Hirdetés
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Samsung LCD és LED TV-k
- Nem lesznek olcsók az új, ARM-os és windowsos notebookok
- OLED TV topic
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Prezentálta óriásmemóriáját a Micron
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
Ez azért lényeges változás, mert korábban az érdeklődő fejlesztők csak akkor kaphatták meg, ha azt az NVIDIA is úgy akarta.
Az Nvidia "úgy akarására" szerintem továbbra is szükség lesz, mert a neurális hálózatot továbbra is csak az Nvidia tudja elkészíteni, majd a driverén keresztül kiadni. Vagy a fejlesztőkörnyezettel már minden fejlesztő a saját gépén készítheti el az adott játékhoz szánt neurális hálót, amit aztán már nem az Nvidia csomagol a driverébe, hanem a játékfejlesztő mellékeli a játékához?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Alogonomus #1 üzenetére
A driverben van az egységes neuronháló. Eddig azért kellett az NV-vel összedolgozni, hogy biztosan jó legyen az eredmény. Most az NV ezt elengedte. A fejlesztők innentől szabadon használhatják a driverben szállított neuronhálót. Hogy jó lesz-e ez azt még az NV sem tudja. Reménykednek benne. De muszáj volt lépni, mert az AMD az FSR-rel egy hónap összeszedte a DLSS címek mennyiségének harmadát. A DLSS terjedését egyértelműen korlátozza az, hogy az NV-nél ezt egyénileg kell igényelni, aminek nyilván minőségbiztosítási okai vannak, de ha nem helyezik a mennyiséget a minőség fölé, akkor az FSR nagyon gyorsan lelépi őket mennyiségben.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
gejala
őstag
"minőségben alig marad el"
RE: Village-be most került be FSR és még 4K-ban is borzalmas minőség, tiszta homály és rece tőle minden. Pedig ez AMD szponzorált játék.
Ezzel szemben Avengersben a DLSS nem csak, hogy jobb minőség, de gyorsabb is, mint az FSR.DLSS az egyetlen felskálázás jelenleg, ami nem rontja annyira a minőséget, hogy legyen is értelme használni. Sőt, sokszor jobb is, mint a natív 4K + TAA.
Minden más csak marketing, hogy de jó, dupla fps, csak épp 1080p-t csináltál a 4K-ból. Semennyi fps nem éri meg, hogy 1080p kinézetű ocsmányság legyen egy játék.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen, de nem mindegy, hogy miképpen tartják a lépést. Egyértelműen káros volt, hogy a DLSS-ért az NV-hez kellett menni. Értem, hogy az NV miért csinálta, nyilván tudni akarták, hogy egyáltalán jól fog-e működni a szállított neuronhálójuk, de így viszont korlátozták a DLSS-t támogató játékok számát, mert mindegyiket le kellett ellenőrizniük, akár módosítani kellett a neuronhálón, stb. Mostantól ezt nem csinálják. Mindenki integrálhatja, és ha valami nem működik jól, akkor mossa kezeit az NV, vagyis már nem költenek arra erőforrást, hogy mindent ellenőrizzenek, új neuronhálókat tréningeljenek xy stúdiónak. A mennyiség az FSR megjelenésével fontosabbá vált, mint a minőség, mert ha az év végéig beéri mennyiségben őket az AMD, akkor az túl nagy problémát jelent nekik. Emellett nagyon sok NV technológia végezte már a kukában csak amiatt, mert nagyon szorosan fogták a gyeplőt, PhysX, Gameworks, GameWorks VR, GameWorks Audio, ma már nem hallasz ezekről. A DLSS nem járhat így, és ezért az NV hajlandó áldozatokat is hozni. El kell érniük azt, hogy a fejlesztők a DLSS-t mindenféle segítség és anyagi ellenszolgáltatás nélkül implementálják, másképp ez is megy a kukába.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
SindaNarmo
tag
Azért ennyire nem rossza a helyzet, és de, ha nem vadászod be zoomolva a hibákat akkor mindkettő jó teljesítményt nyújt. 4k-ban biztos, kisebb felbontáson azért nő a DLSS minőség előnye. Teljesítményben azért nincs különbség köztük.
De pl a Marvel-nél is látszik, hogy pl a DLSS bizonyos esetekben jobban elmossa a dolgokat.
Az meg hogy megpróbálja kitalálni hogy minek kellene ott lennie (vagyis jobb mint a nativ) azért elég csalóka. Pl el tünteti a ghost jelenséget a karakter körül az ok. Viszont néha szerintem meg oda rak dolgokat amit nem kellene.
Igazából mind kettő jól működik és mind a kettőnek meg van a maga hibája.
-
zsintai1987
tag
A villageben szar de az avengersbe jó a masik
Az megvan hogy 2 játékot hasonlítunk? Alma körte?
Hallod a wagon r-ünk nem ment 140el, de az s crossunk meg igen...
Sőt milyen gáz már hogy általános végén az athlon 1700 nemtudta azt amit most a 3700xem[ Szerkesztve ]
3700x, ASUS 570prime, 2X16GbCorsair 3200 cl16 , ház:CM 500P fehér, Seasonic Focus+ 550W 80+ GOLD, rx 5700xt nitro+
-
gejala
őstag
válasz zsintai1987 #8 üzenetére
Avengersben van DLSS és FSR is, azért mertem összehasonlítani őket abban.
-
makkmarce
őstag
nemigazán értem mit néztél, fennvan már egy ideje a HWunboxed összehasonlító videó, pont avangersről
Az AMD 1 fps-el lassabb(igen, szégyenlik, hogy nincs dedikált HW és 143 helyett 142fps-el megy), cserébe egy krumplin is elfut. A performance és balance módja az FSR-nek egy rakás sz*r, viszont qualityben és felette nincs sok különbség a DLSS és az FSR közt (4k-ban és 1440p-ben). Ha meg 1080p-ben akarsz játszani és még azt kell visszabutítani 480p-re, szerintem az már úgy is mindegy, hogy hogy néz ki, mert az egésznek nincs sok értelme. Az FSR egy közel tökéletes megoldás, míg nem lehet kapni normális áron új GPU-kat. (sőt FSR high qualityn 4k-ban pár játékban szebb a kép, mint natív 4k-ban).[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
-
Dr. Romano
veterán
válasz makkmarce #10 üzenetére
Aki nem nagyítóval a fején játszik a monitortól 3cm-re annak 1080p-ben is bőven jó mindkét technológia és van értelme mert sokat dob a tempón.
A dlss alacsonyabb felbontáson valóban jobb képet ad mint az fsr, viszont utóbbi előnye hogy hardverfüggetlen és magas felbontáson kb ugyanazt tudja.Inkább örülni kéne hogy már két ilyen tech van és bízni abban hogy minél több játékba kerül be.
Nekem sokkal jobban bejön ez a fejlesztés mint bármilyen tressfx, raytracing, physx stbA legjobb az lenne ha valahogy integrálni tudnák az fsr-t a reshadebe és így menne bármivel.
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
makkmarce
őstag
válasz Dr. Romano #11 üzenetére
hát, ahogy elnéztem nekem a (high) quality bőven jó a 480-as kártyán, nincs 144hz-es monitorom, hogy iszonyatsok FPS kelljen. Viszont az, hogy valami 22-el vagy 45fps-el megy, az azért nagyon érezhető.
okoskodom, tehát vagyok