem Te húzod az optikát meg telepíted a bázisállomásokat. Szépen előfizetsz mondjuk három hónapra a Diablo III-ra és játszod a tévéden, vagy amin éppen kényelmes. Ezzel a módszerrel kiütnék a warezt és azokat a méregdrága, és a pillanatok alatt végigvihető, hájpolt játékok sem lennének annyira sikeresek, mert az emberek csak pár órára fizetnének elő rájuk
-
mzs718675
csendes tag
Kíváncsian várom mi lesz belőle. A felhők már bizonyitottk egyes területeken a játékra még mindig a lagg miatt nem nyertek teret, de bizakodó vagyok.
Új hozzászólás Aktív témák
ph Az NVIDIA számos újítással állt elő az idei GPU Techology Conference alkalmával.
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650XT 8GB Zalman I3 Edge EVGA 550W
- Bomba ár! Dell Latitude 7390 2in1 - i7-8G I 16GB I 512SSD I 13,3"FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gar
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest