Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • NEXUS-6

    tag

    Látom közben más is leírta, amit mondani akarok :)
    A VR játékokkal egy gond van, ha a címben feltett kérdésre akarok válaszolni, hogy nincsenek! Gyak zéro AAA kategóriás játék van, csak demók jóformán, vagy átiratok, ami ha ez így marad akkor tényleg bukta.
    A szitu azonban marhára hasonló ahhoz, ami a 90-es évek közepén volt, amikor a 3D megjelenítés kezdett bejönni. Talán a Tomb Rider, meg a Descent voltak azok a gámek, amelyek normális támogatást kaptak a hw oldalról, de ugye egy-két fecske nem csinál nyarat. Minden hw gyártó saját hwt, saját api-t használt, a PC-s júzerek gyak a C64-es korszaknak megfelelő DOS-os parancssoros felülettel szenvedtek, memóriát, hangkártyát konfiguráltak minden egyes játékhoz, pluszba jött az új hw, nyögvenyelősen ment az egész. Az áttörés akkor is a Sony-hoz volt köthető részben. Kiadta a PS-t, meglátta mindenki a Wipeout videóját és ilyen konzollal, játékkal akartak játszani. Voltak cross-platform fejlesztések pl. Need for speed, amelyek oda vissza biztosították ezt, vagy hasonló lehetőséget. A konzol és a PC játékipar egymást erősítve, egymás fejlesztve, egymással versenyezve fejlődött. Nem az történt, hogy kiadtak egy új eszközt, egy konzolt és csodák csodájára minden megoldódott, eljött a kánaán. Több cég bukott bele egy bővülő piacon a dolgokba, az api egységesítése is több évet vett igénybe. Hol van már a 3Dfx? Az Ati-t is benyelte az AMD.

    A VR tekintetében ezek a mostani hw-ek gyak az első NV1, meg Voodoo, meg Virge kariknak felelnek meg, meg az első PS-nek. Igen, ha akkor a cégek kihátrálnak, túl kockázatosnak érzik a dolgot, akor ma még mindíg kb 2D Mariószintű játékokkal játszanánk.

    De aki akkor egy 3D játék fejlesztésébe kezdett a korábbi ma már telóra sem igazán eladható játékok után az valóban azt tapasztalta, hogy szopás az egész, újra kell tanulnia a játékkészítést, sokkal magasabbak a fejlesztő hw költségei, a fejlesztési idő is hosszabb, a júzer igényei meg magasabbak. Mobilon elmegy az Angry Birds, de asztali eszközön azért ma már 100 millió $-os fejlesztéseket nevezünk AAA-nak. És mindez a VR-rel csak még szigorúbb lesz!!!

    Jelenleg összesen kb 1,5 millió komoly VR eszközt adtak el, (azért a telós bohóckodásokat ne számítsuk ide, szerintem, bocs). Ez marhára nem elégséges piac, hogy bárki komolyabb költségű fejlesztést próbáljon ide berakni, úgy tűnik ördögi kör. Nincs játék, júzer nem vesz eszközt, nincs elég eladott eszköz, nem elég nagy a piac a fejlesztés megtérülésére.
    Ebből tényleg megint csak egy konzolos cégnek, gyakorlatilag a Sony-nak van kilépési lehetősége. Viszonylag júzerfrendli eszköz, megfelelő pénzügyi háttér, belső fejlesztő stúdiók, kb ennyi kell hozzá. Be kell fektetni, de ők valszeg, ha akarják megtudják csinálni azt, amit ezen a téren áttörésnek hívunk. A Cukerberg, meg a HTC önmagukba, és összefogva meg nem. Azonban a PSVR is egy meglehetősen lopakodó üzemmódban jelent meg, korlátozott területen, gyak ma nem ez az elsődleges hw amiről a karácsony szól, hanem inkább a PS4pro-ról a Sony részéről.
    Kérdés, hogy mi van e-mögött?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák