- Alsó-középkategóriás, PlayStation 5-be is helyezhető M.2 SSD-t virított a Klevv
- Antec kirakatház Lian Li zöngével és egy csavarral
- Újabb inteles VGA került elő a Biostar hátizsákjából
- Belépőszintű játékos headsetekkel bővült a Corsair kínálata
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
Hirdetés
-
Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
ma Érdekes egyveleg a középső Edge 50: a jó tulajdonságai közé becsúszott pár rossz, de vannak szerethető, egyedi megoldásai is.
-
Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
it Az USA-ban még nem volt rá példa, hogy törvényben védenék az agyhullámokat és a mentális adatokon való nyerészkedés miatt aggódnának. Colorado azonban most lépett, mert túl gyorsan fejlődik a neurotechnológia.
-
Homeworld 3 - Befutott a gépigény és a roadmap
gp A készítők felfedték, hogy milyen hardverek kellenek a játék futtatásához, valamint azt hogy mi vár ránk a későbbiekben.
Új hozzászólás Aktív témák
-
worxland
addikt
Mondjuk az is hozzátartozik a lokális szennyezéshez, hogy pár éve télen vagy 2 hétig felhős idő volt, szél nélkül. Az egész országban a légszennyezettség meghaladta a határértéket, a legkisebb falvakban is, mindenhol szmogos volt a levegő. Akkor mondták a szakértők, hogy az egész oka a fatüzelésű kályhákban keresendő, nem a járművek kipufogógázában. Ergo ha mindenhol amperszag fog terjedni az utakon, nem biztos, hogy lényegesen jobb lesz a lokális szennyezettség (nyilván a 2x3 sávos utak közvetlen közelének kivételével).
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
axioma
veterán
válasz worxland #252 üzenetére
Hat en aggloban jarok inkabb (nem tul melyen be Bp-re), es baromira nem mindegy, hogy a csendes es szagtalan ionommal mi mogott megyek... ha pl. lampanal olyan brutal motoru valami all be mellem akkor a rezgeset is erzem, eleinte volt hogy ra se jottem hogy honnan jon. Ha ez mind eltunik azert akkor lesz javulas.
A tuzeles szennyezesenek eltuntetesehez mas kell, az teny, de az idoszakosabb es az automatizaltabb iranyok mar nem szennyezoek, az uj generaciok mar nem fognak szennel-faval szenvedni, megoldja a lustasaguk is. -
axioma
veterán
válasz antiapaladin #255 üzenetére
Ennel azert mikor en benne voltam (5+ eve) a parameterezesben akkor is sokkal szofisztikaltabb volt a menetrend. Es ez me'g mindig a version 0.1 - siman lehet a nemetek fele Steuerbox, x kulonbozo parameter alapjan aka'r per "konnektor" (nyilvan amelyik dedikalt nagyobb fogyasztohoz ott erdemes) iranyitani - kozte az aram pillanatnyi ara is, de adott helyet ne szakitson meg z idon belul stb. Es me'g ez is binaris. A vezereltre hasznalt kutyu relekimeneteivel + egy masik eloirt eszkozzel a nemeteknel a betermelesi pontokat tudtak (tudjak) 0-30-60-100% parancsokkal iranyitani (persze torvenyi keretek kozott h mennyi ideig szabad mennyire), igaz ott is csak egy viszonylag alacsony teljesitmeny-meret felett.
Azt pl. nem tudom, hogy a mostani H tarifa az vajh mennyire menetrendezett, de ha valoban arra hasznaljak amire valo, ott lehetne siman egy min 50% kitoltest igerni (btw, bajoroknal azt hiszem mar most az van hogy a kitoltest a kozpontban mert kulso homerseklethez igazitjak, egyesevel talan nincs is vezerles csak ki-be kozbeavatkozas), a hoszivattyus futeseknek a tehetetlensege miatt eleg a napi osszbevitelt barmikor leadni. -
antiapaladin
csendes tag
Korábban hoztam egy valós életből vett példát, hogy ez miért nem igazán járható út jelenleg. Használtautón 2-3 millió között 10 éves példányok vannak, prospektus szerint 80-120 km-es max hatótávval, ki tudja milyen valós hatótávval. Téli időben a 30 km-rel odébb lévő ismerőst sem merném velük meglátogatni.
Ilyen hatótávval, ennyiért ezek inkább luxus cikkek. Ezen összeghatárok között már 2-3 éves benzinest lehet kapni amikre valószínűleg nem kellene a megvétel után rákölteni a gatyám a javításokra és a világból kivisz egy s.ggel.
-
dabadab
titán
válasz antiapaladin #258 üzenetére
2045 lesz az, amikor legközelebb már a tízéves használtautók már mind elektromosak lesznek és szerintem nincs értelme úgy csinálni, mintha a 2011-ben és a 2035-ben gyártott villanyautók pont ugyanolyanok lennének.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #260 üzenetére
Nem én kezdtem azon aggódni, hogy akkor mivel fog járni az átlagmagyar.
DRM is theft
-
antiapaladin
csendes tag
válasz Shadowbull #262 üzenetére
Ez a nyűgöm az e-autókkal.
Állatira nem a kényelem miatt vettem 40-hez közelítve életem első autóját egy levedlett közel 30 éves jármű képében hanem azért, hogy egyáltalán eljussak állásinterjúkra egy meglévő állás mellett "hatalmas" 30-40 km-re is, ne csak sírjon a szám milyen szar az élet, tegyek ellene.
Magát a jobbítás lehetőségét nehezítik meg nem kicsit ezzel. És akkor nekem még egyszerű mert se gyerek se asszony.Azt meg valahogy nem hiszem, hogy a gazdaság lenyomja 12-3 év múlva az újonnan gyártott villanyautók árát akár "csak" 50%-kal is ami pedig a használt piaci árakat nyomná le. Vásárlóerőparitáson számolva persze.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz antiapaladin #263 üzenetére
Par allasinterju miatt autot venni nem egy nagy uzlet, olcsobb a taxi, mint az atirasi koltseg.
-
Fall-N
veterán
válasz bayarena #242 üzenetére
Ez a marhaság, hogy jött ki? Eleve egy benzines/diesel motoros jármű rengeteg alkatrészből áll, amit legyártani már eleve sokkal több szennyezéssel jár, mint ez elektromos autót. A szerviz még rátesz sokat az élettartama alatt, mivel 20-30ezer kilométerenként kell cserélni az olajakat, ami nincs az elektromos autókban. Rengeteg kopó alkatrész (szűrők például), amik veszélyes hulladékok szintén fogyó eszközök. Ezeket eleve megspórolja az ember.
Persze vannak kopó alkatrészek az elektromos autókban is, de kevesebbek és valami kevésbé kopik, (például a fékbetét a motorfékes visszatáplálás miatt), de ami van az sem szennyezett például olajjal. Az akksi sem szennyez annyira mivel majd újra lesz illetve lehet majd hasznosítani. Túl értékes ahhoz, hogy kuka legyen.
Szóval a teljes élettartama és a gyártás alatt is kevésbé szennyez. Lokálisan meg nem kérdés a dolog. Azért nem mindegy a szmog, porkoncentráció, korom stb. sem.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Shadowbull #262 üzenetére
Annyira nem baj, pont az a baj, hogy rengetegen feleslegesen még WC-re is autóval járnak. Legalább nem mennek rengetegen feleslegesen mindenhová autóval.
-
Fall-N
veterán
válasz Shadowbull #267 üzenetére
Nem azt írtam, hogy semmilyen nincs, hanem mennyiségre és fajtára van kevesebb. Például váltó nincs, így abba sem kell. Fékolaj nyilván van, mert hidraulikus. Mivel égéstér sincs, így hosszabb ideig jó az olaj is (motor).
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz antiapaladin #258 üzenetére
Valamint komplett kategóriák hiányoznak. Pl. az utazóautók. Az előbb néztem a villany Berlingóról egy videót. Komfortban sehol nincs a mostani autómhoz képest. De, ami a legborzasztóbb, hogy 280Km az elméleti hatótáv. Megpakolva, pályán, fűtéssel/klímával, tempomat 130 -nál sztem még a 200Km -t sem éri el. Vagyis másfél óránként meg kell állni tölteni. És akkor még szó sem volt tetőboxról, vagy lakókocsiról. Az utóbbiról nem is nagyon lehet, mert a vontatási súly max 750Kg (a mostani dízelemé 2t). Kb. ez lesz a lehetősége öt év múlva annak, aki egy öt éves használtban gondolkozik, ami még így is jóval fölötte van egy átlag Magyar anyagi lehetőségeinek.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
antiapaladin
csendes tag
Valahol jogos a felvetés, alapvetően tényleg van benne bukó, ez tény, nem vitatom. A bukó mértéke számít számomra és hogy miért hozom meg az áldozatot.
Itt azt fizettem meg, hogy sok felvetésre van kéznél lévő megoldásom. Ha el is adom a járművet, mindenképp kisebb lesz bejövő összeg mint a kiadott, tény.
Cserébe nem az lesz mint a legutóbbi interjúmon ahol erősen javallott volt a saját jármű és helyben kellett ötletelni a megoldásokon ahelyett, hogy azt mondtam volna, oké, nem gond, van.
Azt is figyelembe vettem, hogy ha teszem odébb megyek 60-70 km-rel, nem biztos, hogy a környéken azonnal találok számomra megfelelő lakhatást, addig meg kell oldani a közlekedést.Ezeket mondjuk hozzátehettem volna a korábbi hsz-ekhez.
Nem mondom, hogy mindenkinek ez fajta gondolkodásmód az üdvözítő. De az én lehetőségeimen sokat változtatott az autó. -
antiapaladin
csendes tag
Ha 5 évesen, gyakorlatban hozza a 200 km-t télen, totál fapad kivitelben (klíma stb nélkül), alacsony minőségű beltérrel (kopogós műanyagokkal, kézzel tekerős ablakemelőkkel, ülésfűtés nélkül etc.) és ezt a hatótávot még 5-10-15 év múlva is közel tudja nagy valószínűség szerint, mindezt 1-1.5 milláért, szükség esetén részletfizetéssel is elgondolkodnék.
Ha ennél többe kerül vagy kevesebbet tud, inkább luxuscikk jellege lesz ami nagyjából tényleg arra jó, hogy körülményektől függően kistelepülésről egy-két napnyit ingázz töltés nélkül. Olyasvalamire kiadni 7 számjegyű összeget ami teljes töltésen ennyit tud (a'la teli tankkal) az luxus kategória egy nagyon komoly néprétegnek.
Én nagyon örülök, hogy sokaknak akár egy 5 millás árat kicsengetni egy kocsira ha teher is meg megérzi de megoldható. Tényleg, én attól nem érzem magamnak kevesebbnek, hogy más ügyesebben, jobban menedzseli az életét.
De attól már igen, hogy ez alatt a szint alatt élve azt a megoldást kapom, hogy üljek buszra a benzinest meg adjam le egy méhtelepen márpedig ezzel az erőltetett megoldással ezt pedzegetik. -
Reggie0
félisten
válasz antiapaladin #274 üzenetére
Mire eljutunk odaig, hogy kitiltjak a belsoegesu motorokat, addigra tudni fogja.
Amugy meg nem kotelezo a busz. Loval es szekerrel is lehet kozlekedni a legtobb uton.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz antiapaladin #274 üzenetére
Lejjebb fognak menni az árak jóval, mire aktuális lesz. Egyrészt ezt fogják javarészt gyártani, így el is kell tudni adni, másrészt ahogy nő a volumen, úgy esik a gyártási költség is.
Sajnos hazánkban ez később lesz aktuális, mert itt nem megy úgy az új autó vásárlása. De ahogy az új autók ára esni fog, úgy a használtak is egyre lejjebb mennek árban.
Eleve ha reálisan nézzük, mire leáll a gyártás az lesz 2030-35. +10-20 év mire azok is kikopnak itthon. Főleg ha mennek az árak lefelé.
[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
A lokális szennyezés eltolása az hogy oldja meg a föld helyzetét?
Ha abba a garázsba nem csak a két járó motorú autó áll be (az elektromosé sztem nem is jár álló helyzetben), hanem mondjuk az akku gyártásból származó hulladék is akkor már rosszabb lesz a helyzet.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Reggie0
félisten
válasz 7Heads Drago #277 üzenetére
Miert annak kene megoldania?
-
Fall-N
veterán
válasz 7Heads Drago #277 üzenetére
Ez jóval komplexebb. Bele kell kalkulálni, hogy a belső égésű motorral hajtott autókhoz való üzemanyag kinyerése, finomítása és a rengeteg szállítás már mekkora ökológiai lábnyomot hagy. Az hogy pluszba még szennyez is üzem közben az másik probléma. Ha úgy nézzük akkor az akkumulátor és az amúgy is növekvő energia éhség még lehet kevesebb nyomot hagy vagy fog hagyni. Az autó élettartama alatt viszont jóval kevesebb kárt okoz, az tény. Az energia kérdés csak közvetett dolog, mert amúgy is kell termelni és amúgy is növekszik az igény (nyári kánikula és a rengeteg klíma).
[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
Ez e-autó öko lábnyomára van már nem egy cikk. És a legtöbb cikkben tetemes hátrányból indul az e-autó és nagyon függ az energiamixtől mikortól lesz már előnyben.
Persze az is lehet hogy a nagy olaj cégek és országok nyomására vannak csak ezek is.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #277 üzenetére
A lokális szennyezés eltolása az hogy oldja meg a föld helyzetét?
A környezetvédelemnek nem az egyetlen (és nem is feltétlenül az elsődleges) célja a "föld" védelme (jelentsen ez bármit is), hanem az embereké. Az is komoly környezetvédelmi előrelépés, ha a szennyezés nem a legsűrűbben lakott helyeken van, hanem ott, ahol kb. senki sincs.
(És persze az elektromos átállásnak nem csak ennyi előnye van környezetvédelmi szempontból, de ez az, ami teljesen nyilvánvalóan és vitathatatlanul látszik.)DRM is theft
-
Bog
HÁZIGAZDA
Urak, egy dologról ne feledkezzetek meg szerintem: e-autót vezetni sokkal egyszerűbb. Általában egy pedál, ha lenyomod, akkor megy, ha elengeded, akkor lassul. Mindig ott a nyomaték. Kézifék kábé lényegtelen, kuplung nincs, jobban adagolható, nincs hangja. És értem én, hogy itt mindenki keresztberak bármilyen úton egy Marutit is, de azért a nagy átlag rohadtul élvezi ám, ha átül egy kéziváltós akármiből, mert egyszerűen könnyebb vezetni, magabiztosabb, nem szorongós, ki fog tudni kanyarodni a lejtős útbetorkollásból is, ha a forgalmi helyzetben van egy megfelelő lyuk, nem fullad le, nem rángat, nem bőg a motor a rosszul kezelt kuplung miatt, whatever. Szóval ha csak az lenne, hogy egyszerűen komfortosabb vele a közlekedés, már akkor is sokaknak megváltás.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Reggie0
félisten
válasz 7Heads Drago #280 üzenetére
Meg a pesszimista becslesek szerint is az elettartama fele korul lehagyja az ICEV labnyoma, szoval hosszutavon mindenkeppen jobb ez igy mindenkinek. Es ebben nincsen benne a szallo por, nitroxidok, szenmonoxid, szenhidrogen, stb. kibocsajtas, ami elektromos autonal gyak. nincs, mig az ICEV itt szorja nekunk az orrunk ala.
[ Szerkesztve ]
-
GhanBuri Ghan
őstag
És a Tesla, Volkswagen is lát abban marketingértéket, hogy az autót (akkumulátort is beleértve) minél nagyobb mértékben megújuló forrásból származó energiával állítsanak elő, azaz várható, hogy az elektromos autók co2 lábnyoma már induláskor is jobb lesz, mint a belsőégésűeké, és a használattal ez az arány csak javulni fog.
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #280 üzenetére
Mármint az olyan cikkekre gondolsz, ahol folyamatosan az a téma, hogy mennyire szennyező úgyis az áramot előállítani meg szállítani meg különben is 10 év múlva nyakig állunk a használt akkukban majd. Közben pedig teljesen elfeledkeznek az olyan apróságokról, hogy a benzin/olaj sem a kút melletti fákon terem, hanem a világ másik végén egy nem túl biztonságos fúrótoronyban, amit aztán szállítani, finomítani és újra szállítani kell. Aztán ott az évenkénti olajcsere (ugye mindenki megcsinálja és nem 10 éves olajjal égeti a motorját?), a váltóolaj cseréje, a mozgó alkatrészek cseréje, stb. Meg aztán ott van a motor gyatra hatásfoka 30-40% körül... 50 év múlva úgy fognak erre visszanézni, mint ma a gőzmozdonyra.
Shadowbull: És az aztán rögtön ad nyomatékot és gyorsul, ugye? Bár tudom, biztos minden automata az ilyen duplakuplungos csúcstech megoldás, de amit én próbáltam (pl. Merci), az úgy nézett ki, hogy pedálra lép, majd érezhető késéssel bőg fel a motor, nyomaték még persze akkor is sehol, azt majd postán küldik 3 napon belül kb
Reggie0: Kifelé azért nem szokták annyira hangszigetelni a kocsikat, szóval a környezet még hallgathatja a bőgő motort minden lámpától indulásnál akár.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #290 üzenetére
Hogyne lenne jelentősége? Pont arról van szó, hogy nem jó/gyakorlott sofőröknek ez könnyítés. Szerinted aki ilyen, az mennyi idomul hatékonyan az autó képességeihez?
Reggie0: Őszintén szólva pedig bentre kellene engedni a hangot, hogy aki használja, az hallja ne a környezete
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz Shadowbull #290 üzenetére
Pont ennek van jelentősége.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Somatom
veterán
Ugyan mi? Tegnap az öreglányt fuvaroztam a városban. Szörnyű volt. Szinte végig araszoltam. Az automata váltó nagyon hiányzott, de a nyomaték az egyáltalán nem. A hagyományos automatánál az araszoláshoz nem is kell a gázra lépni. Elég felengedni a féket.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
axioma
veterán
Szerencsere nem csak araszolas van, ott fustossel legfeljebb agyon idegeskedtem magam hogy benzint e'get es fustot okad az Alto is a kvazi egy helyben allas kedveert. En erezhetoen jobb hatekonysaggal vezetek agglobol Bp melohelyre miota villanyautoval jarok (magabiztosabb kikanyarodas, savvaltas/besorolas), pedig az 1990-es jogsim miatt eleg sokat vezettem valtosat, az mar boven a kezemben-labamban volt, plane a sajatom (amugy baromi gyorsan elfelejtodik, igaz gyorsan vissza is jon az elso kohoges utan).
-
axioma
veterán
Ez a marketing bullshit. Az ion-omhoz (vettem 2.25M-ert) is azt mondtak 7M az akku, ha a peugeot-t kerdeztem... merthogy alkatreszt biztositani kotelezo, de az a'ra nincs megszabva, igy viszont eleg ha irrealis arat mondanak, mert akkor senki nem rendel, nem kell belole tartani... ion eseten pont nem tudom de prius, ampera csere mukodik, igaz nem ujra hanem felujitottra, nem is egyben hanem valtozo hanyadu egysegenkent, nem koltod ra az auto arat.
Az ion nemsokara 11 eves lesz, akku 70-80% kozott valahol (nincs friss meresem). -
axioma
veterán
Ha villanyosod lenne, tudnad hogy 1-1 odalepes az eg egy adta vilagon semmit nem szamit, ha kozben a sebesseged 70km/h alatt marad (tipikus varosi hasznalat), mert minimalis ideig leszel az optimalis hasznalat felett. En is odalepek pl. ha lampanal elso vagyok es kene savot valtanom, siman mire a keresztezodes tuloldalan vagyok mehetek is. De nyilvan ezt se kell minden zoldnel eljatszani.
A palyara hasznalt elektromosoknal mas, ott tudsz sokaig nagyon rajta allni a menetpedalon, de az meg mar nem az azonnali nyomatek kihasznalasa kategoria. -
Somatom
veterán
Tök mindegy, mert úgysincs pénzem két autó fenntartására. Meg, nem is lenne környezetbarát. Egynek meg a villanyos nálam még felejtős. De, az az autós vesse rám az első követ, aki Budapesten nálam zöldebb! Ha tehetem, akkor bringázok a városban, az autóm garázsban áll, nincs gyerekem és amúgy meg az év felét külföldön töltöm. Sztem ha lenne öko kvótarendszer, akkor még el is adhatnék.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G