Hirdetés

2019. augusztus 25., vasárnap

Hozzászólások

(#1) Jim Tonic


Jim Tonic
(nagyúr)

Kicsit nyögvenyelősen indulnak, de nem vagyok benne biztos, hogy a végén nem a Steam megoldása lesz a nevető harmadik a nagy konzolok mellett.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#3) Duracellm...


Duracellm...
(veterán)

Nem akarnak hardvert tervez(tet)ni/gyárta(tat)ni így vergődnek a PC-s fejlesztőkörnyezettel..
Igazából a Microsoft konkurenciájuk, de a játékaik fognak Winows-on is futni..
Ha ez nekik jó?!

Pont olyan mint a konzol, csak fut rajta a Win8.1 :DDD

[ Szerkesztve ]

(#4) Joshi


Joshi
(félisten)

Van még egy nagy probléma mégpedig a Steam "konzolok" ára. Csodálkoznék ha tömegtermékek lennének.

(#5) $p@rr0w


$p@rr0w
(őstag)

Ha ezzel befutnak az államat fogom keresgélni: akinek "bonyolult" a steam pc-n az úgyse veszi meg, aki meg már használja a steamet az miért venne ilyet...?

Kinőhetnétek már abból, hogy leírogatjátok miből nőttetek ki.

(#6) 7time


7time
(senior tag)

Na most így ennek konkrétan 0 értelme van.

(#7) Alert89


Alert89
(tag)

AMD Mantle-t rá és máris fele a játékfejlesztésnek megoldódott......

(#8) keldorpapa88


keldorpapa88
(félisten)

Jobban szerettem a Valve-t mikor még játékokat is csináltak. Most ez is mi? Alienware, tehát jó drága lesz.
Konzollá alakított PC-k, annak minden hátrányával. Aki fél a PC-től a sok problémája miatt, annak nem tudom ez mivel lenne jobb. Vegyen konzolt, kész, még olcsóbb is lesz és évekig nem kell foglalkozzon vele, ellentétben ezzel.
Itt is lesz majd olyan, hogy a játék gondol egyet és kidobja majd az asztalra, leáll hibaüzenettel, controller sem fog mindenhol jól működni, de menjünk tovább, érdekes lesz majd a sok bill+egeres emberrel harcolni multiban controlerrel a TV előtt. :DDD Mert ha ezt a nappaliba szánják, nem fognak mással játszani, csak controlerrel.

Erősen remélem, hogy keservesen belebukik ebbe a Valve, aztán szépen térjenek vissza játékfejlesztésre, az ment nekik.

(#9) banhammer


banhammer
(veterán)

Ujabb szog a SteamOs koporsojaba.

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#10) Lomha 8V


Lomha 8V
(őstag)

Nekem ez vergődésnek tűnik, de persze lehet, hogy én vagyok a hülye és így lesz jó.

(#11) UnSkilleD válasza #17954112 (#2) üzenetére


UnSkilleD
(senior tag)

egyelőre csak a dota2 mod tools fut source2-n, abban van csak dx11 mód

[ Szerkesztve ]

"Az internet olyan, mint az MTV: annak idején az MTV nagyon trendi volt, aztán hirtelen elavult” - Prince

(#12) pakriksz


pakriksz
(őstag)

ekkora baromságot... nem hogy a hardver nem állandó, még az os sem. Ez tényleg sima pc matricával.

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#13) Vico87


Vico87
(tag)

Hát igen, a Linux alkalmatlan játékfejlesztésre, biztos ezért van rá több száz játék... :U

(#14) 7time válasza Vico87 (#13) üzenetére


7time
(senior tag)

Lehet hogy van rá több 100 játék de a nagy nevekből ritka mint a fehér holló és azok is ronda grafikával mennek, (nem próbáltam csak mondták).

[ Szerkesztve ]

(#15) Vico87 válasza 7time (#14) üzenetére


Vico87
(tag)

Úgy látom nem érted. Ha a platform alkalmatlan lenne játékfejlesztésre, akkor egy játék sem lenne rá, de mivel van (nem is kevés, főleg az indie stúdióktól), ezért alkalmasnak kell lennie. Az nem befolyásolja az alkalmasságot, hogy a nagy kiadók nem látnak fantáziát a platformban, és ezért nem portolják a nagy neveket.

(#16) ledgeri


ledgeri
(veterán)

Konzol Vs PC, Gamescom: Xbox one, ami igazából brutál pc... by theVR

szeksziboj -nálam van egy pirospontod! Keresek Sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest)

(#17) Szatyor95


Szatyor95
(aktív tag)

Ez szerintem csúnyán mellément. Konkrétan ez egy PC, amihez kapsz egy Xbox 360 kontrollert. Mindezt aranyáron, mert "ez konzol is". Gondolom én.

Nyugodj békében Integra!

(#18) 7time válasza Vico87 (#15) üzenetére


7time
(senior tag)

Nem is mondtam hogy alkalmatlan de ha a kiadók nem építenek rá játékot akkor a felhasználónak nem alternatíva, a kiadók még a Windózra való portolásnak is vernyákolnak, akkor miért érné meg nekik Linuxra.

(#19) Abu85 válasza Vico87 (#15) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Az a baj, hogy látnak benne fantáziát. Technikailag nem tartják alkalmasnak az OS-t, de leginkább a mögötte álló infrastruktúrát. Ha mondjuk lenne rá egy elfogadható grafikus API, amihez van olyan fejlesztőkörnyezet, ami egy komplex játéktól nem fagy ki, akkor sokkal többet támogatnák a Linuxot.
Még Carmack is mondta, hogy a Linux technikai szempontból rémálom. Nem jó játékplatform.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#20) Abu85 válasza ledgeri (#16) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Ez teljesen normális. Rengeteg játék, amit kiállítanak az ilyen rendezvényeket még alpha állapotban sincs. Nem fut csak a konzolon, hanem kell hozzá a teljes SDK környezet is. A PS4 és az X1 is összeköthető PC-vel, így a gép által számolt tartalom egy PC-s virtuális környezetben futhat. Erre azért van szükség, mert egy-két évre a megjelenéstől még nincs kész minden. Ez így volt évekkel korábban is, és évek múlva is így lesz. Amíg nem jut el a program, hogy a virtuális környezet nélkül az adott konzolon nem tud önállóan futni, addig a kiállított gép rá lesz kötve egy PC-re, és azon átmegy a cucc.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#21) joysefke


joysefke
(addikt)

Nah úgy látom 1-2 év vakvágány után végre eljutnak az egyetlen helyes megoldáshoz, ami természetesen eddig is ott volt az orruk előtt: Windows+Big Picture. (a user szempontjából helyes megoldáshoz)

Amit még lehetne, tenni, hogy a Videókártya+CPU kombókat osztályokba sorolni, pl "Steambox high end - Steambox medium, Steambox -lite" majd a játékfejlesztőkből kiverni, hogy a Steames játékaikban a Grafikai beállítások között az előre deklarált steambox osztályok le legyenek képezve. Ennyi kell baz+ semmi más és ez user szemszögből biztosítaná a játékok erőforrásigényének kiszámíthatóságát, tervezhetőségét.

J.

[ Szerkesztve ]

(#22) Vico87 válasza Abu85 (#19) üzenetére


Vico87
(tag)

No offense, de ez így nettó baromság. Az OS kifejezetten jó infrastruktúrát ad (legalábbis nem rosszabbat, mint bármely másik, mondom ezt Windows "hívőként"), sok dolog jobban van megoldva, mint Windows-on, persze sok minden rosszabb, pl. "DLL hell" van Linuxon is, csak más formában. Az, hogy van kismillió szoftver ugyanarra a célra (window manager, device kezelő, ...) nem gond, csak meg kell húzni a támogatottság határát (pl. SDL2 igen jól kezeli a különböző disztrókat, lehet rá építeni). Az OpenGL olyan, amilyen, de használhatatlannak közel sem nevezhető. Az Unreal Engine 4 ráadásul fut Linuxon, ez gondolom szintén hiba a Mátrixban.
(Gondolom, akkor a Mac OS X is alkalmatlan, mivel ott is csak OpenGL van, ráadásul a GL verzió támogatás le van/volt maradva a többi OS-hez képest, mégis megjelentek rá AAA játékok (Civ5, XCOM, Borderlands2, ...). Az sem valid érv, hogy az Xcode milyen jó OpenGL debuggert tartalmaz, mert az is crashel elég sűrűn.)

(#23) scampolo84


scampolo84
(aktív tag)

Láttam már pár hírben ezt az irányt, de valaki aki ért hozzá árulja el nekem, hogy ki a célcsoport? Egyszerűen nem értem. :F

(#24) emvy válasza Vico87 (#22) üzenetére


emvy
(nagyúr)

Az OSX jó példa: próbáld ki pl. a Dota2-t ugyanazon a gépen OSXen es Windowson.

while (!sleep) sheep++;

(#25) Xirtam


Xirtam
(veterán)

Még mindig veszet fejesze ez az egész. Szerintem :U

(#26) htc07 válasza joysefke (#21) üzenetére


htc07
(addikt)

Mert a 480p gamerek akik kihajtják az utolsó tized fps-t is a játékból, meg a 1080p ultra graf 30 fps playerek teljesen egy csoportba sorolhatóak? :P ("osztályon belül")

(#27) ledgeri válasza Abu85 (#20) üzenetére


ledgeri
(veterán)

Copy That! :K

szeksziboj -nálam van egy pirospontod! Keresek Sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest)

(#28) Prof


Prof
(addikt)

Tokeletes a Steam masina koncepcio arra amire hivatott, ingyen reklam a Valve alkalmazasboltjanak ;]

"Yesterday is gone, tomorrow is not yet come. We have only today. Let us begin"

(#29) Abu85 válasza Vico87 (#22) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Az UE4 Linuxra, egy komplett 12 fős technikai csoport két éves munkájának eredménye. És még nem optimalizált az OpenGL back-end, illetve nem mindegyik effekt működik benne. A D3D11 back-endet hatan rakták össze másfél éven belül, teljesen optimalizált formára. A kettő között óriási különbség van. A helyzet az, hogy dupla annyi erőforrással is kétszer több idő OpenGL back-endet fejleszteni a D3D-hez viszonyítva. Lesznek olyan cégek, ahol ez megéri, lásd Epic, de lesznek olyanok, ahol az OpenGL-t játékfejlesztésre alkalmatlannak minősítik. Utóbbi réteg a többség.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#30) dabadab válasza Abu85 (#19) üzenetére


dabadab
(félisten)

"Még Carmack is mondta, hogy a Linux technikai szempontból rémálom."

Mar tobbszor irtal ilyet, de meg soha nem lattam semmi olyan linket, ami ezt ala is tamasztotta volna.

DRM is theft

(#31) Abu85 válasza dabadab (#30) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

[link]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#32) dabadab válasza Abu85 (#31) üzenetére


dabadab
(félisten)

Biztos jot linkeltel? Mert itt azt mondja, hogy egy linuxos portot egy-ket het alatt ossze lehetne kalapalni es csak azert nem teszi, mert ennyi ideje sincs, raadasul a Zenimax nem lat kelloen nagy uzletet a dologban - pedig a linuxos fejlesztesben a Valgrind meg par nvidias feature direkt vonzo a szamara (az XInput meg az Xaudio2 meg tetszik neki).
tl;dr - nem azt mondja, hogy remalom, hanem azt, hogy vonzo.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#33) Jim Tonic válasza Abu85 (#31) üzenetére


Jim Tonic
(nagyúr)

Carmacknak hisz még valaki? Mindig a za f@sza, amin dolgozik. Minden más mindig zsákutca. :D

#32: Különösen az utolsó mondat érdekes: "Properly evangelized, with Steam as a monetized distribution platform, this is a plausible path forward."

[ Szerkesztve ]

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#34) Abu85 válasza dabadab (#32) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Neki az IDtech5-tel biztos, de másnak csak D3D11 back-endet használó motorja van. Itt már éves szintű portolásról beszélünk. Illetve az IDtech6 is D3D-re vált.
Persze, hogy az egész egy üzlet. Miért portolnál egy top D3D11-es játékot Linuxra, amikor még stabil debugger sincs, amivel a D3D11-es effekteket átviheted. Mi a ráció abban, hogy három évet beleülj, mert kb. ennyi kell, hogy elérd a D3D11 színvonalát.
Tényleg nem viccből írják a nulláról újra az OpenGL-t. Egyszerűen ma már nem használható játékfejlesztésre. Egyetlen OpenGL 4+ játék sincs Linuxra, inkább butítják a D3D11 grafikát.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#35) dabadab válasza Abu85 (#34) üzenetére


dabadab
(félisten)

Bocsanat, en csak azt kerdeztem, hogy hol mondta Carmack azt, hogy a Linux technikai szempontbol remalom, mert en ilyet tovabbra sem lattam tole.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#36) Abu85 válasza dabadab (#35) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Nyilván azért akar emulációt, mert annyira jó dolog natív portokat írni rá. :)
Nem kell ezt nagyon mellre szívni. A Linux jelenleg nem alternatíva az AAA játékokhoz. Nagyrészt az OpenGL állapota miatt. De a piac megértette a problémát és 4-5 éven belül elkészül a nulláról újraírt OpenGL. Ha a Mantle specifikációt is felhasználja a Khronos, akkor hamarabb is lehet eredmény. Ezután a legnagyobb akadály az AAA játékok Linux portolása elől elhárul. Addig pedig lebutítva át lehet vinni a programokat Windowsról. Viszont sokan ezt nem tartják kifizetődőnek, illetve bizonyos motorokat nem lehet annyira lebutítani. A Frostbite 3-nak például kell TBDA, ami csak OpenGL 4.4-ben valósítható meg. Utóbbi szintre viszont nincs stabil debugger. Így lehetetlenség portolni, még akkor is, ha az EA akarja.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#37) Jim Tonic válasza Abu85 (#36) üzenetére


Jim Tonic
(nagyúr)

Az AMD itt egyébként szerintem óriási lehetőséget szalasztott el. A Mantle Windows alá nem fog kelleni senkinek, akkor sem, ha iránymutatónak jó volt, mert a DX12 tarolni fog. Ha Linuxhoz készítették volna el, lehetett volna egy jó esélye a Steammel. Itt senki nem zavart volna igazán, hogy AMD GPU only.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#38) emvy válasza dabadab (#35) üzenetére


emvy
(nagyúr)

Ha jol remlik, csak a mobilplatformokra mondta ezt...

while (!sleep) sheep++;

(#39) Abu85 válasza Jim Tonic (#37) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Nem különösebben érdekli őket a Linux. El lesz készítve a Mantle erre az OS-re is, de azt tudni kell, hogy a mostani 75 ISV-nek is csak a harmadát érdekli ez a lehetőség. A többséget a Windowson érdekli Mantle.

A Valve nem akar a SteamOS-re olyan dolgot, amely felett az irányítás egy gyártóé. Ezért nincs CUDA sem rá, ahogy a Mantle-t sem szeretnék. HSA, OpenCL, OpenGL. Ezek jöhetnek a Valve nézetei szerint. Persze ez még változhat, hiszen már a Windows gép is Steam masina. :DDD

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#40) Vico87 válasza Abu85 (#36) üzenetére


Vico87
(tag)

"Így lehetetlenség portolni, még akkor is, ha az EA akarja."

A jó debugger hiánya nem teszi a portolást lehetetlenné, csak nehézkesebbé. Továbbá Carmack sosem mondta azt, amit állítasz. Az általad végzett árnyékbokszolás vicces. :U

(#41) pakriksz válasza Abu85 (#39) üzenetére


pakriksz
(őstag)

Mert a vindóz és a dx11 fölötti irányítás vajon kié? :))

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#42) 7time válasza Vico87 (#40) üzenetére


7time
(senior tag)

Ok tegyük fel hogy Abu téved és a Linux mindenre jó akkor hogyan magyarázod hogy egyetlen nagy nevű játék sincs a Linux támogatottak között, vagy ha van is butított grafikával.

(#43) Abu85 válasza 7time (#42) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

A Microsoft lefizette a stúdiókat. Ez a sztenderd válasz a Phoronixon. :))
Ahogy Rich Geldreichet is lefizette az Apple. ;]

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#44) Vico87 válasza 7time (#42) üzenetére


Vico87
(tag)

Nem állítottam, hogy a Linux mindenre jó, el kéne olvasni, amit írtam. ;) Például sörnyitónak elég rossz. ;] Azt is leírtam már, hogy az alacsony támogatottság nem jelent alkalmatlanságot.

Üzletileg túl kockázatosnak tekintik. Nem biztosan térül meg a portolásba befektetett pénz. A Linux elterjedtsége desktop gépeken alacsony, és nem mindenki gamer.

Az, hogy üzletileg kockázatos portolni nem tesz egy platformot alkalmatlanná fejlesztésre. Ez egy független tulajdonság a fejlesztésre való alkalmasságtól, nem tudom, hogy ezt miért olyan nehéz megérteni. :U

(#45) Abu85 válasza Vico87 (#44) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Nem. A DICE korábban elég világos volt, hogy önmagában nem kockázatos üzletileg, mert van mögötte támogatás. A probléma, hogy a Frostbite 3-at nem tudják OpenGL 4-re átírni, mert előbb írniuk kellene egy debuggert. Egyszerűen a Linux nem éri meg, mert legjobb esetben is másfél évig dolgozzanak egy porton, de ha megoldható lenne 6-8 hét alatt, akkor belevágnának. Ezért kértek egy új API-t, ami működik is. Utóbbi a kulcs a Linux gaminghez. Bárki, aki Linuxra portolt, és írt blogot róla azt közölte, hogy nagyságrendekkel nehezebb, mint Windowsra dolgozni.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#46) Jim Tonic válasza Vico87 (#44) üzenetére


Jim Tonic
(nagyúr)

A baj szerintem nem a Linuxszal van, önmagában a PC-s játék jelent kockázatot. A Linux pedig csak tetézi a gondokat. Pontosabban nem a Linux, hanem az OpenGL jelenlegi állapota.
Megoldás lehetne a PC-s játék jövőjére a Linux, ha egy olyan disztrót hoznak össze, amire csak a Steam repójából lehetne játékot telepíteni. Addig azonban kell egy normális OpenGL. Az meg messze van. Nagyon messze.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#47) 7time válasza Jim Tonic (#46) üzenetére


7time
(senior tag)

Mire egy olyan OpenGL megszülethet akkorára DX13 lesz a Mantle pedig vagy megerősödik vagy eltűnik de 4 éven belül nem várható és még akkor is kérdéses hogy mit kapunk, a HSA és ezzel a GPU kihasználása is messzire érhet ami megint a Mantle DX12-13 terjedésének kedvezhet.

(#48) Döglött Róka válasza ledgeri (#16) üzenetére


Döglött Róka
(addikt)

Imadom amikor "hozzaertok" vihognak azon amit nem ertenek.

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#49) ledgeri válasza Döglött Róka (#48) üzenetére


ledgeri
(veterán)

Akkor volt egy jó napod...

szeksziboj -nálam van egy pirospontod! Keresek Sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest)

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.