- Milyen billentyűzetet vegyek?
- GeForce RTX 5060 Ti: Ha az ár jó, minden jó (lenne)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- OLED TV topic
- Ipari mennyiségű hibát javít az új GeForce driver
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Apple MacBook
- Fujifilm X
- Milyen processzort vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Raysen623 #187 üzenetére
Ezt egy félkész , hibákkal teli játékdemóból kiragadni és ebből levonni bárminemű következtetést balgaság lenne. Persze nem azért mondom hogy az Intelt védeni kellene , hisz a teszt pont ez ellen beszél. A fejlett AMd csúcsproci hadakozik az intel belépő i-3 procijával.
De ez csak egy dolog, továbbra is munkára otthoni felhasználásra stb is előnyt kellene hozniuk. Nehéz lesz, mert az Intel nem ül a babérjain, hanem évről évre fejleszt ő is.és egy kis fricska:
[link] -
Raysen623
addikt
A tipp korrekt a fejlett országokban, leginkább azért mert workstation-öket használnak, azokat meg nem szerelik AMD-vel, mivel a fejlesztők hivatalosan általában nem fejlesztenek AMD-re valószínűleg az AMD balf@szsága miatt. A fejlődő országokban ez a százalék max. 5% lehet talán, de pontosan nem tudjuk. Az Intel az ára miatt is favorizáltabb az egyedileg összerakott munkagépeknél...
Az idézetet meg szépen kiragadtad, ráadásul pont akkor keltem fel és nem sikerült jól megfogalmaznom ha így utólag visszaolvasom
A lényeg: játékos körökben erősen kétlem hogy mindenki aszerint választ CPU-t, hogy mivel fog játszani. Egyszerűen pénztárcájának megfelelően vesz valamit és azt fejlesztgeti. Tehát őket nem érdekli a Dx12 meg a többi. Téged, engem kicsit érdekel mert foglalkozunk a témával, meg amúgy is érdeklődünk iránta. Volt az iponos teszt cikk, van ez a vélemény az Oxide részéről. De a valóságot még mindig nem tudjuk. Pedig jó lenne tudni, hogy valóban csökkenthető e a különbség a két CPU között, és ténylegesen elhibázott e az architektúra vagy szoftveres fejletlenségről beszélünk. Kicsit a fórumra szabva: valóban volt valóságalapja Abu cikkeinek vagy sem
-
Jack@l
veterán
válasz
Raysen623 #185 üzenetére
Ezt írtad:
"Mintha PC-t csak játékra vennének és az szabná meg a döntést ki mivel játszik..."De ha játékra szarabb jóval, munkára meg a nagy átlag úgyis intelt használ, akkor mért ilyennel jössz elő?
A tippem, hogy 1-2% nál több amds desktop gép nincs munkára befogva a fejlettebb országokban.UI: mielőtt menne a fújjogás meg kékszemcsizés, csakszólok hogy core2 előtt szinte az összes procim amd-s volt
-
Raysen623
addikt
Nos egy számot én is kérek tőled (feltéve ha ezt lehet mérni), mert ugye azokról rendszerint megfeledkezel. Persze mint írtam korábban, nem arról van szó hogy az intel fölényt cáfolnám, csupán annyit jeleztem előfordul AMD-s gép is amit használnak napi 8 órában. Nyugodtan mondj egy százalékot, én meg majd rábólintok
-
Raysen623
addikt
Képzeld el láttam, mert van olyan ha hiszed ha nem. Az Intelt meg lehet reklámozni, de ott is van anyázás rendesen (leginkább talán azért mert tré deszkára pakolják az aranyárú procit, de valahol ugye spórolni kell, munkaállomásoknál már más a helyzet). A két gyártó terméke közötti különbségekből persze ez nem von le semmit...
-
Jack@l
veterán
Te hol látod itt a nagy boldog jövőt? Kétmagos i3 legyűri perpill ugyanúgy az fx-et... (persze a játék a szar mert 2560-ban is ugyanannyit mennek a kártyák kissebb/közepes procin, ami nagyon nehezen hihető egy rendesen összerakott játéknál)
@Raysen623: látttál már programozót/mérnököt/grafikust amd procival dolgozni? Mert olyan ritka mint a fehér holló. Nem azért mert hülyék, hanem mert nekik számít a teljesítmény. (és nem az 5-10e ft-on rágódnak mikor munkaeszközt vesznek)
-
Raysen623
addikt
"Ez tudod mikor lenne igaz? Ha már most kint lenne a piacon min 80 csutkára mindent kihasználó only dx12-s cucc. De ilyen se ebben az évben, se jövőre se lesz."
No persze! Mintha PC-t csak játékra vennének és az szabná meg a döntést ki mivel játszik...ne legyél már ennyire szűk látókörű ha lehet.
"Szóval az intel semmiféle árat nem fog csökkenteni,mert nem kell neki. Arany áron is veszi mindenki őket."
Csak a magad nevében beszélj és ne általánosíts. Mindenki azt vesz amit akar és a pénztárcája megengedi.
-
#85552128
törölt tag
A kétmagos i3 gyorsabb az Oxide benchmarkjában mint a 8 magos/4 modulos FX. Szóval biztos tudják miről beszélnek csak jó lenne ha be is mutatnák honnan jött ez a következtetés
Én is azt vártam, hogy a 6-8 magos FX-ek az i3 fölé/i5 környékére kerülnek, de egyelőre nem történt meg.
Az i7-ekben egyébként a gyorsítótár is nagyobb illetve már a Hashwell HT-je is sokat fejlődött (meglehet nézni a Dragon Age: Inquistion HT ON/OFF összehasonlításokat már egy i3 is sokat profitál belőle). -
Crytek
nagyúr
"Ha ez így van, akkor az Intel nem fogja tudni megmagyarázni, miért adja a prociját 50000Ft-al többért, 2x annyiért, mint az AMD. Muszáj lesz neki árat csökkenteni.
Talán mégis számít a szoftver is. Van rá példa rengeteg."
Ez tudod mikor lenne igaz? Ha már most kint lenne a piacon min 80 csutkára mindent kihasználó only dx12-s cucc. De ilyen se ebben az évben, se jövőre se lesz.
Szóval az intel semmiféle árat nem fog csökkenteni,mert nem kell neki. Arany áron is veszi mindenki őket. -
farkas1
tag
Igen ez csak egy feltételezés. De az Oxide úgy látja, hogy a sok mag ér annyit win10 alatt mint a fejlettségbeli különbség.
"Oxide developers told me their internal testing with the Ashes of the Singularity benchmark showed 8-core AMD CPUs giving even the high-end Core i7-4770K a tough time."Ha ez így van, akkor az Intel nem fogja tudni megmagyarázni, miért adja a prociját 50000Ft-al többért, 2x annyiért, mint az AMD. Muszáj lesz neki árat csökkenteni.
Talán mégis számít a szoftver is. Van rá példa rengeteg. -
#85552128
törölt tag
Na ma kijött az új pre-beta build, de a 3 perces benchmark sessiont se bírja ki driver crash nélkül
-
farkas1
tag
válasz
imibogyo #165 üzenetére
A cikket nem én írtam
De ha ez igaz lesz, az nagy csalódás lesz sok 4770 + proci tulajnak, akik eddig úgy tudták, hogy az egyik legjobb procival mennek föl napont a a facebúkraItt írják, hogy win 10 alatt a HT-nak sincs nagy előnye, csak minimális, ami az i5 és i7 közötti nagy árrést indokolatlanná teszi ezután. Mert a "virtuális " magok nem sokat számítanak.
Majd meglátjuk -
Raysen623
addikt
A problémám az, hogy nem volt semmilyen teszteredmény a cikkben ami AMD oldali volt, csak vélemény. A játék jövőre jelenik meg ha jól olvastam, kb 1 héten belül jön a tesztprogram. Szerintem még az sem ad majd teljes képet, mert nincs kész a játék. Jó lenne ha csökkenne a két processzor közötti különbség, mert azzal mi járunk jól a későbbi árak alakulásával.
-
-
farkas1
tag
remélem fogunk is
-
farkas1
tag
Itt meg ugyanezzel a tesztprogrammal nézték, hogy a többmagos procik, hogy szerepelnek.
Jól olvastam, hogy win 10 alatt az AMD 8 magos fx-8350 elveri, vagy legalább is ugyanazt hozza, mint a dupla árú i7-4770? Akkor ennyi volt az Intel drága procijainak a korszaka? Kicsit várunk és minden Intel proci a felébe fog kerülni? Vagy az Intel fizet egy "javítást" és minden ár marad így jó magasan kitartva....
De a Core i7-5960X -et nem veri el. De azért a mega árért lehet az a csúcs proci. Hányszor többe kerül mint az AMD? ja 6xLehet, hogy az AMD nemcsak az nvidiát hozza be grafikában, hanem az Intelt is CPU-ban. Jól bekavar ez a windows 10
1 év ingyen frissítéssel ráadásul...
Ezen csak a vásárlók nyerhetnek. Remélem -
pkornel
aktív tag
Amúgy ennek az Alfának most mi értelem volt? Ez a játék Dx12-ben is baromi szarul fútt ( úgy hogy ocsmány egy játék) és ez nem fog senkit sem meggyőzni hogy neki kell a win10..
-
Raysen623
addikt
Ha már mindenki linkelget, itt egy további kiegészítés a korábbi ominózus teszteredményhez, csak kicsit bővebben és korrektebbül, nem megvágva.
Alfa teszt, ami még változni fog! [link]
-
#85552128
törölt tag
válasz
#85552128 #150 üzenetére
Na aki csak a benchmarkra kíváncsi ne vegye meg (
), a jelenleg elérhető alfában DX12-es exe még nincs benne csak DX11+Mantle és külön benchmark mód sincs, a tesztelők valószínűleg más buildet kaptak vagy parancssorból indítható (?).
Játszani már lehet vele de addig nem lehet képeket/videókat posztolni amíg public béta fázisba nem jut a játék. -
pkornel
aktív tag
Nincsen kint még a nyilvános teszt progi?
-
#16939776
törölt tag
Vak teszt nem volt, de reprodukálható volt minden Vga+driver csrére, ami két hét alatt legalább 40x megtörtént.
Bármit módosítottam a driverben, ment vissza utána a másik kártya+driver, és lenyomtam rajta is, újra meg újra hogy igazolható legyen a különbség.
A fáradékonyságom és az össz. kill/HS arányt figyeltem 50 körös etapokban, egy általam jól ismert pályán.
A két kártya teljesen másképp viselkedett inputra, gyakorlatilag újra kellett tanulnom az irányítást, reflexeket, rántásokat, ami több ezer óra után elég nehéz volt.(#145) jacint78: mint korábban írtram, a mértékét nem tudom, csak azt hogy VAN.
(#147) schawo: Ha gondolod vállalom a vak tesztet, elmondom a beállításokat, reprodukálod a hardver kiépítést és megyek pár kört. Még azt is vállalom, hogy megmondom a két gyártó terméke közül melyik van előttem
-
jacint78
addikt
válasz
#16939776 #141 üzenetére
Ez egy ökörség a 30ms-es késletetés annyira sok, hogy még a totálisan laikusok is észrevennék. Az FC3-ban álítható a tárolt képkockák száma sync-től függetlenül és alacsonyabb értéknél nyílván egyenletlenebb a játék, de a mikrolag esetében nem erről van szó. Azt a játékot pont teszteltem AMD-vel is és egészen más volt, ha gyorsan mentél, összevissza akadozott az AMD amikor új pályarészreértél. Az NVIDIA is megakadt, de közel sem annyira, mint az AMD és ezt minden játékban észre lehet venni.. Azt vettem észre, hogy akkor akar meg az AMD, meg amúgy az egész gép, amikor a PCI-expressz dolgozik keményen.
-
zborai
csendes tag
válasz
actival63 #127 üzenetére
NIncs itt torzulas,az AMD eddig olyan hardvereket epitett aminek nem kedveztek az SW megoldasok,ergo DX 11 ben partiban volt az NV,most van fejlettebb SW a fejlett HW hez es csodalkoznak hogy az NV karik nem gyorsulnak a modernebb apikkal,ha jol ertelmeztem az eddigi torteneseket
R390X 138.700 ft
[link]GTX980 155.800
[link] -
Jack@l
veterán
-
Zeratul
addikt
Nem. A tripla és dupla pufferelésen felül van egy állandó késleltetés. A a pufferelés képkockára van számolva ha ingadozik a fps akkor a pufferelés okozta késleltetés is ingadozik. Az állandó késleltetés alatt van ideje a puffernek is feltelni, feltéve hogy nem a bányász béka púzója alatt van az fps.
-
jacint78
addikt
Vsync mellett mindegyik ugyanannyi idő alatt jeleníti meg, ez nem szándékos késleltetés kérdése, csak nem tudják addig amíg nem frissít a kijelző, plusz puffer beállítás. A mikrolag nem csak vsync mellett van jelen az AMD-nél, alapban is laggosabbak, csak vsync mellett feltűnő a vakoknak is.
-
Jack@l
veterán
válasz
Raysen623 #132 üzenetére
Mi volt ebben a szépítés? Mért többesszám? Ha már kint lenne 5 játék és mindegyikben produkálná ugyanazt a bugot a driver, megérteném hogy habzana a szád (nem). De hogy még egy épkézláb játék sincs kint így aztán baromi nagy sunnyogás az nvidia részéről, hogy első körben nem vette észte a hibát és a játékfejlesztőket is hibaforrásnak tartotta.
Életedben nem kerestél még hibát kódban vagy rendszerben ugye? -
Jack@l
veterán
válasz
velizare #130 üzenetére
Ja, nehogy azután kijöjjön egy másik dx12-es játék ami meg hasít mindenen... Még a végén kiderülne ki a pancser.
@actival63: ki mondta hogy szar? van pár százalék telejsesítményesés msaa-val ez alatt a benchmark alatt. Kijavítják és mindenki örül. Igazából azt nem értem hogy hogy lehet cikket írni vagy olvasni arról, amiről nincs is semmi háttérinfója az embereknek, pl hogy hogy néz ki, hogy megy az a konkrét benchmarlk és min is megy a huzavona...
A legkisebb baja lett volna a csoró oxideosoknak, ha véletlenül az ő kódjukban lenne a hiba. Kivételesen nem náluk volt a bibi, megesik az ilyen. -
-
jacint78
addikt
Ez az amit soha nem értettem és amiről ment az értetlenkedés, hogy így sem írják meg rendesen a játékokat. De akkor mitől alacsony szintű a déiksz 12-meg a többi renderer. Ezt mondták és mondják a mai napig, csökken a többleterhelés stb. stb. Úgy tűnik annyira mégsem, még abu írta régen, hogy itt már a drivernek nicns is sok dolga. Tehát egy nagy marhaság az egész, milyen meglepő...
-
actival63
aktív tag
2x 3x elolvastam a cikket és azt látom, hogy egyesek eltévedtek. Nem látok a cikkben olyan tesztet és videót amiről itt megy a fröcsögés. Ellenben az kiderűlt, hogy a zöldek megint előbb beszélnek mint kellene. Gyártanak egy DX12-re optimalizált meghajtót ami szar! Ráfogják a software fejlesztőire a hibát és mikor kiderül, hogy ők a hunyók gyorsan hallgatásba menekülnek. Olyan dejavu érzésem van.
Ez a cikk erről szól és nem arról amit itt egyesek írogatnak. -
Parano1d
tag
Mindenki azt hiszi, hogy AMD "húdemekkorát" gyorsul DX12-től. De ha megnézzük, igazából a DX11-es játékok többségében mondjuk egy Radeon 290x/390x teljesítménye nagyságrendileg azonos egy GTX980-al.
Azt a következtetés tudom levonni ebből, hogy ebben a tesztben a DX11 eredmények nagyon torzultak, és pont.A DX12-vel csak visszaáll az amúgy reális erősorrend. Ennyi a véleményem az AMD szponzorált tesztprogramról.
A másik, amit a fejlesztők is írtak, hogy sokat számít a memória sávszélesség a játéknál, ezért javultak kicsikét a Radeon eredmények (főleg Fury X) a megszokotthoz képest.
-
MaXX81
tag
Akinek nincs felső/csúcs kat. vga a birtokában az is profitálhat majd a dx 12 nyújtotta gyorsulásból amúgy?
-
nyakdam
aktív tag
válasz
kriszpontaz #118 üzenetére
Elég érdekes, hogy Intelnél nagy az ugrás az i3 és i7 között (kár hogy nincs a tesztben a 4790), míg az FX-eknél szinte semmi a különbség. Itt valami gubanc van. Nagyon alfa ez még.
-
Hmmm. 60fpsre fixalva ez miert is gond? Gtx770 95% koruli gpu kihasznaltsag, r9 290 60-70%. Mindennemu energiahatekonysag kikapcsolva.
Miert van az, hogy egyik 60fps folyamatosabbnal hat, mint a masik?
Hozzateszem, 3 monitorom van, es bizony a szelsokon az amdn latszik hogy nem az igazi. Nem folyamatosan, csak neha. De zavaro.
tehat 60fps locknal mi is a jelentosege a 60hzes monitoromnak???
-
Raysen623
addikt
DX11 alatt AMD emulált, mégpedig egy CPU magot használva félig meddig, NV ezalatt lefoglalt 2 magot is. Különbség egyértelmű. DX12 alatt NV emulál, de továbbra is 2 magot használva (bár ezt még senki nem cáfolta, de miért csinálnák másképpen?), míg AMD már nem, viszont CPU magot továbbra sem foglal le magának, ami érthetetlen vagy csak nem tudjuk mi van a háttérben. Tényleg kellene egy CPU skálázódást is mutató teszt az fps értékek mellé.
DX12 alá is kell driver, csak sokkal egyszerűbb, mivel az API sokkal több mindent vezérel a driver helyett (ha nem jól tudom Abu majd kijavít).Engem igazából nem érdekel melyik kártya nyer 2-10fps-el, de az már annál inkább mennyire stabilan és folyamatosan fut a játék mondjuk 40-60fps közt FHD-ben full grafikán. Ja tényleg: az is érdekelne mi a különbség a bekötési modellek közt és van e ennek hatása grafika minőségére.
-
-
válasz
Raysen623 #108 üzenetére
Nvidianak jo a drivere dx11re, amitt nem gyorsult akkorat. Amdnek meg szar. Igen, brutalisat gyorsult, de csak azert, mert nem kell driver. Ergo azzal, hogy az amd dx12re epitette fel a marketinget, elismerte, hogy dx11 semmire nem jo, es hogy nem tudnak megfelelo drivert irni.
Emlekezzetek, soha nem volt olyan, hogy valamelyik nagyon elhuzna... Mindig adok-kapok volt, lesz is...
Aztan jovunk mi fanok, es belelatjuk a kis dimenzionkat. XD
-
#16939776
törölt tag
Tesztekből látszik hogy CPU limit van, kicsit több erőforrást lefoglal a driver és arányosan csökken vele a a grafikus teljesítmény. ennyi.
Hogy melyik a gyorsabb vagy lassabb ilyen dolgokon múlik.Garantálom hogy sok változás lesz még, és lesznek egyik-másik kártyára/driverre optimalizált játékok, lesz rá bőven lehetőség hogy kölcsönösen szét tudja fikázni egymást mind két tábor.
-
Az egész onnan indult ki, hogy részrehajló-e a teszt vagy sem.
Idézetek tőled:"ez a bench az Oxide és az AMD saját szerzeménye"
"gond csak az, hogy egész arról szól, ahogy már írtam, hogy az AMD erre a tesztre gyúr már egy ideje az Oxide-al"
"Megosztották, de az AMD-vel dolgoztak közösen. Nem értem ilyen apró részleteket miért felejtesz ki a cikkből, holott minden nagyobb külföldi oldal megírja. Unalmas az egyoldalúságod és ráadásul nagyon félrevezető is."
"az AMD-vel dolgoztak szorosan a fejlesztés alatt. Sajnálom, hogyha nem tudod, hogy ez milyen előnyökkel jár."
"Röviden annyi, hogy ha már a dizájn résznél egy olyan hardver-re, rendszerre vagy architektúrára terveznek, ami az egyik oldalnak fekszik az már hatalmas előny "Jack@l azt írta, hogy papíron erősebb a Fury + szerinted még lejt is a pálya az AMD-nek + erre a tesztre készül az AMD (és még csak egy optimalizált drivert sem adtak ki hozzá??? )
Aztán sehol az a hatalmas előny, dx11-ről 12-re váltva gyorsul, de nem jobb mint a konkurencia. Ha én csalnék, bocsánat, architektúrára terveznék, akkor legalább 10% sebességtöbblet alá nem adám, akkor sem, ha tengert kell hullámoztatnom a szárazföld alatt
Szóval lehet hogy mégis hiteles lenne ez a teszt?
-
Raysen623
addikt
Te akkor vagy pártatlan, amikor az én f@rkam körfűrész
Elegem van már ebből pártatlan hozzáállásból, mert egyszerűen nem igaz. Se nálad, se nálam és tökmindegy mit állítasz magadról (én legalább nem állítom ennek ellenkezőjét).
Ami pedig a szoftverfejlesztést illeti: lehet itt jönni az architektúrával (bár érdekes mód DX11-es tesztek alatt ezzel nem érvelt senki, mondván azért rosszabb az AMD mert más architektúra), de ez megint csak félremagyarázása a dolgoknak. A DX12 egy teljesen más környezet, amire a zöldek nincsenek rendesen felkészítve, ezért sem gyorsulnak API váltáskor, ehelyett inkább hozzák ugyanazt a szintet. Ezzel szemben a másik fél gyorsul és behozza a konkurenciát. Driverek fejlesztésével mindkét fél további gyorsulást fog tudni elkönyvelni, az NV az új lapkáival pedig még ismeretlen eredményeket fog majd produkálni (kérdés mennyire fog nekik jól sikerülni elsőre). Egyébként a linkelt cikkben elmondta a véleményalkotó, hogy minden HW-ra odafigyeltek és ez lenne a normális hozzáállás. Innentől kezdve pedig a más architektúrával érvelni teljesen felesleges, mert az esély mindegyik gyártó részére ott volt. Visszajelzést pedig mindenki adott is, tehát éltek a lehetőséggel. A jelenlegi teszt pedig egy köztes állapotnak tűnik továbbra is.
(#88) Jack@l: teljes titoktartásról hallottál már? Tudod ilyen esetekben élből így kezdik a beszélgetést a felek, továbbá rögzítik azt is mit kapnak meg, attól függően kinek mire van igénye. Volt már arra példa, hogy egy szoftvergyártó kiadta a forráskódját adott ügyfélnek, ritka alkalmak egyike de volt ilyen.
-
-
"látom sikerült felfogni hogy arról van szó, hogy nvidián visszafele ment az fps, míg amd-n volt szépen növekedés dx11-hez képest."
Csak nem sikerült még elolvasni az ipse blogbejegyzését, de nem baj, beidézem:
"There may also be some cases where D3D11 is faster than D3D12 (it should be a relatively small amount). This may happen under lower CPU load conditions and does not surprise us. First, D3D11 has 5 years of optimizations where D3D12 is brand new. Second, D3D11 has more opportunities for driver intervention. The problem with this driver intervention is that it comes at the cost of extra CPU overhead, and can only be done by the hardware vendor’s driver teams. On a closed system, this may not be the best choice if you’re burning more power on the CPU to make the GPU faster. "
Az Nvidia meg valószínűleg véletlenül adott ki Game Ready drivert a demóhoz...
"Abban a kommentben arra akartam utalni, hogy hiába a hbm, meg a 20-30% al több nyers erő, mégse tudták kihozni belőlük a csoda low levellel. Nem arra hogy pártatlan lenne a fejlesztő cég... Csak a vak nem látja hogy amd-s kirakatfejlesztés az egész játék."
Szóval van egy erősebb, több dx12 feature-t támogató kártya, meg egy cég (ami egyébként olyan kókler, hogy az MS velük demózza a dx12-t), aki a kártyára írják a programjukat, aztán mégse az AMD a gyorsabb? Hogy is van ez?
-
Jack@l
veterán
válasz
#45185024 #103 üzenetére
Azt olvastam egyáltalán nem használtak batchelést a játékban. (de lehet benéztem valamit)
Ezért írtam hogy agyatlan draw call herdálás, abban kicsit jobbak az amd új kártyái.
Több száz egység meg se kottyanna, ha normálisan lenne leprogramozva.@V!ck: csak újságíróknak adták ki azt a verziót.
-
#45185024
törölt tag
Nem agyatlanul, ez egy olyan játék ahol rengeteg egység van és mind tud önállóan mozogni.
Inkább az mondható el hogy ez fekszik az AMD kártyáknak.
Azért nem lesz minden új játékban több száz, ezer egység.
Egyszerűen megmutattal egy olyan szegmenst amiben tudnak villantani
és a Direct X 12 is !!! Microsoftnak ez a lényeg . -
V!ck
senior tag
Mondanám, hogy majd egy DX12-es 3DMark-kal meglátjuk az erőviszonyokat, de számomra sosem volt egyik verzió sem reprezentatív... úgyis úgy írják majd meg, hogy "mindenkinek jó legyen"
Fölösleges szócséplés ami itt megy a DX12-vel, előbb utóbb jönnek majd a gamek, aztán kiderül minden...
(#101) Jack@l hogy a viharba lehet DX12 módban futtatni a Star Swarm-ot? Nekem csak simán D3D gombom van az inaktív Mantle mellett, de az afterburner fut és D3D11-et ír... Az elementary demot pl ha DX12 módban indítom, az afterburner nem is jelenik meg az OSD-n, pedig tuti hogy abban fut, mert sokkal lassabb, mint DX11-ben, ráadásul ott meg van OSD... szóval tényleg nem értem
-
Jack@l
veterán
Erről beszélek, azért látszik elég szépen a dx12-es ugrás mindkét oldalon. Meg ugyanúgy elég gányul mentek már itt is az amd-k dx11-el.
http://www.anandtech.com/show/8962/the-directx-12-performance-preview-amd-nvidia-star-swarm/3 -
Jack@l
veterán
Nehogymár annak a fizikája meg scriptjei, meg audio
fektessenek meg egy erős 4 magos procit... Ugye ezt viccnek szántad?
@Atti777: látom sikerült felfogni hogy arról van szó, hogy nvidián visszafele ment az fps, míg amd-n volt szépen növekedés dx11-hez képest. Abban a kommentben arra akartam utalni, hogy hiába a hbm, meg a 20-30% al több nyers erő, mégse tudták kihozni belőlük a csoda low levellel. Nem arra hogy pártatlan lenne a fejlesztő cég... Csak a vak nem látja hogy amd-s kirakatfejlesztés az egész játék. Egy dologra feküdtek rá, a minél több draw call-t belerakni agyatlanul, de hála ennek jó szarul is fut a játék.
-
Csak alkalmazkodom a környezthez
Mégegyszer felteszem a kérdést: hol látszik a hatalmas előny az AMD felé?
dx12-ben kb egál van, dx11-ben meg hatalmas Nvidia fölény.
Szóval?"Szerintem a memsávszélen kéne kellene kicsit eltűnődni, meg a nyers erő kihasználásán ti vs furyx-nél. Hogy még egy amd-s fejlesztő cég is csak 4k-n tudta a papiron sokkal erősebb kártyát kihozni egálra, low levellel."
by Jack@lRejtő után szabadon: most akkor kavarják vagy nem kavarják?
-
nyakdam
aktív tag
Szerintem nem érdemes AMD vs NV összehasonlítást csinálni. Ez egy MS által erőltetett bench, hogy bizonyítsa érdemes Win10-re váltani. Valszínű mind Intel, Amd, NV -re optimalizáltak és a jelenlegi NV problemet orvosolni fogják. Senkinek nem érdeke, hogy a piac 80%-a ne váltson Win10-re, pedig ha szarabbul fut akkor nem fognak. Ha az eddigi AMD-s játékokból indulunk ki akkor látthajuk, hogy elég szépen optimalizálák az NV-re mivel a kutya sem vette volna meg a játékot(fordítva ez nem igaz sajnos), ergo itt is növedekés lesz DX12 alatt a DX11 hez képest.
Engem inkább érdekelne hogyan skálázódik 2,4,6,8 szál/mag nem csak csúcs VGA alatt hanem mondjuk egy 750ti/960/285 mellett. Illetve a különböző generációk NVvsNV(6-os, 7-es 9-es karik), AmdvsAmd (GCN 1.0, 1.1, 1.2) alsó,közép illetve felső kategóriában hogy gyorsulnak illetve gyorsulnak-e. Számít-e a jelenlegi progiban(benchben) az IGP? Remélem a PH-s tesztben kapunk pár választ.
-
Te fejlesztettél már szoftvert? Az utolsó dolog, amit bárkinek is kiadsz, az a teljes forráskód. Egy csomó licencelt technológia van, amit eleve nem is adhatsz át fűnek fának. Egy biztos, hogy a teljes forráskódot nem adták ki senkinek. Az nvidiának kiadták az nvidia implementációs rész forráskódját, az amd-nek az amd-t, az intelnek meg az intelest.
-
Zorel
senior tag
Elég komolytalan, hogy ilyen stílusba kommentálsz, amikor láthatóan fogalmad sincs az egészről.
Röviden annyi, hogy ha már a dizájn résznél egy olyan hardver-re, rendszerre vagy architektúrára terveznek, ami az egyik oldalnak fekszik az már hatalmas előny és így hiába adják oda a dokumentált kódot az eltérő architektúra miatt nehézkes olyan módosítást eszközölni, hogy az a másik félnek ne fájjon. Tehát a nyílt forrástól függetlenül itt igenis komoly előnyei vannak az AMD-nek.(#74) Raysen623: Köszönjük Emese az érdemi hozzászólást! Nagyon nyugodtan alukáltam és ahogy már írtam pártatlan vagyok, tehát nekem mindegy hogy melyik a nyertes és nekem az a jó, ha a pénzemért a legjobbat kapom. Amit nem szeretek, hogy itt az oldalon csak ez az egyoldalú félrevezetés megy..
-
V!ck
senior tag
Az a baj, hogy nem nagyon rémlik... azt tudom, hogy R7 260X-szel teszteltem, DX11 alatt halott volt, Mantle alatt ment mint a szél. Most 750Ti-m van, Mantle ugyebár nincs, de Afterburner szerint DX11-ben fut a teszt és gőzöm sincs hogy lehet elővarázsolni a DX12 módot, tuti én vagyok a noob...
-
Akkor ezeket csak azért írta, mert jól hangzik?
"All IHVs have had access to our source code for over year"
"we have made our source code available to Microsoft, Nvidia, AMD and Intel"Szerintem megkapták a forrást is, akkor most a Te "szerintem"-ed áll szemben az én "szerintem"-mel, csak nekem még van hozzá egy linkem is, kinek van igaza?
Ahogy linkeltem is, a Microsoft kódjait is meg lehet nézni, de nem minden Pistikének és Jancsikának, és gondolom hosszú jogi szövegek alá kell hozzá odatenni az aláírásokat.
Feltételezem az Oxide-nál sem csak úgy mutogatják a kódot boldog-boldogtalannak... -
Te írtad:
Kíváncs lennék hogyan csalnak egy olyan programmal, aminek a forrását az Nvidia, az Intel és az MS is látja, így minden részéről tudható hogy mit csinál. Sőt, mindenki javasolhat módosításokat is, ami a többiek teljesítményét nem befolyásolja negatívan.Szerintem is valószínűtlen, hogy lenne bármi is elrejtve benne, mert ugyan már, nem őrültek meg. De nem azért, mert mindenki látta a forráskódot, mert az idézett állítás sem azt mondja, hogy a teljes forráskódot adják ki.
-
GEIL
addikt
nVidia átírja a drivert DX12-höz optimalizálva és visszatér az előny.......rövid időn belül.
-
Jack@l
veterán
Mit nem értesssz? Szerinted melyik cég adja ki ingyen és bérmentve a legfrisssebb technológiát használó forráskódját a kvázi konkurenciának? Még ha megigérik hogy nem használják fel, nem adják tovább, akkor se szokták... Annyira nem idióták a fejlesztők, hogy a több éves munkát csak úgy megosszák.
Megkapták hetente az új verziót(binárist) amit tesztelgethettek.@V!ck, @Crytek: emlékeztek a star swarm dx12-es verziójára, hogy ott mennyivel elhúztak az nvidiák? Ha jól meg lenne írva, most is kb olyan eredmény születne. (vagy legalább lenne mérhető növekedés)
-
V!ck
senior tag
-
Crytek
nagyúr
És arra jött már magyarázat hogy a 970-980 miért gyalázat dx12-ben hogy sok esetben lasabb mint dx11-ben??
-
ha ez segít, a germánok lemérték más vga-kkal is. az ő beállításaikkal (dx11 all batch/heavy batch;dx12 all batch/heavy batch):
280x: 17.1/12.8;21.1/18
290: 18.7/13.4;26.1/22
290x: 19.3/13.8;27.5;23.1
390x: 19.9/13.8;29/24.1
fury: 20.1/13.8;29.7/24.4
fury x: 20.9/14.1;33.2/27.1960: 18.8/16.8;16.5/15.2
770: 19.2/17.2;18.5/16.7
970: 27.2/23.7;26.2/23.7
780ti: 26.8/22.1;27.1/23.3
980: 31.1/26.4;29.9/26.5
titan x: 33.2/25.9;35.4/30.1
980ti: 37.4/29.7;38.1/33.2a proci mindenhol ugyanaz volt, egy 4.5GHzre húzott 4790k 32GB rammal.
ez csak egy mérés, és máshol más számok jöttek ki. de mindkét oldalon van még hely a fejlődésre. a csúcskategória mögötti hardverek nvidia esetében valamiért nem működnek jól. ami engem érdekelne, hogy a fogyasztási adatok hogy változnak, de arra vonatkozólag sajnos nem találtam méréseket.
-
Egy szóval nem írtam olyat, hogy open source lenne, csak azt, hogy az AMD, Intel, MS és Nvidia is hozzáférhet, az meg messze nem ugyanaz (A Windows forráskódja is elérhető, ha elég nagy vagy hozzá, hogy elkérd, mégsem nyílt forrású ).
Párszor már volt idézve, meg [link]elve itt a topikban, de akkor mégegyszer:
Dan Baker, Co-Founder, Oxide Games:
"Our code has been reviewed by Nvidia, Microsoft, AMD and Intel.
...
All IHVs have had access to our source code for over year, and we can confirm that both Nvidia and AMD compile our very latest changes on a daily basis and have been running our application in their labs for months.
...
Our goal is to make our game run as fast as possible on everyone’s machine, regardless of what hardware our players have.To this end, we have made our source code available to Microsoft, Nvidia, AMD and Intel for over a year. We have received a huge amount of feedback. For example, when Nvidia noticed that a specific shader was taking a particularly long time on their hardware, they offered an optimized shader that made things faster which we integrated into our code.
We only have two requirements for implementing vendor optimizations: We require that it not be a loss for other hardware implementations, and we require that it doesn’t move the engine architecture backward"
Szerinted ez mit jelent?
Érdmes egyébként végignézni az egészet, ír benne a dx11 vs dx12-ről és a driverekről is.
-
jacint78
addikt
Én csak azt nem értem, hogy DX12 meg alacsony elérés, de akkor mi a hiba a driverben? Miért a driver a hibás, nem "anélkül" megy a dolog?
-
Ragnar_
addikt
Hát az eddig fellelhető tesztek alapján a Dx12 verzió kb. i3-al hozza a dx11 i7 teljesítményét, ami csak úgy egy installálással nem rossz, de csak csúcs VGA-val tesztelték egyelőre, remélem lesz azér középkat teszt is, van még szerintem aki FHD-ban játszik, nem 4K-ban, meg 1600p-ben, oda meg egyelőre középkat többnyire elég high beállításokhoz is.Mondjuk ha a dx 12 gyorsulás jelentős része proci oldalról van, és ezért több az FPS akkor persze mindegy milyen VGA-val van tesztelve.. Kíváncsi leszek még a tier szintekhez tartozó látványbeli különbségekre is a játékoknál.
-
duc
aktív tag
Hiba ide vagy oda, megy rajta a DX12 első teszt rendesen... nem rogyott be az elavult technika
-
Anubris
őstag
Végre valaki leírta és ezt nem Kovsol találta ki, hanem Abu írta egy másik topikban. Így, hogy nem készült DX11-re AMD profil tökre nem tudjuk, hogy valójában mennyit javult az AMD DX12-ben.
Ha lett volna profil valószínűleg DX11-ben nekik is jóval jobb eredményeik születtek volna, csak akkor nem lenne ilyen látványos az ugrás DX12-ben. Ez most egy jó taktika volt részükről szerintem.Amit én ezekből a tesztekből levonok, hogy egyelőre a CPU-k terén olyan nagy előrelépés nem történt meg, mint amit sokan vártak. Bár az RTS játékok mindig is proci igényesek voltak, lehet más játékoknál jobb lesz a helyzet.
-
kovsol
titán
Mivel dx11-re nem csinált az AMD profilt, igy egy torz viszonyítási alap a dx11 Vs dx12 eredmény összehasonlítása ebben a tesztbem. Nem lehet levetíteni majd ezt más programokra.
-
Raysen623
addikt
Azt már nem fogja neked megindokolni, csak nem tud nyugodtan alukálni ha nem az ő kártyáját hozza ki nyertesnek.
Mintha nem lenne tökmindegy...
(#73) schawo: a lehetőség adott volt. Egyik fél élt vele, a másik nem (valószínűleg nem is akart), de a lehetőség adott volt. Ezek után kikiáltani a konkurenciáról hogy lenyúlta a tesztprogramot....
-
Sajnos nem tudom, elmondanád, hogy
én is annyiraokos lehessek?Kíváncs lennék hogyan csalnak egy olyan programmal, aminek a forrását az Nvidia, az Intel és az MS is látja, így minden részéről tudható hogy mit csinál. Sőt, mindenki javasolhat módosításokat is, ami a többiek teljesítményét nem befolyásolja negatívan.
És miben is nyilvánul meg ez az előny az AMD-nek, ha dx11-ben jóval elmaradnak és dx12-ben is kb egál van? -
#45185024
törölt tag
Na én ezt a cikkt alapvetően nem értem. Magyarázzátok el légyszi.
Van ez az új program , Nvidia azt mondja a driverében van a gond, ez alapvetően megeshet.De hát ez már Direct X 12 teszt, nem úgy volt hogy Direct x 12 ben nem lesznek driverek ?
Én ezt kimagyarázásnak érzem amúgy, meg ez a ráoptimalizálom a programra a drivert nekem gyanús, ez előbb utóbb ahhoz fog vezetni hogy majd teszt programoknál cégek ki fognak kapcsolni dolgokat csak hogy gyorsabban fusson a teszt, most ez fordítva sült el, az nem baj ha ez direct x 11 alatt történik akkor vársz egy driver frissítést, de így ez maradandónak tűnik számomra. -
#16939776
törölt tag
Jól megy a fika pöckölgetés, háttérben meg keményen CPU limites a dx12-es játék !!4!négy
Meszaradéjikszegytucat
-
imibogyo
veterán
Van itt pár elborult arc mind a két oldalról. Hihetetlen, hogy egyesek annyira függnek gyártók termékeitől és annyira Istenítenek egy-egy márkát, hogy komoly erekciójuk lesz, ha egyik vagy másik márka felülkerekedik az "ellenfélen" (vagy épp, hogy nem)... Szomorú...
Az meg külön vicces, ahogy itt egymást "szemüvegezik" az emberek miközben az adott oldalon (mindegy melyiken) a hozzászólásaik alapján ők viselik a legnagyobb dioptriás darabokat.
Asszem maradok az Intel IGP-nél. Kék szemüvegben minden rózsaszín.
-
Zorel
senior tag
"lehet", "Gondolom"
A gond az, hogy jó ideje ezekkel a szavakkal lehet csak jellemezni az AMD-t: lehet, majd, valószínű, talán, gondolom és társaik amikkel csak a hitegetés megy, semmi több.
Ahogy már írtam a kódot megosztották az NV-vel is, de az AMD-vel dolgoztak szorosan a fejlesztés alatt. Sajnálom, hogyha nem tudod, hogy ez milyen előnyökkel jár. -
Peat;)
veterán
Meg kellett volna cserélni a feliratokat, most menne az oltás a zöldek irányába hogy muszáj azonnal os-t váltanod mert rákényszerít az nvidia és microsoft korrupt házassága, bezzeg az AMD d11-en is hasít...
Ez a ph! már ilyen marad. Az egyiknek sem tűnik fel hogy édesmindegy mi alatt is szar a teljesítmény.
-
pkornel
aktív tag
Pusztán kíváncsiságból csináltam egy nagyon nagy csatát (jóval nagyobbat mint ebben a demóban) a supreme commander 2-ben (ami grafikában kb egy színvonal ezzel a játékkal és Dx10-11) És ott nem ugrál ennyit az fps pedig az több éves játék már! Ennyit dx12-röl..
-
Zorel
senior tag
Így van sajnos. Hiába írod le, meg sem próbálnak belegondolni vagy normálisan leszűrni a tényeket, mert egyből NV fanboy-nak titulálnak. Pedig egyik cég részvényével sem rendelkezem, így leginkább az lenne a legjobb nekem is, ha lenne normális verseny a két cég között és ez az árakon is látszódna...
-
Te beszélsz szemüvegről?
Gyere ki a write only módból, és olvass kicsit: [link] Az Nvidia shaderkódja is benne van a játékban, ennyire AMD-s játék ez...
Azt meg hogy ki gyúr erre a játékra, jól jelzi, hogy az Nvidia kiadott egy, a demóra kigyúrt meghajtót, az AMD meg nem, ezért is lehet olyan nagy különbség a DX11 és 12 között a Radeonokon.
Gondolom amikor a tényleges játék megjelenik, változni fog a dolog. -
Tökéletesen összefoglaltál mindent amit le kellene szűrnie egy-két embernek. Ehelyett leszűrik azt, hogy az Nv fanok sírnak. istenem...
Nem látják, hogy a nagy DX 12 himnusz alatt hozzák azt amit dx 11. alatt kötelező lett volna hozniuk. Ez a profi beetetés.
Ráadásul az általad beillesztett grafikonon jól látszik, hogy Alap beállításon az NV gyorsabb , normálon egál,
heavyben pedig 2 FPS az AMD csoda.Ha hozzászámolom azt a 4 % ot , amiről a cikk szól akkor itt is gyorsabb lesz az NV.
pont az jön le hogy ugyan azt hozza DX 12 alatt az AMD kártya,Mint az NV, míg DX 11 alatt,- amit még jó darabig használunk játékra -nincs miről beszélni. Talán itt nem az NV nek kellene magyarázkodnia. -
Peat;)
veterán
Én meg a nagy d12 mizériát nem értem, mert ez a program alapján egy hatalmas lebőgés hogy a legmodernebb grafikus kártyák ennyire képesek a csodakód alatt. Ezért nem kellene hülyeséggel, gyakorlati példák nélkül nagyotmondásokkal oltani a népet, mert a kellemes csalódottság és a kellemetlen csalódottság között nem 4%-nyi érzelmi differencia van.
Inkább egy értelmes kérdés: a d12 lesz win8-ra vagy sem? Mert a látottak alapján az AMD tulajoknak nem opció az új játékokban a d11. Ez szerintem inkább hátrány mint előny, de majd eldöntik ők. Én pl az elején nem szívesen ugrom bele új os-be, de nyilván nem lenne gond ha szükséges lenne, de attól még kötöttség.
-
Zorel
senior tag
Látom a piros szemcsit nem sikerült levetni egy kicsit sem és jól bekajálod ezt az egész tesztet.
Mivel magyarázod, hogy a Fury X ennyire gyenge e teszt alatt DX11-ben. 1080p heavy 18 vs 38 FPS???
Így elég könnyű több mint 100%-ot gyorsulni, csak azért hogy a kis fan-oknak tudjanak valamit virítani.
A gond csak az, hogy egész arról szól, ahogy már írtam, hogy az AMD erre a tesztre gyúr már egy ideje az Oxide-al, és erre futotta, hogy x hét Fury X megjelenés után a saját tesztjében sem tudja verni a konkurenciát.
Kérdésedre a válasz ezek tükrében nem, NEM elég. Főleg ha hozzáveszem, hogy kijött a kártya 980 Ti áron, gyárilag vízzel, hangos pumpával, nagyobb fogyasztással, kb semmit nem lehet rajta húzni már, HDMI 2.0 hiányával nagy hype és ígérgetés után alulmaradt a konkurencia ellen. Aztán jött a dx12 hitegetés ahol most úgy néz ki, hogy a saját tesztben sem képes megelőzni a konkurens kártyát.(#19) Abu85: Megosztották, de az AMD-vel dolgoztak közösen. Nem értem ilyen apró részleteket miért felejtesz ki a cikkből, holott minden nagyobb külföldi oldal megírja. Unalmas az egyoldalúságod és ráadásul nagyon félrevezető is.
-
TeeBee73
veterán
válasz
#85552128 #56 üzenetére
Irónia. Teccikérteni'?
MOD: Tudom. Egyébként, ha beüt a DX12, majd jönnek a meccsek újra: -Az én VGA-m 2 FPS-el többet tud, és 30W-al kevesebbet eszik! -Oké, de az enyém 80k-val olcsóbb volt.
Jöhetne már egy harmadik-negyedik gyártó is a consumer VGA piacra, mert ezt így csak a vásárlók szívják meg. -
Igen tényleg sírnak az Nvidia fanok , mert van egy dx 12 tesztprogram ahol az AMD utolérte a kártyáikat amikkel amúgy dx 11 ben alapból gyorsabbak. Van okuk sírni. röhej.
Amúgy meg már itt sokkal több az AMD troll, mint az NV. Beidegződött az, hogy a nagy csúnya Nv és a jóságos kicsi AMD, aki egy jótékonysági szervezet természetesen.
Szerencsére vannak páran ,akik pártatlan oldalakról is merítik tudásukat... -
pkornel
aktív tag
Hát nem tudom de engem lehangolt hogy Pl egy 390x van hogy 30fps megy a játékban Dx12 alatt. (szerintem ez cikik) Azt hittem itt nem lesznek ilyen szélsőséges fps ingadozások és a gépigények is mérséklődnek kicsit.
Hol vannak már azok az idők amikor max grafikához vagy ahhoz közel elég volt egy 60e-s kártya. -
arn
félisten
Ebben a benchben tuti vmi el van kefelve... Nagy a szoras az oldalak meresei kozott, vhol a korabban megszokott atlag jott ki, vhol az amdk kerekedtek felul, vhol meg nvidiakon szimplan lassabb a dx12es kod, mint a dx11es... Hogy a fenebe optimalizaltak le a fejlesztok, ha az nvidia driverbol jobb munkat vegzett? Vagy megforditva, mi szart csinalt az amd, hog ennyivel lassabb a dx11?
Apa kezdodik... Lesz itt meg fejetlenseg
ha egy bench ennyire sarkit, mi lesz a szponzoralt jatekoknal?
-
Kronos3000
senior tag
Úgy látom még semmi sem végleges,és rendes tesztek sincsenek,addig gittrágás minden.Én nagyon örülnék ha nv-n,és amd-n is jól működne,itthon már minden gépen w10 van és ilyen ,olyan vga-is.
Raysen623:már tényleg unalmas a fanoskodás....nem mindegy melyik számodra a jobb?Másnak nem lehet más a jobb?Annyira alacsony az önértékelésed,hogy itt kell kiélned magad?Így talán érzed valakinek magad?
-
Chiller
őstag
Hihetetlen, itt egy hír, ahol egyértelműen az NV a hibás (ráadásul még hozta is a "formáját", és persze másra kente) - és erre a sok NV troll még itt is az AMD-t fikázza... aminek konkrétan semmi köze ehhez.
Elképesztő.
-
pkornel
aktív tag
Most nem azért de itt sokan azért vannak oda hogy 5fps többet tudd az AMD kártya egy AMD-re optimalizált játékban DX12 alatt??
Még ha olyan 20fps-el lenen több akkor meg is érteném de így...
Másik meg jelen van a szokásos jelenség hogy össze vissza ugrál az fps a min és max fps között :S Elég parasztvakításnak tűnik eddig ez Dx12 mert elég pocsék eredmények ezek ha azt nézzük 130e kártyákon tesztelték. Ja és még annyit a teszthez hogy itt valami gány lehet mert ennek a programnak a "warez" verzióját próbáltam 970 (1550/3700) És hozta a 390x eredményeit! -
haddent
addikt
Egyrészt cpu piacon nincs nagy konkurencia másrészt nem lehet nagyon alkotni harmadrészt baromira nem kell mert egyértelműen a mélyintegrációé és az apuké a jövő. Hiszitek vagy sem volt idő amikor a lebegőpontos is külön részt képzett stb.. Aztán jön PC -re is a SoC, eljutunk oda is, nem kell félni
-
#85552128
törölt tag
Nem MSAA hiba "árnyékolja be" a tesztprogramot, nem is igazán a VGA-k eredménye a csalódás mert várható volt, hogy kb. megmarad az erősorrend.
A legnagyobb csalódás, hogy procik közül a 6-8 magos FX-ek még így sem érik el az i3 szintjét és ez gáz mert állítólag DX11 alatt ezek a procik erősen limitálva voltak a gyenge egyszálas teljesítmény miatt.
(Az már csak hab a tortán, hogy egy ilyen low grafikájú játéknak i7 meg 980/390X kell és az átlag 60 FPS sincs meg...) -
otto1
tag
Az egyik azért kaka, mert fejleszti a hardvert, de szoftver nincs hozzá.
A másik megvárja míg kiforr a szoftver, aztán csak akkor fejleszt. De ez is kaka, mert lassítja a fejlődést.
Az az igazság szerintem, hogy hiába várjuk a 50-100%-os gyorsulást, az bizony nem lesz.
Ha gyorsulást szeretnénk meg kell venni az újabb és újabb vasakat, szigorúan betartva a lépcsőfokokat.
Csak nézzétek az utóbbi időben az intelt, 5-8% gyorsulás van generációnként. (Igaz nekik nincs jelenleg konkurencia) -
Jack@l
veterán
Ugyanazon a csíkszélességen készülnek, mi a ... helyére a jó szó? Energiahatékony, gyors, vagy jó arhitektúra?
Szerintem a memsávszélen kéne kellene kicsit eltűnődni, meg a nyers erő kihasználásán ti vs furyx-nél. Hogy még egy amd-s fejlesztő cég is csak 4k-n tudta a papiron sokkal erősebb kártyát kihozni egálra, low levellel. Szerintem ez a gáz.
Az amd dx11-es driveréről nem is beszélve. -
Egon
nagyúr
Bírom amikor egy ilyen hír alatt a postolók 90% úgy veri a mellét AMD vagy NV oldalon, hogy közben egy középkategóriás kártyára sincs pénze, nem hogy egy 250-350k-s kártyára...
Egyrészt akkor szerinted csak annak van véáleménynyilvánítási joga, aki drága hardvert vesz?!?
Másrészt esetleg nem merült fel benned, hogy akinek nincs csúcs vga a gépében, az nem feltétlenül azért van, mert nincs rá pénze?Az persze senkinek nem fontos, hogy mire értékelhető mennyiségben lesz a piacon DX12-es játék ezek kártyák már rég a kukában lesznek, és az n generációval későbbi kártyákon fogunk velük játszani...
Hogyne lenne fontos. Zöld oldalon rendszeresen visszatérő érv (ezért is érthetetlen a piros oldal "csodavárása"). Ugyanakkor léteznek tendenciák, amelyek mind arra utalnak, hogy a "korai" többlet-tudásból nem igazán szoktak profitálni a kártyák (kezdve a GF6-os generáció SM 3.0-s támogatásától, folytatva a sort a DX 11-es fícsörökig), mert mire az adott tudás visszaköszön a játékokban, már rég kevés lesz a kraft...
-
Callisto
őstag
Ó igen. És a csíkszélesség különbségét nem említjük? Ja nem, mert annak számításba vételénél kijönne, hogy NVidia mekkora... Nem ártana mindent figyelembe venni istenverése. Akkora csíkszélességel a Fury X lehet elhúzna. Nem is említve, hogy a Fury X-nek nem a 980 az ellenfele a piacon és lám mégis a 980 ellen rakják oda DX12-ben....
-
Motyi
senior tag
Bírom amikor egy ilyen hír alatt a postolók 90% úgy veri a mellét AMD vagy NV oldalon, hogy közben egy középkategóriás kártyára sincs pénze, nem hogy egy 250-350k-s kártyára...
Az persze senkinek nem fontos, hogy mire értékelhető mennyiségben lesz a piacon DX12-es játék ezek kártyák már rég a kukában lesznek, és az n generációval későbbi kártyákon fogunk velük játszani... -
Egon
nagyúr
válasz
Raysen623 #28 üzenetére
Jól terelsz. Nyilván véletlenül kevered a Fury-t a Fury X-szel...
A valóság ezzel szemben: 310W vs. 382 W. Ami testvérek között is 72W-al több az AMD részéről. Azt se felejtsük el, hogy ez a teljes rendszer fogyasztása, ergo a vga-k közötti fogyasztásbeli különbség (százalékosan) ennél jóval nagyobb (nem 20 % körüli, ami ebből a két számból magában következne). Még ha nem is kétszeres, de igen szignifikánsan nagyobb a Fury X fogyasztása a 980 Ti-hez képest.
Ismétlés a tudás anyja... -
haddent
addikt
Hát mindent ki lehet magyarázni, és az nVidia ebben mindig is nagy volt
Szarból várat építeni, majd megmondani, hogy az a jó, és kb. kizsarolni, hogy az legyen a csapásirány.
Most konkrétan ebbe a specifikus témába nem ástam magam ennyire mélyen bele, hogy technikai adatokkal dobálózzak, de ahol emulálni meg gányolni kell, ott már baj van. Ha ezt egy olyan rétegnél kell megtenni, aminek pontosan az lenne az értelme, hogy kidobáljuk azt a 10 évnyi szart amit felépítettünk a hardver és magunk közé (köztes réteg), megint közel kerüljünk a hardverekhez, na az baj
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Amiről mi is csinálunk tesztet, arra nem szoktunk linkelgetni külföldi mérést, aki szeretné nézze meg.
Az Oxide Intel, AMD, NVIDIA és Microsoft partner egyben. Mind a négy céggel régen megosztották a teljes forráskódot, és aktívan részt vehessenek a fejlesztésben. Ez abszolút nyitott fejlesztői hozzáállás.
Mindenkinek gyorsulni fog még, hiszen a programban is fognak feloldani ma még inaktív optimalizációkat.(#17) haddent: Nyilván egyáltalán nem előny, hogy a DX12-ben az NV kényszerül némi emulációra és az AMD nem, de valójában inkább a programkód nincs még teljesen kész. Valószínűleg a bekötés emulációján is lehetne még javítani.
-
Zorel
senior tag
Elég érdekes, hogy a cikk csak a lényeget nem említi méghozzá az eredményeket.
Ami azért is érdekes, mert NV meghajtó hiba ide vagy oda, de az AMD-nek még így is épp, hogy csak sikerült hoznia a Fury X-el a 980 Ti sebességét.DX11
DX12
és erre még hozzájön, hogy ez a bench az Oxide és az AMD saját szerzeménye...illetve ha a zöldek kiadják az új meghajtót még várható +% a 980 Ti javára.
-
stratova
veterán
Az optimalizálásra pedig:
We have received a huge amount of feedback. For example, when Nvidia noticed that a specific shader was taking a particularly long time on their hardware, they offered an optimized shader that made things faster which we integrated into our code.
Forrás ua. -
"Our code has been reviewed by Nvidia, Microsoft, AMD and Intel. It has passed the very thorough D3D12 validation system provided by Microsoft specifically designed to validate against incorrect usages. All IHVs have had access to our source code for over year, and we can confirm that both Nvidia and AMD compile our very latest changes on a daily basis and have been running our application in their labs for months. "
-
Raysen623
addikt
Érdekes az NV viselkedése az MSAA hiba miatt, ami végül mint kiderült az ő driverükben volt. Rohadtul féltik a piaci előnyüket és ez nagyon látszik. Viszont ilyenkor nem másra kellene mutogatni hanem tenni a dolgukat és annyi. Ha tényleg olyan jó a VGA-juk akkor ezután is jó lesz, ha meg nem akkor kezdjenek fejleszteni ők is és mutassák meg megint.
-
És mikorra várható a ph! teszt?
-
Yllgrim
őstag
Probalj meg nekifutni megegyszer, hatha masodjara sikerul a szovegertes:
"A gondot az jelentette, hogy az NVIDIA a hiba mögött meghúzódó okot taglaló a körlevelet konkrétan a hiba kiértékelése előtt küldte ki, amikor még senki sem tudta, hogy hol lehet a gond. Később, amikor ez kiderült, a vállalat már nem korrigálta a közleményét arra vonatkozóan, hogy mégsem a programban, hanem a meghajtójukban van a hiba, így végül mindenki az Oxide programját hibáztatta"
NVidia kiadott a heten egy dirket erre a tesztre optimalizalt meghajtot, csak hat az hibas volt. Ez olyan mint amikor en pofanvaglak es elvarom hogy ezert bocsanatot kerj
-
Ezek nem is kommunikálnak az nvidiával? Vagy számukra is csak most derült ki, mert még egy nv-n se teszteltek?
(#5) lenox
Minél kétszer gyorsabb az "amd"? -
V!ck
senior tag
válasz
zorrokalap #3 üzenetére
Az ilyenekért érdemes ám regisztrálni...
-
lenox
veterán
Es amugy mi a varakozas, hogy ha kijavitjak a hibat, akkor az nv is csak 8-12%-ot fog visszaesni, szoval vagy 4%-kal gyorsabb lesz? Hat nem tudom, hogy ez erdekel-e valakit. Az amd hogy ketszer gyorsabb, az az erdekes, nem?
-
Areturus
tag
Más forrásból a játék tesztje: [link]
-
zorrokalap
tag
Aztamindenit mekkora hir, nem fogok tudni aludni...
-
haddent
addikt
Tudom, hogy alfa és messze még a kiforrottság stb..
..De én még várnék arra a világmegváltó, konzolos parasztot lenéző, csodálatos mászterrész elsőbbségre. Majd meglátjuk még ezt azért... -
DaveJr
őstag
Igaza volt az nVidiának. A programban van a hiba...a sajátjukban
Új hozzászólás Aktív témák
ph Mindenki mást mond az MSAA-t érintő teljesítményről, de mára kiderült, hogy mi okozta a zavart.
- SAPPHIRE RX 6900 XT 16GB GDDR6 TOXIC OC Eladó!
- MSI RTX 5080 16GB GDDR7 VENTUS 3X OC - Új, 3 év garancia - Eladó!
- Csere-Beszámítás! MSI Ventus 3X RTX 4070Super 12GB GDDR6X Videokártya!
- Asus TUF Gaming RTX 3080 10GB pár hetes újszerű 2 év Alza garancia
- Asus Dual Geforce RTX4070 12GB - Garancia: 2026.07.
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R7 5700X3D 64GB DDR4 500GB SSD RX 6800 16GB Zalman Z1 Plus GIGABYTE 850W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest