- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 3D nyomtatás
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Nyugdíjazza a tuningra szabott, első Raptor Lake-eket az Intel
- Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
- Milyen SSD-t vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen egeret válasszak?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
Hirdetés
-
Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
it Az amerikai elektromos hálózat nem bővül elég gyorsan ahhoz, hogy az AI nagy energiaigényét kiszolgálja.
-
PlayStation konzolokra is megjelenik a Darkest Dungeon 2
gp A korábban PC exkluzív játék hamarosan végre játszható lesz konzolon is.
-
Sony Xperia bemutató lesz május 17-én
ma Különleges Xperia eseményt tart a Sony Tokióban, száz résztvevőt invitálnak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
OK. És lesz is aki használja majd?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Amíg béta addig nem, de amint végleges lesz, nyilván be fogják fordítani az 5.6-os motorral a frissíteni kívánt játékok alá.
(#2) berVi: Érdekelni sokakat érdekel, mert ez tényleg egy jó API, és platformfüggetlen is. Meg nem is húz annyira a specifikációja az AMD felé, mint a DX12-nek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
->Raizen<-
veterán
Kivalo ki lesz hasznalva a snapdragon 820. Amugy is az ilyen apikhoz lett tervezve.
-
Rocco27
csendes tag
Sok alfa verziós túlélő játék használja a Unity motort, pl: Rust, 7 Days to Die, Hurtworld, Empyrion Galatic Survival, stb. Gyakori a multiplatform támogatás is, így Windows mellett a Linux és Mac alatt is lehet játszani.
A Vulkan API sok problémára megoldást jelenthet (főleg Linux és Mac alatt) és teljesítmény javulást is hozhat ingyen. Pl.: Doom, ahol az AMD vga megtátosodik.[ Szerkesztve ]
-
saki04
csendes tag
A Vulkan API érdekes, de egyelőre inkább a mobiljátékok szegmensén látom számottevőbbnek. Persze PC-n is hozhat teljesítmény javulást AMD kártyák alá, de nem tudom mennyire éri meg belefektetni az energiát. Egyébként nem kell annyira félresöpörni a béta címkét Unity esetében.
Sok fejlesztőt ismerek, akik nekiesnek a béta kiadásokkal is a fejlesztésnek és Unity általában elég gyorsan is javítvja a legégetőbb problémákat a béta verziók között. 2017 tavaszára meg már be van tervezve az új verzió, tehát az 5.6 elég gyorsan ki is fogja heverni a béta állapotát.
-
leviske
veterán
Azt lehet tudni, hogy a Frostbite megkapja-e a Vulkan-t, vagy végül maradnak csak a DX12 támogatásánál?
-
Gondolom Rust is megkapja.
-
leviske
veterán
válasz Mr Bond 007 #14 üzenetére
Igen, de ez a majdnem egy kutya dolog addig él, míg kiveszed a képletből a Windows 7 50% körüli és a W8 10% körüli részesedését illetve a Linux-on való játékkiadás lehetőségét.
-
berVi
senior tag
Persze, erdekli a sok Linuxos kereszteslovagot, hogy vegre milyen jo lesz NEKUNK, amiert az O problemajuk megoldodik a Vulkan altal. Csakhogy a Windows koszoni szepen, nagyon jol elvan DX-szel, a Mac is koszoni szepen, jol elvan a Metal-lal, es senkinek sincs kedve atirni minden szart, meg tamogatni csillio disztro csillio release-enek csillio csomagjanak csillio patch level-jet csak azert, mert a Linuxosok szepen (vagy sokszor bunkon) kerik. Barmilyen hihetetlen, egyetlenegy almatlan ejszakam sem volt amiatt, hogy az altalam jatszott jatek nem Debianon fut. Vagy hogy az altala hasznalt API nem fut mas rendszeren. Vagy hogy nincs hozza forraskod. Durva, mi?
Szoval itt az alapveto krizise a Vulkannak, hogy nemletezo problemat akar megoldani. Mert hat a Valve, meg par eltokelt koveto szerint fontos a nyilt, szabad API. Nem, nem fontos, le se szarom. Ahogy a tobbi hetkoznapi jatekos se. Meg a fejlesztok se, mivel kitorolhetik azzal a +1% userbase-zel.
Lehet csinalni mashogy, lehet jarni a sajat utat, csak akkor ne anyazzunk mar, ha mas nem ugy tancol, ahogy mi futyulunk. A farok nem csovalja a kutyat. Ha ti jobban tudjatok, hogy mi a tuti, akkor majd megoldjatok magatok.
A Linuxosok sirjanak csak tovabb, hogy single-platform, meg closed source, meg vendor-lockin, bruhuhu. Mert amig ok az elveikkel vannak elfoglalva, addig a tobbi alapvetoen jatszani szeretne egy hasznalhato rendszeren. Ontsek csak a dollarmilliokat a dologba, mint a Valve, milyen jol bejott nekik is, mert hat minden mas hulye volt 25 eve folyamatosan, es igazabol a Linux az egy kurvajo gaming platform. (nem) A hibernalas mar mukodik SteamOS-en?
[ Szerkesztve ]
-
berVi
senior tag
válasz ->Raizen<- #19 üzenetére
Kit erdekel az Android alkalmazas? Hogy jon ide? Milyen Androidos alkalmazas-problemat old meg a Vulkan Windows-on?
[ Szerkesztve ]
-
-
#65675776
törölt tag
Nem kell újraírni. Azt már megtette a Unity fejlesztője. Elvégre a Unity egy szabadon felhasználható grafikus motor. A Vulkan támogatással így nem magának a játéknak a fejlesztőjének kellett foglalkoznia, hanem azt a motor fejlesztője megtette. Szóval a játék alatt csak ki kell cserélni a motort. Emiatt pedig újrafordítani. Maximum pár igazítás szükséges.
FIFA18 megint rossz példa, az sem használ már saját motort. Frostbite lesz alatta, ahogy a FIFA17 alatt is. (És úgy általában minden EA játék alatt mostmár.)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Linuxnak nem fog megoldódni a problémája a Vulkan API-val. Ezt csak azért lehet érdemes használni a fejlesztőknek, mert tulajdonképpen majdnem tudja ugyanazt, amit a DX12 tud, fut Windows 7-en is, illetve maga az API jóval kevésbé van AMD specifikusra írva. De ha mondjuk nem számít, hogy az alkalmazás fusson Windows 7-en, vagy az sem gond, hogy túlságosan is modern bekötési modellt igényel az API a processzorterhelés minimalizálásához, akkor tökéletes a DX12 is.
(#12) leviske: Már megkapta. Csak az új motorverzióhoz kell az ExecuteIndirect, amihez hasonló nincs a Vulkan API-ban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
berVi
senior tag
válasz #65675776 #22 üzenetére
De konyorgom mi ez az onmagaval magyarazas? Azert kell nekem Vulkan, mert megcsinaltuk a Vulkant, es valaki csinalt ra egy engine-t? Es akkor hasznaljon mindenki Unity-t Vulkannal, mert csak? Minek? Milyen problemamat oldja meg? Change management-rol hallottal mar? Ti tenyleg azt hiszitek, hogy ez olyan, hogy atbillented a kapcsolot, es onnantol minden tokeletes?
- Hol a kapa?
- Az aso mellett.
- Es hol az aso?
- A kapa mellett.
- Es hol a kapa meg az aso?
- Egymas mellett.Na, nagyjabol ilyen volt ez az erveles. Akkorjovanakkor, kiszalltam, ugyanolyan farasztoak vagytok, mint 1 evvel ezelott. Nezegessetek kicsit Steam HW survey statokat, aztan gondolkozzatok.
-
#65675776
törölt tag
Mondjuk nézd meg a Doom teszjeit DX11 és Vulkan összehasonlításban, és rájössz, hogy mi az értelme az utóbbi használatának. Neked sem mindegy hogy autóval keresztül kell vergődnöd magad egy dugókkal teli városon, vagy simán és gyorsan az elkerülőn menni.
De a jelek szerint nem is tudod, hogy mi a különbség egy pre12 DX vagy OpenGL és az explicit API-k között.
Igen, a Steam Survey azt mutatja, hogy a Steam felhasználók >50%-ának DX12 képes gépe van. Ami azt jelenti, hogy a Vulkan képes PC-k száma még magasabb. Ergo nagyon is nagy a célközönség. [link] Külön van "Vulkan GPU" és "DX12 GPU" részleg is. Elég komoly penetrációja van mind a kettőnek.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Fantasztikus, de a Unity jatekok nem azert mennek szarul sokszor mert DX van alatta hanem azert mert sok mas problemaja van a Unity-nak amik megoldasaval tobbet nyernenek mint az grafikus API cserejevel.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tervbe van véve a motorstruktúra modernizálása, de azért akarták előbb az API-kat cserélni, hogy az új motorstruktúrát már csak az új API-kat figyelembe véve írhassák meg. Csinálhatták volna fordítva is, de szerintük ez így hatékonyabb. Lehet, hogy számukra tényleg az.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rodrigez
senior tag
Szerintem te valamit nagyon benéztél. Az engine-t fejlesztő cég azért teszi bele a motorba az újabb és modernebb leképző technikákat, hogy a leképzés gyorsabb legyen, meg tartsa a lépést a konkurenciával. Annak meg aki licenceli a technológiájukat, egy sort nem kell hozzátennie, vagy értékes emberidőt rászánnia az új api használatához, csak az újabb engine verzióra kell frissítenie az alkalmazását. Ennyi, neki nem kell semmit a szoftvere szintjén támogatnia. Engine upgrade+fordítás. Totál nem értem min hőbörögsz most. Anno a Dice vezető programozója megmondta, hogy a Mantle implementálása a Frostbite motorba pár hetet vett igénybe. Aki meg az ő motorjukat használta a következő engine verzióra frissítéskor Mantle képes lett. Hát istenkém, ez skndallum.
-
-
saki04
csendes tag
Nem a Vulkanra lett csinálva az engine. Az Unity engine már régóta megvolt és mindenféle fajta platformra írhatsz vele játékot, mert leveszi a válladról fejlesztőként a feladatot, ha ezt az enginet használod, hogy teljesen előlröl újraírd a játékmotort, ha egy másik platformra akarod portolni a játékot.
Ettől független persze platformspecifikus módosítások kellenek majd a kódodba. Legegyszerűbb példa, hogy nyílván egy PC-re írt cím, hogy mobilon játszható legyen a billentyűzet+egér kombót le kell váltani érintőképernyős megoldásokra. Unityval mondjuk ez is egyszerű, de a lényeg itt, hogy nem varázsütésre mennek persze a dolgok.
A Vulkannal való kompatibilitás pedig nem a fő vonala az engine-nek. Egyszerűen arról van szó, hogy minél több platformot és technológiát akarnak lefedni. Ez most azért nagy szám, mert eddig tudtommal csak az Unreal engine 4-ben volt hozzá támogatás. Most van másik nagy múlttal rendelkező, elterjedt és népszerű játékmotor is, ami felkínálja neked a lehetőséget.
Nem muszáj élni vele, de ha minden vágyad Vulkanos játékok írása volt, akkor most már nem vagy UE-re, vagy hosszú-hosszú hónapok és több ezer oldalas dokumentációk tanulmányozása után saját engine írására kényszerítve.
Ennyi.
Nem kell többet belelátni, igaz persze kevesebbet sem. Egyszerűen több lehetőség van a fejlesztők előtt és mivel Unityt rengetegen használnak indie fejlesztőktől kezdve AAA nevekig, ezért talán picit jobban érezheti magát az is, aki Radeonra ruházott most be az NVidiák ellenében, mert elterjedtebb lehet a Vulkan és így talán több cím fog szebben futni a gépükön, mint ahogy azt elősször gondolhatták.
[ Szerkesztve ]
-
#20691712
törölt tag
lejart bocs.
pc-n drawcall gond van
ps4-en memoria, meg cpu. Mivel 8 db kvarcora van cpu-nak elnevezve es minden fost parhuzamositani kell ami sok ido
linux-on driverek
osx-en meg az intel grafikus lassitoJo nem?
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
válasz #65675776 #38 üzenetére
Amikor ilyen hozzaszolasokat olvasok, komolyan elgondolkozok rajta, hogy irni kene vegre egy mindenki szamara ertheto cikksorozatot az optimalizacio, tobbszalu programozas, developement pipeline, koltseg-elony vonalon...
Komolyan, neha ugy erzem, az emberek azt hiszik, hogy az optimalizacio egy olyan dolog, hogy a kocka felkel, haromszor raver a monitorra fallosszal, es bumm, egy mosogepen is 120fps-el fut realtime a reszecskeszimulacio szepen animalva, ezek a barmok meg inkabb szuperszamitogepekkel szopn@k...
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
#65675776
törölt tag
Nyilván nem varázsütésre történik, meg kell dolgoznia érte a programozónak. Dehát ez a dolga, ezért fizetik. Persze inkább úgy vannak vele, hogy ha van erősebb hardver, akkor vegye meg azt a felhasználó, nehogy már szegény programozónak dolgoznia kelljen. Az nem zavarja, hogy az erőforrások 30-40%-a van csak kihasználva. Persze elhiszem, hogy egyszerűbb előre gyártott komponensekből összegórálni a programot, de az olyan is. Kb, mintha a pék csak összecsomagolná egymás mellé a vizet, lisztet élesztőt és sót, hogy nesze, itt a kenyér. A kicsit lelkiismeretesebbje összeöntené egybe az egészet, és akkor már dejó. Utóbbi a programozók szemében már a végletekig optimalizált.
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
válasz #65675776 #41 üzenetére
"Dehát ez a dolga, ezért fizetik."
Sajnos nem.
Azert fizetik, hogy megcsinalja azt, amit a tulaj/manager/product owner megalmodott. Es hidd el, tapasztalatbol beszelek, hiaba kampanyol akarhogy a fejleszto, ha akar csak egy hettel is kitolja a fejlesztesi/tesztelesi idot egy optimalizacio, az esetek 90%ban nem fogjak neki engedni. Plane elso kiadas elott."Persze inkább úgy vannak vele, hogy ha van erősebb hardver, akkor vegye meg azt a felhasználó, nehogy már szegény programozónak dolgoznia kelljen."
Ebben van igazsag, csak forditva ulsz a lovon. A programozo, legalabbis az, akit en annak tekintek imadja reszelgetni a kodot, mindig szebbre, olvashatobbra, erthetobbre, egyszerubbre, es ezekkel egyutt altalaban optimalisra irni. A problema akkor kezdodik, amikor ezt
a) nem hagyjak, illetve
b) mar megtette, de igy se jo, es akkor jon a keserves reszelgetes, ami igazabol mar sokat nem hoz, max par %ot, de cserebe honapokkal tolja ki a fejlesztesi idot, es 90%, hogy technical debt-et vezet be, ami pedig azzal jar, hogy kesobb nehezebb patchelni/boviteni/tesztelni az alkalmazast. (A kolleganak fentebb tippem szerint pont ez a gondja.)"Az nem zavarja, hogy az erőforrások 30-40%-a van csak kihasználva."
Oooo dehogynem, keves irritalobb dolog van, mint amikor latod a profilerben, hogy mennyi kraft marad a rendszerben, de valami gatol abban, hogy azokat ki is tudd hasznalni. Ezekre jo es ertheto peldakat talalhatsz pl Abu cikkeiben, amikor a Vulcan/dx12 API-krol, illetve azoknak a terveirol es szuksegessegerol irt."Persze elhiszem, hogy egyszerűbb előre gyártott komponensekből összegórálni a programot, de az olyan is."
Teljesen masrol beszelgetunk."Utóbbi a
programozókmanagerek szemében már a végletekig optimalizált."
Nekem volt olyan munkahelyem, ahol napi szinten veszekedtem a kedves vezetessel, hogy ugyan, hadd dolgozzak mar egy modulon meg 1-2 napot(!), mert rengeteget lehetne meg fogni rajta. Talan ketszer hagytak.Es akkor meg a fentiekhez hozzatennem, hogy sokszor konkretan nem lehetseges az optimalizacio, vagy a tobbszalusitas. Sot, szvsz minden kollega, aki akar csak egy kozepesen eros junior szintjen van, tud olyan peldat mondani, amikor egy feladat tobb szalon konkretan lassabb, mint egy szalon.
Illetve van az a helyzet is, amikor mar optimalizalt, szepen skalazodo, jofajta kodod van, de eroforras hijan sajnos tovabb kell tobbszalusitani. Ilyenkor +1 szal altalaban maximum 5-15%ot hoz, es minden ujabb mar csak ennel kevesebbet, cserebe hatvanyozottan novekszik a komplexitas.Hidd el, ez nem egy egyszeru jatek, raadasul magas absztrakciokkal dobalozunk, sokszor csak fejlesztes kozben (rossz esetben utan) derul ki, hogy dragabb lett a leves, mint a hus.
szerk.: helyesiras, tordeles, ilyenek
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
ui.: (Csak lejart a szerk...)
Persze a fentiekhez hozza kell tennem, hogy mindezek mellett is igaz is, hogy rengeteg kokler van a szakmaban. Dolgoztam mar olyan emberekkel, akiknek hatosagilag tiltanam azt is, hogy a kovetkezo 5 evben lathasson szamitogepet, nemhogy engednem programozni. Raadasul az ilyen kollegat meg elkuldeni is nehez a cegtol, ha valami csoda folytan atjut az interjun (csoda legtobb esetben = rokon, ismeros, mely torok...), mert rohadt nehez programozot talalni, a vezetes pedig nem minosegben, hanem darabszamban gondolkozik, es fajna neki leirni, hogy nem novekedett a fejlesztesi kapacitas, ugyhogy inkabb azt mondjak, hogy jajj, hat figyeljetek ra, segitsetek neki, majd belejon!
Amikor meg kozlod, hogy kurv@jo, mostmar akkor tolthetek napi 2 orat a szarjanak az ujrairasaval meg a gyerek nyektetesevel, akinek a hozzaallasa kb az, hogy hagyjalmar, tudom (nem, b+, ha tudnad, nem kene itt allnom es mondogatnom), a vezetoseg rant egyet a vallan, a kovetkezo meetingen meg mergesen kerdezi, hogy miert nem gyorsult fel a fejlesztes, amikor kaptatok egy plusz embert... Na, altalaban en akkor kezdek munkat keresni, hogy hatha a kovetkezo cegnel nem igy lesz, de sajnos, a tapasztalat az, hogy de, igy lesz."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
leviske
veterán
válasz Mr Bond 007 #39 üzenetére
Nem, tényleg nem jelenti azt, hogy multiplatform lesz, viszont a lehetőség adott. Ezt a "zárkózzon fel" marhaságot meg mondd azoknak a kiadóknak, akik emiatt még mindig inkább DX11-es játékokat adnak ki, illetve azoknak, akik a DX11.2-t soha nem is használták végül.
Ráadásul meg is tudom érteni azokat a felhasználókat, akiket taszít a Windows 10 erőszakossága és emiatt maradnának régebbi rendszeren. Nyilván aki szereti, hogy birka módjára terelgetik, azt ez a helyzet cseppet sem zavarja.
(#23) Abu85: Momentán a Khronos mit csinál azon kívül, hogy megint igyekszik évekkel lemaradni a Microsoft-tól? Nehéz elhinni, hogy a jóval korábban kiadott DX12 specifikációkból nem sikerült meríteni.
-
Mr Bond 007
őstag
Lehet széllel szemben, csak nem érdemes. Ha nem teszik a 10 akkor menni kell ps4/xboxra, pc-n meg minden másra lehet akár win7 is ha az jön be. Semmi se kötelező, de akkor nem kell nyekeregni hogy otthagynak.
Renegát fejlesztők meg mindig is voltak, de a piac nagyja nem fog leállni a kedvedért.[ Szerkesztve ]
-
Kíváncsi vagyok megkapja-e ezt a motort a Dreamfall Chapters, és akkor vajon végignézhetem-e 12 helyett 24fps-el az Oular City-ben játszódó részeket. (Na jó, mikor kivettem fullscreen-ből keretes ablakba, akkor nyaldosta a 30-at is és játszható lett.) Bár szerintem sajnos nem ez a játék legnagyobb baja, illetve tippre itt sem olyasmitől lassul meg, amikben az új API-k remekelnek (hanem egyéb Unity + RedThread bénázások szuperpozíciója).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Gmail
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- További aktív témák...