- OLED TV topic
- Gaming notebook topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
Új hozzászólás Aktív témák
-
DraXoN
addikt
egész ügyes ... bár eléggé "low resolution" a textúra minőség ami benne van, de szerintem így is jó..
GT720 esetén a 10-13Fps Performance módban 22-24fps körüli értékre megy fel... csak már, hogy valami "gyenge" kártyával legyen kipróbálva. Bár csak a Vulkan verzió indult el, a DX12 nem (bár nem is tudja a kártya.. azt hiszem). -
Demo-t is le lehet tölteni innen.
-
válasz
laposonly11 #193 üzenetére
Ez megint márketing duma...a gyártók részéről. (amúgy a bányászatról szerintem annyit tudsz amit olvastál)
Ellőted az utolsó puskaporod ,ha már másokra mutogatsz.
Mind1 téma részemről lezárva.
Azt megértheted , ha neked izomból megy a max grafika ,az szép és jó... de ezt az effektet nem neked találták ki és csók... nem kell bekapcsolni és kész. -
laposonly11
senior tag
válasz
kikikirly #189 üzenetére
AMD hater hihi, valószínűleg azért van AMD cpu a gépemben.
Egyáltalán nem nőttek az igények, a kiadók jöttek mindig nagy dumával hogy na most menni fog FullHD, 4K 120fps el stb.
Ezt amióta léteznek konzolok, állandóan eljátszották. A mikor az összes átlag PC 640x480 vga felbontást tudta, akkor a Snes, Megadrive stb. valami, 400x300? as felbontáson szenvedett. Aztán megjelentek a 3D kártyák Voodo-k akkor a Sony PSX jó ha tudta az 400x300?/512x384 et de még a N64 is alulról szagolta a 480p-t, annak ellenére hogy kapott egy voodo kártyát, a Sony meg nem!
Aztán jött a Dreamcast az már az összes játékát 640x480 ban futatta, de hamar csődött mondott a Sega, a nagyobb sikerű Playstation 2 még mindig 512x384, meg 400x300 akkal trükközött, mert gyenge vga-t kapott. Aztán közben megjelentek a HD tv-k, majd a FullHD, az összes PC monitor is minimum 720p volt, de inkább 1080p.
Jött az Xbox 360, meg a Sony PS3 és teli torokból ordították, hogy az új csudaszép konzolok majd tudni fogják a FullHD-t ebből 720p volt igaz Xboxon és Sony megint trükközött pl. battlefield 3 "1280x704p". A történelem azóta folyamatosan megismétli önmagát, amióta ordítják hogy így úgy, 60fps 4K, vagy a legújabban 120 fps/4K(ezen csak röhögtem) állandóan trükközniük kell vagy a 30fps minőségi diavetítéssel, vagy durva butításokkal a 60 fps hez 4K-ban, na ennyit erről. Szóval nem, nem az igények nőttek, csak ugye megjelentek a 4K-s tévék és tolni kellett a marketinget, hogy az emberek vegyék meg a 4K-s paneleket.
-
válasz
laposonly11 #190 üzenetére
Na ja ,nekem most a gépem cakli pakli lehet 200e...ebben az utolsó csavar meg a moncsi is benne van..
. szóval ha ehhez hozzácsapom az új vga-t akkor már ott is vagyok a 1/2 millánál...
na annyit nekem nem ér a gémer élet..
sokan el vannak a 100k-s laptopokkal is + mellé tesz egy ps5-öt és ennyi... -
-
kikikirly
senior tag
válasz
laposonly11 #186 üzenetére
PC-n ajánlott gépigény 1070GTX/RTX 2060,CPU i7-4770K(Természetesen RTX nélkül,de minden más Maxon FullHD felbontáson )
Ezeknél erősebbek jelen generációs konzolok már nyers erőben nem is kevéssel.Fix hardver jelentette előnyökről nem is szólva. Ezt a játékot Prev Gen konzolokra adták ki, mára rendesen eljárt felettük az idő, ezek a Next Gen updatek magabb FPS-en és felbontásnál többet sajnos nem jelentenek(Teszelálás hiánya,drew distance,tükröződések hiánya). Ez pénzügyi döntés nem hardveres limit bújik meg mögötte.
Sugárkövetés skálázott 4K felbontáson , vélhetően 30FPS-el menne, kellő munka ráfordítással és több skálázással meglenne a 60FPS is.Vélhetően Nvidiával olyan szerződést kötöttek hogy csak PC-re hozhatják a sugárkövetést, konzolokra egyáltalán nem. Valós probléma hogy egész erősekk lettek az új konzolok,de közben az igényes is nőttek: Skálázott 4K felbontás lehetőleg 60FPS-el és persze sugárkövetés. Ezek meg is kajálják a többlet teljesítmény jelentős részét.Plusz drága Microsoft-nak sikerült belepisálnia a szánkba azzal a kúrva gyenge Series S-el, lévén azon is el kell futnia a játékoknak(ár-érték arányban is elég gyenge ajánlat).Balfaszoknak igy sem jött össze, már most 2-3x annyi PS5-öt vettek a userek mint Xboxot.Pókember: Nincsenek ütött kopott felületek, rozsda foltok Art design döntés.
Pl.Control irodaházban játszódik, minek kellenének oda rozsdás, koszos felületek(ha van csatornás stb pálya ott nyilván beleillik a környezetbe).Ugyanígy a város felkapott negyedébe minek kellenének romos külsejű házak???
Teljesen nonszensz dolgokat kérsz számon és a magyarázatodból leri hogy AMD hater vagy. Konzolokba a szívednek kedves Nvidia chippek duruzsolnának biztos nem találnál ki ilyen hülyeségeket.
Egyébként itt egy Pókember elemző cikk Logoutról, elég színvonalas, ajánlom figyelmedbe . -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
laposonly11 #186 üzenetére
Képesek rá a konzolok. Viszont a DICE azt kiveszi az új Battlefieldből is. Nem működött elég jól, illetve a dizájn szempontjából is el van baszva, mert kamurobbanásokat tükröz vissza. Helyette készül egy új verzió, ami egyfajta hibrid megvalósítás. Mivel az eredeti effektet nem viszik tovább, így felesleges konzolra portolni, egyszerűbb visszaportolni a Battlefield 2042 effektjét.
-
válasz
laposonly11 #186 üzenetére
Jól van már... valamit nem értesz.
Nem mindenki tud/akarl elverni minimum 1/2 millát a gépére.
Az összes szoftveres trükközés azért van ,hogy ne csak a csúcs gépeken lehessen játszani....
Lehet számodra nincs élet a 4k/ultra beállitások alatt ,de te az 1% ot képviseled akinek apuci megvette a gépet. (ha csak magasan képzett informatikus vagy akkor meg bocsi... amúgy is látom te többet tudsz itt mindenkinél, de ez esetben tényeket és számokat is kérünk nem csak a marketing dumát... azt mi is el tudjuk olvasni ) -
laposonly11
senior tag
Akkor most a konzolosok örülhetnek, mert szintet léptek az Unreal 5 nek hála?!!!
Megyek veszek egy PS5 öt...
Inkább arról írj, miért nem képesek a konzolok, a BFV tükröződés sugárkövetésére, mivel szerintem csak "minimálisan" terhelné a hardvert, csak mert érdekelne egy részletes technikai szöszölés, amiket szoktál rendszerint a kisujjadból szórni. Értelemszerűen ha a kiadó döntött így, hogy ne legyen az effekt hogy ne kelljen pluszban vele foglalkozni, akkor nem szóltam. -
laposonly11
senior tag
Első ránézésre is látszik hogy leegyszerűsített egyszerűek az épületek utcák, nincsenek vagy csak alig kopások, karcolások rozsda/ vízfoltok az épületeken, amitől élethűbbnek tűnjön az egész, én ilyen egész város negyedet egy délután rakok össze sketchuppal:
Egyedül a víz/tócsa ripple efektje dob valamit a látványon, meg a karakterek kidolgozottsága, mert a környezet, láthatóan teljesen egyszerű, (memória/betöltés stb.)spórolós megoldással készült.
Na nézzük csak jobban azt a Metrot:
Video
A grafika butított dekicsit túlságosan is? Tesszelációt teljesen kihagyták a konzol verzióból, felbontás is butított, és 6 percnél a reflections alatt látszik hogy a tükröződések is teljesen le vannak csalva a konzolokból, 8:50 percnáél a draw distancenél is látszik, hogy teljesen hiányzik a táj tükröződése a tavon, magyarul ahogy mondtam, kifeküdnének a konzolok a Metro Global illumination + tükröződések sugárkövetésétől!"Ezek a címek brutál jól néznek ki alapból, de ha sugárkövetést is kaptak volna akkor lennének csak nem semmik. " Ez így ebben a formában egyszerűen nem igaz. Ha fullos RT-vel öntöd nyakon azt a grafikát, nincs vas ami elvigye 10fps felett, ha részleges RT-t teszel rá, akkor meg nem lesz érdemben szebb.
Igen, kifeküdnének, de az effekteknek ill. a sugárkövetés megjelenítésének is meg szoktak adni egy távolságot, így elég ha a közvetlen látható környezetetben számolja és terheli az adott VGA-t így egy enyhe túlzással, akár egy Red Dead 2 ben is meglehetne(Last of Usban mindenképpen) valósítani a sugárkövetés egyszerűbb valamelyikét, pl. tócsák, víz , kocsik karosszériája, ablakok tükröződése(Spiderman, Battlefield V), anélkül hogy atomerőmű RTX 3080 at kellene venni, mennyi most az ára minimum 700.000 Forint ?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
laposonly11 #181 üzenetére
Az Unreal Engine 5 azért kér most olyan erős gépet, mert PC-n nincs jelen az a rendszer, ami gyorsítja az adatfeldolgozást. A PS5-nek és az XSS/XSX-nek konkrétan célhardvere van erre a feladatra. Ergo nem kell 8-10 processzormagot és 20 GB memóriát terhelnie, mert egy erre tervezett hardver on-the-fly megoldja. PC-n a sok maggal és a sok memóriaigénnyel ennek a hardvernek a hiányát fizeted jelenleg.
-
kikikirly
senior tag
válasz
laposonly11 #181 üzenetére
Last Of Us 2 sérülésmodellezése elég brutális, játékmenet, Story stb is szinte tökéletes. Stealt/Action TPS game ,kit érdekel van e benne Sugárkövetés már ne is haragudj...Igy is baromi szépek benne a fények, igazad van sugárkövetéssel még szebb lenne, csak hogy a sugárkövetés zéró mértékben növeli a játékélményt , itt a hiba a logikádban. Pókemberre ugyanezt tudom mondani.
Na jó, Cyberpunk 2077-ben ad annyi plusz részletességet ami segíti a beleélést/elmélyülést. Nem egyszerűen Open World, de az Art Design tele van neon stb fényforrásokkal ami feltúrbózva sugárkövetéssel, elég Epicül néz ki. Ez inkább kivétel, semmint rendszerszintű dolog. -
Kansas
addikt
válasz
laposonly11 #181 üzenetére
Játszottál te a Spidermannel vagy csak 720p-s videókat nézegettél YT-on? Amit a YT videókból látni, az alapján a Cyberpunk is kockaerdő meg sivatag... kurvára komplex...
"Hát igen, Metro, Cyberpunk stb. ja, tényleg szar témák, mondjuk egy ilyen technokrata Cyberpunk is csak aktuális témát feszeget így 20-40 éven belül, de persze hogy nem érdekel,"
Mi köze van a téma aktualitásának ahhoz, hogy bárkit érdekel-e? Talán csak nem kötelező lenne hogy érdekeljen? Azt majd én döntöm el, hogy mi érdekel, nem te és nem is az hogy van-e benne raytracing.
A '90-es években én játszottam pár alkalommal Cyberpunk 2020-at(tudod, ami rendes szerepjáték, nem kell hozzá PC), de abbahagytam, mert már akkor se érdekelt a világa.Nem játszok multi FPS-t, baromira nem érdekel. Pont leszarom a "Battlefield V-öt ... teljesen rombolható környezettel 64 játékossal". Single playerben se tetszett, pedig megvettem(EA Play) és kipróbáltam.
Metrótól kifeküdnének a konzolok? Hazudj még, plíz... hadd röhögjek!
"Rohadtul kiváncsi vagyok hogyan fog ez futni pl. konzolokon"
Az Unreal Engine 5 demója konkrétan egy PS5-ön futott mikor bemutatták, úgy fog futni... és azóta a konzolon és az engine-en is optimalizáltak már, úgyhogy alighanem annál még jobban."Ugye ezt nem gondolod komolyan, hogy ha hülyeségeket írsz azt be is veszem?"
A hülyeségeket már bevetted és itt böfögöd vissza. Én a valóságot írom..."Ezek a címek brutál jól néznek ki alapból, de ha sugárkövetést is kaptak volna akkor lennének csak nem semmik. " Ez így ebben a formában egyszerűen nem igaz. Ha fullos RT-vel öntöd nyakon azt a grafikát, nincs vas ami elvigye 10fps felett, ha részleges RT-t teszel rá, akkor meg nem lesz érdemben szebb.
-
laposonly11
senior tag
"4K+RT beállítással látok a Spiderman-ben, azt te soha nem fogod látni a GeForce-odon. Gyors és működik, köszike."
Ja valóban nem, csak pl. a Battlefield V ben van ilyen ultra low RTX beállítások mellett, amihez a legócóbb rtx 3060 is elég(220 ezer forintyos) ultra grafikához, kb. 66-90 fps el megy, és nem ilyen lebutított kocka háztömbökből álló grafika mellett mint a single player pókmanusban, hanem rendkívül részletes, összetett, teljesen rombolható környezettel 64 játékossal multiban. Enyhe túlzással, még egy év és az Intel fogja a pókemberrel reklámozni a saját IGP-jét. Szimpla tükröződéssel még elbírnak, de egy ilyen globális megvilágítást használó pl. Metrótól a mai konzolok teljesen kifeküdnének.
Nem véletlen hogy Boxon és PS5 ön már nem használható a sugárkövetés BFV alatt, mivel túl gyenge a hardver. Ez van, aztán lehet vagdalkozni a realitással szemben!"Történetesen az a 4-5 játék, amiben volt, engem rohadtul nem érdekelt,"
Hát igen, Metro, Cyberpunk stb. ja, tényleg szar témák, mondjuk egy ilyen technokrata Cyberpunk is csak aktuális témát feszeget így 20-40 éven belül, de persze hogy nem érdekel, ellenben te az androidos grafikájú pókemberrel(kb. 10 éves gyerekeknek készült pizsamákban rohangáló szuperhősös téma?) játszol egy asztali konzolon, és ezt próbálod felhozni összehasonlításként, viccnek jó!
"Emellett ha megnézed az Unreal Engine 5 demóját,"
Rohadtul kiváncsi vagyok hogyan fog ez futni pl. konzolokon(ill. már sejtem mennyit kell majd rajta butítani, de ezt már megszokhattuk konzolok esetében), amikor ilyeneket ír minimum konfignak: "Valley of the Ancient is a separate download of around 100 GB. If you want to run the full demo, the minimum system requirements are an NVIDIA GTX 1080 or AMD RX Vega 64 graphics card or higher, with 8 GB of VRAM and 32 GB of system RAM. For 30 FPS, we recommend a 12-core CPU at 3.4 GHz, with an NVIDIA RTX 2080 or AMD Radeon 5700 XT graphics card or higher, and 64 GB of system RAM. We have successfully run the demo on PlayStation 5 and Xbox Series X consoles at full performance.
Ilyen gépigény mellett, minimum hogy jól néz ki!Látod látod, nem kell ennyi procimag, sem vram, sem ram, csak egy RTX kártya, ami sugárkövetéssel jobb eredményre képes.
"Sőt, jó pár játék van, ami RT nélkül szebb, mint az RT-s játékok(Last of Us 1-2, RDR2 pl.)"Ugye ezt nem gondolod komolyan, hogy ha hülyeségeket írsz azt be is veszem? Ezek a címek brutál jól néznek ki alapból, de ha sugárkövetést is kaptak volna akkor lennének csak nem semmik.
-
gejala
őstag
válasz
Cathulhu #178 üzenetére
Sajnos mindegy, hogy hardveresen mit tud RT-ben a mostani gen, mert még a szoftveres tapogatózás megy. Ha rájönnek, melyik a legjobb út, ahhoz kell hardvert csinálni, addig pazaroljuk az erőforrást.
Szerintem az 5000-es széria lesz az, mire kiforrja magát RT szoftveresen és ahhoz jön egy optimalizált hardver. -
Kansas
addikt
válasz
laposonly11 #173 üzenetére
Az AMD az RX6xxx szériában illetve a konzolokban hardveres raytracinget használ.
Köszönettel, de a PS5-ömön amit én 4K+RT beállítással látok a Spiderman-ben, azt te soha nem fogod látni a GeForce-odon. Gyors és működik, köszike.A PhysX-szel se nagyon érdemes jönnöd, már régóta szoftveresen fut mindenhol... AMD és Intel GPU-kon is, az általad linkelt két játékban is(bár az AC tudja hardveresen gyorsítva is használni, de ugyanaz a látvány szoftveres PhysX-szel is, csak vesztesz pár fps-t).
"lassan 2 éve aktuális a játékokban ez a grafikai opció!" ja, abból a 2 évből vagy 1,5 évben egy kézen meg tudtam számolni, hány játékban volt "aktuális"(techdemókat nem számolva). Történetesen az a 4-5 játék, amiben volt, engem rohadtul nem érdekelt, ezért meg sem fordult a fejemben, hogy RTX-et vegyek.
Most kezd annyira elterjedni, hogy lassan meg fogja érni a vásárlási döntéseknél ezt is figyelembe venni.
Eddig kétféle ember vett kifejezetten RTX miatt kártyát:
1. a támogatott féltucat-tucat játék közül valamelyiknek a rajongója
2. felvágós e-fasz méregető
Na most én egyik se vagyok, tehát pont lesz@rtam.Emellett ha megnézed az Unreal Engine 5 demóját, amiben(bár az engine támogatja), semmiféle RT-t vagy DLSS nincs használva, egyből láthatod, hogy egy olyan kijelentés, miszerint RT nélkül nincs top szintű grafikai élmény, egész egyszerűen hazugság. Sőt, jó pár játék van, ami RT nélkül szebb, mint az RT-s játékok(Last of Us 1-2, RDR2 pl.)
Szóval nyugodtan vegyél vissza magadból, a te 3060Ti-oddal egyenértékű RT teljesítményt simán tud az AMD is, ha csak azóta nem váltottál 3080-ra vagy 3090-re, nem nagyon van mire arcoskodnod. Mondjuk akkor se, ha váltottál...
-
Cathulhu
addikt
válasz
laposonly11 #173 üzenetére
" ellenben az Nvidia gyors és működő hardveres megoldásával szemben,"
LoL. marmint a "gyors". A 3XXX szerianak ra kellett volna kb duplaznia RT sebessegben a 2XXX-re ha 2025-re ertelmes raytracinget akartunk volna latni, ilyen tempoval lesz ez vagy 2030-2035 is, addig meg megmarad a raytracing egy taknyolasos csillogo gimmick szintjen a jelenlegi oskovulet pipelineban.
Kudos az nvidianak hogy elinditotta, de jobban ossze kellene neki is szednie magat, mert ez igy semmi. -
Kansas
addikt
válasz
laposonly11 #174 üzenetére
Neked elgurult a gyógyszered, ha azt hiszed, hogy "natív 4K" látványt lapsz bármiben, amit nyakonöntöttek TAA-val... a TAA konkrétan csak elb@ssza a képminőséget és bevezet egy rakás mozgás közbeni artifactot.
Nekem 28"-os 4K monitorom van, nem hogy TAA-ra de semmilyen AA-ra nincs szükségem rajta. Na az a "natív 4K", amit semmilyen DLSS nem fog soha megközelíteni, ami alacsonyabb felbontáson számol. -
laposonly11
senior tag
"Szóval lassan csak azzal a Ferrari vs. kotyogós hasonlattal, még egyszer arra fogsz ébredni, hogy a kezed a bililbe lóg..."
Az lehet, így járt az Nvidia a PhysX el is. Szép volt, jó volt
csak nem igazán reklámozták, és elfelejtődött:
Link
Link 2
Az viszont tény marad, hogy egyelőre csak a pofáját járatja mindenki, mindenféle szoftveres raytracinget illetően és az AMD jelenlegi kártyáival, nem láttunk és sokáig nem is fogunk látni működőképes és kellően gyors megoldást, ellenben az Nvidia gyors és működő hardveres megoldásával szemben, így én köszönöm szépen, de maximálisan elégedett vagyok az RTX kártyámmal, ugyanis most játszom a Cyberpunkkal, Metro Exodussal, szemkápráztató látvány mellett, és nem vagyok hajlandó várni még 1-2 évet mire az AMD vagy Intel, hajlandó érdemben foglalkozni a sugárkövetéssel, ami ugye mára alap lenne, hiszen már lassan 2 éve aktuális a játékokban ez a grafikai opció! Úgyhogy nekem megérte azt a kb. 20% al drágább felárat, hogy Nvidiát vegyek és szemorgazmusom legyen!Most is könnyezik a szemem...
-
MWO-5 ben ki tudtam probálni ez a funkciót...
Mivel csak egy szakadt r290-em van , ott észrevehető a teljesitménytöblet.
Bekapcsolva úgy szemre nem látok nagy romlást ,viszont a játék beállitásainál sokkal kevésbé volt érzékelhető , ha maxról , médium szintre vettem a textúrázást.
Nálam kb 10% fps-t dob, ha be van kapcsolva a max beállitásokon. -
Pro!Petya
addikt
Gondolom ilyen mellénnyel minimum egy 3090 domborít a gépében
Vagy csak egy középkategóriás RTX amivel aztán 1080p-n épp hogy meglehet a max 60fps RT-vel... Természetesen DLSS nélkül mert ha kell a "legújabb hollywoodi színvonal" abba gondolom nincs helye a minőségromlásnakFerrari vs. kotyogós hasonlatával szerintem így is többet megtudtunk mint amire szükségünk volt..
-
Kansas
addikt
válasz
laposonly11 #167 üzenetére
"Ebben az a vicces, hogy eddig mindig az AMD jött elő a legújabb fejlesztésekkel, erre először a történelemben, kihagyták ezt a lépést az Nvidia javára, furcsa!"
Talán megelégelték, hogy az NVidia és a GF tulajok rajtuk röhögtek, hogy kifizették a tanulópénzt helyettük.
Most az AMD szeretne röhögni, hogy az NV fölöslegesen beépített egy csomó fixfunkciós hardvert amit aztán a kutya se fog semmire használni, mert a nyílt megoldás kb ugyanazt tudja, kicsivel kevesebb artifacttal, sokkal szélesebb körű hardvertámogatással.
Esélyes, hogy nem sokára azt fogják kívánni, hogy a tensor magok helyett is inkább CUDA magokat tettek volna a kártyáikba, akkor nem kapta volna el őket a 6 éve először high-enden is versenyképes kártyát kiadó AMD raszterizációban...
Arra se fogadj még, hogy a next-gen konzolokjátékok elterjedtével nem az AMD-féle RT-megoldásra fognak PC-n is optimalizálni, és nem fognak ott is elmaradni az RTX-ekSzóval lassan csak azzal a Ferrari vs. kotyogós hasonlattal, még egyszer arra fogsz ébredni, hogy a kezed a bililbe lóg...
"nekem kell a legújabb hollywoodi színvonal, és ezt jelenleg csak az RTX kártyák nyújtják"
Ja, álmodban... "legújabb hollywoodi színvonal" - ne röhögtess ennyire, még sérvet kapok...!Az meg már mindennek a csúcsa, hogy az egyik top RT/DLSS techdemó, a Control(Linusék még 8K DLSS-t is toltak rajta) egyáltalán nem használja azt a sok menő extra hardvert ami a kotyogósodból Ferrarit csinál(szerinted legalább is)... mindent a CUDA magokon futtat...
-
válasz
laposonly11 #167 üzenetére
Hát nagyon sajnálom, hogy így megbántottak az "AMD fanok", kávéfőzőhöz hasonlították a Ferráridat, és emiatt ide kell jönnöd panaszkodni.
Más: DF-et rajtakapták, hogy kicsit részrehajlóan tesztelte és mutatta be az fsr-t:
[link] -
laposonly11
senior tag
Amíg az AMD nem tudja hardveresen ezt, ilyen minőségben és normális sebességgel:
addig az AMD fanok számomra olyanok kb. mintha a kotyogós kávéfőzőjüket akarnák a Ferrarimhoz hasonlítgatni, csak mert 20%-al "ócóbban" vették a kártyájukat, vicc a köbön.
Jó hát aki CS-hez, meg LOl-hoz meg egyéb elavult grafikájú e-sporthoz veszi a kárytáját annak elég az AMD, nekem kell a legújabb hollywoodi színvonal, és ezt jelenleg csak az RTX kártyák nyújtják. Ebben az a vicces, hogy eddig mindig az AMD jött elő a legújabb fejlesztésekkel, erre először a történelemben, kihagyták ezt a lépést az Nvidia javára, furcsa! -
válasz
laposonly11 #165 üzenetére
Aha, szóval ettől olyan gyors az NVIDIA!
-
laposonly11
senior tag
Aki intel hd illetve a legújabb Xe vel játszik az szerintem magasról lekakilja a képminőséget, örül annak hogy játszható fps-t hoz ki a 12 colos laptopja. És ha ezt pl. Control alatt ami low beállítások 720p mellett, jelenleg kb 30 fps el fut, hozza a +80% ot ami 54 fps jelentene a legjobb esetben, az örülni fog ennek nagyon.
-
gejala
őstag
válasz
laposonly11 #158 üzenetére
Semmit nem ér a gyorsulás, ha közben oda a képminőség. Felbontást eddig is lejjebb lehetett venni, ha akartad sok fpsért cserébe. Minden felskálázó módszernél a képminőség a lényeg. És FSR/DLSS-nél is az a helyzet, hogy a render felbontásnak legalább 1080p-nek kell lenni, különben borzasztóan néz ki. De a tényleg jó minőséghez legalább 1440p render kell és onnan lehet feltolni 4K-ra vagy akárhová. Na, ilyet Intel IGP nem tud, szóval nekik teljesen mindegy a dolog.
-
válasz
laposonly11 #157 üzenetére
Az NVIDIA igazán odatehetné magát, és engedélyezhetné a technológiát kisebb kártyákon is:
"Ehhez egyébként sem kell célhardver. Amelyik ALU tud szorozni és összeadni, az megfelel a célnak. Mint írtam az NVIDIA azért nem engedélyezi a kisebb hardverekre, hogy vásárolj újat. De ennek nincs különösebb hardveres követelménye, szorozni és összeadni jó ideje tudnak a GPU-k."
Ugyanitt a hozzáadott plusz hardverről:
"Tehát hiába látja azt az NVIDIA, hogy a tensor magok komplex grafikai számításokat végző játékok mellett csak extrém ritkán hasznosak, nem merik meglépni azt, hogy sokkal többször hasznosíthatók legyenek, mert ahhoz sokkal több regiszter kell, és az végeredményben kevesebb CUDA maghoz vezet, ami az alkalmazások úgy bő 99,9%-ában tempódeficitet fog jelenteni. Emiatt döntöttek a DLSS átalakítása mellett, hogy ne is használja igazán a tensor magokat, egyszerűen így jobban járnak az aktuális hardvereken."
-
Alogonomus
őstag
válasz
laposonly11 #159 üzenetére
Ha az Nvidia összeszarja magát sem lesz képes közel annyi játékba sem betenni a DLSS-t, amennyiben az FSR bent lesz jövő év elejéig. Nvidia akárhogy is küzd, ez egy újabb G-Sync vs. FreeSync eset lesz, vagyis megint az AMD megoldása terjed el, mert az sokkal hatékonyabb.
-
laposonly11
senior tag
válasz
30z.Samu #145 üzenetére
Mit akarsz te reszelni rajta, ha az AMD összeszarja magát sem lesz képes utolérni képminőségben és sebességben a DLSS-t mivel azt az Nvidia külön hozzáadott hardverből tolja, az AMD kártyákból meg hiányzik ez a plussz hardver, így csak szoftverből képes tolni, úgy hogy ez a többi számítás kárára megy. Mit nem kehet ezen megérteni?
-
Driver függö vajon ez?
Mivel ha igen a legacy sorozat bukott... -
Novver
senior tag
Kipróbáltam, jó cucc. Ennek még jövője is lehet.
-
PuMbA
titán
válasz
morgonc83 #147 üzenetére
Ja, mert a HDR Gaming beállítás feltoltja a színeket és élesítést alkalmaz a képre. Csak arra figyelj, hogy ne legyen képhiba, mert a túlzott színek színösszefolyást tudnak okozni, tehát már nem különül el két közeli színárnyalat, a túlélesítés pedig zizis vagy olyan hibás éleket tud csinálni, hogy egy nem létező színcsík jelenik meg az él mellett közvetlenül.
-
morgonc83
tag
válasz
Dr. Romano #142 üzenetére
Elvileg be van kapcsolva az is, de én semmi külömbséget nem láttam rajta se képileg se fps számba. Ha nativ 1080p felbontásba használtam is nekem valamiért mintha egy fátyolon keresztűl nézném a monitort, de ez a hdr gaming beállitás nagyon bejött most nekem ég és föld a külömbség.
-
GodGamer5
addikt
Pont most tolom a GodFall-al és ami szembetűnt, hogy Ultra quality módban teljesen vállalható minőségű a kép, viszont nem gyorsít akkorát mint nagyátlagban egy DLSS, ami Quality módban 20-30 fps-t is jelentett, az FSR meg van, hogy csak 11-16fps-t.
-
con_di_B
tag
Amit én nem értek egyáltalán, H a fejlesztők miért használnak ilyen 3rd party (NV vagy AMD) effekteket egyáltalán. Ezekhez hasonló technikákat vidáman lehet implementálni szabványos eszközökkel is, akár a DLSS féle temporális + CNN varázslat irányt is, csak éppen az idő- és térbeli mintavételezés az eléggé szerves része egy motornak, szóval sokkal jobb eredményt lehet elérni egy koherens tervvel, mint minden féle "idegen testek" beépítésével. Pl. ha az előző Doom féle motion blurt nézzük ami eleve számol mozgás vektorokat screen space, akkor arra ráhúzni ilyesmit sokkal értelmesebb mint kb. 2x kiszámolni őket, stb. Meg azért engem zavarna fejlesztőként, ha nem az én kezemben lenne, H milyen artifactek lesznek a képen. DLSS-nél annyi van legalább, H ott a TensorCore-okat ha akarod használni, ahhoz külön meló kell, de ez egyébként nem esszenciális dolog.
Jó, persze tudom, the way it's meant to be played, meg spóroljunk a fejlesztési költségeken, csak na, azért minimum a nagy kiadók akik sok játék között térítik az udvari grafmotor fejlesztési költségeit, nekik azért csak beleférne, nem? (A kutatási része meg eleve nem gaming specifikus, szóval még jobban elterül.)
-
morgonc83
tag
Én várom hogy kiprobálhassam warzoneban remélem lesz rá hamarosan.
Rx480 as kártyám van nem a legjobb hozza de eljatszadozok 1600x900 as ra van levéve a felbontás ami még tovább van csökkentve 720p ig. Full hd monitoron eléggé homályos volt a kép, eddig meet felfedeztem a monitoromon 1év után hogy van rajta hdr gaming opcio, bekapcsoltam rajta es olyan szép tűéles lett a kép mintha fullhd lenne. -
Robitrix
senior tag
Ez ugye erősen függ a játéktól is, hogy milyen arányban és mértékben támaszkodik a CPU-ra és a GPU-ra. A mai játékoknál a grafikával kapcsolatos munka döntő részét a GPU végzi el. Nyilván ha ugyan azt a játékot játszod ugyan olyan grafikával egy 6/12-es procin vagy egy 12/24-es procin az átlagos CPU terhelés a 24 magos procin jóval alacsonyabb lesz. Mondjuk a játék futtat egyszerre maximum 4 párhuzamos program ágat. Ami persze nem azt jelenti, hogy folyamatosan fut a 4 programág és mindig 100% terhelésen. Egy 6/12-es proci esetén az átlagos CPU terhelés lesz mondjuk 35% egy 12/24-es procin meg 18-20% egy 8/16-oson meg mondjuk 25%. persze egy adott pillanatban egy gépen nem csak a a konkrét játék fut, hanem még egyéb programok és rendszer folyamatok is. Azok is igényelnek némi teljesítményt. Ráadásul némileg csalóka például a játékok teljesítmény tesztje, amikről látunk videókat. Hiszen olyan esetben vagy rögziteni kell a futó játékról a videót esetleg streamelni a netre. Már pedig ehhez is kell némi teljesítmény. Így megeshet. ha aztlátom a youtubon, hogy X játék Y procival Z grafikával mondjuk átlagosan 48% CPUt használ, akkor ugyan olyan hardverrel de nem mentve vagy közvetitve a látványt nekem lehet hogy csak 42% lesz az átlag CPU terhelés. Amúgy meg nyilván nem csak a procik mag és szál száma számít hanem az is, hogy egy procinál mennyi az elérhető maximális teljesítmény egy magon vagy szálon. NMyilván nem lesz egyenlő egy Ryzen 3600x és egy Ryzen 5600x teljesitménye, hiába 6 mag 12 szálas mind a kettő. Túl a zen 2 és Zen 3 mag különbségének alapból van vagy 300-400 Mhz előnye az újabb procinak. Ezért is van mindent összevetve a 5600X-nek vagy 20-25% teljesítmény töblete a 3600X-hez képest. Ami tükrözödik abban is, hogy hamarabb elvégzi ugyan azt a számítás mennyiséget az újabb proci, ami által ugyan annyi magot és szálat használva is kisebb lesz az átlagos CPU terhelés már a tempó miatt is.
-
Robitrix
senior tag
Lehet, hogy most kapnak DLSS támogatást. Bár a Warzone már megkapta egy hónapja. Megnőtt az FPS szám az RTX kártyákon határozottan és cserében leromlott minden nem RTX kártyán az FPS szám. Az én GTX kártyámon a korábbi 115-130 FPS ugyan olyan beállítások mellet simán lesett a 90-100 FPS kategóriára.
Viszont nem mindenkinek van pénze vagy hajlandósága kifizetni 400 ezret vagy 1 milliót egy RTX-es kártyáért..... . Ennyit nem ér az egész dolog inkább kibaszom a szemétbe a gépet és veszek 2-5 darab konzolt...Az FSR gyakorlatilag mindenki videóteljesítményét megtolja úgy tűnik. A DLSS csak azokét akik sokszáz ezret áldoznak egy RTX kártyára. Vagyis átlagembernek a FSR lesz a menő.....
-
30z.Samu
félisten
-
PuMbA
titán
válasz
Robitrix #132 üzenetére
"CPU limites akkor egy proci, ha azt látjuk, hogy miközben 98-100%-on szenved a proci össz"
Ez az ami nem így van és tévhit. Én is sokáig ezt hittem, de YouTube-on láthatsz sok olyat, hogy egy 10%-os procihasználattal több fps-ed van egy játékban, mint egy lassabb, 30% procihasználatos procival. Ez azért van, mert ha például a magok közötti kommunikáció lassú vagy a cache kicsi, akkor szegény proci nem tud mit számolni adathiány miatt és ezért alacsony a procihasználat. Egy számmal nem lehet jellemezni egy bonyolult processzor működését. Jó lenne, ha minden ilyen tök egyszerű lenne, de ugye a világ bonyolult
Szkeptikus voltam ebben, de személyes tapasztalatom is van ebben. Dirt Rally 2.0 2 magos 4 szálas Intel procival, tök jól megy 100 körüli fps, de amikor váltottam Ryzen 5600X-re folyamatosabban fut, pedig eddig is minden ok volt. Nem számítottam pedig semmiféle javulásra.
-
Robitrix
senior tag
Én még CPU limites Ryzen 5 3600-ot nem igen láttam. Függetlenül a felépítésétől. CPU limites akkor egy proci, ha azt látjuk, hogy miközben 98-100%-on szenved a proci össz teljesitménye közben nem képes a grafikát kihajtani és az meg csak tartosan 70%-ra. Ekkor beszélünk CPU limitről, mikor nem képes a CPU kihajtani a grafikát. Vagyis visszafogja a grafika teljesítmény. A gyakorlatban persze elmarad a 180-200 dolláros proci teljesítménye egy 500-1000 dollároshoz képest valamennyire. De hát egy Intel core i5 is elmarad egy I9-től. A gyakorlatban ez nagyjából azt jelenti, hogy mondjuk játszunk egy RTX 2080 Ti társaságában akkor ugyan abban a felbontásban (FHD, QHD) ha I9-es vagy R9-es proci csinál a játékban 150 FPS-t akkor egy 3600-os csinál úgy 135-140 FPS. Ez részben a valamivel alacsonyabb 1 magra vagy szálra eső teljesítménye miatt van. Na persze ha egy 8/16-os proci átlag terhelése közben 40% akkor azért egy 6/12-es proci esetében az lesz úgy 50-55%. De olyat, hogy egy játék alatt ott harcolna a 90% vagy felett egy Ryzen 3600-os én legfeljebb egy esetben láttam. A CP 2077 esetében mikor 4K-ban játszanak maxra tolt grafikai minőségen. Ilyenkor a leirás szerint a játék belekostól akár 10 párhuzamos programágba. Illetve még egy eset lehetséges, ha valami nagyon 8 magot vagy szálat igénylő játékot játszanak a 6/12-es procin és közben elinditanak egy streamelés vagy videó mentést. Ami szintén igényel plusz teljesítményt a géptől. Egyébként én még soha nem láttam játékban 95-100%-on szenvedő 3600-os procit.
-
Robitrix
senior tag
Amúgy pont ezt csinálom a Warzone-ban. FHD-ban játszom. Persze bár alkalmas játszani egy GTX 1660 is, de azért nem a csúcs. Ezért a nativ képeket nem 1920*1080-ban állítom elő. Hanem lehúzom a beállítást mondjuk 4-5%-kal alacsonyabbra. mondjuk 1830*1030-ban készülnek a képkockák. Mivel a megjelenítés viszont 1920*1080 akkor visszanyújtja majd a grafika. Ennyi esetben azért még nem szemmel látható a minőség romlása. Viszont lehet vele nyerni 5-10 FPS-t. Akinek gyenge a grafikája és a beállítsok lehetőséget adnak a renderelési méret csökkentésére a megjelenéshez képest az probálja ki. Én már egy éve felfedeztem az AMD modszerét a Warzone-ban.
Amúgy müködik a dolog fordítva is. Ha valakinek erős a grafikája a felbontáshoz és megjelenítési képfrekvenciához képest. Mondjuk FHD-ban játszik egy 144 Hz-es monitoron, de grafikája képes 180 FPS-t előállítani. Persze nem sokra megy 180 FPS-el ha csak 144 képes megjelenni. De mivel van szufla érdemes kicsit megnővelni a képek renderelési méretét. majd megjelenitéskor majd skáláza kicsit a képeket a grafika. Ezzel jobb lesz a megjelent képek minősége valamivel. Így a felelges grafikai teljesitmény többlet egy része minőségbe megy jobban mint egy nativ felbontás esetében.
-
válasz
30z.Samu #127 üzenetére
Igen tudom. Remélem fejlődik majd, de szerintem alacsonyabb felbontásokon továbbra sem lesz acélos a használt metódusból adódóan.
Meg aztán az AMD-ről azt hangoztatják(legalábbis Abu írta talán múltkor), hogy az AMD általában készen adja ki a techet, az Nvidia ezzel szemben meg korai fázisban kiadja és közben fejleszti.
-
válasz
Dr. Romano #125 üzenetére
Azért kéne az AMD-nek is valami ütősebb megoldás mint pl. az Nvidia DLSS, mert azért ez annyira mégsem adja alacsonyabb felbontásokon.
Mondjuk nem értem miért éppen spatial upscalinget választottak pl. a temporal upscaling helyett...
-
válasz
Dr. Romano #121 üzenetére
Szoftabb, de mivel notebook, kisebb a kijelzője is (14), ezért nem annyira vészes.
Most megnéztem 720p-re állítva a grafikát, itt már kifejezetten rossz a grafika, viszont:
Avg: 93.59
Low 1%: 78,75
Low 0.1%: 76,35Bármit állítok, a max (~3GB) memóriát foglalja
-
-
-
Csináltam RiftBreaker GPU méréseket egy Ryzen 4700U notebookon integrált grafikával:
Framerate (higher is better) Avg [fps] Low 1% Low 0.1%
---------------------------------------------------------------
NoFSR 32.81 29.33 28.69
Ultra Q 42.35 37.20 36.28
Quality 49.59 43.60 42.21
Balanced 55.82 48.53 47.43
Performance 63.84 56.16 55.03
Display Resolution 1920x1080:32
Full Screen 1
Vertical Synchronization 0
render_system dx12
Ray traced shadows Off
Ray traced ambient occlusion Off
Shadow quality High
Soft shadows On
Ambient occlusion On
Anti-aliasing TXAA
Dynamic Vegetation 2Gyári vga driverrel.
-
30z.Samu
félisten
válasz
Dr. Romano #116 üzenetére
Ez a kb "Nesze semmi, fogd meg jól" kategória.
-
Dr. Romano
veterán
Megy az FSR intel grafikán is.
-
sb
veterán
A hasonlat akkor lett volna helytálló ha a gitározást egy képeskönyvből akarod megtanulni. Mondjuk 30fps-sel készült videó frame-jeiből nyomtatott 16 kötetes enciklopédiából.
Mert kb. annyit tenne ki.
Biztos "mókás" és hatékony lenne.
Egyszóval: minden tartalomhoz van megfelelő formátum. A videó nagyon sok infóhoz nehézkes. Ugyanúgy ahogy kírásban sem lehet egy rakás dolgot jól megmutatni. Pl. mozgóképet. De az írás, néma mozgókép is elég gyenge hang átadásához. Ahhoz meg jobb az audio anyag, stb...
Az algoritmus tetszik. Maga az elv is, hogy nem brute-force oldanak meg valamit, hanem nagyon "olcsón" minőségben kapsz extrát gyk. ugyanazzal a setuppal.
Nem mintha érintene, a gaming se nagyon, nemhogy a 4K... de a 250-400W-os, 4K-ra még mindig alig alkalmas vga szörnyeket látva ez sokkal jobb iránynak tűnik.
Az meg hab a tortán, hogy ennyire általános. -
Miért, kértem, hogy keress ki helyettem valamit?
Szimplán csak jeleztem, hogy a 40 perces, igencsak spártai módon indexelt videot nem nézem végig emiatt. Ha valakinek lett volna kedve bedobni, hogy 22 perc körül van az illető teszt, akkor jó, ha nem, az is jó. Ráadásul végül megtaláltam magamtól, te meg ahelyett, hogy a témába vágó kommentemre reagáltál volna, inkább azon lovagolsz, hogy ki hogyan néz videot, meg pedagógust játszol királyi többesben. Blech. Over and out.
-
jó hát ezzel nem lehet mit kezdeni, hogy szubjektívan neked mi ér mit. Objektívan nézve a BF5, Final fantasy XV, Metro Exodus, Monster Hunter , Control népszerű A kategóriás játékok , kasszasikerek, és jó, hogy volt bennük DLSS1.0 és némelyikben újabb verzió van már.
Kicsit jó lenne objektívabban hozzáállni néha a dolgokhoz. -
PuMbA
titán
Ok, csak akkor ne ide írd, hogy ezt vagy azt nem tudod, hogy hogy néz ki és látni akarod
Nézd meg magad, ahogy mi is magunk megtettük és aztán írj ide. Ne mi keressük helyetted ki a dolgokat.
A hasonlatom tökéletesen helytálló. Én szívesen megnézek alap dolgokat is videókban újra meg újra, mert ha valakit valami érdekel egy téma, akkor élvezi annyira, hogy az alap dolgok is örömet okoznak neki. Egy profi gitáros nem szeret egyszerű dolgokat eljátszani vagy instagramon egy rövid videóban alap dolgokat megmutatni? Bármit élvez és alap dolgokat is megmutat örömmel, mert érdekli a dolog.
-
Úgy látom, egyesekből a meleg a kényszeres kötekedést és béna hasonlatokat hoz ki
Hogy segítsek helyretenni az analógiát - ha arra vagy kíváncsi, hogyan kell csinálni a G-C fogásváltást, akkor minden bizonnyal szívesen végignézel egy 40 perces beginner gitároktatóvideót, amiben az valahol benne van, nemde? A HUB videoban számomra kb. 5 percnyi hasznos információ van - ha te szeretsz 8x annyi időt tölteni valamivel, mint amennyit szükséges, akkor hajrá. Nekem kínlódás.
-
Kansas
addikt
Az a 240p DLSS valami borzalom... bár gondolom egy hűtőgépen is elme...nne, ha lenne benne Tensor core és a gyártó megkenné az NVidiát hogy segítsenek implementálni...
Tekintve hogy egy RTX2060 kell minimum ahhoz hogy DLSS-ed legyen, nekem indokolatlannak tűnik a 240p DLSS léte...Ezeknek szvsz akkor lenne értelme, ha egy GT1030-on is lenne DLSS támogatás...
-
PuMbA
titán
Ilyet biztos nem, de elég kevés az esély, hogy azért vesz valaki RTX2060+-t, hogy 427x240-ben játsszon.
gbors: Hát igen, a tudás nem jön könnyen. Hihetetlen módon időt kell áldozni rá. Jó lenne, ha egy gitáros, cikkekből akarna megtanulni meg gitározni, nem élőben vagy videón keresztül, ahol látná, hogy milyen például egy helyes lefogás, hanem írják le neki, mert nincs ideje a "lélekölő kínlódásra"
-
gghrtz
őstag
Én a DLSS/FSR-nak egyedül RT mellett látom csak értelmet, vagy ha 4K-n szeretnél játszani. Legalábbis elég rossz élmény lenne 40 FPS-sel játszani egy 3080-nal 1440p-ben RT onnal egy Cyberpunkot natív felbontáson.
A másik meg az, hogy nem hinném, hogy az AMD megoldása valaha is tudna hasonlót produkálni: [link]
Ettől függetlenül jár a keksz az AMD-nek, mert mindig kitalálnak valami klassz dolgot. -
Nem ennyi, mert nincs 40 percem ilyen lélekölő kínlódásra. Ezért rühellem a videos cikkeket, nem tudok bennük keresni.
Viszont a TOC-ban találtam egy gyanús szekciót (FSR vs Traditional Upscaling), gondolom, erről lehet szó (elsőre átsiklottam felette, mert csak a sharpen volt jelezve, az upscale nem). Szerintem a Premiere Sharpen képek közelebb vannak a natívhoz, mint az FSR Quality - több az aliasing, viszont kevesebb részlet veszik el. -
Kansas
addikt
No de épp ezt mondom, a konzolok FSR nélkül is tudják ugyanezt... A PS5 ráadásul nem is használja a FidelityFX-et(ami ugye a DX12U egy kiterjesztése), hanem saját API-ja van.
Az FSR(és igazából a DLSS is) arra jó, hogy PC-re is elhozza, amit a konzolok eddig is tudtak kénytelenségből.
"Valamint konzolokon nem te határozod meg a felbontást, hanem a készítők":
Eddig. De pl. az új Spiderman-ben(meg a Remastered régiben) három beállítás közül lehet választani:
- Fidelity mód: 4K (DRS: 2160p - 1800p), RT, 30fps
- Performance RT mód: DRS: 1440p - 1080p, RT, 60fps
- Performance mód: 4K (DRS: 2160p - 1440p), no RT, 60fps
Tán mondani se kellene, én Fidelity módban tolom... -
Le tudja tesztelni valaki ,hogy a játékok gpu ram éhsége válozik e? , s only win10-11 ?
-
PuMbA
titán
Igen, PC-n statikus szintek vannak, mert fix felbontással dolgozunk. Konzolokon nem lesznek szintek, hiszen a játékfejlesztők ott főként dinamikus felbontás skálázást használnak, ami PC-n egyáltalán nem terjedt el.
"FSR also works with dynamic resolution scaling and theoretically allows for any scale factor, but for now AMD is keeping it simple with four fixed"
Valamint konzolokon nem te határozod meg a felbontást, hanem a készítők. Konzol = egyszerűség
Megveszed a játékot és játszol, nem azon filózol, hogy az FSR-t melyik szintre állítsd.
-
Kansas
addikt
Hát nemtom, pl. az Assassin's Creed Origins tudtommal használja mindkettőt - igaz, az nem next(current)-gen.
Az FSR pedig nem csinál dinamikus skálázást, statikus szintek közül választhatsz.
Ami dinamikus felbontás-skálázást csinál, az a Radeon Boost. -
PuMbA
titán
Van, de mégse használ sok játék checkerboardot, mert ahhoz fix felezett felbontás kell a kimeneti felbontáshoz képest
1080p pedig nem target egy next-gen konzolon, mert 1440p-1800p körüli dinamikus felbontással dolgozik a játékok többsége 4K-ra skálázva. Ilyen dinamikus felbontás változtatás esetén csak az FSR marad.
-
Kansas
addikt
Konzolokon eleve van egy csomó felskálázós megoldás(checkerboard, stb) FSR nélkül is, oda tök felesleges...
-
Kansas
addikt
Hja, kinek a pap, kinek a paplan... Nekem eszembe nem jutna 720p-n játszani, ha fizetnének érte se. Annyit semmilyen feature nem ér, hogy odáig butítsam a felbontást érte.
A videók alapján Control-ban ráadásul indokolatlanul túl van tolva, minden csillog-villog tőle mint a Salamon töke... mint az AMD RT demóban... bazári...#90 gghrtz: hát, ha neked a DLSS/FSR selling feature, akkor vegyél NVidiát... Mi történt a G-Sync-kel mióta a GeForce-ok is meg tudják hajtani a Freesync-et? Na az fog a DLSS-sel is...
A zárt szabványok tipikusan elsorvadnak, ha megjelenik egy nyílt szabvány ugyanarra a funkcióra, ha csak nem tudnak sokkal többet. -
gghrtz
őstag
Most adódik a kérdés, hogy miért vennék AMD kártyát, ha az nvidián működik a DLSS és az FSR is, AMD-n meg csak az FSR. Szerintem ez rohadt nagy önlábonlövés volt, hogy nvidia kártyán is tud futni ez kicciócó DLSS klón.
-
Kansas
addikt
A Control eleve nem különöserbben érdekel(bár megvan, ha már az Epic Store ingyen utánam dobta, ha nagyon unom a fejem, egyszer tán ki is próbálom), RTX kártyám pedig nincs és nem is volt, szóval nem, valóban.
Azt meg eddig is tudta mindenki, hogy ha RT-t akarsz, nem 2060-at kell venni... Ennyi erővel a GTX1080Ti mennyit fog már profitálni az FSR-ből raytracing mellett... -
válasz
SindaNarmo #86 üzenetére
Mások vagyunk, én azért singleplayerben is szeretem a 80körüli fpst tartani. De én pl a 144-et szeretném eléni egy középkategóriás kártyával fhd-ban, és az még mái napig sok játékban necces ultrán. Legalábbis a volt 5700xt-m kevés volt hozzá sok esetben. A 60+ al már nem panaszkodom egyébként, de a cél az átlag 144 lenne.
-
-
Kansas
addikt
Ha az összes DLSS1-et támogató játékot összeadod, nálam együtt jó ha 1 óra játékidőt kitesznek...
Most végignéztem a fentebb linkelt wikis DLSS-támogatási listán, és hát azt kell mondjam, egyik rajta szerteplő játékkal se játszok, de még wishlist-emen sincs egyik se.
Kíváncsi vagyok, ez máshogy lesz-e az FSR-támogatott játékok esetében... az eddig bejelentettek közül kb az Anno 1800 az egyetlen, ami valamennyire érdekel, de ott meg bőven túlteljesítem az ajánlott sysreq-et.OK, engem a CP2077 mondjuk teljesen hidegen hagy...
-
attól függ, ha egy laptopod van vagy 1440P desktop akkor nagyon is sokat ért egy 2060 kártyánál is már a DLSS 1.0 a BF5 , Metro exodus, FF. alatt.
Azt gondolom hogy ezek többet segítenek a kis kártyával játszóknak, mint a 3080 és 6800 szintű grafikus kártyával rendelkezőknek és arra a DLSS és FSR bármelyik verziója segítség.( volt )és ott nem feltétlenül a szőrszálhasogatás állóképnél a lényeg hanem hogy játszható és még értékelhető képet kapjanak a tulajok.
Én sem használtam sokáig egyáltalán a DLSS-t de a CP2077-nél az RT annyit hozzátett, hogy körökkel szebb volt a kapott kép DLSS+RT mint natívban RT nélkül. -
Kansas
addikt
A DLSS1-nél valóban több szempontból a semmi is jobb. Azt konkrétan nem érdemes bekapcsolni RT nélkül, és nem is minden játékban lehet. Nekem soha nem jutna eszembe használni. ha RTX-em lenne se... mondjuk a DLSS2-t vagy FSR-t se, csak ha nagyon nem tud a VGA kitolni magából 48fps-t se... és akkor is először mással próbálkoznék(ld. #55, vagy 1080p+integer scaling).
A Radeon Boost-ot se használom..."#Az kép( arány?)méretezés ( szerintem)" Nem, kb. ugyanaz, amit pl. TV-ken lehet bekapcsolni(zoom/stretch/preserve ratio), csak ez GPU-oldalon műxik.
Mondjuk érdekes lenne összehasonlítani az FSR-t egy csökkentett felbontás+"Samsung Magic Upscale" kombóval is(bár gyanítom az nem csak upscale-t csinál)
-
Hát hogyne, a semmi jobb mint a 2-3 éve jelen lévő valami. Meggyőztél. Abban a 6-7 ben is van 4-5 darab "A" kategóriás cím. a többi 60 ban meg avgy lesz FSr vagy nem de az Az FSR megy nvidián tehát igazából most az van hogy az nvidának és Nv tulajoknak nincs veszíteni valója ..
#Az kép( arány?)méretezés ( szerintem)
-
Kansas
addikt
-
Mármint mit kell elmagyarázni? Hogy hogy néz ki? Azt tényleg ne magyarázd el
A HUB videot átpörgettem (kizárt, hogy a 40 percnyi szószaporítást végighallgassam), de nem emlékszem fullscreen képes összehasonlításra, egyedül a 3 perc körüli összehasonlítás rémlik, mint ilyen. Ott meg bilinear filtert ír.#74Kansas : ld. fent, nekem csak a bilinear rémlik, az sem teljes képen. Párezer ALU-t felhasználva elég sok mindent meg lehet csinálni realtime - nyilván konkrét mérésem nincs.
-
PuMbA
titán
Hardware Unboxeden összevetették élesítési módszerekkel. Premiere Pro videószerkesztővel a legszámításigényesebb upscale-lel tudtak csak közelébe kerülni, de még így is jobb volt az FSR. Nézd meg a videójukat, mert csomó kérdésedre választ kapsz és nem nekünk kell elmagyarázni :)
-
martonx
veterán
Ezt GTX 1660S-el hogy kell használni? Úgy értem kell-e valami AMD Drivert vagy akármit pluszban telepíteni és beállítani?
Vagy amelyik játékban támogatott, ott csak be kell kapcsolni, és ennyi? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Jelent, mert az élek rekonstrukcióját a zajt eredményező post-process effektek nagyon megnehezítik. Ezzel úgy lehetne mit kezdeni, ha a játékokat UWP-re írnák, mert ott több leképezőréteg is kezelhető, és ilyen formában az egyes rétegekre ráhúzható általánosan egy felskálázás, majd a többi réteg azzal a munkát később folytatná. De a játékokat nem erre a platformra tervezik, így az előnyei sem használhatók ki.
-
válasz
lionhearted #61 üzenetére
Az csak sharpening, de pont az upscale algoritmus a lényeg.
#67 Pinky Demon : igen, ez világos, a kérdés nekem az, hogy ez jelent-e akkora minőségbeli kompromisszumot, ami kinyírja azt az előnyt, hogy mindenen és minden játékkal megy.
-
Cathulhu
addikt
azert kell beepiteni a pipelineba, hogy a post process es a ui render elott tortenjen meg, hogy a ui ne legyen kisfelbontason renderelve illetve az ilyen film grain es egyeb mokakat se befolyasolja. utobbit mondjuk en mindig kikapcsolom, szoval felolem akar.
de ha opensource lesz, akkor reshade-be bekerulhet -
Tegnap óta megnéztem pár videót illetve elolvastam a cikket, szerény véleményem szerint a felskálázás képminősége valahol félúton a DLSS 1.0 és DLSS 2.1 között lehet.
Jobb a DLSS 2.1? Szerintem nem kérdés hogy jobb, még ha az AMD ezt sosem fogja elismerni. Igazából a DLSS 2.1 olyan
érzéssel tölt el, amikor a felskálázás minőségét nézed.
Ezzel szemben az AMD FidelityFX Super Resolution nem nyújt olyan „hűha” élményt, de ugye nem szabad elfelejteni hogy csak imént debütált és egy csomó régebbi hardveren elérhető.
Tehát ideálisan ha méltányos áron elérhető lenne, akkor nyilván a DLSS 2.1-re szavaznék, de a pénztárcám a jelenlegi piaci helyzetben azt mondja, hogy egyelőre örülj neki, hogy az AMD FSR egyáltalán létezik.
Szóval szerintem összességében nagyon jó, hogy végre van alternatíva az AMD részéről, de azért kíváncsian várom majd a továbbfejlesztését a technológiának, mert pl. azért a textúrák részletességével nem bánik kesztyűs kézzel.
-
Duck663
őstag
Meg lehet oldani, ráadásul elég jó minőségben is, de a teljesítményhozadéka csak 25-40% között lesz. Ami viszont a fő gond, hogy kell az alap felbontás, 1080p-re, sőt még 1440p-re sem igazán jó, a kiindulás ugyanis a célfelbontás negyede, ott pedig kevés a képi információ, 4K-ra, 5K-ra viszont már igen, ott már van elég képtartalom.
-
RubbishBin
senior tag
Jól van nyugi srácok, a cikket azért elolvastam. Benne van.
""
-
Viktor77
titán
válasz
RubbishBin #60 üzenetére
Éppenséggel nem, mert 1070-nel is megy, és azért jóval erősebb kártya.
-
PuMbA
titán
válasz
RubbishBin #60 üzenetére
GTX1070-nel is működik az FSR, mert ugye ez a megoldás nem csak AMD VGA-kkal működik
-
-
RubbishBin
senior tag
Mm, lemaradtam nagyjából 1 éve mindenféle hasonló témával. De ha jól veszem ki a hozzászólásokból, ez még az én kis 570 kártyámmal is kompatibilis.
GG AMD! Mégis nekem volt igazam anno, amikor lecseréltem a gtx1070-et.
-
Zsootii
csendes tag
Esetleg BF szériáról van hír hogy fogja-e támogatni?
-
Jól van, haladunk.
Először volt a DLSS, tudományosmágikus, (kvázi)fixfunkciós egységekre építve.
Most itt van az FSR, ami már shader only, megy minden hardveren, csak a pipeline megfelelő részébe kell behajítani, így implementáció-specifikus.
Várom a megoldást, ami szimplán csak egy wrapper, ami a kész képkockára ráereszt valami combosabb interpolációs algoritmust (nem a példákban szereplő bilineárist...), és akkor az minden játékkal fog menni, minden kártyán.
Ezek után jöhet egy apples-to-apples képkocka-teszt. -
Kansas
addikt
A 2.2 milyen 2 éve van a piacon? Egy hete jött ki rá az első játék(illetve a R6 Siege-et felpatchelték hogy támogassa)... még a 2.0 is alig több, mint egy éves.
Ez olyan, mint a FreeSync... az NVidis majd kijön a "compatibility DLSS"-sel, ami az FSR egy implementációja lesz. Az igazi DLSS nincs meg fixfunkciós egységek nélkül, amit jól jelez, hogy a GTX16xx kártyákon se megy.
Őszintén szólva nem teljesen értem, hogy mi a jó abban hogy a DLSS-t vagy az FSR-t nyomják ahelyett hogy inkább az RT hatékonyabbá tételére használnák az erőforrásokat. RT nélkül eleve senkinek nem volt szüksége rá, különben hamarabb bevezetik.
Régóta megvan a megoldás arra, ha nem bírja a VGA a gyűrődést: le kell venni a részletességet Ultra-ról High-ra, manapság azt se igazán venni észre a legtöbb játékban.Nekem a legjobb módszerem arra hogy az 5700XT-m bírja a játékot 4K-ban az hogy teljesen kikapcsolom az élsimítást, a sok vacak postprocess cuccot(a motion blur-t megoldja helyettük a TFT pixelválaszidő amúgy is
) és sose rakom ultrára az árnyékokat - teljesítményileg majdnem ugyanott tartok, mintha FHD-ban tolnám, csak szebb, élesebb a kép.
Konzolon meg tökmindegy, hogy lesz-e, ott eddig is használtak sokféle skálázási trükköt, eggyel több nem fogja megváltani a világot...
-
cserébe szerintem a 2.2 minőségre jobb és azért 2 éve a piacon van, több A kategóriás címben is. Remélem nem kopik ki, illetve egyszerűsödik a használata. bízok abban, hogy az új verzió amit a Switchre pletykálnak tényleg jól fog sikerülni és elméletileg( inkább reményeim szerint) nem igényel majd speciális hardvert az mellett pedig lesz az FSR is, ami nekünk felhasználóknak csak jó ha mindkét gyártó nyomja.
-
DraXoN
addikt
Így is komoly esélye lehet, hogy kiszorítsa a DLSS-t, mert "olcsó"-n beépíthető (kb. mint ha csak egy újabb effekthez akarnánk be-ki kapcsolót a játékba) és kb. minden manapság használt kártya támogatja.
Míg DLSS-nek sokkal komolyabb "előkészület" kell, hogy a játék támogathassa. -
Kansas
addikt
Ez így ebben a formában nem igaz, maximum olyan tág értelemben, amilyenben értelmetlen használni.
Annyiban van igazad, hogy technikailag nincs sok köze a DLSS-hez, de miért is kéne, hogy legyen?
Más részről funkcionalitásban azonos a DLSS-sel, sima realtime upscale-nél jobb képet ad a HU teszt alapján.
Csak azért, mert nem varázsol Tensor magokkal meg nem igényel központi tanítást, nem kéne lefitymálni, annyival nem rosszabb a DLSS2-nél sem, a DLSS1-nél pedig határozottan jobb. -
Kansas
addikt
válasz
SindaNarmo #35 üzenetére
Miért, szerinted mire támaszkodik még a DLSS a képen kívül? Elárulom, semmire. A különbség az hogy az FSR csak az épp feldolgozott képkockából vesz információkat, a DLSS pedig korábbi/későbbiekből is - cserébe nehezebb implementálni épp emiatt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cskamacska #38 üzenetére
Ez egy compute shader kód. Mindenen megy elméletben, amely shader modell 5.0-t támogat. Esetleg meghajtófrissítésre lehet szükség. Az AMD az újabb VGA-kra validálja, de ahogy a cikk is írja, ez nem zárja ki a régi, legalább shader modell 5.0-t támogató hardvereket.
#39 kikikirly : Ehhez nem kell külön driver, mint a DLSS-hez. Az FSR csak shader modell 5.0-t támogató fordítót kér csak.
#36 somfalvi : A támogatott játékokban.
-
awexco
őstag
The Riftbreaker Demóra gondoltak amit ingyen meg lehet nézni ?
-
SindaNarmo
tag
válasz
Alogonomus #42 üzenetére
Azért az FSR-nek meg van az az előnye hogy nem "kell" jobbnak lennie a DLSS2-nél, elég csak user szempontból tűrés határon belül maradnia, és akkor már jó helyzetben van, mivel nincs korlátozva spec eszközre.
De amúgy ja, érdekes lesz az összevetés.
-
Alogonomus
őstag
A Necromunda: Hired Gun után sokkal okosabbak leszünk, mert abban a játékban egyértelműen össze lehet majd hasonlítani a két megoldás eredményét, mert a DLSS mellett elérhető lesz az FSR is. Na arra a játékra valószínűleg mind a két oldal nagyon rágyúr majd, mert aki ott győz, az értékes trófeát visz haza.
-
paprobert
őstag
Jobb lett egy kicsivel mint amit előre lehetett várni. Vannak használható állapotai.
-
kikikirly
senior tag
válasz
cskamacska #38 üzenetére
Vegákon egyértelműen működik:
,,A validált megoldások tekintetében ugyanakkor megemlítették, hogy a Radeon VII, valamint RX 6000, 6000M, 5000, 5000M, Vega, 500 és 400 sorozat, illetve a Ryzenek IGP-i megfelelnek a célnak, de tekintve, hogy maga a kód nem túl hardverspecifikus, így meg lehet próbálkozni a még régebbi Radeonokkal is, bár ezekre nincs hitelesítve, ugyanakkor jó eséllyel működik."
HD 7900 & R9-29X/39X úgy értelmezem jelenleg nem működik, és nem is igérik hogy fog, de nem zárják ki a lehetőségét későbbi frissités formájában. Viszont most tették driveresen Legacy státuszba GCN1-2-3 architektúrát, ami nem ad bizakodásra okot. -
DacMalac
tag
Ez engem is érdekelne....
Mármint az,hogy hol lehet bekapcsolni ezt az opciót!?
-
SindaNarmo
tag
-
LGG555
aktív tag
Ezt hol lehet bekapcsolni?
-
Kansas
addikt
válasz
SindaNarmo #30 üzenetére
"Bár az már most is látszik, hogy jelenleg alacsonyabb felbontáson rosszabb mint a DLSS2."
És mégis ki használ DLSS2-t támogató kártyát 1080p-ben vagy 720p-ben DLSS-sel?
A leggyengébb kártya ami támogatja a DLSS2-t az az RTX2060, ami bőven elég 1080p-ben is natívra... legalább is hirtelen nem jut eszembe DLSS-t támogató játék, amiben nem... -
nonsen5e
veterán
válasz
SindaNarmo #17 üzenetére
Hmm ezen annyira nem is rossz az Ultra Quality, a többi eh.
MSFS igazán megkaphatná, gyorsan.
-
30z.Samu
félisten
válasz
SindaNarmo #30 üzenetére
Majd reszelnek rajta és jó lesz az, de elég ígéretesnek tűnik.
-
SindaNarmo
tag
Annyiban van köze, hogy pont amiatt használnád, ami miatt DLSS-t.
Ha meg minőségben közel tudja azt, akkor engem egyáltalán nem érdekel hogy hogyan csinálja. Bár azt megjegyzem ilyen téren elég vaksi vagyok.
Ha majd lesz olyan játék ami mind kettőt támogatja, kíváncsi leszek az össze hasonlító tesztekre.Bár az már most is látszik, hogy jelenleg alacsonyabb felbontáson rosszabb mint a DLSS2.
-
arn
félisten
Ennek sok koze nincs a dlsshez, realtime upscaler par filterrel. Videoknal egy rakat hasonlo van, csak most realtime a gpu szamolja (ott is van hasonlo).
Szvsz minel gyorsabb az akcio, es minel feljebb megyunk felbontasban, annal kevesbe van jelentosege a nativ felbontasnak, inkabb az a fontos, hogy ellenorzotten menjen az upscale a tartalomnak megfeleloen, es akkor semmifele nagy csoda nem kell.
-
30z.Samu
félisten
válasz
SindaNarmo #26 üzenetére
Jaa, akkor én néztem be, gondolom akkor majd csak lesz. Na mindegy, ha lesz, akkor majd kipróbálom kíváncsiságból.
#28) Kansas: Akkor fent hagyom, majd későbbiekben ránézek. Köszi!
-
tathannibal
csendes tag
Nvidia kártyával valaki próbálta már?
-
30z.Samu
félisten
válasz
SindaNarmo #20 üzenetére
Akkor próbálkozom és hozok eredményeket, már ha van olyan játék, amelyik meg is van.
-
Z10N
veterán
-
nonsen5e
veterán
Esetleg arról tudsz mutatni egy képet, hogy milyen, ha 1440p helyett 1080p vagy 720p-ben futtatod ugyanezt a játékot FSR nélkül?
Én nem vagyok lenyűgözve tőle, semmiben nem tűnik másnak, mintha szimplán csak lejjebb lett volna a felbontás csúszka (mondjuk az is történt, de azt meg amúgy is támogatja 1234 éve minden játék). Már az ultra quality preset-en is csak annyit látok, hogy itt minden el lett mosva, nemhogy a többin.
-
PuMbA
titán
Az aláírásod ehhez a hozzászólásodhoz tökéletes
Aethel: Ryzen 3600-nál sajnos architektúra limit van a két CCX miatt. A magok közötti késleltetés túl nagy, ezért nem lesz több fps-ed, hiába kicsi a CPU kihasználtság. A Zen 2 nem kifejezetten géming architektúra a túlzott szétszabdaltság miatt.
-
Duck663
őstag
Jó, de azért már nem mai gyerek.
Na közben átbaktattam Win10-re, és DX12-re, ott pedig már más a helyzet. Előjön ugyan CPU limit, de csak rövidebb időszakokra. A sebességnövekedés natívról ultra qualityra váltva 92-ről 110-re ugrik a maximum sebesség, az átlagos 72-ről 89-re lépett elő, a minimum értékek viszont romlottak 43-ról 35-re, vegyes beállítások mellett mértem. Azért ez nem olyan rossz, első nekifutásra.
-
Aethel
aktív tag
Jó az, feleségem gépében is még egy ilyen teszi a dolgát és egész jól eljátszogat vele
Nekem a sima Ryzen 3600 van, de néha úgy érzem hogy hiába nem pörög maxon a proci %-a de hiába veszem le a grafikai beállításokat, ugyanúgy alacsony marad a frame. Ebből gondolom hogy nem GPU hanem CPU limit lehet.. -
Duck663
őstag
Az Anno 1800-hoz most jött frissítés, tesztelhető! És azt kell mondjam, ez igen jó lett! Nálam miután kapásból CPU limit van ezért teljesítményről nem nyilatkoznék.
-
orbano
félisten
nincs olyanszó hogy spatiális
(vagyis hát most lett
)
-
Jagon
tag
Jónak tűnik ez. És nagy fricska a zöldeknek, hogy nemcsak visszafelé kompatibilis, hanem akár az ő hardverükön is menni fog.
Alig várom, hogy mit lehet majd kihozni a Vega 3-amból...
Új hozzászólás Aktív témák
- RTX 2060 6GB DDR6/ garancia/ ingyen foxpost
- Gainward GeForce RTX 4080 SUPER Phoenix GS Újszerű, garanciális, dobozával és tartozékaival
- FÓLIÁS! Inno3D RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK!
- 27% Számla, Fóliás! RTX 4090 XTREME WATERFORCE 24GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- Manli GeForce RTX 3070 Ti 8GB GDDR6 VGA!
- Samsung Galaxy A25 5G / 8/256 GB / Gyárifüggetlen / 12hó Garancia
- Csere-Beszámítás! Playstation 4 Slim 1TB + 2 Joystick! Olvass!
- AKCIÓ! Apple Mac Studio M1 MAX 2022 32GB 512GB számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- iKing.Hu - Apple iPhone 14 Pro - Deep Purple - Használt, karcmentes, 100% akku
- Samsung Galaxy A9 2018 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest