Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lapa

    veterán

    válasz Sir Pocok #26 üzenetére

    hát szerintem az alacsony integráltság mint jelző inkább a fentebb említett esetre húzható rá, ahol 3-4 különböző üzleti szoftver egy-két féle adatot cserélget.

    ha meg az erp-t ilyen szabadon értelmezzük, akkor úgy gondolom két, illetve 3 dimenziója van az integráltságnak:

    1: területen belüli megfelelés (vagyis mennyire jó a pénzügy, raktár, stb. rész magában).
    2: lefedett területek száma.
    3: kapcsolatok mennyisége / minősége.

    végülis az első kettőt a kisipari megoldások is relatíve jól lefedik, a lényeg a 3. dimenzión van. itt ugye igen messzire el lehet menni, a "ha nincs nyomtatva szállító, nem számlázol" egyszerű kapcsolattól egészen a "hány idénymunkást kell kirúgni a konszerntől mikor, ha a jövőre esedékes értékesítési terv + az alapanyagok ára + recesszió + az időjárás"

    szóval ott már az algoritmusok bonyolultsága határozza meg az integráltságot. ez röviden az LKS (lapa kurvajó sziszteme).

    a fentiek szerint egyértelmű, hogy van egy ésszerű határ minden vállalatnál, ahol a felépítendő algoritmusok (aka SAP-konzulensek) ára magasabb, mint a várható eredmény. pláne baj, hogy közvetlen eredményt nehezen lehet kimutatni, sok helyen inkább minőségi változásról, az ügyféligények magasabb fokú kielégítéséről van szó. a két kritikus szám egymás mellett emlegetése gyorsan infarktus közeli helyzetbe sodorhatja a legedzettebb generál managgert is.

    kíváncsi lennék mennyi előre megírt scenárió van mondjuk egy ilyen kkv SAP megoldásban, azért elég sok mindent le lehet írni általános szabályokkal.

    #28: abszolút. csak ugye az dupla munka, mert két különböző workflow-t kell felépíteni. nagy a kísértés ilyenkor.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák