Hirdetés
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Japános és zombis lett az új AMD Software
- 3D nyomtatás
- Mini-ITX
- Milyen processzort vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Megmenti a kevés VRAM-mal rendelkező VGA-kat a Sampler Feedback?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sir Ny
senior tag
,,A Windows RT esetében ez nem probléma, hiszen a Microsoft operációs rendszere fényévekkel modernebb a Google által kínált szoftvernél, "
(
)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Windows RT-be mindegyik felület támogatása gyorsan beépíthető, mert ugyanazt a driver modellt használja, mint a nagy Windows 8.
Az Androidon a Full OpenGL támogatásához sok változtatásra lenne szükség. Tekintve, hogy az OpenCL-t is két éve építik be, így egyhamar nem lesz szerintem OpenGL. Pedig kellene, mert a hardverek ki tudnák használni. Nem csak a Tegra 5, hanem a PowerVR6, a Mali-T600 és a többi új cucc.A WinRT-vel ma a DX11.2-vel olyan dolgokat megcsinálhatsz, amit az Android csak leshet.
A WinRT-ben pedig ott a teljes DX11.1/11.2, mert másképp nem hívható elő a feature level 9_3, csak ezekkel az API-kkal. A hardver ebből azt támogat, amit akar.Az OpenGL ES 3.0-ban a GLSL nagyon limitált. Még a DX-ben a 2.0 shader modell is többet tud. A 4.1-nek közelébe sincs.
-
vicze
félisten
No akkor még egyszer fussunk végig a dolgon.
Az ARM-es Windows RT nem támogatja a OpenCL-t, OpenGL-t, OpenGL ES-t (igen ezt se), CUDA-t, egyiket se sehogy semmilyen formában.
Ezek közül a OpenCL-re van esély, hogy bekerül mert a jövőben szükség lesz rá. CUDA mi a fenének kerülne bele, mikor csak az nV HW támogatja és ők rendelkeznek a legkisebb piaci részesedéssel...
OpenGL-t vagy OpenGL ES-t mi a jó fenének támogatná valaha is az MS önszántából, a DX ellenében? Azért annyira nem hülyék, hogy extrán szopassák magukat. (Bár jelenleg is kétség kívül jól megy, mármint az önszopatás...)Az Androidon van OpenCL, OpenGL ES és elég gyorsan belerakható lenne az OpenGL is csak éppen nincs rá szükség mobilon... Vagy azért rakják bele, hogy az nV tudjon demozni?
CUDA-t meg minek támogatná bárki is mikor: "csak az nV HW támogatja és ők rendelkeznek a legkisebb piaci részesedéssel", azért sok pénzt kell toljanak a fejlesztő zsebébe, hogy használja.Tehát a Windwos RT támogat 0-t a 3 említett technológiából, a Android jelenleg 1-et és a következtetés az, hogy "Microsoft operációs rendszere fényévekkel modernebb...". Értem én, hogy a DX11 többet tud a OGL ES 3-nál, de mobilon nincs létjogosultsága a DX11-nek, ja igen és RT-ben "Direct3D with feature level set to 9_3", a modernség jegyében.
Az az pl. Shader Model 2.0 van max, míg a OGL ES 3-ben meg SM 4.1, még ebben se modernebb semmilyen formában.
Nem is értem az nV miért nem WinRT-n demóz és miért módosított Androidon...
A CUDA-val kapcsolatban meg inkább az jutott eszembe, hogy "Vadász, te szopni jársz ide!".
Csak úgy megjegyzés ként:
Tegra 2 eszközök száma: 42 (túlnyomó többsége tablet 30+, a modem hiánya miatt.)
Tegra 3 eszközök száma: 31 (még mindig szinte csak tablet)
Tegra 4 eszközök száma(csak bejelentett): 11 (2db telefon, és többen már inkább kihátrálnak mögüle)
A Tegra 4i-re még csak építeni se akar semelyik OEM... -
Abu85
HÁZIGAZDA
A WinRT-be könnyen beépíthető minden, ami ott van a Win8-ban. És erre igény is lesz, mert a lapkák nagyon okosak lesznek a következő körben.
Azért van lemaradva az Android, mert max az OpenGL ES 3.0 érhető el. Ez az API nagyon buta ahhoz képest, amit egy DX11.2 vagy egy OpenGL 4.4 tud. És ami a legfájóbb, hogy mindegyik új generációs IGP támogat olyan extrákat, amelyek ma már alapvetőek a fejlesztők szemében, de az OGL ES 3.0-ban kihasználhatatlanok.
Windowson is van OpenGL ES 3.0, igaz csak az AMD kínál natív támogatást hozzá. A többiek OpenGL-ből emulálják le.
Az egy gond a WinRT-ben, hogy nincs 4+1 mag támogatás, de Android alatt nehéz lesz kihasználni az új generációs hardverek extra tudását.
Az Androidon ma előzetes OpenCL van. Nem tudni mikor lesz végleges. De az NV-nek CUDA kell.
-
vicze
félisten
WinRT-ben nem tudsz se OpenCL-hez se, CUDA-hoz, se OpenGL-ben programozni, hozzáférni stb, akkor hol a fenében támogatott? Win8-ban igen, de a Win32-es API-val. ARM-es WinRT-ben mocskoul nincs ilyen.
Most komolyan attól van elmaradva az Android mert nincs DX11 benne?
Minek rakjon a Google OpenGL-t bele, mikor ott az OpenGL ES, amit pont a célplatóorma alacsony fogyasztású eszközökre van fejlesztve. (Win-en meg nincs de ezt ugye teljesen figyelmen kívül hagyhatjuk, mert nem néz ki jól a marketing anyagban?)Az meg tényleg, hogy 4-1-es felépítéstét a Windows semmilyen formában nem támogatja, az meg már a vicc kategória, mit nekem 3x akkora fogyasztás...
Csodás ez a Nvidia marketing anyag, csak úgy ferdítenek ahogy nem szégyellik... (És semmit nem szégyellenek.
)
-
DemonDani
addikt
"A Windows RT esetében ez nem probléma, hiszen a Microsoft operációs rendszere fényévekkel modernebb a Google által kínált szoftvernél, de az NVIDIA számára kellemetlen helyzetet teremt, hogy a hardverben ott állnak majd a tranzisztorok, melyek biztosítják az extra tudást, amit szoftveres oldalról nem biztos, hogy ki lehet használni, hiszen a Google számára a teljes értékű OpenGL, a CUDA és az OpenCL beépítése igen komplex procedúra, így az új Android nem biztos, hogy támogatja majd mindet."
Konkrétan akkor szerinted az nem para, hogy az Nvidia féle vSMP felépítés nincs támogatva? De a sok hókusz-pókusz, ami csak extra, az gond, ha kimarad...
Az Nvidiának innen nézve szerintem még így is fontosabb az Android, arról nem is beszélve, hogy melyik piacban van pénz szerinted? Hol érdekli az Nvidiát, hogy mennyire használják ki a cuccát, ha viszik mint a cukrot? Sehol. (Android tableteknél maradva egyébként 56%-on áll, míg a Win RT 0,4% khm.)Ám ha fos üzemidőt produkál, mert azt asztalra letéve is merül mint atom, akkor az a tesztelőknek az elismerését nem fogja kiváltani gyanítom, ami pedig nem éppen jó ómen.
Szal a zöldeknek csak azt kell eldönteni, hol szopnak jobban. Mert mind a két ágon szopás van. Meg hát azért nem kell azt sem elfelejteni, hogy az Android is okosodhat meg a Windows is, szóval kár is ennyire előreszaladni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Windows RT ezeket támogatja, csak ma nincs olyan platform, ami ezeket kihasználná. De a beépítésük előtt semmilyen akadály nincs. Az OpenGL előtt talán annyi, hogy az MS nem akarja, de túl nagy hátrány nem éri a felhasználót.
A CUDA-nak mindenki beverné a szöget a koporsójába. A világ nagyon ellene van, de itt a legfőbb szempont, hogy a Google az OpenGL 4.4-et sem fogja beépíteni, miközben a WinRT-n a DX11.2 sokkal többet tud, mint egy OpenGL ES 3.0.
-
vicze
félisten
Abu85 ez így egyáltalán nem igaz:
"A Windows RT esetében ez nem probléma, hiszen a Microsoft operációs rendszere fényévekkel modernebb a Google által kínált szoftvernél"A WinRT konkrétan nem támogatja se a CUDA-t se az OpenCL-t se OpenGL-t, semmit, szóval hol is van a modernség? Az WinRT még a MS saját API-jaival se kompatibilis jelenleg, talán majd 8.1 javít a dolgon.
De az WinRT konkrétan jelenleg buta mint a föld, és a Modern csak a nevében van benne...CUDA-t miért is támogatná mikor csak is kizárólag Nvidia termékkel használható, ez egyáltalán nem érdeke a Google-nek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Annál többet szeretnének szerintem hozni. Nagyjából a kepleres GT630 OEM harmada a cél.
Jövőre már Mali-T658-ak, combos Series6 PowerVR-ek és Adreno 420-ak is lesznek. Meg a hónap végén lesz termék GCN-es Radeon HD 8250-nel, ami már most képes erre a teljesítményre és többet is tud. A 2014-es mezőnyben úgy 400 MHz-es 192 SP-s Kepler kell. Ez így többre lesz képes a GT 620 teljesítményénél. -
subpixels
tag
-
no, ez bizony érdekes lesz. ha jól nézem, nagyjából a GT620 teljesítményét szeretnék hozni vele, néhány wattos fogyasztás mellett. kíváncsi leszek, meggyőzi-e ez a prezentáció a telefon- és tabletgyártókat.
-
danikollar
őstag
Ha kordában tudják tartani a fogyasztását, akkor még jó is lehet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Semekkora. Ez egy Kepler. A mély integráció felé a mai GPU architektúrák közül a GCN, a Midgard és a Rogue van felkészítve. Az NV-nél ez a Maxwell lesz.
(#3) arn: Igazából az ARM-től a Midgard, és az Imaginationtól a Rogue technikailag előrébb jár az ARM-os vonalon. Szóval ezt nyomatni kell az NV-nek. Itt a gond az, hogy a Google van lemaradva, főleg a CUDA-ban és a teljes OpenGL-ben, ami ennek alapvető része. Az OpenCL az be lesz építve.
A skálázásnál van egy olyan dolog is, hogy az AMD és az NV architektúrája úgynevezett tömbösített skálázódást használ, míg a többieké úgynevezett szeletest. Előbbi előnyös, ha széles teljesítményspektrumon kell gondolkodni, míg utóbbi kisebb lépésekben skálázható, ami jobban illik a mobilhoz. -
Érdemes elolvasni anand cikkét erről, kicsit használhatóbb lett...
-
oPalRx7
aktív tag
OpenCl a CUDA ellenfele. Hát, el is kénne tűnnie a cudának hogy legyen azonos alapon működő, mindenhol elérhető felület, és akkor végre valóban lehetne arra építeni pl HSA vonalon is...
-
O_L_I
őstag
Nem ez az első a hír a napokban amiből az derül ki, hogy az Android hardver támogatása nagyon gyatra, ami azért is furcsa mert másik oldalról meg folyamatosan támadják a Google-t, hogy miért ad ki ilyen sűrűn új verziókat (amikben ezek szerint nincsenek mélyreható fejlesztések csak felületi kozmetikázás)
-
gghrtz
őstag
MiniPC-t osszedobhatnanak majd belole TV-hez.
-
arn
félisten
Ez nekem olyan x86 amds vergodesnek tunik androidos vonalon. Nyomatjak az uj dolgokat, amit kutya nem hasznal, mire meg igen addigra a konkurencia is tudja, csak kozben letarolta a piacot (qualcomm).
-
satz18
őstag
Az mekkora lépés a tegnap említett mély integráció felé?
-
Béééla
őstag
Na, ahogy a Tanúban elhangzott: "A nemzetközi helyzet fokozódik".
Olcsó netezős és minimális játékos gépet összerakni az átlagfelhasználónak belőle!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A vállalat egy átdolgozott Androidon futtatott demókat az első termékmintákon.
- LG 34WQ500-B - 34" IPS LED - 2560x1080 Wide FHD - 100Hz 5ms - AMD FreeSync - HDR10
- Telefon felváráslás!! Samsung Galaxy S22/Samsung Galaxy S22+/Samsung Galaxy S22 Ultra
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítás
- "Új" 512GB Western Digital SN740 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Samsung A04S 32GB / Újszerű állapotban / 12 hónap állapotban
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest