- Hamarosan megkezdődik a nubia 2,8K-s táblagépének szállítása
- Barátokká váltak az eddig rivális AI-óriások
- ASUS blog: Ideális olcsó utazós gép lett az új Vivobook S14
- Az Aura Displays hordozható monitorhármasa jól felturbózhatja a produktivitást
- Dual Mode-os IPS monitorral adott magáról életjelet a Gigabyte
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen széket vegyek?
- VR topik
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Házimozi belépő szinten
- Lítium-ion/Li-ion akkumulátorok
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
Új hozzászólás Aktív témák
-
samuszaki
újonc
A 8-as úttal riogattak, de ez nincs rajta a térképen, egyébként az nem is autóút, s a gyorsforgalmi mivoltát is kikérem magamnak, meg a két sávot, Várpalota után egy-egy sávon döcögünk 60-as táblák és záróvonal mellett. Na nehogy má, ezér fizessünk!!!!!! A leselkedő kandikamerákat már nem is említem
-
samuszaki
újonc
Az utdij.hu-n reklám az van, de egy nyomorult nagyfelbontású, részletes térkép az nincs.
Könyörgöm, ez a XXI. század!!!!! nem 800x600 pixelen tegyék elénk az útszakaszokat, ahol még a városok neve se olvasható!
Nem tud valaki egy normális térképet? A kollégáim azzal riogatnak, hogy vannak fizetős főútvonalak is, de én itt csak az autópályákat látom pirosan.
Előre is köszi a segítséget! -
csibor
addikt
Azon gondolkodom. Veszprém mellet a 8-as 2X2 sávos, és gyorsforgalmi....ezek alapján ott is kell majd matrica
Mert megfelel a kritériumoknak
-
pakriksz
őstag
és mivan ha én motorral járok ami 3,5 litert fogyaszt?
De autóval se jobb ám... Eddig csak az m0-t használtam(de azt gyakran), autópályát csak nyaralásra 10 napos matricával, most ha használni akarom 5k-t kell fizetnem a benzin kicseszett 51%-os adója mellé a 2 évenkénti rohadt műszaki vizsgáztatás 11k-ja mellé, és a teljesítményadó mellé meg a baleseti adó mellé (amit most már baleset nélkül is fizetni kell). (az átírás brutális költségeiről ami autónál minimum 70 ne is beszéljünk)
De valahogy a városban a kátyúkat kerülgetve rohadtul nem értem mire is kell ennyit fizetni, és emellé még a békávé is eszetlen drága miközben szétrohad minden jármű, tehát arra sem költik -
simonzé
addikt
Örülni kell hogy nem visszamenőleges hatályú az utdij, es hogy gumitalpu cipoben setalasra nem vonatkozik. Vagy igen?
Egyebkent meg örülök ennek az intezkedesnek. Remelem azt is bejelrntik hogy kiveszik a benzin árából az utak karbantartásara ratett 70-80 ft-nyi sarcot. Mert ugye az dupla adoztatas lenne, amit a mi kiralyunk sem tehet meg legalisan.Hacsak nem hoz megint egy visszamenőleges rendelkezést.
Ne ohogj, nem vicces.
-
leslieke
Jómunkásember
Éves matricával letudva minden gond.
-
Polllen
nagyúr
Nagyon szívesen, kezdjük azzal, ha már demagógiával vádolsz, legalább tedd helyesen. Az 5k-s karácsonyi ajándék és anyukám állapotának idesorolása volt a demagógia.
Az, hogy akik ilyen kisvárosban laknak, küzdeni fognak a megnövekedett forgalommal (dugó, szmog, zaj), az pont nem az. Az tény. Mert az autósok egy része nem fogja kicsengetni az 5k-t. Akkor se, ha évente 500k-t költ közlekedésre.
Ezeknek a szakaszoknak pont az a lényege, hogy az átmenő forgalmat kiterelje a lakóövezetből, mert a régi főútvonalak nem így épültek.
(Halkan jegyzem meg, én pont azok közé tartozom, akik jól járnak, mert Szigetszentmiklós-Ercsi vonalon utazom. 10k-ból lesz Pest és Fejér megyére éves autópálya-matricám és Érdnél nem kell lehajtanom a pályáról. Mert, hogy Érdre meg nem fogok bemenni, hogy a körforgalmakkal teletűzdelt 50/30-s sebességkorlátozással bohóckodjak, az tuti.
De ettől ez az ötlet még hatalmas butaság és sokkal több ember életét keserítik meg sztem, mint amennyinek használ.)worxland
Így tanul. Egyébként autókopással és mindennel egybevéve ez az összeg nem vészes. De természetesen ebben az esetben benne van az éves szervíz, a téli/nyári gumi, értékvesztés, meg egyebek, szóval az 500k inkább az amibe az kerül, hogy van autód évente, ha csak erre használod.
-
pakesz
aktív tag
"Egy érdi lakos pontosan hogyan jár jól ezzel? Onnan az M6 és M7 bevezetőszakasza eddig ingyenes volt, mint ahogy az M6 és M7 közötti M0 is."
tanits demagogiara MESTER!!!
az ujonnan fizetosse tett autopalya szakaszok Budapestre mennek be, oda - vissza 40 km, ami 2000 Ft kopassal es uzemanyaggal, napi bejarassal ez lesz 500e
-
bkercso
nagyúr
Az a baj, hogy ezzel a bagatell összeggel legalizálták a fizetést a várost elkerülő körgyűrűn. És ez ÓRIÁSI baj. Szembemegy minden józan ésszel. Aztán majd, figyeld meg, emelnek-e. Fogadnék, de biztosra nem illik.
városokat övező kistelepülések lakói simán jól járnak vele.
Rendszeresen járok az M3-M0 ingyenes szakaszain, heti 3-5x. Nem csak a 400Ft-ot bukom most havonta (később meg ki tudja), hanem dugók leszen az elkerülőutakon, ha csak minden 10. autós nem hajlandó fizetni 400Ft-ot. -
Diopapa
addikt
Olyan törvény nem lesz, hogy abban a megyében, ahol 1km autopálya sincs, az ott lakók kapnak 5000 forintot?
-
Polllen
nagyúr
Taníts!!!
Egy érdi lakos pontosan hogyan jár jól ezzel? Onnan az M6 és M7 bevezetőszakasza eddig ingyenes volt, mint ahogy az M6 és M7 közötti M0 is.
A városon keresztül megy a 6-s és 7-s főút.
Eddig mindenki az autópályát használta ingyen innen, a városban is kisebb volt a forgalom.
Ezentúl vagy fizetsz vagy tolongsz a városban.
És értem én, évi 5000 forint, de abból pont tudnék karácsonyi ajándékot vanni anyukámnak, aki rokkant nyugdíjas és havi ~35k a nyugdíja 56 évesen 30 év fizikai munka után...Mi a jó ebben?
De nézhetünk más példát is erre a bullshit-re.
-
Yeffy
veterán
+ anulu: nem voltak kétségeim, gondopltam, hogy értelmes nyugati nép csak les meg nyihog azon, ami itt folyik, de azért az még számomra is meredek, ha egy orosz (!) mondja azt egy magyarnak, hogy mi megy errefelé... nekem ég a pofámról a bőr kb.
de hát választott a nép. én is egy éven belül tervezek "választani". elég volt ebből.
a cikkhez: nem lep meg, a szokásos, idiotisztáni "erőből kormányzunk az érdekeink mentén és lesz_runk mindenkit a haverokon kívül" újabb ékes példáját látjuk. csak a szerencsétlen szakembereket sajnálom, akik sz_pnak ezek miatt a dilettáns ******-k miatt.
-
Diopapa
addikt
Tudod, volt erre épkézláb javaslat is.. Pl nem kellett volna szétrúgni a munka törvénykönyvét, hogy kvázi rabszolgaként tudják dolgoztatni az embereket, lehetne maximalizálni a hétvégi munkavégzést pl havi egy-két alakalomban, bele lehetne írni a MTK-be, hogy pl 3-4x-es pénz jár a vasárnapi munkavégzésért, akkor eldöntheti a bolt, hogy ilyen kondíciókkal is akar-e nyitva lenni vagy nem. Ha igen, win-win szituáció. De nem, ehelyett megint meg akarják mondani, hogy te mikor vásárolhatsz be.
-
worxland
addikt
"városokat övező kistelepülések lakói simán jól járnak vele." - A Pest megyeiek közül a legtöbb nem annyira. Ők és a fővárosiak (3 millió ember) eléggé megszívták.
"Durva, mi folyik a kereskedelemben, gyak. össze-vissza dolgoztatják az eladót sok helyen, papíron 8, a valóságban 10+ órákat" - hát most 10-14%-al kevesebb embert fognak így dolgoztatni, akik mehetnek közmunkára. Biztos értékelni fogják. -
Tikakukac
titán
Hát, nem kistelepülésen vagy/voltál és nem is a keleti régióban az is biztos. Szokás szerint felajánlom az ingyen alvást és étkezést, bemutatom neked mi megy ott 1-2 nap alatt is. Kocsmában sztorikat elmondják az öregek hogyan működött az elmúlt úgy 30-40 uniós "beruházás" és hasonló felvirágoztatás, vagy hogyan kell a közművekből is kivenni ezt-azt. A lista olyan hosszú, hetekig maradhatnál
Volt aki nem hitte el, ez ugyanaz az ország. Ezért kéne mindenkit kivinni ilyen helyekre, rendben lenne a gondolkodás az ziher. Sors fintora, hogy nyolckerben élek mióta egyetemre jöttem, hát ha fele ilyen lenne otthon a betörések száma ó mama
Szumma: járjunk nyitott szemmel az országban. De leginkább a határokon túl mindegy merre.
-
leeate
senior tag
Lehet csak én néztem felületesen a dolgokat, de én speciel nem látok kivetnivalót a havi megyei matricákban. A városokat övező kistelepülések lakói simán jól járnak vele. Ha jól tudom, az eddigi konstrukciók továbbra is élnek. Valahol a vasárnapi boltbezárást is jogosnak érzem. Durva, mi folyik a kereskedelemben, gyak. össze-vissza dolgoztatják az eladót sok helyen, papíron 8, a valóságban 10+ órákat. Embertelen. Legalább a vasárnap legyen egy biztos pont az életükben.
Személy szerint én örülnék, ha több, ehhez hasonló "fair business" jogszabályt vezetnének be - de nem fognak, mert tudjuk, hogy nem ez a valós cél. -
bkercso
nagyúr
válasz
dajkopali #10 üzenetére
Márc 15-től több idő jut majd politizálásra a szomszéddal, családdal.
Mivel ezt senki nem akarta, sikerült megint egy egész országot megerőszakolniuk.
-
speed471
aktív tag
Nincs net adó! Se baj van út adó
Lassan nem adó kell hanem egy puska -
Hiftu
senior tag
A nemzeti együttműködés kormánya eddig sem működött együtt a nemzettel.
Miért tennének most kivételt?Döntéshozási ügymenet, kérdések és döntés:
Nehéz ügy lesz?
Nem készült hatástanulmány?
Megszopatunk mindenkit a haverokon kivül?
Vezessük be! -
Nem tudom megsajnálni a szemeteket.
-
dajkopali
addikt
a politizálás eredeti értelmében a közösség ügyeivel való foglalkozás - pl. lehet ez a szakmai közösség ügyeivel való foglalkozás is
amit a PH! szabályzata igen helyesen tilt, az a pártpolitizálás, ilyet én sem szeretnék látni ebben a topikban
de itt szerintem nem erről van szó: tök mindegy, ki van kormányon, a kormányzat által meghatározott szakmai feladatoknál a kiíró szakmai elvárásokat támasszon, és ha ez nem teljesül, akkor szabad és muszáj beszélni minderről -
dchard
veterán
Pont ugyanezt mondtam én is, épp ez a gond, hogy nem a szakember tehet erről, hanem a politika, ergó nehéz erről a témáról politika-mentesen beszélni, ahogy a hasonló témákról is általában. Pusztán a pH!-s szabályzatra utaltam gúnyosan, ami elvileg tiltja a politizálást egy adott topikon kívül. Bár az ok nyilvánvaló, mégis nehezen érthető, hogy miért baj az, ha a témához szorosan kapcsolódva elmondja az ember kulturáltan a politikai véleményét. Ennek a társadalomnak az egyik legnagyobb hiányossága egyébként, hogy nem "politizál" vagy másként megfogalmazva nem foglalkozik a közügyekkel eleget, és láthatóan ez is a cél, mert így könnyű átverni a többséget.
Dchard
-
dajkopali
addikt
nem, nem gondoltam
a vg.hu beszámolóját olvasva csak arra gondoltam, hogy azok a műszaki szakemberek, akik ezeket a projekteket végigviszik és megalkotják, milyen rosszul érezhetik magukat, amikor a fellépő hibákat a szemükre hányják - holott ők tehetnek a legkevésbé erről, hiszen nem biztosítják számukra azt a környezetet és időt, ami az ilyen nagyságrendű munkáknál elvárható -
bkercso
nagyúr
Nem lenne itt semmi gond, ha ezek is tudnának mértékkel lopni/sarcolni, de annyira vérszemet kaptak a következmények nélküli időszakban, hogy már nem tudnak leállni. Megvan ennek is a pszichológiája. Őszintén remélem, hogy tudjuk ezt békés úton rendezni valahogy, és nem a radikálisoknak kedvez majd a helyzet!
-
YADA
tag
Magyaran szolva nem turelmi idoszak lesz, hanem utolagos buntetes. Mielott meg valaki vigan szaguldozna.
-
djculture
félisten
Tegnap még Varga azt pofázta az m1-en hogy lesz átmeneti türelmi időszak is 30 nap... Ha ez igaz akkor lesz idő még a tesztre is.
-
dchard
veterán
Remélem a cikk írója nem gondolja, hogy ez a topik mentes lesz a politikától, mivel ennek az elmebajnak a műszaki oldalon jelentkező "kihívásai" egyértelműen a kapkodó, átgondolatlan politikai döntésnek a következménye, semmi más.
A viccet félretéve én az EU helyében azonnal felfüggeszteném az összes kifizetést, aztán lehet építkezni önerőből, amire sosem voltunk képesek. Vicces hogy a meglévő szakasz nagy részét EU-s pénzből építettük, vagy újítottuk fel, és a folytatásra is tőlük várjuk a pénzt, miközben éppen fizetőssé tesszük bizonyos szakaszait egy körgyűrűnek, aminek az lenne a célja, hogy a város belsőbb részei helyett ezt használják. És közben szidják az EU-t, nekem meg éghet a pofámról a bőr amikor az orosz (érted: ahol a demokrácia még annyira se létezik papíron sem, mint itt) kollégám felhív és megkérdezi, hogy például a netadó az valami vicc-e, mert a CNN-en úgy jött le mintha komoly lenne. És ezek követlenek több tiszteletet az országnak... Hát beszarok, komolyan mondom.
Dchard
-
-=MrLF=-
senior tag
Illeszkedik az eddigi alaposan átgondolt és letesztelt változások sorába.
Ha addig megdöntik a kormányt, ja bocs lassan [királyságunkat], akkor lehet be se vezetik.
[Gonosz off]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Robogó, kismotor
- Metal topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Asztalos klub
- Dark Souls sorozat
- Parkside szerszám kibeszélő
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Futás, futópályák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
- Void RGB PC - i7 9700f, 16Gb RAM, RTX 2080Ti 11Gb stb.
- ÚJ PS5 Slim - FW 8.40 - Lemezolvasó - Lua Loader - Lua játék - Lapse
- új, bontatlan, iPhone 16E gyárilag kártya-független, apple világgaranciával
- Üzletből, garanciával, Macbook Pro Retina 16" 2019, Gray i9 64GB RAM 1TB SSD Radeon Pro 5500M
- Üzletből, garanciával, Macbook Pro Retina 16" 2019, Gray i9 64GB RAM 2TB SSD Radeon Pro 5600M 8GB
- Lenovo Legion 5 15ACH6 Az ár irányár, komoly érdeklődés esetén van lehetőség egyeztetésre
- Telefon felváráslás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra. I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged