- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- 3D nyomtatás
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Bluetooth hangszórók
- MSI blog: intelligens segítség, helyben
- A Microsoft szerint nem alku tárgya a TPM 2.0 szükségssége
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Intel Core i7 9xx "Bloomfield" (LGA 1366)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16939776
törölt tag
Mantrázni kell a Tökéletes élményhez hogy: asynchronous timewarp, asynchronous timewarp,asynchronous timewarp..
Most az R9 285 a tuti
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Mondjuk ettől függetlenül érdekes hogy mindig újra és újra jönnek a cikkek hogy pc-n mennyire sok gond van még (bezzeg konzolon minden instant happiness), mégis az emberek tömegei vannak már most is a pad alá esve, annyira élvezik és annyira átjön a "presence" érzés. A Crescent Bay és a Vive legalábbis már piszkosul sokaknak elnyerte a tetszését, és drámaian degradálta az eddigi hányingerfaktort is (amit a dk2 már jócskán csökkentett így is). Szóval itt mennek a cikkek arról hogy mennyire sok még a probléma pc-n, csak épp az emberek tapasztalatai nem támasztják alá, legalábbis az alapján a meglehetősen sok vélemény alapján, amit eddig olvastam azoktól, akik kipróbálták a legújabb szemüvegeket (CB vagy Vive... a csak dk1-et próbált userek véleménye már igazán nem releváns)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
rudi
nagyúr
válasz Menthirist #3 üzenetére
Szokásos para, elmélet és a gyakorlat nincs szinkronban egymással. Valahol olyan ez, mint amikor sírnak a programozók, hogy a játékuk kimaxolt grafikával diavetítés, miközben a játékosok többségen a közepes grafikai beállítástól is lefossa a bokáját a gyönyörűségtől. Személyesen próbáltam a DK2-t, szerintem tényleg olyan, hogy ha a felbontásán tekernek még egyet, akkor már haláli lesz, de így is eléggé ütős.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
7time
senior tag
válasz Menthirist #3 üzenetére
A személyes tapasztalatot nem pótolja semmi, óvatosan kell bánni a felhasználói véleményekkel mert nem mindig adnak reális képet, én ezt a 3D kezdetén saját bőrömön tapasztaltam.
-
Jack@l
veterán
válasz Menthirist #3 üzenetére
Nem érted a cikk lémnyegét, van egy feature, amit az amd tol éppen, tök mindegy hogy annak van e bármi értelme is, a lényeg hogy szülessen róla cikk, hogy érzed ez neked annyira de kelleni fog a vr-hez.
Köszönöm, de úgy érzem nekem ez az async izé nem kell majd nvidián 100 fps mellett...[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
veterán
Igen, én is ezt hallottam azoktól akik próbálták (és azóta ugye tekertek is rajta, a felbontáson is, a latency-n is és az optikán is).
Sokkal nagyobb probléma lesz az, hogy újra fel kell találni a tartalomkészítést és design-t, de sokkal nagyobb lehetőségekkel is kecsegtet. Az biztos hogy amíg a 3d filmeknél ugyanazt a filmet át lehetett lapátolni 2d-ről 3d-re (és jöttek a "csodás" 3-4 mélységbeli sávval rendelkező ál-3d filmek), addig itt már a koncepció is totál más, akár játékok, akár filmek esetén, emiatt erősen kutatni kell hogy milyen új szórakoztatási faktort lehet beletenni a programokba, filmekbe. Pl olyan horror filmek, ahol harmadik szereplőként nézed, ahogy a két főhős beszél egymással (arra nézve, vagy épp nem aki épp beszél), aztán amikor a hátad mögött hirtelen valami hang robban be, nem csak a főhősök néznek a hátad mögé megijedve, hanem te magad is...
Szóval ezt még tanulni kell gyártani is, de mit nem
7time: azért ha hitelt érdemlő ismerőseid is ezt mondják, akkor csak lehet hinni hogy a többi sokezer, soktízezer ember sem hazudik
Jack@l: még mindig nem csak az fps-ről van szó, hanem hogy a mozgásodnak az eredményét mennyivel később veszed észre. Nem elég csak 1440p-t kitolni 90 fps-sel mint monitoroknál és készen is vagyunk. Ezt bármelyik vr előadásból tudhatod.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
-Solt-
veterán
válasz Menthirist #3 üzenetére
Próbáltad már?
Mindenki leírja, hogy mennyire zseniális... majd megjegyzi fél óra múlva, hogy de a pixeles kép zavaró. No meg ne feledd, hogy sokan a direkt VR-re megírt demóktól esnek hasra, a játékokban azért más a helyzet... kíváncsi lennék mi lenne a véleményük 2-3 óra játék után, valami DX9-s játékkal...
Szerintem nem véletlen, hogy nem kapkodják el a kiadást...
www.smart-bus.hu
-
Jack@l
veterán
válasz Menthirist #8 üzenetére
De mért nem elég?
nem tudja frissdíteni a képet hamarabb a kijelző, maxannyíit tehetsz hogy a fejmozgásodhoz képest a következő képkockánál az elmozdfulást kicsit előrébb számolod, hogy mire megjelenik a kijelzőn, az agyad azt érzékelje.
De ennek se túl sok jelentősége van, mert ms-os késleltetése van egy olednek. (a bevitel is 2 ms max)
Legtöbb ideig a render tart, 10ms#11: már van szemkövetős vr szemüveg, fps-ben azzal lehet célozni
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
veterán
Személyesen nem... ismerőseim próbálták... a dk 1-et és 2-őt. Az elsőnél persze hogy jöttek hogy nagyon pixeles, de a másodiknál már elég gyorsan túlléptek rajta. A Crescent Bay és a Vive elvileg ezeknél is sokkalta jobb, és a legtöbb vélemény arról szólt, hogy ha koncentrálsz rá, látod a screen door effectet, de nem koncentrálsz, mert könnyen elkap a látvány. Abrash is megmondta, hogy ahhoz hogy a szem felbontóképességét megközelítsük, 16k x 16k kellene szemenként. Ez azért nem ma lesz még. De nem is lényeges, mert mindenképp kell majd valami szemkövetés amivel csak azt számolják amit nézel.
"sokan a direkt VR-re megírt demóktól esnek hasra"
Persze, mivel még nincs 100%-ban vr-ra fejlesztett játék. Ennek ellenére nem kevés olyan emberről hallottam aki dk2-vel elite dangerous-ozik órákat. No meg jönnek majd az olyan címek is mint az eve valkyrie. ettől függetlenül perpill még csak demók és kutatási programok vannak, mert mint írtam még TANULJÁK hogy mit és hogy is lehetne csinálni. Viszont azok a játékok, amik akár utólagosan is tették bele a vr-t (de nem 3rd party pluginekkel valami olyan dx9-es játékba, ami sosem támogatott hasonlót is), már egész jók (megintcsak lásd elite). De pl a Star Citizennél is mindig el-elszólják magukat, hogy pl a mobiGlas mennyire veszett jól néz ki vr-ban, ergo folyamatosan nézik azzal is.Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
rudi
nagyúr
válasz Menthirist #8 üzenetére
Igen, a tartalomgyártás masszívan át kell majd gondolni. Mert ha rádadják a VR sisakot és továbbra is 60-nal fog futni és helyből 3 métereseket fog ugorni az emberkéd, akit irányítasz, akkor nem a mikrolagtól, késéstől és ilyen technikai dolgoktól fogsz kikészülni, hanem attól, hogy olyan dolgok történnek, amik messze vannak az agyaddal megszokott valóságtól (plusz a készülék súlya, amit több órányi folyamatos viselésnél azért meg lehet érezni).
Felvétel kapcsán más most vannak olyan 360 fokos kamerák, amikkel egy menetben lehet VR-t felvenni, ezt meg talán már ne is feszegessük. Belegondolni is félelmetes, milyen élményt nyújthatna egy ilyennel készített felvételt megnézni mondjuk F1-es boxutcáról, El Classicóról, valami komolyabb koncerttől, hadszíntérről és még sorolhatnám...
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
-Solt-
veterán
válasz Menthirist #11 üzenetére
Én ezt értem, de, ha ez a te projekted lenne, kiadnád a jelenlegi szoftveres környezetben? Ha olyan optimális lenne minden, ahogy mi innen véljük, akkor biztos léptek volna már... irdatlan összeget toltak bele, ha bármi gáz lenne a megjelenés után, nagyon könnyen bukhatna a dolog. Rengeteg olyan hardvert tudnék neked sorolni, ami kiadáskor ígéretes volt, a kezdeti tapasztalatok borzalmasak voltak, és utána már hiába jött a javítás, az emberekbe beleégett a kezdeti szívás...
Az a minimum, hogy a Win10-t, DX12-t, Vulcan-t megvárják, no meg azt is, amíg lesz ezekre pár AAA-s cím, ami komolyan fel van készítve a VR-re.
www.smart-bus.hu
-
veterán
Kiadásról alsóhangon is év végéről beszélünk (a vive és a morpheus esetén biztosan 2016-ról, a rift esetében azt nyilatkozták, ha nem jön közbe valami előre nem látható probléma akkor még idén megérkezhet). Ekkor már a dx12 a piacon lesz fél éve, a fejlesztők is egyre nagyobb tapasztalatot szereznek benne, az amd és nvidia oldaláról is lesznek vr-t könnyítő framework-ök. Tehát nem arról van szó hogy MOST kiadják-e, hanem hogy a beígért év vége, esetleg következő év első fele időszakban rendelkezésre fog-e állni a szoftver. Márpedig ahogy a mostani demók is állnak és produkálnak, szerintem mondható hogy várhatóan már év végére igen, rendelkezésre fognak állni. Akárcsak a hardverek (lásd, mennyi 970, 980 lett eladva az utóbbi időben, addigra lesz már 380, 390 is, demózni meg 290X-970-980 kategóriában demóztak eddig is)
Viszont amíg nincs szemüveg, addig nem lesz komoly AAA játék csak és kizárólag vr-ra építve. Arra meg nem várhatnak hogy addig nem adják ki a vr szemüveget amíg nincs AAA játék kizárólag VR-ra. Valakinek lépni kell elsőnek. Annyi, hogy ha nem is komoly AAA, de számos demó és egyéb app már most is van rá. Illetve egy 100 ezres devkit mennyiség már ki lett szállítva az embereknek (ezek kb az innovator-ok illetve némi early adopter). Nem arra kell várni hogy első perctől tízmilliós mennyiségben vásárolják majd (márpedig enélkül nem feltétlen fognak AAA játékot csak ennek szentelni), de pár százezer biztos elmenne belőle a maradék early adopter számára. Aztán majd jöhet az early majority és a late majority.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
MaUser
addikt
válasz Menthirist #14 üzenetére
Nem akarok felhőket rajzolni a kék égre, de eddig az összes VR bukott, a 3D is milliószor, google glass is éppen most, mert nem csak a tartalom volt ám gond, de napi két óra használata is halál egy ilyen viszonylag könnyű szemüvegnek is, stb. Nagyon kíváncsi lennék, hogy miért pont most ez lenne majd a megváltó. De kiderül.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
-Solt-
veterán
válasz Menthirist #14 üzenetére
Nem kell várni egymásra, lehet ezt párhuzamosan is...
Egyébként csak gondolj végig egy BF4 jelenetet, amikor az X ezer DPI-re belőtt egeret rángatják... instant okádás VR-l a fejeden.
Bármi is van a háttérben, biztos vagyok benne, hogy alapos oka van a kivárásnak, ráadásul, ha megjelennek egy vásárlói példánnyal, akkor annak legalább 1 évig piacon kell lenni változatlan formában, mert ugye nem két forintról van szó...
www.smart-bus.hu
-
Jack@l
veterán
Mi köze az x ezer dpi-nek a vr-hez? (gyengébbek kedvéért, ez az egér pontosságát jelenti) ezt most megint nem értem...
Ha rángatod az egeret és bámulod a monitort, akkor is hánysz?[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Tigerclaw
nagyúr
Lehet hogy egy speciális, pontosan erre a feladatra szánt "VR-GPU" chip-kártya lenne a megoldás. Azzal talán még olcsóbb is lehetne. Tudom, hogy mostanában az általános felhasználás, meg a CPU-GPU összeolvasztása az irány, de lehet hogy itt jobban járnának valami egyedi megoldással.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
veterán
Jah értem... mivel minden vr bukott eddig, onnantól hogy baszott nagy crt tévé volt a fejeden, így a technika változását és fejlődését vegyük figyelmen kívül, most is bukni fog Elvégre teljesen lényegtelen hogy a vr-hoz szükséges minden technikai téren áttörések voltak, mint megjelenítés és szenzorok tekintetében, mind pedig szoftveresen és számítási kapacitás terén Az árról nem is beszélve.
Nem mondom hogy hogy 100% hogy nem lesz bukás, de ne hozzuk már fel azt, hogy eddig mindig bukott. Több pénz, több agy lett most ráállítva, fényévekkel jobbak a technikai adottságok is. A 3D monitorokhoz képest pedig egyszerűen nem ugyanaz a liga a hozzáadott extra élmény tekintetében. Igen, játszottam több tucat órát nv 3d vision notin, azon kívül hogy egy képkeretben már 3d-ben látod a dolgokat nem 2d-ben, még egy képkeret marad. Ez azért egy hangyányit más...
Nem biztos hogy a rift váltja meg majd a világot. Viszont sosem voltak még ilyen jó és éles kijelzők, ilyen kicsi és gyors szenzorok, ekkora számítási kapacitás ilyen megfizethető áron. Mert amíg az eddigi vr szemüvegek több ezer sőt tízezer dollárokba kerülhettek, feltűnhetett hogy most 3-400 dolcsiért kapni devkitet. Ez meg már a normálisabb monitorok árával vetekszik. Számos olyan termék volt a történelem során, ami onnantól lett siker, hogy bárkinek megfizethetővé vált.
-Solt-: alap hogy onnantól hogy vr van, onnantól az egér nem mozgatja a látóteret. vr első lecke. Ezt már anno a Team Fortress 2-es videóban is mondták, kb 6-8 irányítási formát próbáltak ki. De ugye a jövő ráadásul várhatóan nem is az egerekben lesz játék során (bár én egyelőre még joy + gázkar kombóval vagy kormánnyal akarok játszadozni vr-ban)
Emellett továbbra is tartom, hogy első körben nem tömegek ugranának rá. Mármint nem tízmilliós tömegek. Egy kíváncsi kisebbség ugrana rá, ami nagyobb mint akik a devkitre ugrottak, mert sokan (én is) kivárnak hogy jöjjön a cv1.
Oka biztos van, még csiszolják azokat a részeket amikkel kevésbé elégedettek (pl a riftről azt mondják kényelmetlenebb mint a vive, illetve még a kalibrálást sem oldották meg feltétlen, no meg kellene valami intuitív kontroller is rift mellé), de nem is azt firtatom hogy miért nincs még kinn. Ezeknek a doomsday cikkeknek a tartalmát firtatom.Nem vagyok vak hurráoptimista, de nem is látom olyan sötéten a helyzetet mint néha egy-két ph cikk beállítja.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
-Solt-
veterán
Te egy értelmes embernek tartod magad, gondold végig légyszíves azt, hogy mi a különbség aközött amikor a monitort bámulod egy székből, és amikor a fejeden van egy VR sisak amiben a külvilág teljesen kivan zárva, ráadásul 3D.
Ha nincs meg a válasz, akkor az IPON-nál kipróbálható a DK2-s VR sisak, csak arra kérlek vedd fel videóra.
www.smart-bus.hu
-
RyanGiggs
őstag
"ezt a funkciót csak az AMD Radeon R9 285 támogatja"
Gondolom addig amíg ki nem jön az R9 390-es széria?![ Szerkesztve ]
-
rudi
nagyúr
Akkor nem, de ha egérrel fogsz 1-2-3 G gyorsulást rángatni és a szemednek nem lesz stabil viszonyítási pontja úgy, mint a monitorra nézésnél a káva meg a komplett környezet, akkor elő fog kerülni a reggeli, abban biztos lehetsz. Ha meg elhagyod a monitorra tervezett játékok azon megoldását, hogy a középen lévő célkereszttel fordul a kép, akkor bajos lesz a gyorsan hátra pillantás mondjuk egy BF vagy CS menetben.
Ezeket a dolgokat alaposan át kell gondolni játékfejlesztés terén. Nem feltétlenül a megjelenítés lesz itt a fő para, hanem a játékmechanizmus, ami egy VR-el szétnézés, fordulás esetében tök más kell hogy legyen, mint egérrel navigálásnál.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Jack@l
veterán
Csont sötétben se játszottál még fps-t tévén? (akár 3d-sen)
@Rudi: de fordulni meg menni csak kell, célozni is pontosan, nem hiszem hogy ezt majd mind a fejeddel fogod intézni. Egy valósághű játékban meg nem engedik 3g-vel rángatni a fegyvert, hanem mondjuk korklátozzák max az emberi mozgáshoz.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
-Solt-
veterán
válasz Menthirist #19 üzenetére
Alap kérdés, no, de jelenleg hány olyan játék van, ami mondjuk TrackIr-t támogat? Ott sem az egér mozgatja a látóteret, sokkal nagyobb élmény, mégsem támogatják az AAA játékok. Erre mondom, hogy kell egy szoftveres megalapozottság az egészhez mindenki részéről...
Én a repszimekhez alig várom már, pedig ott jó pár évig nem lesz sem DX12, sem Vulcan!
www.smart-bus.hu
-
veterán
A TrackIR-ral az volt a bajom, hogy hiába mozgatom a fejem, a szememet még mindig meg kell próbálni a monitoron tartani (2 monitorral próbáltam). Ergo az egész limitált volt. Emellett a TrackIR messze nem valami elterjedt a szimulátorkedvelőkön kívüli világban. A szimek pedig nem ritkán támogatják.
Én a Star Citizenhez, Eve Valkyre-hez, pár repszimhez és autószimhez várom leginkább, illetve marha kíváncsi vagyok hogy mi mindent találnak ki a virtuális túráktól a filmekig. Ennek a tesztelésében, kutatásában pedig szívesen részt vennék, és ezért hajlandó vagyok kockáztatni némi pénzt.
#25: meg eleve... oldalra nézek... ott nincs tévé, ergo nincs kép. vagy picit mozdítok a fejemen, és a kép nem reagál, hisz a tévé fix (track ir-ral persze egy fokkal jobb, de egy fps-nél nincs ilyen általában). Ergo akármilyen sötét is a szoba, akármilyen tévén is nézzek 3d szemüveggel egy játékot, még mindig csak egy ablakon át nézem a játék világát, nincs körülöttem.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Jack@l
veterán
Saját tapasztalatról beszélsz?
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz RyanGiggs #21 üzenetére
Azért az iparági szakemberek nem beszélhetnek a még meg nem jelent hardverekről. Még ha tudnak is róluk, akkor sem mondhatnak semmit. Arról beszélhetnek, hogy mi a gond, és hogy most mi van a piacon.
A probléma egyébként az, hogy a demó és a játék alapvetően különbözik. A VR-t eddig demókon mutogatták, elsősorban azért, mert azt összerakták olyanra, hogy jó élmény legyen. De ők, akik ezen dolgoznak látják, hogy egy játékon milyen, és még nem elégedettek. Ezért csúszik a megjelenés folyamatosan, és ezért kerülnek elő új fejlesztések.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-Solt-
veterán
válasz Menthirist #26 üzenetére
Igen, nagyon jól be kell állítani ahhoz, hogy jól lehessen használni, de még a limitált fordulási szöggel is nagyot dobott az élményen... repszimekben szinte elengedhetetlen, de ArmA szériában is nagyon szerettem...
Azért hoztam fel példának, mert ennek a támogatása nem egy nagy történet, mégis elég limitált, pedig nem csak a szimekben lehetne használni, és az ára sem vészes egy (tervezett) VR sisakhoz képest, és akkor még csak arról beszélünk, hogy nem az egér mozgatja a látóteret.
A fejkövetésnél is csak utólag gondoltak arra, hogy mi van akkor, ha teljesen hátrafordulsz... jött is később, hogy akkor hátra is kell led. Ki tudja, hány ilyen buktató van még, amire most nem is gondolunk.
www.smart-bus.hu
-
MaUser
addikt
válasz Menthirist #19 üzenetére
Már nem azért, de ezt a dumát hallottam minden egyes új világmegváltó 3D, VR, assisted reality, etc. device bemutatóján. Aztán a valóság meg az lett, hogy a) drága, b) nincs tartalom, c) a userek 30-70%-a alapból elhányja magát ilyentől és nem, nem csak a késleltetés a gond, de egyszerűen már az, hogy zárt világba rakod (alap viz. erg. első óra) d) 10-20%-uk alkalmatlan osztott szemes megjelenítés esetén térérzékelésre e) újdonság varázsa után senkit nem érdekel, mert extra eszköz kell hozzá, kizárod a világot, stb.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Jack@l
veterán
Oculus féle vr-el nem lett volna semmi gond, ha nem hagy DK-kra pocsékolták volna el az időt. Ha kijöttek volna vele most karácsonykor egy 2560-as kijelzővel, nem szúnyoghálós oleddel, vették volna mint a cukrot. Kontent is lett volna dögivel. (bár nekik mostmár édes mindegy, facebook eladással nagyot kaszáltak)
Amit te mondtál, gugli glass az AR, drága is volt, viszonylag szar is. Majd fejlődik a technológia és lesz belőle könnyebb, jobb, olcsóbb később.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Komplikato
veterán
-
#16939776
törölt tag
válasz Komplikato #40 üzenetére
Valid, én is így játszok
-
7time
senior tag
válasz Komplikato #40 üzenetére
Ez már csak ilyen, a keresztapám rám panaszkodott hogy rángatom az egeret én meg a fiamra, egyszer összetalálkoztak a gépnél a keresztpapa rosszul is lett.
[ Szerkesztve ]
-
-Solt-
veterán
-
szabi80sz
tag
"Az iparág szerint viszont nagy problémát jelent, hogy a ma megvásárolható grafikus vezérlők közül ezt a funkciót csak az AMD Radeon R9 285 támogatja, vagyis ez az egyetlen hardver, amely alkalmas a magas hatékonyságú asynchronous timewarpra."
Nem csak a Radeon R9 285 tudja, hanem a FirePro w7100 is. Ez így már 2 kártya.[ Szerkesztve ]
-
MaUser
addikt
Nem a technikai paraméterek a gond. Az emberek egy jelentős része egyszerűen rosszul lesz vr esetén. Időzíthetsz ahogy akarsz, a külvilág kizárásával teljesen megborul minden. Remek journal cikkek vannak, hogy még ha hozzá is szoksz a vr-hez és bírod akár óra felett, akkor az effekt az lesz, hogy amikor leveszed a szemüveget a userek több mint felénél erős rosszullétet tapasztalnak. Nagyon sok ember már pl. azt sem bírja, hogy kicsit üres hassal fps-ezen sötétben. Egyszerűen beleéled magad és a szervezet fellázad...
3D-nél ugyan ez a baj, hiába látványos, de sok user alapból bukta és bár nehéz elfogadni sokaknak, de ha egy családból egy ember nem bírja, akkor bizony az a család kiesik és többet az életben nem fog 3D-t nézni, ha az egyik gyerek mondjuk rosszul lesz tőle. Persze lehet "la/sv" beszítovott fejjel a saját kis életére tervezni valamit, csak aztán az eredmény ugyanaz lesz mint a metro, g glass, stb.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
veterán
-
MaUser
addikt
válasz Menthirist #46 üzenetére
Egyetemről vagy egyetemi könyvtárból eisz-en keresztül tudsz keresni scopus-t, sd-t, elsevier-t, ieee-t, stb. és találsz ezer + 1 ilyen cikket már akár 20 évvel ezelőttről is. Általában linux alatt, néha extra low latancy megoldással is. Mivel elég alap probléma, nem gondolnám, hogy ocoluséknál nem voltak volna vele tisztában, csak később jött a gond, hogy nem tudják megoldani. Nem véletlenül késnek ennyit. (Lásd. JC amit mondott, hogy minden early bird fejlesztő azzal kezdi, hogy hány egy jót.)
3D estén linkeltem egy ilyen összefoglalót múltkor, 10-20% volt aki fizikailag alkalmatlan bármilyen osztott szemes térlátásra és gyak. 100% aki előbb-utóbb rosszul lesz ha kizárod a külvilágot még sima 3D alatt is, csak pár óráig kell nézetni 3D filmet. Ez igaz már sima fps-eknél is sötét szobában, erre is volt egy cikk, pedig ott csak simán egy monitoron ment a játék. Egyszerűen ilyenek vagyunk, pl. barátnő múltkor már azt nem bírta, hogy egy itt is ámulva bemutatott szimulátorban ült az "utasülésen" 5 percig, pedig életben nem sok baja van a versenypályán ugyanott.
Egyékbént nagyon is tisztában vannak ezzel a gyártók. Gyors google után pl. kiderül, hogy Samu nem engedi 13 éves kor alatt és a meghatározhatatlan "ne használd hosszabb ideig" felhasználási feltétellel tolja el a felelősséget, Sony detto ugyanezt csinálta pl a 2D kijelző-szemüvegeinél is. Azon is agyhalál egy két órás film, pedig kényelmesen fekszel az ágyon és csak a filmet kéne nézned. De az agyad egy idő után feladja a harcot, mert mást küld a testhelyzetedről és mást arról, amit látsz és hallasz.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
veterán
De engem a mostani technológiákról szóló kimutatások, tesztek érdekelnének. Tehát mondjuk az elmúlt 1 évből.
"és gyak. 100% aki előbb-utóbb rosszul lesz ha kizárod a külvilágot még sima 3D alatt is"
Akkor most azt állítod, akik 3-4 órát elite-eztek, azok hazudnak?"Samu nem engedi 13 éves kor alatt és a meghatározhatatlan "ne használd hosszabb ideig" felhasználási feltétellel tolja el a felelősséget, Sony detto ugyanezt csinálta pl a 2D kijelző-szemüvegeinél is."
Aha, meg amúgy mindenki ilyeneket ír minden cuccra, hogy minimalizálja a perelhetőséget akár egyetlen ember esetén is. Ez nem érv. Nem jövök a mikrós macskaszárítós példával, de pl a 290X-emen is írva volt hogy minimum tápigény 750W, amit tudjuk hogy milyen túlzás. Csak ugye egyszerűbb így védekezni bárminemű esetleg felmerült kellemetlenség ellen (mégha azt csak egy ember tapasztalja a millióból, de az legombol x százezer dollár kártérítést)."Azon is agyhalál egy két órás film, pedig kényelmesen fekszel az ágyon és csak a filmet kéne nézned. "
Ültem két egymás utáni 3D Avatar-on, annyi megszakítással ami a filmek között volt. És szemüveges is vagyok, ergo a 3d szemüveg a szemüvegem előtt volt. 0 probléma (2x155 perc, 5+ óra)A kotaku is hozott le cikket arról, hogy 5 órán át dk2-őzött, és grid-esen látta utána a világot, ami annál a felbontásnál nem csoda.
Egy srác redditen 24 órát tolt egyhuzamban:
"With thanks aside, there was a lot of concern for health and stuff within the comments here. Good news, I survived. No weird feeling, no eye strain. I'm just tired. No more or less if I had been playing Xbox One on the couch for the same period of time, I'm sure."Fura a 100%-hoz képest. No mindegy, mivel saját készülékkel nem teszteltem órákon át, így nem vitatkozok (nem mintha probléma lenne amúgy 1-2 óránként egy kis pihit beütemezni, ahogy a monitoros 2D játék esetén is javasolják)
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
MaUser
addikt
válasz Menthirist #48 üzenetére
Keresgess mostani technikákról a megadott helyeken, az elv nem változik, esetleg a minőség ma már jobb.
Nem állítom hogy bárki hazudna, ellenben azt igen, hogy egy egyéni beszámoló, tapasztalat az messze nem statisztikailag szignifikáns. Az viszont kimutatható lenne nálad is, hogy reflexeid, térérzékelésed, stb. romlik, max nem érezted, nem törődtél vele. Nem kell egyébként itt messzire menni, menj két kört gokart-tal és már autót nem vezetsz normálisan amíg újra meg nem szokod. Itt meg jóval nagyobb a behatás.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Nosam
aktív tag
Az van amit már nagyon régen leírtam.
A probléma abból a hazug ígéretből ered, hogy mindenki számára elérhető lesz a virtuális valóság. Már akkor is tudták, hogy ez nem igaz amikor a kickstarteren gyűjtöttek, csak most jutottak el abba a fázisba, hogy szépen adagolják a kevésbé tehetőseknek, hogy miért is nem lesz nekik VR-szemüvegük.
Mert az emberek minimum kétharmada nem rendelkezik olyan hardwarekkel, amelyik izomból meg tudná oldani ezt a dolgot. Ők tömeges az átlag emberek számára is elérhető olcsó és jó minőségű terméket ígértek, és most szembe kell nézniük nekik is a tényekkel. S persze a hazugság újabb hazugságokat szül, és most rá akarják kenni az operációs rendszerre, de nem érdekes, hogy ezeknek mind a linux mind a microsoft lassú késleltetéssel rendelkezik?!
Nevetséges. Hazudtak mert pénzt akartak, most pedig nem merik elmondani egyenesen szemtől szembe, hogy srácok minimum két videokártya kellene a valóban tökéletes és pixelmentes virtuális valósághoz...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest