Hirdetés
- Jön a DirectX Raytracing 1.2, de nem sok újítást hoz
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Apple MacBook
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen asztali médialejátszót?
- Apple asztali gépek
- Milyen széket vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kansas
addikt
Engem az érdekelne, hogy oldják meg, hogy egy játék játszható legyen VR-el is meg anélkül is - azért kicsit jobban különbözik, mint egy DX10-es codepath egy OpenGL codepath-tól, már ha VR-t használva valódi immerzív élményt akarsz.
Az én gyanúm az, hogy sehogy: lesz VR-es alkalmazás, meg VR nélküli...
-
válasz
#92253184 #43 üzenetére
szintnek mint írtam persze hogy más szint. De az igényelt élmény lényege az amit mondtam. Szóval továbbra is tartom hogy sok embernek igénye virtuális világban BENNE lenni, csak épp ma még nem tudjuk az összes érzékszervet becsapni. Ma még csak párat tudunk, így itt kezdjük. Majd idővel bővül a számuk.
"hogy mindenki elfogad egy ennyire elszigetelő technológiát"
valamitől elszigetel, míg mással összehoz. Elszigetel valamennyire (mert ugye pont most róttad fel hogy csak a szemet és a hallást blokkolja), ugyanakkor lehet hogy pont egy 10 ezer kilométerre lévő emberrel játszol közösen, akivel meg "összehoz", nem elszigetel.Amúgy őszintén, mi az, amitől a saját lakásodban félsz mondjuk 30-60 percre, hogy elszigetelődj?
-
#92253184
törölt tag
válasz
Menthirist #23 üzenetére
"NAGYON sok embernek van igénye BENNE lenni egy virtuális világban, és ez már régebben is így volt"
Na ez az, ami szerintem elég kétséges.
A holoszoba tapintható, sőt mind az öt érzékkel észlelhető. Kicsit más szint.
Az hogy van, aki kizárja a külvilágot játék közben és az, hogy mindenki elfogad egy ennyire elszigetelő technológiát. Azért ez ég és föld. -
Dare2Live
félisten
válasz
Döglött Róka #34 üzenetére
"Szerintem nem öregség kérdése, engem maga a gondolat taszít..."
Nem én írtam. És természetesen itt is lesz egy % akit nem érdekel/taszít. PCn/Konzolon se se szeret játszani mindenki mert inkább pl "biciklizik". izé dolgozik.
Tiger:
"Az a baj, hogy egy szétvert billentyűzet még mindig olcsóbb mint egy szétvert VR sisak."Nade ez már ne a VR hibája legyen... te majd jáccol mást.
-
#20655360
törölt tag
válasz
Döglött Róka #4 üzenetére
Nana, gondolj a hardver árakra. Ha elterjed a vr, jóval olcsóbban összerakhatsz majd egy játékos gépet, ha maradsz monitornál. (a kisebb felbontás miatt)
-
válasz
Döglött Róka #25 üzenetére
"mellesleg többségre hivatkozni érvelési hiba" többség=piac, nemde
?
"szép háztartási balesetek lesznek vr használatból fakadóan."
Bénaságok mindíg vannak. Fürdőkádban hajat szárítani legalább olyan veszélyes, mint VR szettel sűrűn hadonászni egy borulós bútorokkal telepakolt szobában. -
RyanGiggs
őstag
Nálunk ez a hangszórós megoldás abszolút kizárt.
Itt van az ágyon az asszony, nézi a Tv-t.
Ha most itt elkezdeném a lövöldözős játékaimat játszani hangszórón, és ő ettől nem hallaná a Tv-t... tudod mi lenne itt?! Na én ezt nem szeretném megtudni.
A másik meg... úgy elég nehezen tudnám beleélni magam a játékba, hogy közben csiripel itt a fülembe a Tv hangja.
Telefonomra meg sz@rok rá, ne merészeljen senki se hívni, miközben én játszom. Néha le is némítom, idegesítem azt aki hív!Érdekes módon én meg azt a tábort erősítem akit rettentően érdekel a VR!
Még nem öregedtem meg annyira mint te, én még csak 35 vagyok.
Lehet majd másképp fogom ezt látni 10-20 év elteltével, majd meglátjuk. -
ROBERTOH
őstag
Szerintem ez akkora hájp, mint a 3d tv meg a mozgásirányítós kontroller volt: az elején a csapból is ez ömlik, aztán szépen lecseng...
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
Dare2Live #33 üzenetére
Pedig egész elképesztő hangulatos, élvezetes lehet majd egy VRes Ori and the blind forest....
Az a baj, hogy egy szétvert billentyűzet még mindig olcsóbb mint egy szétvert VR sisak. Tetszett a fenti játék, amíg el nem értem egy olyan részhez, amitől falra másztam.
Számomra anyagilag túl drága az egész. Ez a felső tízezer gamerjeinek lesz a szórakozása...máshol meg válóok. :-) Akkor már inkább vegyen egy kabriót, vagy menjen el nyaralni valami szép helyre.
Persze szokás szerint nyugaton más eladási számok lesznek, de arra tippelek, hogy a kezdeti boom után gyorsan leapad a vásárlási kedv és gyorsan megtelnek a használtcikk boltok féláras VR sisakokkal.
-
Dare2Live
félisten
"Ebből kifolyólag azok táborát erősítem, akinek hiába van alkalmas hardvere, sosem fog VR-t használni, egyszerűen nem vonz. Megöregedtem."
Pedig egész elképesztő hangulatos, élvezetes lehet majd egy VRes Ori and the blind forest....
Sztem meg fog változni a véleményed ennyire öreg még nemvagy.btw a 980 Titan SLI miatt nincs alkalmas HWd VRhez.
Arról persze nincs kétségem, hogy de lesz.
-
-
Amennyit pl a Tomb Raider adott hozzá nekem, nem, nem újdonság. Középlátványos kiegészítés, de nem több.
"A jelenlegi és közeljövőben elérhető VR-t a Trek holoszobával összepárosítani azért nagyon-nagyon erős fantázia dolga"
Látom elkerülte a figyelmed, hogy arra utaltam hogy maga a virtuális, értsd nem valós világokban való jelenlét baromi régi igény. A technikai kivitelezés párhuzamjairól nem szóltam egy szót sem, mint ahogy arról sem hogy mennyi érzékszervet kell még a későbbiekben becsapni. Szóval még egyszer: a nem valós világokban való jelenlét igénye az, ami régóta megvan az embereknél, és nem, nem egyszerre fog megtörténni, hanem fokozatosan. Mivel viszont az információink jelentős részét szerezzük látás és hallás útján, ráadásul ezt a legkönnyebb becsapni, így logikus hogy itt kell kezdeni, és nem ott, amikor már optika megy az agyadba."A 600-800 dolláros Vive és Rift mellé kell egy alsó hangon cirka 1500-2000 dolláros számítógép."
Egyrészt 1500 dollárért kapsz olyan gépet ÉS szemüveget pl az oculusnál, ami megfelelő (tehát nem 2-3000 dollárokról beszélünk mint MINIMÁLIS belépési szint), illetve ez van most, jövőre olcsóbb lesz, két év múlva még olcsóbb az olyan gép, ami képes ezt futtatni. Ráadásul ma sem mondanám az érdeklődők (!) és kezdeti célközönség (!) körében hogy ritka lenne az ehhez szükséges pc eleve megléte."Pont ezért várható, hogy a Sony megoldása fog leginkább elterjedni, mert kb. fele ennyibe fog fájni."
Ezt senki sem vitatta. Ezért fogynak a konzolok is jól, mert van aki nem akar és/vagy nem tud többet áldozni a hobbijáért, mint egy konzol ára. Nincs ezzel gond, attól hogy sokan kisfogyasztású családi autót akarnak, még van piaca a sportkocsiknak."Ez már reálisabb hozzáállás, mint a korábbi hsz.-ben volt, azért gondolom belátod. "
Én végig ezt is mondtam. Nem csodát várok, hanem látom mire képes a 2014-es DK2, látom milyen lehetőségek vannak benne, és ez messze több mint amire anno a vfx1 volt képes. Messze jobb a végső élmény, és ezt már a random mezei nem hc gamer emberek is átkozottul élvezték. Tízezrével. -
Kristof93
senior tag
Amíg az occulus és a steamvr szivatja egymást a Sony ellopja a legjobb exkluzívokat és a piac nagy részét. Kár, mert a psvr nem elég jó ahhoz, hogy hosszútávon élvezhető legyen (felbontás). Ez az egész vr-t veszélybe sodorhatja.
-
oAcido
aktív tag
válasz
Tigerclaw #24 üzenetére
"Ezen belül még a komoly gamer konfiggal rendelkezők között is csak olyan 30%-ra teszem a VR sisak vásárlók számát, mert az egy újabb nagyon komoly költség"
Mint ahogy a Playstation VR ára is húzós, ha megnézzük mennyibe kerül mellette a konzol.
Amazonon a PS4 250-300 font, a VR ajánlott ára meg 300 font. És akkor lehet, hogy a VR miatt kell az erősebb konzol, ami megint csak plusz költség.
-
atok666
őstag
válasz
Menthirist #23 üzenetére
Kivancsi leszek arra a 60 jatekra. Ahol el tudok kepzelni egy VR-t tamogato jatekot az a szimulator (ulok az autoban, urhajoban, repulon es nezegetek korbe-korbe), ott meg talan hozza is ad az "elmenyhez" a nehez sisak - meg elethubb a dolog
Atok
-
deicide
veterán
válasz
RyanGiggs #14 üzenetére
Nem vagyunk egyformák, én pl hangszórón hallgatom a játékot és közben figyelek másra is, hátha csörög a telefon, hátha ugat a kutya kint, hátha megéhezem, stb.
Ebből kifolyólag azok táborát erősítem, akinek hiába van alkalmas hardvere, sosem fog VR-t használni, egyszerűen nem vonz. Megöregedtem. -
válasz
Menthirist #23 üzenetére
Az a baj a 3d-s példával, hogy valójában semmi igazi újdonságot nem hozott.
A mélységérzet nem 'újdonság'?
Az az egyetlen biztos dolog van, hogy NAGYON sok embernek van igénye BENNE lenni egy virtuális világban, és ez már régebben is így volt, lásd Star Trek holoszoba.
A jelenlegi és közeljövőben elérhető VR-t a Trek holoszobával összepárosítani azért nagyon-nagyon erős fantázia dolga. A Rift-hez hasonló szemüvegek csak a látásodra, és bizonyos szintig a hallásodra hat (azért bizonyos szintig, mert a valóban mély hangokat nem fogod tudni tökéletesen átadni fejhallgatón keresztül sem). A többi érzékedre nem hat. A Trek holoszoba minden érzékedre hat.
Ez nem egy új igény, és sosem volt még ilyen jó minőségű az az élmény amit kaphatsz, sőt ilyen szinten elérhető (igen, a vive és a rift elég drága, bár egy 6-800 dolláros iphone is drága, mégis veszik, pedig nem tud sokkal többet mint az 1-2 évvel azelőtti 6-800 dolláros iphone tette).
A 600-800 dolláros Vive és Rift mellé kell egy alsó hangon cirka 1500-2000 dolláros számítógép. Pont ezért várható, hogy a Sony megoldása fog leginkább elterjedni, mert kb. fele ennyibe fog fájni.
A mobiltelefonos hasonlat megint olyan, mint a 3D vagy a korai VR hasonlat, vagy bármilyen más hasonlat. A kérdés az, hogy el fog-e terjedni, lesz-e rá igény, és ki tudják-e elégíteni ezt az igényt. Ha már ennyi példa volt, anno a Nintendo Wii és a kontroller megoldása is milyen forradalminak hatott. Vagy az XBox360/One és a Kinect esete. Ezek is mennyire népszerűek voltak az elején, és mennyire elfelejtődtek mára...
Az én életemben (32 vagyok, szóval még azért van előttem
) biztos vagyok benne hogy elterjedtebb lesz a vr, csak az a kérdés hogy most kezdődik, vagy 10 év múlva.
Ez már reálisabb hozzáállás, mint a korábbi hsz.-ben volt, azért gondolom belátod.
-
Tigerclaw
nagyúr
Alapból úgy lehet venni, hogy hosszabb távon csak a nagyon komoly videokártyákat vásárlók gépéhez lesz érdemes ilyet venni. Az első időkben biztos lesz nem kevés balek, aki bepróbálkozik gyengébb kártyával is, de később ez normalizálódik. Ezen belül még a komoly gamer konfiggal rendelkezők között is csak olyan 30%-ra teszem a VR sisak vásárlók számát, mert az egy újabb nagyon komoly költség, és azt sem kell elfelejteni, hogy sokan a gamer konfigjukhoz nagyon komoly felbontású, nagy méretű monitort is vettek már, ami miatt az kihasználatlan lenne. Számokat nem tudok, de kb. a PC-s gamer "társadalom" 3-5%-ra tippelek. Playstation esetén 10-15%-ra gondolok és még ez is erősen függ a játékok minőségétől. Az okosabb és türelmesebb vásárlók kivárják majd az első "bétatesztereket", meg a gamer oldalak tesztjeit és úgy döntenek, hogy kell-e az nekik vagy sem...illetve ha igen, akkor melyik.
Személy szerint úgy gondolom, hogy a 3D-s tévékhez hasonlóan középtávon bukás lesz belőle technológiai, minőségi korlátok miatt. Amelyik cég kitartóbb az viszont később nagy sikereket is elérhet. Emiatt rövid távon a Sony-t, hosszabb távon az Facebookot tartom befutónak.
-
válasz
t72killer #20 üzenetére
Idénre nagyságrendileg 60 körüli mennyiségű vr támogatású címet várnak (a Sony 50-et mondott talán októberre). Plusz mint mondtam, vannak egyéb megoldások, virtual desktop, vagy haladóbbaknak vorpx (aminek a minősége erősen változó)
Amit én próblátam az az Elite Dangerous volt, de még csak egy régebbi API volt (talán 0.5 körüli), most építik be a fullos 1.0-t, ez elég jó volt, nagy élmény hogy csak oldalra nézel az oldalsó kijelzőre és máris életre kel, viszont DK2-vel ugye erősen limitált volt az olvashatóság, és hatákonyabb volt pl zöld menüvel játszani mert a note 2 kijelzőjében ugye több a zöld pixel. Viszont nagyon király elnézni a vállad felett hogy megnézd, merre kell kanyarodni hogy leszállj az állomásra, vagy pontosan látni hogy mennyit kell még előre menned hogy leszállj.
Próbáltam a Dirt Rally-t, de ez baromira visszaveszi a felbontást, így nagyon (!) pixeles volt. Ennek ellenére király élmény volt ez is, kanyar előtt benézni, oldalra pillantva látni hogy mennyire vagy még a padkától meg a fáktól, érezni a tempót, stb.
A Windlands elég jó volt, bejött rendesen a tériszonyom, de tény hogy kézi kontrollerrel sokkal jobb lenne mint gamepaddal.
Ma a DCS-t fogom majd kipróbálni elvileg.
Más játékot talán nem is nagyon játszottam, csak demókat, de pl a Mythos of the World Axis igen impresszív volt
A legnagyobb élmény viszont az volt amikor a DK2 elé szerelt Leap Motionnal és Orion driverrel elkezdtem a Blocks demóval játszani.
Cifu Nem gondolnám hogy elrugaszkodott lennék, vagy hogy elvakult és tényekre fittyet hányó fanboyként ítélném meg a helyzetet.
Az a baj a 3d-s példával, hogy valójában semmi igazi újdonságot nem hozott. Hozott némi térérzetet, de igazi előnyt, és pláne koncepcionális változást nem hozott. Szóval 3d film vagy nem, ugyanúgy egy átkozott keretben látom magam előtt a dolgokat ahogy 3d nélkül is. Szóval adott volt egy technológia, ami többet igazából nem adott, cserébe hordhattál egy szemüveget. A VR ennél dimenziókkal (szó szerint) többet nyújt. Igaz a szemüveg adott ebben az esetben is, de amit kapsz érte cserébe az MÁS. Nem lehet ennél jobban leírni, egész egyszerűen nem ugyanaz az élmény mint monitoron játszani. Totál más. Nem mindenkinek jobb, de az biztos hogy nem mondható hogy ugyanolyan lenne.A 90-es évek Vr-ját gondolom akkor nem kell bemutatni, dual 263 x 230 lcd, lehetett vagy 30 fps-ed, stb. Ettől azért már jobbak vagyunk. Igény akkor is lett volna a vr-ra, szemmel látható volt, de a technológia NAGYON nem tartott még ott. Van ilyen. Az első telefonok sem voltak hihetetlenül szofisztikáltak, sokáig nem is használták őket, amíg a technológia nem ért el arra a szintre hogy nagyobb rétegnek jó legyen.
"ugyanúgy nehéz megjósolni, hogy 5 év múlva"
Persze hogy nehéz. Lehet hogy ez már megmarad, lehet hogy pár év múlva ismét előveszik a témát. Az az egyetlen biztos dolog van, hogy NAGYON sok embernek van igénye BENNE lenni egy virtuális világban, és ez már régebben is így volt, lásd Star Trek holoszoba. Ez nem egy új igény, és sosem volt még ilyen jó minőségű az az élmény amit kaphatsz, sőt ilyen szinten elérhető (igen, a vive és a rift elég drága, bár egy 6-800 dolláros iphone is drága, mégis veszik, pedig nem tud sokkal többet mint az 1-2 évvel azelőtti 6-800 dolláros iphone tette). A PSVR ráadásul jóval olcsóbb is mint a többi. Szóval ilyen jó körülmények között még sosem startolt a VR, meglátjuk hogy elég jó lesz-e, vagy még mindig várni kell egy kicsit. Az én életemben (32 vagyok, szóval még azért van előttem) biztos vagyok benne hogy elterjedtebb lesz a vr, csak az a kérdés hogy most kezdődik, vagy 10 év múlva.
-
válasz
Menthirist #18 üzenetére
Minden rossz indulat nélkül azért gondolom érzed, hogy ez a fajta pozitív csodavárás is a paci túloldala.
Igen, a plazmaTV-k esetét fel lehet hozni pozitív példának is. De az ellentábor ugyanezt mondja a 3D-re, amikor megjelentek az első 3D TV-s cuccok, drágák voltak. Fejlődött a technológia, de továbbra is ott tartunk, hogy az otthoni 3D tartalomfogyasztás erősen rétegigény, és nem találta meg a széles felhasználóbázisát. Ezért aztán egyre több gyártó kihátrál a 3D TV piacról. Pedig hát a 3D sem a 2000-es évek találmánya...
Ugyanez igaz a VR-re, anno az 1990-es években az Oculus Rift-et úgy hívták, hogy Forte VFX-1, és akkor is oda meg vissza volt a szakmai média iránta, voltak gondok, de majd a második generáció megoldja. Ez volt a VFX3D. Az se oldott meg mindent. Aztán elsikkadt a dolog, mert drága, mert nem olyan kényelmes, mert kevés volt a valóban kihasználható játék és tartalom.
Most ugyanez zajlik, mai technológiai háttérrel, pár lépéssel előrébb jutva, de ugyanúgy nehéz megjósolni, hogy 5 év múlva úgy fogunk a mostani VR mániára visszagondolni, mint valódi technológiai előrelépésre, vagy pedig csak egy újabb marketingszósszal leöntött időszakos divat-mizériára...
-
válasz
Menthirist #18 üzenetére
"De az első két fázis még a kalandkeresésről szól, nem a biztos végeredményről és a "kinyalt hátsóról"."
Ez jogos
. Nem tudtam, hogy ennyi játék készül, ez jó jel a jövőre nézve. Mindenesetre az innovátort a hivatalos megjelenés időpontjáig számolnám, csak utána az "early adoptert" amihez még van pár nap
-
troller
senior tag
De jó, megint eltelt 8-10 év, újra előjöhet a marketingesek aduásza kommersz IT fronton a Virtul Reality.
-
válasz
t72killer #13 üzenetére
Hogy érted? A hivatalos megjelenés márc 28, abban a pillanatban 30 körüli játék lesz, amit lehet vele játszani, köztük olyan ami már megjelent csak betették a vr támogatást (Elite Dangerous, Project CARS, Vanishing of Ethan Carter), és van amit eköré terveztek (EVE Valkyre, Adr1ft, Lucky's tale, Wildlands, stb).
Ezen kívül más lehetőségek is vannak, pl Virtual Desktoppal kiteheted magad elé a monitor képét, és játszhatsz rajta nagyobb méretben játékokat (persze a hmd felbontása miatt azért más élményt nyújt így), de még ez is fun. Nem programoznék rajta, mert kis betűk nem igazán jók még rajta, de a lehetőségeket lehet láni, és sok játékkal nincs is gond ennek ellenére sem.
Plusz a mozi is jó cucc volt, néztem már meg filmet Cineveo VR Cinema-val
Filmek esetében pedig ahogy játékok esetében is, még kísérletezgetési fázis megy. Mert ugye nem kis változás hogy felejtsd el hogy te irányítod a kamerát meg hogy honnan merre, milyen szögből nézel. Ezeket ki kell találni, de ezt csak úgy lehet, ha már kinn van olyan technológia amivel egyáltalán el lehet kezdeni próbálgatni.
szerk:
"de garantált, hogy kb 2év "futási idő" után jönnek a lényegesen+érezhetően jobb 4k-s cuccok"
Persze, mint ahogy anno amikor megjelentek az első plazma tévék (15 ezer dollárért !!!), ott is borítékolható volt hogy gyorsan fog tovább fejlődni. Vagy az iPhone-ok esetén. Itt is az lesz, hogy még nem volt teljesen bulletproof a pupillakövetés, de két év múlva már lehet hogy az lesz, mehet a 4k per szem, és csak ott renderelsz majd élesen ahova nézel, így még bírni is lehet majd a felbontást. Ki tudja mennyi egyéb technológia is jön még, amitől még jobb lesz majd a második generáció. Amúgy ha jól tudom, eleve kb 2 éves életciklust terveztek az első generációnak, egész egyszerűen mert annyit fejlődik majd ez idő alatt az ilyen irányú technológia, hogy sokkal jobb terméket tudnak kiadni majd 2 év múlva. Sokkal több olyan programmal, ami már jobban figyelembeveszi a vr igényeket."A legmeredekebb árzuhanást mindíg az early adopterek szívják be."
Nem. Az Early Adopterek és az innovátárok azok, akiknek van fölös pénzük és kíváncsiságuk ahhoz, hogy belevágjanak olyanba, ami még nem kiforrott. Ahogy itt is sokan, a legtöbb kinti ember is kivár, vár 1-2 generációt. Azok veszik ezt meg most, sőt azok vették meg a DK1-2-őt is, akik kíváncsiak, ilyet szeretnének, és nem mellesleg volt x száz dolláruk ahhoz, hogy kielégítsék a kíváncsiságukat és kívánságaikat. Erről szól ez a réteg. Később majd azok is megveszik, akik már kevesebbet akarnak költeni, megvételkor több tartalmat akarnak elérni, stb. De az első két fázis még a kalandkeresésről szól, nem a biztos végeredményről és a "kinyalt hátsóról". -
-
Locutus
veterán
válasz
Menthirist #12 üzenetére
Szerintem még jövőre is az early adopters fázis lesz...
-
RyanGiggs
őstag
válasz
Döglött Róka #10 üzenetére
"Nagyon nem tetszik, hogy kizarja a kulvilagot teljesen."
Ezt a mondatot nagyon nem értem!
(Tudom mire gondolsz, de...)
Én ha játszok, felveszem a fejemre HD598-ast, külső "zajt" nem hallok! Úgy bámulom a monitort mint az állat, teljesen beleélem magam a játékba! Eleve a monitorom helye is úgy van kialakítva, hogy háttal vagyok a Tv-nek is, az ajtónak is, és az ablaknak is! Sőt! Még az ágynak is, ahol az asszony fekszik. Tehát akkor mivel lenne más helyzet ha felvenném a Rift-et? -
válasz
Menthirist #12 üzenetére
Egyáltalán van használható cucc, amit lehetne adoptálni? Igen, létezik fullHD-s szemüveg, de van alá rendesen működő+játékok által is támogatott API, tolhatok benne pl egy Diablo3-at? A néhány p00rnódemótól eltekintve egyáltalán terveznek a nem-túl távoli jövőre VR filmeket?
"A 2160x1200-as felbontás kellően elfogadható minőség ahhoz hogy elkezdjék, most fontosabb hogy elkezdődjenek a játékdesign megfontolások reformációi is."
Indulásnak elég az 1200p, de garantált, hogy kb 2év "futási idő" után jönnek a lényegesen+érezhetően jobb 4k-s cuccok, amik miatt az első generáció árát kb nullára írhatjuk majd. A legmeredekebb árzuhanást mindíg az early adopterek szívják be.
-
"A legtöbb ember legalább a második generációig (+1év) várni fog vele, ha nem tovább."
A megszokott Rodgers görbe
Tippelj hogy most melyik fázis van. Igen, az innovátor vagy esetleg a korai early adopter fázis. Miért is meglepő hogy sok ember vár későbbi verzióra? Az emberek túlnyomó része később csatlakozik az új technológiákhoz.
t72killer: megnézve az emberek reakcióit, kétlem hogy a "fun" csak szemenként 4k-nál kezdődne, mint ahogy a játékokat sem fullhd-ban kezdtünk el először élvezni. A 2160x1200-as felbontás kellően elfogadható minőség ahhoz hogy elkezdjék, most fontosabb hogy elkezdődjenek a játékdesign megfontolások reformációi is. Egész egyszerűen ki kell dobni sok olyan design elgondolást, ami az eddigi sokévtizednyi játék során kialakítottak, mert mostantól nem egy keretben látod a világot, és nem mozgathatod úgy a kamerát ahogy eddig.
"az emberek jelentős része egyedül/100%-ban a gépre koncentrálva játszik, egy ilyen szituban semmi jelentősége a környezetnek."
Annál is inkább hogy sokan meg pontosan hogy ki akarják zárni a külvilágot és ténylegesen elmerülni egy adott másik világban. Arról amúgy nem is beszélve hogy mennyire más egy keretben (monitor) látni egy kocsit (ami még ha 3d-ben is van nézve szemüveggel, akkor is csak max némi mélységet látsz), és mennyire más amikor olyan mintha ott lenne előtted, és olyan természetességgel tudod pl a magasságát és hosszát megsaccolni, ahogy az életben is tennéd. Hirtelen valódi értelme lesz a méreteknek, a 30 méter magas robotoknak, a mélységnek, stb. Egészen más sport mint monitoron játszani. -
Túl hamar estek neki az ígérgetésnek, és tartok tőle, hogy terjeszteni is akkor kezdik, amikor még béna lesz a megjelenítés (No1: szemenkénti 4k kellene, késleltet) vagy nem lesz rá normális tartalom.
#10: az emberek jelentős része egyedül/100%-ban a gépre koncentrálva játszik, egy ilyen szituban semmi jelentősége a környezetnek.
-
Locutus
veterán
Ebből talán egyedül a PS4 ami behozhatja a várakozásokat, vagy legalább nagyságrendileg stimmelhet.
A VR téma is túl van ígérgetve, senki se tudja mi lesz belőle valójában. Csak a wishthinking megy, de nem látni mi jön ki rá, mi fogja használni, mennyibe lesz, stb. A legtöbb ember legalább a második generációig (+1év) várni fog vele, ha nem tovább. És ne legyen igazam, de emiatt szerintem a szoftver fejlesztők sem fogják bő lére ereszteni a kiadásaikat ez első hullámban. Komolyabb programok idén nem fognak érkezni...
-
#16939776
törölt tag
Várom hogy a VR terjedést segítve, jelentősen olcsóbban adják majd a most megjelenő csúcs kártyákat, ami az alattuk lévő nem VR-redy termékek árát, egyenesen a földbe döngöli.
Még az sem alakult ki hogy pontosan, hogy milyen input kell, a megfelelő élményhez pl: szemkövetés, felbontás/felbontás eloszlás stb.
Mire meg lesz az összes kihelyezett béta-teszt a felhasználóknál, addigra 2020-at írunk, és még intel igp-is megy a majd VR, az új szolgáltatásokra vágyó FB userek miatt. -
Nem tudom az arányok kit lepnek meg. Sőt akár a mennyiség. Szvsz kb logikus mennyiséget és százalékokat lőttek be.
t72killer: egyetértek, remek kis cucc, nagy fejlődési potenciállal. De ez még a korai időszak, még NAGYON sok dolgot meg kell tanulnia a fejlesztőknek is a vr-ról, és a vr-ra tervezett design-ról. Mindenesetre amint be tudok szerezni egyet, veszek, bár perpill azért a dk2 is kiszolgálja az azonnali vr igényeimet
-
#52815360
törölt tag
Szerintem az 56m PS4 tipp sem fog bejönni.
-
válasz
Döglött Róka #4 üzenetére
Miért, mi a bajod vele? Normális implementációban (retina felbontás, minőségi anyag hozzá) ütős lehet. A 3D-t sajnos agyonvágta a sok igénytelen, konvertált sz@r.
-
A VR nagy dolog lesz, ez lesz az igazi immerzív szórakozás. Persze 4-5év minimum kell neki, hogy kiforrja magát.
-
Ami számszerűleg nincs kifejtve, hogy akkor a bölcsek ~900 ezer PC-re kötött VR rendszert várnak. Ez nem is tűnik olyan elszállt mennyiségnek.
Mondjuk az nagyon nyakatekert jövőbelátás, hogy vajon majd hány gép lehet képes VR-t kiszolgáló. Ha belendül az új AMD Polaris / nVidia Pascal, akkor is, ha potenciálisan nem VR-re fogják őket venni, akkor mi lesz?
-
MongolZ
addikt
PS4/XBONE-t beleszámolva most mennyi az AMD részesedése? Ha jól sejtem, akkor most sem sokkal rosszabb.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A Jon Peddie Research és az IHS is némileg váratlan adatokat terített.
- Macska topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Tőzsde és gazdaság
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- EAFC 25
- Gyúrósok ide!
- Jön a DirectX Raytracing 1.2, de nem sok újítást hoz
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Kamera előtt az iPhone 17 széria mintadarabjai
- Vírusirtó topic
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S21 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 4070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Újszerű Asus TUF Gaming FX707VI - 17.3" 2.5K 240Hz - i7-13620H - 32GB - 1TB - RTX 4070 - 3 év gari
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 7db tápegység egyben eladó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest