Hirdetés

2018. október 18., csütörtök

Hozzászólások

(#1) Armagedown


Armagedown
(senior tag)

Engem az is érdekel, hogy mekkora a processzorok TDPje, ez kimaradt a táblázatból :)

kar, hogy kozben fel kell oltani a lampat, hogy toltson - by libit

(#2) &rew válasza Armagedown (#1) üzenetére


&rew
(PH! addikt)

azt hiszem ez mar tobbszor felmerult, hogy egyelore amikor ARM magokkal akarnak x86-ot befogni szamitasi teljesitmenyben, akkor bizony kell hozza Watt.
a servethehome kicsit mericskelt es a teljes dual socketes rendszer 800W folott evett sok mas hardver komponenssel es pre-production chipekkel. ebbol valoszinusitheto azert h nem 65W a tdp-je egy ilyen csipnek :) (nyilvan, foleg nem 4 szallal fizikai magonkent, 8 csatornas memvezerlovel, 56 PCIe csatornaval es 32M L3 cache-sel)

(#3) Felhőtakaró


Felhőtakaró
(tag)

Nem csak ígéretes, izgalmas !

Dolgozni csak pontosan, szépen, ahogy a csillag megy az égen

(#4) Legyes


Legyes
(kvázi-tag)

Nem sok területen használható, mert a szerver gyilkos alkalzások nagy része még mindig single-thread. Sokkal jobban favorizálják a kevesebb, de erősebb magokat. Ráadásul sok kemény feladatnál (pl. SQL) az iops dönt. Nem véletlenül szenved a szerveres ARM piac sok éve...

-=LeGyEs=-

(#5) Béééla válasza &rew (#2) üzenetére


Béééla
(őstag)

Én nem bánnám, hogy nem 2 wattot eszik egy arm proci, ha cserébe száguld. (persze nem telóban, hanem laptopban-asztaliban)
Már csak az armos windowsos asus laptop megjelenését kell megvárni. Kíváncsi vagyok, mennyire lép az x86 micsodájára, ha nem gombelemről kell menni passzív hűtéssel.

Bélabá

(#6) chey válasza Legyes (#4) üzenetére


chey
(lelkes újonc)

Olyan optikai képalkotó- és feldolgozó rendszereink vannak, amikben egy kép elkészülte a trigger kiadásától a feldolgozott hamisszínes térkép megjelenítéséig körülbelül 1 másodpercig tart. A rendszer sebességét alapvetően a processzor és a memóriasín sebessége korlátozza. Egy ilyen géppel (128-256 szál) orbitálisan fel lehetne gyorsítani a feldolgozás sebességét, mivel a kamerák natív sebességén (10-20 fps) képenként egyszerre több hamisszínes térképet is ki lehetne számítani. Csorog a nyálam :D

[ Szerkesztve ]

(#7) KAMI911 válasza chey (#6) üzenetére


KAMI911
(fanatikus tag)

GPU?

(#8) chey válasza KAMI911 (#7) üzenetére


chey
(lelkes újonc)

Jó a GPU, mi is gondolkodunk rajta. A baj csak az, hogy az általunk vizsgált problémakör esetén gyakran nagy mennyiségű adatot kellene mozgatni a VRAM és a rendszermemória között, ami erősen korlátozná a teljesítményt. GPU-ban gondolkodva optimális megoldás úgy adható, ha megfelelően szegmentáljuk a számítási feladatokat a CPU, az IGP és a DGPU között, de ez meg nem egyszerű.

Ezzel szemben a számolási feladatok könnyen szegmentálhatóak sok, egyenként nem túl nagy teljesítményű processzormag között. Minél több szálat tud kezelni a processzor, annál jobb :D Pl. egy 64 magot tartalmazó, 128 szálat kezelő Atom alapú rendszer egészen jól teljesítene.

A Clavium előnye az lenne számunkra, hogy a párhuzamos számítási teljesítménye vetekszik egy erős X86-oséval, de egyszerre több szálat tud kezelni. További előnye lenne, hogy a memória alrendszere nincs több részre darabolva, mint az AMD Epyc esetén (ami esetünkben a DGPU-hoz hasonló adatmozgatást igényelne a két memória alrendszer között).

(#9) &rew válasza chey (#8) üzenetére


&rew
(PH! addikt)

az APU-knal mintha kozos cimtartomany lenne, lehet megerne egy probat. hiaba ddr4 meg kevesebb feldolgozo egyseg, attol meg ugyesebb lehet, mint a cpu maga.

(#10) chey válasza &rew (#9) üzenetére


chey
(lelkes újonc)

Ez így van. Az (AMD) IGP és a DGPU között az alapvető különbség az, hogy az IGP korlátozott számítási kapacitással rendelkezik, de közös címteret használ a CPU-val, míg a (egy combos fajta) DGPU nagy számítási kapacitással rendelkezik, de állandóan adatot kell mozgatni a RAM és a VRAM között. Egy ilyen rendszerben úgy lehet a problémát szegmentálni, hogy
- egy beágyazott rendszer vezérli a mérőhardvert
- a CPU vezérli a szoftvert, a számítógéphez kapcsolt beágyazott rendszert, és hozza meg a nagy súlyú döntéseket, továbbá egyszerű általános számításokat végez
- az IGP kis számítási igényű, de jól párhuzamosítható számításokat végez
- a DGPU olyan számításokat végez, amik nagy számítási igényűek és sok szempontból vizsgálnak egy adott adathalmazt.

Jelenleg úgy látom, hogy elég nehéz megoldani a felmerülő számítások ilyetén szegmentálását úgy, hogy az kellően generikus legyen, ugyanakkor különböző CPU+IGP+DGPU kombinációk mellett is közel optimálisan működjön. Ugyanakkor osztatlan memória alrendszer esetén kifejezetten könnyen tudom úgy szegmentálni a műveleteket, hogy 8-256 hardveresen kezelt szál esetén is közel optimálisan működjenek (értsd: 256 szál esetén másodpercenként kb. 25-ször több képet tud feldolgozni másodpercenként,mint 8 szál esetén, azonos szál/mag arány mellett).

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.