Hirdetés

2018. június 20., szerda

Hozzászólások

(#1) Tyrel


Tyrel
(senior tag)

Ezt a hibát mikor fogják végre megszüntetni az sokkal jobban érdekelne... :U

(#2) Abu85 válasza Tyrel (#1) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Az nem az NVIDIA hibája, pontosabban nem 100%-ban az övék. Persze meg lehet oldani, de egyedül rohadt nehéz lesz. Kerülőutat kell rá írni, ami a hibát eredményező frissített Windows modult kizárja/kicseréli.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#3) Tyrel válasza Abu85 (#2) üzenetére


Tyrel
(senior tag)

Erre minden esély megvan, de akkor azt kommunikálják ki normálisan a fogyasztóik felé is, meg a Microsoft felé is. Hadd érezzük a törődést...
A G-Sync egy erősen feláras / "enthusiast" feature, ennek ellenére a Spring Creator's Update óta használhatatlan és látszólag a füle botját sem mozdítja e miatt senki... :U

Elég összetetten sz*rt amúgy bele M$ a levesbe, mert nem elég hogy Windowed módban nincs g-sync, ezzel egyidőben egy csomó játék nem képes már exkluzív fullscreen módban sem futni. Hiába állítod arra, és hiába kapcsolgatod a Win fullscreen optimizations-t ide-oda, akkor is borderless window-ban fut fullscreen helyett, mintha nem tudná "elvenni" a monitort a Windowstól. Innentől meg ugyan ott vagy, hogy nincs g-sync...

[ Szerkesztve ]

(#4) Abu85 válasza Tyrel (#3) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Egyrészt a Microsoft le se szarja az olyan VRR hibákat, ahol a probléma úgy keletkezik, hogy a gyártó/szoftverfejlesztő nem a Microsoft swap-chain API-ján keresztül dolgozik. És nyilván nem fog senki úgy dolgozni, mert az csak az UWP alkalmazásokkal kompatibilis. A Win32 alkalmazásokban előforduló hibák tehát nem hibák, mert a Microsoft szemében már maga a VRR fícsőr sem létezik ezekre.

A prémium jelző nem jelenti azt, hogy pénzt is raknak bele. Valójában ez egy lélegeztetőn lévő funkció, amit prémium jelzővel illetnek.
A legegyszerűbben ezek úgy kerülhetők meg, ha a meghajtó a Microsoft display pipeline-jainak jelentős részét eleve megkerüli. Akkor mindegy, hogy a Microsoft mit módosít ezeken, amúgy is más úton megy a cucc, ami viszont változatlan az új update mellett is. De ehhez azért marha sok pénz is kell, és valószínűleg nem ezzel van ott a baj, hogy nincs zseton, hanem, hogy megéri-e belerakni a G-Sync-be. Na meg ezekkel a megoldásokkal eléggé nehézkes lenne tartani a havi egy WHQL-t, ami viszont sokkal többet számít az NV-nek.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#5) Tyrel válasza Abu85 (#4) üzenetére


Tyrel
(senior tag)

Nagyszerű, és miért is jó az a Microsoftnak hogy szívatja a PC-t mint gaming platformot? Akiben megvolt a hajlandóság hogy konzolt (is) vegyen az már megtette legkésőbb a bányászat miatti videokártya áremeléskor, szerintem...

Szerk.:
Mi az hogy megéri-e belerakni a G-Sync-be? Nem látom reális opciónak azt, hogy ezentúl a G-Sync kijelzőket és kompatibilis videokártyákat úgy fogják árulni, hogy rá van írva hogy "csak 2017-es Win10-el megy, ne frissíts!".
Amíg pénzt akarnak keresni rajta addig biztosítaniuk kell a működését, nem?!

[ Szerkesztve ]

(#6) Abu85 válasza Tyrel (#5) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Eddig is bitang alacsony költséggel ment a G-Sync. Ötödik éve ugyanazt az FPGA-t használja. A hardver nem fejlődött semmit. Nem az a bajuk, hogy nem akarják, hogy működjön, hanem ha esetleg úgy kell dönteni a következő hónapban, hogy kihúzzák belőle a dugót, akkor azt úgy tegyék meg, hogy minimál költséggel ment évekig a fenntartása, tehát maximalizáltál belőle a profitot. A 3D Visionnél is ugyanezt játszották, amikor már úgy látták, hogy itt a vége, akkor bejelentették, hogy bocs srácok, de kiszállunk. És prémium holmi volt, rengeteg elérhető termékkel, viszont kiszámolták, hogy már nem keresnek rajta annyit, hogy megérje fenntartani.
Ez egyébként tisztán üzlet, nem ellenetek van. X pénzt akarnak befektetni, hogy hozzon Y-t. De amint ezt nem teszi meg, máshova rakják azt az X pénzt, ahol talán hozhat Y-t.
A Microsoft számára is üzlet az egész. A Win32 már nem realitás. Az UWP-re kell menni, mert abba rakják bele az új technológiákat. Nem akarnak kicseszni senkivel, csak nekik ez anyagilag így éri meg.

Egyébként valószínűleg megkerülik a problémát okozó modult, mert rövidtávon azért még van ebben zseton, csak annyira azért nem erőltetik meg magukat, hogy a meghajtó legsúlyosabb problémájaként értékeljék, és bármi áron megoldják. Fel lehet véve problémaként, és jön rá megoldás, amikor kényelmesen kész lesz valami.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#7) Joci10


Joci10
(senior tag)

Féloff: ha már NVIDIA, és elrontás, akkor erről a lentiről is lesz hír (szerintem érinthet sokakat)?
wccftech link

[ Szerkesztve ]

(#8) Dtomka válasza Joci10 (#7) üzenetére


Dtomka
(PH! addikt)

(#9) Keldor papa válasza Tyrel (#5) üzenetére


Keldor papa
(Jómunkásember)

A 2000€-s 4K 144Hz HDR G-Sync monitorok árnyékában kifejezetten nevetséges hozzáállás.

(#10) Tyrel válasza Keldor papa (#9) üzenetére


Tyrel
(senior tag)

Szerintem is... Aktívan forgalmazzák vastag felárral, igenis legyen normális supportja és működjön, ez a minimum...

Pl. a Z321QU monitorom 230 ropi kizárólag csak azért mert G-Sync-es... Full ugyan ez a monitor XZ321QU néven (FreeSync-el) meg 160 rugó. 70 ezer Ft-ba kerül a G-Sync és nem működik, majd amikor felháborodok rajta akkor még az én kurva anyámat... nevetséges. :W

Ja és ennek a szóban forgó Acer monitorcsaládnak a forgalmazását is talán ha fél éve kezdték?... Szóval nem arról van szó hogy volt G-Sync X évig, mindenki örült neki, majd leállították a fejlesztését és szépen elérte a termék az "end of life"-ját és nem támogatják tovább. Francokat, ez egy aktívan marketingelt és terjesztett cucc a mai napig, és ilyen nudli supportja van.

Persze értem én hogy a Microsoft tehet mindenről csak leszarom, a Spring Creator's Update-nek már X hónappal ez előtt voltak insider buildjei amikkel tesztelhetett volna az nVidia, megnézhették volna mi történik az új WDDM-el (DWM-el?) meg a G-Sync-el de fütyültek az egészre, sőt valami olyan analfabéta balfasz gyereket állítottak rá az issue feltárására akinek egy hét (!!) magyarázásba tellett még azt is felfognia hogy egyáltalán mi a probléma... (lásd. 1. hsz. link)

A fülük botját se mozdítják meg a fogyasztóikért, csak a markukat tudják tartani. Tipikus nVidia. :W

[ Szerkesztve ]

(#11) Dandris válasza Tyrel (#10) üzenetére


Dandris
(kvázi-tag)

Neked nem vega56 karid van?

(#12) Tyrel válasza Dandris (#11) üzenetére


Tyrel
(senior tag)

Volt, de az adataim alatt látod mim van.

Onnan tudom hogy az XZ monitor ugyan ez és hogy mennyibe kerül mert volt olyanom ill. eredetileg FreeSync-et akartam, csak az is egy használhatatlan ipari hulladék. E miatt, ill. a G-Sync miatt váltottam nVidiára úgy egy jó hónapja, ha nem 2... A G-Sync működött is, kb. 1 hétig, aztán jött a Windows Update...

...majd szembesültem vele hogy az nVidia support pooooooontosan ugyan úgy szarik magasról a vásárlói fejére ahogy az AMD-é is, csak utóbbi legalább ingyen teszi ezt (már adaptive sync implementáció terén), előbbi meg vastag felárral...

Sokat mondogatták nekem évekig, itt ezen a fórumon is hogy a zöld oldalon minden jobb meg gördülékenyebb meg működik, me "szar az AMD", meg "szar a Radeon driver"... háááát nem, a zöld se jobb semmivel.

Függetlenül az adaptive sync nem-működésétől ez a G-Sync vezérlő amit az nVidia ad és ami ebben (meg minden más hasonló) a monitorban van, ez is kritikán aluli. Pl. input auto-select-et felejtsd el (Auto Source), nem tudja! 20 éve tudja még a 30e Ft-os noname monitor is, de a G-Sync vezérlő az nem, annak derogál...

[ Szerkesztve ]

(#13) rupszi válasza Dandris (#11) üzenetére


rupszi
(őstag)

szia hullo :K

[ Szerkesztve ]

When I looked up "Ninjas" in Thesaurus.com, it said "Ninja's can't be found" Well played Ninjas, well played.

(#14) Joci10 válasza Dtomka (#8) üzenetére


Joci10
(senior tag)

Jogos a 2 pont, én voltam figyelmetlen. Bocsi...

(#15) -Solt-


-Solt-
(PH! addikt)

Abu,

Arra esetleg van valami magyarázatod, hogy a RO2 / Rising Storm: Vietnam (Unreal engine) szériában miért nem érik el az NV kártyák (980Ti, 1080Ti) a maximális memória órajelet? Egy lépcsővel alatta maradnak mindkettőnél és így tuning sincs. Próbáltam régebbi driverrel is (375.70) azzal működik rendesen.

Legalább hússzor leadtam bugriportnak de... :U

www.smart-bus.hu

(#16) Abu85 válasza -Solt- (#15) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Ha csak itt csinálja, és régen ment, akkor az simán egy bug.

Reportolhatod, azzal jót teszel, de az igazság az, hogy ezek a játékok tuti nem kerülnek a todo lista élére. :)

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#17) -Solt- válasza Abu85 (#16) üzenetére


-Solt-
(PH! addikt)

Csak itt csinálja... :) Folyamatosan jelentem, de egy fecske nem csinál nyarat... sokan szerintem észre sem veszik mert igazából csak akkor derül ki ha valaki monitorozza a kártyát. Na mindegy, ez van... :)

www.smart-bus.hu

(#18) Dandris válasza Tyrel (#12) üzenetére


Dandris
(kvázi-tag)

De akkor erről alapból az ms tehet.

Mi sem tudunk hálózatba szkennelni HP nyomtatóval mióta lefrissült 1803-ra a windows, mégsem mondom hogy fos HP. Pedig a support sem segített.

(#19) Abu85 válasza Dandris (#18) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Ez azért jóval bonyolultabb. Az MS nézőpontjából a VRR egy elérhetetlen fícsőr Win32 applikációknál. Tehát ha szarul működik, akkor marhára mossák kezeiket. Csak az UWP app-okhoz írtak VRR-hez használható swap chain API-t. Ergo amíg a hálózati problémánál az MS azt javíthatja, mert azért a hálózaton keresztüli szkennelés egy fontos fícsőr, addig ezért a gondért a fülüket sem mozdítják, mert egy olyan funkcióról van szó, aminek a működését sosem ígérték meg. Innentől kezdve azon múlik az egész, hogy az adott gyártó mennyire kerüli meg a WDDM pipeline-t a szinkron szempontjából. Csak azt vedd számításba, hogy a vertikális szinkron driveres kényszerítése is illegális a WDDM pipeline-on belül, tehát ki kell kerülni azt, hogy működjön. Az NV abba futott bele, hogy amikor ők megírták a G-Sync-re a szoftveres implementációt, akkor azért arra nem számítottak, hogy az MS lecumiztatja őket pár évvel később. Meg aztán az MS annyira leszarja, hogy a G-Sync működik-e, nekik csak az a lényeg, hogy a FreeSync működjön, mert az van Xboxra, a többit tényleg magasról ..., ahogy azt szokás tenni. És függetlenül attól, hogy ki a hibás, ezt úgyis az NV fogja javítani, illetve megkerülni a problémát, mert az MS a kisujját sem mozdítja. Semmi érdeke nem fűződik ahhoz, hogy a G-Sync működjön, így meg minek is rakjon bele pénzt?

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#20) Milka 78 válasza rupszi (#13) üzenetére


Milka 78
(PH! nagyúr)

:DDD

[ Szerkesztve ]

---------Jótündér! A kívánság az kívánság! Na hajolj csak szépen előre!--------- Technikai okok miatt privát üzikre sajnos nem tudok válaszolni,ha kérdésed van azt a fórumba tedd fel!!!

(#21) Dtomka válasza Joci10 (#14) üzenetére


Dtomka
(PH! addikt)

Semmi probléma ;)

(#22) PeL


PeL
(PH! addikt)

Már lassan csodálkoznék ha kiadnának egy olyan drivert aminél nem kell utólag hotfixet kiadni...

(#23) b. válasza Tyrel (#12) üzenetére


b.
(PH! kedvence)

Nem szarik rá, mivel most fog érkeni a BFGD, csak kicsit nehezebb dolga van neki. Tudom, hogy ez nem vigasztal,de meg fogják oldani, de nem olyan egyszerű megoldást találni egy olyan problémára, amit az operációs rendszert szolgáltató cég leszarik és nem érdekli az sem, ha most NV kijavítja mert 1 hónap múlva ha az érdekeik úgy kívánják újra megkerülendővé fogják tenni a dolgot.Egyébként nem csak ennél a Windows Creator updatenél történ már meg ez az eset,hanem az előzőnél is, nvidia kijavította amint tudta, de egyébként nem verték nagy dobra a javítást akkor sem sem, mert hátha Microsoft bácsi újra beleturkál a kedvükért.valami apró hotfixel jött a megoldás rá. Érdemes feltenned a mostanában érkező minden fixet.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso)

(#24) Tyrel válasza b. (#23) üzenetére


Tyrel
(senior tag)

Azzal egyetértek hogy nem korrekt amit M$ csinál, de szerintem egy nVidia szintű cégnek a nagy Windows Update-ek előtt erősen illene végig tesztelnie a drivereit az insider buildekkel...

...most ehhez képest nézd meg hogy a 1.-ben linket forumban az NV-től az a Guzman gyerek hogy reagál az egészre. Nem is tudtak a hibáról (ennyit a tesztről), szökőévente egyszer válaszol szóval pont nem is érdekli, és tök digitális analfabéta, alig sikerült sokadszorra felfognia hogy mi a baj... NV...

[ Szerkesztve ]

(#25) b. válasza Tyrel (#24) üzenetére


b.
(PH! kedvence)

Hát szerintem a személyemben nem jó embernek szidod az Nv-t mert ha valaki én elkötelezett vagyok az irányukba.,és elégedett is vagyok velük már évek óta. :)
Nem hinném, hogy te látod, hogy valójában az ilyen Creator updateknél Microsoft megoszt e ilyen jellegű infókat Nvidiával, vagy csak miután kijött a végső frissítés, utána kezdhetnek el dolgozni a hiba javításán.
Szerintem nvidiának sem az a célja, hogy téged szívasson és náluk a pénz sem akadály, hogy megoldást találjanak.
Valószínűleg nem dolgozik együtt Intel semmilyen szinten a Gsync érdekében a Zöldekkel, mert kb leszarják ezt a funkciót, ez miatt nem is fognak velük az érkező frissítésről komolyabb egyeztetéseket lebonyolítani ennek érdekében. Az ő érdekük az Xbox és a Freesync
Ugyan ez volt ezelőtt is.Insider bulidek nem garanciák semmire, mert nekik a végleges érkező frissítésre kell kiadniuk javítást ezért azzal kell dolgozniuk.
Szerintem ezt Insider buliddel nem lehet megoldani, bár lehetséges , hogy elkezdték a munkát már azzal.
Azért elég mély szintű beledolgozást igényel a Windows eredeti Display vezérlőjének a megkerülése és alternatív útvonal létrehozása a Gsync érdekében.

Még annyi, hogy ezt a megoldást próbáltad?[link]

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso)

(#26) Tomassy00


Tomassy00
(senior tag)

Nem tudom miért írtok off-ba , de úgy sem kérdem meg :N :D

(#27) Redneck


Redneck
(PH! kedvence)
LOGOUT blog (1)

Erről tud valaki valamit?

Leszedtem, csak az ellenőrzés kedvéért és azt írta "update required". Érdekes mert nem tapasztaltam DP-on problémát, a G-Synckel is minden rendben. Lehet azért mert Win 7-et használok? :U

Play Hard GO pr0! - A bugfix a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/

(#28) Redneck válasza Redneck (#27) üzenetére


Redneck
(PH! kedvence)
LOGOUT blog (1)

Közben utánanéztem:

"Nvidia is now allowing you to update GPUs with a firmware to enable HDR color accuracy. That might come in pretty handy for people who are on the lookout for the upcoming ACER/ASUS HDR Gsync 144hz monitors.

The firmware allows 10 and 12 bit per channel signal output when an HDR “signal” is detected. The DisplayPort 1.3 and 1.4 specifications provide enhanced display capabilities. To ensure compatibility with these specifications, an update to the NVIDIA graphics firmware may be required. Without the update, systems that are connected to a DisplayPort 1.3 / 1.4 monitor could experience blank screens on boot until the operating system loads, or could experience a hang on boot."

Akkor ezért nem volt gondom. Inkább marad a jelenlegi, az ilyen nV-s szoftveres sz*rságokat olvasva... :DD

Play Hard GO pr0! - A bugfix a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/

(#29) vighdavid


vighdavid
(újonc)

Nekem olyan hibám volt, hogy egyszerűen befagyott a kép és a hang ment tovább. Mondom okés, GPU kuka (Titan X Maxwell). Tesztekben semmi sem volt, csak játékokban :D Végül 2017-es drivert felraktam és tökéletesen működik. Ez a 2018-as driver felhozatal az NVIDIA-nál szörnyű....egyre több és nagyobb hibák vannak a driverekben.... Adok neki 1 próbát ma, hátha ez már javította azt a hibát.

+36-30-978-3233 Ezen a számon általában elérhető vagyok! Így gyorsabb :) VAGY E-mail: vighdavid@gmail.com

(#30) Tyrel válasza b. (#25) üzenetére


Tyrel
(senior tag)

Ennek a driver update-es feature-nek mi köze van a G-Sync-hez a semmin kívül?... :U
Az utolsó 3-4 driverükkel nem működik (régebbivel meg nem próbáltam), tök mindegy hogy a Win telepíti-e azokat vagy én...

Ezt meg kár volt átvenni Abu-tól hogy az M$ érdeke a FreeSync működése, mert ha még véletlen az Xbox esetén így is van, PC-n egy használhatatlan sz*r a FS. Hiába érdeke az M$-nek hogy működjön ha az AMD meg látványosan szarik bele az egészbe...
Mint fentebb írtam az FS hibái miatt váltottam nVidiára úgy, hogy előtte 15+ évig kizárólag Radeonjaim voltak és egyébként nem volt szimpatikus soha sem a zöld oldal, most sem az... Talán ez elmondja mennyit ér a FreeSync...

A G-Sync-et legalább egyszer láttam egy hétig jól működni, igaz 70 ezer forinté... de az FS egy percig nem volt rá képes.

[ Szerkesztve ]

(#31) -Solt- válasza Tyrel (#30) üzenetére


-Solt-
(PH! addikt)

Kicsit lemaradtam... mi gond a G-Sync-l?

www.smart-bus.hu

(#32) Abu85 válasza b. (#25) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Nem igazán érdekük. Csak amíg a G-Sync-nél nincs semmi okuk, hogy pénzt rakjanak a működésébe, addig a FreeSync-be raknak az Xbox miatt, de mondjuk PC-n ettől még erre is tesznek. Csak a FreeSync-et jóval nehezebb működésképtelenné tenni Windows alól, mert az AMD igen durván megkerüli a Microsoft pipeline-jait, ugyanis rengeteg funkció van a driverben, amik nem működnének a Microsoft rendszerén keresztül. Például a Chill egyáltalán nem tehető kompatibilissé, illetve a FreeSync 2 is gyakorlatilag egy egyedi HDR pipeline-t használ, ezért sincs meg a lilás beütése, ami az összes többi gyártót érinti. Ergo bármit is változtat a Microsoft, az nem számít, mert eleve nagyon kerülőutas az AMD drivere. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy a FreeSync ezekre a Windows Update-ekre kevésbé érzékeny.
Az Xboxokon is így működik egyébként a legacy mód. A Microsoft nem tette a saját pipeline-ját kompatibilissé, hanem bemásolta az AMD-ét. Ha bekapcsolod a VRR-t, akkor ezen fut, ha inaktív, akkor a Microsoftén.

A probléma egyébként az NV szemszögéből az, hogy ők is meg tudják tenni ugyanezt, mert csak döntés kérdése, de minél több speckó pathot vezet be a driver a hardverig, annál nagyobb a fenntartási költsége. Az AMD sem csinálná ezt csak a FreeSync miatt, de nekik van még FreeSync 2 és Chill, és így három fícsőrért már megéri. Az NV-nek nincs FreeSync 2 és Chill alternatívája, így nekik kérdőjeles, hogy csak a G-Sync-ért tegyenek-e jóval több pénzt bele. Illetve nagyon rezegne a léc a Game Ready drivernél is, mert a speckó path igazából a gyári tesztelés oldalán növeli nagyon a költségeket, és a tesztelés időigényére is rossz hatással van, vagyis annyira szegmentálni kellene a driver fejlesztését, hogy az több hibát hozna magával, mint amennyi problémát megoldana. Ergo le kellene mondani a havi egy-két WHQL-ről is, ami viszont egy marketingstratégia, függetlenül attól, hogy mennyire korlátozza a fejlesztési lehetőségeket.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#33) Tyrel válasza -Solt- (#31) üzenetére


Tyrel
(senior tag)

Ez.

(#34) Redneck válasza -Solt- (#31) üzenetére


Redneck
(PH! kedvence)
LOGOUT blog (1)

Semmi, csak egy kis Win 10-es ajándék. Csak tudnám hol vannak ilyenkor a "Win 10-zel semmi baj nincs" kommenterek. :U

Persze kettőn áll a vásár, és az nV-nek is dolgoznia kéne a problémán.

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/

(#35) Zsébernardo válasza Redneck (#27) üzenetére


Zsébernardo
(őstag)

[link] Nálam ez a frissités ilyen hatást váltott ki. :D Amúgy ez a hivatalos Nvidia javitás nem igényelt nálam sem újraiditást, és hagyományos telepitője van. Telepités közben egy-két szokványos elsőtétedés után zavartalanul gépeztem tovább. :)

[ Szerkesztve ]

(#36) -Solt- válasza Tyrel (#33) üzenetére


-Solt-
(PH! addikt)

Szerencsére ez engem nem érint, csak full screen módban játszom. Nem kötekedés, de tényleg nem vágom, hogy miért játszik valaki windowed módban!?

www.smart-bus.hu

(#37) Tyrel válasza -Solt- (#36) üzenetére


Tyrel
(senior tag)

Ahogy fentebb írtam és az nVidia fórumos topicban is írják, sok olyan játék van ami az utóbbi 1-2 Creators Update óta nem tud valójában Fullscreen futni. Jellemzően ezek régebbi API-kra épülő játékok, ált. amelyik DX11 vagy újabb módban fut annak nem okoz gondot, de pl. indie fejlesztőknek ezekre nincsenek erőforrásaik... pl. a most megjelent Inquisitor Martyr sem ilyen, nem tud Fullscreen futni.

Pontosabban beállíthatod te Fullscreen-re, de valójában egy Borderless Window felületen fog futni, nem kap exkluzív irányítást a monitor felett, és ettől a pillanattól kezdve a Windowed G-Sync nemműködése ugyan úgy érvényes rá.

Egyébként meg k...va sokan játszanak borderless window-ban, a 21. században élünk, az emberek szeretnek multitaskolni. No meg ha pl. MMORPG-vel játszol vagy egyszerűen csak haverokkal, sokszor kitabolsz pl. Discord-on csatornát váltani, megkeresni weben hol esik egy neked kellő item, stb. 1001 okod lehet rá hogy ne akarj folyamatos monitor villogás és teljes játékminimalizálás mellett taskot váltani.

No meg lehet 2. monitorod, nekem is van, de ha az elsődlegesen Fullscreen fut a játék ki sem tudod belőle húzni az egeret úgy hogy előtte ne kelljen minimalizálnod alt+tab-al. Borderless-be meg ott marad nyitva és látod mi történik, függetlenül attól hogy egy másik ablakban kattintgatsz közben...

Igazából én azt nem értem hogy ki az aki akar még Fullscreen játszani, csak hátránya van... vagyis csak hátránya volt a 1803 win update-ig...

Persze szokták mondani hogy Windowed módban alacsonyabb az fps, de én ilyesmivel a Win7 korai időszakaiban találkoztam utoljára...

[ Szerkesztve ]

(#38) b. válasza Tyrel (#30) üzenetére


b.
(PH! kedvence)

Én nem vettem át semmit, mert mint írtam, ez nem új keletű probléma. Ezt már megbeszéltük többek között Abu-val is, mert mint írtam, ugyan úgy előjött ez a probléma már az előző creator update alkalmával is, tehát lehet neked új dolog ez, nekem már nem.
Full screen dologgal meg nem értek egyet veled, de mindegy is.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso)

(#39) b. válasza Abu85 (#32) üzenetére


b.
(PH! kedvence)

ha megnézed Phil mostani nyilatkozatát ezt nem jelenteném ki, hogy nem érdekük, hisz erősen az Xbox melletti érvként emlegetik a Freesync 2 jövetelét, a visszafele kompatibilitást, Play anywhere funkciót satöbbi . Innentől kezdve pedig ha xbox támogatva lesz a Windows is meg fogja kapni a megfelelő AMD drivereket rá, főleg hogy mellé akarják tolni a játékokon belüli tone mapping HDR támogatást is, ami igényelni fogja a mindig működő VGA drivert rá.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso)

(#40) carl18


carl18
(senior tag)

Na végre már idegesítő volt.

10X Kaioken Kamehameha!

(#41) -Solt- válasza Tyrel (#37) üzenetére


-Solt-
(PH! addikt)

Szerencsére ezek engem totál hidegen hagynak, így a probléma sem érint. Azért köszi a kifejtést...

www.smart-bus.hu

(#42) Keldor papa válasza Tyrel (#37) üzenetére


Keldor papa
(Jómunkásember)

Én csak fullscreenben játszom. Se streamer nem vagyok, sem MMO-s, vagy játszok vagy bohóckodom multitaskingal, a kettő együtt nem az igazi, szóval... sokan...

(#43) Tyrel válasza Keldor papa (#42) üzenetére


Tyrel
(senior tag)

Még mindig ott van az a probléma hogy sok játék már nem tud valós fullscreen módot kérni magának, de ha jól emlékszem ezt nem is a mostani Creators rontotta el hanem kb. a 2-vel ez előtti... csak eddig senkit nem érdekelt mert borderless winowban is ment a g-sync és ugyan úgy néz ki mintha fullscreen lenne... de már nem megy.

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.