Hirdetés

2019. március 23., szombat

Hozzászólások

(#1) hajbel


hajbel
(őstag)

Erre szvsz a jelenlegi állapotában nem érdemes karaktert fecsérelni. Inkább a ray tracingről-ről lett volna cikk, ami az új Metroban jól szerepel.

[ Szerkesztve ]

The Verge professional PC building guide: "You'll need a Swiss Army knife that hopefully has a phillips head screwdriver."

(#2) kazsmerlaca


kazsmerlaca
(fanatikus tag)

TAA szebb!

Intel i7, Corsair Hydro Series™ H115i vízhűtés, 32gb Ram, 1T SSD :D - Xiaomi Redmi Note 6 Pro 4/64GB BLUE - MIUI 10 Stable | Saját készítésű zene: https://www.jamendo.com/album/73598/music-in-the-fire

(#3) Abu85 válasza hajbel (#1) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Jön az is. Csak az hosszabb és nehezebb.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#4) hombre[EU]


hombre[EU]
(senior tag)

Manapság még a tartalomkészítéshez is lusták a fejlesztōk, nemhogy még plussz erōforrást "pazaroljanak" a tréningre

you must be the change you wish to see in the world

(#5) BoneDragon válasza hajbel (#1) üzenetére


BoneDragon
(PH! addikt)

Pont. hogy a Metroban elég gyenge.

(#6) Z_A_P válasza hajbel (#1) üzenetére


Z_A_P
(őstag)

Erre szvsz a jelenlegi állapotában nem érdemes karaktert fecsérelni.

:D

OK

(#7) nkmedve válasza BoneDragon (#5) üzenetére


nkmedve
(senior tag)

Egyáltalán nem gyenge az, csak a Metro sorozat hagyománosan nagyon jól kidolgozott raszterizált fény/árnyék modellel rendelkezik így legtöbb helyen RT nélkül is nagyon jól néz ki. De még így is helyenkén nagyon kilóg a lóláb: [link]
A link egy extrém példát mutat ahol a raszter már túl kevés (vannak még hasonlók a videóban), nyilván nem lesz mindenhol ilyen nagy különbség, sőt helyenként a raszterhez szokott szem talán még csúnyának is látja az RTs változatot (bár ez inkább csak a régi beidegződések miatt van).

A cikkel egyetértek, hogy a DLSS-ben van potenciál (főleg ha majd a DirectML elterjed), de egyelőre még nagyon gyerekcipőben jár és nem használják a legjobban a fejlesztők, bár a Metro-s javításokra mindenképp kíváncsi leszek.

[ Szerkesztve ]

(#8) b. válasza hajbel (#1) üzenetére


b.
(PH! nagyúr)

Metroból úgy tűnik hogy érdemes erre karakter fecsérelni. Az összes élsimítási eljárás egy hulladék, TAA olyan, hogy legtöbb játékban jobb nélküle a végeredmény, mint vele és az mellett 2x gépigénye van SSAA szintén zenész,de jobb, mint a TAA.
DLSS meg majd kiderül. BF5 be szintén utólag lett belehegesztve,, míg metró eleve úgy készült, ez meg is látszik a két játék között., ahogy használja az eljárást.
Nemsokára érdekes ficsőr lesz ez a Direct ML megérkezésével, pár hónap.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#9) BoneDragon válasza nkmedve (#7) üzenetére


BoneDragon
(PH! addikt)

Lehetne jobb is. [link]

[ Szerkesztve ]

(#10) Abu85 válasza b. (#8) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Mindegy mikor rakod bele. A tréning a kulcstényező, amivel kell egy jó neuronháló. A Metro Exodus is gyenge volt az elején, csak pár napja jó.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#11) snecy20


snecy20
(PH! kedvence)

Ez a DLSS talán az egyik leggagyibb kirakat-feature, amit az elmúlt években láthattunk, mint ''fejlesztés''.
A natívtól kisebb felbontást bármikor be tud állítani a user, ha kevés a teljesítmény, de a képminőség az olyan is lesz. Na, a DLSS se kínál sokkal többet / jobbat. Az egész csak azért lett kitalálva, mert RayTracing ON módhoz a 20xx sorozat még nem elég erős, pláne a 4K@RayTracing-hez.

Nincs itt Deep Learning, annál inkább a szar elkefélése. :D

[ Szerkesztve ]

Az átlag vásárló azt sem tudja, hogy a processzornak van úgynevezett hőmérséklete.

(#12) b. válasza Abu85 (#10) üzenetére


b.
(PH! nagyúr)

Pár napja jelent meg :D még jó. :K

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#13) nkmedve válasza BoneDragon (#9) üzenetére


nkmedve
(senior tag)

A gond csak az a videóval, hogy a szerző nem vette figyelembe azt a tényt, hogy az RT nem vonatkozik a fegyverlámpa fényére és az általa vetett árnyékokra, az teljesen raszterizált. Az RTs global illumination a távoli fényforrásokra van számolva (pl. nap- és holdfény), ezért is nincs sok haszna az RT-nek ha teljesen zárt belső térben tesztelik a Metro-ban (bár a teljesítményt ilyenkor is kicsit megvágja, talán azon lehetne még javítani). Pont az RT széleskörűbb használata (ami nyilván egyelőre túlságosan számításigényes) oldaná meg azokat a hibákat amelyekről az árnyékokkal kapcsolatban beszél, mivel raszter mellett ezek az árnyékok különböző trükkökkel vannak megoldva (ezért van, hogy pl. az árnyék az adott objektumhoz van kötve és nagyon természetellenesen viselkedik)

[ Szerkesztve ]

(#14) NandoXXL válasza b. (#8) üzenetére


NandoXXL
(senior tag)

Igen mester, mint a DX12 :C pár hónap.

(#15) Abu85 válasza NandoXXL (#14) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Én kb. két évet mondanék. Azért az akarat itt nem elég. Kell a pénz a gépidőre, amiből tréningelnek. Ha ezt nem veszik komolyan, akkor belefogni is felesleges. Valószínű, hogy a Microsoft a saját játékaihoz megoldja egy éven belül is, mert nekik ott az Azure, de sok stúdiónak nem nagyon van helyi szuperszámítógépe.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#16) b. válasza NandoXXL (#14) üzenetére


b.
(PH! nagyúr)

Hát jah, ebben van valami :DDD
De a DirectML re írtam, hogy jön amúgy.. Azt hiszem márciusra ígérték MS nél,de Abu biztos tudja.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#17) Duck663


Duck663
(fanatikus tag)

Nem TAA-val kellene összehasonlítani, mert az mocskosul elmos, bár van ahol már egészen emészthető minőségben sikerült alkalmazni, egy 8xMSAA-val kell(ene) összehasonlítani, persze MSAA-t ma már 1000 játékból egy ha támogat.

Egy VEGA mindenek felett, na jó akkor majd a Navi! :D De most már aztán elég legyen a b@szakodásból. Igen, Win7-et használok, hogy ez büntetés lenne? Nem nagyobb, mint a Win10 önmagában.

(#18) hajbel válasza b. (#8) üzenetére


hajbel
(őstag)

Az a baj, hogy ugyanannyi fps-t nyersz azzal ha ultráról visszaveszed high-ra a beállítást, a képminőség pedig mérföldekkel jobb, mint egy felskálázott WQHD.

(#13) nkmedve: +1 Dimitri inkább maradjon a házaknál és a fejhallgatóknál.

The Verge professional PC building guide: "You'll need a Swiss Army knife that hopefully has a phillips head screwdriver."

(#19) Gorgonka válasza snecy20 (#11) üzenetére


Gorgonka
(lelkes újonc)

Nekem is ez jutott eszembe. 5-10 éve még érdemes volt fejlesztgetni a gépünket, mert évről-évre óriási fejlődés volt a grafikában. Ezek a dolgok, amiket mostanában mutogatnak, játék közben már észrevehetetlenek. Persze, ha felhivják a figyelmünket arra, hogy egy faágnál megtörik a kép, ha épp abban a szögben nézünk bele, akkor látja az ember, de a csata hevében aligha veszi észre ezt az egyszeri játékos. De még ha észre is veszi, pont nem érdekli...
Örülök, hogy végre eljutottunk ide, mert nagyon drága mulatság volt PC-n játszani, illetve talán a játékok minősége is javul, ha nem elég csak über grafikát villantani.

[ Szerkesztve ]

(#20) b. válasza hajbel (#18) üzenetére


b.
(PH! nagyúr)

Lehetséges,hogy igazad van. Én az összes élsimítást kukáztam már évek óta, kártyától függetlenül, DLSS sem kivétel. persze ha az RT miatt szüksége sakkor bekapcsolom.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#21) Entk válasza Gorgonka (#19) üzenetére


Entk
(fanatikus tag)

+1 teljesen egyetértek veled!

(#22) Eclips21


Eclips21
(őstag)

Ezt inkabb konzolom tudom elkepzelni ahol fix a felbontas(vagy mar nem is fix?)

(#23) LionW


LionW
(kvázi-tag)

Ahhoz képest hogy mennyien várták, semmire sem jó kb...

https://prohardver.hu/dl/cnt/2019-02/151049/3dlss.jpg
vs
https://prohardver.hu/dl/cnt/2019-02/151049/3taa.jpg

Föld textúra pont ugyan olyan moslékul néz ki mint amit a telefonos deep learning filterek kilöknek magukból.
Szerintem ez sosem lesz jobb mint mondjuk egy temporal upsampling amit a konzolok használnak, tréningelhetik akármeddig.

[ Szerkesztve ]

(#24) snecy20 válasza LionW (#23) üzenetére


snecy20
(PH! kedvence)

..és a 3. autón látni, hogy még hibázik is az eljárás.

Az átlag vásárló azt sem tudja, hogy a processzornak van úgynevezett hőmérséklete.

(#25) laceszgamer


laceszgamer
(PH! addikt)

Ennek is mi az értelme? Ja oké, gép tanulás stb, lehet marketingelni, de ilyen alapon a játékok fejlesztői is beleírhatnák a motorba, hogy na ezt és ezt kell " simítani " ezt meg azt viszont nem... Ennek az egésznek úgy lenne bármi valós értelme, ha képes volna akármelyik játékban " eldönteni ", hogy mit kell a klasszikus technikával többszörösen kiszámolni és mi az amit nem.

Na meg más kérdés, ahogy már más is írt ilyesmit, hogy az egész élsimítás egy kicsit túl van tolva. Az elmosódás mellett - amit alapból nem csípek - az élsimítás az első amit kikapcsolok, ha épp gyorsítani akarok valamin, bár sokszor alapból simán csak offolom, számomra valahogy nagyon " szőrszálnyi " a minőségbeli javulás amit képes hozni.

Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal! Ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan Dovahkiin, fah hin kogaan mu draal!

(#26) Vikthor


Vikthor
(PH! nagyúr)

Nem tudom hogy vagytok vele de en a sima mezei FSAAval oly jol elvoltam...

~ B & B & L | Suomi Finland Perkele ~

(#27) hajbel válasza snecy20 (#24) üzenetére


hajbel
(őstag)

+ a vezetékek

The Verge professional PC building guide: "You'll need a Swiss Army knife that hopefully has a phillips head screwdriver."

(#28) laceszgamer válasza Vikthor (#26) üzenetére


laceszgamer
(PH! addikt)

De kell valami " fejlesztés ". Vagy csak valamivel magyarázni kellett, hogy miért drágítanak.

Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal! Ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan Dovahkiin, fah hin kogaan mu draal!

(#29) FLATRONW


FLATRONW
(őstag)

Arra van valami okosság, hogy a Metro Exodusban kilehessen kapcsolni a TAA-t, mert nagyon elmossa a képet?

(#30) Tomassy00 válasza Gorgonka (#19) üzenetére


Tomassy00
(senior tag)

:R :C :R :C :R

(#31) snecy20 válasza Gorgonka (#19) üzenetére


snecy20
(PH! kedvence)

A játékok gépigényét ez nem nagyon hatja meg, az a baj.
Sokáig ment a mantra, hogy i5 2500k + 750Ti mindenre is elég... hát ja. :D
Az 1080p@medium szintet fent lehet tartani ma viszonylag olcsón.

Az átlag vásárló azt sem tudja, hogy a processzornak van úgynevezett hőmérséklete.

(#32) horppc


horppc
(kvázi-tag)

Ez a dlss eljárás kb arról szól, hogyan csinálj konzolt a gépedből.

Egy mosott sz*r lesz az egész.

ebben a vidben van pár hülyeség, de az rtx-es lényeg bennevan
https://www.youtube.com/watch?v=mHKDZmithRA

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/watch?v=XkOUq2vNjH0

(#33) doooo


doooo
(őstag)

Milyen furcsa végeredmények... úgy néz ki minden a képeken, mintha valami új, túlmosó, mobilos kamera szoftverje ment volna végig rajtuk.

(#34) DudeHUN válasza horppc (#32) üzenetére


DudeHUN
(senior tag)

Mondjuk a Sony checkerboarding eljárása nem homályos képet eredményez. Kár, hogy sok 3rd party nem azt használja.

[ Szerkesztve ]

Gamer for Life

(#35) GreatL


GreatL
(fanatikus tag)

Hagyni kell a DLSS-t... FXAA oszt' jónapot.

i7-4790K | Giga RTX 2080 Ti WF OC | Xiaomi Redmi Note 3 Pro

(#36) hardzsi2


hardzsi2
(fanatikus tag)

Vicces, hogy ez az eljárás épp a konzolokhoz passzolna jobban, hiszen ott jóval kevesebb felbontásra kellene tanítófájlokat generáltatni az algoritmus számára, illetve a grafikai paraméterek állítgatására sincs többnyire úgy mód, mint a PC-n, úgyhogy jobban is tesztelhető lenne, hogy a tanított eredmény jobban teljesít-e (látványban és fps-vesztés szempontjából), mint az egyébként bevetésre szánt "hagyományos" antialias algoritmus.

Csakhogy a jelen konzolgenerációban Radeon dolgozik...

flood-resistant mirror driller (cuccok: Skylake NUC és Xbox One X)

(#37) csicso82 válasza hombre[EU] (#4) üzenetére


csicso82
(PH! kedvence)

Erről van szó ami most nyerő:
- valami multilövölde ahol havi szinten kell perkálni vagy tápolni stb.
- nem túl vészes gépigény, hogy minél többek számára elérhető legyen
- nulla történet stb. hiszen a " multi" élményre gyúr

(#38) Abu85 válasza FLATRONW (#29) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

A Metro Exodus nem tartalmaz TAA. Abban csak analitikai AA van. Ezt a low beállításon kapcsolja ki a játék.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#39) Duracellm... válasza laceszgamer (#25) üzenetére


Duracellm...
(PH! kedvence)

Annak a stúdiónak aki kifizeti, majd beépíti a termék árába a tréninget (ami NV hardveren fut le), annak a vásárlói "ingyen" FPS-t kapnak, esetleg elég lehet egy kategóriával olcsóbb DLSS képes NV Dgpu-t venniük, hasonló élményhez.

Valaki több GPU-t fog eladni, a stúdiók meg kaptak eszközt versenyzésre, a vásárlók kegyeiért.
Ebben az esetben a hozzáadott értéket a másképp homályosodó kép képviseli. ;]

(#40) Busterftw


Busterftw
(fanatikus tag)

"Apróbb gond még, hogy a bloom effekt valamiért inaktív lesz a DLSS bekapcsolásával"

Ez az eslo amit a jatekokban kikapcsolok. Tulszaturalt fenyes csillogo vakito effekt, semmi mas.

(#41) csicso82 válasza Busterftw (#40) üzenetére


csicso82
(PH! kedvence)

Utálom én is, van olyan játék ami kb. csak a BLOOM effektről szólt, botrány, olyan volt a kép mint amikor kilépsz a sötétből a fényre és egy ideig amíg a szemed hozzá nem szokik vakulsz.

(#42) FLATRONW válasza Abu85 (#38) üzenetére


FLATRONW
(őstag)

Innen vettem, hogy van benne.

És itt is többször megemlítik, hogy használva van. Ha jól értem, valamilyen zajszűrés miatt erőltetik.

(#43) Csubakka1


Csubakka1
(kvázi-tag)

Kicsit meg vagyok zavarodva, az rtx témában jó sokan voltak azon a véleményen hogy nem azzal foglalkoznak játék közben hogy a tükröződés, csillogás, fény/árnyék hatás szembe tűnő legyen.

Jelenleg pedig mindenki nagyítóval vizsgálja a játékokat. Kicsit visszásnak érzem a 2 dolgot, jó lenne már eldönteni hogy akkor mi van. Feltűnik a fegyveren a tűz visszaverődése vagy nem, de ha nem akkor ne tűnjön már fel a dlss "gyengeségei" sem.

[ Szerkesztve ]

(#44) MaximumGame válasza horppc (#32) üzenetére


MaximumGame
(senior tag)

Ott a pont :) Konzolra akarják rászoktatni az embereket :U
Tényleg Konzolom minden homályos PC hez képest...

The Gamer YouTuber

(#45) Abu85 válasza FLATRONW (#42) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Ez nem ilyen egyszerű. A TAA az valójában nem igazán egy egzakt élsimítás, hanem egy eljárás. Valamilyen problémára csinálsz egy temporális szűrőt, ami az előző képkocka, vagy képkockák alapján kezeli a problémát. Ha ez egy teljes élsimítás, akkor ugye arról van szó, hogy magára az aliasing problémára van beépítve a TAA, vagyis csúnyán és rendkívül szakszerűtlenül fogalmazva a recés éleket kezeled. De a Metro erre nem TAA-t alkalmaz, hanem több specifikus AA-t, és ennek az eleme egy temporális szűrés a zaj elleni védekezésre. Emiatt analitikai AA, amit használnak, mert veszik a problémákat, és azokat egy célirányos eljárással kezelik. Olyan mint az Ubisoft HRAA-ja a PS4-re, ez is egy analitikai megoldás, amiben van TAA is, de csak egy célirányos probléma kezelésére. [link]

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#46) sati válasza Duracellm... (#39) üzenetére


sati
(PH! addikt)

Ebben az esetben a hozzáadott értéket a másképp homályosodó kép képviseli. ;]

:DD

(#47) fotel


fotel
(senior tag)

Engem a Matrox EMBM-re emlékeztet.

(#48) edward2


edward2
(PH! addikt)

Képeket videókat elnézve kb olyan érzésem van mint amikor a 320kbps MP3 vs lossless vita kerül elő.
Legtöbb ember egy vakteszten random nem találná el melyik melyik.

(#49) csicso82 válasza edward2 (#48) üzenetére


csicso82
(PH! kedvence)

Ezt is csak egy gumicsontnak tartom, semmi egyéb. Nincs verseny nincsenek rákényszerítve az eget rengető fejlesztésekre, árcsökkenésekre stb. ez van na de majd jön az Intel :DDD

[ Szerkesztve ]

(#50) Mik76 válasza doooo (#33) üzenetére


Mik76
(fanatikus tag)

Pontosan ez jutott nekem is az eszembe.

http://www.imdb.com/name/nm1481844/?ref_=nv_sr_1

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.