Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #9 üzenetére

    Nem fogunk minden egyes játékról beszámolni. A kiadói dobbantásnak és visszatérésnek van hírértéke, mert ezek nagy dolgok.

    A Chromebook egészen pici szelete a teljes piacnak. A lényeg az Android és a Windows, a többi csak töltelék, nem véletlen, hogy ennyire low priority volt. Az Anselt pedig direkten kell támogatnia a játéknak, tehát akkora haszna nincs.

    A streaming szolgáltatások közül azok maradnak majd meg, amelyek hajlandók éveken át nagy mennyiségű pénz elégetni benne. Ez nagyon fontos, mert az ingyenes beugrók lényegesek, ugyanis a user előbb kipróbálja, és nem mindegy, hogy milyen élményt szerez a kettő rendszerrel. Jelenleg így működik a dolog ingyenesként: [link] - és ez mind abból ered, hogy a Google egyszerűen hajlandó túltervezni a gépparkot, míg az NV-nek sokkal visszafogottabb lehetőségei vannak erre, mert nyilván a szervereket akkor is üzemeltetni kell, ha nincs játékos, így inkább alulméretezik a rendszert, hogy a lehető legkevesebb pénzt bukják el. A Google igazából csak a GPU-kat bukja, ha éppen nincs user, a peremhálózati processzorok amúgy is működnek a kereső miatt, tehát a szerver részben akkor is ki van használva, ha nincs játékos, mert a Google-ön azért mindenképpen sok a keresésé. Az NV problémája hosszabb távon az alulméretezés lesz, mert nincs annyi pénzük lóvéra, mint a Google-nek. Semmi másra nem jók a GeForce Now szerverek, csak erre, és ha a héten mondjuk számolsz egy vasárnapi csúcsidőszakkal, de annak a kapacitásnak csak a 10-30%-a van meg a hét közben, akkor irreálisan drága lenne a csúcsidőszakra méretezni a kapacitást, így valahova a kettő közé szúrod be, egy átlagosabb szintre, ami viszont magával hozza a várakozást az ingyeneseknél. Ez a rendszer legnagyobb problémája, mert sok-sok percet vársz, hogy játszhass, majd egy órán belül kidob az újraelosztás miatt, amikor ismét sok-sok percet várhatsz, hogy szórakozhass. Ezzel szemben a Stadia csak egy klikk és már megy is, mert túl van méretezve a kapacitás, tuti lesz üres erőforrás a szerverek oldalán, az üzemeltetést részben fenntartja a kereső működése.

    Nem véletlen, hogy a Microsoft, az Amazon és a Tencent érdeklődik igazán a felhős játék iránt. Nekik vannak szélesebb körben kiépített infrastruktúráik más felhős szolgáltatásokra, tehát alapvetően nem csak erre kell szervert építeniük, ami biztosan nem térülne meg még tíz éves távon belül sem, hanem már kiépített rendszerbe kell hardvereket helyezni. Így már a teljes üzemeltetési költséget részben fedezik más szolgáltatások, tehát lehet, hogy 4-5 évig veszteséges marad maga a gamingre használt időtartam, de a teljes egész már nem.

    Ebbe problémába döglöttek amúgy bele a korábbi streaming megoldások. Az elején jónak tűnik, de ahogy jön a user, úgy kell a kapacitást bővíteni, viszont egy idő után annyi fizetős ügyfél lesz, hogy nem tudod őket kiszolgálni csúcsidőben az eredeti kapacitásból, vagyis mindenképpen további bővítésre van szükség. Ez a csúcsidőre nem gond, de egy héten ez nagyjából 10-15 órányi terhelés. A maradék időben pedig veszteséget fog termelni a rendszer, a hét közben masszívat, és minél több előfizetőd lesz, annál több kapacitás kell a csúcsidőre, amivel pedig megnő a hétközi veszteség. És egy idő után az utóbbi annyira égeti a pénzt, hogy reménytelenné válik az egész működtetés, mert a csak erre tervezett rendszereknél a szabad kapacitást a hét közben nem tudod mire lefoglalni, például nincs keresőszolgáltatás, amit masszívan használnak az emberek, nincs üzleti szolgáltatás mondjuk VM-re, stb.

    A Google és a Microsoft nem véletlenül csinál saját boltot erre. Ez a kulcs, hogy egyáltalán megtérülhessen a projekt.
    A Steambe integrálás jelenleg öngyilkosság lenne az NV-nek. Olyan mértékben kellene növelni a kapacitást, hogy egyedül nem tudnák elviselni a keletkező hétközi veszteséget. A Valve pedig nem valószínű, hogy hajlandó ennek egy részét átvállalni, azt még ők is nagyon megéreznék. Az NV-nek saját bolt kell, ha a kapacitást növelni szeretnék, mert így is több éves lehet a megtérülési idő, ezt tartani és nem növelni kellene. Az exkluzív tartalomban is el kellene gondolkodniuk, méghozzá olyanban, amit tényleg a cloudra terveznek.

    (#11) Egon: Ha elégedett, akkor semmi gond, de nekem nem úgy tűnik.

    Az AMD-nek nincs saját streaming játékszolgáltatása, tehát őket lényegtelen ide sorolni. Az más kérdés, hogy a nagyokat ők szolgálják ki, de ennek csak ahhoz van köze, hogy senki más nem kínál PCI-SIG SR-IOV (single root I/O virtualization) szabványára épülő hardveres virtualizációt. Ez a funkció must have az efféle streaming játékszolgáltatásokhoz, mert csak így tudod particionálni a GPU-t. Az időosztásos módszerek jók a nem valós idejű feladatokhoz, de a játék az valós idejű, oda nem tudsz nagyon durva időosztást bedobni, mert összeomlik a teljesítmény. Szóval az AMD-t tök felesleges felhozni, mert ők csak beszállítók, közvetlenül nem vesznek részt az egész piacon, egyszerűen csak kiszolgálják a Google-t, a Microsoftot, stb. Az NVIDIA is megtehetné ezt, ha tervezne hasonló virtualizációt, mivel úgy tudnának ajánlatot tenni az efféle tendereken, és nem esnének ki alapból az alkalmazott technológia miatt.

    Mutasd meg, hogy ebben a hírben melyik rész az elfogult. :)

    Ne rajtunk kérd számon azt, hogy a GeForce Now-t, sokkal több kiadó hagyta el, mint ahányan visszatértek. Ha ezzel nem vagy elégedett, akkor az NVIDIA az illetékes.

    (#10) MeszesKPT: A masszív veszteséget mindenki elkaszálja. Nem véletlenül döglöttek be eddig a streaming játékszolgáltatások, pont akkor, amikor elkezdtek felfutni. Mindig akkor üti fel a fejét az a probléma, hogy a növekvő terhelés melletti csúcsidőre való kapacitásbővítés a hét közben nagyobb veszteséget termel. Innen egyenes az út a lelövéshez. A Microsoft, Google, Amazon, Tencent pont azért esélyes itt, mert számukra ez nem gond. Nem csak erre tudják használni a gépparkot.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák