- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- RAM topik
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Azonnali fotós kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Apple notebookok
- iPad topik
- ZIDOO médialejátszók
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
Április 23-án érkezik a OnePlus Pad Go
ma Ár még nincs, de 1 eurós foglalóért cserébe 30 eurós kedvezmény jár majd, illetve grátisz 80 wattos töltőfej.
-
Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
ph A német cég újdonsága relatíve tágas belülről, és a porvédelemről sem feledkezik meg.
-
Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
it Az USA-ban még nem volt rá példa, hogy törvényben védenék az agyhullámokat és a mentális adatokon való nyerészkedés miatt aggódnának. Colorado azonban most lépett, mert túl gyorsan fejlődik a neurotechnológia.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Na, ez igazán abuista verzió lett!
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
savior
őstag
RX 570 videókártyával működni fog?
https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home
-
tibaimp
nagyúr
Miért nem nevezik már Dx13-nak például, ha ennyi változás jön, simán lehetne verziószámot ugrani. Sokkal egyértelműbb lenne a kompatibilitási lista is, melyik VGA család támogatja még, melyik már nem, stb.
[ Szerkesztve ]
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
TL;DR... jobb lesz.
#4 tibaimp : Hát ha minden képességet nem is, de az erőforrások dinamikus bekötését a GCN2+, az RDNA összes, a Turing összes, az Ampere összes, illetve a gen9+ biztosan támogatja. De szerintem, amire van TIER_3-as binding, arra rá lehet emulálni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
dabadab
titán
Itt lehet jelezni a fordítási hibákat? (Itt az eredeti)
Szóval új atomi (szintű nélkül) műveletek jönnek, egyrészt 64 bites integerekre, másrészt floatokra (magyarul: lebegőpontos érték, nem pedig lebegőpontos értékeket tároló erőforrás) olyanok, amik szimpla bitszintű összehasonlítást használnak, nem pedig rendes floating point összehasonlítást (vagyis gyakorlatilag simán intre castolják a floatot).
A packed math meg igazán most jelenik meg, eddig összesen egy darab művelet volt (dot product), az is egyébként 8 bites integerekre (signed meg unsigned változatban).
A wave-nél nem azt lehet megadni, hogy milyen méretűre forduljon le, hanem azt lehet megadni, hogy az adott compute shade mekkora wave mérettel kompatibilis és ennek eredményeképpen a driver vagy pont ekkora wave-et fog futtatni vagy hibát dob.
A Microsoft nem azt javasolja, hogy csak egy paraméter legyen meghatározva (ez így egyébként is teljesen értelmetlen mondat), hanem azt, hogy csak akkor adjon meg az ember ilyen korlátozást, ha tényleg csak egyetlen egy wave size jó a shadernek.DRM is theft
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A szintűt kivettem, ha ennyire zavar.
A lebegőpontos értékeket erőforrásokban tárolják.
Senki sem írta, hogy a packed math új.
Pont az a lényege, hogy ezt megadd, mert amúgy a meghajtó fordítójának szabad keze van benne.
Vagyis egy paraméter legyen meghatározva, hiszen egyetlen egy wave-méret jó a shadernek. Ha több is jó, akkor felesleges attribútumról van szó, hiszen a fordító jobban tudja, hogy mi a jó a hardvernek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
dabadab
titán
A szintűt kivettem, ha ennyire zavar.
Szerintem ha rosszul fordítasz valamit, az elsősorban téged kellene, hogy zavarjon.
A lebegőpontos értékeket erőforrásokban tárolják.
A fenéket.
Senki sem írta, hogy a packed math új.
De, én.
Amit te írtál, abból ugyanis az következik, hogy eddig is volt, csak éppen nem 8 bites intekre, ami viszont nem igaz.Pont az a lényege, hogy ezt megadd, mert amúgy a meghajtó fordítójának szabad keze van benne.
Ez nem a fordítóról szól.
Vagyis egy paraméter legyen meghatározva
Érted te azt, amit beszélsz? Egyáltalán, tudod, hogy mi az a wave?
DRM is theft
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát mik tárolják? Pufferben vagy textúrában vannak. Mindkettő erőforrás.
Packed math eddig FP16-ra volt. Int8 natív vagy mixed módban volt, de nem packedben.
Hát miről? Béláról?
Te tudod? Én azért jó négy oldalt írtam erről korábban. [link] - ettől az oldaltól kezdve.
Maga a meghatározás azért fontos, mert a modernebb hardverek, mint az RDNA, már nem csak egy wave-méretet támogatnak hatékonyan, hanem kettőt is. Arról a shader fordító dönt, hogy egy shadert hogyan fordít le. Viszont a shader model 6.6-től kezdve a fejlesztő megmondhatja, hogy a shader fordító 32 vagy 64 lane-es wave-et használjon az RDNA-n például. Más hardveren ennek sok értelme nincs, mivel a min és a max wave-méret megegyezik, de nyilván ez egy jövőnek szánt funkció, egyre több hardver lesz olyan, mint az RDNA, így hosszabb távon a multiprocesszorok többféle wave-mérettel is hatékonyan tudnak majd működni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
dabadab
titán
Hát mik tárolják? Pufferben vagy textúrában vannak. Mindkettő erőforrás.
Jézusom. Regiszterekről még nem hallottál? A buffer meg a texture-t senki sem emlegeti "erőforrás" néven. A resource-ok azok meg tök mások.
Packed math eddig FP16-ra volt.
HLSL-ben nem volt.
DRM is theft
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A mai GPU-kban statikus erőforrás-allokáció van, vagyis a regiszterek és az LDS tekintetében a shader fordító egyszerűen betöltet mindent. Ez a program oldaláról csak annyiban kontrollálható, hogy a regiszternyomást mennyire optimalizálják, de ennél direktebben ebbe nem tudnak beleszólni, nem elég okosak hozzá a mai hardverek.
Nem tudtam, hogy a Microsoft az senki. Köszi a felvilágosítást.
"min16float"
Az újabb HLSL verziókban már jól működik.
A régebbi nyelv, a 2019-es HLSL verzió előtt, amit még az FXC-hez terveztek ugyan kellettek trükkök, hogy ne 32 bites legyen az alignmentálás, de elég egyszerűen megoldható volt.
Kellett egy CPU-oldali kód, ami uintbe csomagolta a konstans és pufferadatokat, és ezek kezelhetővé váltak a GPU oldalán két sor kód beírása után. Másképp ugye aligha futott volna például a TressFX a játékokban, hiszen az exkluzívan packed mathot használt FP16-ra.
Ma már ezek nem kellenek, a Microsoft megoldotta ennek a támogatását trükkök nélkül is.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezekben a színekben érkezik a Pixel 8a
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Aliexpress tapasztalatok
- RAM topik
- Építő/felújító topik
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Azonnali fotós kérdések órája
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- További aktív témák...
- Dell Latitude 7370 13col FHD IPS, M5-6Y57, 8GB DDR3, 128GB SSD,Újlenyomatolvasó/Win11
- Latitude 5420 27% 14" FHD IPS, i7-1185G7 Iris Xe G7 16GB 512GB NVMe IR kam gar
- Fehér Lenovo GAMING3 NVIDIA RTX 3060 6gb i7-12650H 16gb ram 500gb ssd FHD 165HZ windows1
- Eladó Dell Latitude 3310
- Eladó Lenovo ThinkPad T495s notebook