- Azonnali informatikai kérdések órája
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- Házi hangfal építés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Projektor topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
Hirdetés
-
PowerWash Simulator - Már több mint 12 millióan próbálták ki
gp Sokak szerint abszurd a játék alap témája, mégis nagyon sokan döntöttek arról hogy kipróbálják a programot.
-
MG4 menetpróba
ma Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
forumpista
tag
válasz #16820480 #19 üzenetére
Nem nehéz elképzelni, mindenki meg tudja indokolni hogy neki miért kell autóval járnia.
A valóság ezzel szemben meg, hogyha csak azok ülnének autóba akiknek muszáj és csak akkor amikor indokolt, akkor ez az egész problémakör nem létezne.
Nyilván a dugókat a sok 60 éves kertvárosi mozgássérült okozza, akik épp az unokához készülnek... Ja nem... -
wassermann
addikt
Hasonlón gondolkozom én is.
1. nincs javítási költség: Az akku tényleg sokáig bírja és cellánként javítható, a többi pedig alapvetően nem romlik el: valahol olvastam, hogy egy Peugeot ION 5 éves szervíze: pollenszűrő és fékfolyadék csere volt...
2. a másik, hogy minek szennyezzem a városban a levegőt, ha van már zöldebb technológia
-
válasz wassermann #52 üzenetére
Meg a rengeteg olajcsere ugye.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
-
nevemfel
senior tag
válasz Pro Koryak #3 üzenetére
Én arra leszek kíváncsi, hogy valóban ennyiért lehet-e majd kapni.
Nekem több gyártó esetében tűnik olyannak ez az egész elektromos autó biznisz, hogy minimális mennyiséget gyártanak le, valószínűleg valami kvóta alapján, aztán többet nem gyártanak, vagy ugyan gyártanak, de nagyon alacsony kihozatallal, mert, feltételezem, egyszerűen nem éri meg nekik. Az is lehet, hogy az akksigyártó kapacitás a szűkös, de igazából a végeredményt tekintve lényegtelen.
Ha nem csapsz le rá előrendeléssel, akkor nem fogsz egyszerűen hozzájutni, vagy csak sokára. Nevezhetjük paper-launchnak is.
Marketingeszköznek persze nem rossz, hogy bejelentik, jön az új világmegváltó eautó, a média meg önként, és ingyen reklámozza magát a céget is azzal, hogy felkapja a hírt. Aztán ha kiderül, hogy mégsem olyan egyszerű ez, mert kvázi nem lehet kapni, az már keveseket érdekel.
[ Szerkesztve ]
Forget your troubles, c'mon get happy
-
dionaea
őstag
Én ezt vártam mármint az olcsóbb e autót. Ez kell hogy elinduljon valami. Nekem ideális lenne bejárásra. Napi 100km oda vissza meló hely.
Már nem sokat kell várni és akkor több gyártó is megcélozza ezt az ár sávat. És akkor ennyi pénzéert lehet válogatni.Persze lehet rupskodni hogy megéri e vagy nem. a 300k s telefon megéri? A cola megéri? cigi stb? De végre el indult valami ebben a szegmensben is.
-
Szultino
csendes tag
Ráköltés alatt a benzinköltséget is beleértem. Így még alul is becsültem
Számoljunk évi 10e km-rt, 7 literes fogyi, 400ft-os benzinnel. Majdnem 300e ft.
Elektromossal ugyanez durván 40e ft áramköltség.
10 év feletti benzines autó szervízigénye átlagosan évente 100-150e körül mozog (valamikor 50, valamikor 200... mai, sufniszervíz árakat mondok, sajnos nagyon megdrágultak egy év alatt.)
Elektromos autó esetén... ha új, akkor olyan 20-30e ft évente, ebből 10e ft, hogy köszönnek neked a márkaszervízben.
Az, hogy te nem költöttél rá, inkább kivétel. Vezérlés, hosszbordás szíj, váltóolaj, kuplungcsere, gyertyacsere, teljes fékfelújítás stbstb. Futómű. Ezek 10+ autóknál tök alap, gyakorlatilag kopóalkatrésznek számítanak. Új autónál (8 évnél fiatalabbnál) szinte fel se merül a kérdés, talán a gyertyacsere, és 1-1 fékpofa.
-
#16820480
törölt tag
válasz forumpista #51 üzenetére
Örülök neki, hogy sikerült lesüllyedned erre a szintre. Ja nem
-
aujjobba
addikt
Uzemanyagkoltseggel egyutt megvan annyi, persze.
Szerviz alatt olyanokat is sorolsz, ami elektromosnal is ervenyes, peldaul a fek, futomu.
Kuplung, gyertya nem merul fel evente, valtoolaj sem.
A vezerles nalam specialis mert utobbi ket auto lancos vezerlesu, azt akkor kell cserelni ha elkezd csorogni, a Toyota-ban 285ezer km utan nem csorgott.
Olaj kell persze, raadasul a Honda-ba 0w20-at ajanl a gyar ami meregdraga, de en szeretem betartani ezeket.Alairom, lehet en vagyok a kiveteles szerencses, akinek sikerult jo autokat vennem.
Abban igazad van, hogy az elektromosban kevesebb dolog tud elromlani, szivesen kiprobalnam en is majd valamikor, egyelore a jol hasznalhatok magas ara tantorit el, es az ilyen olcsobbaknak a limitalt hasznalhatosaga, ami miatt nekem ket autot kellene fenntartanom.
#57: [link]
[ Szerkesztve ]
-
b0bcat
addikt
Az biztos. 3-szoros áron (vagy még annál is drágábban) adják az áramot a fizetős töltőállomásokon. Úgy már nem sokkal olcsóbb villannyal járni.
@aujjobba:
Az előző családi autónk egy dízel kombi Opel volt. 5 évesen vettem, óra szerint 124 ezer km-rel, de nyilván legalább a duplája volt benne. (Német import volt.) 11 évig volt meg az autó. Az első 4-5 évben gyakorlatilag semmit nem kellett költenem rá az olajcserén és néhány kopó alkatrészen kívül. 10 éves kora felett azonban durván megnőtt a szervizigénye, pedig a motorhoz, kuplunghoz és váltóhoz nem is kellett nyúlni, hanem a futómű és a korrózió javítása vitt el aránylag sok pénzt. 16 évesen adtam el, még mielőtt a tételenként több százezres javítások (turbó, kuplung, váltó, stb.) szükségessé váltak volna.
[ Szerkesztve ]
Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r
-
aujjobba
addikt
-
Noukoum
veterán
válasz forumpista #51 üzenetére
A valóság ezzel szemben meg, hogyha csak azok ülnének autóba akiknek muszáj és csak akkor amikor indokolt, akkor ez az egész problémakör nem létezne.
Nyilván a dugókat a sok 60 éves kertvárosi mozgássérült okozza, akik épp az unokához készülnek... Ja nem...Akkor ezt most mond meg az embereknek, hallgatni fognak rád. Ja hogy nem?
Miért adnánk fel a kényelmünkből hogy ha van egy fenntartható és relatív környezetbarát autózási forma?[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
forumpista
tag
válasz #16820480 #58 üzenetére
Milyen szintre?
Csak ismételni tudom magam, ha csak az ülne autóba a városokban, akinek tényleg muszáj és csak akkor amikor tényleg muszáj, sokkal előrébb tartanánk.
Ha ez szerinted lesüllyedés valami szintre, hát...Egyébként tőlünk nyugatabbra már eljutottak arra a szintre is, hogy kitiltották az autókat a városokból vagy a belvárosokból, meg hogy az emberek elkezdtek sétálni meg kerékpárra ülni, és voalá, működik, a gyerekek járnak iskolába, nagyszülők látják az unokáikat, az emberek nem halnak éhen...
Itthon (sajnos) még ott tartunk hogy a büdös gyökér is megmagyarázza hogy miért parkolt be keresztbe elfoglalva két mozgássérült helyet is a bolt előtt, mert ezt is meg lehet magyarázni.
-
Szultino
csendes tag
Jó a link
Futóművet azért írtam plusz költségként, mert egy új és egy használt kocsit hasolítottam össze. Újnál 8 évig nincs futóműköltség, néhány típust leszámítva.
Fék költség is ritkán van 8 évig elektromos autónál, vagy csak egész minimális (pl fékolajat illik cserélni), hisz a visszatöltés miatt alig használja a fékeket. 7 éves kocsikon még eredeti fékek vannak.
Ha ha új kisautót és ezt az új dáciát akarnád összehasonlítani állami kedvezménnyel, akkor 100%, hogy a dacia jobban megéri (hisz az új kisautók ára is 4M körül mozog).
A megdöbbentő az, hogy megfelelő körülmények között (otthoni töltés, évi min. 10e km városban mozgás, vidéki utazásokra csak minimális igény) esetén megéri új daciát venni 10+ helyett.
Ha 2milkáért 10+ autót nézel, de a dáciára +2m hitelt kell felvenned, amennyit spórolsz pl benzinen a villanyossal, annyit belefizetsz a hitelbe, és így még ideiglenesen sincs plusz költséged, csak nem a kutasbácsinak, hanem a bankárbácsinak adod a pénzt. Hmmm... magam is kezdem rábeszélni
[ Szerkesztve ]
-
forumpista
tag
Tisztában vagyok vele, nem fogják feladni, nem is várom. Csak ne tituláljuk már az e-autózást környezetbarátnak.
Környezetbarát, ha nincs az autó legyártva, helyette sétálsz vagy tekersz.Zöld matricákat meg bárki ragaszthat a homlokára, pont annyira lesz tőle zöld, mintha egy autóra ragasztanánk
-
b0bcat
addikt
Egy belsőégésű motorral szerelt autónál nem a futómű vagy a kasztni szervizelése a legnagyobb költség általában hosszú távon, hanem a hajtásláncé. Nyilván a villanyautónál is kell a futóműre meg az esetleges korrózió javítására költeni.
[ Szerkesztve ]
Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r
-
aujjobba
addikt
Ha a megfelelo korulmenyek fennallnanak, en is ezt valasztanam.
Bar a belter gyenge minosegere, zajossagra, rosszul hangolt futomure, muanyagtengerre kis mertekben allergias vagyok.[ Szerkesztve ]
-
-
b0bcat
addikt
Persze, nem zárható ki. Hozzátéve, hogy az ominózus autó üresen 1,7 tonna volt, ami extra terhelést jelentett a futóműre nézve, és a kasztni javítások többször annyiba kerültek, mint a futómű javításai, csak az utóbbiak gyakrabban fordultak elő. Nagy mákom volt, hogy a hajtáslánc nálam nem okozott sok százezres hibákat az utolsó években.
[ Szerkesztve ]
Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r
-
Peat;)
veterán
A volkswagen up/skoda kis elektromos valamivel drágább és nem is kapható, gondolom nullszaldóval/veszteséggel árulták a kvóta miatt?
A lényeg hogy itt úgy érzem profitorientált termékről van már szó. Lehet hogy gyenge, lehet hogy nem acélos a hatótáv, de ha folyamatosan lehet majd kapni akkor nagyon jó az irány mert végre elindult az alsóbb kategóriában is az elektromos autó mint termék. Még ez is drága persze, de egy lépéssel közelebb.
Egyrészt lesz utódja pár éven belül várhatóan és az akkor olcsóbb akksik miatt hasonló árazással is beleférhet kicsit nagyobb erő és akksi. És ennyi már elég is hogy élhetőbb legyen, nem kellene ebbe olyan sok plusz ló hogy jobb legyen.
Másrészt ha kelendő lesz (igen) akkor más gyártók is benéznek az alsóbb árkategóriák világába.
Mint autó most nem venném meg, de ha pár év múlva veszek elektromos autót abban könnyen lehet hogy vastagon szerepe lesz annak a folyamatnak amit ez a modell próbál elindítani. HA valóban kapható lesz és nem csak újabb fix számban értékesített kamu modell (opel ampera) a szén dioxid kvóta miatt.
-
Noukoum
veterán
válasz forumpista #68 üzenetére
Az sem környezetbarát mert a biciklit és a cipőt is legyártották Az a baj a hülye felfogásoddal hogy akkor minden úgy maradna mint eddig, te annak örülnél?
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
aujjobba
addikt
38 eves vagyok, de emlekszem kozepiskolas koromban nem volt ennyi auto, szuleim biciklivel jartak munkaba, en gyalog a suliba.
Amikor a rokonsag korbelatogatta egymast, ket rokon akinek volt autoja osszeszedte az embereket es egyutt mentek, teleautoval.
Valahogy megis mostanra letszukseglette valt, hogy mindenkinek legyen autoja es azzal jarjon. De kerdem en, mi valtozott, ami ezt indukalta?
En is kicsit azt latom, hogy van egy mestersegesen gerjesztett problema, amire mindenaron megoldast akarunk, de veletlenul se a gyokerenel kezeljuk ezt. -
-
Noukoum
veterán
38 eves vagyok, de emlekszem kozepiskolas koromban nem volt ennyi auto, szuleim biciklivel jartak munkaba, en gyalog a suliba.
Amikor a rokonsag korbelatogatta egymast, ket rokon akinek volt autoja osszeszedte az embereket es egyutt mentek, teleautoval.
Valahogy megis mostanra letszukseglette valt, hogy mindenkinek legyen autoja es azzal jarjon. De kerdem en, mi valtozott, ami ezt indukalta?
Az hogy elérhetőbb lett az autózás itthon. Igény akkor is lett volna rá, csak pénz nem volt.En is kicsit azt latom, hogy van egy mestersegesen gerjesztett problema, amire mindenaron megoldast akarunk, de veletlenul se a gyokerenel kezeljuk ezt.
Akkor kezdjük a gyökerénél! Mi lenne a megoldás ha nem az elektromobilitás? Csinálj tervet és valósítsd meg. Hajrá.
Vagy mondjuk ne használj az életben többet autót, mutass irányt másoknak. Biztosan sokan fognak követni abban hogy az autózás helyett járjunk gyalog.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
aujjobba
addikt
A nagyvarosokbol kitiltanam az autot, mikozben a tomegkozlekedest jelentosen fejlesztenem, emellett a varoshatarba toltokkel felszerelt gigaparkolokat epitenek, amit minimalis dijert cserebe vagy ingyen lehetne hasznalni. Kozvetlen busz/villamos/metrojaratok indulnanak onnan otpercenkent a varos minden reszebe.
Az agglomeracio telepuleseibol a gigaparkoloig megintcsak lehetne folyamatos jaratokat inditani.Az elektromobilitast en nem ellenzem, de ha legalabb a nagyobb varosok eseten el tudod erni, hogy kevesebb autora legyen igeny, tehat eleve le sem gyartjak se a hagyomanyost, se az elektromost, azzal tobbre mennenk szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
-
paatrick
senior tag
Érdemes megnézni videón is mert képeken nagyobbnak tűnik mint amekkora. Kívül belül egyaránt. Ha egy ember odaáll mellé kibukik hogy ez egy kicsi autó csak magasabb. 3,7 m hosszú. Azaz 40 centivel rövidebb mint egy VW Polo. És jó 10 centivel keskenyebb.
[ Szerkesztve ]
6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯
-
wassermann
addikt
Itt egy magyar video (a lényeghez tekertem): [link]
-
fasyrt
őstag
Fogalmam sincs miröl szol a cikk, de azert igencsak meglepödtem mobilarena alatt autos hirt olvasni.
-
k-adi
nagyúr
válasz oliblood88 #91 üzenetére
miből, miből.. hát a borravalóból
-
mrlujoak
veterán
Simán el tudnám képzelni, mint a jelenlegi benzinesem leváltó, első, "olcsó" elektromos autót...
Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
mrlujoak
veterán
...kicsit kifutottam a szerkesztési időből, bocsi, de végigolvastam a hozzászólásokat is, és látom (jól látom?) Vályi Pisti Speedzone-os tesztjét nem linkeltétek.
Nos, érdemes megnézni: Speedzone-teszt: Dacia Spring: Villanyos esőkabátSony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
Igazi kis városi dúvad , nekem bejön az egyszerűsége .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
hyperspace
őstag
válasz Pro Koryak #96 üzenetére
Sok, vagy kevés, amit mond?
ha azt mondom neked van igazad, nekem van igazam... :)
-
GoldhandRent
őstag
válasz Pro Koryak #96 üzenetére
atlagold ki.. ha nem egy evig van nalad, kijon a matek
masfel ev alatt 13 eves japan prem autora ment ennyi. generator + olajcserek
lassan kene fektarcsa es fekbetet is-
-
#16820480
törölt tag
válasz GoldhandRent #98 üzenetére
Mondjuk a prémium autók szervize nyilván drágább azért. Nekem 5 éve van meg az autóm, nem prémium, csak egy alap hatchback, eddig összesen 140 volt rá a szerviz, és nem úgy néz ki, hogy mostanában nagyon kellene még rá költeni.
-
b0bcat
addikt
válasz Pro Koryak #96 üzenetére
Miért? Lehet több vagy kevesebb is.
A mai benzines autók gyakorlatilag már ugyanolyan bonyolult szerkezetek, mint a dízelek: közvetlen befecskendezésűek, intercooler-es turbó van bennük meg kettős tömegű lendkerék. Ezeknek a 10 év feletti szervizelése biztosan nagyon drága lesz...
Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Nagyon gyorsan betilthatja az EU a TikTok újítását
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Asztalos klub
- Microsoft Excel topic
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Jogász topic
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...