Hirdetés
-
Lopják az LG akkutitkait
it Inkább licenceli ezentúl az akkumulátoros szabadalmait az LG Energy Solution, mert túl sok a jogsértés. Az LGES mellett az UMC is az autóipar egyre lassuló keresletére figyelmeztet.
-
Hosszabb bemutatót kapott a Steel Seed
gp A PC-re és konzolokra szánt teljes kiadás valamikor idén debütál, pontos dátumot még nem kaptunk.
-
Középkori építgetést preferál az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5445-ös, WHQL aláírással rendelkező csomag egy hibát is javít.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Így is komoly esélye lehet, hogy kiszorítsa a DLSS-t, mert "olcsó"-n beépíthető (kb. mint ha csak egy újabb effekthez akarnánk be-ki kapcsolót a játékba) és kb. minden manapság használt kártya támogatja.
Míg DLSS-nek sokkal komolyabb "előkészület" kell, hogy a játék támogathassa.The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
félisten
cserébe szerintem a 2.2 minőségre jobb és azért 2 éve a piacon van, több A kategóriás címben is. Remélem nem kopik ki, illetve egyszerűsödik a használata. bízok abban, hogy az új verzió amit a Switchre pletykálnak tényleg jól fog sikerülni és elméletileg( inkább reményeim szerint) nem igényel majd speciális hardvert az mellett pedig lesz az FSR is, ami nekünk felhasználóknak csak jó ha mindkét gyártó nyomja.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
addikt
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
Kansas
addikt
A 2.2 milyen 2 éve van a piacon? Egy hete jött ki rá az első játék(illetve a R6 Siege-et felpatchelték hogy támogassa)... még a 2.0 is alig több, mint egy éves.
Ez olyan, mint a FreeSync... az NVidis majd kijön a "compatibility DLSS"-sel, ami az FSR egy implementációja lesz. Az igazi DLSS nincs meg fixfunkciós egységek nélkül, amit jól jelez, hogy a GTX16xx kártyákon se megy.
Őszintén szólva nem teljesen értem, hogy mi a jó abban hogy a DLSS-t vagy az FSR-t nyomják ahelyett hogy inkább az RT hatékonyabbá tételére használnák az erőforrásokat. RT nélkül eleve senkinek nem volt szüksége rá, különben hamarabb bevezetik.
Régóta megvan a megoldás arra, ha nem bírja a VGA a gyűrődést: le kell venni a részletességet Ultra-ról High-ra, manapság azt se igazán venni észre a legtöbb játékban.Nekem a legjobb módszerem arra hogy az 5700XT-m bírja a játékot 4K-ban az hogy teljesen kikapcsolom az élsimítást, a sok vacak postprocess cuccot(a motion blur-t megoldja helyettük a TFT pixelválaszidő amúgy is ) és sose rakom ultrára az árnyékokat - teljesítményileg majdnem ugyanott tartok, mintha FHD-ban tolnám, csak szebb, élesebb a kép.
Konzolon meg tökmindegy, hogy lesz-e, ott eddig is használtak sokféle skálázási trükköt, eggyel több nem fogja megváltani a világot...
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
nagyúr
Jól van, haladunk.
Először volt a DLSS, tudományosmágikus, (kvázi)fixfunkciós egységekre építve.
Most itt van az FSR, ami már shader only, megy minden hardveren, csak a pipeline megfelelő részébe kell behajítani, így implementáció-specifikus.
Várom a megoldást, ami szimplán csak egy wrapper, ami a kész képkockára ráereszt valami combosabb interpolációs algoritmust (nem a példákban szereplő bilineárist...), és akkor az minden játékkal fog menni, minden kártyán.
Ezek után jöhet egy apples-to-apples képkocka-teszt.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Zsootii
csendes tag
Esetleg BF szériáról van hír hogy fogja-e támogatni?
Üdv. Zsolt.
-
RubbishBin
senior tag
Mm, lemaradtam nagyjából 1 éve mindenféle hasonló témával. De ha jól veszem ki a hozzászólásokból, ez még az én kis 570 kártyámmal is kompatibilis. GG AMD! Mégis nekem volt igazam anno, amikor lecseréltem a gtx1070-et.
Mehetsz a bicómmal, de ne válts vele!
-
őstag
-
PuMbA
titán
válasz RubbishBin #60 üzenetére
GTX1070-nel is működik az FSR, mert ugye ez a megoldás nem csak AMD VGA-kkal működik
[ Szerkesztve ]
-
Viktor77
titán
válasz RubbishBin #60 üzenetére
Éppenséggel nem, mert 1070-nel is megy, és azért jóval erősebb kártya.
Csinálni kell. Kész. Pont.
-
RubbishBin
senior tag
Jól van nyugi srácok, a cikket azért elolvastam. Benne van.
" "Mehetsz a bicómmal, de ne válts vele!
-
Duck663
őstag
Meg lehet oldani, ráadásul elég jó minőségben is, de a teljesítményhozadéka csak 25-40% között lesz. Ami viszont a fő gond, hogy kell az alap felbontás, 1080p-re, sőt még 1440p-re sem igazán jó, a kiindulás ugyanis a célfelbontás negyede, ott pedig kevés a képi információ, 4K-ra, 5K-ra viszont már igen, ott már van elég képtartalom.
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
addikt
Tegnap óta megnéztem pár videót illetve elolvastam a cikket, szerény véleményem szerint a felskálázás képminősége valahol félúton a DLSS 1.0 és DLSS 2.1 között lehet.
Jobb a DLSS 2.1? Szerintem nem kérdés hogy jobb, még ha az AMD ezt sosem fogja elismerni. Igazából a DLSS 2.1 olyan érzéssel tölt el, amikor a felskálázás minőségét nézed.
Ezzel szemben az AMD FidelityFX Super Resolution nem nyújt olyan „hűha” élményt, de ugye nem szabad elfelejteni hogy csak imént debütált és egy csomó régebbi hardveren elérhető.
Tehát ideálisan ha méltányos áron elérhető lenne, akkor nyilván a DLSS 2.1-re szavaznék, de a pénztárcám a jelenlegi piaci helyzetben azt mondja, hogy egyelőre örülj neki, hogy az AMD FSR egyáltalán létezik.
Szóval szerintem összességében nagyon jó, hogy végre van alternatíva az AMD részéről, de azért kíváncsian várom majd a továbbfejlesztését a technológiának, mert pl. azért a textúrák részletességével nem bánik kesztyűs kézzel.
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
Cathulhu
addikt
azert kell beepiteni a pipelineba, hogy a post process es a ui render elott tortenjen meg, hogy a ui ne legyen kisfelbontason renderelve illetve az ilyen film grain es egyeb mokakat se befolyasolja. utobbit mondjuk en mindig kikapcsolom, szoval felolem akar.
de ha opensource lesz, akkor reshade-be bekerulhetAshy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
nagyúr
válasz lionhearted #61 üzenetére
Az csak sharpening, de pont az upscale algoritmus a lényeg.
#67 Pinky Demon : igen, ez világos, a kérdés nekem az, hogy ez jelent-e akkora minőségbeli kompromisszumot, ami kinyírja azt az előnyt, hogy mindenen és minden játékkal megy.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Jelent, mert az élek rekonstrukcióját a zajt eredményező post-process effektek nagyon megnehezítik. Ezzel úgy lehetne mit kezdeni, ha a játékokat UWP-re írnák, mert ott több leképezőréteg is kezelhető, és ilyen formában az egyes rétegekre ráhúzható általánosan egy felskálázás, majd a többi réteg azzal a munkát később folytatná. De a játékokat nem erre a platformra tervezik, így az előnyei sem használhatók ki.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
martonx
veterán
Ezt GTX 1660S-el hogy kell használni? Úgy értem kell-e valami AMD Drivert vagy akármit pluszban telepíteni és beállítani?
Vagy amelyik játékban támogatott, ott csak be kell kapcsolni, és ennyi?Én kérek elnézést!
-
-
nagyúr
Látni szeretém Az eddigi egyetlen ilyen kísérletem egy Lanczos uspcale-lel jobb eredményt hozott, mint valamelyik pre-2.0 DLSS. Nyilván az csak egyetlen képkocka volt, de azért elgondolkodtatott...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Kansas
addikt
A HardwareUnboxed tesztben megnézték.
A Lanczos-t lehet realtime alkalmazni 3d játékban? Ha igen, milyen overhead-del?Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
PuMbA
titán
Hardware Unboxeden összevetették élesítési módszerekkel. Premiere Pro videószerkesztővel a legszámításigényesebb upscale-lel tudtak csak közelébe kerülni, de még így is jobb volt az FSR. Nézd meg a videójukat, mert csomó kérdésedre választ kapsz és nem nekünk kell elmagyarázni :)
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Mármint mit kell elmagyarázni? Hogy hogy néz ki? Azt tényleg ne magyarázd el
A HUB videot átpörgettem (kizárt, hogy a 40 percnyi szószaporítást végighallgassam), de nem emlékszem fullscreen képes összehasonlításra, egyedül a 3 perc körüli összehasonlítás rémlik, mint ilyen. Ott meg bilinear filtert ír.#74Kansas : ld. fent, nekem csak a bilinear rémlik, az sem teljes képen. Párezer ALU-t felhasználva elég sok mindent meg lehet csinálni realtime - nyilván konkrét mérésem nincs.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
félisten
Szerintem nem zárható ki olyan hardver szintű skálázó megoldás, amit nem kell grafikus motorba ágyazni semmilyen módon, a VGA elvégzi önállóan a skálázást.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Kansas
addikt
DLSS1 hány játékban van támogatva? 6-7? Mióta kijött a DLSS2, az eredeti verzió senkit se érdekel, ráadásul az FSR azt le is lépi rendesen...
#78 b. GPU scaling-et elég régóta tudnak a Radeonok - bár azt nem tudom, milyen metódust használ, arra vonatkozó beállítási lehetőség nincs.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
félisten
Hát hogyne, a semmi jobb mint a 2-3 éve jelen lévő valami. Meggyőztél. Abban a 6-7 ben is van 4-5 darab "A" kategóriás cím. a többi 60 ban meg avgy lesz FSr vagy nem de az Az FSR megy nvidián tehát igazából most az van hogy az nvidának és Nv tulajoknak nincs veszíteni valója ..
#Az kép( arány?)méretezés ( szerintem)
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Kansas
addikt
A DLSS1-nél valóban több szempontból a semmi is jobb. Azt konkrétan nem érdemes bekapcsolni RT nélkül, és nem is minden játékban lehet. Nekem soha nem jutna eszembe használni. ha RTX-em lenne se... mondjuk a DLSS2-t vagy FSR-t se, csak ha nagyon nem tud a VGA kitolni magából 48fps-t se... és akkor is először mással próbálkoznék(ld. #55, vagy 1080p+integer scaling).
A Radeon Boost-ot se használom..."#Az kép( arány?)méretezés ( szerintem)" Nem, kb. ugyanaz, amit pl. TV-ken lehet bekapcsolni(zoom/stretch/preserve ratio), csak ez GPU-oldalon műxik.
Mondjuk érdekes lenne összehasonlítani az FSR-t egy csökkentett felbontás+"Samsung Magic Upscale" kombóval is(bár gyanítom az nem csak upscale-t csinál)
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
félisten
attól függ, ha egy laptopod van vagy 1440P desktop akkor nagyon is sokat ért egy 2060 kártyánál is már a DLSS 1.0 a BF5 , Metro exodus, FF. alatt.
Azt gondolom hogy ezek többet segítenek a kis kártyával játszóknak, mint a 3080 és 6800 szintű grafikus kártyával rendelkezőknek és arra a DLSS és FSR bármelyik verziója segítség.( volt )és ott nem feltétlenül a szőrszálhasogatás állóképnél a lényeg hanem hogy játszható és még értékelhető képet kapjanak a tulajok.
Én sem használtam sokáig egyáltalán a DLSS-t de a CP2077-nél az RT annyit hozzátett, hogy körökkel szebb volt a kapott kép DLSS+RT mint natívban RT nélkül.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Kansas
addikt
Ha az összes DLSS1-et támogató játékot összeadod, nálam együtt jó ha 1 óra játékidőt kitesznek...
Most végignéztem a fentebb linkelt wikis DLSS-támogatási listán, és hát azt kell mondjam, egyik rajta szerteplő játékkal se játszok, de még wishlist-emen sincs egyik se.
Kíváncsi vagyok, ez máshogy lesz-e az FSR-támogatott játékok esetében... az eddig bejelentettek közül kb az Anno 1800 az egyetlen, ami valamennyire érdekel, de ott meg bőven túlteljesítem az ajánlott sysreq-et.OK, engem a CP2077 mondjuk teljesen hidegen hagy...
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
PuMbA
titán
"A HUB videot átpörgettem"
Ha akarod tudni, akkor ne pörgesd át, ennyi. Van Adobe Premiere Pro-val készített legjobb minőségű felskálázással való összehasonlítás is, azt össze tudod hasonlítani 4K felbontáson. Ez jóval komolyabb, mint egy Lanczos felskálázás.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz SindaNarmo #86 üzenetére
Mások vagyunk, én azért singleplayerben is szeretem a 80körüli fpst tartani. De én pl a 144-et szeretném eléni egy középkategóriás kártyával fhd-ban, és az még mái napig sok játékban necces ultrán. Legalábbis a volt 5700xt-m kevés volt hozzá sok esetben. A 60+ al már nem panaszkodom egyébként, de a cél az átlag 144 lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Kansas
addikt
A Control eleve nem különöserbben érdekel(bár megvan, ha már az Epic Store ingyen utánam dobta, ha nagyon unom a fejem, egyszer tán ki is próbálom), RTX kártyám pedig nincs és nem is volt, szóval nem, valóban.
Azt meg eddig is tudta mindenki, hogy ha RT-t akarsz, nem 2060-at kell venni... Ennyi erővel a GTX1080Ti mennyit fog már profitálni az FSR-ből raytracing mellett...[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
-
gghrtz
őstag
Most adódik a kérdés, hogy miért vennék AMD kártyát, ha az nvidián működik a DLSS és az FSR is, AMD-n meg csak az FSR. Szerintem ez rohadt nagy önlábonlövés volt, hogy nvidia kártyán is tud futni ez kicciócó DLSS klón.
-
Kansas
addikt
Hja, kinek a pap, kinek a paplan... Nekem eszembe nem jutna 720p-n játszani, ha fizetnének érte se. Annyit semmilyen feature nem ér, hogy odáig butítsam a felbontást érte.
A videók alapján Control-ban ráadásul indokolatlanul túl van tolva, minden csillog-villog tőle mint a Salamon töke... mint az AMD RT demóban... bazári...#90 gghrtz: hát, ha neked a DLSS/FSR selling feature, akkor vegyél NVidiát... Mi történt a G-Sync-kel mióta a GeForce-ok is meg tudják hajtani a Freesync-et? Na az fog a DLSS-sel is...
A zárt szabványok tipikusan elsorvadnak, ha megjelenik egy nyílt szabvány ugyanarra a funkcióra, ha csak nem tudnak sokkal többet.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
Konzolokon eleve van egy csomó felskálázós megoldás(checkerboard, stb) FSR nélkül is, oda tök felesleges...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
PuMbA
titán
Van, de mégse használ sok játék checkerboardot, mert ahhoz fix felezett felbontás kell a kimeneti felbontáshoz képest 1080p pedig nem target egy next-gen konzolon, mert 1440p-1800p körüli dinamikus felbontással dolgozik a játékok többsége 4K-ra skálázva. Ilyen dinamikus felbontás változtatás esetén csak az FSR marad.
[ Szerkesztve ]
-
Kansas
addikt
Hát nemtom, pl. az Assassin's Creed Origins tudtommal használja mindkettőt - igaz, az nem next(current)-gen.
Az FSR pedig nem csinál dinamikus skálázást, statikus szintek közül választhatsz.
Ami dinamikus felbontás-skálázást csinál, az a Radeon Boost.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
PuMbA
titán
Igen, PC-n statikus szintek vannak, mert fix felbontással dolgozunk. Konzolokon nem lesznek szintek, hiszen a játékfejlesztők ott főként dinamikus felbontás skálázást használnak, ami PC-n egyáltalán nem terjedt el.
"FSR also works with dynamic resolution scaling and theoretically allows for any scale factor, but for now AMD is keeping it simple with four fixed"
Valamint konzolokon nem te határozod meg a felbontást, hanem a készítők. Konzol = egyszerűség Megveszed a játékot és játszol, nem azon filózol, hogy az FSR-t melyik szintre állítsd.
[ Szerkesztve ]
-
ricsi99
addikt
Le tudja tesztelni valaki ,hogy a játékok gpu ram éhsége válozik e? , s only win10-11 ?
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
Új hozzászólás Aktív témák
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Billentyűzet gondom van
- Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- LEGO klub
- Escape from Tarkov
- További aktív témák...