Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • phelodias

    csendes tag

    Sziasztok,
    A gyorstöltés külön megvásárolható gyorstöltővel (5A) működik, hiába dugsz bele 2 kábelt, mindig a külső töltő dominál. A beépített töltője kb. 100 wattal tölt.
    Hátránya, hogy a konverter az alvázban adja le a hőt közvetlenül a vezérlőegység mellett, ami szintén hajlamos a túlhevülésre. Így sem töltés után elindulni, sem pedig érkezés után töltőre tenni nem szerencsés.
    Éppen ezért (és a lassabb, kíméletesebb, 60 watt körüli töltés miatt is) az ES4-hez kapott töltővel töltöm, ami így kisebb stressz a telepnek és a hőterhelést is kívül adja le (a töltő "téglája" viszont forrósodik rendesen).
    Ha már szóba került, az ES4 robbanékonyabban indul, de sokkal instabilabb, a párom rá sem áll, a G30P II-t viszont imádja. A Max ott is felmegy, ahol az ES4 nem, vagy csak szenvedve (és belülről szétolvadva).
    A rugózási kényelem is jobb a Max-on a levegős abroncs miatt. Az ES4 viszont "szuperhordozható" a Max-hoz képest, ha metrózom a belvárosba, inkább azt tolom be az ülés alá, állítom magam mellé a mozgólépcsőn, minthogy a Max-szal sérvezzek. Nem mellesleg gyönyörű (ES4), ami persze szubjektív.
    A Max-szal teljes töltöttségből min. 40 km kijön még 500Wh/km körüli sportos fogyasztással is.
    De a párom alatt, D-ben 200Wh/km alatti a fogyasztása, szerintem azzal még akár a névleges hatótáv is elérhető (ha valaki kibír 3 és fél órát rajta). Mármint a rolleren :).
    A fék pedig össze sem hasonlítható. A Max profi, a dobfékje szinte karbantartásmentes, de az elektromos fékje is erősebb és szépen meg lehet állni.
    Szervizelni eddig nem kellett, de a csapágyak azért sanszosak, viszont az ES4-et átlag 500 km-enként 20-30 ezres szervizekre kellett hordanom, ami nem túl gazdaságos. A gazdaságos élettartama nagyjából 2-3000 km-re tehető, míg a legkorábbi Maxosok már 6000 megtett km felett járnak, tehát sokkal tartósabbnak ígérkezik.
    Összességében jó választás, ha nem kell vele sokat lépcsőzni, kényelmes a nagyobb hatótávolság és fontosabb a helykínálata, mint a tömege. Kisebb igényre ott a G30LE/LP, ami kisebb, könnyebb de hasonlóan prémium.
    Köszi szépen a türelmet, remélem, sikerült érdemben hozzászólnom!

  • phelodias

    csendes tag

    válasz odani #25 üzenetére

    95 kg testtömeggel, a javasolt 3,5 bar abroncsnyomáson bizony én is tervezem az első felfüggesztés beszerzését, mert a porckorongjaimon érzek néhány "meglepetéskátyút" - már ha van ilyen.
    Nekem a kormánnyal nincs gondom és a csengő sem cicereg (450 km).

  • phelodias

    csendes tag

    válasz Tamás9x #28 üzenetére

    Basszus, nekem eddig legmagasabb állásban volt, hogy fékezni se kelljen...
    Köszi a tippet, máris visszaveszem minimumra!
    Azt esetleg tudja valaki, hogy a tuninghoz miért esküsznek a német verzió vezérlőire?

Új hozzászólás Aktív témák