Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- Tkomos box más szolgáltató netjén.
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Melyik tápegységet vegyem?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen videókártyát?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Milyen házat vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Subi77
csendes tag
A dof és a blur is olyan effekt, amik undorítóan elmossák a részleteket és a kristálytiszta kép helyett kapsz egy teljesen vállalhatatlant. És ez még a csak szubjektív rész volt. Bizonyos játékokban objektíven nézve is hátrányt szenvedsz ezek miatt és más túltolt effektek miatt egyaránt.
-
zsintai1987
tag
válasz
laposonly11 #32 üzenetére
Drogos nem lehetek, elég sok vizsgálat van a munkahelyen, sőt még alkoholt sem ihatunk...
Nem lenne egészséges a betegek számára ha valami hatóanyagot elkevernék "belőve" aztán 30 000 ember felfordulna.
De ha temondod akkor úgyis van... -
laposonly11
senior tag
válasz
zsintai1987 #30 üzenetére
Te már csak tudod, bizonyára ezért zavarja a drogos szemedet a film grain és hasonló valós, filmes hatást kölcsönző effektek.
-
válasz
laposonly11 #27 üzenetére
Omg
-
zsintai1987
tag
-
Dr. Romano
veterán
válasz
laposonly11 #27 üzenetére
lololo
-
laposonly11
senior tag
válasz
Dr. Romano #26 üzenetére
Az AMD kártyák, meg RTX és DLSS nélkül, csak régi szar képi megjelenítésre képesek és ezt még lassabban is, ehhez csak minimálisan olcsóbbak. Én nem vennék egy kiadáskor már elöregedett technológiá! A tökéletes kombó híve vagyok, a procim AMD, a kártyám RTX: Metro Exodus Enhanced Edition Analysis
[ Szerkesztve ]
-
laposonly11
senior tag
válasz
Dr. Romano #20 üzenetére
Csak az aberrált, igénytelen alakok lövik ki a filmgrént!
-
Dr. Romano
veterán
Belerakta volna, de épp rájött az egésznapos hasmenés ezért nem volt rá ideje. Az nvidia meg követelte a megjelenést időben hogy legyen végre +1 játék ami támogatja az RTX-et meg DLSS-t és fel tudja rakni a promó listájába.
Így választani kellett, vagy befsás vagy dof on/off.
Igen én is az előbbit válaszottam volna, a gomb meg lehet jön később season 2-ben, dlc-ben, lootboxban -
arty
veterán
válasz
Dr. Romano #16 üzenetére
Hát igen, mellbevágó a production value.... nem csodálom, hogy még a DOF újraírása is belefért, minőségében nyilván illeszkedve a játék többi részletéhez.
Milyen kár, hogy az egyszemélyes zseninek arra már nem jutott ideje, hogy a grafikai opciok menüjébe kivezessen egy on/off gombot. Oh, WAIT, lehet hogy neki sincs MINDENRE ideje?!
Azt meg hogy? De "biztos" bazibonyolult és ezért nem jutott rá ideje.(mielőtt bárki belémállna: rengeteg indie címet imádok, semmi gondom az alacsonyabb költségvetéssel, itt csak a "mi fér bele és mi nem" témához szerettem volna hozzászólni)
-
GeryFlash
veterán
,,Ergo jelenleg vagy a Temporal Anti-Aliasing Upsample aktiválásáról kell lemondani, vagy újra kell írni az aktuális futószalag implementációval nem kompatibilis effekteket. Utóbbit egyébként az Epic Games maga is megteszi az Unreal Engine 5-re, tehát a probléma önmagától megoldódik egy-két év múlva."
1-2 ev?
Marmint konkretan milyen nagysegrendu (szamossagban) effektekrol beszelunk ami ennyi idot igenyel?
-
makkmarce
őstag
válasz
Dr. Romano #18 üzenetére
hmm.. vak vagyok
, azthittem ezt élből megoldották, bocsi
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dr. Romano #20 üzenetére
Pont az tesz be a DoF-nak, hogy vannak nagyon rossz minőségűek. A jó minőségű DoF viszont bonyolultabb. A kiváló minőségű még bonyolultabb, ahhoz nem is jó akármilyen leképező. Az UE4 meglehetősen ízlésesen oldja meg a DoF-ot, nem tartoznak az élmezőnybe, de messze a szar megoldások fölött vannak, és gyors is az implementáció.
A legjobb minőségű DoF egyébként a Star Control: Origins-ben van. De ott maga a leképező olyan működésű, hogy lehet alkalmazni olcsón, igen jó minőséget. Egy nem texel shadinget alkalmazó motorban ez a minőség tizedelné az fps-t, holott a Star Control: Origins megoldja pár százaléknyi tempóvesztésből. Ezért számít már mag a leképező is.
-
Ez tehát nem egy olyan kérdés, hogy meg tudják-e csinálni, hanem sokkal inkább megéri-e beáldozni a minőségi DoF-ot egy egyszerűbb effektért...
Naná hogy megéri, ki nem állom a DoF-t! A teljesítmény számomra sokkal fontosabb, mint a mindenféle hollywoodi effektek!
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dr. Romano #16 üzenetére
Meg lehet oldani a problémát a DoF effekt kicserélésével, csak amit raksz a helyére az minőségileg sok AAA stúdiónak nem felel meg. Egy indie-nak talán, de ők nem ódzkodnak a fos minőségű effektektől.
Az UE4 saját DoF effektjével viszont nem jó. Próbáld ki a motorban. Ezt a DoF effektet sokan nem cserélik le, mert egyébként kegyetlenül jó minőségű, és igen gyors is.
Ez tehát nem egy olyan kérdés, hogy meg tudják-e csinálni, hanem sokkal inkább megéri-e beáldozni a minőségi DoF-ot egy egyszerűbb effektért, amivel esetleg kompatibilisek a temporális felskálázási technikák. Ez is járható út amúgy, csak nem valószínű, hogy jobb lesz a minősége.
[ Szerkesztve ]
-
makkmarce
őstag
válasz
Dr. Romano #16 üzenetére
A TAA-ról beszéltek, nem a DLSS-ről.. olvasd el még1x a cikket. Pont arról szól a cikk, hogy miért nem használja senki se a TAA-t, és miért használják a DLSS-t, és az FSR-t.
-
Dr. Romano
veterán
"De ezt nem minden fejlesztő tudja vagy akarja megtenni..."
lol
Most tolom épp a Pumpkin Jack nevű gammát, ami egy UE 4-es játék, bekapcsolt DLSS mellett gond nélkül működik a DoF, olyannyira hogy csak ini szerkesztéssel kapcsolható ki.Egyébként a játékot egy ember kérszítette! és képes volt megoldani a fenti cikkben bőszen részletezett lehetetlen, hatalmas feladatot, szóval érthető ha a AAA stúdiók erre képtelenek.... .....wait....
-
villamos
őstag
De jó, hogy a kötőszavakat értem...
-
exedoc
senior tag
Nekem semmi bajom se a DOF-al, se a Motion Blur-el ha normálisan van használva, esetleg játék mechanikába is besegít, pl. párbeszédnél fókusz a karakteren, egy helyszínen, tárgyon stb. Játszottam már olyan játékkal, ahol szerepe volt, és ízlésesen, mértékkel használták. Bekapcsolva hagyom, de amint azt tapasztalom, hogy feleslegen túl van tolva amolyan cukormázas takony módra, már kapcsolom is ki.
-
Dettó, a mélységélesség a második dolog kapásból az elmosódás effekt után, amit azonnal kikapcsolok egy játékban. Ha ezek miatt az effektek megléte miatt nem akarják implementálni a fejlesztők a temporális felskálázást, üzenem nekik, hogy ez végett aztán ne fájjon tovább a fejük, mert ezek nélkül bőven megvagyunk!
[ Szerkesztve ]
-
con_di_B
tag
Még az FSR-nél el tudom hinni, hogy berakják elsőre aztán majd úgy módosítgatják maguknak, h igazán jó legyen, de a DLSS az konkrétan fekete doboz, vagy jó, vagy nem, aztán táncolgathatod körbe, de fekete dobozt körbetáncolni nagyon ritkán optimális.
Persze messze nem most kaptak erre rá, anno az FXAA-t is beszórták a világon mindenbe ész nélkül, aztán az, h mennyire maradt utána recés minden, az már más kérdés.
Így belegondolva elég kevés játék van, amiben az alapokat (térbeli is időbeli mintavétel (aliasing), kamerakezelés, interpolációk) végiggondolják normálisan, aztán valami konzisztens renderelést raknak össze. Még AAA játékoknál is sokszor látom h jajj nagyon látványos lesz a screen shot, csak mozgás közben zizeg az egész kép mint az állat. -
#54625216
törölt tag
Nálam a smooth kamera animáció okoz rosszullétet külső nézetes játékoknál, amikor a kamera nem a karakterrel szinkronban mozog, hanem van benne egy kis gyorsulás-lassulás. Azaz ha elmozdítod az egeret (konrtollert), akkor nem azonnal reagál rá a nézet, hanem némi fáziskéséssel. Ez animációs szempontból szebb ugyan, de brutál motion sicknesst tud okozni az arra érzékenyeknél.
Ráadásul az ilyeneket rendszerint ki se lehet kapcsolni, mert hardcode-olva vannak, ilyenkor pár perc próbálkozás után játékélménytől függetlenül megy a refund, meg a lepontozás és jelzés a fórumba, hogy miért.[ Szerkesztve ]
-
Habugi
addikt
válasz
MasterDeeJay #8 üzenetére
Úgy van, köszönöm!
Amikor éppen nem az említett kettős menüből történő kikapcsolhatatlansága okán kell adott játék .cfg & .ini egyéb fájljaival bohóckodni, akkor amiatt a tetves 50-60as FOV miatt..
-
-
con_di_B
tag
Örültem ennek az írásnak, pont ezen morogtam itt, hogy miért kell 3rd party effektekkel szórakozni:
https://prohardver.hu/tema/re_megerkezett_a_fidelityfx_super_resolution/hsz_143-143.htmlAzt fenntartom, hogy ha valaki viszont fejleszt motort házon belül, és mégis ezekhez nyúl, azért az ciki.
-
#16939776
törölt tag
A DOF-ért akár a pápához is elmennék, hogy intézze el nekünk, hogy az mindig legyen bekapcsolva és 150%-ra állítva.
-
Televan74
nagyúr
DoF alapból off a játékoknál nálam, probléma megoldva!
Új hozzászólás Aktív témák
ph Az Unreal Engine már a 4.19-es verzió óta támogatja az eljárást, de eddig a játékokba való beépítése még fél szemmel sem volt vizsgálva.
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- DJI topic
- Autós topik
- Opel topik
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Tkomos box más szolgáltató netjén.
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- További aktív témák...