Hirdetés

2018. szeptember 23., vasárnap

Hozzászólások

(#1) vicze1


vicze1
(PH! nagyúr)

"Tegra X1 teljesítményszintjén persze minden extra jól jön"
Ez pontosan mit szeretne jelenteni? :U Még mindig a piac legerősebb GPU-ja, így 3!!! év után is.

Ezen kívül halottnak a csók esete. nVidia teljesen leállította a játékok fejlesztését. Az utolsó nagy név ami megjelent rá a Tomb Raider(2015, OpenGL) volt, azóta teljesen megállt minden nemű ez irányú fejlesztés nVidia oldaláról (értsd nem támogatják a fejlesztőket). Már teljesen a Geforce Now-ra koncentrálnak helyette.

Androidon úgy általánosan a Vulkan halott, így 2év után is maréknyi játék támogatja csak.

(#2) Abu85 válasza vicze1 (#1) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Azt amit jelent. Már nem egy combos cucc a maga ~15 wattot közelítő TDP-jével. Több olyan ~15 wattos SoC is van, ami agyonveri. Viszont jól jön neki ha bizonyos shadereket dupla olyan gyorsan számolhat.

A Vulkan az egyetlen valóban fejlesztés alatt álló API Androidon. A Khronos teljesen hanyagolja az OpenGL-eket. Igazából a fejlesztőknek nincs más választásuk, mint menni Vulkan API-ra. Ezt persze tehetik gyorsan és lassan is. Végeredményben viszont úgyis ez győz.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#3) vicze1 válasza Abu85 (#2) üzenetére


vicze1
(PH! nagyúr)

Olyan szempontból lényegtelen a 15W TDP, hogy Androidos eszközökkel, azaz mobilokkal versenyez, mint desktop eszköz, így fogyaszthat 30W-t is nem érdekelne senkit.

Melyik SoC-ban található GPU az, ami "agyonveri" Androidos eszközön? Mondom felőlem lehet 30W is csak Android (vagy AndroidTV) fusson rajta. S845 épphogy partiban van, az utód lesz csak gyorsabb, jelenleg gyorsabbról pedig nem tudok.

Azt ki is fejlettem, hogy ShieldTV-re egész pontosan 0 azaz 0 darab Vulkan API-t támogató játék érhető, mivel az alkalmazások egyike se támogatja AndroidTV-t.
OpenGL-lel kapcsolatban igazad van, de a mobil játékok valós rendszerigénye olyan kicsike, és a modern GPU-k teljesítménye olyan magas, hogy a játék fejlesztők nincs ennek semmilyen formában rákényszerítve az optimizálásra, és így a Vulkanra se. Ugye Vulkan fejlesztés költségesebb, mobil platform meg nagyrészt lutri pénzügyileg, ráadásul az Android végtelenül töredezett HW szempontból.
Tehát lehet, hogy valóban egyszer majd átállnak a játék készítők Vulkan API-ra, de az úgy 5+év lesz, addigra valóban agyon fogják verni ezt a HW-t sok mindenben.

[ Szerkesztve ]

(#4) Gusztáv


Gusztáv
(PH! addikt)

Lehet, hogy nem mai darab a SOC, de android TV vonalon még most is a legerősebb megoldás tudtommal. Én mondjuk nem igazán emlékszem, mikor játszottam vele utoljára, de pl a War Thunder elég meggyőzően néz ki rajta.

Média lejátszónak tökéletes, és a support is példás, ugye anno 5.1-el jött ki.

Laci

(#5) Abu85 válasza vicze1 (#3) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Nem androidos eszközön, mert erre a piacra senki sem csinál már rendszerchipet. Minek is erőltessék, amikor alig veszik. De az Intel Coffee Lake U-s modelljei gyorsabbak, a Raven Ridge pedig kb. négyszer erősebb 15 watton. Ezekre is lehetne Android TV-t építeni, de ez a piac döglött, nem véletlen, hogy nem hozott új lapkát az NV három éve. Nincs kinek.

A Snapdragon 845 a 6 wattos TDP-jű referenciadizájnnal gyorsabb a Tegra X1-nél a 3DMark Sling Shot Extreme Unlimitedben, ami talán a legnagyobb terhelés Androidon, bő 20% a Qualcomm előnye.

Döglött piacra nem is nagyon lesz szoftver, de próbálkozni lehet, mert a másik lehetőség a gyártás beszüntetése.

A Vulkan nem igazán költségesebb. Az Androidnál pont az OpenGL ES jelenti azt a problémát, hogy mindenki eléggé másképp értékeli a specifikációt, elég sok az egymással sok szempontból nem kompatibilis implementáció, amin a Vulkan segít. De időbe telik áttérni.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#6) vicze1 válasza Abu85 (#5) üzenetére


vicze1
(PH! nagyúr)

Android TV piac annyira döglött, hogy éves szinten duplázódik az eladott eszközök száma, mivel elég sok TV gyártó csak ilyet ad el, így akár természetellenesen is de növekedni fog elég sokáig.

3DMark-kal az a probléma, hogy csak összpontszám van, de engem csak az offscreen érdekel, mert nem vagyok előrébb, hogy a 4K-ra kötött ShieldTV kisebbet dob mint a Adreno esetleg FHD-n, QHD-n.
Van olyan architektúra eleme a X1-nek nyilván ami elöregedett, de az valósan csak nagyon sokára fog számítani.

(#7) Abu85 válasza vicze1 (#6) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

TV-gyártó! Vagyis alapvetően ha veszel egy tévét, akkor kapsz mellé egy rendszerchipet és kész. Nem tudod megtenni azt, hogy ezt a részét nem veszed meg. Nem teheted meg, hogy te nem kéred az Android TV OS-t a termékre. Viszont ha tényleg számítana ez, ha ez eladható lenne úgy is, hogy a vásárlóra nem kényszeríted rá az egészet a tévével (amire nyilván szüksége van), akkor létezne több külön Android TV is, és nem három éves hardverekkel nyomulna az NV sem. Szóval ennyit ér most az Android TV.

Az Unlimited jelölésű 3DMark tesztek offscreen tesztek. Ezek összehasonlításra valók.
Igazából nincs probléma a Tegra X1-gyel, de marha sokat fogyaszt és három éves, ennyi. Ma már harmad annyi TDP-ből hozzák a teljesítményét a top rendszerchipek. Ha mondjuk levinnék 10 nm-re, akkor versenyképes lenne, de nincs annyi az Android TV-ben, hogy ezt megtegyék.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#8) pengwin válasza vicze1 (#6) üzenetére


pengwin
(PH! addikt)

Android TV piac annyira döglött, hogy éves szinten duplázódik az eladott eszközök száma, mivel elég sok TV gyártó csak ilyet ad el

És tipikusan valamilyen ótvar hardvert raknak az Android TV alá valamelyik kínai dzsunkacég "fejlesztései" közül.
Minőségi hardverrel nem szerelnek androidos okostévét, csak alibi szinten beledobnak valamit a gyártók a készülékeikbe a legkönnyebben elérhető OS társaságában.

Üdv, pengwin "A belépőszint mindig ott van, ahol a fájdalomküszöbünk."

(#9) Balika911 válasza Gusztáv (#4) üzenetére


Balika911
(PH! nagyúr)

"Média lejátszónak tökéletes"

Azért ez túlzás, mert 4K-ra gyengébb minőségben skáláz, nem tud automatikusan színteret váltani (bár az Oreóban már van hozzá API tudtommal, amit az alkalmazásoknak kell meghívni), és nem támogatja a Dolby Visiont. A YouTube HDR se megy, de az engem nem érdekel. A vicc, hogy még ezekkel együtt is a legjobbnak tűnt a piacon.

Tényleg talán a legerősebb gép, a support is kiváló, de fentiek azért fájó pontok.

Én játékra soha nem használtam. Gamestreamet próbáltam (Etherneten), aztán azt mondtam, hogy jó, inkább építek még egy PC-t. :)

[ Szerkesztve ]

(#10) Viktor77 válasza vicze1 (#3) üzenetére


Viktor77
(PH! félisten)

Kis adalék a Vulkanhoz. A PSP-s (emulátoros) Gran Turismo játszhatatlan bármivel, ami OpenGL-lel próbálná futtatni. Aztán az emulátorba bekerült a Vulkan és hopp, stabil 60fps a játék.

Samsung Galaxy S7

(#11) vicze1 válasza Viktor77 (#10) üzenetére


vicze1
(PH! nagyúr)

Vulkán "jóságán" még véletlenül se kételkedek. :)
Arzért ugye ugyan ez a SoC kisebb TDP-re belőve, (bár dokkolva valószínűleg azonos lehet), teljesít a Nintendo Switch-ben és teljesíteni fog még jó pár évig. Így nem a képességeivel van a probléma, hanem a kihasználtságával sajnos. :(

(#9) Balika911: Dolby Visiont tudná valószínűleg, ha lecerteztetnék. Netflix HDR megy, Amazon HDR megy. A skálázást ki lehet tudtommal kapcsolni, ha van jobb eszközöd, ami jobban tudja, legrosszabb esetben az adott lejátszóban.
Mondasz jobb AnrdoidTV-t esküszöm megveszem. :DDD

(#12) Gusztáv válasza Balika911 (#9) üzenetére


Gusztáv
(PH! addikt)

Igazad van, mert én a saját igényeimet nézem, és nem vagyok egy házimozi fanatikus, csak egy átlagnál kicsit érdeklődőbb felhasználó. Amiért nekem verhetetlen, az a Plex szerver, ami ezen kívül nem sok Androidos eszközön érhető el, ezét nálam minden androidos box felett van. De pl konvertálásban még HTPC-nél is erősebb, amiben valami energiatakarékos Celeron van.

Laci

(#13) Balika911 válasza vicze1 (#11) üzenetére


Balika911
(PH! nagyúr)

A HDR10 megy, persze, a felbontás viszont vagy FHD, vagy 4K, és arra skáláz mindent, már ha skálázni kell. Ezek a dolgok a gyakorlatban nekem nem, vagy alig tűnnek fel egyébként, de ott vannak, és felsoroltam őket, mert valakinek fontosak lehetnek.

Az előző hozzászólásomban a hátrányait hangsúlyoztam, de azok mellett pörgős, flottul működnek rajta az alkalmazások, és vannak is rá alkalmazások. Szeretem használni, és összességében nagyon is elégedett vagyok vele, most is ezt venném. :)

[ Szerkesztve ]

(#14) Jack@l válasza Balika911 (#13) üzenetére


Jack@l
(PH! kedvence)

Ok, mutass más felbontású tévét az utóbbi 3 évből... (egyébként csak firmware kérdése bármekkorára skálázni)

[ Szerkesztve ]

(#15) Balika911 válasza Jack@l (#14) üzenetére


Balika911
(PH! nagyúr)

Nem értem, mit akarsz a más felbontásokkal, köze nincs ahhoz, amiről én írtam. Arról van szó, hogy 4K tévé mellett vagy a tartalomnak megfelelően állítgatja az ember a Shieldben a FHD vagy 4K outputot (hogy a FHD-t a tévé skálázza fel), vagy 4K-n hagyja és nem szórakozik ilyennel. De úgy a Shield skálázza a FHD anyagokat, gyengébben, mint ahogy egy jobb tévé tenné.

[ Szerkesztve ]

(#16) Jack@l válasza Balika911 (#15) üzenetére


Jack@l
(PH! kedvence)

Jó, azt is be tudod állítani pl az új kodiban. Resolution whitelist és csak 4k-sakat engedélyezel.
Nem hiszem hogy sokat veszítenél a 720p-s video felskálázásakor hogy csak fullhd-re teszi...

[ Szerkesztve ]

(#17) Balika911 válasza Jack@l (#16) üzenetére


Balika911
(PH! nagyúr)

Kodiban van ilyen, de Plexben, Amazonon, Netflixben például nem tudok róla. 720p-vel régóta nem foglalkozom, azzal nem tudom, hogyan viselkedik. A FHD > 4K-nál észre lehet venni, hogy a Shield vagy a tévé skáláz-e.

[ Szerkesztve ]

(#18) b. válasza Balika911 (#17) üzenetére


b.
(PH! kedvence)

Ez valószínűleg TV függő, egy átlagos vagy talán kicsit jobb Tv nél, mint az enyém nem veszek észre különbséget. Szerintem is egyébként a legjobb ilyen jellegű vétel még mindig manapság, és Nvidia nem hanyagolja el.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso)

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.